Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 26.11.99 11:50
« Re: Bionafta ano či ne?
To: Login
Navykl jsem si,snad diky tomuto Nicku nachazet usporne,ale vtipne odpovedi.Dnes je to jen usporne.
Ja nevim,kdo podobny argument o dieslech a pojistkam siri,je to hloupost,stejne jako hledat nehodovost v kubature nebo vykonu aut.Docela mne prekvapily nektere pojistovny,ktere sice priznaly,ze ted nic lepsiho nemaji,ale podle setreni CP nejvice nehod vznika ve skupine vozu te nejlevnejsi pojistky - soucasne Feldy,ale i 120 a dalsi.Je to logicke,je jich u nas nejvic.
Co ale s urcitosti tyto pojistovny zavedou,jakmile to bude mozne,ze zvednou cenu pojistky teto kategorie,jakmile jim to zakon dovoli.A tady se tedy moc dieslu nevyskytuje,ze? -
"-- skrytý --" 26.11.99 11:40
« Re: Re:to HonzaP
Takze jinak,spotrebni dan zavadi stat ne na zaklade libovule-logicky by mel mit zajem na prijmu do statniho rozpoctu co nejvetsim.Problem vznika,s tim,co vyprodukuje Prvni rafinerska a.s.Z urciteho mnozstvi ropy lze vyrobit hydrokrak,benzin,lehke frakce,lehke a tezke topne oleje,mazut a nedestilovatelny zbytek.Je logicke,ze ne ve stejnem pomeru.Zatimco jedne hotove suroviny muze byt nedostatek(aditivovane benziny),druheho je dost.Takze do jiz dosti slozitych vztahu prichazi jeste dovoz benzinu-naftu rozhodne nedovazime.Cena vznika na zaklade kalkulace,na Min.Financi je to posveceno a za tyden je vse jinak.Tak jako je zavadejici uvaha o pojistnem(viz vyse)na diesly,je stejne zavadejici uvaha snazit se vyregulovat spotrebu cenou.To jiste jde,za predpokladu,ze by u nas nespotreboval nakladni vozovy park a zeleznice pres 90 procent nafty.Procento osobnich vozu zdaleka nedosahuje urovne napr. Nemecka nebo nedejboze Francie,kde se to osobnimi diesly jen hemzi,a kde je ted boom.
Ale zpet,po stanoveni nakladu na 1 tunu vyrobku je vypocitana spotrebni dan.Umyslne rikam vypocitana,protoze se opravdu pocita a ne odhaduje.Min.Financi,a dobre ministerstvo to musi udelat,stanovi strop pro kvartal,za predpokladu,ze se nehnou ceny Brent ropy o vice nez 2 dolary na barel.V cene je zohlednena verejna doprava,zasobovani,akutni zdravotni pece,a kriticky stop pro armadu.PROTO u nas a vsude v Evrope jsou tyto ceny rozdilne.Svycarsko je mimo EU a ma vlastni prisne zakony o provozu na siln.komunikacich.Ostatni zeme jiz jedou pod spolecnou vlajkou a ceny kopiruji vyvoj,i kdyz k Norsku nam zatim stale jeste 14 Kc chybi :-)).
USA jsou a vzdycky byly zemi,ktera udava svetove ekonomice ton.Kontroluje strategicke zasoby ropy na svete a na soucasne situaci s ropou ma velmi vyrazny vliv nestastny pokus EU ukazat to tem Amikum,ze to jde i bez nich.Nejde.
Kdyz jsem cestoval po Statech,opravdu mne netrapila cena 86 okt. ethylizovaneho benzinu od 1.35 dolaru na zapade,po 1.80 v okoli New Yersey.
Samozrejme za galon. -
« Re: Bionafta ano či ne?
Kdyz jsme u tech dieselu, tak mi to pripomina ten ekcelentni argument, ze povinne ruceni by melo byt na naftaky levnejsi. Ktereho idiota to napadlo vi buh.
Uz tak jsou zvyhodneni spotrebni dani a takhle by se jeste zdrazila pojistka pro benzinaky, aby byla pro diesly levnejsi. Dobre bylo taky zduvodneni - kvuli nizsimu objemovemu vykonu. Hahaha. To by se pak mohl ozvat treba majitel stare Octavky (1050ccm - 40HP) majiteli Wartburgu (992ccm - 50HP). -
"-- skrytý --" 26.11.99 05:14
« Re: Bionafta ano či ne?
Odpoved je v ekonomice,zpracovanim ropy vznikaji produkty,at chceme nebo ne,a ty maji ruzne vyrobni naklady.Spotrebni dan je statem regulovany prijem,kdyby to bylo tak snadne,uz by ceny davno srovnali.Poprenim tohoto principu musime povazovat ostatni zeme za stejne idioty,ponevadz cena paliva se vsude lisi stejne.
Se dvema vyjimkama - Svycarsko a Britanie.Duvody,proc to tam tak maji, ponecham na vasi obrazotvornosti.
Bye -
« Re: Bionafta ano či ne?
Naprosto souhlasím s loginem, ale ještě víc než LPG mě serou nafťáci, jelikož jsou to hrozný smraďoši. Zná někdo jeden jedinej důvod, proč by měla bejt spotřební daň z nafty nižší než z benzinu. - podle mě by měla bejt vyšší (nebo aspoň stejná) -
« Re: Bionafta ano či ne?
Petice - nepetice. Petice jako za co? Za to, ze vsichni zacnou jezdit na Bio, pripadne na LPG a ti co jezdi na benal jim to doplati? Co je to za nesmysl? LPG je vubec hloupost - nijak zvlast ekologictejsi to neni a zveda se kvuli nemu dan z benzinu.
Je to asi takhle - LPGistum a BIOnaftarum ostatni motoristi davaji penize, aby mohli jezdit levne. -
« Re: Bionafta ano či ne?
Jistě ľe ano. Jezdim uľ jenom na ni, po té, co jsem porovnával asi rok spotřebu u Bio a Klasik. Měsíc bio, měsíc klasik. ®ádný rozdíl. Jenom doufám ľe ji natankuju i po novém roce. Jinak někomu ustřelím hlavu. Je to věc petrolejářské lobby. Nafta stojí dnes v Brně 23,- a Bio 15,- takľe jako vľdy je to o penězích a ne o lidech. Kdyľ je podle někoho tak ąpatná, tak proč na ni začíná jezdit stále více motoristů? Dokonce tolik ľe si Zeman dal práci spočítat si kolik mu tím uteče peněz? Asi je to tím ľe je u nás stále více "troubů" co si myslí ľe Bio je na prd.... PTD -
« Re: Bionafta ano či ne?
Dobrej clanek, Residents. Ja muzu rict k bionafte jen toto. Uz ji pouzivame nejakej rok (asi tak 3) v AUDI 100 CD, 1.9 obsah. Nejdrive jsme ji testovali na starem motoru a pote kdyz jsme udelali generalku motoru jezdili jsme a jezdime do dneska na ni dal. Nic se nezanasi, motor neodchazi, startuje to uplne normalne a vykon to ma odpovidajici motoru. Jen jednou byly poblemy v zimne, kdyz se nam asi pri -10 zacpaval palivovej fitr, ale jinak se celkem nic nestalo. Takze z mych zkusenosti ji muzu jen doporucit. -
« Re: Bionafta ano či ne?
Z vasich prispevku je zrejme, ze o problematice bionafty vite s prominutim *. To Mirekvk: bionafta první generace nefungovala na motorech, které nebyly specialne upraveny, neboť to byl 100 % metylester repkoveho oleje. Metylester funguje jako ucinne rozpostedlo a na neupravenych a hlavne dost zanesenych motorech mohl zpusobit pohromu. Palivove vedeni delane ze zastaralych materialu (ne soucasne chemicke odolne plasty a pryze) bylo ucinky metylesteru naleptano. Dále silne vrsty necistot v palivovem vedeni a samotnem motoru byly metylesterem uvolneny a motor dojel. Bionafta druhé generace není jak pises zadny podvod, ale je to smesne palivo, kde obsah metylesteru je podstatne nizsi (30 %). I presto plati zásada před pouzitim bionafty vycistit palivove vedeni a vymenit filtr. Pokud někdo broji proti soucasne vyrabene bionafte, tak je dost ovlivnen prave negativnimi zkusenostmi s drivejsi 100 % bionaftou nebo je pod vlivem prohlaseni petrochemickych lobby.
To Hermann: proc si myslis, ze je vhodna spis pro vestsi objemy. Vyhrevnost bionafty je max. o 5 % nizsi nez u klasicke nafty. Obdobny je i rozdil ve spotrebe. Znacnou vyhodou je pak z hlediska ekologie rozlozitelnost v prirode a téměř nulove emise. Z vlastní zkusenosti (25 tis. km na Siere 1,8 TD) mohu rici, ze rozdil v provozu nepoznas. Naopak mohu rici, ze kvalita bionafty v rade pripadu presahuje kvalitu nekterych naft na trhu. Zvlaste spatne zkusenosti mam s naftou od Benziny a Petry. Prave pouziti u vetsich objemu (nejruznejsi stavebni stroje, traktory atd.) bych se bal, protože prave v této oblasti pouziti se moc na cistotu palivoveho vedeni nedba a motory jsou v dost zanedbanem stavu, nehlede na často znacne stari stroju. Pokud chcete vedet vice informaci, tak doporucuji cesky stranky biodiesel.cz, resp. obdobne anglicke a nemecke .com, .de). Problematika pouzivani nebo nepouzivani bionafty ve svete je hlavne otazkou informovanosti a dani. Smesna paliva mají velkou budoucnost. I v takovem state hojnosti a motorismu USA jsou veskere prodavane benziny s primesi etanolu. Dále nesmite zapominat, ze podporou pestovani tzv. technickych plodin (repka atd.) lze dost ucinne pomoci nasemu zemedelstvi. Bohuzel pripravovane zmeny danovych zakonu (zavedeni vyssi DPH a spotrebni dan na bionaftu) bude znamenat konec dobře rozjeteho projektu.