SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Impreza vs. Alfa 156
Panove, obdobny dotaz jsem uz polozil v kategorii Alfa Romeo, ale mam nasledujici problem. V nejblizsi dobe se chystam poridit novy vuz (prvni novy v mem zivote....) a na shortliste mi zustaly dva kandidati - Subaru Impreza WRX a Alfa 156 2.5 V6 a ja ted vsude mozne loudim po nazorech do ceho jit (abych pak nebyl smutny, ze se rozhodl spatne a neplakal :-)). Chapu, ze jsou to velmi odlisna auta, ale rozhodne maji spolecne to, ze nepatri mezi tuctova (no Oktavku lze na silnici bezesporu potkat o neco casteji). Na WRX me jednoznacne lakaji jizdni vlastnosti (ma ho nekolik mych kolegu a ten pocit, kdyz se pri akceleraci odkrvuji nohy je vazne bajecny a to ani nemluvim o tom, jak drzi v zatackach), na druhou stranu bych ho opravdu jen s velkym sebezaprenim mohl nazvat krasavcem a az tak na 5% zasvecencu (moje pritelkyne tvrdi, ze prehanim, ze to je jen 1%) nikdo netusi, co to ridite (ne ze by mi na tom nejak moc zalezelo). Zato 156 mi prijde jako opravdu krasne auto a navic je to sestivalec (ted mam Golfa VR6 a neco na tom, ze kdo ma jednou sestivalec uz nikdy nechce nic jineho, asi bude :-)), na druhou stranu se bojim proslule italske kvality a nadprumerneho poklesu ceny. Takze...., byl bych vam opravdu vdecny, pokud mi do meho vnitrniho zmatku pridate jeste nejake dalsi premoudre postrehy. Pro co se mam sakra rozhodnout??? Grazie. -
"-- skrytý --" 05.03.02 16:15
« Re: Prevodovka GT
Neviem, po havarkach je to vraj dost casta zavada. Ja by som to tipoval na urvany silentblok, ale som laik. Mne sa toto stalo v pribehu zimy uz 3x na I. Pridal som (jemne) a bola vonku, zaradil som spat a pohoda. Pochybujem, ze to nicis, keby si s tym usel bojovat, bolo by to ine. Zavolaj Subaristovi, tusim o tom pred rokom pisal. -
"-- skrytý --" 05.03.02 14:33
« Prevodovka GT
Tak: jedu si takhle SUBEM a mam položenou ruku na ředicí páce. Najednou cítím jak mě páka tlačí ruku jakoby ke mě. Když jí dám pryč a mám plyn rychlost v kulise jakž takž drží. Když uberu hned vyskočí ven. Je to jenom u pětky. Nebo jí úpěnlivě držím a ona tam vydrží. Co by to tak mohlo být? Když s tím takhle jezdím tak to ničím ještě víc? -
"-- skrytý --" 05.03.02 08:43
« Re: STI a diff
Uz to zmenili, povodne tam bolo cca. toto:
Steering, Suspension And All-Wheel Drive System In Full
Subaru’s leech-like grip, superb balance through corners and interactive handling thanks to its sophisticated all-wheel drive system are further enhanced on the STi.
However, in wet, muddy or icy conditions, the viscous coupling senses which axle has the better grip and distributes torque accordingly to minimise the risk of wheelspin.
This is further enhanced by a limited-slip differential in the rear axle, sharing available grip between each rear wheel.
Wheels, Tyres And Brakes In Full
Now, for the STi, Subaru has taken its AWD system one step further by installing a ‘Suretrac’ LSD in both front and rear axles. ‘Suretrac’ is a registered trademark of Automotive Products UK.
A slightly faster steering rack gives sharper responses and reduces the number of turns lock-to-lock to 2.6. Also for a firmer feel, the suspension bushes and front and rear suspension arms are uprated.
Of even more significance is the revision to all four suspension struts which are now inverted – just like the WRC rally car. This gives superior geometry control and damping performance during hard driving.
In order to fully exploit the extra power and improved suspension, the STi’s wheels and tyres are slightly larger than the standard WRX.
For example, the specially designed multi-spoke gold alloy wheels measure 17x7.5 ins instead of 17x7 ins and the tyres grow from 215/45 to 225/45. This typifies the subtle fine-tuning lavished on the entire car by Subaru and STi engineers.
Fast cars need good brakes and the STi features an ABS braking system made by renowned specialists, Brembo S.p.A of Italy.
Key features include 17 ins diameter ventilated front and rear brakes with four-pot aluminium callipers at the front and twin-pot offset opposed aluminium callipers at the rear.
The enhanced ABS system also benefits from a lateral G sensor and EBD (Electronic Brake Distribution). This ensures maximum braking control.
-
"-- skrytý --" 01.03.02 17:05
« Re: STI a diff
jo, VI (nebo VII, já nevím, prostě to poslední a ty čísla nějak moc rychle letí nahoru :o) ).
Koukal jsem na ten web a dělá vážně zajímavé věci, hlavně to vypadá, že dělá jen "vnitřnosti" a krabice zůstane původní, což je naprosto nejvymyšlenější a nejlevnější. Ten samosvorný diferenciál co tam má, jak jsem koukal a jestli jsem to správně pochopil z toho prťavého obrázku, co je pro Imprezu, tak je ale vlastně kompletní uzávěrka, která povoluje jen minimální prokluzy - funguje asi podobně jako "vypínač" propisky. A to co tam má pro oktávku, tak je ten s těmi třecími podložkami - v té originál krabici totiž zřejmě není na nic moc místo... -
"-- skrytý --" 28.02.02 14:28
« Re: STI v GT
ještě k STi: jak jsem studoval oficiální web Subaru, tak samozřejmě má ten Suretrac (což je asi taky nějaká obdoba Torsenu?) jen vzadu, uprostřed viskouzávěrku a vpředu klasciký kuželový diferenciál.
Mimochodem jsem někde viděl srovnávací test s Mitsubishi Lancer EVO IV - bylo to těsné, ale STi bude lepší (i když mě osobně se čistě po vzhledové stránce víc líbí myšivbuši). -
"-- skrytý --" 28.02.02 14:25
« Re: Diff.
Rozdíl otáček kol na předku je dokonce větší než na zadku a na zadku to pomůže při výjezdu z prudších zatáček právě proto, že se každé kolo točí jinak rychle (ne každé auto ve 100km/h je schopné protočit kola, natož všechny čtyři :o), i kdyby šlo o prudší zatáčku).
Teď nějak nevím, jestli si rozumíme v termínech - "lamelovou špérou" míníš manuální uzávěrku a viskouzávěrku (automatickou) nebo něco jiného? Totiž většinou, jak jsem již psal, se ty samosvorné diferenciály dělají pomocí těch třecích podložek (nejlevnější) a nebo viskozními uzávěrkami a tyhle dvě pořád dávají nějakou sílu i na to druhé kolo - síly v diferenciálu za běžné jízdy nebudou téměř nikdy vyrovnané. Pokud jde o manuální uzávěrku, tak ta se dělá většinou pomocí nějaké suché lamelové spojky neba taky určitým typem viskospojky (taky lamelové :o) ) a tyhle uzávěrky bez uzavření nepřenášejí nic, jelikož se od nich neočekává, že by se spínaly samy.
Uzávěrka na přední nápravu (popř. Torsen)je vážně hloupost - jestli jsi někdy viděl zatáčet něco, co má možnost zamknout předek, tak bylo určitě vidět, že to moc nejde. Jediná auta, do kterých se dává i uzávěrka předku (která je ovšem použitelná jen na vyjetí) jsou traktory :o) pak nějaké náklaďáky a teréňáky typu LandCruiser Heavy. Ono mnohdy k nezatočení stačí, když máš kompletně zamknutý střed i zadek. A Torsen je diferenciál, který je sice "s omezeným prokluzem", ovšem když sepne, tak je to jako kdyby tam žádný diferenciál nebyl - to se u těch brzdících podložek stát nemůže, protože na to nikdy nejsou nastavené.
Možná je ještě trošku zádrhel v tom, co se píše do marketingových materiálů a jak je to ve skutečnosti - Torsen (ani Quaife) nerozděluje sílu podle toho, které kolo by mělo zabírat, ale snaží se na obě kola dávat stejnou sílu. Aby to fungovalo, tak jak píšou, tak by se to asi všechno muselo dělat trochu jinak - kdyby to bylo "humpolácky jednoduše", tak by se udělal pevný převod na hřídel kol na kterou by se daly dvě spojky, které by spínaly podle toho, co se má jak točit. -
"-- skrytý --" 28.02.02 09:50
« Re: STI v GT
So,
Dovody preco STi su: 1.variabilne casovanie ventilov 2.najpevnejsia 6 stupnova prevodovka 3.Brembo brzdy 4.na obidvoch napravach Suretrac difaky 5.kristovsky pevna kasna a 6. miesto pre nohy na zadnych sedadlach je konecne aspon uspokojive.
Teraz ku starej GT: Prevodovka MY+99 ma o nejake dva sroby viac, takze s tou pevnostou to nie je az take super. Olej z nej tecie, len ak ju mal vol, skor sa lamu zuby na II. stupni. Ochrana je na 100% aj na MY97 a 98 a je to skor oblbovak na testy hlucnosti. Pri ustalenej jazde na II a nizkych otackach ti nepusti po nejakych 4500rpm full boost prave z dovodu, aby presiel cez hlucnost meranu na 3500rpm. Aspon tak nejak to bolo na scoobynete. Prodrive ECU to maju tiez. Realita je taka, ze GT pri +280Hp ma 60% pravdepodobnost ze pri starte naplno nevydrzi. Spojka je spotrebak, co potesi pri cene okolo 35000,- za vymenu aj s loziskom. Takze dragstarty s preklzovanim su pomerne narocnou zalezitostou. Olej do motora sa odporuca aj Motul 300V (aspon to by mal byt ten, ktory aktualne leju do WRC) sam som verny RS. Rozvodovy remem sa meni podla manualu u nas pri 100 000km, v UK pri 75 000km. Davat chip do Imprezy je dobra blbost, najma ak vsetky serioznejsie firmy ti dodavaju cele ECU a zvysok ti len montuje fuel cut + ventil na turbo. Ales s tym uz ma skusenosti vid starsie prispevky... Za najlepsie riesenie povazujem kupit budik na tlak a www.dawesdevices.com Potom to nastavit do 1,2Bar, co je hranica mapovania ECU a toho, co vydrzia standardne piesty. S tym a orvorenim sanim + vyfukovym systemom vymackas do 270HP