Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 26.12.00 14:05
« Re: Mlhovky + parkovačky
Světla pro denní svícení jsou buď další žárovky v předních světlech nebo další vlákno v normálních žárovkách. Mají menší výkon (cca 20W) a delší životnost, aby vydržely svícení po celý den. Zapnou se automaticky po nastartování motoru a vypnou se tehdy, když zapneš normální světla. Standardní výbavou jsou v severských státech Evropy (první začali myslím Švédi) a nyní již cca 2 roky v Kanadě. Lze je ale použít v jakémkoliv autě vyrobeném po roce cca 1990 v USA nebo dováženém právě do severních států Evropy. P.S. Musíš na to mít speciální konektor v autě, jinak jsou nanic. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
to wawrik a beranek: Zapoměli tam ale určitě definovat, co je to mlha, protože podle všeho, co se v této diskuzi můžete dočíst, ji mnoho řidičů neumí rozpoznat. Tak pro jistotu svítí mlhovkama pořád, protože co kdyby byla náhodou mlha a oni si toho nevšimli? -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Od Noveho roku to uz mozne nebude.Pravni uprava se zmenila tak, ze interpretace, o ktere jsem hovoril, uz nebude mozna.Jedine ustanoveni, ktere to ted upravuje, jasne definuje podminky, kdy lze uzit mlhovky, tj. jen za mlhy atd.*****Co se tyce sviceni od Noveho roku, resi to jasne §32 odst.3 z.361/2000 Sb:"V období mimo část kalendářního roku, pro kterou je stanoven letní čas podle zvláštního právního předpisu, musí mít vozidlo za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla a světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu."Doba, kdy je nutno svitit po cely den, je odvozena od vyhl. o letnim case.Takze v dobe trvani tzv. zimniho casu se musi svitit.Az se nam v breznu 2001 posunou hodinky o hodinu dopredu, skonci povinnost svitit cely den. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Chtel bych podotknout, ze se svicenim mlhovkami a parkovackama to neni az tak jednoznacny, a to ani dneska.Trosku bych korigoval to, co jsem napsal predtim.To ustanoveni je dost blbe napsany a tvari se dvojjace.Totiz na jednu stranu se v nem rika, ze se nesmi jet za snizene viditelnosti s parkovackama, pokud nemas pusteny mlhovky, z cehoz lze a contrario dovodit, ze lze jet s parkovackama a s pustenyma prednima mlhovkama.Na druhou stranu existuje §31 odst.3 vyhl.99/1989, ktery jsem uz citoval a kde se rika, ze se s mlhovkama se smi jet jen za mlhy atd.Policajti by totiz mohli tvrdit, ze ustanoveni §31 odst.3 je ustanovenim specialnim a zaroven vylucujicim pouziti mlhovek ve vsech jinych pripadech(napr. v pripade podle §31 odst.1, ze ktereho lze prave dovodit moznost jet s parkovackama a mlhovkama.)Nejsem si jisty, zda by obstala interpretace, ze §31 odst.1 povoluje jizdu s parkovackama a mlhovkama za snizene a nesnizene viditelnost a ze ustanoveni §31 odst.3 jen zakazuje ostatni neuvedene pripady tj. pripady, kdy se mlhovkami sviti zaroven s tlumenyma a dalkovyma a kdy nejsou obecne dany podminky pro uziti mlhovek. -
« O "blikačích"
Tak jsem to včera schytal. Je pravda, že Octavie má velmi intenzívní světlo jak brzdových, tak i směrových světel. Když za ním člověk chvíli stojí před křižovatkou, tak by si nejradši vzal svářečský brejle. Ovšem jeden blikač mě včera ublikal k smrti. Byla to KIA s pardubickou značkou 47-57. Tenhle člověk si dal do zadních bílejch blinkrů bílý žárovky. Bylo to skoro jak u foťáka. Tady už zůstává rozum stát. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Ja myslim, ze na nic nejsou, alespon OCTAVIE na ne v pohode jezdi. Staci si je seridit tak, aby svitila tam, kde tlumena :-))). BTW beranek: Ten prvni paragraph o tom, ze se obrysova svetla mohou pouzit pri soucasne zapnutych mlhovych svetlech, plati i pro rok 2001 ? BTW1: nemas presnou formulaci pro povinne sviceni ? Byl v tom dost hokej v novinach: obrysova vs. tlumena. diky -
« Soucasna uprava(t.j. do 31.12.2000)
§31 odst.1 vyhl.99/1989 - "Řidič nesmí jet s obrysovými světly, nejsou-li současně rozsvícena potkávací nebo dálková světla anebo přední světla do mlhy, je-li jimi vozidlo vybaveno."To pro detail, ze se smi jet s parkovackama a prednima mlhovkama.
§31 odst.3 tamtez:"Přední a zadní světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště."Takze do 31.12.2000 neni a nebyla povinnost jet s pustenyma mlhovkama -
« Re: no
Já vím, že kecá, ale mám chuť si do něj rejpnout. Jinak s mlhovkama by se mělo zacházet jako s dálkovejma světlama, dojede-li mě někdo ze zadu a já mám mlhovky zapnuté (samozřejmě, že v husté mlze), tak je vypnu, protože svůj účel už dávno splnili, ten za mnou už o mě ví, tak už ho na sebe nepotřebuju upozorňovat. -
« Re:
Ty OCTAVIENE to tě asi musí v noci pekelně bolet ruka, když musíš držet páčku na přepínání potkávací (to u tebe nehrozí) a dálkové, teda jestli to nemáš nějak specielně upravený, a jak točíš volantem, levou rukou křečovitě držíš páčku a pravou řadíš zatáčíš a kdo ví co ještě, možná ti to ještě nedošlo, ale v noci se taky může svítit i dálkovejma. -
"-- skrytý --" 16.12.00 21:46
« Re: Mlhovky
Chtěl bych upozornit ty intelektem méně obdařené občany (včetně mnohých příslušníků 5.B), že jezdit jen s mlhovkami a parkovačkami (kdyby šly pustit bez parkovaček, tak by jezdili i bez nich) je kupodivu zakázané. A tento zákaz se mi zdá (také v dnešní době také kupodivu) logický. A to proto, že auto, které svítí jen mlohovkami (se kterými je stejně "prd" vidět) vypadá za šera či deště, že jede mnohem pomaleji a je mnohem dál než ve skutečnosti. Je to tím, že jsou většinou nízko nad zemí (až na Oktávie a podobné výstřelky, které je mají z nepochopitelných důvodů integrované - zřejmě skopci šetří, kde můžou), a tak když člověk vidí světla, tak si řekne, že když jsou níž a menší, tak jsou dál, tak mu tam můžu ještě vjet... A pak také následuje mnohdy, zjednodušeně, "BUM" a "PRÁSK" a "KŘUP" (mimochodem není křup pěkné české slovo?), protože to onen "frajírek" - většinou s tou čepicí, co na ní při výrobě omylem přišili kšilt dozadu a tak výkonným rádiem, že když chce rozsvítit, tak ho musí vypnout - neubrzdí, protože buď nemá ještě dostatečný postřeh a nebo si chce z povinného ručení toho chudáka koupit nový spoiler nebo "laděný" výfuk...
Fakt je, když jedu sám v noci po opuštěné silnici, tak si mlhovkami taky někdy přisvítím, protože docela slušně osvětlují krajnice a nemusím na kopci přepínat z dálkových. Ale na to už jsou opravdu lepší přídavné potkávačky (viz třeba www.piaa.com), ale ty bohužel nemám. -
« Re: Mlhovky
Mlhovky jsou prostě moda, nechaj si je za priplatek do vybavy namontovat, mlhy zas tolik rocne neni, tak si je ty trapaci musej uzit. Ze by mely nejakej viditelnej efekt se mi nezda. Nebo je to bohuzel prezitek od komousu, za kterejch si lidi vozili na svoje S1xx mlhovky z nejmenovanych zemi RVHP s dojmem ze jim to bude svitit vic a nevedeli ze si privezli "pouze" mlhovky. Nebo se chteli odlisit. Tudiz pouzivejte si svoje mlhovky, ale jen v mlze (i * vi ze nazev mlhova svetla je od slova MLHA) a kochejte se jak dobre vidite. Ja na vas taky nesvitim dalkovejma, zatim. -
« Bez nadpisu
Ja uz jezdim jedine s Octavií PARK+ MLHOVKA smaozřejmě přední !! Dřív jsem jezdil jen do tmy ale teĎ i v noci . A proč ?? NO protože každý kdo má Octavií tak ať si otevře motor a podívá se z druhé strany na světla jsou tam otočné šrouby 2x pro H4 a potom 2x pro H3 Já jsem si doma před garáží za nepřítomnosti otce zkusil k čemu jsou a bylo na to co jsem očekával TÍM SE ZVEDAJÍ A SNIŽUJÍ SKLON SVĚTEL A tak jsem zvedl o dost mlhovky teď svítí skoro jak potkávačky akorát s tím rozdílem že do stejné vzdálenosti . Jednak už to vypadá dokonale a mnozí si myslí že jede supr auto s xenonama. -
« Ano, i chodci je nutno se zabývat.
Já si vzpomínám, když jsem jako malej kluk šel se svým tátou po silnici. O s sebo měl vždycky takovou tu baterku-dynamko s plechovou páčkou, na kterou když se mačkalo, tak to svítilo a vydávalo to zvuk, jako autíčko na setrvačník. Bylo to velký, jako větší vajíčko. No a když jelo auto, tak to vytáhl z kapsy a párkrát s tím zavrčel. Když jsem se ho ptal, proč to dělá, tak mi řekl: "Má to nějaký žlutý, moc toho asi nevidí." Tehdy jsem to nepochopil, ale dnes vím, jak užitečný to bylo. Je fakt, že kdyby člověk viděl chodce dřív, tak by kolikrát ztlumil včas, ale někdy se to prostě nestíhá. Ještě, že se teď dělají ty boty s reflexníma proužkama. Ale takový ty strejdové v dlouhým, černým kabátě, je stejně nenosí. -
"-- skrytý --" 14.12.00 10:18
« Mlhovky
Mlhovky - je to jako s trestem smrti. ANO, ale je nutne vedet, kdy a za jakych podminek ho pouzit. Predni mlhovky nepouzivam, souhlasim, ze jsou k nicemu, stejne se musi jet v mlze pomalu. Zadni mlhovky pouzivam v mlze jen, kdyz za mnou blizko nikdo nejede. A opravdu je nerad zapinam - zejmena z duvodu, ze prilis zatezuji alternator a zvysuji spotrebu..... Takze je to vec pristupu. Z debilama na silnici se budeme potkavat porad.... -
« Re: ...
Ta dalkova svetla jsou neprijemna, myslim si, ze Cesi maji naturu ve stylu:"Co je neprijemne mne, muze byt jeste neprijemnejsi jinemu". Pritom je o zakazu pasano ve vyhlasce, a tento zakaz je i logicky a prakticky zduvotnitelny, takze by se jeho provadenim nemel by nejmensi problem. Ale je... Ja vim, ze se tady o tom s vami moc nepobavim, ale je jedna vec, kterou si hodne lidi s dalkovymi neuvedomuje. Ze nesmi oslnit ostatni ucastniky silnicniho provozu: cyklisty a chodce. Myslim radne osvetlene cyklisty. -
« Re: ...
myslim, ze jedine co mohu pridat, je to, ze mi vadi dalkove v aute, co jede za mnou. I kdyz si prepnu zrcatko do tmaveho modu, stejne tam jsou jeste dve zrcatka na stranach. Tohle by si mel kazdy uvedomit, ze dalkovyma se na auta nesviti. A kdyz nekdo nepochopi tech moc najednou se rozsvecujicich a zhasinacich svetylek na zadnich sdruzenych svetlech, tak to potom.... -
« Re: ...
Ještě o automatu. Je pravda, že na brzdě se stát musí a na vyřazování ty skříně nejsou dělaný. Problémy s rozsvícenýma brzdovkama v stojící koloně vás oprávněně rozčilujou. Mě se naopak stalo, že jsem se svojí americkou popelnicí zastavil a chtěl jsem vystoupit a přiběhl ke mě nějaký člověk a prosil mě, jestli bych mu ještě nešlápl na brzdu, že tak super barvu světel ještě neviděl. Podobnou příhodu mi vyprávěl můj kamarád, který má stejný auto. Problém tedy bude, jak to potvrzují i ostatní příspěvky, v intenzitě zabarvení a barevném tónu.Ale k tématu. Mlhovkáři jsou zvláštní lidi, některý si snad ani neuvědomujou, jak ty ostatní tejraj. Nejlepší jsou profíci v kamionu, kterým sice nevadí, že jim svítí jen jedno tlumený a ještě k tomu blbě, v zadu pak už vůbec nic, hlavně když maj puštěný mlhovky a seřízený doma podle plotu. Když na ně člověk blikne, udělaj okamžitě pravý poledne, aby bylo jasný, kdo je tady pánem. Na takový si jeden můj známej připravil trubici z kopírky, kteru když rozsvítí, tak musíte zastavit a chvíli se rozkoukávat. Před ním varuju všechny takový *, který s mlhovkama provokujou. Nedávno se mi svěřoval, že přemejšlí nad tím, jak natáhnout elektrickej oblouk, jako při sváření, že prej ta trubice je slabá... Nevím, kterej idiot dal do vyhlášky, že mlhovky se smí používat mimo jiné i za hustého deště, čehož se spousta * chytlo a jak začne pršet, okamžitě rozsvěcují všechno, co mohou. Všichni víme, co to je, jet v noci za deště a kolik takovejch magorů svítí, jak o život. Ještě jsem význam mlhovek nepochopil, měl jsem spoustu aut s mlhovkama z výroby, ale nikdy jsem nezjistil, na co tam jsou. Žádnej podstatnej rozdíl za mlhy jsem nepozoroval. Víc, než praktickej, zdál se mi jejich účel spíš psychickej, jako že svítím mlhovkama, takže dobře vidím. A že bych auta v protisměru s mlhovkama registroval dřív, nž ty bez nich, se mi taky nezdálo. Kdyby někdo přední mlhovky zakázal, vůbec by mě to nevadilo.Zadní mlhovky, o tom se už napsalo taky hodně. Tuhle jsem už přemejšlel, co by asi policajti řekli na to, kdybych tu Corsu, nebo co to bylo, která mě prala červenou do ksichtu o sto šest, pro výstrahu ze zadu postrčil, popřípadně do ní důrazně šťouchnul a vysvětlil bych to tím, že jsem byl tak oslněnej, že jsem proti tomu nemohl nic dělat. A přísahám, že kdybych jel sám, tak už bych to udělal. Nebyla to žádná ženská, nebo páprda, co neví, na co tam má který tlačítko, ale takovej floutek, kterej si byl očividně vědom toho, co se mi nelíbí. O tom, že žádná mlha nebyla, snad ani nemusím psát. Když mi někdo svítí ze zadu do auta dálkovejma, to je mi jedno, to je jeho věc, ale mlhovky bez mlhy, to nejsem ochoten tolerovat. -
« Re: hmmm
MLHOVKY ve dne nevadi. kdyz je pekne. ale kdyz je sero, stmiva se a mokro, bez mlhy, tak myslim, ze tohle se nedela. Integrovane mlhovky v octavii, to je taky docela legrace, ...teda nic moc... . A ruzovy brzdovky... uz jsem videl na octavii barvu podobnou tem prosvicenym a barvy ztracenym sklickam na "vartasech". TO byl hnus __! -
« Re: hmmm
Automatu skutecne tolik nejezdi, to je pravda, jen jsem chtel ospravedlnit stani na brzde nekterych ridicu.Jinak ostatni opravdu nemaji duvod stat na rovince na brzde a svitit tim druhym do oci, souhlas.A jeste k mlhovkam a svetlum.Dneska rano po ceste do skoly jsem koukal, jak kdo sviti a jak to oslnuje.Mokra dlazba pri slabem svetle odrazi neprijemne i obycejna svetla a oslnuje.Mlhovky na mokre silnici za sera taky neprijemne oslnuji, ale o tom asi nikdo nepochybuje, ale kdyz se jede s prednima mlhovkama za svetla, za slunicka, tezko to muze nekoho oslnit.Tolik muj nazor. -
« Re: ...
No octavky su na tom hrozne nielen co sa tyka farby ale aj intenzity.. a Fabia to je este vecsi humus.. to tam mohly dat lasreove svetla.. Ked niekto predomnou na fabii stoji na brzde tak idem umret..
PS: skodovka ma vo vseobecnosti problemy s farbami svetiel.. felicie maju biele blinkre, octavky ruzove brzdy.. no super.. -
« Nic nenadelame
S tretim brzdovym svetlem nic nenadelame, donedavna to bylo zakazany a policii potirany, dnes je to bezpecnostni prvek.
Stat na brzde nebo ne? Tim bych se snad ani nezabejval, proste se snazim to nedelat tem za mnou, ale taky ne vzdy si to uvedomim.
No a mlhovky- staci si precist vyhlasku.
Argument-jsem lip videt pri 200km/h, zase VYHLASKA a rychlostni limity. Kdyz uz jedu jako prase, tak at jeste oslnuju - bomba dedukce!!! -
« Re: ...
To jsem nevedel, ze tu jezdi tolik automatu. Tipoval jsem tak 0.1%, ale podle stani na krizovatkach tipuju takovych 75 %. Dobra automaty at sviti, ale proc mi musi do obliceje svitit pri stani v doliku na krizovatkach 2 cervene bodovky na zadnim wokne S120 L. K mlhovkam se radsi vyjadrovat nebudu, miluju je, kdyz mi sviti do oci ve dne pri pohledu do zpetneho zrcatka. -
« Re: ...
Hm, no to je fakticky pekny argument. Nikdo nechce po zensky s automatem, aby kvedlala s pakou. :-) Ale to uz se tu taky proviralo - nejhorsi jsou Octavky, ty by snad nemely na brzdovky ani dostat homologaci. Prvni vec, kterou by mel slusny ridic udelat, je prestriknout je cernym sprejem na brzdovky! -
« ...
u minulyho prispevku ma byt "pomalyho rozjezdu".....A jeste k mlhovkam.Nesouhlasim s tim, ze mlhovky oslnuji vic nez obycejna svetla.A pres den uz vubec ne.Jestli nekdo jezdi pres den s mlhovkama, neni to o moc vetsi svitivost nez s potkavackama.Ted o vikendu jsem potkal hodne takovych, co svitili mlhovkama pres den a nemel jsem pocit, ze jsem byl oslnen.Vetsi problem je spis se spatne serizenymi tlumenymi svetly.Priznam se, i ja jsem jednou pres den jezdil s pustenymi mlhovkami(no bylo to brzo rano, to byla jeste tma a pak i za svetla) a k tomu jsem mel pusteny Xenony, videl jsem krasne a nikdo na me za celou dobu nebliknul, takze myslim, ze to nebylo tak zly.A ano, jezdil s nimi proto, ze to dobre vypadalo(Audi A8 s Xenonama a mlhovkama vypada fakt dobre) a taky proto, abych byl perfektne videt.S takovym autem jsem pomalu rozhodne nejezdil a nechtel jsem byt pri rychlostech pres 200km/h prehlidnut.Presto se nasli ridici, kteri mne prehlidli(to uz je ale o necem jinem).Protoze uz jsem proti autum s takto rozsvicenymi svetly taky jel, nesouhlasim s tim, ze dochazi k oslnovani ridici, kdyz ma nekdo pusteny mlhovky pres den. -
« Re: v kolone:to mfilip
Nekdy je sice neprijemny, kdyz ti nekdo sviti brzdovkama do oci(hlavne vecer), ale ridil jsi uz nekdy auto s automatickou prevodovkou?Tam musis stat na brzde porad.Nemuzes chtit po lidech s touhle prevodovkou, aby porad kvedlali pakou na neutral, zatahovali rucni brzdu a zase zpatky pri malym rozjedu.U manualu to jde rychleji, ale automatika na takovyhle kvedlani neni delana(treba v Audi A8). -
« Nikdo nereaguje?
Minulych ctrnact dni jsem ve dne v noci jezdil se zapnutymi mlhovkami a parkovackami. Duvod bych jednoduchy. Zacalo mi zatekat do reflektoru v zaruce, praskla mi leva vnejsi potkavacka a chtel jsem to hodit na prodejce vcetne zarovky. Cekal bych, ze si spousta ridicu bude stezovat, ale neblikl na mne ani jediny. Nakonec jsem si nenasel cas zajet do servicu [zaruka mi konci az v prosinci] a zarovku H7 vymenil. Byl jsem opravdu prekvapen, ze se ridici tvari, ze jim to nevadi. BTW: Jde o Astru G. P.S. Naopak vcera v noci jsem jel po dalnici na MB 200 m pres starym pasatem s nemeckou znackou s rozvicenyma mlhovkama a potkavackama a s chuti bych mu rozslapl oblicej. Nepomahalo ani stridave zapinani a vypinani zadni mlhovky... -
« Bez nadpisu
Kdo si koupil Auto tip tak tam byly testy 100 aut a jejich světel a Ví že park+mlhovka je u Octavie vlastně Xenon se slabší výbojkou Jelikož to je odvozené od Fiat Punto který má to samé jako Octavie ale místo pod sklem kde má OctaVIE H3 má H7!! který má stejný efekt jako xenon a to i barvu je to dané tím že Octavie i Punto mají jestli jste si všimli na pravo takovou jako kdyby skleněnou lupu a to je Ono je rozdíl jen v tom že je tam H3 a H7 -
« Bez nadpisu
To jse mi stalo taky Nějaký frajer když jsem čekal na silnici tak mě objel přes chodník a jak se nakonci otočil tak zajel na chodník přede mě a vypl světla krom jeho EXCELENTNÍCH PARKOVAČEK smazřejmně modrých!! No inu myslí si že to vypadá efektně ALE MŮJ NÁZOR JE!!! že modré parkovačky vypadají DOST vyblutě !! hlavně v noci jako tehdy !! -
« Re: noch einmal, bitte
to phododa - celkem rozumne vysvetleni, jenom mam pocit, ze je jim lito, ze na ty patologii nezustali a tak se tam chtej dostat...dobre jim tak, ale nerad bych aby me vzali s sebou
to mfilip - neni dulezite videt, ale byt viden, takze jestli je protijedouci auto za dne v mlze lepe videt s mlhovkami nez bez tak by s nima melo svitit. Jestli ridic takoveho auta vidi lepe nebo ne je v takovem pripade uz jedno. Jeste jednou opakuji V MLZE. -
« PetrS
Pises:"Jo tam asi muze byt pekna mlha,takze svitis opravnene,aby si byl viden,sorry,ale stejne ty nevidis,ve dne jsou proste k nicemu,jen pro protijedouci". Celou dobu se ti prave snazim vysvetlit, ze v mlze a ve dne je pouzivam proto, abych videl, ale zejmena proto, aby me v mlze videlo protijedouci auto. Ve dne v mlze jsou pro mne, abych ja videl,k nicemu, ale pro protijedouci jsou signalem. Proto jsem rikal o nesviceni ve dne v mlze prednimi mlhovkami o sobectvi. -
« Re: noch einmal, bitte
k tomu tvymu sviceni do sirky: pouzivam s uspechem pridavna dalkova svetla s vyklonenou osou sviceni smerem od osy vozy do strany... kam se hrabe mlhovka, vzdyt mlhovky sviti rozptylenym svetlem sotva par metru pred auto. Ja osobne mlhovky pouziju (pokud neni mlha) pouze jako doplnek k pridavnym dalkovym, kdy s nima svitim do tmy tesne pred vozem (coz se hodi, pouze pri jizde nizsi rychlosti na silne zakroucene silnici, jinak jsou k nicemu. Poradny dalkovy svetla jsou proste lepsi nez mlhovky. Z toho prameni moje "nepochopeni" potreby prisvecovat si mlhovkama za normalnich podminek. Pokud mlhovky vypnes, stejne jako ja ztlumim svetla pri mijeni s protijedoucim vozidlem (chodcem, cyklistou) tak no-problem, ale malokdo, kdo s mlhovkama denne jezdi se takhle chova. PS: Mel bych drobny dotaz na zaver: muzete mi nekdo vysvetlit, proc denne potkavam v Praze na ulici osvetlene krom svetel vozidla take verejnym osvetlenim auta s rozsvicenymi parkovackami (nejlepe s modrou nebo zelenou zarovkou) a mlhovkami? K cemu je tohle dobry? Frajerina? -
« Re: noch einmal, bitte
Tak se nerozciluj,je to diskuze a ne nuceni nazoru.Jo tam asi muze byt pekna mlha,takze svitis opravnene,aby si byl viden,sorry,ale stejne ty nevidis,ve dne jsou proste k nicemu,jen pro protijedouci.A jsme zase u myho nocniho sviceni.Tam se mi proste hodi a proto v noci mlhovkare neodsuzuju,jenom ty oslnujici a to nejsou nastesti vsichni.Proste vyuzivam jejich svitivost do sirky a samozrejme je potreba je castejc nechavat serizovat na vysku,aby neoslňovaly,toť vse. -
« Re: noch einmal, bitte
Ja to neumim ric tak proste jako travexr ... PetrS, krucinal: co ti mam k tomu rict: "Jinak tyhle oparky,cemu rikas mlha ve dne,jsou mi pro smich". Ty jsi snad jasnovidec, ze vis cemu rikam mlha. Cela cesta, ktera vede z Tesina do Karvine je pouze par metru nad Olsi ( vis, to je reka ), ve smeru na Bohumin je to samy rybnik a na jare a podzim, tam jsou mlhy jak prase, co ti budu vykladat o tvych "oparkach". Kdyz u tebe jsou oparky, neznamena to, ze nikde v CR memuze byt viditelnost ve dne v mlze 10 metru .... -
« Re: noch einmal, bitte
Nechci te urazit,ale takova mlha muze byt ve dne snad jenom v Londyne ne?Reknu ti nejvetsi mlhy,jeke jsem zazil,byly na Ceskomoravske vysocine a to jsem jel krokem a mel otevreny okynko a cele mlhovky byly stejne na nic.Ale bohuzel pouze v noci,jediny,kdy bych te mohl respektovat,by bylo,kdyby jsi rekl v huste chumelenici,ale tam neni co resit.Jinak tyhle oparky,cemu rikas mlha ve dne,jsou mi pro smich,co se tyka osvetlenosti auta.Jinak auto s rozsvicenym cimkoliv,je viditelnejsi vzdy.Ja stejne rikam,ze tma je snizena viditelnost,nesnizena viditelnost je den.A to mi nikdo nevymluvi.Proto taky vymysleli dalkove a hledaci svetlo.Ale to by zase mohla byt jina rubrika. -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
lado - to je trochu jinej pripad, ja mam na erku taky rampu svetel (klasika ctyroko + mlhovky), zapojeny podobne jako ty, akorat to nemam tak domakany. Pokud jsem na silnici v noci sam tak svitim jak o zivot, na tlumeny preklapim driv, nez mam protiauto na "dostrel".... tomu nelze nic vytknout.... ale sviceni mlhovkama porad a bez mlhy, at uz prednima ci zadnima me proste sere -
« Re: noch einmal, bitte
Ano, ja svitim prednima mlhovkama v mlze, at je den, nebo noc. Nevypinam je ve dne proto, protoze to nepovazuji za zbytecne a v situaci, kdy pomalu neni videt bila stredova cara, je ve dne a soucasne v mlze takto osvetlene protijedouci auto nesrovnatelne lepe viditelne, nez auto osvetlene pouze tlumenymi svetly ... -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
pohodo: čekal jsem ,že s tou přemírou světla někdo přijde.Mám to udělaný takhle.Normálně mi svítí jen tlumená+jedny dálkové.Další dálkové se zapínají a VYPÍNAJÍ přes tykadlo(vypínač na dlouhé páčce s mikrospínači a relátky).Obdobně se přiřazují podle potřeby přes tykadlo i ty mlhovky.Ty tykadla jsou v dosahu prstů u volantu.Když jedu po rovné cestě,tak jedu tlumená+2 dálkové +př.mlhovky,když uvidím záblesk světel vypnu jedny dálkové a mlhovky a potom až teprve na dohled(tam kde se normálně přepíná s dákových) přepínám na tlumené.Tak si oči zvyknou na rozdíl světla.V zatáčkovité cestě jedu jen jedny dálkové a mlhovky.Před zatáčkou do který není vidět i pokud si nejsem jistej ,že tam jede někdo proti,probliknu dálkovýma a vypínám je-stejně jsou mi k ničemu.Koukat do polí a do lesa za jízdy nestíhám a potřebuji vidět co se děje vedle nebo kolem.Když,něco jede ,tak vypínám i mlhovky.Takže když jedu tak si pouštím jen tolik světla ,co je potřeba a unosné na přechod očí a pro altík taky.A hlavně abych taky někomu nevypálil oči a on mi mého miláčka nezlikvidoval třeba i se mnou a s ním.To je hlavně důležité.Takže vidět a neublížit.A tu mlhovku jsem měnil jen jednu a tu mi zlikvidovala manželka,ještě když jsem jí to auto půjčoval o obrubník při parkování. -
« Re: noch einmal, bitte
No dobra,udolali jste me:o)
mfilipe,muzu se te na neco zeptat?Ty svitis mlhovkama v mlze ikdyz je den?Nebo co to na me zkousis?Rekl jsem,ze svitim mlhovkama v noci a v mlze, jeste jednou, v noci a v mlze,cili nikoho neohrozuji tim,ze bych jimi nesvitil.Ale pouze tam,kde je to pro me nutne a to,nezlob se na me neni mesto a den,ve dne si mlhovkama moc neposvitis,a pro "pohodu",bohuzel nemam zapojene mlhova a dalkova svetla na stejnou fazi,cili mi nesviti soucasne a myslim,opravte me,jestli se pletu,dokonce to zakazuji predpisy o technickem provozu vozidla.No a vyplyva z toho to,ze bud jedu v noci,samozrejme,pokud nekoho nemijim,na dalkovy a jakmile je zhasnu,jedu na mlhovky a potkavaci,jeste muzu na parkovaci,ale to bohuzel neni videt zkoro nic,a ty proste zhasnu jen v osvicene obci,meste,nebo dalnici.To Cokes.Ja nemam 140W zarovky ale pouze tusim 55W,proste standartni H3 a cca 14cm nad silnici,takze sviti jen tam,kam ma. -
« Re: PetrS
dá se položit i otázka: Může příliš světla škodit? Tvrdím, že za určitých okolností ano. Tedy: Pustíš si před sebe světla ze zhruba 400 - 600 W (tlumený+dálkový+mlhovky), vidíš jak ve dne, paráda, potud nic; pokud je v příkopě srna, tak ti určitě neskoči pod kola, protože v tu chvíli má tak vypálenej mozek, že je ráda, že ráno bude svítat. Ale: uvidíš naproti světýlka od čehosi - zřejmě auta naproti. Zhasneš několik set svých wattů a máš jenom tlumený světla. Ptám se: co v tu chvíli vidíš, když jsi vlastně oslněn z vlastního světla? A pokud se ti tam do toho vyplíží chodec v černém (už jste někdy viděli v noci na okresce chodce v něčem jiném????), asi budeš mít po nějaké té mlhovce - nebo ne?? PS: jak často kupuješ nové mlhovky? -
« Re: PetrS
Koukám,že tobě vadí,že si řidiči vůbec ve tmě svítí na cestu.Tak se asi vratime zpatky ke svickam a budes mit klid.Mlhovky pouzivam jen v noci a zduraznuju na okreskach.A v mlze,opet pouze v noci.Mam je original a nikoho neoslnuju,nestalo se,ze by na me nekdo blikal,kdyz nahodou potkam auto.A nejednou mi zachranily auto a mozna i hubu,proto na ne nedam dopustit. -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
Proč by jsi se podouštěl přestupku. Pokud používáš přídavná dálková světla se silnějšími žárovkami, nikomu to nemůže vadit (tedy, pokud je včas zhasneš). Jinak ten přepínač vidím jako dobrý kompromis. Pokud si chce někdo přisvítit spolu s dálkovými na rozbitou cestu, je to optimální řešení. -
« Já taky svítím !! ale jen v noci.
Mám ve svém Erku takový přepínač ,který mi umožňuje používat mlhovky jako mlhovky a nebo jen spolu s dálkovými,jako širokozářící.Oni totiž taky jsou -mají průměr 20 cm.,ale jsou homologované jako mlhovky -B.Používají se na soutěžních autech spolu s dálkovými.Se žárovkami 140 W svítí daleko lépe než tlumené.A proto je používam jen spolu s dálkovými(to abych lépe viděl na těch okreskách)když se chci svést v noci .Takže s nima nikoho neotravuji,protože bych mu asi vypálil oči.No a takové řidiče ,co používají zadní mlhovky a není-li zbytí i ty co používají přední za tzv.nesnížené viditelnosti lehce upozorní moje čtyři dálkové rovněž o průměru 20 cm. se žárovkami 100W,že se to nemá. Já vím,že se taky dopuštím přestupku tím ,že používám neschválené žárovky,(a dokonce mlhovky za nesnížené viditelnosti) ale jak jsem napsal používám je tak abych nikoho neoslňoval a neotravoval ! ? Tak a teď mě rozcupujte. -
« Re:
Nezlob se na me,ale predni mlhovky nejsou urceny k tomu,aby jsi byl videt,zadni ano,ale predni?A to musi být mlha,ze by se dala krajet,aby jsi ji musel mit pustenou.Zkus si jet na dálnici tak 20 min.za nekým,kdo jí má puštenou a jeste az budes usinat,tak uvidis rudy kruhy pred ocima.