SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: pruzenie
To Subarista:
Musim Te opravit :-)
1/ legacy s air sus je mekke!!!
2/ 6000 otacek v zatacce jsem myslel tak ,ze je lepsi projet zatacky v 90 na dvojku nez v 90 petkou...
Vymena air sus neni otazkou casu, ale ujetych km.
Nevis jetli na Legacy pasuji rafky z Ochcavky?
Srouby ano, ale nevim zda ta stredni dira??
-
« Re: pruzenie
Já se touhle značkou živím, tak Ti rád poradím. U Subaru je to trochu jednodušší, protože jsou to normální Mc Praersony, jen místo péra je v nich integrovaný měch. Z toho vyplývá jediná nevýhoda - po určité době (těch 150 000 km je blbost - spíš to je po asi 10 letech) tlumiče odejdou a musí se vyměnit celý měch - u Citroëna se dají měnit jen tzv. koule, což je o hodně levnější. Air. sus. udržuje v normálním režimu výšku 165 mm (podle modelu +-), a v horním režimu 200 mm, na všech 4 kolech je nivomat a přes 80 km/h se auto vrátí dolů. V horní poloze se navíc změní char. tlumičů. Jinak 6000 ot. je úplná blbost, to s tím vůbec nesouvisí, ale je pravda, že je to parádní systém. Ale, kdo je zvyklý na Francouze, tak bude zklamaný, protože Subaru jsou obecně všechny dost tvrdé, navíc na měchách mají tlustší oba stabilizátory, takže vlastnosti jsou spíš sportovní, než houpavé - ale celkově pokud jsou měchy v pohodě, tak vřele doporučuji. -
« Re: pruzenie
To wawrik:
Mam Legacy 2.0 LX (hubertus)`95
air sus- vzduchove tlumice, funguji zatim dobre, slysel jsem, ze ve 150 000 km odchazeji...Nevim kolik presne stoji, ale daji se sehnat levne...
Funguji takto:Auto jezdi nesrovnatelne komfortneji, 10x lepe nez legacy bez air sus (bratr ma bez),ale neni to vyslovene na sportovni jizdu (pokud se jede kolem 6000 ot/m tak jo)
Je to dobry i do terenu, ja mam to legacy i jako terenak, pokud se bude nejaky fanda Jeepu smat tak at napise a dame srovnavaci test.V terenu to lze zvednout o 4 cm, ja si osobne myslim, ze o vic, ale jen napr. predek- pokud se vyvesi kola, tak to tak zustane.Za normalni jizdy mi to automaticky hlida svetlou vysku.
Mel jsem to v nemecku v servisu:menili spojku (dodana vlastni), tesneni pod rozvodovym kolem( unikal tudy olej)pal filtr, jeden kabel ke svicce,olej filtr a olej celkem 800DM. Coz se mi zda na uroven odvedene prace jako vyhovujici.
Nevyhoda tohodle auta?O zadne nevim, snad pokud jede clovek na snehu sam, tak se mi zda zadek malo zatizenej.Me osobne chybi uzaverka zad diferencialu a cca 100 koni....To je prehnany, uprimne si myslim, ze 99 by stacilo...:-)
Zda se vam take, ze subaru ozivaj na 100 km/h??
P.S.:Neznam jiny auto, ve kterem vam 200 pripada jak prochazka parkem :-) -
« pruzenie
2RadekG: ty mas Legacy s tym pneumatickym pruzenim? Co je to presne zac? Mozes sa trochu rozpisat...
Mimochodom, je to take kazive, ako u Citroena? Ti odporucaju komplet vymenu celeho rozvodu kazdych 7 rokov, je nieco podobne aj u Subaru? Uz sa ti na tom pruzeni nieco domrdalo? Alebo vseobecne - co ti na nom odislo? Rozpisa sa, pliz. -
« Re: GM
Bohužel je to pravda, zaplatil v přepočtu asi 50 mld. Kč a dostal 20%, 4x4 a ECVT, ale nesmí konkurovat Subaru na některých trzích svými modely 4x4. A navíc GM dodá pro Subaru ekologickou výrobu. Jinak jsem slyšel, že FHI ja naprosto OK a je víceméně prestižní firma, tak nevím. -
"-- skrytý --" 31.03.00 13:45
« Re: Pro Subaristu
Ono je to jeste trosku jinak. Skrtici klapka je to, co se otevira nebo zavira plynovym pedalem a ma to na starosti urceni objemu nasavaneho vzduchu do motoru. U turba, pokud ridic zcela ubere plyn a skrtici klapka se uzavre dochazi ke zvysovani tlaku mezi rotorem dmychadla a skrtici klapkou a tento tlak vzduchu zpusobi pribrzdeni nebo uplne zastaveni rotoru dmychadla, takze po opetovnem pridani plynu a otevreni skticici klapky turbo nedava potrebny tlak, nebot se musi znova roztocit. Tomuto jevu se rika "turboefekt" a jeho odstraneni se provadi svodem nahromadeneho vzduchu (toho mezi skrtici klapkou a rotorem dmychadla) do vyfukoveho potrubi. Pokud motor pracuje v rezimu s prebytkem paliva (tzn. ze ve spalovacim prostoru valce se nespali 100% smesi z duvodu ochlazovani vyfukovych ventilu, vyfukoveho traktu a turbiny), dojde privodem tohoto cerstveho vzduchu do vyfuku ke spaleni zbytkoveho paliva ve vyfuku. To se projevuje prave tebou zminovanou "strelbou". Ta se pochopitelne projevuje i u vozu kategorie WRC (spis jeste vic nez u acek). Vstrikovani vody zase souvisi s faktem, ze turbina ma pri provozu asi 800 °C a ohriva vyrazne i vzduch v dmychadle. Horky vzduch ma ale mensi mernou hmotnost, nez studeny, takze se ho - zjednodusene receno - vejde do valce mene. Proto se na ochlazeni nasavaneho vzduchu pouziva krome velkych mezichladicu vzduchu take jako chladiciho elementu vstrik vody, nebot vznikle vodni pary vzduch ochladi a jeste se pri horeni rozkladaji na kyslik a vodik, coz na jedne strane zlepsuje horeni (kyslik), na druhe vsak zpusobuje velky sklon k detonacnimu horeni (vodik). Vstrikovani vody se pouziva i u atmosferickych motoru a jeho vliv je nejlepe demonstrovatelny na faktu, ze kazdy motor mnohem lepe "tahne" za deste, nebo kdyz je vzduch vlhky. -
« GM
Chlapi, ako je to s kupou Subaru General Motorsom? To ju Fuji predal komplet, alebo iba cast? Tak ma napadlo - Fuji si vyraba na Subaru veci typu plechy a podobne sam, je mozne, ze predajom sa zmeni dodavatel? Bojim sa, aby nesla kvalita dolu... Vidite do toho niekto viac? -
« Bez nadpisu
Jestli myslíš tím resetováním počítače nový paměťový čip, tak to spolu souvisí jen u některých výrobců čipů. Na Imprezu jich stejně moc není a ten, co nabízeli mě, tak skutečně zvyšoval plnící tlak na el. regulačním ventilku, což se dá do určité míry udělat i mechanicky a za podstatně méně peněz. Ale u Subaru plnící tlak závisí i na rychlosti, kvůli ochraně převodovky při nižších př. stupních. Mám Leg. Turbo (Otec má IMP GT, takže jí také znám) a odpojil jsem si reg. úplně - s tím starým turbem to umí jen 1 atm., místo 0.6-0.9 a už mám v p....i skříň, takže radím opatrnost. -
« Bez nadpisu
Škrtící klapka se nezavírá, ale otvírá - při překročení urč. tlaku. A pokud je zavřená, tak jdou výf. plyny jen přes výf. vrtulku, v běžném turbu (jako má i Impreza) nic dalšího není.
ALS je systém, který zajišťuje tlak turba i v nižších otáčkách - u starších aut se to dělalo vstřikování benzínu do potrubí mezi ventily a turbo - proto při ubrání tak střílí, u novějších WRCů se používá voda, takže jen prdí. -
« McRae
Nedá se nic dělat, všíchni jste to určutě už četli, ale stejně si musím rejpnout:
"Colin McRae prohlásil, že je připraven odejít ze stáje Ford, pokud se do konce sezóny nezlepší její výsledky. Britský pilot dokončil z předchozích dvanácti závodů jedinou rallye a pohrozil, že odejde ke konkurenčnímu týmu. Na konci této sezóny McRaeovi vyprší smlouva s Fordem.
"Už jsem zapomněl, jak vypadají stupně vítězů," poznamenal rozčarovaný McRae. "Sice tvrdě pracujeme na odstranění problémů, ale všechno zůstává při starém," postěžoval si.
"Doufám, že mi Ford dokáže zajistit takový stroj, se kterým bych mohl získat titul mistra světa. Pokud ale neuvidím žádný pokrok, budu se muset ohlédnout po jiném voze, s nímž vyhraji," pohrozil.
Před dalším dílem mistrovství světa rallye v Katalánsku, který začíná v pátek, ztrácí McRae na vedoucího Richarda Burnse se subaru 18 bodů." -
"-- skrytý --" 27.03.00 15:09
« Re: pro Alese
Ne, ne, ja Lancera nemam. Bohuzel, 1,25 mil za auto dat nemuzu. Mam taky Deltu Integrale, Lancera jsem mel jenom na tyden. Za tu dobu (7 dni) jsem vyjezdil nadrz 8x). Ono je to vlastne z hlediska jizdy hodne podobny, akorat ten Lancer ma ostrejsi uzaverku vzadu, takze Delta je v nekterych mensich polomerech trochu nedotacivejsi na plyn. Ale tezko rict, co je lepsi, ta nedotacivost se pri hodne bocnim najezdu ve vraceckach dost hodi. V tahlych zatackach je ale zase trochu minusova, je potreba ji vic rvat do stredu nez Lancera.
Tohle všechno jsem se dočetl na internetu v několika různých na sobě (snad) nezávislých zdrojích.
Pokud jsem se ptal v Čechách u Freyů nebo u Thornů, nikdo o ničem takovým nikdy nic neslyšel a není samozřejmně ochotnej něco tykovýho udělat.
A tak fakt nevím, jestli je to jednoduchá cesta za vyšším výkonem a nebo jenom blud.