SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 20.11.02 15:08
« Re: Subaru a
Kecaj. Ferodo ma asi 4 typy smesi (mozna 5) DS2000, DS2500, DS300, serie atd. Pac maj bordel v cislech a vzdycky mi nabizej desky na starou MY94-98 ja se nedam. FCP1333, FCP986. Nenench se zmast ze na prednich je napsano ze patrej na Nissan 300ZX.
Brzdej super. Prasnost a zivotnost je horsi. -
"-- skrytý --" 11.11.02 13:02
« K ALS
Blow-off nebo Pop-off ventil je pouhy jeden jediny ventil, ktery nejcasteji porovnava tlak v sani pred skrtici klapkou s tlakem za ni a pri vyraznem rozdilu se otvira a prebytecny vzduch lze pustit kamkoliv (sani, vyfuk, prostor). Nejcasteji je to dnes do sani. Potom existuje system oznacovany jako ALS1 nebo taky Bang-Bang, ktery veskery tento vzduch prepousti do vyfukoveho potrubi s tim, ze ridici jednotka reaguje okamzitym "prekrmenim" benzinu tak, aby tento vzduch v turbine expandoval a tim ji roztacel. Typicky priklad jsou soutezni Escorty Cosworth - je to na ohluchnuti. Jako ALS2 se oznacuje komplexni elektronicky system, ktery na zaklade hodnot tlaku vzduchu v jednotlivych castech sani a vyfuku, jednotlivych teplot a polohy skrtici klapky (spise zmeny jeji polohy) ruznym zpusobem reguluje cirkulaci stlaceneho vzduchu a vyfukovych plynu (vcetne vstriku vody) tak, aby turbo bylo neustale a opakovane roztaceno expanzi benzinove smesi v turbu (projevuje se "prskanim" cca 5-10/s pokud ridic ubere plyn - vyrazne treba u Corolly WRC). Protoze se k tomu neuziva zvlastni vstrikovac, prochazi nerozpraseny benzin valci a tudiz pisty velmi trpi. Naopak to prospiva vyfukovym ventilum, ktere jsou takto ochlazovany. Nelze tyto systemy pouzivat u obycejnych vyfuku, protoze by se roztrhly, je nutno pouzit specialni mirne konicky vyfuk. Lopatky turbodmychadel jsou zpravidla u vozu WRC titanove a uzpusobene tak, aby na nich usazeniny nevznikaly, nebot by rostl moment setrvacnosti turba a tim rostla jeho prodleva. Tlak v sani jeste ovlivnuje jeden system, a tim je WasteGate, ktery se stara o neprekroceni tlaku v sani. Pokud turbo "vyrobi" vice tlaku nez ma, otevira se klapka v turbine a vyfukove plyny jsou vedeny okolo turbiny primo do vyfuku. Otevirani a zavirani teto klapky se projevuje typickym piskanim, jako kdyz tenisky klouzou po gume. U seriovych aut se jeste nekdy pouziva tzv. Overboost - kratkodobe je tlakem v sani ventil na WasteGate pridrzen v poloze "zavreno" a tim se kratkodobe zvysuje plnici tlak zejmena v oblasti maxima toc. momentu. Protahovani doby overboostu a celkove zvysovani pln. tlaku patri k nejjednodussim upravam turbomotoru, zpusobuje vsak velmi casto jejich havarie (u Subaru nejcasteji propaleni pistu ve valci u turba, tusim, ze to 4?) -
« Re: Subaru a
Nazdar, potkal sem v Brne manika s STI a mel xenony, pry to osobne predelava....Ikdyz jsme stali za sebou jen na cervenou, mam cislo 602705704....Udajne to neni nejak moc drahe...
Jinak budu mit nove original kotouce, nevite nekdo o nejakych vyhodnych/kvalitnich deskach na WRX01? Ferodo nemaj nic na WRX...
Predem dik...Kdyby jste nekdo o necem vedel a byl od te dobroty, cinknete mi na 606 735 799 , potrebuji to co nejdrive, behem 11.11. :-(
Dik Radek -
"-- skrytý --" 08.11.02 12:37
« Re: turbo
To je ALS Anti Lag System. Meni to komplet parametre vtrekovania tak, aby zmes dohorievala vo vyf trakte a udrazala turbinu v otackach. Preto rally cars robia tie pops and bangs, ked pustia plyn a vyfukuju plamienky.
Dost to nici turbo a zvysuje spotrebu. -
« Re: turbo
Samotny blow off ventil vykon nezvysuje, sluzi ako ochrana turbiny, ked nahle uberies plyn(najma pri preradovani). Ked ho tam nemas, v momente ked pustis plyn uzavrie sa privod vzduchu do valcov a vznika pretlak, ktory turbinu zabrzdi. Pokial tam mas blow off ventil, tak sa prebytocny vzduch vypusti (su dve moznosti, bud sa vedie naspat do sania alebo jednoducho volne pod kapotu) a turbina ostava v otackach. -
matuS 07.11.02 23:45
« turbo
chalosi mam 2 otazky: zvysuje blow off ventil vykon? ak ano, preco a ako?
raz ste niekto pisal o systeme v rallye, ked na udrzovanie otacok turba sa do neho vstrekuje benzin?? neviem ci som to napisal spravne, preto poprosim keby ste mi to mohli dopodrobna vysvetlit.
vdaka
1. Malo citlive riadenie v oblasti okolo priameho smeru. Ked sa chce clovek prudko vyhnut nejakej jame, aby si ruky vykrutil, takisto pri najazde do zatacky musi clovek dost vyrazne volantom otocit, kym sa auto spamata. Otazka: da sa vymenit riadenie za strmsie? Ak ano, kde a za kolko? Ako riesit tie najazdy do zatacky? Zatial na to este nie som velmi zvyknuty a dost ma to odputava.
2. Turbo lag. Co s nim? Prepodkladam, ze to treba riesit konstrukcne, ide to? Kolko ma to bude stat? Poznamka pod ciarou: je pre mna dost podstatne, aby to auto (motor, vyfuk) vydrzalo dlho. Nechcem menit veci kazdy mesiac.
3. Stale neviem prist na optimalny najazd do zatacky (bez smyku, samozrejme, tam este nie som :-)), aj vzhladom k tomu riadeniu. Poradte. Jo, ide o kombi, ak je to nejakym sposobom podstane. Reci o nakladaku si nechajte odveci, ja vozim aj bajky a rodinku :-))