Bio NAFTA nebo motorová NAFTA

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:24

    « Seta diesel

    Názory a zkušenosti na téma Seta diesel. Mam to lejt do nového motoru? Nebo raději tankovat dále motorovou naftu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:15

    « Re: vodik

    Technologie výroby vodíku není nic neznámého. Pokud by nebyly tak mocné energetické a automobilové lobby, tak by se dala realizovat spousta věcí. Řada dobrých nápadů je již ve stádiu prototypů, ale pravě kvůli těmto lobistům se do sériové výroby hned tak nedostane. Pokud je již něco připravené do výroby, tak se zase snaží tomu bránit nejrůznějšími zákony, předpisy, schvalovacími procesy atd. Obdobně je to i např. se solárními články, které se v kosmonautice používají již nějaké to desetiletí. Co by pak dělali enenergetici, plynárny atd. Energie je všude kolem spousta, stačí ji jen začít využívat. Takový bioplyn je v každé skládce a septiku. Energetická soběstačnost je možná. Spekulace o energetických krizích jen hrají ve prospěch energetických společností aby mohli šroubovat ceny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:02

    « Re: to HonzaP (Greenpeace)

    Chtěl bych vidět ty parametry té nákupní tašky s motorem 400 ccm. To nemůže mít žádný tah. V tom nemůže s dieslu vůbec konkurovat. Aby to vůbec jelo, tak se to musí dost točit a to pak jsou nějaké 3 litry a nízké emise iluzí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:51

    « Re: to Login

    No to by bylo primo idealni :-))) - zvlast vzhledem k tomu, ze technicky benzin je vlastne Natural 55 (?:-). Myslim Natural jako bezolovo. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:46

    « to Login

    Problem s technickym benzinem (a s dvoutaktama vubec) by se dal lehce vyresit - Natural za 14 Kc :-)))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:35

    « vodik

    to residents - pred casem si tu propagoval skutecne alternativni palivo (nebo to bylo v LPG) - vodik. Vodik + palivovy clanky = to by bylo asi dost dobry, ALE kde vzit ten vodik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:31

    « Re: to HonzaP (Greenpeace)

    Teda ne, ze bych si myslel, ze auta na benzin jsou nejak ekologicky, ale sou rozhodne lepsi nez diesely.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:27

    « to HonzaP (Greenpeace)

    Neni to pravda. Zrejme jsou tam i nejaky konstrutivnejsi lidi, nez ti co zname u nas. To auticko skutecne postavili. Bylo to na bazi Twinga - olehceny + aerodinamictejsi. Motor pouzili nejakej maloobemovej (asi 400ccm) dvouvalec s turbem. A prej to zere 3 litry (benzinu). :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  14:25

    « Re: to Login

    Tim jsem nemyslel, ze mi nevadi, kdyz me nejaky dvoutakt plynuje. :-) Ja jich ale posledni dobou moc nevidam. (cekam, ze me dneska nejaky poradne priotravi)

    Ale neni se co divit, ze si nekdo koupi treba Wartburga. Litr obsah - 50 HP, 100Nm (vevnitr dobre odhlucnenej :-). Kufr 525 litru... Technicak za 12,- i s olejem. Atd. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  13:57

    « emise

    A mimochodem videl uz nekdo z vas auto, ktery neproslo emisema. Ja tedy ne. - cim to asi bude(korupce v nasem state je mocna carodejka) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  13:54

    « to Login

    To me teda dvoutakty vadi - nevim kde beres ten optimismus, ze uz brzy dojezdi - me se zdaj docela neznicitelny :-). Ale uznavam, ze zakazat je (nebo je nejak zvlast zdanit) asi neni dost dobre mozny. To by se muselo zakazat kdeco - zejmena stary diesely asi nebudou o moc lepsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  11:19

    « Re: to Login

    Tu 815ku jsem psal z legrace. Jestlize nekdo pise, ze Trabant ma vetsi emise nez usporny TDi, tak potom ja rikam, ze diesly jsou pekny zrouti. :-)

    A dvoutakty mi opravdu nevadi. Tem par silencum, co s nimi jeste jezdi brzo odejdou. Proste ve sve dobe byly schvaleny a hotovo. Ted uz je pozde se o tom dohadovat. Uvalovat na ne nejakou vyssi dan je absolutni nesmysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  11:10

    « Re: P405 1.9D

    Do konce roku klidně, pak už to díky socanům vyjde nastejnou s normální. Možná max. o 2 Kč levněji. Každopádně to chce pročistit palivové vedení a nádrž od vody o bordelu. Od vody velfobin - vyjet nádrž a pak tam dát nějaké aditivum na čištění vyjet nádrž a vyměnit palivový filtr. Bionafta má diký metylesteru dost čistící účinky a mohl by se ten bordel naráz uvolnit a něco ucpat. Pokud máš vedení čisté, tak se není čeho obávat. Najel jsem tak 30 tis. km a OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  10:51

    « to Login

    Nevím proč jsi argumentoval T815, to by podle tebe nemohli jezdit ani kamiony, lodě atd. Za to dvoutakty ti asi nevadí, jsou to přece benzíňáky. Hlavním důvodem nerozšíření CNG není ani tak dlouhé tankování,ale rozšíření čerpacích stanic a hlavně obstrukce státu. Nestačí totiž jen nižší daně, ale hlavně menší byrokracie. Zatímco ve světě např. na plyn jezdí nejrůznější značky aut, tak tady mimo typovky je na vše potřeba neskutečné běhání po zkušebnách, kde zkouší ve většíně případů to, co již ve světě znají. Vzhledem k těmto obstrukcím proto řada potencionálních zájemců o přestavbu to raději vzdá. Nehledě na cenu těchto štemplů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.99  08:48

    « Konec?

    Tak jsem slysel, ze Bio NAFTA asi letos kvuli zvyseni dane konci. Ja to pravda?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.99  03:58

    « Re: to Residents (Lupo)

    Bohuzel GreenPeace odmitnou jakykoliv motor,nejen diesl od VW,ale "alles" fsechno od fsech.Jen na te vode musi na naftu,tam jim by plachetnicema nedonutili krizovat tankery.Turbiny nemaji.
    Toz tak na okraj.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.99  10:25

    « P405 1.9D

    aLL> myslite si ze muzu do tohohle srace staryho s klidem lejt BIO naftu SETA od OMV. dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  16:51

    « to Residents (Lupo)

    Proc myslis, ze Greenpeace odmitli pouzit ve svem 3litrovem aute diesel? (kdyz je podle tebe a koncernu VW tak strasne ekologickej) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  10:53

    « Re: Nikde nikdo

    Tu 815ku jsem uvadel proto, ze nekdo (a nejen tady) rikal neco o starych popelnicich. Proste argument, ze Trabant ma emise jako blazen a neni s nim zakazano jezdit, je hodny zaka prvni tridy, co vynechal Materskou skolu a odflakl predskolni pripravu.

    A co se tyce zemniho plynu, tak to je palivo sice pekne, ale napr. autobusy v Praze co na nej jezdily, prestaly. A do osobaku si ho nikdo neda. Duvod je docela prosty a divim se, ze se o tom nikdy nemluvilo. :-))) (cim to asi bude)

    Kdyz prijedu k pumpe ted, tak vrazim pistoli do nadrze, umeju si predni sklo, mozna i zadni sklo a jedu zaplatit.

    Ale kdyz prijedu pro zemni plyn, tak umeju predni sklo, zadni sklo, pak cely auto, vyluxuju, pokecam s obsluhou, dofouknu gumy, prectu noviny, okousu si nehty, podloubu se v nose, zajdu si na kafe a kdyz se vratim, tak mozna uz budu mit plnou nadrz. At zije CNG! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  11:58

    « Lupo

    Na to Lupo jsem zapomněl. V té "třílitrové" TDI verzi je to špička, bohužel včetně té ceny. Budoucnost vidím právě v podobných projektech, byť malá auta nemám rád. Abych však nezapomněl, tak Mitshubishi GDI je taky bomba, je jen škoda, že něco podobného v sérii vyrábí již jen Renault (kupodivu).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  11:54

    « Re: Nikde nikdo

    Proč tam uvádíš Tatru 815, to je terénní speciál, který nemá konkurenci. Těch 50 litrů je v spotřeba v terénu. Jinak je to méně. Navíc motory již dávno nejsou tuzemské výroby, ale Detroit, Cummins atd. Taky si uvědom objem tatry, který je myslím víc jak 13 litrů. Těžko bych si v tomto provedení představil nějaký benzíňák. V takovém provozu jde hlavně o tah a ne o zrychlení. Nejsem obhájce pouhé nafty, ale především bionafty a alternativních paliv, hlavně CNG. Pokud ti vadí kouřící autobusy, tak proč tam u vás nezavedou busy na CNG. U nás ve městě je mají a stát za busem na křižovatce je úplně v pohodě, žádná oblaka dýmu atd. Podobně je to s bionaftou. Proč by jinak nasadili busy na bionaftu do národního parku na Šumavě. Jinak staré kouřící šunky mi vadí také. Pokud jde o ten dovoz, tak mi vysvětli tu logiku, že auto roku výroby např. 95 má splňovat limity z roku 1999 atd. Něco podobného v EU není. Klidně si můžeš dovézt i veterána a přihlásit ho. Budeš však za něj platit vyšší poplatky než na auto nové
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  16:56

    « Oprava

    v ty zavorce chybi "nikdo" - nejak mi to vypadlo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.99  16:44

    « Nikde nikdo

    Kde jsou vsichni ti obhajci uspornych a ekologickych dieselu? (mimochodem Lupo 3L - Tdi skutecne ziskalo titul nejekologictejsiho auta (divim se, ze mi to tu jeste nevrazil) - zda se, ze Piech bude asi dost dobrej lobista)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  10:54

    « Re: to residents

    uľ sem to tu psal nekolikrat - srovnavejme srovnatelne tj. starej diesel (ten kořící Golf) a starej benzinak (ta stara Skodovka) a novej diesel a novej benzinak (nevim s kolika katalyzatorama) - obojí vychází jako nesrovnatelné. (S tema dvoutaktama mas pravdu - ty by se mely rovnou zakazat.) To, ze diesely projdou emisni kontrolou je dano mekcima normama. Mensi ma emise pouze CO2, coz je dano mensi spotrebou, ale ten CO2 nam vadi asi ze vseho nejmin. Ale dost teorie - projdi se nekdy po meste - ulici projede stovka benzinaku (mozna i nejakej ten moderni naftak) a nic a potom staci jeden autobus MHD pripadne deset let stary Ducato a vsichni by se zadusily. A abych nezapomel , ze vsech dieselu sou nejhorsi ty francouzsky a italsky - ty smrdi uz docela novy (mam to vypozorovany)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  10:52

    « Re: to login a maxipes

    Na to opravdu nemam co rict. Ja jsem sice nikdy nerikal, ze moderni diesel ma vetsi emise nez Trabant, ale to je jedno.

    Bionafta je Bio, protoze se vyrabi z repky. A jestli je repka tak sqela i co se tyce emisi, tak at se micha povinne do nafty a hotovo. Nevim, proc by se na ni melo doplacet z normalni nafty a benzinu.

    Chudaci stara auta. Co komu udelala? Porad se na ne nekdo vymlouva. Proc nemuzu dovest stary ojety kram - vzdyt takova vykloktana 120ka... Proc musim splnovat prisne emise - vzdyt takovy Wartburg...

    V tom ja pripade rikam - no jo nizky emise, ale takovy deda se starou Ladou nejezdi na hrbitov rocne 2000 km... Nizka spotreba dieslu? - Vzdyt nova 815ka spolkne 50 litru prazdna (a to jeste pisou usporny vuz :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  10:34

    « to login a maxipes

    Naftove motory maji vetsi ucinnost nez benzinove a tudis i mensi spotrebu. Pokud jde o emise, tak neobsahuji aromaticke uhlovodiky, vyssi kourivost je diky modernim motorum take potlacena. Auta na plyn maji podstatne nizsi emise nez na klasicka paliva. Totez se tyka bionafty. Schvalne se zeptejte, jak prochazeji auta jezdici na bionaftu nebo na plyn na stk. Ve vetsine pripadu staci, kdyz autu, ktere neprojde na stk nacepovat bionaftu a projde. Stat, ktery tvorbou dani najevo,ze mu nejde o ekologii je hloupy. Podobne hloupou argumentaci o doplaceni na ostatni by mohli mit i ridici v EU, kde se za starsi auta, ktera nesplnuji emisni limity plati take vice. Zde je totiz problem. Prave diky starym kouricim vrakum (stara piana, golf I atd.) mate zafixovano, ze je diesel podstatne horsi nez benzin. Techto aut je vsak podstatne mene nez trabantu, wartburbu, lad a skodovek. Rozhodne se nam bude lepe dychat, kdyz tady bude jezdit vice aut s tdi motory s nizkou spotrebou nez benzinovych zraloku se spotrebou 10 a vice litru. O dvojtaktech ani nemluve.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.99  10:22

    « Zemní plyn

    Pravdu máą. Ethan není zemní plyn. Chtěl jsem napsat Methan, ale nejsem si 100% jistý. Jinak na zemní plyn se jezdí o 106, v Brně např Autobusy MHD, jen mi uniká rozsah potřebných úprav. Dále na zemní plyn (opravdu nikoliv na Propan-Butan) jezdí v Brně nekterá auta státní policie. Je zajímavé, ľe na zemní plyn umí jezdit jak upravené benzíňáky, tak upravené naf»áky. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  19:22

    « Re: i

    No jo nas... nenas...,je to dobry.Jen ta drobna chybka(ethan neni zemni plyn,jezdit by se na nej dalo,na co vlastne ne?,ale jak ho separovat a proc?).Jinak to jen potvrzuje,ze USA jsou mimo hru,jejich tah na branku je historicky jinde a jinou silou.Prinutit vlady je dobry argument,ale hra o svetovou cenu ropy je mimo nase moznosti.A tady nam muze byt fuk danovy system Statu.V Hospod.Novinach jsou sikovne clanky na toto tema,prave z pera americkych ekonomu.
    Ale nejvic se mi libi duvod emigrace do Statu,to je vazne cool. ;-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  17:52

    « i

    So sorry za to urychleně, ale tak jsem se nějak nas...PTD
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  17:50

    « Zpět k Bionaftě.

    Se spotřební daní je to ąpatné. V USA troąku znám situaci a jejich nízka cena PHM je dána tím, ľe prostě ľádnou spotřební daň nemají a DPH se stát od státu pohybuje okolo 0-8%. Tak je to. Spotřební daň vzhledem ke vzdálenostem které lidi denně překonávají, k dynamice celé společnosti která je stále v pohybu a» filozoficky, tak prakticky, není naprosto průchodné zvyąovat příjem státního rozpočtu nějakou potrhlou spotřební daní z uhlovodíkových paliv. To prostě v USA ani nikoho nenapadne. Jen se tam kaľdý diví, proč stojí někde v evropě galon aľ pět dolarů. Říkají ľe za takové peníze by nikdo nevyjel z garáľe. Pokud by někdo nutně potřeboval jezdit, tak jedině na Biodiesel vyrobený z buráků (u nás z řepky, ale princip je stejný)nebo by předělali auta na zemní plyn (ethan, nebo by vyvinuli urichleně elektropohon se solárním dobíjením. Nám Evropanům jen řeknou, ľe jaké si to uděláme, takové to máme. A kdyľ holt nechcem dát vládám naprdel pouľíváním alternativních paliv, tak co s náma. Kdyľ jsem jim říkal ľe by vlána v ČR uvalila daň na vąechno na co se dá jezdit , tak mi navrhli emigraci do USA s odůvodněním, ľe nechápe, jak tady můľeme existovat. Tak. PTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  13:12

    « to HonzaP

    ty najezdy ze vsech ctyr svetovych stran pro nas levnej benzin - to by bylo snad dobre ne - benzin by byl levnej a stat by si taky prisel na sve diky zvyseni prodeje. Nemyslim ze by cena letela nahoru, kapacity snad sou a kdyz ne dal by se ten benzin dovazet a s malou dani zase vyvazet. Akorat okolni staty by byli jaksi proti, tudiz je to unreal. Tak se mej ja uz du domu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  13:02

    « Re: to maxipes

    Min.Financi byl vzdy ohromny bor.. verejny domcek,
    je jasne ze soucasna marze tem slabsim k preziti nestaci.Ale takto jsou vystaveny dane,zdravotni pojisteni,tudiz zase dan a pro kohokoliv,kdo tvori schodkovy rozpocet je to financni zdroj.Kdo by se dnes zajimal o prijmy spotr.dane za cigarety a lihoviny,když nasledky na zdravi neunese ani dvojnasobne zdravotni pojisteni(bez soucasnych Davidu a spol).Trochu jsem utekl,ale to s tim souvisi.Snizit pro nas vyznamne cenu benzinu znamena najezdy ze vsech ctyr svetovych stran,my to neutahneme a cena leti zase nahoru.Chteli jsme trh,tak ho mame.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  12:46

    « Re: to login

    To neni spatna myslenka,kazde,i nove auto ma ztratu hodnoty,museli bychom se upsat k urcite castce,kterou by oni byli ochotni hradit po roce,dvou e.t.c.Zatimco havarijni pojistky jsou podobne osetreny,zatim by to u tech ostatnich nadelalo asi problemy.Uz ted platime doma jedenact tisic korun za dve auta,coz mi zvlaste u manzelciny Ibizy pripada podivne.Presahuje o ctyricet kubiku hranici.No holt chteli jsme diesl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  12:46

    « Re: to maxipes

    roztoucí ceny ropy sou sice pruser, ale roztouci naroky Min. Financi sou mozna jeste horsi. Vzdyt spotrebni dan + DPH jsou dohromady asi 17 Kc. Vsichni tezitele, zpracovatele, dovozci a prodejci si prijdou na slabejch 8-10 Kc
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  12:38

    « to login

    Podle ceny - to by bylo (trochu, i kdyľ spíą ne) logický, kdyby byli vąichni pojiątěný u jedný pojią»ovny (jako dosud). V případě několika pojią»oven nevim nevim, vľdy» ten koho nabouráą bude pojiątěnej u jiný pojią»ovny neľ ty, takľe ©koda na jeho autě za 5000000 se bude platit z tvojí pojistky na auto za 5000 (ne, ze bych si myslel, ze ho mas - to jen pro priklad). Tvoje pojistovna by na tom pekne prodelala. Muzes namitnout ze se to ve velkem mnozstvi statisticky srovna, ale nevim nevim. Podle mne by mela vyse pojistky odvozovat od hmotnosti auta. To je totiz jedina ojektivne zjistitelna velicina, ktera ma vliv na vysledek bouracky. (rychlost jakou bude kdo bourat zjistit nelze)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  12:38

    « Re: to maxipes

    No to by byla trefa,bylo by uz nacase,aby restrikce diky konfliktu v Jugoslavii sly do haje.
    Zatim USA ziskavaji zpet investice,ktere do boju investovaly,ropne spolecnosti to zajistily samy.
    Ale videt padat cenovou krivku strme dolu bude perfektni,musi to prijit,Evropa je vice nasrana nez my.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  12:25

    « to HonzaP

    ale ja bych nechtel zvysovat ceny nafty - co takle snizit je u benzinu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  12:24

    « Re: Bionafta ano či ne?

    Ja osobne sy myslim, ze pojistka (povinne ruceni) by se melo stanovovat podle ceny auta. (teoreticky - prakticky by to asi neslo, ale udelat tabulky treba na znacku a typ by nebyl problem)

    Jde o to, ze pokud by meli vsichni napr. auta v hodnote 20ti tisic, tak by i maximalni mozna skoda na aute byla 20 000,-

    Ten argument s vykonem vznikl tak, ze Ceska pojistovna obcas tvrdivala, ze auta s vyssim objemem / vykonem zpusobuji tezsi dopravni nehody. Puvodne to samozrejme bylo mysleno tak jak to bylo v te dobe jakz takz spravedlive - tj. vetsi objem = vyssi cena vozu = vyssi pojistne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.11.99  12:21

    « to HonzaP

    takľe lze ze stejnyho mnozstvi ropy vyrobit vic benzinu a min nafty. Jenom se ten benzin trochu prodraľí slozitejsi vyrobou (ted nemyslim toho Hitlera). To by mi ale nevadilo - at je drazsi, kdyz to bude opodstatneny vyrobnima nakladama, situaci na trhu a nevim cim jeste. Me proste sere ze ti smradosi (vcetne autobusu MHD, o kterych se zminujes) nici lidem zdravi mnohem vic nez benzinaky a stat je za to odmenuje nizsima danema.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.99  12:15

    « Re: to HonzaP

    Ja vubec nesouhlasim,aby byla NIZSI spotrebni dan z nafty,ba ani LPG.Bohuzel LPG to uz prohralo a bude se vysovat.Jenom si myslim,ze nelze zajistit jakousi naftu pro osobni auta a naftu pro sektor nakladnich vozidel a lokomotiv,kde jsme dosti citlive odkazani vsichni na pohyb cen.A ze by se to hybalo,to bychom jako v zacarovanem kruhu videli,o kolik skace nejen nafta,ale i ten nestastny benzin,kterym se nafta k cerpadlum privezla.
    Abych byl spravne pochopen,kdo chce diesla,tak si ho koupi stejne,zpravidla za vyssi cenu a veri,ze se mu snad v cene paliva vrati.
    Ale spolu s temi 10-15 procenty lidi s dieslem by skocila cena vseho,na cem se doprava podili,a to o stejne procento.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…