SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 29.05.02 11:11
« Re: Smyky
Cislo na SUBARISTU je 0608/SUBARU. Jinak k te Impreze> myslim si, ze u ni je hlavni problem ve svornosti zadniho diferaku. Kdyz se da geometrie jak pises, tak bych se obaval toho, ze to auto do zatacky ochotne vleti, ale potom se stejne vyhrne po predku ven. Vzhledem k tomu, ze ale delam Lancie a ne Subara, doporucuji ti jen tak nezavazne brnknout tomu Dunovskymu. Je sikovnej, sice ma malo casu, ale dela za cesky ceny. Ty netovy jsou - alespon pro mne - strasne vysoky. Jinak s Imprezou se da tancovat celkem obstojne i v serii, pokud okoukas styl jizdy z let cca 1983 od pilotu Audi> kdyz zacnes pred zatackou brzdit, auto navedes jakoby do smeru zatacky a az se typickz sklouzne po boku, zakontrujes ven ze zatacky a teprve potom ho posles definitivne dovnitr, procemz uz nebrzdis, ale pridavas. Vypada to slozite, ale je to jeste mnohem slozitejsi, protoze musis presne odhadnout rychlost auta, a spravnou vzdalenost pred zatackou. Takhle se mi povedlo [v esicku, kde driv bejvali AAA Auto Praha] ustrihnout kus gumy i s rafkem o vnitrni obrubnik. Doporucuji dlouho zkouset a nejdriv na sotoline. BMW M3 2.5 Evo E 30 znam, je to fantasticky auto, bohuzel posledni sportovni BMW. Kamarad ho ma ve skoroAckovy verzi a jezdi s tim kopce [kdyz ma penize]. On je teda taky super pilot. Ted ladi jeste s jednim takovym blaznem podobny silenstvi - AR 75 3.0 V6 24V, motoricky jeste vetsi narez, lepsi rozlozeni hmotnosti [motor vpredu, spojka s prevodovkou vzadu u napravy DeDion], jenomze zatim je tam moc problemu [hlavne s prevodama - maj moc der]. -
"-- skrytý --" 28.05.02 14:11
« Re: Smyky
Hmmm slovo do pranice. Budu si to muset precist jeste asi 20x abych se do toho dostal. Jak jsem tak koukal tak u imprezy vsichni zacinaj predni sperou. Trochu jsem jeste uvazoval ze jako ne speru ale tento diff: www.quaife.co.uk delaji taky dost zajimave veci jenom nevim jak se to projevi na jizdnich vlastnostech. No a protoze vidim ze ses docela praktik tak prosim tvuj nazor (to vis ja mel furt M3 (2.3, 3.0, 3.2) tak me ta ctyrkola jeste moc nejde. Ale zitra dam link na video s moji Imprezou - bohuzel je to pres rucku). Takze jak na nedotacivost:
1) vetsi sbihavost vepredu
2) vetsi rozbihavost vzadu
3) vetsi odklon vepredu, mensi vzadu
4) co tlaky gum vepredu vic vzadu min?
5) silnejsi zadni stabilizator
6) predni spera (s predpetim nebo ne a jakym) nebo diff typu quaife
7) zadni spera, mezinapravova?
Uz nevim co vsechno by na to melo mit jeste vliv.
Dik za radu Subaru je skvely az na tu nedotacivost, na asfalte ho pres plyn proste do smyku neposlu........ Dik -
"-- skrytý --" 28.05.02 11:08
« Re: Smyky
Ted budu hadat, ale mam pocit, ze po EVO III byl Lancer resenej prave s tou spolecnou uzaverkou pro predek a mezin. dif. a az EVO IV je mela zvlast, ale jen jedna z verzi [RS1 nebo RS2]. Proto je mozny, ze tvuj kamos ma pravdu. Jinak se zadni nebo predni nabrousenou sperou auto rozhodne nemuze zatacet hur, naopak - cim je vyssi svornost, tim zataci vic, problem je pak naopak udrzet to rovne. Hlavne pri intenzivnim brzdeni. Navic to zere vykon [zasperovany auto nejde odtlacit, pokud kola jsou v rejdu]. K sehrani uzaverek je jednoduchej test> postav auto na plochu suchyho asfaltu, dej kola do plnyho rejdu a pri cca 4500/min pust prudce spojku. Pokud auto hrne predek ve smeru tecny, je zadni uzaverka slaba. Pokud se auto roztaci do spiraly, je mezinapr. uz. rychlejsi nez zadni a pokud se toci dokola na fleku, tak je zadni rychlejsi nez stredni [to je o.k.]. Pak by ale pri otoceni volantu melo auto hned vyrazit rovne, kdyz ne, je mezinapr. uz. slaba. Zadni uzaverka a la ZF se da udelat kolem 30.000 Kc, problem je ale ta predni, ta je podstatne drazsi. -
"-- skrytý --" 28.05.02 09:16
« Re: BA 555
Je cierna MY99, poznam a neviem preco si vstci mysla, ze ju chce predat. Uz som pocul aj to, ze ju predal a predvcerom som ho videl na nej.
Na co ches to auto? WRX je komfortnejsia, viac imesta pre nohy vzadu, kasna je pevnejsia (pre havarky lepsia, je skaredsia a podvozok ma, ako upravena GT. Inak je to ten isty voz, motor, prevodovka...
Preto si myslim, ze v case STi je cena 1,45mil vela, ked dohodis dalsich 350, mas iny podvozok, motor, prevodovku, brzdy,... a vehemnetne sa tvrdi, ze MY03 bude vyzerat inak, takze moj verdikt je, ze ak nove, potom STi, inak GT MY99-00. -
"-- skrytý --" 24.05.02 13:00
« Re: Smyky
Mam jednoho kamose kterej mel uz Lanceru nekolik a rikal ze je to divne ze ve specifikacich je to tak ale ze 1 kus koupil bez spery a musel si ji nechat dodelat. Myslim ze nedotacivost u Imprezy jde vyresit: a) geometrii b) stabilizatorama c) antilift kitem - resi nadzvedavani predku pri akceleraci. Pak uz ty spery ale zataci to jeste hur, pak se musi jit hodne plynem. Mam skoro 100% jistotu ze ty viskospojky na SUBu nejdou modifikovat ale vymenit. No a nikdo by stejne nerekl jakej presne olej tam dat. Viz zkusenosti 555 v tomto foru o nekolik stran nazpet. A to menil jen olej v difu a prevodovce ne ve viscu. -
"-- skrytý --" 24.05.02 09:29
« Re: Smyky
Dovolim si s tebou nesouhlasit> ad Lancer: vsechny Lancery spery maji a je otazka kolik a jake. Nikdy sice nevim, ktera je RS1 a ktera RS2, ale fakt je, ze obe spery maji (viskozni). Dotahovani mezinapravovych viskoz se bezne dela treba na Lanciich (opiskuji se lamely a prisunou se k sobe bliz, dava se tuzsi olej) Duvod: Pokud se mezinapravovy diferak (starsi quattra maji casto uzaverku mez. dif. spojenou s prednim - Integrale, Cosworth...) vcas nezamkne, neni vyjezd ze zatacky plynuly, protoze vnitrni predni kolo proklouzne a pr. naprava nema dostatecny tah. Lancery starsi maji taky 2, novejsi uz ale 3 nezavisle viskozy, takze tam neni problem. Pouze RS jedna z nich ma kratkou prevodovku a mezinapravovou speru s pumpou, takze lze pouzivat rucni brzdu a auto neni tak jedovaty pri brzdeni z kopce na vlnach. Je pravda, ze Impreza je na suchem asfaltu hrube nedotaciva, ale nemam zkusenosti s tim, jak to odstranit. Urcite na to ma vliv zadni spera (da se udelat nebo i koupit mechanicka ZF misto viskozy) a prave otazka zavreni mezinapravoveho diferaku. Dobre dela spery Dunovsky ze Semcic u Boleslavi, tel. 0326-388 137, ale je porad plnej. Lancer je o.k., jen se to s nim musi umet (jestli jsi byl v San Remu tak jsi videl, jak je to nadherne pretacivy auto, jako Acka v roce 92). Nedotacivy to ma Arazim a spol. krom jineho proto, ze maji vzadu 4-6 mm sbihavost. Je to pro odlisny zpusob jizdy. -
"-- skrytý --" 23.05.02 09:18
« Re: Smyky
No. Tak treba u Lanceru je to vselijaky, nektery spery maj nektery ne. Zvlastni. Impreza zadny spery nema leda viskozni spojky. Jak dotahnout viskozu nevim, nikdo to tady v CZ ani nikde jinde nedela. Leda ze vymena za STi v cene cca 30-35.000. Je to jeden kus nerozebiratelny bezudrzbovy. Kdyz je problem vymeni se. Ma to tu nevyhodu ze auto uz pak nechce zatacet vubec (pri normalnim rezimu) zacina to fungovat az kdyz se jede v zatacce ostre pod plynem. S mezinapravovou viskozou bych si moc nehral to pak dela zajimave veci a nekde jsem cetl ze v normalnim provozu nepouzitelne. Neco jineho je kdyz ma spera nejake predpeti. Podle testu nekolika Imprez je zajimave ze nektere proste pod plynem nejde utrhnout (vzdycky odhrne predek) a nektere jdou lip. Na sotoline nebo snehu ci trave se teprve projevi ta viscospojka. Proste se zatoci, slapne na plyn. Chvilku si hrne predek pak sepne viscospojka a odsadi zadek a pak uz je to super. Ale na asfaltu se to nikomu nepodari!!! Tak to proste je. NEvim co by resily spery v zadnim difu. V serii to snad funguje jen kvuli rozjezdu na snehu a ledu ale jinak ne. Vubec by to chtelo mit nejaky penize na experimenty -
"-- skrytý --" 22.05.02 15:12
« Re: Smyky
Dobra, poslu. A k tomu smyku - mnohem vic zalezi na brzdach a zadni geometrii, nez na sile motoru. To auto musis podbrzdit a nasmerovat, aby zamkly spery a teprve potom akcelerovat. Ale funguje to jen u par aut podle sper. Cosworth na to moc neslysi, Impreza (stara) nema plynuly vyjezd, Lancer perfektne. Treba Viskoza se da i dotahnout, aby brala driv a ten predek pak lip tahne (uprava asi za pet litru). Proc takhle nikdo nejezdi, je otazka. Mozna je to proste pomalejsi, ale spis si myslim, ze to je velky riziko a malej zisk (mimochodem nekdo na Sumave v nedeli na 2. RZ z kopce rozehral Lancera moc hezky, ale nevim kdo, jestli Tucek nebo ten co prodava Skodovky????). -
"-- skrytý --" 22.05.02 01:17
« Re: Smyky
To mi pripomina ze mam ted auto na geometrii a tentokrat jdu cestou Whiteline. Tudis velky odklon vpredu, mensi vzadu vepredu sbihavost 0 a vzadu dokonce rozbihavost 1mm. Uvidime. Ale stabilizatory jsou spis kvuli naklaneni. Tlacej vlastne proti vektoru kterej tlaci tu stranu k zemi. Kdyz se to nastavi jinak vpredu a jinak vzadu tak to muze bejt ta cesta. Asi to ovlivni chovani vozu vic nez tlumice. Jinak Ales si koupil HP a je spokojen. Co clovek to nazor. -
"-- skrytý --" 21.05.02 12:21
« Re: Smyky
Samozrejme. Eibachy ho viac neutralizuju. Samotne stabilizatory su dalsim narokom na tlmenie, takze aj tlmice toho dost vyriesia. Ptotm tu mas geometriu. Negativny odklon ti odiera okraje pneu, ale voz lepsie ide do zakruty a horsie sedi na rychlych rovinakch.