SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 02.03.00 15:12
« Re: and the winner is........
Mimochodem, co rikate na ucast Tomase Hrdinky s Imprezou WRC v MR? Uz na Sumave se mozna predvede, ale proti Dolakovi a Trinerovi na Corollach WRC to nebude mit lehky. Hlavne, aby vsichni prijeli. P.S. Burns bude stejne letos misterm. -
"-- skrytý --" 02.03.00 15:08
« Re:
Existuje nekolik firem, ktere delaji tzv: otevirani turbin, jibnak ozn. jako bang-bang. Nevim, jestli to umi nekdo u nas, ale je to mechanicky system, ktery hlida tlak v sani. Jakmile prekroci urcitou hodnotu, prepusti vetsinou novym prepoustecim kanalem vzduch do vyfuku, aby se nezastavila lopatka dmychadla. Vetsinou se to kombinuje s ECU, ktere pracuje s prebytkem paliva a pak to dava bozske rany do vyfuku. Ten ale musi byt treba od OMP nebo Supersprintu - hlavne nerez, jinak se roztrhne. Takhle upravene auto je vyrazne rychlejsi, nebot se turbo stale toci a okamzite tlakuje. Ja mam na aute jeste navic udelanou mechanickou klapku na uzavreni toho prepousteciho kanalu pri akceleraci {v zavislosti na poloze plynoveho pedalu}. Tim je k dispozici kratkodobe vyssi plnici tlak. Ale to turbo je uplne jiny, nez serie, a hlavne - mam to na jinym aute, nez je Subaru. Ale u tech to jde uplne stejne, jenom nevim, kdo to dela. Mozna by to vedel Pech junior. -
« and the winner is........
Nikde tady nevidim jasot nad WRC v africe....1. a 2. misto a skoda ochcavia :-) hodinu po prvnim...Musim rict, ze takhle bych to dojel taky, ale jen s IMPREZOU.
1. BURNS/REID GB/GB Subaru Impreza WRC 8:33:13.0
2. KANKKUNEN/REPO FIN/FIN Subaru Impreza WRC + 4:37.0
3. AURIOL/GIRAUDET F/F Seat Cordoba WRC + 22:44.0
4. SAINZ/MOYA ESP/ESP Ford Focus WRC + 28:18.0
5. SOLBERG/MILLS S/GB Ford Focus WRC + 31:27.0
6. ARAI/FREEMAN JP/GB Subaru Impreza WRC + 44:53.0
7. SCHWARZ/HIEMER D/D Škoda Octavia WRC + 58:58.0
8. CLIMENT/ROMANI ESP/ESP Škoda Octavia WRC + 1:18:00.0
9. MENZI/GALINDO RA/RA Mitsubishi Lancer + 2:05:54.0 1.N
10. SANCHEZ/DEL BUONO RA/RA Subaru Impreza + 2:23:52.0 2.N
11. STOHL/MULLER A/A Mitsubishi Lancer + 2:29:40.0 3.N
-
« Bez nadpisu
U Freye mi řekli, že nic resetovat nebudou, že to je blbost. Prej ten motor pozná, když tam je 98 a jede líp, ale není třeba nic resetovat. Tak nevím. Jinak s tím zpožďováním vypnutí motoru to funguje dobře, dělá to firma MARIO od CLIFFORD jako součást alarmu a celé to stálo 15.000kč. Ještě přesně nevím, jak to je ošetřené, aby s tím nikdo neujel. Jdu tam asi ve středu tak se na to zeptám. -
« zadní ložiska
Zajímalo by mně, jak to je ze zadníma ložiskama na IMPREZU. Kamarád má IMPREZU 1.6 r.v. 96, najeto 80.000 km a už proběhly dvě výměny zadních ložisek včetně poloos. U Freye mu řekli, že by měli vydržet 100.000 km. Prej jsou ty zadní ložiska hodně náchylný na bordel, co se do nich dostane a potom se to rychle vydře. Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? A co IMPREZA TURBO GT? U Freye mi řekli, že u turbíny je to udělaný jinak. Nevíte něco? -
« Re: Re:
Jestli tomu dobře rozumím tak by mělo jít o toto. V ECU se zaznamenává údaj o kvalitě spalovaného benzínu. (jak se to zjišťuje nevím) Pokud je zjištěna nižší kvalita benzínu, počítač sníží výkon turba a nadále již vychází z této hodnoty. Počáteční hodnotou je Natural 95 dle evropských norem. Pokud dám tedy do nádrže N98 moc si tím nepomůžu. Pokud se ale potom resetuje ECU, nastaví se na novou počáteční hodnotu (teď už tedy Natural 98) a povolí zvýšení výkonu turba a tím samozřejmně i zvýšení výkonu. ECU se může resetovat buď diagnostikou nebo "long time" odpojit baterii (vzhledem k tomu, že long time může být i velmi dlouho :-) považuji to za nepraktické). Při používání Naturalu 91 může výkon turba poklesnout až na 0,5 bar z původních 1,0-1,2 bar. -
« Re:
Těch 10 sekund mu vždycky obětuju. Ta maximálka byla na čtyřku 220 v omezovači na pětku to ještě zrychlovalo, ale dálnice byla furt plná a já se bojím jet vedle jinech aut přes 180. Co kdyby si mě někdo nestačil všimnout. Viděl jsem tam 230 na rovině, ještě to zrychlovalo ale už pomalu. Do těch 220 se ručička rychloměru hejbe docela svižně. Jinak ty rychlosti by se mohly docela blížit realitě. Pneumatiky jsou nový a nemaj tedy ještě sníženej průměr a pokud 1000 otáček na čtyřku odpovídá 30,3 km/h pak při přibližně 7100 omezovači odpovídá 215-216 km/h. Odhaduju že k (opravdovejm) 240 se to rozhejbe, 250 asi jenom z kopce. Uvídíme jestli resetnou ten počítač :-). -
« Bez nadpisu
Ta prodleva po zmáčknutí plynu je určitě tím turbem. Vždycky potřebuje nějaký čas, aby se roztočilo do těch vysokých otáček. Myslím, že žádnou prodlevu nemá snad jen FERRARI nebo podobné velkoobjemové sportovní nebo závodní motory. Ale je to zvyk a myslím, že to vůbec nevadí. Ten zvuk je geniální !!! Na anglickejch stránkách SUBARU je něco o IMPREZE P1. Je to vlastně vytuningovaný GT od PRODRIVE s 280k a bude se prodávat v SUBARU prodejnách (asi jen v anglii). To musí bejt nářez!!! -
« Bez nadpisu
S tím zrychlením mám úplně stejný pocit. Prostě mačkáš plyn, on to zrychluje a zrychluje a zrychluje ... Ani to není pořádně cejtit, vlastně se kromě ručičky tacháče nic moc neděje. Je zajímavý, že upravená oktávka TDi, co jsem měl, měla nesrovnatelně citelnější zátah turba a vůbec pocit zrychlení, přitom kdyby jela vedle imprezy, vyhořela by jak papír. -
« Re: Re:
Ja si myslim že ta prodleva konkretne u imprezy je zapricinena turbem.Jinak clovek kdyz seda do silneho vozu typu impreza, tak je pripraven na ledacos a hodne ocekava, neco jineho je kdyz ten vuz moc neznas a nevis co mas od nej cekat, pak jses celej prekvapenej z dynamiky.Kdyz jsem ridil polo 1.6 tak jsem byl dost prekvypeny a pripadala mi lepsi nez celica do ktere jsem po ni presedl. -
« Re: Re:
Co mě ale trochu zklamalo už dřív, když jsem poprvé řídit silnější auto (myslím, že to byla Prelude), je zpoždění reakce po sešlápnutí plynu. Felicie raagovala hneh. Ne tak razantně, ale hned. Těmhle novcejm autům to chvilku trvá. I když jsem ještě Fabii neřídil, asi by mi ten elektonickej plyn vadil, myslím, že tam je prodleva ještě větší. Ujedeš pár kiláků a zvykneš si. -
« Re: Re:
Naprosto vážně! Skok z Favorita 50kW do Felicie 1.6 55kW byl větší než z Felicie do Imprezy! Je to jenom všechno posunutý do větší rychlosti. S tou felicií sem se fakt srovnával dýl. 1000 km a seš s tím srovnanej. Větší pocit akcelerace má spolujezdec, když si pak sedneš na místo řidiče seš trošku zklamanej. To auto máš tak fantasticky pod kontolou, že se ti zdá že ani moc nejede. Jenom se tomu nesmíš oddat, protože když je problém, tak KAŽDÝ auto brzdí špatně.