Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nabídka LTO
Rozdíl mezi ELTO (Extralehný nízkosirný topný olej) a LTO (lehký topný olej) je poměrně fatální. LTO vylučuje parafíny už při poměrně vysokejch teplotách. Kotel pro spalování musí mít předehřev rozvodů i nádrže, aby se neucpaly trubky. Také doprava se řeší speciálními cisternami. ELTO (já mu říkám ETO) je spíše nafta. Rozdíl v normách je proto, že pro naftu a pro ETO se sledují různé ukazatele, proto tak nic nevyčtete. ETO se vyrábí z nafty. V Litvínově např. tak, že se k naftě dá červené barvivo. Jiní výrobci tam přidávají přísady, které zvyšují výhřevnost (pro topení je to dobře pro motor ne). Věřím, že se najdou zemědělci, kteří to kupujou jako topení a pak dávaj do traktoru. U osobáku bych se do toho moc nehrnul. Pokud si na proježděnej topňák uplatníte Žádost o vrácení spotřební daně, je to trestný čin a tato oblast je finančním úřadem dost kontrolována. -
« Re: ELTO
No ja k tomu vlastne presne takto prisel. Mam RD na vesnici, kde neni plyn. Takze vytapet barak znamenalo vyresit palivo. Protoze prikladani do kotle jsem mel uz plny zuby, elektrika je draha a plynovou cisternu na zahrade jsem nechtel, nic jineho nez olej mi vlastne nezbylo. A co se tyce ceny jeste upresnuji: olej lze koupit dvema zpusoby. a) jako ELTO, potom vam k tomu pripocitaji spotrebni dan, kterou fin. urad vrati po prokazani, ze bylo spotrebovano na vytapeni. Konkretne: asi 22-24 Kc, po odecteni dane vysledek asi 8,50 Kc/l. b) jako "teplo", kdy firma, ktera zavazi bere na sebe tu spotrebni dan, takze jeji "rejze" je vlastne rozdil ceny mezi jakou to prodava tj asi tech 10,50 a temi 8mi Korunami, na jake to poom odecteni vyjde. Ono je to jeste trosilinku slozitejsi, ale v podstate to funguje asi takto. Jestli je mozne olej ziskat oficialni cestou aniz bys nemnel topeni na olej, to fakt nevim. A co se tyce tankovani trebas i v JZD: ELTO je cerveny, jako jahodova stava, a to barvivo tam davaj uz chemopetrolu a pod prisnou kontrolou... takze nevim. -
« Re: ELTO
Nechci vám brát iluze,ale při nákupu LTO zaplatíte spotřební daň,kterou vám finančák vrátí,až prokážete,že jste olej protopili.Takže podobný fígl může dělat ten,kdo olejové topení má.Koupit se dá třeba u Probo transu nebo v Čepru.Přivezou vám to pochopitelně cisternou. -
« ELTO
Tak to vidíte, ELTO za 10,50 a my tady řeąíme bionaftu. Osobně si myslím, ľe ELTO uľ nebude o nic horąí neľ Bionafta a naopak. Navíc na LTO jezdila půlka republiky, co tankovala u různých pump, za časů kdy se nic nevědělo jeątě o LTO aféře. A nic bych nedal za to, ľe je tomu tak stále, alespoň u JZD pump a neznačkových pump. Předsedovi JZD je úplně jedno, na co jezdí traktor kterej musí stejně vrátit a kdyľ uľ má ty nádrľe na LTO na suąičce zrní a chmele, tak co uľ..... jak říká klasik: Nu coľ, olupte ... PTD -
« Re: ELTO
Našel jsem několik prodejen, ale žádná v Praze. Řekni mi prosimtě jen jedno, než se budu nějak víc angažovat. Když přijdu do takového kšeftu, prodaj mi co chci bez nějakých opletaček nebo po mě budou chtít ňáký specialni papiry, aby bylo zřejmé, že to mám do kotle? Aby se se mnou vůbec vůbec bavili, nemusím odebrat celou cisternu? -
« Re: ELTO
Vypis slozeni je sice velmi podrobny, co z toho ale vyplyva v praxi? Ja na ELTO jezdil i v loni v zime a v minus 13 mne rano auto uplne v pohode chytalo. Absolutne jsem nemel problem se zamrzanim. Jenomze potom mi odesel snimac otacek na jednom z vstrikovacu a prvni na co se mne u AUDI zeptali bylo, jestli jsem nahodou nejezdil na nejakou sragoru. Ale neni zcela jasne, ze to bylo tim, mozna by ta soucastka odesla i tak... Fakt je, ze na naftu to jelo lepe. Sice neznatelne, ale prece. Jinak cena ELTO na podzim byla pro maloodberatele vcetne vsech dani 10,50 za litr. Jak se da koupit ti reknou v kazde vytopne, nebo u dealera kotlu (topeni) na toto palivo. -
« Budeme jezdit na ELTO?
To jsem zvědav kam aľ budeme muset zajít a na co se bude jezdit, kdyľ dále porostou ceny vąech paliv. Včera jsem jel tankovat Bionaftu k OMV v Brně a platil jsem uľ 17,50 za litr. U DEA stoji 17,30, takľe taky ľádná charita. Kdyľ se bude dát jezdit na LTO či na ELTO, tak jdu do toho. Pozoruji dle sloľení hlavní rozdíl mezi LTO a ELTO v bodu tuhnutí, coľ by ukazovalo na větąí podíl petroleje v palivu. PTD -
« Re: ELTO
ELTO je sice kvalitativně o něco lepší než LTO, ale je tam proti naftě víc rozdílů než podíl jen obsahu vody.
Výpis některých kvalitativních parametrů dle České rafinérské:
LTO
Síra <=1-2%
Mechanické nečistoty <=0.1%
Bod tuhnutí<=-5 (v zimě)
Obsah popela <=0.02%
Hustota <=910g/l
ELTO
Síra <=0.2%
Mechanické nečistoty <=0.05%
Bod tuhnutí<=-10 (v zimě)
Obsah popela <=0.01%
Hustota <=860g/l
Nafta
Síra <=0.05%
Mechanické nečistoty <=0.02%
Bod tuhnutí<=-22 (v zimě)
Obsah popela <=0.01%
Hustota <=820-840g/l
-
« Re: Bio,Eko,Seta...
Vyborne, jeste by mne zajimalo (pokud jeste mohu obtezovat), jestli metylester pusobi nejak nepriznive na cerpadlo, nebo samotny motor. A jeste jedna vec: obsahuje nejakou takovouhle "nezadouci" pridavnou slozku i jiz zminovany ELTO? (asi je jedno jestli se pise ELTO nebo jen LTO ... nevim. Distributor, ktery mne olej zavazi, to vede jako ELTO - take jsem se musel zeptat, co to vlastne znamena). Diky. -
« Re: Bio,Eko,Seta...
SETA jako jediná o které vím, garantuje sloľení své bionafty, t.j. 32%metylesteru a zbytek normální nafta. Ostatní výrobci Bionaft zatím nikde neučinili veřejné prohláąení o sloľení svého produktu zvaného Bionafta a ani nezveřejnili technické údaje (co já vím), takľe mohou obsahovat i 50-60% metylesteru. ČSN říká, ľe tam musí být minimálně 30%, aby bylo moľno uplatnit zvláątní sazbu spotřební daně. PTD -
« Bio,Eko,Seta...
Zna nekdo rozdily mezi vyse jmenovanymi? V servisu na AVIE v Praze mi rekli, ze do nove Avie (motor Daewo 3.5 TD) je primo od vyrobce zakazano pouzivat ekonaftu, nebo bionaftu. Setu vsak dle dostupnych informaci pouzivaji i taxikari do TDI... Jaky je tedy mezi nima rozdil? -
« Re: taky názor
Názory typu já bych si tam bio nedal už znám.To každej řiká pokud to sám nezkusí.A pokud nemá vlastní zkušenosti tak si myslim že hanit bio jen tak, jedna paní povídala nemá smysl.Spousta lidí si plete bionaftu první a druhé generace.Mezi nima jsou značné a rozhodující rozdíly.Bionafta druhé generace má jen
30% řepkového oleje a té první generace to je 100%řepkový olej.Já osobně nepozoruji rozhodně žádnou změnu na chodu motoru ani na spotřebě. -
« Re: ELTO
LTO (nevim co to je před tím E) se dá pouľívat do auta, ale je lepąí častějąí vypouątění vody z palivového filtru. Daląí moľnost je nalít LTO do barelu a nechat si sednout vodu na dno. Pak odčerpáą z vrchu jen naftu bez vody. Optimální je pouľití LTO v zimě kdyľ mrzne aľ praątí. Ta voda v naftě zmrzne do ledových koulí a ty se "dobře" filtrují :-) PTD P.S. Zvýąení výkonu stojí cca 1000DM, s přepínačem 1300DM. U nás cca 18000-25000Kč u nejmenovaných oficiálních servisů ©koda. -
« Re: Diesly nesmrděj
S tím smradem, to je asi věc názoru. Asi jsi nikdy nejel za starym Žigulem nebo sto dvácou. Když jedu za starym Piánem (MB), který trochu pokuřuje, smrad mi nepřijde tak hroznej. Nejsmradlavější diesly, kterejch se fakt nechci zastávat jsou ale Avie. Všude jen smrděj a zacláněj v cestě. Ještě ty emise: Nejsem odborník, ale slyšel jsem nebo četl, že pevné částice od dieslů nejsou tak škodlivé jako ty neviditelné plyny od benziňáků, tak já nevím, hádat se nebudu. -
« Re: Diesly nesmrděj
Jde o to emise ceho mame na mysli - diesel ma skutecne mene emisi CO2 (jelikoz ma mensi spotrebu), nicmene CO2 nam zas tak moc nevadi (az na sklenikovej efekt). Jde zejmena o emise pevnych (karcinogenich) castich a dalsich karcinogenich latek, kterych je u dieslu spousta. Tva predstava, ze cim nizsi je spotreba paliva tim nizsi jsou emise je dost naivni. Ve skutecnosti maji vyrobci snazici se snizit spotrebu nejvic problemu prave s emisema. A pokud jde o subjektivni pocit smradlavosti - tak to je bez komentare (ja osobe ani za 50let starym benzinakem nezeroucim olej nic necitim - coz nemuzu rict o 5 let starym dieselu, ale kazdy mame asi jine zkusenosti) . A pokud jde o bionaftu tak to je ze 70ti % obycejna (nizkosirna) nafta a 30 % je cosi repkoveho.
-
« Diesly nesmrděj
Úplně novej diesel má emise rozhodně lepší než novej benzíňák, to se dneska už ví. Pokrok je u dieslů hodně napřed. Vyplívá to už jen ze spotřeby. Diesel je mnohem úspornější, tak ani není tolik výchozího materiálu, kterej by mohl teoreticky smrdět. Když dám vedle sebe stoletýho benzíňáka a stoletýho diesla s totálně ojetejma motorama, benzíňák mi připadá smradlavější a hlavně dusivější. Když jedu po městě za starou Škodovkou nebo Žigulíkem, tak to jsou nejhorší smraďoši silnic, když vynechám dvoutakty. Navíc my EKOLOGOVÉ, co používáme bionaftu jsme k přírodě obzvláště šetrní. -
« Re: Jezdím a ąetřím
to PTD: Píšeš o zvýšeném výkonu Octavie na 125PS. To jste z 66kW verze vyždímali opravdu tolik. Kolik tahle úprava stojí a co úprava vyžadovala? Ještě by mě zajímal rozdíl mezi motory 66kW a 81kW, je mezi nima kromě jiné řídící jednotky nějaký rozdíl mechanickej? Třeba zesílené ojnice, pístní čepy....? Kdyby ty motory byly konstruovaný na takovéhle výkony, proč je výrobce rovnou neprodává takhle "nadupané"??? Tohle umělé zvyšování výkonu se přeci musí na některých součástích motoru negativně projevit?! -
« taky názor
Ndávno jsem viděl na MAX1 dokument o dieselových motorech. O jejich vzniku a vývoji atd. proč o tom píšu ? Všichni víme na jaký palivo ty motory jsou vyrobený. Na NAFTU klasickou ne na bionaftu. Známej jezdí kamionem, do kterýho to občas leje (má k tomu prej nějaký jistý důvody), ale myslíte, že si to leje do vlastního auta ? Ani náhodou, protože ví co to udělá s čerpadlem a tryskama, atd. Já ji taky nepoužívám a jestli si někdo stěžuje, že mu zamrzla normální nafta, tak by si měl uvědomit, že v zimě občas mrzne. To je stejný jako s chladící kapalinou. Pokud tam nenaleju Fridex, zamrzne. -
« Re: Jezdím a ąetřím
Dalo by se to tak říct. Do starąích aut Bio bez obalu lít, u nových aut kde to výrobce přímo nezakáľe - a takového neznám taky. Octavia TDi 66kW čipovaná na 125PS!!! a prvních 120000km bez jediného problému. Provoz čistě na bionaftu OMV nebo DEA. PTD -
« Jezdím a šetřím
Na tom, že bionafta poškozuje čerpadla... asi něco bude, ale v mém okolí ještě nikomu neublížila. Poznatek a zkušenost s bionaftou, které mi nikdo nevezme, že provozováním auta na bionaftu už jsem ušetřil cca 20.000 Kč, dobré naftové čerpadlo na vyměnění do mého starého BMW se dá koupit asi za 2.500 Kč. Výměna eventuelně vůbec neni problém. Takže můj závěr: bionafta už si na výměnu veškerých potřebných součástí u mě vydělala a teď mi jen spoří peníze a navíc jsem s jejím používáním naprosto spokojen. -
« bio jen sebevrahům
Z vlastní servisní činnosti vím, že bionafta je svinstvo. Rychle se rozkládá a protože je rostlinného původu zbyde něco jako fermež. Časem dojde k zanesení a zalepení důležitých kanálků a součástí vstřikovacího čerpadla, motor začne kolísat při volnoběhu, jde nepravidelně, sníží se výkon a tím se zvýší i spotřeba. V důsledku špatného spalování a chodu se začne poškozovat i motor. Protože tam přidávaj něco aby se to nestalo, tak to něco rozloží těsnící elementy. Dále bio i hůř maže než nafta, což má za následek zvýšené opotřebení částí vstřikovacího čerpadla a trysek, protože ty nejdůležitější součásti jsou mazaný jen naftou, a pak viz nahoře. Možná ale v Německu mají tu bionaftu lepší než tady, že to doporučujou a nebo co jim zbývá (ekologie!!, zemědělství??) Takže když si to sečteš ...., použil bych jen v nouzi a s aditivem. Většinu firemních aut máme na naftu a bio jsme nikdy netankovali. Protože se zabýváme servisní činností tak už jsme pár čerpadel po bio vyměňovali a v čerpadle hrůza.
Bio nedoporučuju. -
"-- skrytý --" 01.02.00 03:43
« Re: TDI
Ja jsem tomu asi neporozumel,ve Francii je system cen jako vsude jinde,na dalnici vic,v rade 5 pump za sebou i pet ruznych cen.Tak to alespon znam ja uz nekolik let.Nebo se jednalo o jednu pumpu se dvema stojany a ruznymi cenami?Ale bionafta to asi nebyla.
A pro ostatni,kterym nafta zamrzla po nacerpani.To se muze stat,kdyz malo jezdim a je tam smes starsi a nove nafty.Jestlize v pruhleditku vidim zakalenou naftu,tak ji proste necerpam.Arctica musi ty nase mrazy vydrzet spolehlive,jeste se mi nestalo za 8 let,ze bych mel potize-TDI,66kW,ted 81kW VW. -
« Re: TDI
To residents: Když si přečteš dokumentaci např. k oktávii TDI, tak nebudeš mluvit o podpoře. Spíše toleruje, a to navíc ještě po záruce. Mám ale dotaz z jiného soudku: v létě jsme byli na dovolené ve Francii. Bez jakéhokoliv rozdílu v označení se tam prodávala nafta ve dvou cenových relacích: 4,60 FRF/litr a 4,90 FRF/litr. Prostě některé pumpy prodávaly naftu levnější, některé dražší (a to i pumpy jako shell, elf, total ...). Přitom to rozhodně nevypadalo, že by všichni kupovali právě tu levnější. Jako správný Čech jsem kupoval tu levnější. Myslíte, že to byla bionafta? -
« Re: TDI
Ani jsem nevěřil, že se někdo ozve. Mám doma topení na ELTO, což je vlastně čistá nafta, akorát že je do toho přikápnuto trochu barviva, to kvůli kontrole aby se to vlastně vůbec dalo rozlišit od nafty. Mám ještě golfa II TD. Tohle jsem do toho lil, a zhruba rok a půl na to vesele jezdil. Nebyl tam absolutně žádný rozdíl, ale nyní to auto už nejezdí. Ale pozor, ne postupně, ale ten motor prostě náhle klekl a konec. A bojím se, že bio-nafta, je ještě něco horšího. Jinak to TDI je 2.5 litr AUDI - trochu škoda ho odepsat... -
« Re: TDI
Já mám taky TDI a připojuji se: rovněž si netroufám. Přečtení článku (v podstatě pozitivního) "Bionafta ve světle testů" v AUTOSTYLu 1/2000 mě v tom jenom utvrzuje. I takhle mám obavy, na co vlastně jezdím, a to netankuji u no-name pump. Najedu za rok skoro 80 tisíc km a očekávám, že mi bude auto jezdit bez problémů minimálně do 250 tisíc km. Takže neriskuji a platím radši o něco víc...