Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
No to je preci jasny!!! proc neredit. Jde prave o to starnuti. Tim se vyjeti a nacerpani cerstve pouze oddaluje a muze tak dochazet k znehodnoceni pro celou smes. Stridani je proto rozumnejsi. Ja jezdim kazdy den a presto nejprve takrka celou nadrz vyjedu nez vemu novou, aby nezustaval pomer stare. Navic to obcas prostridam s plnou nadrzi normalni nafty. Starnuti bionafty je skutecnost, kdo neveri at se zepta odborniku nebo si o tom precte neco na netu, zdaleka nejde pouze o vodu - tim nemyslim reklamy vyrobcu. -
"-- skrytý --" 15.08.03 13:21
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
OK, tedy levné pumpy, u kterých obvykle beru naftu: JET Praha, za nákl. nádražím, 20,30; JET Králův Dvůr (D5), 19,90; Charouz Žebrák, 19,90; OR Jeneč (z hlavy nevím, teďka jsem tamtudy nejel). To jsou všechno větší a dost frekventované pumpy, žádná cisterna s jednou pistolí někde na dvoře v JZD. Že by ředili normální naftu bionaftou, nevěřím ani trochu. Navíc by to bylo poznat na barvě...
Jo, ještě když jedu na Plzeňsko, taknuju zásadně u Tank ONO Nýřany (ne v Plzni, přímo v Nýřanech). Těm totiž, jako nejlevnější pumpě, dělaj každou chvíli kontroly.... :)))) -
"-- skrytý --" 15.08.03 09:18
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
A ještě k tomu ředění bionafty normální naftou - proč to jako není dobré??? Bionafta II. generace, tedy to, co se u pump už pár let prodává, je směska - cca třetina metyester, a zbytek je normální nafta. V čem je problém, přidat do toho normální naftu, když už takhle je jí tam většina?
Mimochodem, na bio už nejezdím. U nás je ten rozdíl ani ne dvě koruny - seta u OMV 18,90, a normální nafta u levných pump 19,90 - 20,30... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Na bio nebo seta coz je jen jine oznaceni toho sameho, jezdim stridave. Prechod nedelal zadne potize, chce to vsak novy filtr a cistou nadrz.
Je dobre nekdy vzit plnopu seta, funguje to jako cistic. Jezdit na to vsak stale dobre neni v pripade, ze jezdite malo. Po nejake dobe palivo zestarne a pak vyrazne skodi vsemu, hlavne cerpadlu. Redit normalni naftou take neni dobhre, efekt je stejny. Lepsi je to stridat. Jestlize, zaradi bionaftu do 22% tak to pak uz taky kupovat nebudu, nebude to mit zadny efekt. -
"-- skrytý --" 22.11.00 10:09
« Re: methanol+ester+KOH
Jojo, lidi jsou ruzne... :} Taky nekdy prostym lidem spatne vysvetluji (nebo oni spatne chapou), ze v rostlinnem oleji nemuze byt cholesterol.
Do konference MOTOR CAFE/BIONAFTA jsem ted dopsal zajimavou informaci ohledne bionafty a spotrebni dane... nechci se zde opakovat, ale bylo to zejmena pro MAXIPSA. :) -
« Re: methanol+ester+KOH
Tak jak jsou zatvrzelci, kteří tvrdí, že bionafta škodí motoru, protože asi neví, že už je bio druhé generace s obsahem 30% metylesteru oproti první generaci se 100%, tak jsou stále i takoví, kteří tvrdí, že nafta je jen pro náklaďáky, ti zase asi nikdy neviděli tdi a commonrail. Sorry za tak dlouhé souvětí. -
"-- skrytý --" 22.11.00 09:44
« Re: methanol+ester+KOH
Mirkovi z Ruska: Na strankach www.biodiesel.de se da najit, ze u Skodovek je doporuceni pouze pro Oktavky. Ale kdyz se podivame, jak je tomu u VW (coz Felda 1,9D je vlastne stary motor VW), tak tam je napsano, ze od roku 1996 je povolovani bionafty II. generace povoleno. A ted to chce jen risknout. Mam taky Feldu 1,9D COMBI a asi to risknu. Na internetu je jiz plno stranek, ktere poskytuji podrobne informace ohledne biodieselu II. generace, nazory jsou nekdy rozporuplne, presto si myslim, ze se do Feldy pouzit da. -
« Re: methanol+ester+KOH
Mam v Moskve taky Feldu Kombika 1,9, tady ale bio neni a asi hned tak nebude. Z fabriky jsme byli nekolikrat varovani, ze palivovy system motoru AEF na Felicii neni na bionaftu delany a ze by mohlo dojit k poskozeni vstrikovaciho cerpadla. U Oktavii, naproti tomu, oficialne povoleno. Jde asi o to, jakou generaci bio ma Skodovka na mysli. Zajimalo by mne, jestli nekdo na Felde dlouhodobe na bio jezdi a jak se to chova.
Diky! Zdravi Mirek -
« methanol+ester+KOH
Ahoj všichni, jsem rád, že toto téma existuje ... Chtěl bych se vás zeptat, když jste přecházeli na bio, jaké jste s tím měli zkušenosti. Mám Felicii 1.9 D na které je najeto 72 tis. km a chtěl bych vědět, pokud mi někdo poradíte, co tento přechod udělá s filtrem a čerpadlem ... Měnili jste někdo kvůli tomu palivový filtr ??? Někdo mi dokonce tvrdil, že se může zadřít čerpadlo ... -
"-- skrytý --" 09.11.00 17:52
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Dik za vytazeni z hrobu - je to zajimava otazka, podle meho stoji za to tankovat bionaftu, pokud se rozdil udrzi okolo 5 Kc/litr. U tech ridicu, co si mohou odpocist DPH uz to bohuzel tak zajimave neni. Sam bych pri nizsim rozdilu cen, nez 5 Kc/l asi bio netankoval porad.....