SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: STI v GT
Hrubágo, vypadáš jako super znalec :-), mohl bys mi sem orientačně hodit ceny náhradních dílů pro netůněnou imprezu? Třeba brdy, olej, řemeny .. je to japonec, takže to asi bude mastný, tak jen abych věděl a mohl zkomponovat finanční rozvahu.
Ještě mě napadá - o GTčkách se říká, že mají problémy s převodovkou, že jim občas utíká olej atd. Když koupím jetou Imprezu, co bývají nejčastější závady/problémy? :-) -
« to hrubágo
To zní velmi zajímavě. Myslím, že se s tím maníkem dohodnu a půjčím si :-), to bude asi nejschůdnější cesta :-). Každopádně díky za info :-).
Tvoje má 32.000, ale je upravovaná, ne? Já nevim, Subaru není vůbec můj obor, takže nevím, v jakým stavu je Impreza (určitě upravovaná), která má najeto 32.000 :-) .. -
"-- skrytý --" 27.02.02 09:30
« Re: to hrubágo
Piskadlo si za par korun poridis stejne tak jako cokoliv jineho. Do SUBARU se da narvat veci za "miliony" a furt je co zlepsovat. Zni to blbe. Nejses spokojenej s brzdama kup AP 6-pistky, motor? vetsi turbo, sani, pistovej kit dostanes se treba na 400 koni. Prevodovka proc ne jinou? Diferaky zadnej problem....Proste je to stavebnice a muzes furt neco menit (veci je spousta, dyt to zavodilo takze byl velky vyvoj a existuje za kazdy dil jeste motorsport nahrada). Je to jen otazka penez. Navic turbo to ladis jak nic. Mel jsem M3 a tam ty upravy spis ubiraly vykon, proste to uz lip neslo nez jak to udelali inzenyri z Mnichova. Moje Impreza ma teda najeto 32.000. -
"-- skrytý --" 27.02.02 09:21
« Re: Diff.
Ty myslíš že už pouhý rozdíl otáček kol při zatáčení donutí zamknout přední diff? Možná jsem to celé špatně pochopil ale je to tak že když dáš lamelovou špéru tak pořád tlačí alespoň nějakou silou na kolo kde by normální diff nedával nic..... A ta možnost zamknutí dělá i ta špéra nebo je potřeba neco jiného ještě k tomu. (jako že predek je normalni otevrenej diff.) Subaru má ještě viskospojku za centralem i zadnim diffem. Nové Sti a do starych subarek si lidi dodelavali "SPERU" a rikali ze je to fakt lepsi, proste pridas plyn v zatacce a auto se prisaje k asfaltu. Mozna jsem nepochopil ani proc ten torsen dopredu ne dyt rozdeluje silu podle toho jak ty kola kladou odpor a ten je zavislej na draze toho kola ne? Je ale fakt ze vidis nasperovany auta ze kdyz delaj velkou zatacku tak jim to smykuje i pri ctyricitce. Existuje teda neco ze spera ma urcite predpeti a plnou svornost za nejakych podminek? -
« to hrubágo
No, údajně je to bez úprav. Jak jsem to tady četl, tak bych upravovanou snad ani nechtěl :-). Zatím mi stačí základních 218 PS, chipem se to dá za 30K vyhnat na 195 kW, i když nevím, co na to motor .. jestli nebudu muset měnit písty a ventily jako u STi :-). ... btw: STi je hrozná stvůra, ještě pořád mě bolí za krkem z toho šílenýho zrychlení :-). Moc se mi líbilo pískadlo, který varovalo, že se blíží okamžik na přeřazení :-), normální GT ani WRX to asi nemá, co? :-)
Já taky váhat nebudu, problém je v tom, že pořád mám ještě auto a navíc než zchrastim 200K na akontaci, bude to trvat do dubna/května, což jemu se asi líbit nebude :-((. -
"-- skrytý --" 27.02.02 09:12
« Re: Otázka ...
Znám maníka co to prodává. Tušim, že to prodával před půlrokem za asi 670.000. Ten co si to koupil ted kupuje neco jineho. Za 590.000 bych nevahal a jel tam nebo to bude okamzite prodany......
Na druhou stranu je to zase bez uprav (nekdo to ma radsi). Kdyz neuspejes ja bych taky prodal MY2000. (láká me strašlivě Sti). -
« Otázka ...
Pánové zde Subaru znalí, mám otázku ...
Inzerát: Subaru Impreza GT, r.v. 2000, naj. 19000 km, servisni kniha, modrá, zlatá kola, super stav, cena 590.000 ...
Volal jsem tomu člověkovi (je z N. Jičína) - bylo to ťuklý na zadní blatník, dovoz z CH přes Freye, servisováno tamtéž, druhé auto v rodině, super stav, ještě v záruce.
Fakt o tom uvažuju a příští víkend se na to zajedu podívat. Předpokládám, že stejně prd poznám, v jakým je to stavu, ale jsou nějaký do očí bijící věci, na který se mám mrknout?
Díky - ES
Doufám, že to neprodává někdo z Vás tady :-))), to by byla trapná situačka :-))) -
"-- skrytý --" 26.02.02 17:00
« Re: Diff.
Neni zač - je to jen letem světem. Ještě k tomu projezdu zatáčku a protočení vnitřního kola - protočí se proto, poněvadž je méně zatížené. Samosvorný diferenciál by měl tendenci dávat sílu na obě kola stejnou, proto ze zatáčky vyjede rychleji. Ovšem na předek bych žádný samosvor nedával, maximálně s mechanickou uzávěrkou (pro vyjetí odněkud), jelikož bys podle mne moc nezatočil - je na nich podstatně víc znát to, že když zatáčíš, tak vnitřní kolo v podstatě ještě stojí, narozdíl od vnějšího, které už má nějakou tu vzdálenost za sebou. Možná by nebylo na škodu, jen tak pro představu si to změřit - třeba zastavit s kolama rovně, udělat si na gumách čáru, pak vytočit kola a nějaký kousek zatáčet a pak se kouknout (počítat se mi to teď nechce i když jsou to jen trojúhelníky :o) - narozdíl od zadních kol, ani jedno přední kolo teoreticky vlastně neujede celý kruh - jedno ujede vzdálenost kratší a jedno delší než celý kruh - což je dáno tím, že jsou zatočená o každé o jiný úhel). Z toho je aspoň trochu vidět, proč by nebylo vhodné dát dopředu Torsen či něco podobného. Možná ještě by šel ten samosvor s těmi brzdícími podložkami - ten má větší prokluz. Jinak stejně nevím, jak bys ho chtěl namontovat, protože drtivá většina aut má skříň předního diferenciálu litou se skříní převodovky. -
"-- skrytý --" 26.02.02 10:07
« Re: Diff.
Opravdu dík za vyčerpávající studii. Musím si to pořádně několikrát přečíst. Co jsem pátral já po bbs (scoobynet atd.) tak prý mezináprava typu torsen je prej tak max pro teréňáky ale pro běžný provoz k ničemu páč to má naprosto nepředvídatelné chování a mění to neustále charakteristiku v zatáčce. Vepředu a vzadu je to už dobrá věc. Pár lidí psalo že po instalaci je to v zatáčkách pod plynem jakoby přilepený k silnici a že prý výjezdy ze zatáček jsou o 15-20% rychlejší. Normální diff u subaru může fungovat tak že se vnitřní kolo protočí (protože je lehčí a taky protože je uvnitř a klade větší odpor) a venkovní nezabere. Když je tam lamelová špéra tak nastane max to že se vnitřní protočí ale venkovní zabírá minimálně tou silou na kterou je nastavený předpětí špéry. Když je rozdíl otáček větší než nějaká mez, sepne špéra tak jakoby byla obě kola spojena pevnou tyčí. Když je tam torsen nebo jinej atb diff tak tlačí víc síly na kolo co má větší přilnavost což se mi zdá být v principu lepší. Jde taky o to že quaife nabízí celej diff za cenu špéry v CZ (25.000 Kč) takže co s tím a zdali to pomůže a při jakých podmínkách? (na asfaltu bude asi lepší atb na sněhu asi lamelová špéra. Mám pravdu? U SUBARU by to mělo být tak (vzadu torsen, mezináprava normální co dělá 50:50 s viscospojkovou uzávěrou zvenku (nevím na kolik je nastavená, u STi můžeš vybrat 12 nebo 20.....), vepředu nermální otevřenej klasickej diff. (jako třeba u felicie?) s žádnou uzávěrkou. Pro anglický popis je nejlepší zajít sem [odkaz] okolo jsou i další info (aha tady píšou že i vzadu má diff. s viscospojkou) tak nevim. -
"-- skrytý --" 25.02.02 19:16
« Re: Diff.
Tak jsem koukal na ten quaife - nic světoborného to není (aspoň podle toho mála obrázků co tam jsou), akorát to hezky vypadá :o) K následujícím zkratkovým popisům jsem udělal takový krátký, snad pochopitelný obrázek na budu.borec.cz/images/difer.jpg.
ad 1 a 2 - Quaife a Torsen> Quaife je v podstatě trošku jinak vypadající Torsen (zřejmě kvůli patentu...), ovšem princip je naprosto shodný. Torsen i Quaife využívají průběhu účinnosti přenosu momentu šnekovými koly v závislosti na rozdílu otáček kola hnacího a hnaného - viz obr. 5, ovšem tam jsem to zakreslil tak jak se kreslí, tedy v závislosti na úhlu stoupání a úhlu třecím, který je pro Torsen ten důležitý parametr - s rozdílem otáček planet se začne otáčet i nějaký satelit, tudíž chce otáčet i spoluzabírajícím satelitem, ale moc mu to nejde, poněvadž se vlastně jakoby zadřou - působí velká síla proti pohybu, která se dá vyjadřit jako třecí -> roste tedy velikost třecího úhlu a tedy je účinnost přenosu mizivá. Ještě malá poznámka - ve chvíli, kdy zabírají obě kola stejně je relativní rychlost satelitů 0 a účinnost přenosu momentu nějaká (rozhodně nenulová) a se zvyšující rychlostí a tedy i třecím úhlem se křivka 5 posouvá více vpravo, čímž se účinnost snižuje, až se satelity opět zastaví a přenášejí sílu na obě kola. Stejný princip funguje u Quaifeu, ovšem s tím, že místo dvou (celkem šesti) propojených satelitů umístěných napříč je použit jeden společný (celkem 3) šnekový satelit umístěný ve směru poloos.
ad 3 a 4 - běžný kuželový dif.>Samosvorný kuželový diferenciál vypadá většinou tak, že poloosy se mohou mírně axiálně pohybovat (podle toku momentu a tedy i zatížení kola) a tím je možné použít speciální podložky připevněné na planety, které mají volnou stranu třecí a při přesunutí se začnou třít o krabici diferenciálu, čímž opět dojde ke spojení obou hřídelů, a tudíž se alespoň chvíli (do vyrovnání axiálních sil) otáčejí stejně rychle - tím ale nelze docílit 100% svornosti, u Torsenu to teoreticky možné je.
Mechanická uzávěrka funguje podobně jako kuželový samosvor, ovšem místo třecích podložek tam většinou bývá nějakým způsobem ovládaná lamelová spojka.
To je snad všechno - jak je to u Subaru nevím, ale mám pocit, že je snad vzadu nebo uprostřed Torsen. -
"-- skrytý --" 25.02.02 11:10
« Diff.
Jestli je tu nějakej technik ať mi prosím vysvětlí co se přesně děje v diferenciálu za různých podmínek a jaký je rozdíl mezi lamelovou špérou a tím diff. z quaife, otevřenym, zavřenym atd. a jak to vlastně konkrétně u Subaru je. Možná mi něco podstatného furt uniká. Je to nadlouho já vím. Možná že bychom skákli na oběd (platím....) a tam to dořešili.... -
"-- skrytý --" 22.02.02 13:00
« quaife
[odkaz]
Studoval jsem to. Podle všeho je to systém který funguje jinak než klasický diff. To znamená přenáší sílu na kolo s větším odporem. Takhle prý fungovalo staré Audi Qutro (UR) a prý bylo dost problematické ho držet neboť stále měnilo charakteristiku v zatáčce. (no mě se zdá že to dělá moje auto taky......). Když je ale tenhle diff pouze mezi L a R tak to může být možná i přínos. Když se to dá na předek tak to musí zákonitě vést k menší nedotáčivosti a tím pádem k daleko lepší ovladatelnosti. Pak nechápu proč když mezinápravovej dif jede furt 50:50 proč mi klouže předek. A ten visco zámek má asi nějaký parametry kdy zamyká (např. když je rozdíl odporu např 10 kg/cm2???) Rozdíl v STi nebo nějakých laděných je v tom že zamyká rychleji popř. při jinýh hodnotách rozdílů odporu. Na kolik je tedy nastaven zadek a mezináprava? A neni lepší obyčejná špéra dopředu než quaife? Pro mě je to zatím trošku neznámá.
Desticky, olej a remeny - neni to nic kvuli cemu bys musel jit zadat o uver. Olej doporucuju ten nejlepsi (Castrol RS) desticky od cca 3.000 do 10.000 podle toho jak chces brzdit. Alespon mas na vyber......
Zavady problemy.... Impreza je drzak. Jak jsem zpovidal nezavisle servismeny tak staci bezna udrzba. Vzhledem k tvrdemu zachazeni (Turba si opravdu nekupujuou dedove na jezdeni na nedelni nakupy) a vzhledem k tomu jakejma silnicema to jezdi je az neuveritelne ze napr. kulove cepy. Kdyz dodrzis zasadu olej tak po 6000 a remeny tak po 25000 a nebudes vypinat hned motor po tom kdyz dostal nakladacku a nechas ho vychladnout a kdyz nebudes tvrdej k nezahratymu motoru tak ti treba Impreza vydrzi naveky bez poruch a investic (jo mozna spojka ale to je spotrebak ne?)