SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Impreza
Hele Subaráci, včera v noci mne probudil kol 2 hodiny ranní ten důvěrně známý zvuk burnoutu. Vyletěl jsem na bakon a brejlím na parkoviště před supermarketem, kdo nám to leze do zelí - to parkoviště je přece ve výsadním užívání majitelů US vozů a jen my tam necháváme gumy:-))) no a vidím jak se tam v oblacích kouře točí světlá impreza. Vzhledem k tomu, že táta je fanda týhle značky - má Forestera a Imprezu WRX STi - jsem poučen, že STi se dělá toliko v modrý, ale tahle byla stříbrná, ale zlatý disky. Řekněte, ať jsem za frajera, je to originál, nebo přestříkanej bastl???? -
"-- skrytý --" 12.04.02 17:23
« Re: Nasrote, kde si????
555: a co píšou v té servsiní knížce (já se sice v olejích moc nevyznám - musel jsem kouknout do chytrých poznámek, co je ten 75w/140 vlastně zač, a tam jsem vyčetl, že je pro hypoidní rozvodovky, tudíž jsem se poprvé sek)? Kdyžtak, když koukneš na ten diferenciál, tak spojovací tyč předek-zadek do něj leze mimo osu poloos nebo v ose? -
« Re: Nasrote, kde si????
to alfa33: BMW 635CSi je klasické kupé třídy GT s motorem vpředu a pohonem zadku. Zatáčky projížděné smykem pro něj mají být denním chlebem. Alfy jsou krásný auta, nicméně 635CSi je jedno z mála německých aut, který maj něco do sebe a mě se ten žralok nejžralokovatější fakt moc líbí. Něco je ale asi fakt špatně. Myslím, že 635CSi je závodničkou a 4 roky po sobě vyhrávala mistrovství cestovních vozů :o) Myslím, že jsem asi moc měkkej, že se ten zadek neutrh. Ono je to taky dost těžký, koupil jsem ji nedávno a dávám teprve dohromady papíry, technickou, termostat, filtry, drobnosti v interiéru a podobný věci. Přitom se zjistilo, že má na zadku slušný sportovní tlumiče, a to poměrně málo jetý, kdežto na předku jsou obyčejný tlumiče originál a teče z nich kapalina. Takže nejdřív bude muset bejt v rychtyku předek, aby se vůbec mohl utrhnout zadek. Má najeto 177 tkm, ale nevěřím, že se ta funkce LSD po tak málo kilometrech úplně ztratí. Navíc i na suchu to v limitní situaci musí být znát, tzn. když už by chtělo jedno kolo hrabat, tak se přidá druhý a podrží to při akceleraci. -
"-- skrytý --" 11.04.02 09:53
« Re: Nasrote, kde si????
To keby som vedel. Vraj je to visco. Vcera som to testol na mokrom a vyzeralo to normalne (teda do extremu som nesiel, kedze bola premavka).
Ked som kupoval Cstrol, mali tam specialnu knihu a tam vycital tych 75w/140 GL-5. Je to uplne v rozpore so servisnou knizkou Subaru. Ak si dobry v historii, najdi si aky difak ma Datsun, vraj vraj to ten isty.
Otazkou je, ci mozem jemne jazdit este tyzden, kym mi dorazi Motul 90PA? -
"-- skrytý --" 11.04.02 02:55
« Re: Nasrote, kde si????
555: a jaký tam máš typ LSD? Já myslel, že tam je viskouzávěrka nebo Torsen? Na ten by olej v podstatě vliv mít neměl. Ale to chování je teda zajívamé. A nakonec, nemáš tam kupodivu hypoidní rozvodovku? To by pak to, cos tam dal teď, bylo málo (chce to aspoň těch 140 letní vis. ind.) -
« Re: Nasrote, kde si????
Pokud víš jak funguje LSD tak se postupem času opotřebovává a pokud máš originálně 25 % svornost ,tak ti přenáší jen 25% výkonu na kolo které se neprotáčí, což je nepoznatelný na suchu, leda, že by bylo ve vzduchu,jestli máš najeto aspoň 100000 km tak jsou lamelky v háji a svornost je 0, ještě jsi nenapsal co tam máš za gumy,topit výkon se může na spojce normální, nebo visco (což asi bude),LSD na utrhnutí zadku zásadní vliv nemá pokud je účinnost LSD do 50%. 635není závodnička a výrobce asi nechtěl ,aby se ti na 2 utrhl zadek, neznám konstrukci u BMW ale mám zkušenosti s klasickou 75 a gtv, kde se výkon neztrácí a na dvojku to uthnu kde chcu. -
« Re: Nasrote, kde si????
to 555: Tohle mě taky zajímá, mám v 635CSi LSD s 25%, ale chová se to na mě nějak divně, jako by se v tom někde topil výkon. Přidám víc, ono to zahučí do otáček, ale nikde se žádný kolo neprotáčí, prostě nic. Jo, na jedničku to do zatáčky při výjezdu utrhnu a zadek se hezky smýkne bokem, ale na dvojku bych radši a myslím, že by to 220HP a 310Nm mělo umět :o/ -
"-- skrytý --" 10.04.02 07:39
« Re: Nasrote, kde si????
Napr. www.motul.cz alebo .com Gear300 je 75w/90 GL-5, takze prilis viskozny sa mi nezda. V prevodovke je 110%-ny :-) Len ten difak funguje divne. Jeden pretekar mi na tieto priznaky povedal, ze nech som rad, lebo sa to sprava ako WRC. Ponukol som mu ho na predaj za symbolickych 18mil. DEM :)
Rozhodol som sa, ze tam dam Motul 90PA, len dufam, ze kym mi ho dodaju, vydrzi.
Zaujimave je, ze stary olej bol hypoidny 75w/140 GL-5 a vsetko bolo ok.
Aky ma vplyv viskozita na cinnost LSD? -
"-- skrytý --" 10.04.02 00:00
« Re: Nasrote, kde si????
Zajímavé - co je to Gear 300? Podle toho co píšeš mi to přijde, jako kdyby to mělo nějakou moc velkou viskozitu oproti oleji navrženému - kdyby to tak bylo, tak by sis mohl možná i oddělat zuby (myslím v diferenciálu, ne v puse :o) ... i když ty možná potom taky :o) ). Např. moc viskozitní oleje, když se nalejou do převodovky tak zruší synchrony - na vysokoviskozitní se dělají akorát hypoidní rozvodovky a ty jsou v drtivé většině akorát v náklaďácích. -
"-- skrytý --" 08.04.02 10:32
« Nasrote, kde si????
Vymenil som olej aj v diferenciali, povolit tie dva sroby bola neludska
robota, a nalial som tma Gear 300. Pred tym som tam mal Castrol SAF-X
(tusim) 75w/140, ktory odbornik vycital z nejakej hrubej a mudrej knizky.
Gear 300 sposobil revoluciu, voz pri vyjazde zo zakruty na „plny“ funguje
uplne inak. Pred tym som ma stalu trakciu (za sucha) a nanajvys malicku
nedotacavost, ktoru som vedel lahko korigovat prudkym ubratim plynu na
okamih, pravdaze. Teraz jednoznacne citim, ako ma predok taha do zakruty a
zadok tlaci + pridal sa zvuk, ako keby zadne kolo/a presmykovalo/li a voz
trosku cuka. Nemal som cas prejst par „nacvicenych“ zakrut, aby som zistil,
ci to drzi fakt lepsie, ale ten dojem tu je. Citit pri naozaj tvrdom
vyjazde/prejazde, zena si to urcite nevsimne :)
Teraz neviem, ci je to nefunkcny LSD, alebo je ten olej tak super, ze
naopak
funguje naplno a tym ma tlaci smerom. Fakt je to zvlastny pocit, abko keby
si sedel v dvoch vozoch zaroven.
Co si o tom myslis?
-
« Kupa Imprezy
Zdravim Vas, rozmyslam nad kupou Imprezy (GT/WRX), resp. zaujimama co sa da kupit za 400 - 500 tis. Sk. Mal by som zaujem o auto po prvom majitelovi, najlepsie asi v orig. stave, neburane, dvoj az stvorrocne :-))
Tak a teraz ma prosim uvedte do realu.
Dakujem