SUBARU

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  16:24

    « Re: Hadičky etc.

    Budu se muset jeste jednou podivat jak celej ten saci trakt vypada. Ale k cemu je ti VF23 kdyz to teda neda vetsi tlak?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  15:20

    « Re: Hadičky etc.

    Hadice, ide o Y, tovarensky 1 nevydrzi nic moc 2 prudenie vzduchu cez nu je mizerne, same turbulencie. Filter jednoznacne konus. Prva vec co vyhodis je resonator box pod blatnikom. Super robota, tes sa. Potom tadial od vyrezov na chladenie brzd privedies hadicou vzduch (bacha, cast vzduchu musi dalej ist k brzdam). vyhodis cely airbox a nasadis konus. Nasledne si z nejakeho nehorlaveho materialu vytvarujes stit, ktory bude branit pristupu tepleho vzduchu a je to. Posli mi mali na nagy@apollo.sk a poslem ti obrazok, ako to vyzera. Sviecky tu tutovka, jazdim ich od leta a su lepsie nez Brisky, ktore mi poslalo vyvojove oddelenie (je to dlha historka). Turbo: Meni sa ak mas na to prachy, alebo nemas inu moznost. Vela ludi preferuje VF23 + riadny I/C, nemusis hned mapovat ECU a lag nie je tak velky, ale sacia cast je vacsia, menej ohreje vzduch a tym je lepsi Nm a aj Hp. Ta sacia Samco je dobra volovina, videl som v Banzaii 400Hp Imprezu a mal tam standard. Skor by pomohlo odstranit ostre uhly v celom sacom trakte, ale to znamena pootocit ulozenie turba. Naco mi je vacsi priemer Samco inlet hose, ked mam furt ten isty pri kompresnej casti turba. Je to ako restriktor, mozes sa posrat, ale viac to nenasaje, iba 4 hod robis na voze a dobre to vyzera.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  15:06

    « Re: Hadičky etc.

    Moj pohlad na vec: zakladny okruh riadnie turba je turbo + actuator. Ten je tovarensky nastavny na nizky tlak, aby nemohlo dojst k poskodeniu motora. Potom je tu elektronicka kontrol cez solenoid, ktory dava impulz na otvorenie actuatora. Nejako to spolu suvisi, inak by sa tou tyckou nedalo dvihnut tlak, bol by stale nominalny, len pri vypadnuti solenoidu by bezal vyssie. STi motor ma vydrzat 1,4Bar, existuje aj vraj closed deck verzia, ktora sluzi ako zaklad pre rally a tento blok odola vsetkemu. Musisi vsak pocita s tym ,ze ECU je na 100oct benzin, takze jazdis len na Vpower racing.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  15:00

    « Re: Hadičky etc.

    Nasrot: kua, kde na to chodis! Ono to musi byt zaujimavy zazitok pozorovat, ako sa svistanie kompresnej casti spomaluje az sa zastavi a fuk ho spat :)ale vhladom na to, ze hovorime o seriovych motoroch si myslim, ze skor by si uvidel interne casti motora, napr. taky prierez blokom alebo hlavou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  13:37

    « Re: Hadičky etc.

    Je blbý, že se sem nedá kreslit. S tím "cucáním z válce" - to nesouvisí s W/G, ale čistě s průběhem účinnosti kompresoru. Každý kompresor-turbína je navržen tak, aby pracoval v optimální účinnosti a když se náhodou maximální průtok, tak může dojít k tomu, že za kompresorem směrem k válci bude tak velký přetlak, že to přetlačí kompresor zpátky (ale to je většinou výrazně slyšet a když se to přežene hodně, tak pokud člověk stojí moc blízko, tak to stejně slyší jen jednou :o)) To by bylo k tomu kompresoru (snad trochu srozumitelnější).

    K turbině: jelikož je za ní katalyzátor a tlumiče atd., tak je její max. průtok navržen tak, aby "nevyfukovala" do přetlaku, ale do mírného podtlaku. Tedy pokud tam naženeš větší množství výfukových plynů, než je schopno zpracovat potrubí za ní, tak může dojít k tomu, že jí budeš zbytečně brzdit ze druhé strany. A nebo druhá popisovaná možnost, že to sice to potrubí zvládne, ale ta turbina se může dostat do stavu rovnováhy s kompresorem a neustále by se zrychlovala, až by se roztrhala.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  13:33

    « Re: Hadičky etc.

    Nevím co ti hadice samotné přinesou. Sání chceš vložku nebo ten konickej filtr? Mě se zdá že KN vložka plní funkci dobře. Alespoň tam nejde teplej vzduch. Otázka je co to tlumení sání v blatníku. Výfuk, to bude ten klíč k výkonu. Ty svíčky nevím aby to nebylo jako Brisk ty fungovaly na Favoritech ale na M3 moc ne. Taky jsem nekde videl samco hadice a ta saci byla oznacena neco jako most wanted a bestseller, nevim co muze vylepsit....... A jak to teda delaj lidi co zvednou tlak s ECU? Jo a s tim vyfukem ten link byl od tebe myslim jak tam chlapík profrézovával příruby u sběrného potrubí. No když už budu dělat výfuk. A poslední věc: běží diskuze kolem turb: kdy měnít, co to přinese, jak se to projeví na výkonu a v jakých otáčkách funguje, co musíš změnit (ECU?) a jakej typ a co to stojí? Naiš názor. Dík
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  13:26

    « Re: Hadičky etc.

    Ten muj bleed valve vypada jak škrtítko hadiček u akvária, technika nic moc. Ale ta tyčka co za to tahá mi nepřijde jako že by to měla bejt nějaká páka. To přiškrcení teda musí modifikovat podtlak či co z toho solenoidu. Ale nevím odkud vede ta trubička. Čili abych to shrnul: od actuatoru to vede k T čku. Tam se to dělí. Jedna část běží někam do motoru, jedna přes škrtítko k solenoidu. Teď je otázka jestli solenoid pracuje na základě toho co mu tam jde tou trubičkou, nebo actuator na základě nějakého tlaku co mu jde od solenoidu. Asi to druhy. Asi udělá solenoid nějakej podtlak k otevření (zatáhnutí) a to škrtítko ho zmenší, takže to otevírá buď míň nebo později. Uff. A to je tam ještě okolo dost hadiček a T-ček. A pak se prodávají nějaké Dual solenoid atd. atd. O pístech uvažuju. Ale spíš dotáhnu nějakej STi motor a na něm budu dělat pokusy. Vyjde to nastejno a furt ti jeden motor zbyde. Nevim s jakym tlakem se umí STi ECU vyrovnat. Taky mě furt hlodá myšlenka na koupi Possum Link. Na druhou stranu kolem 1,2 bar je už prý na seriový blok moc. Tak nevím
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  12:14

    « Re: Hadičky etc.

    Sme dvaja:) Vsetky Imprezy maju + ty este bleed valve, ktorym to oblbujes. Ano je to ono, ja by som to skusil malicko dotiahnut, tym sa zmnesi paka a w/g sa asi otvori neskor. Solenoid je medzi tou zmesou kablov a hadiciek nacapenou pri ulozeni tlmica. Sleduj hadicku od T a najdes ho. Nevysporiada, je mapovane do 1,2 dalej uz nevie, ale aspon budes mat dovod si kupit piesty od Coshworta :). Kukni si www.tuning.cz , chod na shop protukty termotec. Hladam dobrovolnika, ktory to skusi a povie, co to naozaj robi :)))))). Moj odhad je, Hp gain nic moc, ale Nm citelne hore a mensi turbolag. Mam taku teoriu: izolovane sanie K&N kit, Samco, izolovane zberne potrubie + dp, kvalitny bb a Denso IK22 iridium sviecky = voz, ktory v dynamike nabije aj Imprezu vyrajcovanu na 1,3Bar bez izolacie a tychto uprav.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  10:00

    « Re: Hadičky etc.

    Našrota jsem taky nějak moc nepochopil.... :-)
    Takže já mám asi solenoid + actuator.... ?
    Tušim že takova ta kovova věc jak z ní jde kovová tyčka k turbu je asi ten actuator. Samotná tyčka se dá taky štelovat, je na ní malej závit. Zajímalo by mě teda jestli nakonec přiškrtit tu odbočku před ním, nebo popustit..? Ten solenoid nevím kde je. Nebo je to jinak. Podle všeho to vypadá že by to chtělo Apexi + fuel cut ale jak se vypořádá standardní ECU s předstihem a dávkama např někde kolem 1.3 baru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.02  09:23

    « Re: Hadičky etc.

    Nasrote: Nepochopil som dostatocne ten vyklad. W/G je na odpustanie, aby sa turbo nepretocilo a sonicky raz pri prekonani mach1 nezlikvidoval turbinu, ci prilis vysoky tlak neroztrhol motor. Riadi ho bud pruzina s predpatim (ta sa casom unavi a tlak klesa) alebo cez actuator + solenoid ako ma I. Ten je ciastocne stelovatelny. V pripade ze solenoid odpojic voz ti nepojde na 0,5Bar, an tolko je tusim nastaveny actuator. Solenoid odpusta urcite monostvo vzduchu a tak pri spravnej funkcnosti zariadenia mas 0,9Bar.
    Podla toho, co si opisal, neviem ci si myslel, ze W/G moze chciet cucat viac vyf. plynov, nez je mozne dodat, alebo si to myslel na kompresnu cast turba. Tam by mi to nedavalo zmysel, ona robi pretlak v sani, takze nemoze cucat spat z valca.
    Hrubago: Stelovanie actuatora je mozne len ak ho uz nemas nadoraz. Casom sa to chystam skusit. Robit sa to da len ak mas ukazovanie tlaku (teda ak mas rad voz). EBC su v tomto ovela vymakanejsie, maju lepsiu reakciu, ktoru neovplyvnuje nadm. vyska, teplota ,... a soft, ktory ti max. vykon turbiny udrzi v sirsich otackach. Najvymakanejsi na trhu je vraj Apexi EVC-R. Zabijes den, kym si nastudujes, co vie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.02.02  23:02

    « Re: vyfuk!

    To AlesK: Zdravim! Chci se zeptat za kolik mas to 80-150 na III a meris to z plynule jizdy, nebo jedes 80 a slapnes na to???Je to rozdil, ale to asi vis:-) Ta moje plecka jezdi jako *!!! Uz mam novou spojku, po 137.000, na to mela narok...Vsimli jste si meho 5. mista absolutne ve sprintu na Masarykove okruhu, na podzim?....Musim se pochvalit, od te doby sem toho moc nenajezdil, jen v sobotu sem si skocil na kopecku, ktery uz ve 120 vyhazuje do vzduhu 160!!! Proklate dlouhy let, trvalo to tak dlouho.... :-) Dopadl sem asi na vsechny 4, ale stejne se to neceho dotklo...Je to 20km od Ceskeho Krumlova, ale tam je vsude spousta skoku :-) Mejte se fine! A na moji babicku stejne nemate :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  17:27

    « Re: Hadičky etc.

    Jestli do toho můžu taky mluvit: té regulaci turbodmychadla, co má ta tvá Impreza se říká waste-gate a má za úkol nepustit na turbinu větší množství výfukových plynů, než je kompresor schopen zpracovat čistého vzduchu, popřípadě je to taky třeba nastavené tak, aby se kompresor nesytil z válce atp. Pokud chceš nutně na turbo přivádět větší tlak, tak si to škrtítko utáhni - to je ta odbočka, kterou se přepouští část výfukových plynů, ovšem musíš počítat s tím, že za a) max. pracovní teplota turbiny rozhodně nebude větší než cca 1000°C a za b) ta regulace waste-gate je pro vyšší otáčky, tedy se ti může ten kompresor "dusit z válce" a taky turbina ti může přejít do otáček, ze kterých nebude zastavitelná (záleží na její velikosti) a dále se ti může nasávat vzduch do výfuku - kvůli katalyzátorům, které jsou kvůli turbině navržené tak, aby ji nebrzdily, tedy by mohl mezi turbinou a prvním katalyzátorem vzniknout podtlak a pak by se třeba dokonce mohlo té turbině chtít pracovat jako kompresor a to už bych vidět nechtěl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  13:28

    « Re: Hadičky etc.

    Pokusím se vyfotit a poslat. Kdyz koukas zepredu na motor tak po leve strane je turbo. Ta hadicka od T vede k levymu podbehu a tam se setkava s dalsima tusim dvema hadicema v nejakym umelohmotnym héblu. Jestli si voni nějak nepomáhaj ještě k chiptuningu. Ale takhle jednotka musi videt ze je tam vetsi tlak tak na to musi bej asi uzpusobena. Druhej pohled na "tuning" je ze se oblbne jednotka ktera si mysli ze je tam min. Coz asi taky nebude nic moc. Taky jsem slysel ze se da postelovat to tahatko na premosteni turba. A dalsi otazka kdyz zvednout tlak tak co mam udelat skrtitkem utahnout nebo povolit? A jak je v principu lepsi ten Apexi boost controler nebo regulator ci co. Dyt ten dela to same ne? Kolik ma fuel cut STi cko? A co Jan Tleskac?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  12:53

    « Re: Kopce na Male Skale

    No, vzhledem k tomu, že nemám auto, se kterým by se dalo zrychlit do 15ti sekund na 170 (natož do kopce), tak mi brždění motorem většinou stačí (je to benzín, takže škrtící klapka brzdění jistí :o)). Brzdy selhané přehřátím jsem jednou měl - ačkoli mají drsné vnitřní chlazení, tak holt tloušťka kotouče 2 mm na každé straně to jistila :o) Tedy, ubrzdit se to dalo, ale nijak výrazné zpomalení to nevytvářelo...


    k tomu ABS: Haldex využívá čidel ABS, takže tak to asi nepůjde. A (aspoň u Toyoty) se ABS nevypne ani s úplně zataženou ručkou - je to docela sranda šlápnout jemně na brzdu a úplně zatáhnout ručku- pěkně to do ní kope :o) A za další: jak jsem tak různě zjistil, je fakt, že většina evropských aut má ABS nastavené na hodně brzo, narozdíl od japonských - málokdy se mi stane, že by se zaplo při brzdění na suchém asfaltu, to už se musí zatraceně hodně brzdit. A je taky pravda, že mě to většinou dost štve, taky bych si tam měl udělat nějaký čudlík on/off na sucho a mokro.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  12:16

    « Re: Hadičky etc.

    Od vyroby su tam len tie okruhle umlelohmotne srandy na jednej vetve za T. Pre nuím smerom k turbu nic nie je. Takze mas overeny mechanicky "chiptuning" :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  11:36

    « Hadičky etc.

    Jak tady byla diskuze na zvyšování tlaku atd.
    Našel jsem na hadičce co je připojená k T čku co vede k takovýmu ventilu co tahá za rozbočku na turbu takový škrtítko. Je to takhle z výroby nebo znamená že je to tam dodané? Mimochodem všechny pokusy o nahrazení sériové trubky pod intercoolerem skončily nezdarem. Prostě není řešení ani ta trubka od trabanta :-) Čekám na Samco a už to trvá docela dlouho. U SUB za to chtejí skoro 6 tisíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.02  08:52

    « Re: Kopce na Male Skale

    Hend an zaciatok zdorazdnujem, ze aspon ja sy myslim, ze Hrubago to napisal trosku ironicky/sebakritikcy. Vsak to urcite pod vplyvom diskusie napise presnejsie. Dalej k tomu zavodeniu do vrchov. V case ked som si este myslel, ze mam na F1 a som nesmrtelny som pri jazde na Sturec, to je kopec hned vedla Donovalov isiel tak, ze na konci stupania, na parkovisku kde sme zastavili mi smrdeli brzdy (seriovky). Spolujazdec mi tvrdil, ze max. na jednej rovinke sme isli tesne cez 190km/h (Sudenic na speciali tam vraj mal 280 hold, taha mu to lepsie). Takze uvarit brzdy sa v pohode da aj do kopca, pocas 10minut. Impreza ma vsak specificky problem a to do MY99 v predu dvojpiesty, ktore moc nevydrzia a spolocne pre cely rad je to standardna brzdova kvapalina. Ta zlikviduje aj novsie 4piesty, ktore ma Hrubago. Preto sa odporuca pouzivat Dot 5.2 napr. Castrol SRX, Response alebo AP 5.2.
    Haldex by mal mat samostatne poistku, aspon ja by som to tak navrhol (ale setriaci koncern mozno nie) Udajne ABS deaktivuje aj rucka na prvom zube, rozsieti sa kontrolka (nevyskusane). Suhlasim, ze na race je ABS vacsiny vozov nanic, ale Impreza ho ma nastavena na hard, dost vyrazne si flekne, kym ho zapoji (chodci z toho maju radost :-) ). A zavodenie bez ramu a s tak drahy vozom ako si napisal, je fakt hazard, plne suhlasim. U nas mal jeden novinar trosku sponzorsky Imprezu GT od dealera (vacsinu si platil sam) a jazdil SNAL (slov novinarska automob. liga). Zvycajne koncil na 5-7 mieste, hoci v Civic Cupe bol 1-3. Logicky som sa spytal, kde je problem a on na moje pocudovanie povedal, ze v cene vozu. Vraj ked mu dam sponzorsky voz, pojde na max, ale svoj si nerozbije.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.02.02  17:45

    « Re: Kopce na Male Skale

    Panove co povídáte o přehřátých brzdách a brždění motorem, asi jsem měl zdůraznit, že se jednalo o závody do vrchu. Pravda i na závodech je možné brzdit motorem a používat brzdy jako nouzovku, ale zároveň se dá přesně určit Tvoje místo ve výsledkové listině. Na druhou stranu i když se brzdí naplno, nedokáži si představit, že by brzdy selhaly přehřátím. Já bych asi hledal spíše důvod v ABS, které je perfektní v běžném provozu, ale při závodech mne fakt dost vadí. Zatím jsem ale neměl čas vyzkoušet, jestli vyndáním pojistek od ABS neodpojím i čidla, která spínají haldex.
    Já byl na výletě mimo treť minulý závod dvakrát, jednou s kolegou jako spolujezdec, jednou jako hlavní autor podívané pro diváky. Až doma když jsem si to pouštěl na videu jsem si uvědomil jak málo nás v obou případech dělilo od kolostřešní kombinace, a že vydávat se na trať bez rámu a s autem na který za dva měsíce nevyděláš je trochu hazard.
    Hurgado, proč se více nerozepisuješ chápu, ale napiš aspoň prosím jaký byl povrch trati. Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.02  17:22

    « Re: Kopce na Male Skale

    To jo - úplně k brzdám ano, ale brzdové okruhy jsou dva. Takže je to možné pohým velkým a častým šlapáním na brzdu? Já totiž brzdy používám spíš jako nouzovku a jinak brzdím motorem, dokud to jde :o) Nebo je taky fakt, že je možná mohl přehřát a to se fakt moc brzdit brzdama nedá...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.02  13:57

    « Re: Kopce na Male Skale

    teda po jednej hadicke a ak by zlyhal predok, zedok to neubrzdi.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…