Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
v podstate ani ne. kdyz kladivem nebudes zkoumat ty valce co tam delaj tlak :))
jinak jestli chces vedet jak to funguje tak je dobry treba tyhle stranky
[odkaz]
tam je popsano celkem dost veci pro blby :-) ale jestli chces zkoumat tu prevodovku tak se nejdriv mrkni na prevodnik momentu. bude ti to davat vetsi smysl.
-
« Re:
zalezi jestli chces aby pak jeste fungovala :)))), obecne se rozebira odzadu, ale vevnitr stejne neni moc co k videni, dve v serii planetovy prevodovky, naky pasy co maj na starosti ruzny brzdeni a tak, nejhezci na pohled je to cemu rikam "bludiste" ale to je videt kdyz se sunda dekl, a ma to smysl aby tam nebylo pulmilionu hadic, pak uz tam je jen par pistu a to je vlastne skoro vsechno. V prevodniku momentu najdes jen v podstate turbinu, stator a pumpu,ale na pohled to vypada docela hezky :)
prof>nebij mne snazil jsem se bejt jen strucnej :))) -
pallas 21.04.01 13:44
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
prof, presne taky blazer ako tam maju na stranke ti nemci, lenze s ovela vyssimi kolesami (a extra sirokymi)a nie v maskovacej farbe, ale pekny dvojfarebny modro-striborny, metaliza, a chromovane ramy+stupacky. Jedine oproti civilu tam bolo zmenene sanie a vyfuk (vyvedene na boku auta do cca 2m vysky, vyfuk podobny ako americke kamiony). Uz asi dva roky nie som v kontakte s tym kamosom, asi je niekde vonku, ale keby som vedel ze ma auto este doma, alebo kto ho ma teraz, tak by som ti ho isiel aj nafotit! -
pallas 21.04.01 13:18
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
ten blazer nebol samozrejme maly blazer (myslim G) ale klasicky velky, z ktoreho sa robi aj suburban. vyrobeny bol presne vtedy ked sa amici stahovali do zalivu, a ked ho kupoval moj kamos, malo to auto 22 mesiacov a nula mil. Predavali to cez aukciu, a predavali ich vraj asi 4 naraz. -
« Potíže s automatem
Čau všichni. Jsem tady nový, protože jsem před nedávnem koupil 8 let staré BMW 325 TD v automatu. Musím souhlasit se všemi, kteří popisují pohodlí a atmosféru při jízdě s automatem a silným motorem. Mám ale se svým automatem trošku potíže. Když se ATF zahřeje zhruba na svou provozní teplotu, tak mi řazení trvá dost dlouho (cca. 1 - 1.5 s), zatímco u studené ATF je to okamžitě. Navíc se zahřátou ATF se mi po zařazení R při volnoběhu nechytí zpátečka. Musím přišlápnout plyn a v otáčkách (tak 1500) zařadit R. Pak se teprve chytí.
Nezná někdo z vás tyhle příznaky? Odchází převodovka, nebo byl jen původní majitel prase, co neměnilo ATF kdy mělo? Poradí někdo z vás?
Převodovka je od General Motors vyrobená ve Francii, ale typ zatím nevím. -
« Re: Automat v USA
to je imho nesmysl, ja 2-3m na novy auto nemam a jentak je mit nebudu, presto jsem bral vsechny auta jety bez ohledu na spotrebu, v mym meritku je jedno jestli projezdim mesicne 4200 s dvoulitrem v manualu nebo 5500 v trilitru s automatem, tech 1200 mesicne se v tom naprosto ztrati a rad si je priplatim za luxus -
« Re: Automat v USA
prof: no ja si to nemyslim. Akorat jsem chtel rict, ze opravdu kdyz mam 1-2 mil. na nove auto tak me spotreba rozhodne zajimat nebude (pokud jsem ty penize nevyhral :-) ) a ostatni co si museji takove auta kupovat ojete uz vysoka spotreba asi prilis netesi. Tim samozrejme nemyslim nic spatneho. Kdyby me to vadilo, tak v tom trilitru jezdit nebudu. Taky jsem jiz nekde niz napsal, ze podle me zkusenosti je u takoveho auta spotreba s AT a MT temer neznatelne podobna a ten litr navic uz ani neregistruju (14 nebo 15, ono je to uz uplne jedno)... Jinak ono by to mozna zralo i min, ale strikacka je naka rozhasena a jak to nema pocitac, tak si s tim v servisech nevi rady. -
« Re: Automat v USA
to skdd: tak, tak. Jen takova malickost - zapominas na ty, kteri si kvuli pohodli a pozitku z jizdy takovy vuz koupi za posledni naskudlene penize treba 10 let stary a pri soucasnem komplotu mocnych je spotreba benzinu nad 10litru uz pomerne podstatny problem. Nedelas pak nic jineho, nez vydelavas na benzin :-( -
« Re: Automat v USA
To Alien:To,ze 90-leti dedci nemaji za volantem nic delat,je samozdrejme jasna vec,ale bohuzel je to ve statech realna praxe.Pak na silnicich vznikaji velmi pekerni situace,nastesti americane jsou za volantem dost ohleduplni,takze dotycne duchodce hned na miste vetsinou nezabijou.U nas by to asi fungovat nemohlo.
-
"-- skrytý --" 16.04.01 20:21
« Re: Automat v USA
K tej spotrebe a automatu, mnoho ludi si mysli, ze ked ma 3liter a automat tak to bude zrat malo ale to je hlboko zakoreneny omyl, clowek ktory si kupi 3.0V6 a AT to kupuje kvoli komfortu a pozitku z jazdy, a nie spotrebe (inak pri cene noveho auta v takejto konfiguracii je jasne, ze ked mame 1.2mil na auto mame aj na tych 11-12l benzinu). A cely ten povyk okolo MT a AT povazujem za zbytocny. Ja osobne by som nic ine ako AT nexcel. -
« Re: Automat v USA
alien: Co se týká spotřeby, tak v návodu k obsluze k Ford Sierra je udávaná spotřeba modelů s aut. převodovkou pouze mírně vyšší, než u modelů s převodovkou manuální. Sám mohu potvrdit, že mi Sierra DOHC v automatu jezdí do 7 litrů na 100 km. Samozřejmě že ne ve městě, tam je to kolem 9 - 10 litrů. A ve věci životnosti motoru: Je pochopitelné, že u automatu se motor točí stále okolo optimálních otáček (mimo extrémní jízdu). Nenechá se ani přetáčet, ani dusit na minimálce v tahu. Potom je předpoklad jeho delší životnosti. Bohužel to stále ještě mnoho lidí v této zemi nechápe,a stále má za jízdy jakousi potřebu (nebo co to je) hýbat klackem mezi sedadly a šlapat při tom na třetí pedál vlevo. -
« Re: Automat v USA
90-ti leti dedci stejne jako deti nemaji za volantem co delat, tem nepomuze uz ani automat, kdyz ani nevnimaji co se kolem nich deje :-)
Jinak je jizda s automatem fajn, dokonce se mi zda, ze vysokoobjemove motory maji ve meste nizzsi spotrebu, nez bych byl schopen docilit s manualem. Tech 10litru bych teda chtel mit taky s trilitrem, me to pod 15 nejde :-) Ale abych uklidnil vsechny odpurce, tak s tim samym modelem auta s manualem to zralo uplne stejne. On ten litr sem tam se ani v beznem provozu nepozna. Jinak podle me auto s automatem musi mit vetsi vydrz jak motoru tak napr. i pneumatik, vyjimky samozrejme potvrzuji pravidlo - stare prase novym kouskum nenaucis :-)