Bio NAFTA nebo motorová NAFTA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Šlágr roku
Ten trafoolej nekupujou novej, ale ten starej, co vypouštěj z chladicích radiátorů trafostanic při opravách. Nic mu není, akorát to chce prej přecedit. Kupujou to prej za 8 Kč - tenhle vyjeťák. Chtělo by to jen sehnat kontakt na nějakýho mechanika od ČEZu. -
« Re: //
gsf: vystydni.
Neprekazim nikomu v levym pruhu, a mam pocit, ze si muzu jezdit jakou rychlosti chci. Taky nestrilim choboty co jezdej s felicii 160 a mysli si, ze se da zastavit na fleku. Zrovna dneska jsem potkal asi 12 rozflakanejch aut - taky meli pocit, ze jsou ostatni pomali, no a vidis - nedojeli, ja jo. Potrebuji-li byt nekde vcas, vyjedu radeji driv. Neni umeni jezdit rychle, ale je umeni jezdit bezpecne. Az se jednou vysekas a prezijes, treba priste pojedes opatrneji.
Ja jsem naopak alergicky na ty, kdoz jezdi prilis rychle. Nejvic mne serou TIRaci, kteri si dokazuji, ze ten jejich kram vytahne i 110. Ale kdyz pak je treba zastavit, tak te zezadu klidne rozmackaj. Takove ridice bych strilel! A taky vsechny ostatni, kteri rychlou jizdou nekomu ublizi (napr. cyklista Simunek).
A poznamka k rychlosti a ekonomice - vetsina lidi, kteri jezdi rychle, neplati provoz z vlastni kapsy. Pokud si clovek plati provoz sam, tak si rozmysli, zda bude u cile o 10 minut drive a prijde ho to na 20% nakladu navic... takovy je muj nazor. Pokud mas chut na flamewar, posli ICQ cislo, muzu ti to vysvetlit obsirneji. -
« Re: //
Jiste, hledam co nejlevnejsi palivo a tim padem i provoz a pohyb po svete, ale abych jel po dalnici 90kou, tak takovej magor zas nejsem. Proc? Abych si dokazal, ze mi auto misto 5ti litru zere 3? A co tim docilim, ze nic nestihnu a usetrenych 30 Kc na 100 km me bude stat 500 Kc na pozdnich casech? Trochu se panove zamyslete nad tim, co tady pisete za nesmysly!!! A doporucuji na dalnici neprekazet lidem, kteri ji pouzivaji k praktickemu zivotu a ne k vedeckym studiim, hranicicich s onanii. -
« Re: //
No ona ta 1.8D ma vykon 44kW, 1.9D ma myslim 47kW.
Takze o neco uspornejsi by byt mela. Ale jestli to je o cely litr, to asi ne. Spis zalezi na stylu jizdy. Spotrebu s Octavii mi taky nikdo nechce verit, a pritom jsem schopny jet za tolik skoro kdykoliv. Rekorm mam na dlouhe trase (160 km) 3.3l/100km pri prumerne rychlosti 61 km/h s prazdnym autem (na SETAdiesel, na nic jineho nejezdim). Ale z tech 160km bylo asi 90 km po dalnici a tudiz ani na ni jsem nejel moc rychle (tak 90km/h). -
« Re: //
P205 1,9D máme v rodině taky a hlavně dříve jsem s ní jezdil velmi často, ale nikdy jsem se dostal pod 5 litrů. A přitom je to auto v super stavu, originál najeto 80.000km. Nechápu inzeráty v Annonci, kde se lidi chluběj spotřebou 4litry/100km. Ale ta 1,8D je možná úspornější? -
« Re: //
Jako for to neni spatny :-)
Jen doufam, ze to nejaky koumak nevezme vazne.
Mimochodem - pri cenen tech. benzinu cca 10Kc/litr bys musel s touto smesi mit spotrebu 1.6 litru/100km, a to by byl byval nejuspornejsi motor v P205. Sam jsem Peugeot 205 XRD mel, dalo se s nim pri velmi opatrne jizde jet za 4l/100km.
A to pri pouzivani schvaleneho paliva. Porad to ale vyjde draz nez moje soucasna Octavie TDI pri provozu na bionaftu - dlouhodoba spotreba 3.8l/100km -
« Re: TRAFOOLEJ a podobné sajrajty
Co se kde usazuje, to nevím, nádrž u zakoupeného auta už mám skoro vyjetou, ale vůbec si nemůžu stěžovat, ten druhej Bavorák jede na trafoolej líp než muj na ekonaftu. Bude to ale spíš lepšim motorem nebo trochu poštelovanou dávkou paliva, protože je tenhle druhej mnohem žravější i podle slov prodávajícího. Tvrdil mi, že na to jezdí s několika autama dlouhodobě a žádný problémy nikdo neměli. -
« Šlágr roku
Mám pro vás novinku, na co dalšího se dá jezdit --- TRANSORMÁTOROVÝ OLEJ --- jedná se o chladicí médium v trafostanicích. Dozvěděl jsem se o této možnosti v sobotu, kdy jsem přikoupil další BMW524 do svojí sbírky. Auto jsem dostal s plnou nádrží a tak jsem auto hnedle řádně prohnal a na olejíček to jede 200km/h bez problémů. Prej na to jezděj v Karlovejch Varech všichni, co dělaj do aut (mechanici, dovozci). Kupujou to za 8 Kč/litr. Složení to má asi jako LTO. -
« Re: Nabídka LTO
Dobra diky. Ja na to asi jezdit nebudu, naklady na opravu motoru jsou az prilis velke, nez aby se vyplatilo setrit na palivu. Do avie s denni spotrebou cca 60 l by to asi vyznam melo, ale nicit si drahe a kvalitni osobaky... to fakt asi nema cenu. Takze diky a zustavam na prijmu. -
« Re: Nabídka LTO
Záleží na tom, kdo olej vyrobil. Jestli je to jenom obarvená nafta nebo tam jsou vysokovroucí přísady (motor se pak roztočí do otáček a nechce zpátky; např. jako když se ti dostane do válců motorovej olej z "interkuleru" po výměně turba). Do normy se vejdou velmi rozdílný kvalitativní rozdíly. Doslechl jsem se, že některé firmy, které si ETO sami vyrábějí ho míchají i s LTO (je levnější), to je potom problém i pro olejový kotel.
Dá se říct, že u traktoru bych se bál míň než u osobáku. Finančáku bych se ale bál vždycky. -
« Re: Nabídka LTO
Rozdíl mezi ELTO (Extralehný nízkosirný topný olej) a LTO (lehký topný olej) je poměrně fatální. LTO vylučuje parafíny už při poměrně vysokejch teplotách. Kotel pro spalování musí mít předehřev rozvodů i nádrže, aby se neucpaly trubky. Také doprava se řeší speciálními cisternami. ELTO (já mu říkám ETO) je spíše nafta. Rozdíl v normách je proto, že pro naftu a pro ETO se sledují různé ukazatele, proto tak nic nevyčtete. ETO se vyrábí z nafty. V Litvínově např. tak, že se k naftě dá červené barvivo. Jiní výrobci tam přidávají přísady, které zvyšují výhřevnost (pro topení je to dobře pro motor ne). Věřím, že se najdou zemědělci, kteří to kupujou jako topení a pak dávaj do traktoru. U osobáku bych se do toho moc nehrnul. Pokud si na proježděnej topňák uplatníte Žádost o vrácení spotřební daně, je to trestný čin a tato oblast je finančním úřadem dost kontrolována.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
zacatek konce cely republiky!!!!!!!!!