SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Pro AlesK: Omlouvám se, ale měl jsem v tom zmatek. Jinak k ABS na GT je nastavené asi nejlépe z těch, co jsem zkusil. Zadek je krásně přebržděný a to dokonce do určité míry i s ABS. A navíc 99- brzdí fakt dobře (nevím, jaký máš Ty rok). Na Impreze 1,6 a 2,0 ABS zapne kdykoliv a kdekoliv, ale vždycky prodlouží brzdnou dráhu. Kdo je zvyklý na GT nebo na Leg., tak může díky tomu docela dobře nabourat (mě se to málem povedlo). P.S.: Takže ty destičky jsem měl radit AlešoviK (na Imprezu Ferodo Racing ještě nejsou, zatím jsou na Leg Turbo 91-93, ale Imp 93-96, 97-99 a 99- mají každá jiné brzdy, takže si ještě asi počkáme.) -
« Re: ABS
to AlesK:
ABS je tak schvalne delany a je to dobre,az si to vyzkousis na snehu klepani se dostavi...:-)Ber to tak, auta na rally nemaj ABS, ale pokud nastane extrem je ABS pro "amatera" lespi.
Ta spotreba je slusna...Ja jsem na Legacy presedl z auta co jezdilo za 6-8l (8l/100 ve 160 kmh)a ted jezdim za 8,5-jedinkrat a to jsem si ho vezl domu od te doby 9-11(15 zavodne, styl mesto.)
Nejakou tu decku navic preziju...
P.S.:Dovol mi jeste jednu radu.Nikdy nevyrazuj, ani pri brzdeni...Pokud vyradis neridis jiz subaru :-)
-
« Re: ABS
U Felicie mi ABS s trochou nadsázky klepalo dřív než jsem se dotknul brzdy :-) Je pravdou, že nastupovalo hned a auto na sněhu opravdu drželo směr a dalo se při sešlápnutý brzdě i docela pohodlně měnit směr. U Imprezy mám pocit že dokud nemám opravdu hodně zašlápnutou brzdu, ABS nepracuje. Možná je to vada, možná je to záměr, nicméně určitě je potřeba si na to zvyknout.
Na tom autodromu jsem měl spíš pocit, že kola nebylo možný zablokovat a proto se ABS nedostalo ke slovu. Po několika kolech jsem měl pocit, že brzdy trošku "zgumovatěly" a bylo potřeba na ně vyvíjet větší sílu, dál se ale už nezhoršovaly.
Na okruhu jsem byl poprvý v životě a s autem mám najeto teprve 6000 km, takže všechno je možná malinko víc o pocitech a je potřeba brát to s odstupem. Až tam pojedu potřetí počtvrtý (to už budu muset mít nový gumy :-( budou mít všechny ty zkušenosti daleko racionálnější jádro. -
« Re: all
ad subarista) já (AlesK) mám Imprezu GT; AlešK má Deltu "Martini"; bohužel jsme se nechtíc trefili do podobného loginu a trošku se to plete holt: "Na háčku záleží ... :-)
K té spotřebě: já jezdím tak za 13, když jsem to hnal po prázdný dálnici na maximálku tak 18-20, ten okruh 45 litrů je fakt už extrém, moje holka s tím teď jela z Ústí do Brna za 2h45min tj. asi 310 km (mimo Prahy a asi 40 km vše dálnice) za 10,5 litru. -
« Re: Okruh
To AlesK: koukam, ze jsi se v Moste docela vyblbnul :-) K tem instruktorum: zkus Pateru (mas to kousek) nebo Micanka. Kolegove si chvalili taky kurzy u Audi, ale je to hodne zamereny na reseni krizovych situaci a ne na sportovni jizdu a asi se tam tezko meni stanoveny program (coz u Patery nejspis neni problem). Navic za to chce Audi cca 3000DM :-( -
« Re:
To Subarista:
Vim, ze mezi GT a Legacy je rozdil a jakej.Jezdil jsem s imprezou 1.8 a i jenom to (podvozek) je rozdil jako "krava" prominte, ale nic presnejsiho me nenapadlo :-)Verim, ze GT ma podvozek daleko lepsi...Je-li Legacy "horsi" (jak na co..)musim o to vic dodrzovat zasady, ktere jsem napsal.
P.S.:Cekam na new impreza GT, nebo na Legacy 3.0 :-)
Za kolik se da jezdit s imprezou GT normalne? Mimo mesto 120-130, dalnice 150-160, proste normalni cestovni rychlost :-)
Je jasny, ze kdyz se auto zene tak zere.... :-) -
« Bez nadpisu
1) Všem: U Subaru je ABS perfektní u Legacy a u Imp. GT. U Imp. 1,6 a 2,0 je na *. 2) Pro Radek G: doporučuji zkusit GT, mezi Legacy 2,0 a Imp. GT je ještě obrovský rozdíl. Podvozek sice vypadá stejně, ale stejný je jeden díl řízení, jinak je všechno jiné (nebo alespoň má jiné označení na CD) a motor je úplně bez debat. 3) Pro AlesK: Jestli se nepletu a máš Deltu, tak Ti předám zkušenost. Jak jsem již psal, tak jsem vyzkoušel Deltu 4WD Turbo. Ta brzdila daleko méně, než Ty píšeš. Vyhodil jsem destičky (orig.) a dal Ferodo Racing (to byla tehdy úplná novinka - stály 4500,- což bylo pro mě hodně) a nepovedlo se mi ty brzdy upéct. -
« Re: Re:
To AlesK:
tech 25% je stejne dost! :-)
Ja trenuju v zime na loukach a ve vojenskem prostoru na Sumave :-).
Smyk se da korigovat volantem, tak do 40-50-? km/h ja tomu pomaham dupnutim na plyn...(Nekdy staci jen pridrzet otacky....)
Musi to opravdu klouzat....
Jeste k tomu ABS na okruhu.Ses si jistej, ze opravdu nefungovalo??U Subaru ABS funguje naprosto skvele "klepat" zacina opravdu pozde, napr. u toyot klepe stale...Pri brzdeni(u subaru) je dobre si podrazovat, na snehu to brzdi skvele.... -
« Bez nadpisu
To AlesK:
Ja sice GT nemam, ale dovolim si Ti radit :-)
Mas naprostou pravdu s pridavanim plynu v ZACINAJICI mezni situaci.Je lepsi mit motor trosku v otackach, SUBARU(pokud nehybes s plynem) je nedotacive a ma snahu vyjizdet ze zatacky.Na druhou stranu na snehu extremni drzeni plynu na podlaze zpusobi pretacivy smyk(u malo nalozeneho vozu).Pokud clovek jede jen trosku ostreji je lepsi podradit o 1` a nepridavat plyn.V extremnejsi situaci je lepsi pridat s podrazenim o 1` a pri jizde na ostre noze podradit na uroven 1500-1000 ot. do maxima a v zatacce mirne pridavat, ale pozor na velke zrychleni, pridavat rozumne..:-).
Nenadavejte mi, vyjadruji jen muj nazor a je treba si vse vyzkouset.Na zaver mala poznamka overena praxi.Pokud budete trenovat, zjistite, ze u SUBARU jsou hranice opravdu daledo, ale na rozdil od pohonu jedne napravy ulitne auto bez zrejmeho varovani(clovek si mysli, ze to jeste zvladne, ale....:-( )
-
« Re: Okruh
A ještě jeden poznatek. Po několika kolech nepracovalo ABS. Hlavním důvodem byly ale spíš brzdy, které už nedokázaly zablokovat kola. Párkrát si cvaklo jenom na konci cílové rovinky, kdy se brzdy trošku vyvětraly. Pro představu během necelých dvou minut dvakrát z cca 190-200 na 60-80 a asi desítka dalších brzdění z né už tak vysokých rychlostí, většinou tak 120-140 na 60-80. Ty rychlosti berte jako odhad podle otáčkoměru. Na tachometr jsem měl čas jenom na konci cílové rovinky, kdy už to auto na čtyřku moc nezrychluje. Pětku jsem nepoužil. Odhaduju, že pokud bych měl to auto na okruhu zrychlit, raději bych koupil špičkové brzdy než 100 koní navíc. Prostě jsem pochopil Magicovu hierarchii úprav. -
« Okruh
Dneska jsem se projel na okruhu v Mostě. Měli jsme to na půl hodiny pronajatý jenom já a můj kamarád. Dali jsme si odstup a za celou dobu jsme se nepotkali. Bojovali jsme tedy jenom s časem a setrvačnejma sílama. Vyzkoušel jsem si věci na který bych jinak neměl odvahu a poznal auto líp než za předešlejch 6000 kilometrů. Pouze mi chybí teorie. Nevíte někdo o dobrý učebnici (nemyslím vyhlášku 100:-))) nebo o ochotným instruktorovi? Tráva a písek tak často nesloužili jenom jako optické ukončení asfaltu ale především jako brzdný pás. Překvapilo mě třeba, že pokud se auto dostane do smyku (každá zatáčka:-), nesmím brzdit ani sešlápnout spojku, ale držet volant a plnej plyn. No prostě přesně naopak než jsem byl zvyklej a i teď bych k tomu asi neměl na normální silnici dost odvahy, ale funguje to. A bilance: za 30 minut 66 km, asi 30 litrů benzínu (tj. 45litrů na 100 km!) a 1/4 - 1/3 vzorku pneumatik zůstala na asfaltu. Za dva týdny až si to všechno proberu v hlavě jedu znova. Jo a turbo jsem nechal chladit půl hodiny... -
« Bez nadpisu
1) Brzdy na Imp. GT 99- (16") se dají koupit orig. za asi 1700 DM - kotouče, třmeny, destičky. Ale pak to chce mít na zimu 16" plecháče, což Subaru prodává, ale vypadá to úděsně. 2) Širší pneu než 205 nemají na auto o hm. 1250 kg. význam (zkoušel jsem na suchu na Imp. 225/50/16 a nebylo to horší, než 205/50/16, ale ani lepší - možná to lépe vypadalo) -
« TO: AlesK
Ty brzdy zněj dobře. Já jsem se informoval u PRODRIVE ohledně různých úprav. Maj krásný věci. Úprava motoru na 240PS 350NM, nový podvozek, 17 kola, brzdy 330mm atd. Ty brzdy nabízej za 1300liber, ale musíš mít 17 kola. Zajímavý je, že nenabízej žádný kola širší než 205. Ani na P1. Musím se zeptat proč. -
« Re:
Podle me to auto vubec nezlenivi.Bejvalej majitel myho auta byl taky postarsi manyelskej par takze to asi az tak neprohaneli a ted se mi to auto nezda vubec lenivy(ba naopak).Jestli chces vedet jak je to vopravdu technicky tak si tady nekde najdi Magica(mozna si te najde sam),ten to ma vsechno zmaknuty. -
« Re: wawrik
Jo GT vyhřívaný zrcátka opravdu nemá (nebo mi nefungujou :-). Škoda, docela mě to překvapilo. Druhou drobností, kterou bych změnil je příliš malý rozsah cyklovače stěračů. Jinak jsem zatím nezaregistroval cokoli co by mi nevyhovovalo. Snad, možná ... ještě 400-500 koní navíc ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Já mám modelový rok 2000, ale ten je vpodstatě stejný jako 99, takže vepředu je 292mm ventilovaný kotouč se 4-pístovým třmenem a vzadu taky ventilovaný asi 230 mm kotouč. Co je vzadu za třmen nevím, buď dvoupístkový třmen nebo jen plovoucí. Nemyslím, že by byly brzdy špatný, ale určitě by mohly být lepší.