SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: spotřeba
Ještě kolik by to stálo,na octavii to stojí něco přes 20 tis kč,toho místa v kufru bych se tak moc nebál,záleží jak často ho využíváš,pokud bych volil mezi místem v kufru a jizdou za poloviční náklady,tak si myslím že ta druhá varianta je více využitelná.Snad jedině subaru kombi.Jediným mínusem bude asi cena LPG zařízení,chtělo by to někoho kdo s tím má zkušenosti u subaru. -
« Re: spotřeba
myšlenka poslední věty mi taky sedí za krkem.... teda z hlediska spotřeby. Z pohledu místa v autě by se mi líbilo, kdyby to šlo zase jednoduše odmontovat (tj. vlastní silou tak během 10 minut), aby mi plynová nádrž nezabírala místo v kufru - třeba o dovolený, při převozu kusu nábytku a tak.... Technicky realizovatelný by to ale snad bejt mohlo. -
« Re: cena
to gapa: jistě, byznys je byznys (Pozn.: to s.r.o. není původem z Německa, ale ze Švajcu. A to s.r.o. je p. Emil Frey, kterej prodává kromě Subaru ještě Toyoty - tedy dvě nejspolehlivější značky - viz statistiky. Pravdou je, že ta obchodní politika by mohla bejt lepší, ale meziroční nárůsty prodeje tu jsou (asi +30% na asi 400 aut) na rozdíl třeba od Forda, kterej měl asi -30% a přitom měl auto roku - bylo to publikovaný někdy asi před 6 tejdnama.) -
« cena
proboha jak chcete porovnávat ceny SUBARU s cenami PASSATU nebo AUDI??? Vždyť je přece obecně známo, že ceny aut v německu jsou nejvyšší na světě!!! A z toho tudíž vyplývají ceny VW. Výsledek je ten, že VW je vlastně jen takový "malý" regionální výrobce. Jejich auta jsou v Americe, v Austrálii či v Asii naprosto neprodejné! Naopak když se rozhodnete koupit si auto určité kategorie např. od GM, Fordu, Toyoty a pod. kdekoliv na světě zaplatíte za něj v přepočtu přibližně stejně (+/- 10%) ovšem za Subaru v Čr zaplatíte cca o 50% více. Důvod??? Je to jednoduché. Subaru nemá v ČR své zastoupení, prodává tu přes nějaké s.r.o-čko, které je vlastně poddealer německého SUBARU. Z toho plyne i tvorba cen. Pozor nezpochybňuji to , že SUBARU je špičkové auto. Ovšem nechápu proč např. menu u McDonalda, které v USA stojí 3,- USD, v Austrálii 5,- AUD, v ČR do 100,-Kč by mělo stát 200,-Kč? A nepleťte se, ono to všechno je jen byznys a je jedno jestli se jedná o hamburgery nebo o auta............... -
"-- skrytý --" 07.12.99 15:03
« spotřeba
pánové SUBARU žere cca o 1l více než srovnatelný 2l. Včera jsem se dostal k datům o novém 2l VW 88kw. Má variabilní časování sacích ventilů a Octávka s tímto motorem má cca o 0,7l větší spotřebu než s 85kW. Pokud přičtu 0,5-1l (při osazení do 4x4)
dostanu se "téměř" na spotřebu LEGACY 2l. Tak mám dojem že není co řešit. Samozřejmě mluvím o papírových datech a velikost případně tíži nohy sešlapující plynový pedál neuvažuji. Ale ty ceny benzínu......ach jo, asi pořídím ropáka (Ňafťáka)
čau LN. -
« Re: konecne neco o autech
to pohoda:tož nejsi ty naháhodů z jižní moravy?
K tomu prodeji subaru,mám takový pocit, že našemu dovozci chybí troška dravosti a fantazie, kterou by podpořil lepší prodejnost těchto vozů.Co se týká ceny,subaru není zrovna nejlevnější,ale musíme porovnávat ceny a hlavně užitnou hodnotu s konkurencí a tam si myslím,že cena je přiměřená.Ono to chce i kvalitní dealery,v mém okolí jsou dva,ale mají dost blbou polohu ,jsou prostě tak trochu "schované",dealer typu prodej vozů u benzínové pumpy na image značky subaru příliš nepřidá.Vím že není dneska mnoho těch kteří jsou schopni kupovat si drahé vozy,ale pokud se někdo rozhodne koupit si nový vůz,je třeba aby takový člověk věděl, že existuje nějaké subaru a není to jen tak ledajaké auto,prostě lepší informovanost zákazníků,tj lepší reklama,prospekty ...
-
« Re: konecne neco o autech
2pohoda: porovnavat Legacy s Passatom vobec nie je scestne, zaujimave je, ze vychadzaju cenovo rovnako, Passat mierne viac (mimochodom, Passat a Audi A4 je skoro to iste, vsetky relevantne skupiny vcetne rozvodu 4x4 Torsenom su rovnake, kdezto s Octaviou nema rovnake snad nic). Presne to iste sa tyka Octavie a Imprezy - oktavka ma navrch snad iba batozinovym priestorom a par desiatok tisic Sk k dobru (tusim mi to vychadzalo okolo 50).
Co sa tyka rychleho zahriatia motora, tiez som si to vsimol na Impreze (ten isty motor). Pritom u boxera by clovek predpokladal ucinnejsie chladenie, kedze blok motora ma velmi velku plochu. Ta spotreba ma prekvapuje, v tych hraniciach sa pohybujem s Imprezou (8-10,5), ktora ma tusim o 150 kg menej.
-
« Re: konecne neco o autech
Tož se teda rozepisuju: Koupil jsem ho tady, původně dovoz z Německa, výroba 1992, dvoulitr, kombi, 85 kW, má najeto přes 140 tisíc. Jezdí zatím spolehlivě. Na STK bez problémů. Jako smrtelník de obyč. tedy nepodnikatel ročně najedu - odhaduju tak 20 tis. km. Benzin natural-95, olej radši lepší aspoň pro zimu - osvědčila se viskozitní třída 5W40 nebo 5W30 každopádně plnosynteťák - v zimě snížil spotřebu tak o půl litru. Oleje žere tak 3-4 deci na 5 tis.km. Benzínu žere mezi 8 a 11 litry podle stylu jízdy. Podrobněji: za 7,5 litru při rychlosti 90 na dálnici nenaložen, za 11 při svižné jízdě dálnice+1.třída+okresky naložen a 3 kola (velocipédy) na střeše. Svižná jízda = v mém podání co předpisy ještě skoro dovolují (dálnice 120-130, 1.třída 80-110). Většinou bohužel jezdím krátké (do 10 km) pojížďky po městě = tj. jízda s věčně studeným motorem, ale ohřeje se dost rychle: v létě během 2 km, v zimě do 4 km při otáčkách max. do 3tisíc. Při těchhle pojížďkách jezdím v létě za cca 9 a v zimě asi za 10 až 10,5 litru. Topí bezvadně. Pneu jsem si nechal poradit - Micheliny, akorát že to na sobě nemají napsaný (mají napsáno BFGoodrich) a velmi slušná cena, letní i zimní - letní v šíři 185, zimní 175. Důvod: mají tvrdší směs, takže dýl vydržej, slušný jízdní vlastnosti, že jsou malinko hlučnější, mi nevadí. Špičkový jízdní vlastnosti od gum nepotřebuju vzhledem k tomu, že je to čtyřkolka: zkoušel jsem na silnici na čerstvým 3 cm sněhu do mírnýho kopce prohrábnout kola na zařazenou dvojku: nezadařilo se - auto vyrazilo jak z praku. Jako čtyřkolka při brzdění motorem taky brzdí všema 4. A při prudkým brždění a navíc s kopce uděláš uděláš na sněho-ledu sáňky stejně ze všeho - i z BVP nebo OT a klidně můžou mít i ABS nebo jiné shluky písmenek. Prostě: zatím jsem spokojen, co se psalo na tohle auto v testech, je pravda. Jediná vada je ta vyšší spotřeba, spíš to není vada, ale logicky: cena něco za něco, za špičkový jízdní vlastnosti. Voni slušný off-roudi se srovnatelnejma jízdníma vlastnostma žerou ještě o dost víc. Pokud chceš jezdit trochu "terénem" - tj. máš chalupu za dost hrbatou lesní cestou, tak si pořiď outbacka - má světlost 195 mm a to normálně stačí (klasický Legacy má jenom 145 mm), pokud po týhle lesní cestě potřebuješ jezdit svižně, tak si pořiď Forestera. Pokud budeš závodit po polích a oraništích, tak si pořiď OT (ale to má fakt vyšší spotřebu). A jestli chceš rychlejší vodšťuch (=akceleraci), tak si to vezmi s motorem 2,5 litru - žere kapku víc, ale povinný ručení je za stejný peníze. Pro ty, co dočetli až sem: ze Subaru mám dobrou náladu :-)) -
« Re: konecne neco o autech
to ivo: cena vyplývá z toho, že se Subaru nezapojila do cenového boje. Vyjeď si tady v Katalogu detailní výběr a zadej si 4kolky, projdi si testy jízdních vlastností včetně porovnání systémů 4kolových principů řešení (různé Haldexy a jiné - viz třeba rubrika Octavia 4x4), statistiky spolehlivosti (SRN), průzkumy spokojenosti (GB), parametry motorů (Subaru má boxera jako např Porsche), úroveň vnitřní výbavy, crash testy. V klidu sečti a podtrhni a zjistíš, že s tou předražeností to není až tak strašný. Pravdou je, že na prodeji trošku předražený jsou, ale myslím si, že tak do 3-5 let to máš dávno zpátky na servisních nákladech. Podle mě se musí porovnávat porovnatelné - nejde srovnávat Octavii 4x4 s Legacy, to fakt ne. A Passat je skoro totéž jako Octavia. Zůstane ti srovnání s Audi A4 nebo A6, Volvem a Saabem - a vůči nim je Legacy ještě lacinější. Má sice o něco (někdy o dost) méně komfortní výbavu, ale o něco lepší jízdní vlastnosti. A (to už jse tu někde psal) mahagonový knoflíky u rádia mě v zatáčce na mokrým listí nepomůžou. A pořád je tady to porovnání spolehlivosti a servisních nákladů. Takže je to prostě tak, jak to je. :-) -
« Re: konecne neco o autech
Vcera jsem projel okolo ostravskeho dealera Subaru a uz pres pul roku tam stoji porad dve stejna Legacy. To Subaru radsi necha stat sva auta v autosalonech, nez by je slevnila? Myslim si, ze Subaru jsou skvela auta, ale ta cena neni adekvatni... -
« Re: konecne neco o autech
11-12 je fakt na imprezu hodně, leda snad při "poněkud" závodním stylu jízdy. V zimě na krátky couračky jezdí legacy po městě za míň - mám ho a vím, za kolik jezdím. Jenom kluzko (sníh, trochu led, slaný mejdlíčko) do kopce mi dělá problém - to auto se furt chová jak na suchu. (S kopce a při rychlým brzdění je to samozřejmě něco jiného - sáňky uděláš ze všeho - i z BVP nebo OT!) -
« konecne neco o autech
sem stastnej majitel IMPREZY 2.0 GT (asi 4 tydny), je to 96, najeto cca 50 tk, precipovana v
CH na 252 PS, kroutak 335, max.258 km/h, 0-100 urcite pod 6 s, spotreba urcite nad 15 l, jede to hrozne, je tu nekdo, kdo ma trochu vic zkusenosti s touhle zbrani? muzu poradit s IMPREZOU 1.8 kombi, jezdil jsem ji asi rok. HARE -
« Re: impreza
2german: a netreba turbo menit u kazdeho preplnaneho motora? A tych 100k sa mi zda celkom dost, vacsinou ich ludia menia priemerne po 80k (nemyslim teraz konkretne Imprezu, ale vseobecne), to uz je s nimi nejaky problem. Predsalen je to dost namahana skupina.