Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ELTO
No ja k tomu vlastne presne takto prisel. Mam RD na vesnici, kde neni plyn. Takze vytapet barak znamenalo vyresit palivo. Protoze prikladani do kotle jsem mel uz plny zuby, elektrika je draha a plynovou cisternu na zahrade jsem nechtel, nic jineho nez olej mi vlastne nezbylo. A co se tyce ceny jeste upresnuji: olej lze koupit dvema zpusoby. a) jako ELTO, potom vam k tomu pripocitaji spotrebni dan, kterou fin. urad vrati po prokazani, ze bylo spotrebovano na vytapeni. Konkretne: asi 22-24 Kc, po odecteni dane vysledek asi 8,50 Kc/l. b) jako "teplo", kdy firma, ktera zavazi bere na sebe tu spotrebni dan, takze jeji "rejze" je vlastne rozdil ceny mezi jakou to prodava tj asi tech 10,50 a temi 8mi Korunami, na jake to poom odecteni vyjde. Ono je to jeste trosilinku slozitejsi, ale v podstate to funguje asi takto. Jestli je mozne olej ziskat oficialni cestou aniz bys nemnel topeni na olej, to fakt nevim. A co se tyce tankovani trebas i v JZD: ELTO je cerveny, jako jahodova stava, a to barvivo tam davaj uz chemopetrolu a pod prisnou kontrolou... takze nevim. -
« Re: ELTO
Nechci vám brát iluze,ale při nákupu LTO zaplatíte spotřební daň,kterou vám finančák vrátí,až prokážete,že jste olej protopili.Takže podobný fígl může dělat ten,kdo olejové topení má.Koupit se dá třeba u Probo transu nebo v Čepru.Přivezou vám to pochopitelně cisternou. -
« ELTO
Tak to vidíte, ELTO za 10,50 a my tady řeąíme bionaftu. Osobně si myslím, ľe ELTO uľ nebude o nic horąí neľ Bionafta a naopak. Navíc na LTO jezdila půlka republiky, co tankovala u různých pump, za časů kdy se nic nevědělo jeątě o LTO aféře. A nic bych nedal za to, ľe je tomu tak stále, alespoň u JZD pump a neznačkových pump. Předsedovi JZD je úplně jedno, na co jezdí traktor kterej musí stejně vrátit a kdyľ uľ má ty nádrľe na LTO na suąičce zrní a chmele, tak co uľ..... jak říká klasik: Nu coľ, olupte ... PTD -
« Re: ELTO
Našel jsem několik prodejen, ale žádná v Praze. Řekni mi prosimtě jen jedno, než se budu nějak víc angažovat. Když přijdu do takového kšeftu, prodaj mi co chci bez nějakých opletaček nebo po mě budou chtít ňáký specialni papiry, aby bylo zřejmé, že to mám do kotle? Aby se se mnou vůbec vůbec bavili, nemusím odebrat celou cisternu? -
« Re: ELTO
Vypis slozeni je sice velmi podrobny, co z toho ale vyplyva v praxi? Ja na ELTO jezdil i v loni v zime a v minus 13 mne rano auto uplne v pohode chytalo. Absolutne jsem nemel problem se zamrzanim. Jenomze potom mi odesel snimac otacek na jednom z vstrikovacu a prvni na co se mne u AUDI zeptali bylo, jestli jsem nahodou nejezdil na nejakou sragoru. Ale neni zcela jasne, ze to bylo tim, mozna by ta soucastka odesla i tak... Fakt je, ze na naftu to jelo lepe. Sice neznatelne, ale prece. Jinak cena ELTO na podzim byla pro maloodberatele vcetne vsech dani 10,50 za litr. Jak se da koupit ti reknou v kazde vytopne, nebo u dealera kotlu (topeni) na toto palivo. -
« Budeme jezdit na ELTO?
To jsem zvědav kam aľ budeme muset zajít a na co se bude jezdit, kdyľ dále porostou ceny vąech paliv. Včera jsem jel tankovat Bionaftu k OMV v Brně a platil jsem uľ 17,50 za litr. U DEA stoji 17,30, takľe taky ľádná charita. Kdyľ se bude dát jezdit na LTO či na ELTO, tak jdu do toho. Pozoruji dle sloľení hlavní rozdíl mezi LTO a ELTO v bodu tuhnutí, coľ by ukazovalo na větąí podíl petroleje v palivu. PTD -
« Re: ELTO
ELTO je sice kvalitativně o něco lepší než LTO, ale je tam proti naftě víc rozdílů než podíl jen obsahu vody.
Výpis některých kvalitativních parametrů dle České rafinérské:
LTO
Síra <=1-2%
Mechanické nečistoty <=0.1%
Bod tuhnutí<=-5 (v zimě)
Obsah popela <=0.02%
Hustota <=910g/l
ELTO
Síra <=0.2%
Mechanické nečistoty <=0.05%
Bod tuhnutí<=-10 (v zimě)
Obsah popela <=0.01%
Hustota <=860g/l
Nafta
Síra <=0.05%
Mechanické nečistoty <=0.02%
Bod tuhnutí<=-22 (v zimě)
Obsah popela <=0.01%
Hustota <=820-840g/l
-
« Re: Bio,Eko,Seta...
Vyborne, jeste by mne zajimalo (pokud jeste mohu obtezovat), jestli metylester pusobi nejak nepriznive na cerpadlo, nebo samotny motor. A jeste jedna vec: obsahuje nejakou takovouhle "nezadouci" pridavnou slozku i jiz zminovany ELTO? (asi je jedno jestli se pise ELTO nebo jen LTO ... nevim. Distributor, ktery mne olej zavazi, to vede jako ELTO - take jsem se musel zeptat, co to vlastne znamena). Diky. -
« Re: Bio,Eko,Seta...
SETA jako jediná o které vím, garantuje sloľení své bionafty, t.j. 32%metylesteru a zbytek normální nafta. Ostatní výrobci Bionaft zatím nikde neučinili veřejné prohláąení o sloľení svého produktu zvaného Bionafta a ani nezveřejnili technické údaje (co já vím), takľe mohou obsahovat i 50-60% metylesteru. ČSN říká, ľe tam musí být minimálně 30%, aby bylo moľno uplatnit zvláątní sazbu spotřební daně. PTD -
« Bio,Eko,Seta...
Zna nekdo rozdily mezi vyse jmenovanymi? V servisu na AVIE v Praze mi rekli, ze do nove Avie (motor Daewo 3.5 TD) je primo od vyrobce zakazano pouzivat ekonaftu, nebo bionaftu. Setu vsak dle dostupnych informaci pouzivaji i taxikari do TDI... Jaky je tedy mezi nima rozdil? -
« Re: taky názor
Názory typu já bych si tam bio nedal už znám.To každej řiká pokud to sám nezkusí.A pokud nemá vlastní zkušenosti tak si myslim že hanit bio jen tak, jedna paní povídala nemá smysl.Spousta lidí si plete bionaftu první a druhé generace.Mezi nima jsou značné a rozhodující rozdíly.Bionafta druhé generace má jen
30% řepkového oleje a té první generace to je 100%řepkový olej.Já osobně nepozoruji rozhodně žádnou změnu na chodu motoru ani na spotřebě. -
« Re: ELTO
LTO (nevim co to je před tím E) se dá pouľívat do auta, ale je lepąí častějąí vypouątění vody z palivového filtru. Daląí moľnost je nalít LTO do barelu a nechat si sednout vodu na dno. Pak odčerpáą z vrchu jen naftu bez vody. Optimální je pouľití LTO v zimě kdyľ mrzne aľ praątí. Ta voda v naftě zmrzne do ledových koulí a ty se "dobře" filtrují :-) PTD P.S. Zvýąení výkonu stojí cca 1000DM, s přepínačem 1300DM. U nás cca 18000-25000Kč u nejmenovaných oficiálních servisů ©koda.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!