Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Diesly nesmrděj
S tím smradem, to je asi věc názoru. Asi jsi nikdy nejel za starym Žigulem nebo sto dvácou. Když jedu za starym Piánem (MB), který trochu pokuřuje, smrad mi nepřijde tak hroznej. Nejsmradlavější diesly, kterejch se fakt nechci zastávat jsou ale Avie. Všude jen smrděj a zacláněj v cestě. Ještě ty emise: Nejsem odborník, ale slyšel jsem nebo četl, že pevné částice od dieslů nejsou tak škodlivé jako ty neviditelné plyny od benziňáků, tak já nevím, hádat se nebudu. -
« Re: Diesly nesmrděj
Jde o to emise ceho mame na mysli - diesel ma skutecne mene emisi CO2 (jelikoz ma mensi spotrebu), nicmene CO2 nam zas tak moc nevadi (az na sklenikovej efekt). Jde zejmena o emise pevnych (karcinogenich) castich a dalsich karcinogenich latek, kterych je u dieslu spousta. Tva predstava, ze cim nizsi je spotreba paliva tim nizsi jsou emise je dost naivni. Ve skutecnosti maji vyrobci snazici se snizit spotrebu nejvic problemu prave s emisema. A pokud jde o subjektivni pocit smradlavosti - tak to je bez komentare (ja osobe ani za 50let starym benzinakem nezeroucim olej nic necitim - coz nemuzu rict o 5 let starym dieselu, ale kazdy mame asi jine zkusenosti) . A pokud jde o bionaftu tak to je ze 70ti % obycejna (nizkosirna) nafta a 30 % je cosi repkoveho.
-
« Diesly nesmrděj
Úplně novej diesel má emise rozhodně lepší než novej benzíňák, to se dneska už ví. Pokrok je u dieslů hodně napřed. Vyplívá to už jen ze spotřeby. Diesel je mnohem úspornější, tak ani není tolik výchozího materiálu, kterej by mohl teoreticky smrdět. Když dám vedle sebe stoletýho benzíňáka a stoletýho diesla s totálně ojetejma motorama, benzíňák mi připadá smradlavější a hlavně dusivější. Když jedu po městě za starou Škodovkou nebo Žigulíkem, tak to jsou nejhorší smraďoši silnic, když vynechám dvoutakty. Navíc my EKOLOGOVÉ, co používáme bionaftu jsme k přírodě obzvláště šetrní. -
« Re: Jezdím a ąetřím
to PTD: Píšeš o zvýšeném výkonu Octavie na 125PS. To jste z 66kW verze vyždímali opravdu tolik. Kolik tahle úprava stojí a co úprava vyžadovala? Ještě by mě zajímal rozdíl mezi motory 66kW a 81kW, je mezi nima kromě jiné řídící jednotky nějaký rozdíl mechanickej? Třeba zesílené ojnice, pístní čepy....? Kdyby ty motory byly konstruovaný na takovéhle výkony, proč je výrobce rovnou neprodává takhle "nadupané"??? Tohle umělé zvyšování výkonu se přeci musí na některých součástích motoru negativně projevit?! -
« taky názor
Ndávno jsem viděl na MAX1 dokument o dieselových motorech. O jejich vzniku a vývoji atd. proč o tom píšu ? Všichni víme na jaký palivo ty motory jsou vyrobený. Na NAFTU klasickou ne na bionaftu. Známej jezdí kamionem, do kterýho to občas leje (má k tomu prej nějaký jistý důvody), ale myslíte, že si to leje do vlastního auta ? Ani náhodou, protože ví co to udělá s čerpadlem a tryskama, atd. Já ji taky nepoužívám a jestli si někdo stěžuje, že mu zamrzla normální nafta, tak by si měl uvědomit, že v zimě občas mrzne. To je stejný jako s chladící kapalinou. Pokud tam nenaleju Fridex, zamrzne. -
« Re: Jezdím a ąetřím
Dalo by se to tak říct. Do starąích aut Bio bez obalu lít, u nových aut kde to výrobce přímo nezakáľe - a takového neznám taky. Octavia TDi 66kW čipovaná na 125PS!!! a prvních 120000km bez jediného problému. Provoz čistě na bionaftu OMV nebo DEA. PTD -
« Jezdím a šetřím
Na tom, že bionafta poškozuje čerpadla... asi něco bude, ale v mém okolí ještě nikomu neublížila. Poznatek a zkušenost s bionaftou, které mi nikdo nevezme, že provozováním auta na bionaftu už jsem ušetřil cca 20.000 Kč, dobré naftové čerpadlo na vyměnění do mého starého BMW se dá koupit asi za 2.500 Kč. Výměna eventuelně vůbec neni problém. Takže můj závěr: bionafta už si na výměnu veškerých potřebných součástí u mě vydělala a teď mi jen spoří peníze a navíc jsem s jejím používáním naprosto spokojen. -
« bio jen sebevrahům
Z vlastní servisní činnosti vím, že bionafta je svinstvo. Rychle se rozkládá a protože je rostlinného původu zbyde něco jako fermež. Časem dojde k zanesení a zalepení důležitých kanálků a součástí vstřikovacího čerpadla, motor začne kolísat při volnoběhu, jde nepravidelně, sníží se výkon a tím se zvýší i spotřeba. V důsledku špatného spalování a chodu se začne poškozovat i motor. Protože tam přidávaj něco aby se to nestalo, tak to něco rozloží těsnící elementy. Dále bio i hůř maže než nafta, což má za následek zvýšené opotřebení částí vstřikovacího čerpadla a trysek, protože ty nejdůležitější součásti jsou mazaný jen naftou, a pak viz nahoře. Možná ale v Německu mají tu bionaftu lepší než tady, že to doporučujou a nebo co jim zbývá (ekologie!!, zemědělství??) Takže když si to sečteš ...., použil bych jen v nouzi a s aditivem. Většinu firemních aut máme na naftu a bio jsme nikdy netankovali. Protože se zabýváme servisní činností tak už jsme pár čerpadel po bio vyměňovali a v čerpadle hrůza.
Bio nedoporučuju. -
"-- skrytý --" 01.02.00 03:43
« Re: TDI
Ja jsem tomu asi neporozumel,ve Francii je system cen jako vsude jinde,na dalnici vic,v rade 5 pump za sebou i pet ruznych cen.Tak to alespon znam ja uz nekolik let.Nebo se jednalo o jednu pumpu se dvema stojany a ruznymi cenami?Ale bionafta to asi nebyla.
A pro ostatni,kterym nafta zamrzla po nacerpani.To se muze stat,kdyz malo jezdim a je tam smes starsi a nove nafty.Jestlize v pruhleditku vidim zakalenou naftu,tak ji proste necerpam.Arctica musi ty nase mrazy vydrzet spolehlive,jeste se mi nestalo za 8 let,ze bych mel potize-TDI,66kW,ted 81kW VW. -
« Re: TDI
To residents: Když si přečteš dokumentaci např. k oktávii TDI, tak nebudeš mluvit o podpoře. Spíše toleruje, a to navíc ještě po záruce. Mám ale dotaz z jiného soudku: v létě jsme byli na dovolené ve Francii. Bez jakéhokoliv rozdílu v označení se tam prodávala nafta ve dvou cenových relacích: 4,60 FRF/litr a 4,90 FRF/litr. Prostě některé pumpy prodávaly naftu levnější, některé dražší (a to i pumpy jako shell, elf, total ...). Přitom to rozhodně nevypadalo, že by všichni kupovali právě tu levnější. Jako správný Čech jsem kupoval tu levnější. Myslíte, že to byla bionafta? -
« Re: TDI
Ani jsem nevěřil, že se někdo ozve. Mám doma topení na ELTO, což je vlastně čistá nafta, akorát že je do toho přikápnuto trochu barviva, to kvůli kontrole aby se to vlastně vůbec dalo rozlišit od nafty. Mám ještě golfa II TD. Tohle jsem do toho lil, a zhruba rok a půl na to vesele jezdil. Nebyl tam absolutně žádný rozdíl, ale nyní to auto už nejezdí. Ale pozor, ne postupně, ale ten motor prostě náhle klekl a konec. A bojím se, že bio-nafta, je ještě něco horšího. Jinak to TDI je 2.5 litr AUDI - trochu škoda ho odepsat... -
« Re: TDI
Já mám taky TDI a připojuji se: rovněž si netroufám. Přečtení článku (v podstatě pozitivního) "Bionafta ve světle testů" v AUTOSTYLu 1/2000 mě v tom jenom utvrzuje. I takhle mám obavy, na co vlastně jezdím, a to netankuji u no-name pump. Najedu za rok skoro 80 tisíc km a očekávám, že mi bude auto jezdit bez problémů minimálně do 250 tisíc km. Takže neriskuji a platím radši o něco víc... -
« Bio v zimě
Vrátil jsem se z hor, kde bylo -26 v noci. Bio bez problémů startovalo. Ne sice v mém starąím autě, kde se mi po pravdě řečeno ani nepodařilo protočit motorem, ale v Citroenu Jumper s najetými 20000km, bez problému. Na třetí protočení startérem uľ kadlal. Málem jsem prohrál sázku. PTD -
« Re: Palivový filtr
Myslím, že v bionaftě není o nic víc nečistot než v normální naftě a jenom kvůli přechodu na bio bych si ho do auta nedával. Já ho sice mám (odkalovací skleničku se sejtkem), ale na zimu sítko pravidelně vyndavám, protože se mi zanášelo parafínem, v minulých letech, kdy jsem ještě jezdil na normální naftu. Hlavní naftový filtr už bývá totiž vyhřejvaný a případné částečky parafínu se okamžitě rozpouštějí. Do předfiltříku šla studená vysrážená nafta a sítko se mi zalepovalo při extrémně nízkých teplotách.