Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Konečně jsem se dozvěděl přímo od Citroenu, jakou značku oleje používají do automatických převodovek. Jde o Total ATX Fluide a ve specifikaci je uvedeno mimo jiné i Dextron II D, PSA Peugeot Citroen. Dokonce jsou ochotni mi ho i prodat v litrovém balení za cca 170,- Kč.
Možná to někomu pomůže. -
« Bez nadpisu
Tak jsem přešel celou diskuzi na toto téma (ufff), ale bohužel odpověd, která by mi pomohla, jsme nenašel.
Chtěl bych se zeptat, zda někdo ví někdo, jaký olej je předepsaný pro automatickou převodovku (ZF 4HP20) na Citroën Xantia V6, 24V, Exclusive, r.v. 97? V manuálu pro servis je psán olej Esso LT 71 141, ale ten se nějak už moc nepoužívá. Všude v ostatních zdrojích se píše jen o speciálním oleji Citroen. Určitě to je jen olej smluvního výrobce (podle mě Total), ale abych si mohl vybrat olej, musím znám normu oleje, která je předepsaná (asi Dextron II, nebo Dextron III). -
matuS 06.04.05 16:48
« po vymene ATF
ahoj vsetci.
takze minuly utorok mi vymenili atf.
v zasade sa nic nezmenilo, podradzuje to troska hladsie (smerom nahor to hladke bolo aj to tak zostalo) ale prekvapuju ma 2 veci:
ked nastartujem a rozbehnem sa, tak z jednotky na dvojku mi to preradi az pri 3800-4000ot.
Vzapati na dalsej krizovatke uz radi z jedna na dva ako zvycajne pri cca 2800ot.
Nechapem to, urobi to vzdy presne raz, hned na zaciatku, potom to uz radi normalne. akoby sa chcela ta prevodovka sama prevetrat ci co.
dalsia cudna vec sa mi stane ked stojim do prudsieho kopca (je to kazdy den, lebo cakam v kopci nez sa otvori brana). zastavim, brana sa zacne otvarat, otvori sa, ja pustim brzdu auto troska cuvne nez zaberie (to robilo aj predtym) ale teraz ked zaberie tak je tam taky raz, autom trhne.
robi to len ked je motor zohriaty, pri studenom to nerobi.
podobny raz vznikne, ked stojim a zapnem zimny rezim (vtedy prevodovka prehodi az na 3. stupen), autom trhne 2x (prehodi na druhy a potom na treti) -
« Re:
2 Barichello: Mam Expeditiona, a tenhle problem mne kdysi zajimal. Po ziskani dvou protichudnych nazoru - jeden od tebe o druhy od Profa, souhlasim s tebou. Pri rychlostech cca 50 - 80 km/hod se clovek pravdepodobne pohybuje v mestskem ci hustsim provozu tj. pomerne casto zrychlujeme a zpomalujeme, takze si dovedu predstavit, ze automat tam hodi 4, zamkne menic, aby za par sekund opet podradil a tak dal dokola. A ted muj dotaz: nemuzu si stezovat na automat v Expy, ale trapi mne jedna vec, u ktere nejsem schopen posoudit, zda je normalni ci ne. Pokud vycouvam do kopce a zastavim, tak mi to motor/automat neudrzi a i pri zarazene R mi popojizdi dolu z kopce. Zjistil jsem, ze vetsinou to dela pri zahratem motoru/prevodovce, za studena to drzi (i kdyz samozrejme zalezi na sklonu kopce) Napadlo mne, ze je to hlavne tim, ze pri zahratem motoru mam "volnobezne otacky" cca 600 ot/min, takze vaha vozu to proste pretlaci. Pri vyjizdeni do kopce mi to couvalo opravdu pri hodne velkem sklonu. Co vy na to? -
« Re: Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault
gergi: Mám stejné info. Overdrive = rychloběh, Locat = uzamčení HDM. U Ford Sierra i Opel Omega Locat na 3 a 4 RS. 1 a 2 pouze přes HDM. Převodové poměry jednotlivých rychlostí neznám. PS: Co jsem viděl na schematu, tak Locat je součástí HDM - přímo v HDM je obložená (snad) lamela, která HDM uzamkne - "slepí" lopatková kola k sobě. Je to tak? Nejraději bych to viděl v reálu. -
« Re:
Caves,
len by som chcel napisat par veci, ktore som zazil pocas pocas brigadovania v DE minule leto. Sef vlastnil 5 firimnych aut a z toho boli 4 Audiny. V polovicke leta mu za dva tydne odisli 2 prevodovky na A6 a A4 a pritom maju len cca 2 roky ale najazdenych nejakych 200 000 km kazda z nich. Bola to normalne "srandovana" :x situacia. Ale chvala bohu ich za tyzden vymenili obidve. ;-)
CAo Tiger -
« Bez nadpisu
QW: No protože hlavně u vysokoobjemových motorů furt řadí sem a tam. Jedeš 50, ale převodovka tam nahází 4-ku a ještě zamkne měnič. A jak je všeob. známo, čím méně převodovka řadí, tím lépe, neb více vydrží. Stejně jako není pro některé převodovky dobré jízda vysokou ustálenou rychlostí (např. po dálnici 180 na tempomat na dlouhou vzdálenost)....Hlavně pro ty, co nemají chladič oleje (netýká se těch nových, ty už ho skoro všechny mají).... -
« Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault
Obavam se, ze overdrive neni premosteni menice, overdrive je proste prevod v pomeru mensim nez 1. Klasicky 4kvalt automat: 1+2 do pomala tzn. >1, 3 je 1:1 (drive) takze je zapojeny jen koncovy prevod, 4 treba 0.8 nebo tak neco (over-drive). Premosteni HDM s overdrive nesouvisi, je to proste jen konvence, ze se premosteni vetsinou dela jen pro 4 - coz je shodou okolnosti overdrive, tedy pro plynulou jizdu na dalnici.
Jinak pokud mam byt konkretni, mam Civic 4AT, overdrive je pro 3 a 4 (pomery 0.8 a 0.67) a rovnez 3 a 4 maji zaroven premosteni HDM - empiricky vyzkouseno otackomerem. U 2 jsem to nezkousel, myslim si, ze tam premosteni HDM neni. -
"-- skrytý --" 24.03.05 13:37
« Re: prevodovka AL4 PSA+Renault
R.Barrichello: Proc by mel vadit overdrive do mesta?
Ja jezdim s manualem bezne do 1500 do 2000 otacek coz znamena 4. nebo 5. a pokud potrebuji rozjezd ci sviznejsi pohyb tak proste podradim.
Predpokladam, ze automat se zachova stejne, nebo je problem jinde? -
"-- skrytý --" 24.03.05 13:24
« Re: prevodovka AL4 PSA+Renault
Podle mych informaci ho ale bezne automaty maji jenom na nejvyssim stupni.
Jak to tedy je? Ma kazda prevodovka overdrive na 2., 3., i 4. stupni? Vim, ze se tim chlubil mercedes.
Terminem "overdirve" myslim premosteni kapalinoveho menice pevnym propojenim hnane hridele s motorem. Tj. motor zene kola primo pres ozubene prevody bez ztraty energie pri prenosu pres kapalinu, nebo jinou spojku.
KL -
"-- skrytý --" 24.03.05 12:50
« Re: prevodovka AL4 PSA+Renault
AL4 je prevodovka se sekvencnim razenim (ve stylu tiptronic (+ prida stupen, - ubere)). Ma jenom rezim snih, jinak odhaduje rezimy automaticky. Mela by mit tzv. overdrive na 3 hornich stupnich a diky tomu se udajne sportrebou skoro nelisit od manualni prevodovky.
Zajima me jeji
1. (ne)spolehlivost
2. nutnost udrzby
3. jizdni zkusenosti
4. jakykoli odkaz, nebo dokumentace popisujici jeji principy a zpusob pouziti
5. co ji ublizuje a s cim nema problem...
A vubec cokoli co se o ni vi.