Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: protimluv
jak to - ze neni, ja ti preci verim, ze ti to gumu rozezralo v tom shoda, ja jen nechapu jaky
je rozdil pri odstavenym nebo provozovanym, logicky to musi rozezrat gumicku i pri provozu, protoze tam prichazi do styku zrovna tak jako kdyz se nejezdi. Vysvetli mi v cem je rozdil....??? -
"-- skrytý --" 28.08.03 10:02
« Re: protimluv
Ad dlouhá odstávka s bio: měsíc jsem nechal auto s bio stát bez nastartování, nestalo se vůbec nic. Pak jsem tu měl vyndaný motor z bouračky, ležel asi dva měsíce, taky v něm byla bio - a taky byl v pohodě (při prodeji jsem jej předváděl nastartovaný, a ani pak si dotyčný nestěžoval). Ale pokud vím, že z nějakého auta budu vyndavat motor či čerpadlo, dám mu nejdřív napít normální nafty... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Zadek: určitě si Tě založím do adresáře. Ty ceny uvádíš pro modely 124, 126? Nebo to pasuje i do starých pián. Můžeš mě odkázat na nějaké dobré stránky, kde jsou podrobně popsány jednotlivé modelové řady a odlišnosti. Osobně se mi nejvíc líbí 126. Samozřejmě, že ne 126p:-((( -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Rezidents: Záleží jakou generálku si představuješ. Počítej, že opravdová poctivá generálka vychází kolem 40-50 tisíc. Jinak není vůbec potřeba se ničeho bát, ty motory jsou držáci a bez problémů se daj koupit celý motory, který tam jenom hodíš a jede se dál. Vím o čem mluvím, protože se zabejvám náhradníma dílama na tyhle Medvědy, rukama mi prošly už desítky a desítky těch motorů. Já svoje tříkilo používám na tahání přepravníku, tak proto mám tohodle šestiválce a ne slabší 250D, navíc jsem zvolil atmosférickou verzi, kde je zase minimální riziko problémů s motorem. Životnost těhlech 300D se traduje při dobré udržbě až 2 miliony km. Jinak co jezděj ke mně lidi pro díly, běžně každý třetí dvoukilo má najeto kolem 500-800 set tisíc a všichni si pochvalujou motory, že jsou perfetní...... Kdyby ses někdy rozhodl pro nějaký z modelů, ulož si můj mail, aby ses měl na koho obrátit: zadek524@seznam.cz. Pro zajímavost ceny motorů ode mě: 200D - 12 tis, 250D - 18 tis, 300D - 25 tis. -
« Re: protimluv
TO PANASONIC: Pravdu díž, bionafta sama o sobě hadičky nerozleptává, to dělalo bio I. generace, které bylo pouze z MEŘO. MEŘO je poměrně silný detergent, ale dnešní bio už ne, neboť to není navíc bionafta, ale správně řečeno směsná bionafta . Ta už takové vlastnosti nemá. Podívejte se na web, je toho o bionaftě teď už dost k sehnání ... -
« protimluv
Sem tam me nektery prisopevky prijdou, ze si protireci.
U meho auta jsem nepozoroval vetsi spotrebu pri pouzivani bio, mam vsak cerpadlo po GO a serizeni, takze spotreba klesla celkove. Ovsem s tema naleptanejma hadickama - to me teda nejde narozum. Nema to logiku. Bionafta snad nejakym zazrakem poza, ze auto je odstavene a zacne gumam skodit? To snad je blbost! - butto to dela vzdy a to i u auta provozovaneho, protoze tam proste je pritomnaa ma agresivni vliv a tak se tak chova, a nebo nema agresivni vliv a pak to nemuze delat nikdy at auto stoji nebo jede. Jestlize, bio nekomu rozleptalo palivovou soustavu ac behem odstavky, bal bych se to tedy pouzivat kdykoliv..... -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Zadek: Pořád sirka 1,8 TD, ale jak ji dojedu, tak uvažuji o něčem jiném. Asi octávka. Ty medoury taky uznávám. Jel jsem v té 124/300D a ten tah motoru i bez turba je paráda. O životnosti se netřeba zmiňovat. Mimochodem kolik by vyšla GO při koupi nějaké starší? Vzhledem k ručení 124/250? -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
No kluci, nebyl jsem tady tak pul roku, rok...?? Ani nevim. Mam ted pro zmenu totiz jinej oblibenej server o Mercedesech, takze tam bejvam casto... Takze o cerpadlo se mohu asi prestat bat a bude nejlepsi, kdyz ho rovnou prihodim do srotu, tak nejak bych si to predstavoval...:-))
Jinak s vama bionaftarema a vubec ropakama jsem se vzdy bavil nejvic, tak abych predstavil svuj aktualni vozovej park, tak momentalne vlastnim: Moje osobni auto pro denni provoz je MB 124/300D '86, manzelce jsem poridil bilou MB126/500SEL '89 a nechal nemontovat LPG a jako auto pro radost a na nedeli mame cernou MB 126/560SEL '88... Obe ty 126 jsou v top vybave. Znacka me proste chytla!!!:-)) -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To Zadek: Tak to se bojíš o čerpadlo oprávněně. Mě se stalo něco podobného, když jsem musel kvůli opravě odstavit auto na tři měsíce. Z čerpadla to teklo - za autem stopa nafty a gumičky v čerpadle totálně naleptané a popraskané. Naštěstí oprava zase nebyla takový ranec. Od té doby jsem čerpal bio jen jednou. Hlavně kvůli tomu, že kdybych zase musel odstavit (což u 1,8 TD není zase takový problém). -
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
Ahoj kluci, nejak jsem tady dlouho nebyl...
Jezdim posledni dobou jenom na plnotučnou. Finanční rozdíl je fakt celkem nepodstatnej, navíc jsem vypozoroval opravdu dosti velkej rozdíl ve spotřebě bionafty a čistokrevný, takže její používání fakt nemá téměř žádnej finanční efekt. V máminým autě provozovaným na bionaftu jsem vloni na podzim měnil motor kvůli chruplý hlavě a bohužel v čerpadle zůstala bionafta, počítám, že touhle dobou už bude zralý akorát tak vzít a vyhodit... Co myslíte? -
"-- skrytý --" 21.08.03 13:20
« Re: Znovu vytahuju bio z hrobu
To je zase moc veci najednou :)
a] Bio skutecne vadi zejmena voda - resp. vzdusna vlhkost, jak pravi FiJa. Neni treba se ale tolik obavat, jak pise Panasonic. Zkousel jsem nechat bio v kanystru 3 mesice a nasledny rozbor na VS neprojevil ujmu na kvalite SETAdieselu. Bylo to ale tim, ze kanystr byl uzavreny a nedostala se k biu vzdusna vlhkost.
b] Ovsem u stojiciho auta po 10-dnech nastava zvrhavani bia, prave kvuli absorbci vlhkosti. Proto bio nelze pouzivat u "svatecnich ridicu". :)
c] Jakekoliv michani bia s naftou neni na zavadu.
d] Na bio budu jezdit, i kdyz by se cena s naftou srovnala. Je to lepsi pro motor i pro palivovou soustavu, tak proc ne. Navic to i pak zustane levnejsi - cistsi potrubi, neni nutno menit palivovy filtr atd. A navic ta ekologie...
e] RV: Neverim tomu, ze nekde do nafty pridavaji levnejsi bio. Navic bych nepouzival termin "redeni", kdyz bionafta je hustsi nez klasicka nafta :)
f] Blahopreji FiJovi, taky jsem jiz prekrocil 90tkm na biu, bracha dokonce 110tkm. A "no problem"... Az na jedno zavahani v lonske zime v krutych mrazech. Zde vsak jsou na vine vyrobci, prestali totiz cca od r. 1999 delat "zimni" bionaftu...
VlaMi.
Do modelu W126 (do číny) se tyhle motory originál vůbec nedávali, tam se dávali motory 300 Turbo D z piána, pak 3,5TD jako do mamuta a ještě já ani nevím co, je toho jako šafránu. Po Čechách z dieselovej čín jezděj nejčastěji s nabastlenejma atmosferickejma petivalcema z piana nebo sestivalcema z W124.