SUBARU

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    07.03.02  18:20

    « Impreza vs. Alfa 156

    Panove, obdobny dotaz jsem uz polozil v kategorii Alfa Romeo, ale mam nasledujici problem. V nejblizsi dobe se chystam poridit novy vuz (prvni novy v mem zivote....) a na shortliste mi zustaly dva kandidati - Subaru Impreza WRX a Alfa 156 2.5 V6 a ja ted vsude mozne loudim po nazorech do ceho jit (abych pak nebyl smutny, ze se rozhodl spatne a neplakal :-)). Chapu, ze jsou to velmi odlisna auta, ale rozhodne maji spolecne to, ze nepatri mezi tuctova (no Oktavku lze na silnici bezesporu potkat o neco casteji). Na WRX me jednoznacne lakaji jizdni vlastnosti (ma ho nekolik mych kolegu a ten pocit, kdyz se pri akceleraci odkrvuji nohy je vazne bajecny a to ani nemluvim o tom, jak drzi v zatackach), na druhou stranu bych ho opravdu jen s velkym sebezaprenim mohl nazvat krasavcem a az tak na 5% zasvecencu (moje pritelkyne tvrdi, ze prehanim, ze to je jen 1%) nikdo netusi, co to ridite (ne ze by mi na tom nejak moc zalezelo). Zato 156 mi prijde jako opravdu krasne auto a navic je to sestivalec (ted mam Golfa VR6 a neco na tom, ze kdo ma jednou sestivalec uz nikdy nechce nic jineho, asi bude :-)), na druhou stranu se bojim proslule italske kvality a nadprumerneho poklesu ceny. Takze...., byl bych vam opravdu vdecny, pokud mi do meho vnitrniho zmatku pridate jeste nejake dalsi premoudre postrehy. Pro co se mam sakra rozhodnout??? Grazie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.03.02  08:56

    « Re: WWW adresy

    Tommy = :-) Burns out = :))))))))))))))))))))))))
    este jedna adresa www.powerengeneering.co.uk
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.02  19:22

    « Re: WWW adresy

    dik za ty adresy, pocitam ze urcite fandite v rally subaru, jaky mate nazor na prichod Makinena a odchod Burnse
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.03.02  13:42

    « Re: WWW adresy

    www.prodrive.co.uk
    www.scoobynet.co.uk
    www.scoobysport.co.uk
    www.blitz.co.uk
    www.tdi-*.com
    www.racelogic.co.uk
    www.greddy.com ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.02  13:08

    « WWW adresy

    Chtel bych vas poprosit jestli byste mi nemohli napsat nejake adresy upravcu a prodejcu tuning dilu na Subaru (vcetne Scooby Netu). Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.02  16:15

    « Re: Prevodovka GT

    Neviem, po havarkach je to vraj dost casta zavada. Ja by som to tipoval na urvany silentblok, ale som laik. Mne sa toto stalo v pribehu zimy uz 3x na I. Pridal som (jemne) a bola vonku, zaradil som spat a pohoda. Pochybujem, ze to nicis, keby si s tym usel bojovat, bolo by to ine. Zavolaj Subaristovi, tusim o tom pred rokom pisal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.02  14:33

    « Prevodovka GT

    Tak: jedu si takhle SUBEM a mam položenou ruku na ředicí páce. Najednou cítím jak mě páka tlačí ruku jakoby ke mě. Když jí dám pryč a mám plyn rychlost v kulise jakž takž drží. Když uberu hned vyskočí ven. Je to jenom u pětky. Nebo jí úpěnlivě držím a ona tam vydrží. Co by to tak mohlo být? Když s tím takhle jezdím tak to ničím ještě víc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.03.02  08:43

    « Re: STI a diff

    Uz to zmenili, povodne tam bolo cca. toto:
    Steering, Suspension And All-Wheel Drive System In Full
    Subaru’s leech-like grip, superb balance through corners and interactive handling thanks to its sophisticated all-wheel drive system are further enhanced on the STi.
    However, in wet, muddy or icy conditions, the viscous coupling senses which axle has the better grip and distributes torque accordingly to minimise the risk of wheelspin.
    This is further enhanced by a limited-slip differential in the rear axle, sharing available grip between each rear wheel.
    Wheels, Tyres And Brakes In Full
    Now, for the STi, Subaru has taken its AWD system one step further by installing a ‘Suretrac’ LSD in both front and rear axles. ‘Suretrac’ is a registered trademark of Automotive Products UK.
    A slightly faster steering rack gives sharper responses and reduces the number of turns lock-to-lock to 2.6. Also for a firmer feel, the suspension bushes and front and rear suspension arms are uprated.
    Of even more significance is the revision to all four suspension struts which are now inverted – just like the WRC rally car. This gives superior geometry control and damping performance during hard driving.
    In order to fully exploit the extra power and improved suspension, the STi’s wheels and tyres are slightly larger than the standard WRX.
    For example, the specially designed multi-spoke gold alloy wheels measure 17x7.5 ins instead of 17x7 ins and the tyres grow from 215/45 to 225/45. This typifies the subtle fine-tuning lavished on the entire car by Subaru and STi engineers.
    Fast cars need good brakes and the STi features an ABS braking system made by renowned specialists, Brembo S.p.A of Italy.
    Key features include 17 ins diameter ventilated front and rear brakes with four-pot aluminium callipers at the front and twin-pot offset opposed aluminium callipers at the rear.
    The enhanced ABS system also benefits from a lateral G sensor and EBD (Electronic Brake Distribution). This ensures maximum braking control.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.03.02  21:21

    « Subaru Libero

    Zdravim, surne zhanam nejake materialy ohladom Subaru Libero (dufam, ze sa to tak vola). Potrebujem el. schemy a nejake tech. vykresy (motor, podvozok a pod.) Neviete kde to najst na internete? Dik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.02  17:06

    « Re: STI a diff

    555: já to tam člověče nenašel, i když to byl první Subaruweb, na který jsem koukal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.02  17:05

    « Re: STI a diff

    jo, VI (nebo VII, já nevím, prostě to poslední a ty čísla nějak moc rychle letí nahoru :o) ).


    Koukal jsem na ten web a dělá vážně zajímavé věci, hlavně to vypadá, že dělá jen "vnitřnosti" a krabice zůstane původní, což je naprosto nejvymyšlenější a nejlevnější. Ten samosvorný diferenciál co tam má, jak jsem koukal a jestli jsem to správně pochopil z toho prťavého obrázku, co je pro Imprezu, tak je ale vlastně kompletní uzávěrka, která povoluje jen minimální prokluzy - funguje asi podobně jako "vypínač" propisky. A to co tam má pro oktávku, tak je ten s těmi třecími podložkami - v té originál krabici totiž zřejmě není na nic moc místo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.02  09:21

    « Re: STI a diff

    No na www.subaru.co.uk sa chvali, ze je tam aj na predku.
    Btw: rozdelovanie toc. momnentu (aspon tak mi pripada to o com tu diskutujete) malo seriovo len 959 a aktivne difaky vo WRC.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  17:00

    « STI a diff

    Chtel jsi napsat EVO VI?
    To cemu se rika spera je nakresleno a taky to ten chlap vyrabi zde: www.kaps.cz
    Mrkni na to dela i nastavby na sekvencni radeni a dalsi vychytavky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  15:11

    « Re: Otázka ...

    EC: tak všeobecně - 19tis. km za 2 roky je podle mě trochu málo, zvlášť na přeplňovaný auto... Totiž auto stárne nejvíc, když stojí. Zvlášť motor. Kdyby mělo aspoň těch 30-35000, tak by to bylo lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  14:28

    « Re: STI v GT

    ještě k STi: jak jsem studoval oficiální web Subaru, tak samozřejmě má ten Suretrac (což je asi taky nějaká obdoba Torsenu?) jen vzadu, uprostřed viskouzávěrku a vpředu klasciký kuželový diferenciál.


    Mimochodem jsem někde viděl srovnávací test s Mitsubishi Lancer EVO IV - bylo to těsné, ale STi bude lepší (i když mě osobně se čistě po vzhledové stránce víc líbí myšivbuši).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  14:25

    « Re: Diff.

    Rozdíl otáček kol na předku je dokonce větší než na zadku a na zadku to pomůže při výjezdu z prudších zatáček právě proto, že se každé kolo točí jinak rychle (ne každé auto ve 100km/h je schopné protočit kola, natož všechny čtyři :o), i kdyby šlo o prudší zatáčku).

    Teď nějak nevím, jestli si rozumíme v termínech - "lamelovou špérou" míníš manuální uzávěrku a viskouzávěrku (automatickou) nebo něco jiného? Totiž většinou, jak jsem již psal, se ty samosvorné diferenciály dělají pomocí těch třecích podložek (nejlevnější) a nebo viskozními uzávěrkami a tyhle dvě pořád dávají nějakou sílu i na to druhé kolo - síly v diferenciálu za běžné jízdy nebudou téměř nikdy vyrovnané. Pokud jde o manuální uzávěrku, tak ta se dělá většinou pomocí nějaké suché lamelové spojky neba taky určitým typem viskospojky (taky lamelové :o) ) a tyhle uzávěrky bez uzavření nepřenášejí nic, jelikož se od nich neočekává, že by se spínaly samy.

    Uzávěrka na přední nápravu (popř. Torsen)je vážně hloupost - jestli jsi někdy viděl zatáčet něco, co má možnost zamknout předek, tak bylo určitě vidět, že to moc nejde. Jediná auta, do kterých se dává i uzávěrka předku (která je ovšem použitelná jen na vyjetí) jsou traktory :o) pak nějaké náklaďáky a teréňáky typu LandCruiser Heavy. Ono mnohdy k nezatočení stačí, když máš kompletně zamknutý střed i zadek. A Torsen je diferenciál, který je sice "s omezeným prokluzem", ovšem když sepne, tak je to jako kdyby tam žádný diferenciál nebyl - to se u těch brzdících podložek stát nemůže, protože na to nikdy nejsou nastavené.


    Možná je ještě trošku zádrhel v tom, co se píše do marketingových materiálů a jak je to ve skutečnosti - Torsen (ani Quaife) nerozděluje sílu podle toho, které kolo by mělo zabírat, ale snaží se na obě kola dávat stejnou sílu. Aby to fungovalo, tak jak píšou, tak by se to asi všechno muselo dělat trochu jinak - kdyby to bylo "humpolácky jednoduše", tak by se udělal pevný převod na hřídel kol na kterou by se daly dvě spojky, které by spínaly podle toho, co se má jak točit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  13:37

    « IC

    Hrubago: Svojho casu si mal myslienku zohnat lacnejsi FMIC. Ked som mal vonku svoj normalny, napadlo mi, ze by sa mohol modifikovat a pouzit na predok...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.02.02  09:50

    « Re: STI v GT

    So,
    Dovody preco STi su: 1.variabilne casovanie ventilov 2.najpevnejsia 6 stupnova prevodovka 3.Brembo brzdy 4.na obidvoch napravach Suretrac difaky 5.kristovsky pevna kasna a 6. miesto pre nohy na zadnych sedadlach je konecne aspon uspokojive.
    Teraz ku starej GT: Prevodovka MY+99 ma o nejake dva sroby viac, takze s tou pevnostou to nie je az take super. Olej z nej tecie, len ak ju mal vol, skor sa lamu zuby na II. stupni. Ochrana je na 100% aj na MY97 a 98 a je to skor oblbovak na testy hlucnosti. Pri ustalenej jazde na II a nizkych otackach ti nepusti po nejakych 4500rpm full boost prave z dovodu, aby presiel cez hlucnost meranu na 3500rpm. Aspon tak nejak to bolo na scoobynete. Prodrive ECU to maju tiez. Realita je taka, ze GT pri +280Hp ma 60% pravdepodobnost ze pri starte naplno nevydrzi. Spojka je spotrebak, co potesi pri cene okolo 35000,- za vymenu aj s loziskom. Takze dragstarty s preklzovanim su pomerne narocnou zalezitostou. Olej do motora sa odporuca aj Motul 300V (aspon to by mal byt ten, ktory aktualne leju do WRC) sam som verny RS. Rozvodovy remem sa meni podla manualu u nas pri 100 000km, v UK pri 75 000km. Davat chip do Imprezy je dobra blbost, najma ak vsetky serioznejsie firmy ti dodavaju cele ECU a zvysok ti len montuje fuel cut + ventil na turbo. Ales s tym uz ma skusenosti vid starsie prispevky... Za najlepsie riesenie povazujem kupit budik na tlak a www.dawesdevices.com Potom to nastavit do 1,2Bar, co je hranica mapovania ECU a toho, co vydrzia standardne piesty. S tym a orvorenim sanim + vyfukovym systemom vymackas do 270HP
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.02  15:41

    « Re: STI v GT

    Jo, chtel jsem napsat ze kulove cepy nepamatujou kdy vubec menili.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.02  10:20

    « Re: STI v GT

    Tak to nevypadá zase tak zle. Nevím přesně, co je to za model, každopádně prý vyrobeno in 2000. Zjistím, až to uvidím.

    Tak jako tak díky za info ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…