SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 29.01.01 08:07
« piest c. 4
V UK zistovali, ktory piest je na tom najhorsie a vysiel im 4. Nema na to vplyv turbo umiestnene vedla neho, ale to, ze olej je k nemu privadzany az ako k poslednemu a mazanie moze byt uz nedostatocne. Teplotny rozdiel je az 97C pri max. zatazeni. Pomahaju lepsie oleje, 10w60 al. 5w50, nie 0w-cka. Tie su prilis jemne a motor na ne nebol navrhovany. Pripadne sa da skusit odstranit spodnu ochrannu platnu a potom rapidne pada teplota. Zaujimave, ze STi ju nemaju od vyroby. Ja si na leto vzdy davam dole krytku nad bateriou, kde nevadi, ze tam tosku zatecie a na pravej, kde mam konicky filter davam podlozky, aby mohol prudit vzduch. Kto ma normalny airbox, moze zhodit aj tuto. -
"-- skrytý --" 29.01.01 07:37
« Bez nadpisu
96-k ma 2 piesty, ze? Potom ti odporucam oblozenie Mintex 1155 za cca 11000,- na vsetky kola/ale hrozne skripe pri jemnom brzdeni/, ktore ti sice na 10000km zlikviduje predne kotuce, ale potom si mozes kupit TarOx za 9000,-so 40 drazkami a Sparco brzdove hadicky za 4500,-. Vsetko v Sk. Alebo u Scoobysport nove Pagid disky a oblozenie za cca +35000,- :)
K piestom: Co takto PE konverziu z Coswortha? Ten fuka viac, az do 24-26PSI.
Este Vam poslem reakciu na moj dotaz ohladom Unichip-u od Motordesignu:
děkujeme za Váš obsažný a fundovaný dotaz.
na jednotlivé subotázky odpovím zčásti heslovitě :
Válcovou zkušebnu nevlastníme, a 4WD už vůbec ne. Když ji potřebujeme
, tak si ji pronajmeme,
O systému Unichip žádné zvlášť podrobné imformace nemáme, neboť princip
tzv. Superchipu / analogová korekce vstupů a výstupů digitálního ECU /
nepoužíváme.
Vzhledem k prodeji vozů v ČR je investice do vývoje a ověřovacích zkoušek
otázkou spíše fandovství než rantabilního obchodu.
Musím vás upozornit, že pokud někdo myslí záležitost čipování vážně a
seriozně,
nesmí se ve vztahu k zákazníkům dopustit chování typu " doktor Pokuston",
protože míra rizika u neověřených a "nedotažených" úprav je velká.
Upravování dnešních složitých motorů vybavených různými VANOSy,
zpětnovazebnými regulacemi klepání se selektivní funkcí, selfmappingem apod.
vyžaduje důkladnou = náročnou a drahou přípravu. Vámi v dopisu popisované
úpravy a primitivní zásahy zásadně odmítáme, protože mohou v očích zákazníků
ono chytré a citlivé doladění načipováním v očích všem zákazníků a medií
maximálně zdiskreditovat.
Těšíme se na Váš další kontakt nebo poptávku
Suhlasim s nimi, ale kupovat Prodrive ECU sa mi zda byt trosku drahe.
-
« Bez nadpisu
1) Thorn má písty originál STi asi za 55000,- a ty by měly vydržet hodně. 2) Chladič oleje můžeme zkusit. Umím z USA sehnat za směšné částky včetně výměníku pod filtr (na ol. pumpě jsou taky vývody). 3) S tím tlakem 1.25 nevím, nicméně na brzdě byl rozdíl mezi 1.3 a 1.45 ještě asi 15 koní. 4) (brzdy) Jestli máš GT do 96, tak je to jednoduché, od 97 je výběr menší. -
« Re:
Měl jsem s písty stejný problém. Mám GT 96 a plnil jsem 1,35 - 1,40 ( budík namontovaný v autě ). Při cestě z Plzně po dálnici jsem propálil píst. Pravda předcházelo tomu ještě zapalování nových brzd, zrovna jsme namontovali duralovou lyžinu pod motor (tenkrát ještě bez větracích žeber) a vyndali kat. To všechno při cca 37 st.C. Odešel píst nejblíže k turbíně.
Přehřátí?Chudá směs? Dál plním na 1,4, na lyžině jsme udelali větrací žebra a zatím jezdím.
Plnicí tlak a úpravu řídící jednotky dělala v CH
fa "DIGIT POWER".
Doporučíte někdo dobrý brzdy na 96 ( kotouče a destičky )? -
« Bez nadpisu
1) Tlakoměr nemám namontovaný stále, protože stále spekuluji s nějakým upgradem svého vozu. Jinak zkušební mám dva, jeden běžný do auta (průměr něco jako 52 mm) a jeden 100 mm z nějakého kotle. Ten používám, když Overboost montuji. 2) Radku, moje zkušenost je tato. ECU, kterou mám v autě já, se tváří jako kompletně přeprogramovaná. Byly na ní nálepky jakési německé firmy. Celý fígl je opět overboostkit, jen je zabudovaný dovnitř (a nalepený k víčku). Tahle jednotka je u nás v republice už tři roky a to auto (než ho majitel naboural) s ní ujelo okolo 100 000 km (celkem 340 000 km!). Nicméně p. Louda z Liberce, který se do tunění Subaru taky vrtá (a taky je prodává), říkal, že už viděl pět motorů, kde skutečně spodní čtvrtina pístu chyběla. 3) Standartní situace, ve které píst shořel byla na dálnici při konstantní jízdě na plno. 4) Jestli chceš, příští týden budu něco objednávat od MRTů, můžu Ti nechat poslat i trochu vylepšené písty (případně od Prodrive, powerengineering, ap. Taky je možné nechat vyrobit kované písty na zakázku - to je o něco levnější. V tom případě už bych doporučoval převrtat blok na 2.2 a postavit si Imprezu 22B (to neberte úplně vážně) -
"-- skrytý --" 24.01.01 08:01
« Re:
Klidek, Brisky s katalogu som mal presne 37km, potom nasledovalo dvojtyzdenne konzultovanie s tovarnou a vysledkom su zavodne sviecky. Presnost spracovania je neporovnatelna a asi nie su tak zle, ked som M5 trhol z 0-100 o viac, nez dlzku auta :))
Mam este tie druhe, ale bojim sa ich dat tam, nerad by som pocul, ako si tuknu o ne piesty.
Superchips su naozaj najlacnejsi, ale ber do uvahy toto:
1. V UK jazdi viac GT, ako vo vsetkych post soc. krajinach dohromady a maju vic penazi na experimenty.
2. Ich poznatok je, ze europska verzia zvladne max. 1,2bar plnenie, potom dochazda k postupnemu poskodeniu piestov cca 6mes-1rok
3. ECU dokaze kompenzovat prisun paliva do 1,25bar, potom uz nestiha a zmes je prilis chudobna, nasledkom toho dochadza k detonacnemu spalovaniu, co je tiez zle pre motor.
4. Schips maju 2 funkcie: prestavuje boost na vyssiu hodnotu a blokuje fuel-cut. To druhe je asi ich riesenie na problem c. 3, no ak sa odide oblbovak na AF meter ----> BUM! budes mat zadara rozdisene blatniky, ako WRC :)
5. ECU nema zmenenu ziadnu charakteristiku.
Keby som chel ist tymto smerom, radsej by som si kupil Blitz al. APEXi electronic boost controller a fuel cut od MRT, pripadne ich modul na zmenu parametrov na AF metri. S EBC mozes nastavit charakteristiku turba, pripadne dat tam 5-10s overboost, ci mat prednastavene 4 rezimy. Naco jazdit na max. v zapche?
Pripadne pouzit Unichip od Dastek, no na to potrebujes rolling road na 4x4 a najblizsie to robi jedna fa. v Madarsku a meranie stvorkolky je v Salzbugu u Porsche. To je uz jednoduchsie ist na Murburgring, tam to robi jedna firma a nem. GT club je s nimi spokojny. Vykon cca 260hp, spotreba nizsia.
Pripadne zohnat 2000,- GBP na PPP a potom ta mozu mat vsetci radi, hlavne ak vymenis dowpipe za Scoobysport.
Brzdy si skusal ake? Moje su este 2 piesty /*, mal som ho kupit o 3 mesiace neskor!/ kotuce TarOx 40 drazkove a Mintex 1155 oblozenie a Sparco vystuzene hadicky.
Este otazocka: Mas tam tlakomer, alebo ti tie hodnoty povedali pri montazi? Moje GT ma peak 1,1 a 0,9 drzi az po 7000rpm. -
« Bez nadpisu
1) Proboha, jak tě může napadnout cpát do GT-čka Brisky? Já blbec jsem je asi třikrát použil do normálního Legacy a doteď na to vzpomínám. Zkoušel jsem podle katalogu ty správné, ale výsledek byl takovýto. Max. výdrž 5000 km, jednou špatné hned od začátku. To byly ty kuželové. A ty tříelektrodové jsou tak nepřesně vyrobené, že stejně bude jiskra přeskakovat jen na jednom místě. 2) S tím tlakem je to jako u kulturistů s anaboliky. Taky ti každý přísahá, že je čistý a přitom sype jak Arnold. Těch 1.4 tam bude ale až do těch 8000 ot./minutu, protože je tam větší dmychadlo. Moje fouká do 1.6 a běžně se nastavuje na 1.4 až 1.5. 3) Nevím, co máš proti Superchips, já je mám vyzkoušený a tenhle systém mi přijde jako nejvíc muziky za nejmn peněz. 4) Je blbost, pokud nechceš stavět závodní auto podle N-kové homologace, měnit celou jednotku a věř mi, že hodně firem, které se tváří, jako že něco programují, dělají taky jen overboost kit akorát že dovnitř ECU. 5) Moje zkušenost. V pohodě uděláš 265 koní takhle. Nemusíš se bát o písty, spíš o převodovku a životnost spojky, ale hlavně o brzdy a případně tlumiče. 6) Pokud něco chceš, rád ti to seženu - např. ten overboost kit. Už jsem vyzkoušel i pár brzd a třeba taky výškově stavitelné sportovní tlumče, repliky křídel a podobně. -
"-- skrytý --" 22.01.01 15:40
« Re:
Zaujimave, vy ich beriete od nemcov. Ani v Rakusku, ani v UK neboli mimo specialnych akcii dodavane, len v 98. Asi ma kazdy vlastne verzie. Naozaj boli 15" v zlatom prevedeni bezne na predaj?
Mimochodom, je tu nejaka moznost rozumnej upravy ECU? Superchips su na dve veci podla UK. Vraj to odstrani fuel-cut a zvysuje tlak. Ten moze ist max. do 1,2 bar, potom odidu piesty /STi 1,4/. Bar firiem ponuka aj piesty z cosw. upravene na scooby.
Pop off, cize Blow Off Valve su pouzivane 2 druhy:
1. s recilkulacnym obvodom, kde je vzduch odvadzany spat k AFM. Rocniky do 98 maju obcas problemy, medzi 2000-4000 rpm to znie, ako by sa varila voda, vyssie su na tom lepsie. Nevyhodou je teply vduch odvadzny spat k saniu.
2.Atmosfericky BOW, vzduch unika von. Je to efektnejsie /robi to wusss/, ale Impreza je programovana na odozvu BOW a ak je pouzity atm. nedostava ju a 1-2s bezi s prilis bohatou zmesou. Pri pouziti mensieho mnozstva katalyzatorov /su tam 2/ to vyflusne plamen z vyfuku. Motoru to neprospieva, ale je to efektne /kym to nezbadaju policajti za vami :)/
Konicky filter: Nahradza sa nim klasicky panelovy. Vyhadzuje sa krabica a hadica po AFM. Na to sa pomocou redukcie pripaja otvoreny filter v ttvare zrezaneho kuzela. Vyhodou je vyssia priepustnost a tym aj reakcia vozu, nevyhodou nachylnost na mech. poskodenie a neznasa kropenie vodou pocas jazdy. Zvuk motora je vyraznejsi a pocut aj odfukovanie BOW s recilkulacoiu. Na GT ma prakticky vyznam len s pouzitim tepelneho stitu a privodoum stud. vzduchu, inak nacucava teply vzduch a ucinnost motora je nizsia. Medzi naj vyrobcov patria: KaN, Blitz a HKS. HKS je drahy a tazko sa zhana, Blitz je kovovy, bez nutnosti olejovat ho /mensia filtracna ucinnost/. Info na napr. www.knairfilters.com . Je tu este jedna vec, Subaru zmenilo specifikaciu filtrov pre modely 99. Prodrive vo svojom PPP nasledne prestal dodavat sport. filtre, kedze nedokazal zarucit cistotu AFM. Pri ich pouziti je mozne, ze sa AFM zanesie a dava chybne udaje, nasledkom coho je zmes chudobna a dochadza k poskodzovaniu motora. Par fotiek vysledneho efektu najdete tu: [odkaz]
Pre tych, co trvaju na Sup.chipe: Ak uz tvrdite, ze jazdenie na 1,3-1,4bar je ok, dajte si tam aspon zakladny Aquamist za 350,-GBP, ktory znizi moznost detonacneho spalovania a aspon ciastocne ochrani motor.