SUBARU

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.06  19:35

    « impreza a zatáčení

    sss,555,magic> mám dotaz ohledně geometrie přední nápravy - původně jsem zatáčel pod plynem ale po radě od 555 a magic(a) zatáčím už bez plynu nebo přesněji ubráním plynu nebo přibzděním a to těsně potom co začne auto zatáčet na pokyn volantu - jde mi o to jestli by nebylo lepší dát do předu menší odklony protože od předních kol potřebuji jen aby mě do zatáčky dostali dále už dotočí přibzdění(plynem/brzdou) - v dlouchých zatáčkách ten odklon bude chybět ale v těch co zatáčím brzdou bude čumák na začátku o něco rychlejší (na pokyn volantu) nebo ne ? Dále pokud zatočím brzděním a potom přidám plyn tak auto má tendeci se dost přetáčet , pomůžu si vetším odklonem na zadní nápravě ?
    555> už si zkontaktoval človeka co má D2 Racing ?
    -------------
    Impreza WRX 2005 //změny od serie - odklon v předu i zadu -1"30 , přední a zadní lamelový samosvor , prodrive kit na 265 koní , tužší stabilizátory na obou nápravách .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.06  11:09

    « Albi

    Diky moc za popis, aj za zdroje dalsich info.... aspon mam co robit pri tej blbej chripke.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.06  09:51

    « Bez nadpisu

    Outback je větší a komfortnější....Motory se do tohoto modelu dávaly 2.5T 115kW a 3.0 154kW
    Ještě upřesnění, 2.5 je přeplňovaný, ale jen "lehce" (1997+ 110kW, 1999+ 115kW, 2004+ 121kW),
    Albi : Co to je za blbost ???
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.11.06  07:52

    « Legacy wagon r.v. 2000(1?)

    Pánové, potřeboval bych od odborníku na starší auta nápovědu :)
    Kamoš si to teď koupil a má vzadu "neidentifikovatelnou" krabičku.
    Je umístěna vzadu vpravu, zespodu za nárazníkem, kousek od kola. Černá, plastová, rozměry cca 25x15x5cm a vedou z ní 3 kabely, který mizí někde u zadního diffu.
    Ví někdo, k čemu slouží?
    PS: já mám na Outbacku na tom místě vejfuk :-D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  22:45

    « Re: Re: Re: Outback x Forester

    Albi: "a ono to nefungovalo"
    :)
    Hill Holder funguje na principe gravitacie. V brzdovom valci je umiestnena gulicka. Normalne je drznana takym trnom v neutralnej polohe aby okolo nej mohla tiect brzdova kvapalina. Valec je umiestneny vodorovne. To tahlo, ktore spominate zatahuje ten trn, ktory drzi gulicku. Stlacenim spojky sa trn zasunie a uvolni gulicku. Pokial ide auto do kopca a stlaci sa brzda a spojka, tak brzdy sa zabrzdia a gulicka sa uvolni. Svojou vahou sa presunie (valec uz nie vodorovne - kopec) dozadu do najnizsej casti valca, kde zakryje otvor kadial priteka brzdova kvapalina. Po uvolneni brzdy je gulicka pevne pritlacena na otvor vracajucou sa brzdovou kvapalinou, takze v brzdach zostane tlak. Po pusteni spojky sa vysunie trn, ktory gulicku vrati spat a umozni brzdovej kvapaline uvolnit brzdove celuste. Preto, ked auto ide z kopca, gulicka nemoze zakryt pritokovy otvor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  22:22

    « Re: Re: Outback x Forester

    sss: Hodilo, ale nefunguje 8-s ...
    Pamatuji si, jak jsem někdy hned zpočátku chtěl zamachrovat před kámošem, on řídil, řekl jsem mu ať zastaví a zkusí to, a ono to nefungovalo :-) Zrovna jsme stáli tak nějak divně, našikmo, spíše z kopce :-) Od té doby vím ...
    zvejkal: Jinak kdyby to náhodou nějak fungovalo divně, až to budeš někde zkoušet, tak se to dá seřídit. Jednoduché seřízení táhla ...
    Dá se to nastavit tak, že to povolí v okamžiku, kdy spojka již zabírá. Jde o úhel pedálu spojky, kdy to povolí, nic jiného. Když se to přežene, máš problémy se rozjet i na rovině a zaparkovat je potom docela legrace (zkušenost :-), když je to málo, povolí to moc brzo a couvne to.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  21:54

    « Re: Outback x Forester

    Albi: "Prostě když stojíš v kopci na brzdě a vyšlápneš spojku, můžeš sundat nohu z brzdy. Z kopce to nefunguje, je to schválně."
    No, neviem ci schvalne, niekedy by sa to hodilo aj z kopca, ale podla toho ako to je navrhnute, si myslim, ze by bolo dost komplikovane to prerobit aby to fungovalo aj z kopca.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  21:45

    « Bez nadpisu

    Ještě mě napadlo, pokud to již neznáš, zkus:
    www.subaru.com.cz
    www.subaruclub.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  21:19

    « Re:

    Ještě upřesnění, 2.5 je přeplňovaný, ale jen "lehce" (1997+ 110kW, 1999+ 115kW, 2004+ 121kW), Hill-Holder i redukce má (s manuálem). Převodovky s redukcí se dělaly ve dvou verzích, lišily se převodovým poměrem redukce (a asi dalšími parametry, snad stálý převod). Například Legacy 2.0 mělo 1:1.44 a 2.5 1:1,2, Forester má 1:1,44. Snad nekecám. Samozřejmě čím více, tím lépe :-)
    Jinak mi kdysi u Freye říkali (byl rok 2001), že všechny turbo-verze Subaru mají i zadní samosvor, nevím jak právě ten 2,5 do r. 2003 v Legacy, ale v současném modelu má samosvor vzadu až 3,0 nebo právě Outback s Foresterem. U Imprezy sa to týká GT/WRX a výše. Já bych jím také nepohrdl, ale bohužel ...
    ---
    s tím turbem jsem kecal, viz výše a dále. sorry za mystifikaci ... 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  21:09

    « Re: Re: Outback x Forester

    Allesio: Goodyear UG7 205/55R16H, vypadají pěkně, na suchu jsou tiché, jsem zvědav na záběr na sněhu. No, stejně nebudu moct srovnávat. Mezitím jsem někde zaslechl, že jak se trochu sjedou, nic moc. Nevím.
    Už aby konečně přišla ta zima, chci sníh !!! :-)
    S tím Hill Holderem, škoda že se do modelu 2004+ nedává, docela mi chybí, u starého Legacy jsem ho měl. Frajeřinka pro slečinky ... ale líbilo se mi to :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Alessio1

    Alessio1 23.11.06  21:05

    « Re: Outback x Forester

    albi...jaké gumy jsi nasadil? (na auto...) >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.06  21:05

    « Bez nadpisu

    Jen mala poznamka. hillholder je jen u manualnich nepreplnovanych verzi... a hlavne to je bomba vec! jako cele Subaru ;-) Tak si poradne vyber good luck :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  20:31

    « Outback x Forester

    Také bych přispěl. Ono se tu asi nikomu nechce se moc rozepisovat :-) No, jen stručně:
    Outback je větší a komfortnější, jako model je to ten "vyšší" a tedy dražší. Je postaven na Legacy, zvýšená světlá výška na 20cm, trochu větší nárazníky a oplastované spodky dveří, prahy a lemy blatníků. Plasty jsou lakované, takže se mohou poškrábat. Toť v zásadě vše. Zbytek dílů je shodný s Legacy, což může být výhoda při shánění něčeho z vrakoviště apod.
    Motory se do tohoto modelu dávaly 2.5T 115kW a 3.0 154kW, k 2.5ce byl manuál 5-ti kvalt s redukcí 1:1,2, šikovná věcička ta redukce. Alternativa je automat, 4-kvalt, žádná redukce, 3.0 je jen s ním.
    Forester je kratší, menší rozvor a tudíž trochu méně místa hlavně vzadu. Ale zase je vyšší, sedí se tam výše a je takový více off-roadovější a drsnější. Ta drsnost je spíše pocitově, světlá výška je podobná (asi 19cm), styl oplastování je stejný (líbilo by se mi provedení s černými, nelakovanými nárazníky - nepoškrábou se, resp. není to tak vidět), možná díky menším převisům a rozvoru je v terénu nepatrně obratnější.
    Motory se tam dávaly 2.0 92kW (90kW ročník 1998) a 2.0T myslím 125kW. Ten atmosférický motor je s 5-ti kvaltem s redukcí myslím 1:1,44.
    2.0T byl s pětikvaltem bez redukce, další varianta je 4-st automat.
    Motor 2,5 se do evropských verzí bohužel nedával, ale občas se dá sehnat nějaká amerika.
    Jinak obecně motory i převodovky jsou stejné pro oba modely. Pro oba platí, že mají Hill-Holder (myslím), spojkový pedál táhlem blokuje brzdový okruh. Prostě když stojíš v kopci na brzdě a vyšlápneš spojku, můžeš sundat nohu z brzdy. Z kopce to nefunguje, je to schválně.
    Pokud jde o 4x4, s manuální převodovkou jde o stálou čtyřkolku se 3-mi diferenciály, mezinápravový je u všech Subaru (Impreza a výše) samosvorný, tedy lamelová spojka která se při prokluzu sevře. Forester i Outback mají samosvorný i zadní diferenciál, zatímco u Legacy a Imprezy to platí až u těch nadupanějších verzí. Pozor ale, nejde o plnohodnotnou uzávěrku, snese to jen něco, specielně ten zadní. Je to spojka a prostě při větší námaze proklouzne.
    Automat funguje na jiném principu, přesně nevím, ale automaticky se tam přiřazuje zadní náprava. Něco už tady v diskuzích o tom bylo ...
    Jinak mě osobně se starý Forester moc nelíbí, dal bych přednost Outbacku, ale ten se hůře shání, především s manuálem. Vím to moc dobře, chtěl jsem jej. Naopak nový Forester II (2003+) je moc pěkný, do toho bych šel hned.
    Pokud jde o problémy, Subaru jsou jedny z nejspolehlivějších aut, ale samozřejmě záleží na štěstí a také předchozím majiteli. Četl jsem o nějakých problémech se spojkami u 2,5 verze a také motory. Snad je to lepší než u předchozí 110kW (do r. 1998) verze tohoto motoru, kde odcházely těsnění pod hlavou a nebyla to legrace. Viz např. www.carsurvey.org.
    Nějaké informace a technické parametry se dají najít na :
    [odkaz]
    [odkaz]
    No, to jsem se rozkecal, a to je jen stručný úvod :-) Doufám že to pomůže k tomu, že budeme mít mezi sebou dalšího Subaristu. Neváhej a běž do toho, zima je skoro tady !!! :-) A se Subaru je teprve ta nejdrsnější zima a sněhová kalamita zážitek !
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  20:30

    « Bez nadpisu

    Nějak se mi to sem podařilo dát 2x a to u takového ukecaného příspěvku není dobré :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  18:13

    « Bez nadpisu

    H6 malo v mojom pripade len automatiku a ten ich VDC a neviemco system. Na 2,5 si fakt nespominam, tusim bol hillholder a redukcia.
    Forester mal zadny lsd a tvaril sa ako Impreza.
    Celkom si ma prekvapil otazkou, uz zabudam vybavy inych verzii ako GT/WRX :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  13:25

    « Re:

    A co 4x4? Ako je na tom Outback?
    (Ak obtazujem trivialnymi otazkami, kludne napis, ze si to mam vygooglit :-) - ale ma to uzavierku dif. a tak? :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.11.06  12:22

    « Bez nadpisu

    Ano komfortu urcite, take mensi odpor vzduchu pri cestovani po dalnicich, proste je to auto vice pro pohodli nez forester. Koroze se neboj, Subaru má navíc na proreziveni mylsim 12 let zaruku. Outback ma podle me take vetsi kufr a vice mista na zadnich sedackach, uvnitr je forester opravdu docela maly (relativne)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  11:56

    « Re:

    Dik. Cize Outback ponuka viac? Coho, komfortu? A ta verzia s 2.5l motorom?
    A co korozia, ma to nejake slabiny v tomto ohlade? (jedna sa o 6-7 rocne auta).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.11.06  11:00

    « Bez nadpisu

    Forester je viac offroad a uzitkovo ponaty. Motory z toho obdobia 2,0 a 2,5 su slabe na tie auta, pretekar nebudes. Ten turbo je osekana verzia z GT. Slabina je celne sklo, ktore ma blby uhol a ked prileti kamienok, je velka pravdepodobnost, ze praskne. Nad 200 je aerodynam hluk dost pocutelny.
    Outback a 3,0 je fajn, velmi sa mi pacil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.11.06  22:57

    « Forester vs Outback

    Ahojte. Su tieto dve auta zrovnatelne? Da sa povedat, ze Outback je vacsi Forester?
    Hladam rok vyroby tak 1999 - 2000, vo Forestrovi som videl 2l motor, 90kw a 125kw (turbo), u Outbacku som videl nejake 2,5l a 3l motory - maju nejake slabiny, resp. ktora motorizacia je adekvatna pre tie rocniky?
    Na co si pripadne davat pozor (slabiny uz musia byt zname). Ako su na tom s bezpecnostou? (videl som, ze mavaju aj bocne airbagy).
    Pravdu povediac, tieto auta som donedavna vobec nepoznal, clovek ich u nas nevidi ... a ked tu citam toto forum, tak pocujem len same chvalospevy, hm...
    Diky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…