Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: protimluv
jak to - ze neni, ja ti preci verim, ze ti to gumu rozezralo v tom shoda, ja jen nechapu jaky
je rozdil pri odstavenym nebo provozovanym, logicky to musi rozezrat gumicku i pri provozu, protoze tam prichazi do styku zrovna tak jako kdyz se nejezdi. Vysvetli mi v cem je rozdil....??? -
"-- skrytý --" 28.08.03 10:02
« Re: protimluv
Ad dlouhá odstávka s bio: měsíc jsem nechal auto s bio stát bez nastartování, nestalo se vůbec nic. Pak jsem tu měl vyndaný motor z bouračky, ležel asi dva měsíce, taky v něm byla bio - a taky byl v pohodě (při prodeji jsem jej předváděl nastartovaný, a ani pak si dotyčný nestěžoval). Ale pokud vím, že z nějakého auta budu vyndavat motor či čerpadlo, dám mu nejdřív napít normální nafty... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Zadek: určitě si Tě založím do adresáře. Ty ceny uvádíš pro modely 124, 126? Nebo to pasuje i do starých pián. Můžeš mě odkázat na nějaké dobré stránky, kde jsou podrobně popsány jednotlivé modelové řady a odlišnosti. Osobně se mi nejvíc líbí 126. Samozřejmě, že ne 126p:-((( -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Rezidents: Záleží jakou generálku si představuješ. Počítej, že opravdová poctivá generálka vychází kolem 40-50 tisíc. Jinak není vůbec potřeba se ničeho bát, ty motory jsou držáci a bez problémů se daj koupit celý motory, který tam jenom hodíš a jede se dál. Vím o čem mluvím, protože se zabejvám náhradníma dílama na tyhle Medvědy, rukama mi prošly už desítky a desítky těch motorů. Já svoje tříkilo používám na tahání přepravníku, tak proto mám tohodle šestiválce a ne slabší 250D, navíc jsem zvolil atmosférickou verzi, kde je zase minimální riziko problémů s motorem. Životnost těhlech 300D se traduje při dobré udržbě až 2 miliony km. Jinak co jezděj ke mně lidi pro díly, běžně každý třetí dvoukilo má najeto kolem 500-800 set tisíc a všichni si pochvalujou motory, že jsou perfetní...... Kdyby ses někdy rozhodl pro nějaký z modelů, ulož si můj mail, aby ses měl na koho obrátit: zadek524@seznam.cz. Pro zajímavost ceny motorů ode mě: 200D - 12 tis, 250D - 18 tis, 300D - 25 tis. -
« Re: protimluv
TO PANASONIC: Pravdu díž, bionafta sama o sobě hadičky nerozleptává, to dělalo bio I. generace, které bylo pouze z MEŘO. MEŘO je poměrně silný detergent, ale dnešní bio už ne, neboť to není navíc bionafta, ale správně řečeno směsná bionafta . Ta už takové vlastnosti nemá. Podívejte se na web, je toho o bionaftě teď už dost k sehnání ... -
« protimluv
Sem tam me nektery prisopevky prijdou, ze si protireci.
U meho auta jsem nepozoroval vetsi spotrebu pri pouzivani bio, mam vsak cerpadlo po GO a serizeni, takze spotreba klesla celkove. Ovsem s tema naleptanejma hadickama - to me teda nejde narozum. Nema to logiku. Bionafta snad nejakym zazrakem poza, ze auto je odstavene a zacne gumam skodit? To snad je blbost! - butto to dela vzdy a to i u auta provozovaneho, protoze tam proste je pritomnaa ma agresivni vliv a tak se tak chova, a nebo nema agresivni vliv a pak to nemuze delat nikdy at auto stoji nebo jede. Jestlize, bio nekomu rozleptalo palivovou soustavu ac behem odstavky, bal bych se to tedy pouzivat kdykoliv..... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Zadek: Pořád sirka 1,8 TD, ale jak ji dojedu, tak uvažuji o něčem jiném. Asi octávka. Ty medoury taky uznávám. Jel jsem v té 124/300D a ten tah motoru i bez turba je paráda. O životnosti se netřeba zmiňovat. Mimochodem kolik by vyšla GO při koupi nějaké starší? Vzhledem k ručení 124/250? -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
No kluci, nebyl jsem tady tak pul roku, rok...?? Ani nevim. Mam ted pro zmenu totiz jinej oblibenej server o Mercedesech, takze tam bejvam casto... Takze o cerpadlo se mohu asi prestat bat a bude nejlepsi, kdyz ho rovnou prihodim do srotu, tak nejak bych si to predstavoval...:-))
Jinak s vama bionaftarema a vubec ropakama jsem se vzdy bavil nejvic, tak abych predstavil svuj aktualni vozovej park, tak momentalne vlastnim: Moje osobni auto pro denni provoz je MB 124/300D '86, manzelce jsem poridil bilou MB126/500SEL '89 a nechal nemontovat LPG a jako auto pro radost a na nedeli mame cernou MB 126/560SEL '88... Obe ty 126 jsou v top vybave. Znacka me proste chytla!!!:-)) -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Zadek: Tak to se bojíš o čerpadlo oprávněně. Mě se stalo něco podobného, když jsem musel kvůli opravě odstavit auto na tři měsíce. Z čerpadla to teklo - za autem stopa nafty a gumičky v čerpadle totálně naleptané a popraskané. Naštěstí oprava zase nebyla takový ranec. Od té doby jsem čerpal bio jen jednou. Hlavně kvůli tomu, že kdybych zase musel odstavit (což u 1,8 TD není zase takový problém). -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Ahoj kluci, nejak jsem tady dlouho nebyl...
Jezdim posledni dobou jenom na plnotučnou. Finanční rozdíl je fakt celkem nepodstatnej, navíc jsem vypozoroval opravdu dosti velkej rozdíl ve spotřebě bionafty a čistokrevný, takže její používání fakt nemá téměř žádnej finanční efekt. V máminým autě provozovaným na bionaftu jsem vloni na podzim měnil motor kvůli chruplý hlavě a bohužel v čerpadle zůstala bionafta, počítám, že touhle dobou už bude zralý akorát tak vzít a vyhodit... Co myslíte? -
"-- skrytý --" 21.08.03 13:20
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To je zase moc veci najednou :)
a] Bio skutecne vadi zejmena voda - resp. vzdusna vlhkost, jak pravi FiJa. Neni treba se ale tolik obavat, jak pise Panasonic. Zkousel jsem nechat bio v kanystru 3 mesice a nasledny rozbor na VS neprojevil ujmu na kvalite SETAdieselu. Bylo to ale tim, ze kanystr byl uzavreny a nedostala se k biu vzdusna vlhkost.
b] Ovsem u stojiciho auta po 10-dnech nastava zvrhavani bia, prave kvuli absorbci vlhkosti. Proto bio nelze pouzivat u "svatecnich ridicu". :)
c] Jakekoliv michani bia s naftou neni na zavadu.
d] Na bio budu jezdit, i kdyz by se cena s naftou srovnala. Je to lepsi pro motor i pro palivovou soustavu, tak proc ne. Navic to i pak zustane levnejsi - cistsi potrubi, neni nutno menit palivovy filtr atd. A navic ta ekologie...
e] RV: Neverim tomu, ze nekde do nafty pridavaji levnejsi bio. Navic bych nepouzival termin "redeni", kdyz bionafta je hustsi nez klasicka nafta :)
f] Blahopreji FiJovi, taky jsem jiz prekrocil 90tkm na biu, bracha dokonce 110tkm. A "no problem"... Az na jedno zavahani v lonske zime v krutych mrazech. Zde vsak jsou na vine vyrobci, prestali totiz cca od r. 1999 delat "zimni" bionaftu...
VlaMi. -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
No to je preci jasny!!! proc neredit. Jde prave o to starnuti. Tim se vyjeti a nacerpani cerstve pouze oddaluje a muze tak dochazet k znehodnoceni pro celou smes. Stridani je proto rozumnejsi. Ja jezdim kazdy den a presto nejprve takrka celou nadrz vyjedu nez vemu novou, aby nezustaval pomer stare. Navic to obcas prostridam s plnou nadrzi normalni nafty. Starnuti bionafty je skutecnost, kdo neveri at se zepta odborniku nebo si o tom precte neco na netu, zdaleka nejde pouze o vodu - tim nemyslim reklamy vyrobcu. -
"-- skrytý --" 15.08.03 13:21
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
OK, tedy levné pumpy, u kterých obvykle beru naftu: JET Praha, za nákl. nádražím, 20,30; JET Králův Dvůr (D5), 19,90; Charouz Žebrák, 19,90; OR Jeneč (z hlavy nevím, teďka jsem tamtudy nejel). To jsou všechno větší a dost frekventované pumpy, žádná cisterna s jednou pistolí někde na dvoře v JZD. Že by ředili normální naftu bionaftou, nevěřím ani trochu. Navíc by to bylo poznat na barvě...
Jo, ještě když jedu na Plzeňsko, taknuju zásadně u Tank ONO Nýřany (ne v Plzni, přímo v Nýřanech). Těm totiž, jako nejlevnější pumpě, dělaj každou chvíli kontroly.... :)))) -
"-- skrytý --" 15.08.03 09:18
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
A ještě k tomu ředění bionafty normální naftou - proč to jako není dobré??? Bionafta II. generace, tedy to, co se u pump už pár let prodává, je směska - cca třetina metyester, a zbytek je normální nafta. V čem je problém, přidat do toho normální naftu, když už takhle je jí tam většina?
Mimochodem, na bio už nejezdím. U nás je ten rozdíl ani ne dvě koruny - seta u OMV 18,90, a normální nafta u levných pump 19,90 - 20,30... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Na bio nebo seta coz je jen jine oznaceni toho sameho, jezdim stridave. Prechod nedelal zadne potize, chce to vsak novy filtr a cistou nadrz.
Je dobre nekdy vzit plnopu seta, funguje to jako cistic. Jezdit na to vsak stale dobre neni v pripade, ze jezdite malo. Po nejake dobe palivo zestarne a pak vyrazne skodi vsemu, hlavne cerpadlu. Redit normalni naftou take neni dobhre, efekt je stejny. Lepsi je to stridat. Jestlize, zaradi bionaftu do 22% tak to pak uz taky kupovat nebudu, nebude to mit zadny efekt. -
"-- skrytý --" 22.11.00 10:09
« Re: methanol+ester+KOH
Jojo, lidi jsou ruzne... :} Taky nekdy prostym lidem spatne vysvetluji (nebo oni spatne chapou), ze v rostlinnem oleji nemuze byt cholesterol.
Do konference MOTOR CAFE/BIONAFTA jsem ted dopsal zajimavou informaci ohledne bionafty a spotrebni dane... nechci se zde opakovat, ale bylo to zejmena pro MAXIPSA. :) -
« Re: methanol+ester+KOH
Tak jak jsou zatvrzelci, kteří tvrdí, že bionafta škodí motoru, protože asi neví, že už je bio druhé generace s obsahem 30% metylesteru oproti první generaci se 100%, tak jsou stále i takoví, kteří tvrdí, že nafta je jen pro náklaďáky, ti zase asi nikdy neviděli tdi a commonrail. Sorry za tak dlouhé souvětí. -
"-- skrytý --" 22.11.00 09:44
« Re: methanol+ester+KOH
Mirkovi z Ruska: Na strankach www.biodiesel.de se da najit, ze u Skodovek je doporuceni pouze pro Oktavky. Ale kdyz se podivame, jak je tomu u VW (coz Felda 1,9D je vlastne stary motor VW), tak tam je napsano, ze od roku 1996 je povolovani bionafty II. generace povoleno. A ted to chce jen risknout. Mam taky Feldu 1,9D COMBI a asi to risknu. Na internetu je jiz plno stranek, ktere poskytuji podrobne informace ohledne biodieselu II. generace, nazory jsou nekdy rozporuplne, presto si myslim, ze se do Feldy pouzit da. -
« Re: methanol+ester+KOH
Mam v Moskve taky Feldu Kombika 1,9, tady ale bio neni a asi hned tak nebude. Z fabriky jsme byli nekolikrat varovani, ze palivovy system motoru AEF na Felicii neni na bionaftu delany a ze by mohlo dojit k poskozeni vstrikovaciho cerpadla. U Oktavii, naproti tomu, oficialne povoleno. Jde asi o to, jakou generaci bio ma Skodovka na mysli. Zajimalo by mne, jestli nekdo na Felde dlouhodobe na bio jezdi a jak se to chova.
Diky! Zdravi Mirek -
« methanol+ester+KOH
Ahoj všichni, jsem rád, že toto téma existuje ... Chtěl bych se vás zeptat, když jste přecházeli na bio, jaké jste s tím měli zkušenosti. Mám Felicii 1.9 D na které je najeto 72 tis. km a chtěl bych vědět, pokud mi někdo poradíte, co tento přechod udělá s filtrem a čerpadlem ... Měnili jste někdo kvůli tomu palivový filtr ??? Někdo mi dokonce tvrdil, že se může zadřít čerpadlo ... -
"-- skrytý --" 09.11.00 17:52
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Dik za vytazeni z hrobu - je to zajimava otazka, podle meho stoji za to tankovat bionaftu, pokud se rozdil udrzi okolo 5 Kc/litr. U tech ridicu, co si mohou odpocist DPH uz to bohuzel tak zajimave neni. Sam bych pri nizsim rozdilu cen, nez 5 Kc/l asi bio netankoval porad.....
Do modelu W126 (do číny) se tyhle motory originál vůbec nedávali, tam se dávali motory 300 Turbo D z piána, pak 3,5TD jako do mamuta a ještě já ani nevím co, je toho jako šafránu. Po Čechách z dieselovej čín jezděj nejčastěji s nabastlenejma atmosferickejma petivalcema z piana nebo sestivalcema z W124.