SUBARU

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.00  10:07

    « Re: wykon WRC

    Prosimte co to meles? Ty neumis anglicky? To co jsem ocitoval v minulem prispevku je priloha J... Ja uz ti vazne nerozumim :-)))

    PS: pokud neveris OFICIALNIMU anglickemu prekladu tak ti muzu poslat francouzsky original :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.09.00  09:08

    « Re: wykon WRC

    Takze to nema smysl - pokud je pro tebe duveryhodnejsi nejaky Svycar nez priloha J, tak se neda nic delat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.09.00  23:21

    « Re: wykon WRC

    Tak znovu a polopate:

    Appendix J to the International Sporting Code

    Specific Regulations for Touring Cars (Group A)

    # 5.1.8.3 Limitation in rallies:


    ....
    All supercharged cars must be fitted with a restrictor fixed to the compressor housing. All the air necessary for feeding the engine must pass through this
    restrictor which must respect the following:

    The maximum internal diameter of the restrictor is 34 mm, maintained for a minimum distance of 3 mm measured downstream of a plane perpendicular to
    the rotational axis situated at a maximum of 50 mm upstream of a plane passing through the most upstream extremities of the wheel blades (see
    drawing 254-4).


    Bohuzel uz sem nejdou vkladat obrazky, tak jako driv, ale muzu ti to poslat mejlem, chces-li.

    ALS resi jiny problem nez ty popisujes.

    Prumer restriktoru ale i zbytek "atmosfericke" casti sani ma zasadni vliv na vykon auta. Bernoulliho veta o nicem takovem nehovori, proc taky.

    Kdyby byl pracovni pretlak nezavisly na otackach, tak by krivka kr. momentu temer linearne stoupala s otackami - a pak bychom tu meli 550 koni pri 7500 rpm jako prd.

    Ja si ty "vypocty" delam sam, protoze to umim, ty ty vykony meris, nebo sis to nekde precetl na www strankach?

    Na to acko se rad zajdu podivat... hop@mirage.cz

  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.00  20:06

    « Bez nadpisu

    Tak doteď jsem si myslel, že do toho vidíš, ale nevidíš. Restriktor se montuje před turbo a když mi zavoláš (0608/SUBARU), tak ti to ukážu na vrchařském STi Jirky Vovse. A má na sobě krásnou plombičku (před turbo znamená mezi MAF senzor a turbo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.09.00  13:48

    « Re: wykon WRC

    hope, prosim, s tim zmatkem radeji opatrne: 1. necti www stranky, ale prilohu J FIA, tam je to spravne a presne. 2. bylo by moc fajn, kdyby se restriktor daval pred turbo, ale bohuzel to tak neni. To by totiz motor nemel ten neprijemny turboefekt, spocivajici v hromadeni tlaku vzduchu mezi restriktorem a lopatkovym kolem kompresoru, ktere je tak brzdeno. Udelal bys presne to, co Toyota a tim by ses obesel bez draheho ALS. 3. nevim nic o tom, ze by v roce 1992 byl vnitrni prumer restriktoru 38 mm, ale nemohu to tvrdit na 100%. 4. Neni pravda, ze by prumer sani mel primo umerny vztah k vykonu - to je naprosty nesmysl. Bernoulliho veta pravda hovori jasne o tlacich proudeni, ale take o tom, ze s klesajicim tlakem proudeni roste jeho rychlost, takze prutok se nemeni primo umerne, ale zavisi na viskozite proudiciho media, zpusobu proudeni, atd. O vykonu pistoveho spalovaciho motoru v ni neni nic. 5. V rezimu overboostu maji WRC neco kolem 2.5 baru, potom ventil tento pretlak redukuje na hodnotu kolem 1.8 - 2.2 baru. Proto je krivka kroutaku tak plocha, s restriktorem to nesouvisi. 6. Gratuluji ti k tvym matematickym vypoctum, ale v praxi namerene hodnoty tve zavery rozhodne nepotvrzuji. 7. Chces-li videt na vlastni oci, jak maka ackovy auto, napis na reznicek@magicseven.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.09.00  12:18

    « Bez nadpisu

    Před nedávnem tady někdo říkal, že se nedá koupit Impreza GT, že už bude jen WRX.
    Jedna ještě stojí v Opavě na salonu za 998.000,-.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.00  14:41

    « Re: wykon WRC

    Mimochodem:

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.09.00  14:39

    « wykon WRC

    Hmm, obavam se ze tato debata do tohoto fora sice nepatri, ale budiz, zacli jsme ji zde.


    Z tveho prispevku je jasne, ze nevis k cemu "ta trubka" je a jak vlastne funguje. Tak tedy:


    Restriktor, je normovane "zarizeni" (pro nazornou jednoduchost mu rikejme treba trubka), ktere slouzi k omezeni vykonu motoru. Jeho nejvetsi vyhodou je jeho maximalni jednoduchost, diky ktere neni mozne ho "osidit". Montuje se do saciho traktu motoru PRED (!!! tady v tom mas zmatek) turbodmychadlo. A jak funguje? Jednoduse. Na jednom konci trubky je atmosfericky tlak, na druhem podtlak vyvolany motorem/turbem. Jak je z fyziky znamo, mnozstvi kapaliny ktere proteka jmenovitou trubkou je dano rozdilem tlaku na jejich koncich. A jestlize je rozdil maximalne jedna atmosfera je jasne ze mnozstvi vzduchu dodaneho do motoru je konecne - a tim padem i vykon.

    Tak ted je to snad jasne. Jen pro nazornost - prumer restriktoru je FIA neustale zmensovan, v roce 92 to bylo 38mm, dnes je to pro WRC 32mm. Tim se "vyrovnava" technicky vyvoj. Na vnitrnim prumeru totiz logicky znacne zavisi mnozstvi vzduchu ktere se do motoru dostane. Cili jestli ma Pechova Delta 460 koni s restriktorem 45mm, tak s 32mm by mohla mit tak 280 (odhad).


    Zajimave je to, ze auto s restriktorem ma velmi plochou krivku vykonu v zavislosti na otackach. Jinak receno, max. kroutici moment tim padem lezi niz nez obvykle a s otackami urcitou dobu linearne klesa. Konretni hodnoty u WRC jsou kolem 520-560Nm. Paradoxne eNka, diky vetsimu restriktoru maji kroutak podobny....

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.00  17:48

    « Re: New Impreza

    P.S. Pechova eNkova Ipreza WRX ma 512 nebo 517Nm, ted nevim presne. WRC maji PRAVDEPODOBNE hodne pres 600Nm.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.00  17:42

    « Re: New Impreza

    Obavam se, ze te musim zklamat. Nepsal jsem, ze VIM, ze Ipreza WRC ma takovy vykon, psal jsem, ze je to jen muj laicky odhad. VIM, ze ta Lancia mela ty parametry, jake jsem uvedl, coz je ostatne i zcela v souladu s parametry vozu Ing. Vaclava Pecha s restriktorem 45mm [ Delta EVO III - 462 koni - Nocentini] . Restriktor nijak vykon primo neomezuje, je to pouze kousek trubky z oceli, ktera ma za ukol snizit prutok vzduchu z kompresoru. Jeho vnitrni prumer je 34 nebo 45 mm [45 je pro rallycross a kopce, 34 pro rally] a vnejsi DOMNIVAM SE nejvice 55 mm. Musi byt predpisove upevnen primo na vystupu z kompresoru nejmene dvema srouby, ktere je nutno zcela odstranit pro vyjmuti restriktoru. Tyto srouby se plombuji. Toyota mela stop-time proto, ze mela restriktor nepredpisove upevneny. Pro tvoji informaci - napr. pro rallycross, kde je pozadovana zivotnost motoru jen nekolik desitek hodin udava Ford u Focusu WRC vykon 580 koni zcela oficialne. A rozdil mezi rallycrossovym a souteznim motorem je predevsim ta zivotnost . Co se tyka vykonovych parametru, zpravidla se jedna o mereni podle normy DIN, nekdy i ECE, kde je teplota, vlhkost i tlak vzduchu presne definovane veliciny a samo merici zarizeni podle aktualnich podminek tyto hodnoty prepocitava, takze jakykoliv vysledek je vzdy udavan prave v souladu s temito normami. Podle normy JIS nebo SAE se jiz vykon nemeri. Tomas Hrdinka bude mit urcite vysledky z mereni sveho vozu Impreza WRC, ale neznam se s nim, abych je mohl ziskat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.00  17:28

    « Re: New Impreza

    Magic: Nevim kde beres tu jistotu, ze soutezni auta maji 460 koni a 700 Nm. Tusis jak funguje restriktor sani? Pokud ano, tak vis, ze to omezeni na +/-300 koni je definitivni. A asi taky vis, ze Toyota mela od soutezi na dva roky distanc prave quli podvodu s restriktorem. Takze aby tymy "bezne" podvadeli se mi zda silne nepravdepodobne.

    Takze soutezni auta s restriktorem 34mm maji kolem 300 koni a 520 Nm, zalezi to hodne taky na teplote a tlaku vzduchu. Jedina cesta, jak zvysit maximalni vykon motoru s restriktorem je minimalizace ztrat a optimalizace spalovani. A tam 160 koni nenajdes.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.00  16:05

    « Re: New Impreza

    Aha, malej překlep a všechno je jinak. Psal jsem samozřejmě o WRX a ne o WRC. Jenom škoda, že se v Evropě nebude s největší pravděpodobností prodávat WRX 250 HP, ale asi jen 225HP. Holt Natural 102 u našich čerpaček zatím nenajdeme. A i ta N95 je dost drahá. Jinak zajímavej článek, Magicu, docela bych se v tom chtěl povozit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.09.00  09:12

    « Re: New Impreza

    Zapomen na to, ze by WRC mely 250 koni, nebo predepsanych 300 koni. V roce 1996 zvitezila v Acropolis rally Delta Integrale pilotovana mistnim matadorem Vovosem. To auto melo 423 koni pri 7680/min a 574 Nm pri 4230/min. To vse s restriktorem 34mm. Pro informaci - zivotnost toho motoru se udavala 2-3 kompletni sezony! Dnesni Impreza WRC by mohla mit - pouze podle moji spekulace - kolem 460 koni a 700 Nm. Nikdo to oficialne neprizna, dokud plati homologace, protoze predpis o tom, ze soutezni auto musi mit maximalne 300 koni stale plati. A to s restriktorem 34mm. Pri pouziti restriktoru 45 mm se vykon zvedne o cca 40-70 koni. Bez restriktoru ma saci potrubi za turbinou prumer kolem 50-55 mm [Subariste bude vedet presne]. Zivotnost motoru dnesni Imprezy WRC je vsak mene nez polovicni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.00  17:00

    « Re: New Impreza

    The STi will have a 280-ps power peak, a 6 speed manual transmission, 17-inch alloy wheels, 215/45ZR17 tires, turbo engine (380Nm/4000rpm), and large-diameter front/rear disc brakes.
    Scheduled for release in October 2000.

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  13:42

    « Re: New Impreza

    Radek) Jsem tady pořád, ale nebaví mne ťukat do klávesnice

    hop) insert jsou pěkný

    all) na www.subaru jsem nenašel technická data auta; nevíte o nějakém mirror serveru v "normálním" jazyce? Když má WRC 250 HP, kolik bude mít ve skutečnosti STi? (oficiálně to přes 210kW nebude:-)). Jsem zvědavej, jestli se mi vejde novej o 30% větší intercooler do mé "staré" Imprezy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  08:31

    « Re: Svetla + kridlo...

    Ten "insert" je fakt dobrej. Bohuzel styl svetel z predchoziho modelu to nenahradi.

    A to kridlo? Ultra-hyper-super :-)

    Jeste by to chtelo nejaky poradny kola a mozna bych si zvyknul...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  06:40

    « Re: Svetla

    Povedlo se ti to. Moc pekne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.00  00:00

    « Svetla

    Tak jsem umatlal nejaky pokusy co s tema svetlama. Je to na "[odkaz]" a jmenuje se to "impr_insert.jpg" a "impr_mracitko.jpg". Co vy na to? To mracitko nic moc, ten insert je o neco lepsi, ale vzdycky bude videt ze je to "tuning", ze to neni od vyrobce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.00  23:10

    « Re: Tupouni...

    Me se moc libi blatniky. Celkovy bocni profil a strecha ujde. Haubna/maska/predni naraznik - super. Zezadu mi nevadi.
    Nejproblematictejsi jsou ty predni svetla. Premejslel jsem nad nejakejma brutalnima mracitkama, nebo neco takovyho, ale fakt to asi nejde.... Jsou to aspon xenonky? Jestli ne, tak by se to mozna dalo vymenit za nejakej takovej ten dekl a v nem maly kulaty svetla, ale je otazka jestli bychom si tim pomohli, ze :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.08.00  21:54

    « Re: New Impreza

    To ALesK:Kde jsi byl??? :-)
    Ted jsem si zrovna vybiral doplnky...ALe preklad z japonstiny neni mou silnou strankou....:-).Co ovsem nepotrebuje preklad je zvuk ladeneho vyfuku, ano i todle je na www.subaru.co.jp Jaka barva se vam libi???Videli jste to kridlo? Jako u F1 ...:-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…