SUBARU
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 12.01.07 15:26
« Bez nadpisu
U 3.0 automatu (pravda - ten jsem osobně netestoval) bych tomu průměru 12,5 l/100 km celkem byl ochoten věřit.
magic, ty vyzeráš ako rozumný človek, dokonca sa občas priznáš, že tomu aj rozumieš :-) Povedz mi jednu vec, ako môže motoristický novinár napísať takú vec, že so spotrebou sa nedá dostať pod XX litrov. Vždy sa dá so spotrebou niečo robiť otázka je iba za akú cenu. Ja napríklad v meste zajazdím na I spotrebu okolo 10.2 keď sa krotím. Ale načo to budem robiť, narvem tam S idem za 13, mám komfortnú jazdu, nerozmýšľam nad tým, čo tam má automat hodené, jednoducho idem/veziem sa aj keď sa ponáhľam. Auto nemá ani 5000km, predpokladám že spotreba pôjde neskôr dolu. Ale v živote by som si nedovolil napísať, že auto nevie jazdiť za menej. Jednoducho jemu to nešlo a urobil z toho defaultnú vlastnosť. Na weekend si beriem RS4 ale majiteľ ma upozornil, že pod 20 v meste nepôjdem. Urobím si nejaký menší okruh a určite nebudem na 10.8 ako s outbackom, ktorý mal ledva 1500km... Keby som bol teda motoristický novinár mám napísať, že s RS4 do mesta netreba chodiť? Nie napíšem, že vlastnosti a určenie vozidla sa odzrkadlia na spotrebe. Tobôž keď som novinár, ktorému dajú do ruky 750ku, ten si musí vedieť zrátať, že náklady na pohonné látky sú zanedbateľnou časťou nákladov.
Jednoducho od seriózneho novinára by som čakal výčitku k spotrebe (ktorá áno nie je najnižšia ale rozhodne nie je vysoká) a informácie prečo je tomu tak.
Ešte že sa rozhodujem podľa toho ako sa cítim pri jazde v aute (nie po 2 kruhákoch) a nie podľa testov v časopise. Ako zdroj určitého druhu informácií je to dobré ale použiť to na rozhodovanie pri nákupe?
Tu sa už oblúkom dostávame k slovu profesionalita. Trochu zamrzia odkazy na psychiatriu a podobne, pretože človek vedomý si svojej pravdy sa nepotrebuje takto znižovať. -
« Bez nadpisu
magic: Dovolim si malicko nesuhlasit s tvojim tvrdenim, ze test nemoze poskodit znacku ci importera.
Uz cca 8 mesiacov som spokojnym majitelom Forestra 2,5 Turbo. Auto som dlho vyberal a bol len velmi maly kusok od toho, aby som ho nekupil prave z dovodu testov v roznych casopisoch, kde sa uvadzalo, ze auto jazdi so spotrebou v rozmedzi 15-25l / 100km. Spotreba pre mna nebola az tak dolezita, ale rocne najazdim cca 60000 km a spotreby 15-25 som sa bal. Jazdim za cca 11l bez nejakych zasadnych obmedzeni a to je rozdiel. Verim, ze su taki, ktori sa rozhodnu inak ako ja a auto nekupia. A to, si myslim, importera poskodzuje. -
Alessio1 12.01.07 01:00
« Re: Re:
magic: dovol mi, abych to ukázal z mého pohledu: ten člověk v článku tvrdí, že nebyl schopen se při velmi klidné jízdě po okruhu 700 km dostat se spotřebou pod 11,7l přo jízdě stylem 50/100/140. Já vím, že to možné je, dokonce že majitelé mají dlouhodobý(i s městem!!!) průměr okolo 11litrů, řekněme v intervalu 10.8 až 12. Pak mi ale tvrzení, že s tím autem nejde jet pod 12,5 příjde jako vysloveně zcestné a kdo si to přečte, tak dostane MYLNOU informaci, že se s tím autem nedá jezdit rozumě (autor uvádí podle něj reálnou kombi 15l!!!!). To mě doslova namíchlo - protože takový článek skutečně pověst subaru očerňuje a to zcela neprávem (z toho logicky vyplívá, že hatí zájmy importéra prodávat, ne?). Pak to srovnání spotřeby s RS4...to už byl vrchol ledovce.
Jinak je samozřejmě jasné, že subaru nejsou žádní šetřílci, ale tohle...to je prostě mimo...moje chápání. -
"-- skrytý --" 12.01.07 00:33
« Re:
Zastal bych se Červenky v otázce spotřeby (byť tedy bytostně nerad!), protože i moje zkušenost má celkem blízko jeho tvrzení. Článek jsem nečetl, ale vycházím ze zde uvedených čísel (tím rovněž nezaujímám žádné stanovisko k jiným závěrům v článku). U 3.0 automatu (pravda - ten jsem osobně netestoval) bych tomu průměru 12,5 l/100 km celkem byl ochoten věřit. Ač budu asi ukamenován, Subaru je pro mě opravdu synonymem pro auta s obecně vysokou spotřebou paliva, ale zato mi nabízejí oproti konkurenci něco výrazně odlišného a osobitého (pro mě více než pozitivně) a není to například pro mě vysloveně zásadní parametr pro výběr vozu. Audi RS4 jsem netestoval, k jeho spotřebě se nemohu vyjadřovat.
Také si myslím, že i když je člověk třeba fanda nějaké značky proto, že mu je její filozofie blízká, neměl by propadnout do stadia popírání i negativních vlastností dotyčné značky, které vždy budou na jakémkoli voze jakéhokoli výrobce.
Zároveň hrubě nesouhlasím s tvrzením, že test může poškodit značku či importéra - právě s tímto obratem jsem za svého působení v redakci Automedie tvrdě bojoval, protože tato zaklínací formule byla důvodem pro "bezzubé" články bez jakéhokoliv závěru. Je-li test a tvrzení v něm obsažená nějak prokazatelná, nemůže závěr z měření alespoň rámcově srovnatelných parametrů a tím pádem z testu plynoucích faktů někoho poškodit. Poškodit mohu pouze spekulativními nebo vysloveně subjektivními plky či zfalšováním měření nebo hrubými nesrovnatelnostmi měřených hodnot. Testy, jejichž závěr zní: "každé auto je nejlepší" nejsou testy, ale zbytečným plýtváním papírem a penězi.
Sorry! -
Alessio1 12.01.07 00:07
« Re:
dneska jsem si zařídil 2,5i MY07...čoveče, mě přišlo, že jede o kousek líp než legacy...a pak jsem si zkoušel i co s takovým autem udělá redukce...Musím říct, že se mi v něm pěkně jelo. Okresku 2tř. vyžehlil moc dobře, redukce byla při rozjezdech znát. Byl to manuál, trošku nepřesné dráhy, ale to bylo v nové legacy taky, to se vyběhá (auto mělo najeto 600 km). Docela to jelo, málo nenaklánělo, pohodlné (žel ve výbavě bez kůže a navi (teda...tu měl majitel externí a...fungovala :roll: ). Kůži jsem oželel, sedadla se mírně zlepšily (pocitově, neměřil jsem je a neměl jsem přímé srovnání), kryt zespoda zůstal bohužel plastík. Jinak, rozehřívací stěrače a sklápěcí zrcátka jsou asi největší novinka (taky malinko jiný design stř. panelu, myslím, že povedený. Přístroje jsou velmi podobné ale zpracované trošku víc hi-tech než doposud.) Co se týče posazu...je příjemné mít alespoň malý nadhled. Disky byly malé, od pohledu 16(?), takže jízdní pohodlí bylo velmi dobré. Docela se těším na projíždku v tribece. designové změny masky hodnotím na 1*, zadní partie je jen mírně upravená (myslím, že malinko jiná optika, ale byla tma). jelo se s tím dobře a člověk měl pocit, že řídí skutečně KUS auta. Už bych o Outbacku vážně přemýšlel, protože až teď, když jsem měl možnost ho mírně povodit po okresce, jsem zjistil, že to chování je velmi dobré (to člověk bez volantu v ruce jen odtuší), přesné a kvalitní. PS: mám se zeptat na ten manuál? -
zhrado 11.01.07 23:59
« Bez nadpisu
Tak proti p. Cervenkovi nic nemam a Carauto citam rad ale to, ze Ta poslal k psychologovi ma zarazilo.. Asi potrebuje ist k psychologovi on. Nech sa na mna nehneva ale toto je odpoved novinara? Ani sa necudujem, ze su vo svete potom tak oblubeni. Kazdopadne je to smutne a neviem si to vysvetlit inak ako, ze pan novinar ma dake nezhody s touto znackou. Ked sa brani dokazom, ktore sa mu poslali a pri naozaj priatelskom dopise posiela cloveka za psychologmi.. No neviem. Tymto jeho dopisom ma teda vobec nepresvedcil o tom, ze pravdu ma on. Mimochodom Subaru nieje jedina znacka ktora mu lezi v zaludku aspon co som si vsimol.. No ale co uz, nikto nieje dokonaly :-)
Som rad Alessio, ze si sa do toho "obul" a vieme kusok dalej aj o novinaroch z Carauta aj o spotrebe jedneho nenazraneho auta :-) ....
PS: hlavne, ze mu chuti... co sa u niektorych inych aut neda napisat ked su ovela castejsie v servise.. -
"-- skrytý --" 11.01.07 23:36
« Bez nadpisu
Prozatím můžete s pomocí psychologa trénovat postupy, jak předcházet nezvladatelné hysterii v situacích, kdy někdo najde na objektu Vašeho zbožňování nějaký nedostatek.
Toto je perla hodná novinára :)
To je škoda ďalej komentovať. Poďme preberať niečo užitočné, nie človeka čo nevie navoliť na prevodovke I keď chce nižšiu spotrebu a utápa sa v spotrebách na 100.
Napríklad či nemá niekto servisné manuály k outbacku MY 2007 :) -
Alessio1 11.01.07 23:30
« Re: Re: Re: Re:
dále mistr červenka již mlčí, posílám tyto dva maily a snažím se ho nějak přimět k reakci...marně.
Dobrý den!
Dal jsem si práci a sehnal fotku od slovenského kolegy s Outback 3.0 , koupeno 1.12.06
První výlet je Bratislava-tatry-Bratislava , druhé dva pouze jízda po Blavě.
[odkaz]
Nechci, abyste si o mě myslel něco špatného, jde mi o to dopídit se pravdy, protože Vámi zajetá spotřeba opravdu nebyla normální. Nic proti Vám osobně nemám, jak jsem již několikrát psal, Carauto čtu a velmi se mi líbí.
Pokud jste si můj rozhořčený první dopis vzal nějak osobně, tak se Vám za to omlouvám.
S pozdravem
Aleš Jungmann
PS: testoval jste na tom samém okruhu také Legacy 2,5i? Bylo by zajímavé srovnat spotřeby...
Dobrý den!
ještě, aby se situace vysvětlila, přikládám další foto z PP kolegy s třílitrovým vozem - s outbackem jde opravdu jet za méně než 11,7.
[odkaz]
S pozdravem a s očekáváním odpovědi
Aleš Jungmann -
Alessio1 11.01.07 23:29
« Re: Re: Re:
moje odpověď:
Pane Červenko,
Neobvinil jsem vás ze lži, to byla pouze jedna z mnou nabízených variant vysvětlení Vaší spotřeby 12,5 litrů při klidné jízdě. Opírám se například o informace uváděné na [odkaz] , dále o poznatky MAJITELŮ tohoto vozu na fóru a v neposlední řadě i o svou osobní zkušenost, protože jsem ve třílitru najezdil (jako spolujezdec) tisíce kilometrů.
O tom, zda Audi RS4 má nižší spotřebu než třílitrový outback snad nebudeme vést polemiku,že.
Vy jste mi doporučil péči psychologa. Děkuji za radu, sice jsem poznámku tohoto ražení od Vás neočekával, nebude mnou opětována, každopádně děkuji.
PS: ad. Vaše PS...to jste naměřil s tímto vozem? Pak to ale opravdu vypadá na chybný kus, nemyslíte?
S přáním hezkého dne
Aleš Jungmann -
Alessio1 11.01.07 23:26
« Re: Re:
Já:
Dobrý den!
V čísle 52/06 pan červenka testoval Subaru Outback 3.0R AT. Chtěl bych upozornit Vás i autora článku, že Outback má několik mých známých a rozhodně nejezdí za 12,5l mimo obec a dálnice, jak pan redaktor několikrát v textu zdůrazňuje. Nadto tvrzení jako "Nejnižší dosažitelné minimum je 11 litrů, ani velmi klidný řidič nedokáže dlouhodobě jezdit s nižším průměrem než nějakých 12,5 l/100" nebo zmínka o tom, že jízda s Audi RS4 je méně náročná na palivo jsou dle mého názoru i názoru mých kolegů,subaristů, vysloveně lživá. Autor měl buď vadný automobil,nesundal nohu z plynu nebo si vymýšlí a hledá za každou cenu nějaké chyby...ale ujištuji vás, že mimo obec jezdit s třílitrovým vozem klidně, minimálně za 12,5l není normální.
Doufám, že dostanu alespoň nějaké vyjádření pana Červenky, kterého jsem si vážil pro jeho nezaujatost. Odvážím si říct, že tento test velmi poškodil značku Subaru v očích automobilové veřejnosti a to není dobře...Subaru si takovéhle články rozhodně nezaslouží.
Na závěr přikládám odkaz na diskuzi na internetovém magazínu o autech, kde jsem v sekci "subaru " seznámil kolegy se svým záměrem Vám napsat a byl jsem podpořen - i ostatní (a jsou mezi nimi i majitelé tohoto vozu) si myslí, že tento test se panu Červenkovi hrubě nepovedl. [odkaz]
S pozdravem a s přáním krásného roku 2007
Aleš Jungmann
AUTOCAR:
Vážený pane Jungmanne,
nestačím se divit, jak málo některým lidem stačí k tomu, aby jiného - nadto veřejně - obvinili ze lži. Píšete, že uvádím nepravdivé informace, že poškozuji čtenáře i automobilku Subaru, aniž byste tato obvinění podložil jakýmkoli relevantním důkazem.
Spotřebu sleduji vždy na stejné trase za velmi podobných podmínek. Zpochybňujete-li s takovým sebevědomím moje tvrzení, že Audi RS4 je při dodržování předpisů na mém úseku úspornější, oč se opíráte? O exaktní měření? O osobní zkušenost? Nebo aspoň o osobní zkušenost někoho z vašich známých, kdo měl možnost projet obě auta za stejných podmínek? Nebo vám snad stačí k tomu, abyste mne veřejně osočil ze lži, vaše domněnka?
Mimochodem, pokud jde o spotřebu Legacy/Outbacku 3.0R, měli jsme je v redakci už mnohokrát a pokaždé jsme dospěli k velmi podobným číslům, stejně jako naši kolegové ze Speedu. Očekávám tedy, že svá obvinění neprodleně doložíte pádnými důkazy. V opačném případě žádám veřejnou omluvu na stejném místě, kde jste mě obvinil ze lži.
Prozatím můžete s pomocí psychologa trénovat postupy, jak předcházet nezvladatelné hysterii v situacích, kdy někdo najde na objektu Vašeho zbožňování nějaký nedostatek.
S pozdravem
Jiří Červenka
P.S. Čas od času jezdím dlouhý okruh (cca 700 km). Při plynulé jízdě bez zbytečného brzdění a zrychlování a snaze o udržování „tachometrových“ rychlostí 55/100/140 km/h jsem na tomto okruhu orientačně naměřil mj. následující:
Mercedes-Benz S 350 9,1 l/100 km
BMW 750i 11,4 l/100 km
Subaru Outback 3.0 R 11,7 l/100 km
Pozoruhodné, není-liž pravda? -
"-- skrytý --" 11.01.07 22:18
« Re:
chalan nevie jazdiť s H6 a s AT (ozaj mal tam AT či MT?) tak to tomu subaru natrel. :)
Teším sa keď bude robiť test napr. landcruiseru a príde do lesa, šupne tam redukciu a bude sa voziť hore dolu. Potom napíše, že mal priemerku 40 na 100 a že také ML alebo X5 malo 13. Zabudne však dodať, že to ML či X5 by tam ani nevyliezlo.
Ja by som túto problematiku toho človeka uzavrel mojim obľúbeným novoročným želaním: prajem si aby som v tomto roku stretol menej blbcov ako v tom minulom.
Doměnka: asi s tím nejezdil jako christian driver,že? Pokud si chceš hrát na něco, co nejsi (ten STi kit) a nevadí ti pohrdavé pohledy subaristů, kteří to pravděpodobně poznají >:D ...jak chceš. Za ty peníze se dá sehnal i důvěryhodnější dvoulitr... ;-)