SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
Alessio1 07.01.07 10:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Legacy 2.0 s automatom
potvrzuji to, že Legacy s 2,5i již není k dostání (pouze skladové vozy s veeelkou slevou20%!!!!) , byla vystřídána posilněnou 2.0R(165k) , čili je to buď 2.0R nebo 3.0R. Outback má 2,5i (ten starý-165k) a 3.0R (ten klasický, 245 poníků). Je jasné, že ten půllitr dělá svoje a třeba točák je na tom lépe u 2,5i(o cca40Nm), obecně si myslím, že co se dynamiky a výkonů týče, je lepší 2,5i...je ale zase ve vyšší sazbě DPH a bude asi žrát o něco více (řádově max. půl litru).
Co se týče toho pohonu 4EAT...je to myslím tak, jak píše tehac -
"-- skrytý --" 07.01.07 10:38
« Re: Re: Re: Re: Legacy 2.0 s automatom
no s tím že se připojuje zadek nej v prokluzu prrr :-D
Je to zapojené pořád v poměru 60:40 (50:50 u MT) jen při prokluzu se to "kousne".... Ještě sem nějak nestudoval manuál 4EAT, takže nevím jestli to pak spojí v poměru 60:40 nebo 50:50 :roll:
Každopádně srovnání by to sneslo až s Haldexem další generace, který už přenáší ve výchozím stavu nějaký moment (ne jen 5% jak je to u 2. generace). -
« Video
pred časom som tušim na tomto fore SUBARU videl home video ako sa niekto z vás bláznil v panenskom snehu s Outbackom niekde pri lese a sneh letal vsade dookola >:D .
Ak niekto z Vás vie o čom hovorím a viete kde to hľadať, pošlite link rád bý som si to peklo ešte pozrel. Dík -
« Re: Re: Re: Re: Legacy 2.0 s automatom
To Alessio
to som si chcel potvrdiť s tou 2.5 pre Legacy. V katalogu pre MY06 ešte taká kombinácia existuje.
To Pohodar
neviem, či tomu dobre rozumiem s tou kombináciou AT a lamelovky... Znamená to že tam nie je permanentný pohon zadku a pripája sa to len v prípade potreby?
Facelift Legacy (Outbacku toším ešte viac ;-) keď som ho videl na tých elektrónoch) mu veľmi prospel hlavne z vnútra - čo som videl na obrázkoch. Ono úprimne, nie som úplne rozhodnutý či sedan alebo kombi. Sedan po FL som ešte nevidel. Outback by som asi nevyužil, aj keď lyžujeme celá family -
"-- skrytý --" 07.01.07 07:21
« Re: Re: Re: Legacy 2.0 s automatom
2 Zberatel
K žádné změně v MY07 pokud vím v technice nedochází. 4EAT je stejná jako v předcházejícím modelu od roku 2003. Možnost režimu ručního řazení je - Sportshift - a chování popsal níže tehac.
Nemám mnoho zkušeností s automaty, pouze uživatelské (VWPassat 2,8, Opel Vectra 2,0, Opel Astra 1,4, Nissan Primera CVT) Všechny s HDM řadily tak nějak stejně a ten automat v Subaru je na tom stejně jako kterýkoliv jiný automat. Fci Sportshift rád používám pro brždění motorem a taky pro předjíždění.
Na 5EAT v 2,5l si ještě budeme muset počkat.
Důležitá věc, kterou jsem před nákupem auta nevěděl je, že Subo s automatem nemá mezinápravový diferenciál, ale Multi Plate Transfer Clutch - tedy lamelovou spojku. Defacto je to principiálně podobné Haldexu, ale je to naprogramováno tak, že to zapojuje zadní kola do akce dříve, než se přední smeknou. Myslím, že jsem někde četl, že na 1 a 2 jsou připnuta plně, pak se odpojují.
Jinak se připojuji k tehacovi,když říká, že automat je pro jízdu terénem pohodlnější než MT. Nebrousíš spojku, neřešíš jestli to už chcípe - prostě pohoda. -
"-- skrytý --" 06.01.07 22:40
« Re: Legacy 2.0 s automatom
Tipuju ze v kombinaci s 2 litrem to bude trosku vic radit, prece jen ten kroutak je tam mensi a posazenej vys... Spis bych sel do 2.5
S 2.5 je to vpoho, ani nevis ze radi (po zahrati), moc to netoci (na dalnici pri tacho 145 3500 ot/min), v terenu to jede samo (osobne bych rekl ze lepsi nez manual s redukci, kde musis davat pozor, aby to nezdechlo).
V porovnání 2.0 MT -> 2.5 AT na tempomat na dalnici (133 GPS) 2.0 ztraci v kopci (svete div se :-D), jinak vpoho az do 160 (GPS). -
« Re: Re: Legacy 2.0 s automatom
To Pohodar
nevieš náhodou či dochádza k nejakej zmene v automate pre MY07? je možnosť radiť ručne v tvojom prípade? Mal som 4st AT v Scorpiu, ale ten si robil co chcel. Ale vo všeobecnosti AT môžem. Spotreba do 10 je OK.
Nie som žiaden technofil, že by som mohol porovnavat 4x4.
Ja som zas jazdil pravidelne A4quttro (pred faceliftom) a je to dobre. Inú skúsenosť nemám mimo stáleho pohonu u offroadov ale to nepotrebujem. Spolieham na SUBARU, ich skúsenosti a spokojnosť zákazníkov. 4x4 chcem kôli jazdným vlastnostiam, bezpečnosti a zime - bývam na kopci :) -
"-- skrytý --" 06.01.07 22:16
« Re: Legacy 2.0 s automatom
2 Zberatel
ahoj, jazdim na Outbacku 2,5 MY06 s 4EAT.
Je to standardni automat s hydromenicem, žádný zázrak.
mám dlouhodobou spotřebu klem 9l/100km.K řazení nemám připomínek, když je studený, trochu škube, za tepla bez připomínek. 4.st. není moc, ale vzhledem ke 4 delší než 5 u MT bych to označil za dostačující. Dotazy?? >:D :D
4kolka je absolutne supr. Běžně jezdím s Passatem (posledni generace) 4Motion což je uplně na prd. AWD neumím posoudit proti Quattro od Audi, ale proti 4motion s Haldexem je to bez komentáře., AWD rulezzz -
« Legacy 2.0 s automatom
Rád by som sa dozvedel váš názor na Legacy 2.0R 2007 v kombinácii s automatom. Osobne so SUBARU skúsenosť nemám. O aute ako takom som už čo to čítal ale o tom automate viem len že je 4-stupňový. Neviem ani či je to klasický automat alebo nejaká robotizovaná prevodovka. Tuším sa čosi podobné kombinuje s Outbackom 2.5
Tiež sa chcem opýtať na skúsenosť so zástupcami SUBARU na Slovensku. Prekvapilo ma pri návšteve SUBARU Bratislava (mikona) že v 12/06 ešte nie su žiadne info k faceliftu. Niekto tu spomínal že na novom modeli jazdí už od novembra. Čo teda zastúpenie, ich prístup, servis, ochota, vaše doporučenia a pod.
A ešte na záver, ako je to u SUBARU s pravidelnými prehliadkami - aké sú intervaly a čo orientačné ceny. Dik -
Alessio1 06.01.07 20:46
« Re: outback-carauto
dusttt: ano, nakrklo mě to a napsal jsem...výsledek samozřejmě nula, spíš čekám, že se stanu slavným a v někaterém z dalších článků či editorialů utrousí pan červenka nějakou vtipnou narážku na přecitlivělé a totálně zaslepené subaristy...Již dva dny má pan redaktor k dispozici fotku PP (neplést s průkazem původu >:D )od slovenského kolegy, nyní přikládám po dvou dnech bez odpovědi ještě fotku od kolegy mv ; nečekám, že pan redaktor uzná chybu (či poruchu na voze?), ale určitě se chytne za nos. A...o to mi jde ;-) -
« outback-carauto
Sice trochu pozdeji reaguji, ale taky mi to neda. Sem tam si koupim carauto, a kdyz sem videl, ze tam je test outbacku, tak nebylo co resit.
Co ma ale sakra znamenat ta zminka o ropnym vrtu!!! Podle toho co ctu na subaru.com.cz, tak mi pride, ze s trilitrovim 6ti valcem jezdite za rozumnou spotrebu, kdyz jeste vezmu to, ze sou vsechny 4kola v pohybu, takze tam dochazi k vetsimu treni atd, nez u dvoukolek. A co ten trapnej stouchanec, ze audi rs4, ktere ma o 2valce, 1,2litru a 175 koni vice ma s tejnou spotrebu pri dodrzovani predpisu! To by asi koukal pan Cervenka, kdybyste mu napsali kolik vam to zere pri DODRZOVANI PREDPISU!!! A na konci testu: opravdu nehospodarny motor!!! To uz je opravdu trochu moc....
Allesio: huste ty, zes napsal mail do redakce. Aspon videj, ze ne kazdej nad jejich clankama mavne jenom rukou....
Taky sem chtel jednou napsat mail do redakce 4x4magazinu ( nak sem s k tomu pak nedostal ). Slo o srovnavaci test forester 2,5XT versus BMW X3 a pan redaktor napsal, ze forester ma nevyhodu v tom, ze se mu nedaji nastavit operky hlavy. No, asi se nedaj nastavit, proze to sou aktivni operky... ( si teda myslim, ze se prave proto nedaj nastavit ). Kazdopadne v celem testu clovek nenasel zminku o aktivnich operkach hlavy. Dokonce tendle test ma autorizovany prodejce subaru na jejich webovkach v rubrice testy nasich aut. Coz taky nechapu!
MV: napis mi mail (mam ho na subaru.com.cz) a ja ti ten test outbacku poslu. Jestli si teda chces trochu zkazit sobotu a zanadavat si na pany redaktory.... >:-[] -
"-- skrytý --" 05.01.07 01:03
« Re:
Kde jsem to jen slyšel, že zimní nokiany jsou ideální přímo do sněhu a těžších podmínek, ale na dynamické ježdění po suchých/mokrých asfaltkách v zimě jsou vyloženě podprůměrné...
No, pokud je srovnám s letními NVRi (samozrejme v lete!), tak sou na tom mhohem lépe. Ty letní se jim fakt nepovedly :?
ne, jak jsem psal, je to naprogramováno tak, že zadek je připojen dříve, než dojde k prokluzu předních kol. K Haldexu jsem to přirovnal, jen kvůli vícelamelové spojce.
AWD u Subaru s AT funguje tak, že CPU (počítač) dělí přenášený výkon od poměru 95/5 do 60/40 přední/zadní. Ten poměr 95/5 je použit třeba na dálnici.
V podstatě CPU sleduje podobné (možná i stejné) údaje jako VDC (ESP) - pozici akcelerátoru, úhel natočení volantu, náklon karoserie, výkon motoru, příčné zrychlení atp. Na základě toho vyhodnocuje, kolik výkonu má poslat dozadu ve výše stanoveném rozmezí. Celej fígl bude zřejmě v tom,jaké algoritmy pro jednotlivé situace CPU má. Z mojí zkušenosti to funguje bezvadně.