Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Sraz
Rob: Nic se nestalo, rád se podělím se svými zkušenostmi, jako každej, kdo automat jezdí, hlavně právě kvůli tomu, aby se automat podařilo trochu víc prosadit. Dřív jsem chodil po handlech a kouk jsem vždycky dovnitř a jak jsem uviděl volič automatu, šel jsem od toho. Dnes to udělám, když je tam šaltrpáka. A čím složitější schema řazení, tím větší odpor k tomu autu získávám. Teď zrovna sháním Wranglera v automatu a jako naschvál všechno, na co jsem narazil, je s manuálem. -
« Re: Sraz
prof: Dík za radu, příště (doufám, že už žádné nebude) budu takto postupovat. On je totiž problém v tom, že aut. převodovky nejsou až tolik rozšířené. Málokdo o problematice s nimi spojené něco více ví. A pokud ví, tak většinou nepoví, případně Ti řekne, že Ti to opraví sám. Pokud tedy nechceš platit nekřesťanské peníze mnohdy za nic (nebo téměř nic), nezbývá Ti nic jiného, než spoléhat na sebe. Jistě, jsou věci, které zvládne pouze odborník, a do těch bych se rozhodně nepouštěl. U BMW jsem si spoj. lamelu měnil naprosto sám a bez jakývkoliv problémů (mechanici se jistě nad takovou banalitou pousmějí), na GO motoru bych si však netroufnul ani u Š 120, jelikož nemám vybavení, ani potřebné praktické zkušenosti. Bohužel jsem (jak je z tvého poučení vidno) mylně předpokládal, že převodovka se normálně vytáhne, jak je to manuálů běžné. Polepším se :-) -
« Re: Sraz
Keyser: Já vůbec nemám ponětí, že Skalický měl dílnu v Libni, i když teď si vzpomínám, že jsme si dávali spicha tam u tý pumpy u toho handlu s užitkovejma pekáčema. Napadlo mě taky, že by se to dalo zjistit taky u Chrousta, co dělá americký káry v areálu Metrostavu, kterej Skalickýmu taky dodával sady a není to od sebe zas tak daleko, takže by o sobě asi mohli vědět. Jinak Chroust by k tomu problému tvý skříně řekl taky svoje a udělal by ji stejně dobře, jako Skalický. Rob: Nechci se tady vydávat za nějakýho odborníka na automatický skříně, ale platí tady zcela základní podmínka, že když se tyhle špajsky demontujou i montujou na auto, tak zásadně i s měničem, kterej když se z nich vyndává, nebo se do nich naopak zastrkuje, tak vždy na nebo z převodovky, která je demontovaná, a podle určitejch pravidel, při jejichž porušení riskuješ někdy menší, jindy daleko větší problémy. Jenom se nad tím zamysli a zkus si představit, že by se mechanik v takovým odborným servisu při každý demontáži skříně vždycky osprchoval obsahem měniče. Vždyť ten měnič jde bez jakýhokoliv problému odšroubovat většinou pouhýma 3ma šroubama, což je mnohem snazší, než potom uklízet naolejovanou podlahu v dílně, natož pak riskovat výše uvedený potíže. Ten měnič, když se odšroubuje, tak by se měl dokonce ještě před demontáží skříňě od bloku odsunout směrem do převodovky, což jde snadno cca 1-3cm, a zajistit, aby nevypadl při vyndávání převodovky třeba vázacím drátem omotaným okolo frémy. Pak je to pohoda a taková práce tě pak dokonce dokáže i bavit :-) -
« Re: Převodovka v Sierra DOHC - výsledek
prof: Nějak jsme si asi nerozuměli. Měnič je přišroubovaný na setrvačníku. Když jde převodovka ven, vytáhne se z měniče, do kterého jdou z převodovky dvě hřídele s "tisícihranem". To je v pořádku (až na ten olej, který se ti vyleje na hlavu). Jenže ona je automatická převodovka trošku těžší, než manuální, tak se zpětnou montáží mají dva muži opravdu co dělat. Navíc místa není nazbyt, a když se do cesty ještě připlete kus hadru (zvuková izolace nad skříní), tak je to vskutku zážitek. Ten vryp na měniči byla chyba naše. Mít měnič jiný, vyměnil bych jej. Bohužel je v nenávratnu. Pokud bude gufero na nynější skříni ve stejném místě, jako na původní, mělo by to být v pořádku. Zatím se to tak jeví. Klepu na dřevo. PS: On ten vryp zase není tak velký. Inu: Chybami se člověk učí. -
« Re: Převodovka v Sierra DOHC - výsledek
d.aemon: 8.000,-Kč - měl jsem možnost si ji předem vyzkoušet, protože byla z pojízdného auta dovezeného "na kastli". Nekupoval jsem tedy zajíce v pytli. Bohužel dotyčný, od kterého jsem ji kupoval, nedemontoval hydrodynamický měnič, který mi k převodovce slíbil, a poslal motor do světa. Tak ho za to moc miluju. Trošku jsme totiž při montáži škrábli po vývodu z měniče, těsně vedle místa, kde běhá gufero, tak čekám, jestli to časem nepoteče.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!