Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« to HonzaP (Greenpeace)
Neni to pravda. Zrejme jsou tam i nejaky konstrutivnejsi lidi, nez ti co zname u nas. To auticko skutecne postavili. Bylo to na bazi Twinga - olehceny + aerodinamictejsi. Motor pouzili nejakej maloobemovej (asi 400ccm) dvouvalec s turbem. A prej to zere 3 litry (benzinu). :-) -
« Re: to Login
Tim jsem nemyslel, ze mi nevadi, kdyz me nejaky dvoutakt plynuje. :-) Ja jich ale posledni dobou moc nevidam. (cekam, ze me dneska nejaky poradne priotravi)
Ale neni se co divit, ze si nekdo koupi treba Wartburga. Litr obsah - 50 HP, 100Nm (vevnitr dobre odhlucnenej :-). Kufr 525 litru... Technicak za 12,- i s olejem. Atd. :-) -
« to Login
To me teda dvoutakty vadi - nevim kde beres ten optimismus, ze uz brzy dojezdi - me se zdaj docela neznicitelny :-). Ale uznavam, ze zakazat je (nebo je nejak zvlast zdanit) asi neni dost dobre mozny. To by se muselo zakazat kdeco - zejmena stary diesely asi nebudou o moc lepsi. -
« Re: to Login
Tu 815ku jsem psal z legrace. Jestlize nekdo pise, ze Trabant ma vetsi emise nez usporny TDi, tak potom ja rikam, ze diesly jsou pekny zrouti. :-)
A dvoutakty mi opravdu nevadi. Tem par silencum, co s nimi jeste jezdi brzo odejdou. Proste ve sve dobe byly schvaleny a hotovo. Ted uz je pozde se o tom dohadovat. Uvalovat na ne nejakou vyssi dan je absolutni nesmysl. -
« Re: P405 1.9D
Do konce roku klidně, pak už to díky socanům vyjde nastejnou s normální. Možná max. o 2 Kč levněji. Každopádně to chce pročistit palivové vedení a nádrž od vody o bordelu. Od vody velfobin - vyjet nádrž a pak tam dát nějaké aditivum na čištění vyjet nádrž a vyměnit palivový filtr. Bionafta má diký metylesteru dost čistící účinky a mohl by se ten bordel naráz uvolnit a něco ucpat. Pokud máš vedení čisté, tak se není čeho obávat. Najel jsem tak 30 tis. km a OK. -
« to Login
Nevím proč jsi argumentoval T815, to by podle tebe nemohli jezdit ani kamiony, lodě atd. Za to dvoutakty ti asi nevadí, jsou to přece benzíňáky. Hlavním důvodem nerozšíření CNG není ani tak dlouhé tankování,ale rozšíření čerpacích stanic a hlavně obstrukce státu. Nestačí totiž jen nižší daně, ale hlavně menší byrokracie. Zatímco ve světě např. na plyn jezdí nejrůznější značky aut, tak tady mimo typovky je na vše potřeba neskutečné běhání po zkušebnách, kde zkouší ve většíně případů to, co již ve světě znají. Vzhledem k těmto obstrukcím proto řada potencionálních zájemců o přestavbu to raději vzdá. Nehledě na cenu těchto štemplů. -
« Re: Nikde nikdo
Tu 815ku jsem uvadel proto, ze nekdo (a nejen tady) rikal neco o starych popelnicich. Proste argument, ze Trabant ma emise jako blazen a neni s nim zakazano jezdit, je hodny zaka prvni tridy, co vynechal Materskou skolu a odflakl predskolni pripravu.
A co se tyce zemniho plynu, tak to je palivo sice pekne, ale napr. autobusy v Praze co na nej jezdily, prestaly. A do osobaku si ho nikdo neda. Duvod je docela prosty a divim se, ze se o tom nikdy nemluvilo. :-))) (cim to asi bude)
Kdyz prijedu k pumpe ted, tak vrazim pistoli do nadrze, umeju si predni sklo, mozna i zadni sklo a jedu zaplatit.
Ale kdyz prijedu pro zemni plyn, tak umeju predni sklo, zadni sklo, pak cely auto, vyluxuju, pokecam s obsluhou, dofouknu gumy, prectu noviny, okousu si nehty, podloubu se v nose, zajdu si na kafe a kdyz se vratim, tak mozna uz budu mit plnou nadrz. At zije CNG! :-) -
« Lupo
Na to Lupo jsem zapomněl. V té "třílitrové" TDI verzi je to špička, bohužel včetně té ceny. Budoucnost vidím právě v podobných projektech, byť malá auta nemám rád. Abych však nezapomněl, tak Mitshubishi GDI je taky bomba, je jen škoda, že něco podobného v sérii vyrábí již jen Renault (kupodivu). -
« Re: Nikde nikdo
Proč tam uvádíš Tatru 815, to je terénní speciál, který nemá konkurenci. Těch 50 litrů je v spotřeba v terénu. Jinak je to méně. Navíc motory již dávno nejsou tuzemské výroby, ale Detroit, Cummins atd. Taky si uvědom objem tatry, který je myslím víc jak 13 litrů. Těžko bych si v tomto provedení představil nějaký benzíňák. V takovém provozu jde hlavně o tah a ne o zrychlení. Nejsem obhájce pouhé nafty, ale především bionafty a alternativních paliv, hlavně CNG. Pokud ti vadí kouřící autobusy, tak proč tam u vás nezavedou busy na CNG. U nás ve městě je mají a stát za busem na křižovatce je úplně v pohodě, žádná oblaka dýmu atd. Podobně je to s bionaftou. Proč by jinak nasadili busy na bionaftu do národního parku na Šumavě. Jinak staré kouřící šunky mi vadí také. Pokud jde o ten dovoz, tak mi vysvětli tu logiku, že auto roku výroby např. 95 má splňovat limity z roku 1999 atd. Něco podobného v EU není. Klidně si můžeš dovézt i veterána a přihlásit ho. Budeš však za něj platit vyšší poplatky než na auto nové
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!