SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: loziska
To German,
Neblbni na loziska se vyprdni mas 3 roky zaruku, jedna se spis o zachazeni s autem.Mrkni na TUV report, svez se v Impreze a nepremejslej.Podivej do rubriky ford-focus vsechno tam vrze, praska, drkota a nikomu to nevadi.Subaru jsou nej...Neznam nikoho kdo by v SUBARU jezdil a pak rek` ,ze to jsou nespolehliva auta. Ja mam ted Legacy Combi a setrim jak silenej na Imprezu GT TURBO :-) -
"-- skrytý --" 13.03.00 15:37
« To AlesK
Hlavni vyhodou boxera je jeho stavba - pisty jdou proti sobe a tim si vzajemne eliminuji vibrace, takze boxer muze mit hodne vysokou stredni pistovou rychlost. Vyrovnanost chodu je treba u ctyrvalce boxeru takrka shodna s motorem R6. Nizke teziste - jak sam uvadis - je asi druhym nejvyznamnejsim duvodem pro jeho pouzivani, tretim je kompaktni stavba a male prostorove naroky. I prizniva stavba saciho a vyfukoveho traktu. Alfa Romeo a Ferrari [jako vlastne puvodne jeji sportovni oddeleni] se boxeru nechteli dlouho vzdat. Ferrari dokonce udajne vyviji osmivalcovy boxer 2.5 litru. Proc asi? Vsichni tusime. Nevyhodou boxera je ale spatne realizovatelny spalovaci prostor ve dne pistu [a tim je zpusobena vysoka spotreba paliva vuci vykonu], vyssi riziko podpalovani vyfukovych ventilu vlivem usazenin horeni, nepriznivy moment setrvacnosti a komplikovanost ventiloveho rozvodu. Proto u Porsche az nyni pouzili dvouvackovy rozvod. Ten je ale tezky a kazda sekce musi mit svuj napinak - proto Porsche zustali u retezu. Alfa a Ferrari sice vyrabeli dvouvackove remenove rozvody, ale meli problemy s jejich spolehlivosti. Subaru je bilou vranou, protoze nejvic je boxerum vycitana prave mala spolehlivost. Subaru je koncepcne vlastne Alfa 33 Permanent 4, ale na rozdil od ni jsou Subaru uvadeny Eurotaxem dokonce jako nejspolehlivejsi auta. Trochu samozrejme na ukor vykonu a prubehu tociveho momentu. Pouze preplnovani u verze GT/Turbo odstranuje nektere nevyhody ["spadavky" smesi nehrozi diky nadatmosferickemu tlaku, podpalovani ventilu zabranuje rezim s prebitkem paliv, atp.]. -
« Bez nadpisu
Ložiska: prodlouží se krok pedálu.
Dural: s opancéřováním jsem to přehnal. Jestli jezdíš jen po pěkný silnici, tak je to zbytečný.
Ovšem na místní cesty by se jářku neztratil alespoň 10" plech. Jediná nevýhoda je hlubokej sníh.
Výkon: v Anglii u Prodrivu jsou největší specialisti. Jejich lidi ladí motor i na Pechovo WRX ( ale Thorn už koupil to auto s volně programovatelnou řídící jednotkou ). Slušná firma je taky Weineman Motorsport. Maj dost velkej výběr doplňků a upravujou na Imprezách prakticky všechno. Mám k dispozici jejich ceník. No a tady svěřim turbínu jedině Thornu, jsou fakt dobrý ( jenom maj málo času ).
Jestli je znát navýšení výkonu? To fakt nevim. Nikdy jsem se v sérii nevozil.
Ještě poznámečka. Náhr. díly se vyplatí koupit u německých prodejců. Praha díly dováží od sousedů a má snad přepočet na marku za 33,-Kč.
Jedete na Šumavu? Zdar sokoli. -
« Re: Re:
UL je Ústí nad Labem :-)
Prodejkyně u Freyů mi řekla, že úprava se dělá v CH, trvá to asi 2 týdny a musíš mít najeto 10.000 km. Cena je prý okolo 100.000. Od 4000 otáček vejš už jde auto hned za plynem. Asi je tam turbo už dostatečně roztočený. V nižších otáčkách se holt čeká.
Je vůbec potřeba ten výkon zvyšovat?
Je ... -
"-- skrytý --" 06.03.00 11:51
« Re: Re:
Mam to na Delte Integrale. Nejde tady ani tak o zvysovani vykonu , ale hlavne o obrovsky zatah motoru a neuveritelnou pruznost. Vsema zasahama [vacky, obehy, ridici jednotka, sani, vyfuk, turbo, atd] se vykon zvednul o 66 koni a toc moment o 84 Nm. Hlavne je ale jeho krivka v pasmu 3000 az 6000 prakticky rovna. Nejdulezitejsi ale je, jak rychle se ten motor "sbira" na vyjezdech ze zatacky, kdyz v jejim najezdu je klapka uplkne zavrena. Absolutni hodnota vykonu je v tom pripade nepodstatna. Na Subaru vim, kde tyhle upravy delaj v Anglii, ale za Anglicky ceny. U nas bych se zkusil zeptrat prave Pecha [ale jeho auto je taky z Anglie] nebo v J.M. Engineeringu. Tam by mohli mit kontakty treba do Rakouska. -
« Re: Re:GT
Co je to UL? Turbínu už jsem kupoval upravenou.
Mám ji tmavě modrou na zlatých "SPEEDLINECH",16",
pneu SEMPERIT DIREKTION 225/50. Doplnil jsem budíky na tlak turbíny a na teplotu oleje, spodek opancéřoval duralem (motor a diferák), nasadil jsem velký křídlo, přední nárazník z 99, laděný tlumič výfuku SOIETE ( nádherně zvučí ), 4 bodový pásy a sportovní volant. Prostě voňavka.
Zrychlení jsme měřili v Mostě na okruhu, ale za volantem seděl závodník. Pro mě je ta hodnota spíš teoretická. Musí se to umět odřadit. -
« Re: Re:GT
Jo, těch 280 koní dělá Frey doma v CH. Sejít se není problém, já sem z UL. S těma 5500 na přeřazení se mi to nezdá, mám pocit, že to auto zrychluje tak do 6000-6500. U jedničky se občas zapomenu a upozorní mě až omezovač :-) Jinak jsem viděl grafy točáku sériových GT a měly vrchol taky těsně za 6000, i když výrobce říká něco jinýho. Možná je jo jenom subjektivní dojem. Kupoval's to auto už upravený nebo sis ho upravovat nechával? Je těch "pár" koní navíc hodně poznat? Jakou máš barvu? -
« Re: Re:GT
Tak konečně GT. Jednu vlastním. Je to 96, přečipovaná v CH na 255 koní a krouťák se zvednul na 330. O tom že by to někdo dělal v ČR nic nevím. Turbína tlačí asi kolem 1,2 - 1,4. Momentálně se chystám vyndat oba katalyzátory a nahradit je jenom rourou ( + cca 15 koní ). Jinak to zmiňované střílení do výfuku a stálé nafukování turba má na svědomí řídící jednotka, která nemá se sérií nic společného. Je volně programovatelná a stála by cca 80000,-. Viděl jsem ji v Thornu na Pechovo WRX (to je jiný kafe
než sériový GT a taky trochu dražší). Mám najeto asi 60000 km. Motor bez problémů, ale něco to stojí. Výměna oleje po 8000 km ( Castrol RS nebo SLX-Pech jezdí na RS), při studeným startu čekám než se hne ručička vody, pak jedu do 3000 ot., až se ohřeje olej na 70 st., pak letim do 5500 ot. (víc ot. už nemá smysl- výkon nenarůstá a jenom se zvětšuje spotřeba). Při dojetí nechám motor běžet až 5 min. Není totiž problém turbínu rozsvítit do červena a když se nenechá vychladnout může se trhnout. Z ostatních jsem v cca 55000 měnil spojku, tlumiče a brzdy. Ložiska v zadních kolech se musí opravdu hlídat. Že jsou špatný poznáš nejlíp na brzdovým pedále.
Maximálku mám vyzkoušenou podle tach. někde kolem 260 km/hod a sprint na 100 pod 5,5 s.
Moc psaního. Co se takhle subaristi někde sejít?
Je toho ještě hodně. Turbínám zdar. -
« Re: Re:
Imprezu upravuje přímo dovozce, a to na 280 koní. Nevím jestli níže popsaným způsobem. Záruku na auto zkrátěj ne 3 na 1 rok, a to se mi nechce. Na druhou stranu nevím, jestli mě neláká úprava jenom kvůli tomu číslu. (Holt ješitnost). Je ale pravda, že od 230 už je to auto dost líný :-). O kolik zvyšeje otevření turba výkon. (Chápu, že jde především o řešení okamžitého zátahu). Holt by to chtělo i turbo i kompresor :-)