SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Jarní Sosnová !
hrubagu a AlesiK,
beru vas za slovo, moc volnych mist tam nebude, protoze je to planovane jako firemni akce, ale je to pro stejne blazny jako jsem ja a vy.....takze no problema! :-)) poslete mi svoje email adresy na oryger@seznam.cz a ja vam v prubehu 14 - 19 dni poslu pozvanku s informacemi.
to alesk: doufam ze prijedes taky nejakou naslaplou imprezou, at ta podivana stoji za to :-)
nemas neco spolecneho s jirkou kotikem?
to hurago: na ten tvuj stroj se fakt tesim, odkud jsi? -
« Re: Prevod rizeni
Teplotu v IC neznam, protoze se mi do nej nechtelo vrtat. Navic me ani takovato vec nenapadla :-))) Zni to ale logicky. Zkusim tomu venovat treba sobotni dopoledne a zmerit 80-150 na III. pri ruznych tlacich.
ad Sosnova - rad bych se zucatnil a pripadne i podelil o naklady. -
« Jarní Sosnová !
poradam jednu veselou akci na autodromu v sosnove, pronajem drahy a rallycross oktavky, cca. jedno dopoledne. Sam mam Imprezu MY98 a rad bych, aby se s ni svezl nekdo kdo svou upravoval, tz. podvozek, vyfuk, jednotku, atd. a zaroven me svez jeho upravenou, predevsim se mi jedna o pretacivost a nedotacivost auta. Kdo se na to citi :-)) ??? -
"-- skrytý --" 28.01.02 09:34
« Re: Prevod rizeni
Impreza ma udavane 50:50 +-20%. Boh vie, co naozaj pravda. Z vlastnych skusenosti viem, ze so zimnymi gumami, neexistuje teren, kde by som sa dostal posvojich a nepohol sa. Zastavil som na lade v kopci a pohol, sice tazko, ale pohol (dole som isiel krokom, pretoze gravitacia stacila na to, aby sa voz sunul dole a verte, ze som sa riadne spotil) jazdil som v blate a vode siahajucej po prahy dveri, jednoducho som skusal a vzdy som vyliezol.
Alesi, vsimol som si, ze jazdis na vysokom tlaku. Na scoobynete uz bolo viacero diskusii o umernosti medzi tlakom a teplotou IC. Skusal si merat ako ti rastie teplota v IC, pri pridavani tlaku? Zaujimalo by ma, kde je bod zlomu a vykon zacne klesat. Na MY01 to vraj ide z kopca uz od 1,1BAR. -
"-- skrytý --" 27.01.02 12:55
« Re: Prevod rizeni
Jasně - tím všechno nebo nic jsem myslel že buď je zapnutý nebo vypnutý, ale že nemá ten plynulý náběh jako klasická viskospojka.
A ještě k tomu, kolik jde na kterou nápravu síly u klasického 4x4 - to je spíš tak trochu magie. Nejvíc momentu ti vždycky půjde na to kolo, které má nejmenší odpor, takže 50-50 je to jenom na rovině u symetricky zatíženého auta (vůči těžišti) na homogenním povrchu. A těmi různými viskouzávěrkami, normálními uzávěrkami, samosvornými diferenciály apod. se dociluje toho, že se ten moment má přenášet v podstatě pořád stejně. -
« Re: Prevod rizeni
Rozdil mezi haldexem a fulltime je v tom, že u fulltime ti jde 50% točáku na každou nápravu, za normálních okolností pořád. Visko se pak postará, aby i v případě prokluzu ZUSTALO na kazde naprave treba 40% tocaku (todle cislo nevim presne). Naopak Haldex ti zacne prenaset moment na zadek, az kdyz zjisti prokluzovani predku. Ani on urcite neprenasi na zadni napravu 100%. Mam nakladak 4x4 s mechanickyma uzaverama mezinapravy a zadku, zaviraj se vyrazenim diferencialu, tedy 100%. Se zavrenym prostredkem auto ztraci ochotu zatacet. Kdyz zavres i zadek, nezatocis vubec. Proste na rovine to zavres cely a v zatacce nechas jen mezinapravu a jedes 15km/h a celou dobu mas co delat a nad cim premyslet.
A to jsme se zatim bavili jen o mezinaprave. GT diff+visko i na zadni naprave. Sti nebo EVO i na predku. Pak ti pro vyjeti teoreticky staci mit v zaberu jen jedine kolo.
Btw zaklad haldexu je viskospojka +par drobnosti :-))) -
"-- skrytý --" 26.01.02 23:59
« Re: Prevod rizeni
AlesK: takhle jsem to myslel s tím přenosem momentu - čistě viskozní spojka spíná plynule a nějakou dobu jí trvá, než se zamkne (narozdíl od Haldexu, který sepne skoro hned, ale taky přenáší buď všechno nebo nic). Tudíž, když např. stojíš do kopce, zadek v hlubokém sněhu a předek na ledu - optimální situace :o) - tak se snažíš rozjet tak, aby ses samozřejmě neutrh. Takže vlasně "svornost" té viskouzávěrky reguluješ přidáním či ubráním plynu, čímž vlastně reguluješ moment přenášený na zadek. Proto bych řekl, že podstatně lepším řešením pro vyhrabání se (i se slabým motorem) je klasická uzávěrka diferenciálu, což dávali třeba do staré RAVky a nechápu, proč jí nenechali i v nové - asi vyšly z módy. Ovšem zase viskouzávěrka má výhodu za jízdy, že se sepne kdy je třeba a zase nezůstaneš hned někde viset. Takže je asi složité si vybrat...
BTW: Haldex není jen viskospojka, ale to je fuk. Chtěl jsem spíš napsat, že přenese bohužel maximálně 2000 Nm, což není nic moc, takže jí spíš to 66kW TDičko stačit musí :o) -
« Re: Prevod rizeni
Slibeny odkaz je tady: [odkaz] Prenos momentu opravdu nema nic spolecnyho s teplotou viskozni kapaliny. Ta meni viskozitu mechanickym namahanim. (Snad)logicka dedukce: pokud by se moment prenasel po zahrati kaliny, a) pak by to jinak fungovalo v zime a jinak v lete b) pak vy se uzavera neuvolnilo dokud by to nevychladlo.
Viskouzavera prenese tolik momentu na kolik je kontruovana bez ohledu na vykon motoru (ten samozrejmne musi byt aspon takovy aby prekonal mechanicky ztraty:-)) Btw i haldex je viskospojka a staci ji 66kw tdi. -
"-- skrytý --" 25.01.02 18:19
« Re: Prevod rizeni
2hrubágo: jo, tak to funguje. Ty viskozní uzávěrky jsou sice pěkné vychytávky - zapínají se a rozepínají plynule, ale rozjedeš se s tím ze zahrábání líp stejně jen tehdy, když máš dostatek síly (což GTčko či WRXko určitě má, ale řek bych že v kopci na hlubokém sněhu i to bude málo :o). Prostě to má tu výhodu, že to přenáší jen takový Mk, aby ti ostatní kola neprokluzovala, takže tak jako tak se ti může stát, že se bude točit viditelně jen jedno kolo (nejlépe bohužel přední :o) a třeba zadní i kdyby mohly, tak kvůli malé síle tlačit nebudou - to už se mi jednou stalo, ale s RAVkou a takhle to vypadalo, když se člověk snažil rozjet opatrně, aby to neproklouzlo, ale jakmile se motor vytočil a auto mělo dost síly, tak se bohužel začly protáčet všechny čtyři... Takováhle viskouzávěrka na vyjetí se hodí spíš do aut typu Forrester, Vitara apod. U běžných je to spíš paráda, ale pomůže to v místech, kde nemůžeš zapadnout, to zatraceně. -
"-- skrytý --" 25.01.02 12:32
« Re: Prevod rizeni
Je to specialny silikonovy olej, ktory v zavislosti od teploty meni svoju viskozitu. Ked zacne ustrojenstvo rychlo rotovat (priznak pretacania)olej sa okamzite zahreje a zmeni viskozitu a tym uvedie do cinnosti dalsiu cast ustrojenstva. Tolko teoreticky, prakticky to neviem vysetlit, ale ak najdes niekde na Subaru strakach pohladn na difak, bude ti to jasne. Mozno bude aj na www.subaru.sk Kedysi tam boli obrazky z katalogu. -
"-- skrytý --" 25.01.02 10:40
« Re: Prevod rizeni
Ta viscospojka, moc si to nedovedu predstavit jak to u dif. muze fungovat. ALe taky se mi stalo ze jsem zustal viset na brise s autem a tocilo se mi jen jedno kolo. Asi kdybych slapnul vic na plyn tak by se to rozebehlo. Takze se v te viscospojce kdyz jedno kolo jede rychleji zahreje kapalina neco se v tom roztahne a ta vic sepne na to druhe. Hmmmm. beztak bych uvital kdyby to nekdo tady osvetlil, od zakladu do detailu..... -
« Re: Prevod rizeni
GTcka a WRX maj uprostred a vzadu vedle diferencialu jeste viskozni spojku, ktera slouzi jako uzaverka. Ta nedovoli, aby se jedno kolo (nebo naprava) tocilo vetsim rozdilem otacek nez na co je viskospojka konstruovana. Zmenou viskospojky pak zmesis procento svornosti. Ostatni Subaru maj to samy, ale jenom mezinapravu.