SUBARU

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.02  12:46

    « Re: Takhle

    Uff, vydychol som si az nakoniec. Postupne si to gradoval, az som sa zacal bat, ze voz je poskodeny. Podla toho, ako si to pisal, mam pocit, ze by som zajazdil obdobnu jazdu smrti, pravdepodobne s potrebnou vymenou zadneho naraznika. Nechapem, ako je mozne, ze povolili start s retazami. Najblizsie si tam dones Matadory nejake 175/65R16 aj so spikes (oni to na poziadanie robia) a vypalis im rybnik. Na lade su nase 205 velmi nevhodne, presviedcal som sa o tom posledny mesiac. Dokonca som zauvazoval mat III. sadu s plechmi a ziletkami Michelin MaxiIce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.02  10:23

    « Takhle

    Takze jak to bylo?
    Predevsim musim poznamenat ze zadny uceny z nebe nespadl.
    Bude potreba jeste neco natrenovat.
    Trat byla tezka, uzka, vedla mezi barakama (nikdo se nastesti nepodival k
    nikomu do obyvaku), par vracaku, par vynasecich zatacek a i dlouhe rovinky.
    Semtam stromy a hluboke srazy.
    Mistni na nas vyrukovali s opravdu tvrdym arzenalem:
    1) Jednak to nekteri opravdu mistrne ovladali (to co predvadeli s
    favoritama, HUNDRTKAMA atd. bylo nad moje chapani)
    2) Detailni znalost trati
    3) Odlehcena auta pro ktera pripadna havarie neznamenala ztratu hodnoty
    4) Nektera auta mely super obuti a nektera (ne v nasi tride) jezdily s
    retezama
    Prvni kvalifikacni jizda: po odjeti asi 60 aut ze tridy do 1400 a pres 1400
    znamenala vyjeti ledovych koleji. Ale jeste to furt slo. Obcas to lehce
    vyhodilo a nakoplo. Jizda to byla jeste dost nervozni a jednalo se spise o
    seznamovaci jizdu. Vysledny cas znamenal ze jsem se prozatim kvalifikoval.
    Petr ktery jel na trati vubec poprve zaznamenal jeste o neco lepsi cas
    akvalifikoval se o 4 mista lepe.
    Druha kvalifikacni jizda:
    Po odjeti znovu 60 aut se trat promenila v neuprosnou ledovatku s
    vyjezdenejma kolejema. Bylo jasne ze nejde zrychlit. Zavod se dost
    protahoval diky stale castejsim zasahum vyprostovaciho traktoru a po
    prilehlych strani pribyvalo aut ktere vyprostovaci manevry budou cekat asi
    az na jare :-))
    Nastupoval jsem s predsevzetim ze musim jizdu zklidnit a ze nema cenu
    zrychlovat.
    Bohuzel davy jasajicich lidi byly lehce nakazlive.............
    Protoze nekdo prede mnou zustal viset startoval jsem s 6 min zpozdenim.
    Divaci si to zacali sinout po trati dolu, protoze si mysleli tze bude zase
    tak 30 min prestavka a kdyz jsem zacal na rovince nabirat rychlost par z
    nich to dost vylekalo vcetne me. Nejlepsi byl tatik kterej vedl dve deti.
    Jak je chtel rychle odtahnout mimo trat tak sam uklouzl a stahl deti dolu.
    To byla prvni ztrata ta 3s. Ale nezazlivam mu to, sam se pozdeji pripravil o
    mnohem vice.
    To ze jsem v helme neslysel motor a prokluz jsem vnimal az kdyz me to zacalo
    vyhazovat smerem ke snehovym barieram, to ani nekomentuju tam maji vsichni
    asi podminky stejne. Presto mi to vyrazne komplikovalo zivot. No tak jsem
    alespon chtel neco pro divaky. No myslim ze ani to se ze 100% nepovedlo
    protoze jsem lital ze strany na stranu jak hadr na holi. A dost me psychicky
    rozhazovaly stale castejsi tukanecky a tukance do postranich barier a
    zoufale manevry zvladnute az za pet minut dvanact. Musim rict ze jsem byl
    neustalym ruckovanim po volantu uz dost unavenej. Asi 150m pred cilem jsem
    udelal hodiny v docela velke rychlosti na ceste ktera mela sirku asi 2,5 m
    (normalne bych se tam neotocil ani kdybych na to mel 5 minut) a zustal stat
    zadi smerem k cili. Vylet mimo trat do rokle se nekonal diky snehove bariere
    ve ktere jsem nahodou netrefil patnik. Tak jsem dojel do cile na zpatecku k
    udivu casomericu.
    Technicky stav SUBARU se nezmenil, jenom jsem vezl navic asi 50kg snehu ve
    vsech moznych otvorech (auta).
    Druhy cas byl katastrofalni a mozna jsem byl rad ze me to vyradilo z dalsich
    boju.
    A taky to byl dost durazne zvedly ukazovacek, ktery jako by me pomerne
    laskavym zpusobem varoval ze svoji osobni hranici jsem jiz prekrocil.
    Pristi zavod samozrejme jedu zase.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.02  08:18

    « Re: Jo a jeste historka:

    Hrubago: Tak sa pochval, ako si dopadol a ake to tam bolo?
    AlesK: Dava to zmysel, doteraz som nechapal, co znamena na EBC duty cycle.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  17:00

    « Re: Jo a jeste historka:

    No rad bych jel celej serial. Teda jestli auto vydrzi. Kazdymu do toho neco vlezlo ach jo.....
    Jinak to pojede urcite do 12:00 mozna i do 15.00.
    Ja si prilbu pujcuju.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  16:46

    « Re: Jo a jeste historka:

    Ted na to koukam, je to fakt v nedeli 20. Tak to asi nestiham. Dej vedet jak's dopad a jestli pojedes i 3.2. BTW kde koupim prilbu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  15:44

    « Re: Jo a jeste historka:

    Urcite prijed ale je to v nedeli. Kdysi jsem tu psal ze v sobotu ale to jsem se sek......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  14:56

    « Re: Jo a jeste historka:

    Ja bych rekl, ze selenoid je nejaky motorek, ktery pri kazdym otoceni upusti cast vzduchu. Ja totiz nastavuju procenta od 0 do 100, kolik se toho vzduchu ma upustit. A na pocitaci pak sleduju peek a podle toho to nastavuju. Blitz dela dual selenoid, coz neni nic jinyho, nez ze tam ty selenoidy jsou dva. Snad kvuli vetsi presnosti, ale mozna je to spis kvuli marketingu. Ten peek je dost zajimavy, protoze kdyz jsem napriklad vymenil pap.filtr za bavlnu, tak sel tlak o desetinu! nahoru a ja musel snizovat odpousteni vzduchu. Jeste zajimavejsi je, ze kdyz bylo venku -16C, tak to vylezlo taky skoro o destinku baru a ja radeji jezdil na nizsi rezim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  14:50

    « Re: Jo a jeste historka:

    Sem si myslel, ze se mozna zname, proto jsem tam dal ty Horovicky. Tenkrat jsem mel serii a vodou polejval IC, jak mi poradil gloom :-))) Na podzim myslim RadekG (ten tam byl s tou druhou) smaznul v Brne na 160 metru vsechno mimo EV. Jestli zitra dorazim, tak se snad nak potkame.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  12:57

    « Re: Jo a jeste historka:

    No me slo jen o to poznat jak to vlastne v Digit poweru naladili. Jestli to treba neni zbytecne moc bohaty, nebo zda neni tlak zbytecne maly a tudiz skyta nejaky dalsi prostor k tuningu. Nevim jak by se to snaselo, kdybych tam k ty upraveny elektronice pridal jeste nejakej zvysovac tlaku. At uz nejakej apex nebo jak se to jmenuje nebo kdybych steloval tu spojku od ventilu k turbu.
    Pamatuju se na tebe, povidali jsme lehce. Ja jsem mel M3 3.0 a pak mimo zavod jsem tebe nebo toho druhyho smaznul :-) Jo a pak jsem mel 3.2 a ta jela jeste rychleji......... Docela by me zajimalo porovnani M3 3.2 a Impreza po tuningu....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  12:49

    « Re: Jo a jeste historka:

    Slolenoid by zaujimal aj mna. Zatial som pochopil, ze je to nejaka cievka a vstup (2=dual) predstavuje tlak vzuchu. Logicky by ho mal urcity tlak zopnut, alebo podla tlaku dava nejake hodnoty. Neviem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  12:42

    « Re: Jo a jeste historka:

    Na scoobynete je schema a popis sucistok na AFM, co je vlastne lambda link. Viac ma zaujima knock link. Urcite tam je Bosch cidlo a primitivna elektronika. Mat tak schemu, kamos to spravi. Vy s Phase II motorom to mate lahke, vase strekovace su STi a kym nejdete nad 320Hp, nemate mat preco problemy bohatostou zmesy. Moj MY98 ich zacin amat pri cca 280-290Hp. To s nastavovatelnostou aktuatora som nevedel, skusim to. Merac tlaku je za cca. 700 ats dostat u Conrada a druhy rok funguje. Napojil som ho na zaslepku, ktora sa nachadza priblizne v strede sania, trosku vpravo, smerom k zapalovaciemu ustrojenstvu. Staci ju jemne vytiahnut, napojit hadicku a tu pretiahnut do kabiny. Tlakomer som napasoval do toho odklad. priestoru, kam sa montuju dodatocne budiky. Bolo treba trosku pilit, ale na druhej strane nic nevidno pri parkovani (zaklapnem to a slus). Knock link sa vraj ma umiestnovat na uroven valca najblissie k turbu (udajne najporuchovejsi). Napadlo mi, ze par razy som cital o FMIC, dost z nich je konstruovanych tak, ze rozvody koliduju s hmlovkami a musia prec. Preto ma vacsina FMIC Scoobie na forkach krytky STi. Takze si to pred kupou overte. K waste gate, Ales to presne popisal. Ak si pozries downpipe (cast vyfuku od turba dole s 1 katom), je tam diera a vedla plocha cast. To sposobuej, ze plyny od wg musia urobit "Na moj povel vpravo bok pochodm vchod!" a vykon je v keli. Scoobysport.co.uk to ma otvorene a nespomaluje to prudenie, takze si to obdobne daj spravit aj ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  12:09

    « Re: Jo a jeste historka:

    Jetli mas MY2000, tak se dle mych zkusenosti muzes na lambdalink vykaslat. A nebo ho za 80AUD koupit. Zitra bych se tam chtel objevit, ale zavodit urcite nebudu. Vlastne ani nemam prilbu:-))) Moje auto je tady: [odkaz] a SPZ je furt stejna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  12:04

    « Re: Jo a jeste historka:

    Hm mozna ze bude stacit ten tlak. Pak bych jeste povazoval za dulezite ten lambda link. Jak tady 555 nekdy psal tak to je asi dost jednoduchy udelat a nakde jsem videl na jaky piny na ECU to napojit.
    Jo a co rikate tehle nabidce? : [odkaz]
    Na neco bych mel zalusk. Myslim tak motor, ECU, prevodovku, intercooler a HKS EVC. Je to vse? NEbo mi tam jeste neco duleziteho unika......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.02  11:33

    « Re: Jo a jeste historka:

    Konzoli maj MRT bez budiku a je dost draha. To samy koupis "jako" na Forestera. S budikama je trosku problem, pac vsichni vyrabej 52mm a do konzole nacpes tak max 47 mm. Cidlo teploty oleje mam, nechtel jsem vrtat do vany a tak jsem ho dal do sroubu vypuste oleje. Jenze ono to za jizdy ukazovalo 40°C. Domnivam se ze kolem spodni casti vany je vedenej vzduch a ceny to funguje jako chladic oleje. Tak jsem od Conrada koupil cidlo, ktery se dava misto merky oleje a ukazuje to o padesat stupnu vic. Jinak budiky koupis od 1500 do 10tis. Kc. Ja mam na teplotu vyfuk.plynu od Blitze (jakztak vim co se deje ve valcich a hlavne kdy dochlazovat turbo), jenze ten prave vysel na tech 10:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.02  09:44

    « Re: Jo a jeste historka:

    Mozna ze bys na mem aute videl vic nez ja....
    Jo v tu nedeli asi nejedes co......? Ja jsem jeste mirny zacatecnik co se turba tyce, myslel jsem ze Wastegate se rika celemu tomu ustroji co prepousti prebytecny tlak kolem turba. Rad bych si jeste poridil merku teploty a tlaku oleje ale to uz bude asi slozitejsi..... A taky nemam jeste tu stredovou konzoli. Jsou vlastne ty budiky podsvetlene? (doufam ze zelene....... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.02  18:07

    « Re: Jo a jeste historka:

    U me to ted funguje tak, ze mam onen mechanicky ventilek ovladany nejakym motorkem a rizeny specialnim pocitacem (vesel se mi presne do mista, kde byl puvodne vysunovaci drzak na napoje). Pocitac hlida tlak a kdyz by prekrocil mnou nastavenou mez, tak dokaze reagovat a zachranit motor. Nevyhodou je, ze muzu ovlivnit prave jenom plnici tlak a nic jineho.

    Jestli chces zmerit plnici tlak, tak si kup treba u Conrada manometr, kus hadice a Tcko a napoj to doprostredka sani, kam ti ted vede jedna sediva hadicka (ja mam MY00 a mam to tam takhle). pro srovnani seriovy tlak je 0,92 bar. Zkus se prosim podivat na hadicku mezi actuatorem a turbem, jestli uz tam nahodou ten ventilek nemas. Docela by me to zajimalo, pac jsem loni v Zeneve videl DigitPower nabizet podobny veci, jako jsem mel ja.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.02  17:55

    « Re: Jo a jeste historka:

    Tento postup pouzivaji temer vsechna turbodmychadla. Vyjjimkou je myslim pouze VTG co montuje VW do TDIcek, kde actuator nastavuje sklon lopatek turbiny.

    Je jasne, ze pokud nastavis actuator jinak, zmenis tim plnici tlak a tim i vykon auta. Protoze tycka actuatoru Imprezy ma moznost urciteho sestelovani, staci sundat hlinikovej kryt turba, o jeden zavit to otocit a par koni mas doma. Kdyz to udelas moc, dostanes se na hranici, kdy tlak presahne hranici hlidanou ECU a ten prestane na chvilku davat palivo (asi jako omezovac otacek). Omezeni dodavky paliva se da odstranit zasahem do pocitace (5-7tis. Kc), coz mam ja (za 40 tis. Kc :-))), ale riskujes, ze kdyz se neco posere, tak chvilicku auto pojede fakt dobre a pak vubec.

    Kdyz uz mas actuator sesroubovanej nadoraz, tak preriznes hadicku mezi vzduchem vedoucim od turba a actuatorem a das tam mechanicky ventilek (bleed valve), ktery cast vzduchu odpusti a actuator pusti vic pres turbinu. (ja mel ventilek ve vyse uvedene cene, riziko zniceni motoru se tim nesnizuje). Je to lepsi varianta nez pouhe sestelovani actuatoru z duvodu tech 555 zminovanych kmitu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.02  17:41

    « Re: Jo a jeste historka:

    Neni. Problem turba je v tom, ze jeho limitou neni tlak, ale m3 vzduchu, ktere jim projdou. Z toho plyne, ze ve strednich otackach, kdy se motor nevyplachuje tak rychle, by byl tlak prilis velky a je potreba ucinnost turba snizit. Proto ma kazde turbo komurku vedouci paralelne vedle hnaci turbiny (rika se tomu wastegate, bypass, ...) a klapku, ktera rozdeluje vyfukove plyny prave mezi turbinu a wastegate. Polohu teto klapky ovlada actuator (coz je ten zlatej valecek pred turbem) z nehoz vede tycka k turbu. Do actuatoru vede hadickou stlaceny vzduch od turba. Uvnitr je pist s puzinkou a cely je to sestelovany tak, aby to davalo v celem rozsahu otacek konstantni tlak. To je vlastne duvod, proc maji turba tak plochou krivku tocaku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.02  16:19

    « Re: Jo a jeste historka:

    Takze jako dual solenoid je vlastne nahrada wastegate?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.02  16:18

    « Re: Jo a jeste historka:

    A myslis ze by to mohlo pomoci i mne s tim DigitPowerem? Asi bych mel nekde zjistit kolik mi to vlastne plni. Nekde jsi psal ze staci neco z Conrada. Ja bych si to ale nechtel delat sam. Nevis kdo mi to tam hodi? A trochu nerozumim co je aktuator.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…