SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.01.02 16:24
« Re: Prevod rizeni
Ja myslel ze Subaru ma jednoho torsena a to vzadu. Protoze vidim ze to teoreticky ovladas rekni neco blizsiho. Tak jak si to napsal to vypada stejne. Proste x% uzaverka diferencialu....... Pro me to znamena i kdyz by se teoreticky nemelo jedno kolo tocit nebo malo tocit, toci se prave tim ze na nej v diff. tlaci vetsi sila. Pak to jakoby spatne zataci ale pod plynem zase lip. No nevim.... -
"-- skrytý --" 24.01.02 14:29
« Re: Prevod rizeni
Já teda osobně bych si pod pojmem špéra představoval uzávěrku diferenciálu a ne samosvorný diferenciál (tedy LSD). Jinak cena se vždycky odvíjí od složitosti a to co má třeba BMW M3 nebo Toyota RAV4 je poměrně jednoduchá záležitost - využívají změnu směru působení axiálních sil na planetách, které na sobě mají takové podložky, co se při jejich posunutí začnou třít o stěnu a tak dojde k tomu, že se obě poloosy mají točit stejně rychle - ovšem jen do té doby, než se axiální síly zase vyrovnají, tedy do chvíle, než se začnou obě poloosy točit stejně rychle :o) Další obdobou LSD je Torsen - ten je samozřejmě o dost dražší než výše uvedené způsoby. Využívá průběhu účinnosti přenosu momentu u šnekových soukolí v závislosti na úhlu stoupání. -
"-- skrytý --" 24.01.02 14:18
« Re: Prevod rizeni
No, kdyby se to udělalo "nastavitelné" - tedy na začátku pro zatočení by se to chovalo třeba jako 2,5 otáčkové a na konci jako 0,5 otáčkové, tak celkem by to mělo tu skoro 1,5 otáčku od konce ke konci. Navíc si myslím, že by stejně šlo o zvyk, ale člověk by pak nemohl jezdit s jiným autem, protože by se divil, že to nezatáčí :o) -
"-- skrytý --" 24.01.02 11:37
« Re: Prevod rizeni
Takze som si to vysvetloval takmer spravne, vdaka. Zadny LSD je vraj este z cias Datsunu, svornost nepoznam.
Vacsie stabilizatory su dodavane spolu s ulozenim, ale bez linkov, ja tam mam originalne. V lete mi voz ide do smyku maximalne neutralne, sunie sa cely bokom, ziadne vykyvy nedotac/pretacavost, to si riadim plynom. V zime sa zadok viac presadi, ale je to vzdy lepsie, nez OE setup, pri ktorom som fical rovno. Povodne som chcel aj nastavovatelny zadny od MRT, ale toto mi staci. ALS funguje, moj Powerflex je ale na obidva konce ramien, rozhodol som sa tak koli stavu nasich ciest. Odklon sa chystam vyriesit nastavovatelnymi srobami od Eibachu. Cena za par je okolo 25,-USD, co je akceptovatelne. Zacni ale s rozpernou tycou, nebudes chapat ten rozdiel, Sparco stelovatelne stoji cca. 4500,-Sk -
"-- skrytý --" 24.01.02 10:09
« Re: Prevod rizeni
Takze silentbloky a ulozeni prednich ramen. Kdyz si objednas vetsi stabilizator prijde ti i s ulozenim (v cene?) Jaky prumery tech stabilizatoru tam mas. Nebo mas stavitelne (v tom pripade na kterou diru to mas nastavene?). Co antilift kit ten by tomu mel objektivne taky pomoci... - cetl jsem nejake testy myslim na whiteline kdy to prineslo nejvetsi rozdil.
Spera - to je ta vec co resi svornost diferencialu (udava se v kilech). Proste i kdyz mas jakoukoliv jizdni situaci tak ti jedno kolo nezustane stat ale toci se alespon tolik kolik tlaci spera. U M3 je to 25% svornost. Vypada to malinky a stoji to moc penez. Ale pod plynem to jde pak lip do zatacky. Kdyz mas velkou speru tak ti to do velke zatacky smykuje i pri male rychlosti protoze to vnitrni kolo ma tendenci se tocit daleko vic. -
"-- skrytý --" 24.01.02 08:39
« Re: Prevod rizeni
Priznam sa, ze stale presne neviem, co vo vasom jazyku znamena spera (to rozdelenie krajiny prinasa len negativa). QSRack ma udajne 2,5 otacky. Prvy rok dva sa mi tiez zdalo,ze jazdim sautobusom. Nastastie u Micanka mi ukazali, ako drzat volant (co uz urcite vies, ked jazdis track days) a zlepsilo sa to. Rozmyslal som aj na mensim priemerom, ale musle by byt s airbagom a to je draha zalezitost.
Cestsvy poznatok: Z povodne hovadsky nedotacaveho vozu sa konecne stal voz s lahucko pretacavou tendenciou, funguje to aj na lade (hlavne ked je +3 a necakas to) Modif: front lower arm bar with powerflex bushes, frt and rear sw bar with MRT links and bushes, frt and rear strut braces, Eibach springs. -
"-- skrytý --" 22.01.02 09:55
« Re: Tyjo ...
Kdyz budes rychlej tak ti prodam svoji za 650.000. Chci STi. Jo vcera jsem jel v nove M3 a v Lancer Evo 7. Obe auta super. Ale co predvedl muj kamarad s Evo7 na mokru a sterku a s letnima gumama to mi hlava doted nebere. Aktivni diferaky fungujou pod plynem naprosto uzasne. Jak furt jezdil s E6 bokem tak s E7 to snad ani nejde. A uz to ztratilo nectnost 4x4 a to ze uz to nechodi pres predek. Proste pocit jako v M3 a jizdni vlastnosti a chovani ale to vse i na blbym povrchu. Me prislo ze v tech podminkach to melo snad 1,2G. Pak jsem to zkousel se Subaru a jel jsem tak o 20 mene a furt me to hrnulo (taky to jeste moc neumim). To jsem z toho jelen. Ale stejne bych to auto nevyuzil, radsi nejdriv potrenuju se Subaru. Pak se uvidi. -
"-- skrytý --" 22.01.02 09:25
« Re: Tyjo ...
Situacia je taka, ze tohtorocny model by som bral len STi, pretoze Prodrive tazko maka z poverenia FHI na redesigne na MY03, ktory sa zacne predavat (zvycajne) tak v september/oktober. Myslim si, ze tieto modely budu ovela vyhladavanejsie, nez terajsia standardna WRX. Ma byt viac WRC. To Scoobie na tej stranke je uz mesiace inzerovane na CZ Subaru Fun club. -
"-- skrytý --" 22.01.02 08:18
« Re: Tyjo ...
1. Geometria, pretoze zvycajne dobra cena=tazka rana (na Imprezu neexistuje moznost kupit kasnu, musi sa pilit a navarovat nanovo) 2. Motor ma predpisany tlak 0,9BAR, ak ma viac, vrtal sa v tom. Ak ide z vyfuku modravy dym, turbo konci. 3. Stabilizatory mozu byt vymlatene vdaka rychlej jazde cez nerovnosti. 4. Ojazdene brzdove kotuce. -
« btw ...
Na www.tipcars.cz je na prodej Impreza GT za 590 kkc a to auto mi přijde známý - neprodává ho někdo z vás? :-) Vím určitě, že jsem ho už někde viděl - tuningový srazy apod.
Je to krapet modifikovaný, vpředu má světla ala Cosworth, tj. 4 oči a je polepená žlutejma znakama typickýho závoďáka (555, Subaru atd.) -
« Tyjo ...
Zdravím ...
Tak jsem právě teď uvažoval o koupi Imprezy GT a jak jsem přečetl pár příspěvku, začínám z toho auta mít strach :-))).
Ne, otázka ... když kupuju jetý GTčko, nebo bouchlý WRXko ze Švýcarska .. na co si mám dát hlavně pozor? Myslim motorický věci a podvozek?
Jsou nějaký příkladný znaky, který bych měl kontrolovat?
Díky předem
ES