Bio NAFTA nebo motorová NAFTA

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.03  12:34

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Ceny uvádím především pro model W201 = MB190 a pro MB124. Do W201 se dávaly 2.0D, 250D a 250Turbo D, do 124 se dávali k tomuto výčtu navíc motory 300D, 300 Turbo D, a 250D 20V a 300D 24V.
    Do modelu W126 (do číny) se tyhle motory originál vůbec nedávali, tam se dávali motory 300 Turbo D z piána, pak 3,5TD jako do mamuta a ještě já ani nevím co, je toho jako šafránu. Po Čechách z dieselovej čín jezděj nejčastěji s nabastlenejma atmosferickejma petivalcema z piana nebo sestivalcema z W124.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.03  12:07

    « Re: protimluv

    jak to - ze neni, ja ti preci verim, ze ti to gumu rozezralo v tom shoda, ja jen nechapu jaky
    je rozdil pri odstavenym nebo provozovanym, logicky to musi rozezrat gumicku i pri provozu, protoze tam prichazi do styku zrovna tak jako kdyz se nejezdi. Vysvetli mi v cem je rozdil....???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.03  10:02

    « Re: protimluv

    Ad dlouhá odstávka s bio: měsíc jsem nechal auto s bio stát bez nastartování, nestalo se vůbec nic. Pak jsem tu měl vyndaný motor z bouračky, ležel asi dva měsíce, taky v něm byla bio - a taky byl v pohodě (při prodeji jsem jej předváděl nastartovaný, a ani pak si dotyčný nestěžoval). Ale pokud vím, že z nějakého auta budu vyndavat motor či čerpadlo, dám mu nejdřív napít normální nafty...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.03  09:59

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    To Zadek: určitě si Tě založím do adresáře. Ty ceny uvádíš pro modely 124, 126? Nebo to pasuje i do starých pián. Můžeš mě odkázat na nějaké dobré stránky, kde jsou podrobně popsány jednotlivé modelové řady a odlišnosti. Osobně se mi nejvíc líbí 126. Samozřejmě, že ne 126p:-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.08.03  09:58

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Residents: to Zadkovo tříkilo je fakt síla. Jel jsem nedávno za ním s 405 1,9D, a on mi docela sprostě ujel, i s přepravníkem s naloženým autem :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.03  09:57

    « Re: protimluv

    Protimluv to není. Schválně můžu ukázat jak vypadá taková gumička z čerpadla rozežraná bio. Jak už tady padlo na bio se prostě musí jezdit a delší odstávky nejsou vůbec vhodné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.03  07:51

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    To Rezidents: Záleží jakou generálku si představuješ. Počítej, že opravdová poctivá generálka vychází kolem 40-50 tisíc. Jinak není vůbec potřeba se ničeho bát, ty motory jsou držáci a bez problémů se daj koupit celý motory, který tam jenom hodíš a jede se dál. Vím o čem mluvím, protože se zabejvám náhradníma dílama na tyhle Medvědy, rukama mi prošly už desítky a desítky těch motorů. Já svoje tříkilo používám na tahání přepravníku, tak proto mám tohodle šestiválce a ne slabší 250D, navíc jsem zvolil atmosférickou verzi, kde je zase minimální riziko problémů s motorem. Životnost těhlech 300D se traduje při dobré udržbě až 2 miliony km. Jinak co jezděj ke mně lidi pro díly, běžně každý třetí dvoukilo má najeto kolem 500-800 set tisíc a všichni si pochvalujou motory, že jsou perfetní...... Kdyby ses někdy rozhodl pro nějaký z modelů, ulož si můj mail, aby ses měl na koho obrátit: zadek524@seznam.cz. Pro zajímavost ceny motorů ode mě: 200D - 12 tis, 250D - 18 tis, 300D - 25 tis.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  22:20

    « Re: protimluv

    Dnešní BioNafta obsahuje 70% motorobé nafty a 30% rostlyného metylesteru! Je to tak!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  16:04

    « Re: protimluv

    TO PANASONIC: Pravdu díž, bionafta sama o sobě hadičky nerozleptává, to dělalo bio I. generace, které bylo pouze z MEŘO. MEŘO je poměrně silný detergent, ale dnešní bio už ne, neboť to není navíc bionafta, ale správně řečeno směsná bionafta . Ta už takové vlastnosti nemá. Podívejte se na web, je toho o bionaftě teď už dost k sehnání ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  14:18

    « protimluv

    Sem tam me nektery prisopevky prijdou, ze si protireci.
    U meho auta jsem nepozoroval vetsi spotrebu pri pouzivani bio, mam vsak cerpadlo po GO a serizeni, takze spotreba klesla celkove. Ovsem s tema naleptanejma hadickama - to me teda nejde narozum. Nema to logiku. Bionafta snad nejakym zazrakem poza, ze auto je odstavene a zacne gumam skodit? To snad je blbost! - butto to dela vzdy a to i u auta provozovaneho, protoze tam proste je pritomnaa ma agresivni vliv a tak se tak chova, a nebo nema agresivni vliv a pak to nemuze delat nikdy at auto stoji nebo jede. Jestlize, bio nekomu rozleptalo palivovou soustavu ac behem odstavky, bal bych se to tedy pouzivat kdykoliv.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  13:49

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Zadek: Pořád sirka 1,8 TD, ale jak ji dojedu, tak uvažuji o něčem jiném. Asi octávka. Ty medoury taky uznávám. Jel jsem v té 124/300D a ten tah motoru i bez turba je paráda. O životnosti se netřeba zmiňovat. Mimochodem kolik by vyšla GO při koupi nějaké starší? Vzhledem k ručení 124/250?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  12:49

    « Co je nového ???

    Vše při starém, jezdíme na Bio a je to bez problémů ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  12:27

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Rezidents a Vlami? A co je tady novyho? Je neco zajimavyho, co vase auta? Stale je vlajkovou lodi Sierra 1,8td?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.03  12:22

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    No kluci, nebyl jsem tady tak pul roku, rok...?? Ani nevim. Mam ted pro zmenu totiz jinej oblibenej server o Mercedesech, takze tam bejvam casto... Takze o cerpadlo se mohu asi prestat bat a bude nejlepsi, kdyz ho rovnou prihodim do srotu, tak nejak bych si to predstavoval...:-))
    Jinak s vama bionaftarema a vubec ropakama jsem se vzdy bavil nejvic, tak abych predstavil svuj aktualni vozovej park, tak momentalne vlastnim: Moje osobni auto pro denni provoz je MB 124/300D '86, manzelce jsem poridil bilou MB126/500SEL '89 a nechal nemontovat LPG a jako auto pro radost a na nedeli mame cernou MB 126/560SEL '88... Obe ty 126 jsou v top vybave. Znacka me proste chytla!!!:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.03  10:17

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    To Zadek: Tak to se bojíš o čerpadlo oprávněně. Mě se stalo něco podobného, když jsem musel kvůli opravě odstavit auto na tři měsíce. Z čerpadla to teklo - za autem stopa nafty a gumičky v čerpadle totálně naleptané a popraskané. Naštěstí oprava zase nebyla takový ranec. Od té doby jsem čerpal bio jen jednou. Hlavně kvůli tomu, že kdybych zase musel odstavit (což u 1,8 TD není zase takový problém).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.08.03  21:53

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    ZADEK - jo dlouho jsi tu nebyl, ZDAR!
    Cerpadlo a hadicky - nemam s tim zkusenost, ale chtelo by to nejprv radne rozebrat a vycistit. Rozhodne hned neuvadet do provozu-mohlo by se uplne poskodit. Fakt nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.03  14:40

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Ahoj kluci, nejak jsem tady dlouho nebyl...
    Jezdim posledni dobou jenom na plnotučnou. Finanční rozdíl je fakt celkem nepodstatnej, navíc jsem vypozoroval opravdu dosti velkej rozdíl ve spotřebě bionafty a čistokrevný, takže její používání fakt nemá téměř žádnej finanční efekt. V máminým autě provozovaným na bionaftu jsem vloni na podzim měnil motor kvůli chruplý hlavě a bohužel v čerpadle zůstala bionafta, počítám, že touhle dobou už bude zralý akorát tak vzít a vyhodit... Co myslíte?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.03  13:21

    « CENA

    ONO Nyrany - 16,60 Kc/l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.08.03  13:20

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    To je zase moc veci najednou :)
    a] Bio skutecne vadi zejmena voda - resp. vzdusna vlhkost, jak pravi FiJa. Neni treba se ale tolik obavat, jak pise Panasonic. Zkousel jsem nechat bio v kanystru 3 mesice a nasledny rozbor na VS neprojevil ujmu na kvalite SETAdieselu. Bylo to ale tim, ze kanystr byl uzavreny a nedostala se k biu vzdusna vlhkost.
    b] Ovsem u stojiciho auta po 10-dnech nastava zvrhavani bia, prave kvuli absorbci vlhkosti. Proto bio nelze pouzivat u "svatecnich ridicu". :)
    c] Jakekoliv michani bia s naftou neni na zavadu.
    d] Na bio budu jezdit, i kdyz by se cena s naftou srovnala. Je to lepsi pro motor i pro palivovou soustavu, tak proc ne. Navic to i pak zustane levnejsi - cistsi potrubi, neni nutno menit palivovy filtr atd. A navic ta ekologie...
    e] RV: Neverim tomu, ze nekde do nafty pridavaji levnejsi bio. Navic bych nepouzival termin "redeni", kdyz bionafta je hustsi nez klasicka nafta :)
    f] Blahopreji FiJovi, taky jsem jiz prekrocil 90tkm na biu, bracha dokonce 110tkm. A "no problem"... Az na jedno zavahani v lonske zime v krutych mrazech. Zde vsak jsou na vine vyrobci, prestali totiz cca od r. 1999 delat "zimni" bionaftu...
    VlaMi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  11:06

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Natur diesel 17,10 u Slovnaftu na výjezdu z Brna ve směru na OL. Jinak Slovnaft u Vyškova na dálnici 17,20. Mirma Skrbeň nafta Aral za 19,30. Ví někdo o levnější naftě na Moravě?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.03  06:58

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Pardubice bio 17.10 u cerp st., normalni 19,50 v CSAD a 20 u cerp. st.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.03  06:55

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    No to je preci jasny!!! proc neredit. Jde prave o to starnuti. Tim se vyjeti a nacerpani cerstve pouze oddaluje a muze tak dochazet k znehodnoceni pro celou smes. Stridani je proto rozumnejsi. Ja jezdim kazdy den a presto nejprve takrka celou nadrz vyjedu nez vemu novou, aby nezustaval pomer stare. Navic to obcas prostridam s plnou nadrzi normalni nafty. Starnuti bionafty je skutecnost, kdo neveri at se zepta odborniku nebo si o tom precte neco na netu, zdaleka nejde pouze o vodu - tim nemyslim reklamy vyrobcu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.03  14:55

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    u nas na Morave SETA 17,90 (NATUR 17,10), normalni cistokrevna u stejnych znackovych pump 21-21,90 ... takze ja stale jezdim na bio, uz 90tkm ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.03  13:21

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    OK, tedy levné pumpy, u kterých obvykle beru naftu: JET Praha, za nákl. nádražím, 20,30; JET Králův Dvůr (D5), 19,90; Charouz Žebrák, 19,90; OR Jeneč (z hlavy nevím, teďka jsem tamtudy nejel). To jsou všechno větší a dost frekventované pumpy, žádná cisterna s jednou pistolí někde na dvoře v JZD. Že by ředili normální naftu bionaftou, nevěřím ani trochu. Navíc by to bylo poznat na barvě...
    Jo, ještě když jedu na Plzeňsko, taknuju zásadně u Tank ONO Nýřany (ne v Plzni, přímo v Nýřanech). Těm totiž, jako nejlevnější pumpě, dělaj každou chvíli kontroly.... :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.03  13:04

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Otázkou je jestli u těch levnejch pump neředějí normální naftu bionaftou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.08.03  09:18

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    A ještě k tomu ředění bionafty normální naftou - proč to jako není dobré??? Bionafta II. generace, tedy to, co se u pump už pár let prodává, je směska - cca třetina metyester, a zbytek je normální nafta. V čem je problém, přidat do toho normální naftu, když už takhle je jí tam většina?
    Mimochodem, na bio už nejezdím. U nás je ten rozdíl ani ne dvě koruny - seta u OMV 18,90, a normální nafta u levných pump 19,90 - 20,30...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.03  09:02

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    SETA je bio, bio neni SETA :-)
    S tim starnutim je to taky trosku jinak, cerpadlu muze skodit jen voda, ktera se v bionafte rozpousti. Se divim, ze to tu VlaMi jeste neuvedl na spravnou miru :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.03  13:29

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Na bio nebo seta coz je jen jine oznaceni toho sameho, jezdim stridave. Prechod nedelal zadne potize, chce to vsak novy filtr a cistou nadrz.
    Je dobre nekdy vzit plnopu seta, funguje to jako cistic. Jezdit na to vsak stale dobre neni v pripade, ze jezdite malo. Po nejake dobe palivo zestarne a pak vyrazne skodi vsemu, hlavne cerpadlu. Redit normalni naftou take neni dobhre, efekt je stejny. Lepsi je to stridat. Jestlize, zaradi bionaftu do 22% tak to pak uz taky kupovat nebudu, nebude to mit zadny efekt.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.03  23:35

    « ?

    ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.01  21:23

    « Pro: DOBA

    Vytahuji toto tema pro "DOBU".
    A hned se ptam - ma nekdo se SETOUdiesem spatne zkusenosti u motoru VW 1,9D?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.00  10:09

    « Re: methanol+ester+KOH

    Jojo, lidi jsou ruzne... :} Taky nekdy prostym lidem spatne vysvetluji (nebo oni spatne chapou), ze v rostlinnem oleji nemuze byt cholesterol.
    Do konference MOTOR CAFE/BIONAFTA jsem ted dopsal zajimavou informaci ohledne bionafty a spotrebni dane... nechci se zde opakovat, ale bylo to zejmena pro MAXIPSA. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.11.00  09:46

    « Re: methanol+ester+KOH

    Tak jak jsou zatvrzelci, kteří tvrdí, že bionafta škodí motoru, protože asi neví, že už je bio druhé generace s obsahem 30% metylesteru oproti první generaci se 100%, tak jsou stále i takoví, kteří tvrdí, že nafta je jen pro náklaďáky, ti zase asi nikdy neviděli tdi a commonrail. Sorry za tak dlouhé souvětí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.00  09:44

    « Re: methanol+ester+KOH

    Mirkovi z Ruska: Na strankach www.biodiesel.de se da najit, ze u Skodovek je doporuceni pouze pro Oktavky. Ale kdyz se podivame, jak je tomu u VW (coz Felda 1,9D je vlastne stary motor VW), tak tam je napsano, ze od roku 1996 je povolovani bionafty II. generace povoleno. A ted to chce jen risknout. Mam taky Feldu 1,9D COMBI a asi to risknu. Na internetu je jiz plno stranek, ktere poskytuji podrobne informace ohledne biodieselu II. generace, nazory jsou nekdy rozporuplne, presto si myslim, ze se do Feldy pouzit da.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  22:00

    « Re: methanol+ester+KOH

    Já používám bionaftu do nafťáků na topení. Jezdit se na to dá taky, ale nedělám to. Zas tolik toho nenajezdím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  17:03

    « Re: methanol+ester+KOH

    Mam v Moskve taky Feldu Kombika 1,9, tady ale bio neni a asi hned tak nebude. Z fabriky jsme byli nekolikrat varovani, ze palivovy system motoru AEF na Felicii neni na bionaftu delany a ze by mohlo dojit k poskozeni vstrikovaciho cerpadla. U Oktavii, naproti tomu, oficialne povoleno. Jde asi o to, jakou generaci bio ma Skodovka na mysli. Zajimalo by mne, jestli nekdo na Felde dlouhodobe na bio jezdi a jak se to chova.
    Diky! Zdravi Mirek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  13:31

    « Re: methanol+ester+KOH

    Filtr rozhodně vyměnit. Vodu metylester moc nemiluje, ještě doporučuji vyjet předtím jednu nádrž s velfobinem, který vodu váže.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.11.00  10:27

    « methanol+ester+KOH

    Ahoj všichni, jsem rád, že toto téma existuje ... Chtěl bych se vás zeptat, když jste přecházeli na bio, jaké jste s tím měli zkušenosti. Mám Felicii 1.9 D na které je najeto 72 tis. km a chtěl bych vědět, pokud mi někdo poradíte, co tento přechod udělá s filtrem a čerpadlem ... Měnili jste někdo kvůli tomu palivový filtr ??? Někdo mi dokonce tvrdil, že se může zadřít čerpadlo ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.00  17:52

    « Re: Znovu vytahuju bio z hrobu

    Dik za vytazeni z hrobu - je to zajimava otazka, podle meho stoji za to tankovat bionaftu, pokud se rozdil udrzi okolo 5 Kc/litr. U tech ridicu, co si mohou odpocist DPH uz to bohuzel tak zajimave neni. Sam bych pri nizsim rozdilu cen, nez 5 Kc/l asi bio netankoval porad.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.11.00  07:59

    « Znovu vytahuju bio z hrobu

    Tak jsem koukal, že se nám objevilo téma o bionaftě v novém kabátě, pro zájemce o informace o bionaftě je dost čtení tady, tak se podívejte...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.00  07:57

    « Ceny v Praze

    U Benzina a.s. normální nafta za 28,90 Kč!!! Seta nejdráž k vidění za 22,90 Kč. Včera jsem bral bio za 21,90 Kč.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…