Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Oboji dohromady
A vubec nejlepsi je mit auto i s automatickou prevodovkou i s manualem, "5-Speed Sequential SportShift Automatic Transmission" , coz mam v mym novym aute ACURA 3.2 TL (Top Line).Kdyz chci jet pohodlne jedu na automat, kdyz chci sportovnejsi jizdu prehodim si to na stick shift...:-) -
« manual vs. automat
Taky mi nečiní problém přesednout z manuálu do automatu a zpět. Auto mám s automatem a služební s manuálem. Prostě v těch autech se jinak sedí. Když se rozvalím v aute, který má automat tak prostě sedím uplně jinak než u manualu, a mozek to prostě pochopí a přepne režim, tak že se mi nikdy nestalo abych šlápnul na spojku v automatu.
No i když si takhle stojím s Octavkou na parkovišti a říkám si že tam dám zpátečku, no dal jsem ji tam, sice to šlo přes zuby, ale spadla tam :o) samozřejmě to chcíplo...
Prostě mě nějak nenapadlo, že musím šlápnout na něco abych tam mohl dát zpátečku :)))))))) -
« Re: KAPS Kojetín
Podběrák: No, neříkám, že nemůžu manuály ani vidět. V tu chvíli by se ze mě stal přesně takovej člověk, jako ti, co nemůžou ani vidět automat. S výjimkou toho, že na rozdíl od nich jsem manuál řídil.Jinak pro zajímavost ty tři dny co jsem byl bez svého automatického miláčka jsem strávil po půl roce s manuální převodovkou v našem druhém autě a pohoda. Hned první rozjezd na jedničku. Nejde mi do hlavy, jak je možné, že někdo sedne do automatu a furt šlape na spojku s tím, že si nemůže zvyknout, a pak zas sedne do manuálu a neumí řadit a rozjíždět se. Ale to je námět na delší diskuzi, někdo se mnou nemusí souhlasit... -
« Re: KAPS Kojetín
konečně se taky najde někdo,kdo nemůže manuál ani vidět...Já už jsem neřídil manuál 4 roky(mimochodem mi to vůbec nešlo a sralo mě to řazení) a věřím,že jsem se to už vodnaučil,což považuju za úspěch.Vono opravdu lomcovat tam furt tou pákou je o nervy.Takže : AŤ ŽIJÍ AUTOMATY. -
« Re: Prosím, poraďte
Rob2: Co se týká tvé převodovky a podřazování na dvojku: Může to být skutečně jen přidřený solenoid (pístek), ale taky to může být rozsáhlá závada uvnitř převodovky. Já doufal, že moje problémová zpátečka je stejný problém a že se to výměnou solenoidu spraví, jenže mám smůlu. Držím ti palce a doufám, že ve tvém případě to bude opravdu jen jednoduchá závada.Až budeš opravovat, nebo po opravě, dej vědět. Taky bych si rád s p.Zrzánkem promluvil o svém problému. -
« Re: KAPS Kojetín
mno, tak v pátek jsem si auto přivezl domů, zaplatil jsem 5.300,- a nic. Vyměnili náplň, filtr, solenoid, který ale podle nich pracoval správně, prohlédli co se dalo bez demontáže převodovky a na nic nepřišli. Pořád problémy se zpátečkou.Demontáž a rozložení převodovky by stálo sice jen dalších 2.500,- ale tvrdí, že se to už nedá dát zpátky dohromady bez výměny některých součástek, takže by to vyšlo na min. 10.000,- Plus bůhvíco by tam ještě našli.Tak nevím. Budu se ptát i jinde a podle toho se rozhodnu jestli to budu ještě zkoušet, nebo jestli se na to vykašlu.Takže rada pro každého, kdo kupuje automat: Jestli se vám na něm něco nezdá (prodlevy v řazení, kopání a jiné), dejte si velký pozor! Jestli automat neznáte, vezměte s sebou na zkušební jízdu někoho, kdo s ním má zkušenosti! I opravy titěrností jdou do tisíců ne-li ve většině případů do desetitisíců!Ale přesto chci zůstat automatu věrný, protože ať si manuálisti vychvalují tu svou kvedlačku jak chcou, automat je automat. Všechny výhrady proti němu (ne většinu, ale opravdu všechny) jsem slyšel od lidí, kteří v životě automat neřídili.PS: Jestli máte někdo kontakt na dobré opraváře automat.převodovek, dejte ho sem, je jich málo a těžko se hledají. A dobré reference jsou k nezaplacení. -
« KAPS Kojetín
Tak už je ten můj miláček na opravě u KAPSu. Třesu se strachy co tam všechno najdou a o kolik mě pumpnou. Do konce týdne bych měl vědět, potom sem dám reference na tuhle firmu. Zatím vypadají seriózně.Jestli máte někdo s touhle firmou jiné zkušenosti, napište je sem. -
« automat W124-200D
Mám Mercedes W 124-200D, r.v.1989 s automatem. Někdy se stává, hlavně v úvodu jízdy, že převodovka řadí sice dobře a včas, ale s poměrně velkými rázy a někdy i dost hlučně a to i v létě (tím narážím na teplotu oleje v převodovce). Po nějaké chvilce ale vše zmizí. Potom převodovka řadí bez problémů, nahoru i dolů včetně kick-downu. Po výměně oleje a filtru jsem najel cca 20 000 km, hladina oleje je v pořádku. Auto má najeto cca 300 000, olej nikde neuniká. Mám obavy, aby to nebyly příznaky konce. Na můj dotaz v jedné opravně automatických převodovek, jaká je životnost, respektivě poruchovost automatů u Mercedesů mi bylo řečeno, že automat u Mercedesu na rozdíl od jiných značek, nesignalizuje žádnou blížící se poruchu nebo únavu materiálu. Prostě, že najednou klekne a je vymalováno. Jiný názor, který jsem měl možnost slyšet byl, že při průměrné údržbě (olej, filtr - lhůty), by měl automat vydržet s autem do generálky, což u déčka může být hodnota blížící se k jednomu milionu km. Zajímal by mě názor odborníků. Dík. -
« Re: Prosím, poraďte
TominoBMW: KAPS by měla být (snad) seriozní firma - opravy převodovek u ní zadávají i servisy Ford. Jinak, termín opravy u p. Zrzánka budu domlouvat, až mu skončí dovolená. Počítám, že k opravě nedojde dříve, než za měsíc. Jak to bude, tak výsledek sdělím. -
« Re: Prosím, poraďte
Rob2: Na KAPS jsem už narazil, ale nemám na ně žádné reference. Trochu se bojím svěřit svou převodovku někomu o kom nevím, jestli je odborník se zkušenostmi, nebo jen dělá podle schémat a návodů. Dej vědět, jak jsi dopadl, budu vděčný za referenci. -
« Re: Prosím, poraďte
TominoBMW: Automatické převodovky dělá KAPS v Kojetíně. Já osobně jsem se ptal u p. Zrzánka ze Žďáru nad Sázavou. Byl mi doporučen a z jednání mám pozitivní pocit. Zajímavý byl zejména rozdíl v ceně opravy. Každopádně dám vědět, jak jsem dopadnul. -
« Re: Prosím, poraďte
Rob: Můžeš poradit člověka, který dělá do automatických převodovek a není zrovna z Prahy, ale odněkud blíž Moravě? Oceňuji kontakt na pana Skalického do Prahy, který se tady objevuje od Profa, jistě je to odborník a za slušnou cenu, ale pro nás moraváky je přece jen trošku daleko... -
« Re: Prosím, poraďte
prof: Díky, je to pro mne potěšující zjištění. Navíc k té mojí staré - omezeně funkční: špatné podřazování na dvojku prý způsobuje přidřený (jakýsi) pístek. Člověk, který do aut. převodovek dělá, mi tuto závadu slíbil odstranit. A nemusí se prý ani převodovka dávat ven. O výsledku budu informovat. -
« Re: Prosím, poraďte
Rob: Těžko říct, když se v tom člověk nemůže projet. Poradil bych se se Skalickým. Podle mně je to v pořádku, jelikož čtyřka je vlastně rychloběh s tím, že je blokován i měnič, což je vlastně propojení motoru s převodovkou natvrdo, jako u manuálu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!