SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Přiznávám, že spojku při rozjezdu jsem pouštěl v nižších otáčkách, ale stejně posuzuji zrychlení hlavně na dvojku a trojku. Vzhledem k podobnýmu zpřevodování si myslím že řadil dost podobně. A na dvojku ani trojku jsem neměl šanci ho předjet. Jinak k tomu Jarovu. Měl jsem oktávku TDI 81KW. Nechal jsem ji vytunit (chip, filter). Na Jarově mi změřili 98KW, 280NM. Jsou to hodnoty zcela odpovídající očekávanému výsledku. Ale je fakt, že jsem slyšel, že u výkonějších motorů to nestíhá ten větrák chladit (zvlášť u IMPREZY s chladičem vzduchu na kapotě). Ale myslím, že rozdíl nebude velký. Proto si myslím, že to, co změřili AlesK bude dost odpovídat. Asi tam zajdu taky. -
"-- skrytý --" 03.04.00 10:56
« Re: Passat vs Impreza
Uprime receno, je to dost divny vysledek zavodu. Impreza GT ma zrachlani 0-100 km/h za 5,67s, 1 km za 25,13(!) a maximalku 233,7 km/h. Naproti tomu VW Passat VR6 Syncro dela kilo za 7,82s, 1 km za 28,1s a maximalka je 237,8 km/h. Zdroj: Automobilismo, Italie. Tyto hodnoty zcela odporuji tem, ktere uvadis. Co se Jarova tyka, byvaly tam problemy s merenim ctyrkolek, ale udajne ma byt uz vse v poradku od podzimu minuleho roku. -
« Bez nadpisu
1) Subaru se živím rukama. 2) Legacy turbo 94- k nám dovézt asi nelze. Nejdále jsme se dostali na jeden kontakt do Japonska, podle kterého by bylo možné objednat přímo v továrně auto, aby ho přestavěli na levostr. řízení a za asi 1,6 mil. Kč (bez cla a DPH) - což je mimochodem pořád o dost méně než M5, a co je lepší, o tom já nepochybuji! 3) S tím resetováním jednotky to asi bude blbost (u Subaru se takhle zresetuje paměť chybových hlášení, ale ne údaje z aktivních senzorů) 4) Je naprostý nesmysl, aby se Impreza rozjela hůře než jakýkoliv Volkswagen - doporučuji se nebát a spojku pouštět při otáčkách minimálně 4000/min. - a udržet je - a řadit při 7000 - proto začíná červené pole až tam! -
« Re: zbys
Vo tom nulování ECU odpojením na půl hodiny jsem četl, ale jestli si dobře pamatuju, psali tam naopak auto naložit nejlíp pěti lidma a pořádně auto protáhnout. Zkusim ten článeko znova najít. Jinak jsem taky četl, že nulování odpojením baterky má nejednoznačné výsledky. Doufám, že se opravdu nehoníme za nesmyslem ... -
« Re: zbys
A jak jakým způsobem ses při tom závodu s V6 rozjížděl? Z nulovejch otáček nebo pod plynem? Pokud je ten Pasát pomalejší o 1,5 sec, měl by jsi (jestli dobře počítám) ho udělat asi o 20 metrů. To už si nejde nevšimnout :-). Můj "Hondařskej" kamarád tvrdí, že se mu všechny auta rozjely okolo 20.000 km, což už jsem tady u někoho četl. Zkus za půl roku toho Pasata ještě jednou a já zkusím ten Jarov. Snad s tím fukarem do tý doby něco udělaj. Ahoj Aleš -
« ECU
Já jsem někde našel, jak resetnout ECU bez servisu. Odpojil jsem baterku na 30 min, pak ji připojil, nastartoval a nechal běžet asi 10 min a pak vypnul motor. Celou dobu bez dotknutí se plynu. pak jsem znovu nastaroval a jel. Kromě totálně dezorientovaného alarmu jsem nic nepoznal. -
« výkon
Závodil jsem s kamarádem co má VW PASSAT V6 syncro. Oba jsme měli NATURAL 98, oba sami v autě. Na rozjezd (tak do 120 až 140) jsme jeli v podstatě úplně stejně vedle sebe, pak jsme museli brzdit. Na dálnici jsem mu mírně ujel (hlavně na maximálku). Docela mně to překvapilo, podle papírů má Passat 7.7, impreza 6.3 na stovku. Passat má natočeno asi 65.000, moje impreza 5000. Navíc je Passat o dost těžší a má menší výkon (142kw). Tak kde je chyba? Oba jsme jeli i řadili "na krev". Zkoušeli jsme to dvakrát, stejný výsledek. Jo a bylo sucho, já letní gumy, on ještě zimní (taky 205). Točil jsem tak asi do 6000 ot., pak vždycky přeřadil. -
« Natural 95/98
No já jsem právě našel několik odkazů, kde tvrděj, že ECU si zjištěné hodnoty (možná právě tím čidlem klepání) ukládá do paměti a pracuje s plnícím tlakem pouze směrem dolů. Zkus si to přečíst třeba tady: [odkaz] , když ti to nebude stačit prohrabu archív a najdu další odkazy, které tvrdí to samý. Chápu, že nic takovýho nebude uvedeno na oficiálních stránkách nebo dokonce v servisní knížce. Každý zvýšení výkonu jistě zvýší i náklady výrobce na ne zrovna krátkou záruku. Jak se vlastně Subaru živíš? (abych měl představu o tvý objektivitě) -
« Bez nadpisu
Pro: různé:1) Subaru na měchách je měkké, když jsou v tahu.
2) Samozřejmě, že to není jen otázka času, ale u aut, která mají málo najeto může měch prozměnu bouchnout, což jsem už viděl nejednou
3) Bohužel Tě musím zklamat, brzda na jarově je optimistická - Leg. Turbo s prasklým dmychadlem mělo 155 kW a Sousedova sériová Filcka 1,3 dokonce 56 (proti 50), ale na druhou stranu je pravda, že ten větrák je na prd.4) Rozdíl mezi 95 a 98 pozná čidlo klepání, ale zatím jsem od žádné chytré hlavy neslyšel o resetování jednotky - okt. číslo souvisí s kompresí (u turba navíc s plnícím tlakem) a čidlo klepání je aktivní senzor, který řídí režim motoru hned a ne do paměti. Ale jsou i jiné jednoduché způsoby zvýšení výkonu turbomotorů. -
« Impreza
Neodolal jsem a nechal jsem si na Jarově změřit výkon. Trochu mě zklamali, protože větrák, kterej pouštěj proti chladiči maj moc nízko a foukal opravdu víc na chladič naž na intercooler.
Auto mělo najeto 4680km, teplota vzduchu v sání byla 25st.Celsia.
Maxima výkonu a točáku odpovídaj výrobci, ale jsou někde úplě jinde. Výkon 159kW/6060 a točák 292Nm/3440! Jinak točák mezi 3000-5400 neklesá pod 275Nm a mezi 2400-6450(konec měření) pod 225Nm.
Jinak 215 Nm má už ve 2300 otáčkách. To je maximum Accorda Type R. (Chtěl jsem do napsat do Honda-Clubu, ale třeba si to tady King najde :-)