Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Xenónové svetlá
Proč jsou sodíkové vábojky žluté ?? No snad nechceš tvrdit že je to pro to, že je někdo na žluto barví ?? Je to dáno fyzikální podstatou elektrického výboje v plynech, v tomto případě na bázi sodíku . A ten má schopnost ovlivnit vlnovou délku ( barvu) vyzařovaného světla . Tak jako jódové výbojky byly modrobílé.... Sodíkové výbojky mají lepší účinnost = jsou úspornější - než ostatní. A podobné je to s plynem v ostatních zdrojích : klasické vlákna ( světlo s širokým pásmem vlnových délek, má nejblíže k běžnému slunečnímu svitu, ale nemá takovou intenzitu jako halogenové žárovky, které jsou právě plněny jiným plynem, mají větší svítivost a trochu jiné zabarvení, a pak jsou nově xenonové výbojky, které jsou právě plněny zase něčím jiným, xenonovým :-))) A žluté mlhovky už nemá téměř nikdo, to byla jen módní vlna...... -
« Re: mlhovky
Chtel jsem napsat rovnou, ze je to blbost, ale sel jsem se presvedcit na dvur do sluzebni feldy a musim potvrdit, ze je to tak. Pri rozsvicenych potkavackach a zadnich mlhovkach sviti jenom oranzova kontrolka, ze zadni mlhovky sviti, ale ty jsou pritom zhasly a rozsviti se az s prednima.
Felicia r.v.1996 -
« Re: mlhovky
To teda nevim. U Formana (r.v. 94) se daj zadni mlhovky zapnnout normalne pri potkavackach. Na prednich mlhovkach to nezavisi. Navic ne kazdy Favo a Filcka maj predni mlhovky.
P.S. Me to tak u 120 funguje a to neni spichnuty doma na kolene (ani v garazi). -
« Re: mlhovky
Přepínání mezi dálkovými světly a předními mlhovkami nemá ve vyhlášce žádnou oporu, mohou svítit obě současně i když v praxi je to nesmysl.
Pokud někomu s rozsvícením dálkových světel zhasnou zadní mlhovky, měl by si nechat zkontrolovat elektriku v autě. Je to totální kravina a neviděl jsem žádné sériově vyráběné auto, které to dělá. Nedělaly to ani zmiňované Favority. Protože u Fava a u Felicie musí svítit přední mlhovky, aby se daly rozsvítit zadní, tak by se mohlo třeba právě tím přepínání dálkových a mlhových světel povést. -
« Re: brzdová světla
Samozrejme jsem myslel nestat na brzde, kdyz uz za Tebou nekdo stoji. Ale me uz je to taky jedno - vozim s sebou cerny brejle.
A nevim, nevim - jestli to nekomu nevadi, tak bud jezdi nakladakem (dodavkou, Jeepem ap.), jenom ve dne, nebo nestoji na krizovatkach. -
« Re: brzdová světla
Víte jak to s tou ručkou zpomaluje při rozjezdu? To mě občas dokáže i naštvat, když se postavim v kopci na křižovatce s krátkou zelenou za nějakýho maníka, co zatáhne ručku. No a pak než se rozjede, tak už je zase červená. Navíc se tim zbytečně opotřebovává to lanko a pakny v bubnu. A pak ještě to zatahování ručky při každym zaparkování i na rovině mi přijde úchylný. Ručka je podle mě jen na smyky, u aut se zadním náhonem místo EDS a pak jen při parkování v hodně prudkém kopci. Jo a ještě - když ti někdo přeřeže hadičky k brzdám tak pak, aby se aspoň trochu dalo zabrzdit (když teda nechá vcelku lanko :o)) -
« Re: Xenónové svetlá
Jenom ... tvrdí, že je lidské oko nejcitlivější na modré světlo. Proč myslíte, že veřejné osvětlení je oranžové (sodíková výbojka)? Mimochodem 40W. Jenže by pak okolí vypadalo nepřirozeně a v tom se asi nedá jet. Jinak nic proti xenonovým žárovkám. Zkuste si nastudovat někde něco z optiky... Jo, jsem fyzik. -
"-- skrytý --" 26.11.99 19:48
« Re: brzdová světla
Ja na brzde stojim vzdy,nekdy i zapumpuju.Ten pocit,kdyz me kdysi nejaky magor odstrcil(to jsem kulantni!) a tvrdil,ze me nevidel,je dosud zivy.
Je pravda,jak uz je nas vic,jdu s brzdy dolu.Me to jaksi na tech krizovatkach samo nepojizdi,alespon tam,kde jsou ty slavny hrboly.Jinde holt stojim na brzde. -
« brzdová světla
Mám jednu otázku...někde hodně dávno taky někdo psal, že mu vadí, když někdo na světlech stojí na brzdě...Zajímalo by mě, jak to mám dělat ??? to mám pořád zatahovat ruční ??? když z brzdy slezu, tak se na většině křižovatek rozjedu a nemám automat. díky za odpověď... -
« Re: Sviceni ve dne
No jo, ale co když tebe, jako normální auto (a budeš k tomu mít třeba ještě šedou barvu) neuvidí kamión? Tak seš taky namydlenej. Tady prostě nejde o rozlišení motorky od auta, ale o to, aby byli všichni dostatečně vidět. Protože když třeba pojedeš proti sluníčku, tak před sebou nesvítící auto neuvidíš, když nebude svítit. Takže motorky maj tu výhodu, že prostě svítěj furt. A já v autě taky. Prostě seš líp vidět a zvlášť když jsou nějaký plískanice nebo při večerním slunci a v létě i při normálnim, prostě všeobecně. A já osobně teda nejsem zvyklej zjišťovat, že to co jede proti mně je motorka podle toho, jestli svítí nebo ne, to je myslim i dost nebezpečný. (někdy) -
« Re: Xenónové svetlá
to Diamant: To je fakt neštěstí, podle jednoho případu, ale nemůžeš kategoricky vyhlašovat (nesvítit ve dne). Byla to chyba toho řidiče auta, takový je osud. Určitě je daleko větší procento potenciálních nehod, kterým se zabránilo že auta ve dne svítila. -
"-- skrytý --" 22.11.99 02:35
« Re: mlhovky
Velmi spravne.Pri vyuziti nastaveni svetlometu minus 1,2 procent,jde svetelny kuzel od 5 m zhruba do 25-50 m(podle vyuziti tolerance).Periferni videni je dulezite pri alespon minim.osvetleni-jinak nefunguje(efekt jizdy v tunelu),k tomu jsou nutne sirokozarici svetlomety-vetsina potkavacek a vsechny mlhovky.Pokud ostrime na nekonecno-a to ve tme musime,pak i osvetlena silnice tesne pred vozidlem efekt periferie zapina.Proste vidime trojrozmerne,(jizda na jedno oko jde taky,ale ne nadarmo musi byt jistena potvrzenim lekare).Proto hajim DOBRE SERIZENE SVETLA vcetne mlhovek,protoze opacny priklad je bohuzel videt u nas kazdy vecer a noc.
Bye -
Diamant 21.11.99 00:00
« Xenónové svetlá
Xenónové svetlá majú skutočne ostrejší prechod svetla a tieňa. Aj modrá farba je práve tá, na ktorú je ľudské oko najviac citlivé. Čím je zdroj svetla menší, tým viac unavuje oči vodičov protiidúcich vozidiel. Čo sa týka hmloviek, tak tie by pri správnom nastavení nemali v žiadnom prípade oslňovať protiidúcich vodičov, lebo sú stavané na osvetlenie širokého pásu vozovky ale v blízkej vzdialenosti (keď zaparkujete pred stenou, vidíte vodorovný pásik). Ja hmlovky občas tiež používam, lebo v kombinácii s diaľkovými svetlami sú vítanou pomocou. Inak svietenie počas dňa neschvaľujem, lebo teraz aspoň zbadám idúceho motocyklistu ale v záplave svetiel sa stratí úplne. Videl som na vlastné oči, ako sa z mladého chlapca na motorke stala behom pár sekúnd mŕtvola. Vodič Favoritu mu nedal prednosť, mladík urobil salto a ani prilba ho neochránila pri náraze do stĺpu pouličného osvetlenia. Bol to hrozný pohľad, ako ho zakryli tmavou plachtou!!! A ešte pred chvíľkou žil!!! -
« Re: mlhovky
Jestli je to s těma předníma myšleno vyhláškou tak, aby osvítili prostor těsně před autem, tak pak to chápu. Ale to s tím podsvícením není teorie. I v praxi, když si dáš mlhovky opravdu nízko (třeba jen 10 cenťáku nad zem) tak uvidíš pod mlhou obrysy silnice dál, než když budeš mít mlhovky vejš. Já osobně totiž nejsem zvyklej, když jedu, koukat do vzdálenosti metr od auta, ale mnohem dál, abych viděl co se kde šustne přece. I v mlze. A ty jiné barvy byly právě kvůli lomu a odrazu. -
« Re: Mlhovky
Clonky v reflektorech jsou proto, že za prvé brání oslňování ale také mají funkci tepelného štítu mezi halogenovou žárovkou a sklem reflektoru. Alespoň ty klasické mlhovky mají takovou konstrukci. A zadní mlhovky se opravdu automaticky vypnou při zapnutí dálkových světel taky u Felicií, nevím jestli i u těch posledních modelů.... Máte ji někdo?? Tak to zkuste. -
"-- skrytý --" 19.11.99 13:39
« Re: Mlhovky
Hmm,v podstate je to teoreticky spravne,az na to ze teoreticke auto je takove,ktere nikdo nevidel.
Ty clonky v mlhovkach tam nejsou pro srandu,uz jsem napsal,ze umi presne hranice svetlo,tma.A o tom to je,opravdu osviti prostor PRED autem,a tam,kde mi potkavacky zvednou bilou stenu pred vozem,jsem schopen jakz takz jet.Ale pozor,mluvime o velmi huste mlze,kde rychlost uz pomalu odpovida delce dosvitu svetlometu.Ucastnici retezovek by zrejme mohli vypravet-kdyby chteli,a nekteri kdyby mohli.
Tech 20 cm je opravdu minimum,taky jsem to tak pochopil,ale tim jen potvrzuje,ze jinak si je muze dat nekdo kam chce-jen musi sedet obrys. -
« Re: Mlhovky
Takže za prvé : Vím, že na Favoritu to bylo tak, že ZADNÍ mlhovky se vyply při zapnutí dálkových světel. Tuším že to bylo i vnávodu, rozhodně mi to potvrdili i v servisu. Akorát mi uniká princip. POdsvícení mlhy mi připadá jako velmi odvážná teorie, spíš jsem přesvědčen o tom, že se hledal jiný úhel světelných paprsků než ten , který je od normálních světel a téměř se kryje s úhlem řidičových očí. Proto byly níž a svítily do té mlhy prostě jinak ....Proto byla snaha jim zkusit dát i jinou barvu. V integrovaných světlech plní, podle mě, mlhovky spíš úlohu nasvícení prostoru těsně před autem a v malé vzdálenosti před ním tam, kde normální světla ještě mají stín. -
« Re: Mlhovky
já jsem psal minimum, ale to je fuk. A k tomu podsvícení - žádnej zdroj VIDITELNÉHO záření (tedy světlo, který je schopen člověk očima vidět) ti neprosvítí hustou mlhu a mlhu vůbec, protože se v tom kvůli specifické vlnové délce víc odráží. Takže s tím podsvícením - to je záležitostí existujících fyzikálních zákonů, který neobejdeš žádnou clonkou ve světle. V normálních světlech by měla smysl tak integrovaná infra lampa a musel bys koukat ven přes nějakej filtr nebo videokameru. -
"-- skrytý --" 18.11.99 12:57
« Re: Mlhovky
Taky jsem si to myslel,integrovany mlhovky maji jine nastaveni,nesviti kuzelovite,ale maji clonku s urcenim hranice svetlo/tma.Pri jizde v mlze jsou prinejmensim stejne dobre jako u jinych aut.Tech 20 cm je minimum,maximum byt stanoveno nemuze,to by zadny nakladak mlhovky mit nemohl.Nazor s podsvicenim mlhy byl poplatny dobe,kdy teprve vznikaly nove zdroje svetla.Ridici,kteri poprve v tech letech sedli za volant a svitili halogenama to potvrdi,ze to byl skok jako prase.Ze stejnych duvodu konzervativni Francie prechazi konecne na bilou barvu svetel.Nejen ze to EU vyzaduje,ale uznali po mnoha testech,ze ty zluty zazraky svitej prece jenom hur.
Bye -
« Re: Mlhovky
To že když přepneš na dálkový světla musí zhasnout mlhovky jsem bral jako samozřejmost. Souhlasím s Našrotem, že mlhovka by měla být co nejníž nad silnicí, takže ty integrované mlhovky ve světlech jsou tak akorát na ozdobu. Když je zapneš tak vidiš ještě hůř (bílou stěnu). -
« Re: Mlhovky
můžete mi někdo vysvětlit, proč má Oktávka mlhovky integrovaný do normálních světel? Nejni to náhodou pak v mlze na prd? Mlhovky by totiž jak z technických důvodů i z logických (nevim proč je to ve vyhlášce omezený minimem 20 cm nad zemí) co nejníž, aby tu mlhu podsvěcovaly, protože mlha se úplně u země nedrží, takže mlhovkama dosvítíš pak "dál" než potkávačkama. -
« Re: Mlhovky
to DIM.Myslím si, že si se spletl. Každé vozidlo povinně vybavené zadním mlhovkou musí mít samostatné ON/OFF potud něco z vyhlášky. Pokud skutečně u tebou zmiňovaných vozů při zapnutí dálkových světel vypne zadní mlhovka, tak je problém spíš v eletroinstalaci (popř. pojistkách, vypínači apod.) a ne v konstrukci auta. Jinak absolutní souhlas s tvým názorem na zapnutý zadní mlhovky v noci. Rentgen na ty tupce (aby trochu víc zářili)!!!! -
"-- skrytý --" 17.11.99 09:29
« Re: Mlhovky
Jeste se jednou vratim,zadni mlhovky jsou udesnym vynalezem,dokonce jsem videl i ctverici mlh,pri brzdeni se rozsvitila dalsi ctverice- no fakt!-a jeste k tomu blikal takovy podivny napis.Sel jsem si k pumpe radeji koupit noviny,at ho zase nedojedu.Neserizena nebo nesvitici svetla me ale doziraji mnohem vice.Ctyri svetlomety,kazdy sviti,ale jinam,pri prepnuti se preply,ale jenom si vymenily role.Nevidel jsem nic.Uz jsem napsal,ze na Octavce svitim prednima mlhovkama,je tam clonka,takže na zdi je dokonale vodorovna hranice svetla a tmy,ty sdruzeny svetlomety maji neco do sebe.Neoslnuje to,vymenili jsme si nekolikrat s zenou auta,a ze me to sere u jinych,sralo by me to i u me sameho.V tom reflektoru se mlhovka temer ztracela.Ne tak pri vyhledu z auta.Do 20 m je to nastaveny,to by musel jet neko v noci na motokare,abych mu to napral do oci.Jak je to u jinych aut,buh sud. -
« Re: Mlhovky
Přední mlhovky bych neviděl, alespoň za sebe, jako velký problém. Zvlášť Octavky je mají integrované ve světlometu a někdy je za deště přes den taky použiju pro to, že jsou bodovější a jsou lépe vidět. Xenonové světla mi vadí hlavně pro to, že v určitém úhlu se jeví jako modré, a vyvolávají dojem majáku někde v dálce :-))) Nejhorší jsou jednoznačně ZADNÍ MLHOVKY FELICIÍ a FAVORITU !!! Především ti, co je zapnou za deště v noci, ty bych za trest nechal jet samotné za sebou tak půl hodinky....To je utrpení !!! A navíc nerozumím tomu, proč se zadní mlhovky vypnou při rozsvícení předních dálkových ...?? -
« Re: Mlhovky
jo. je pravda, že ti trotli, co maj puštěný parkovačky s mlhovkama mě docela žerou. Hlavně kvůli tomu, že ty mlhovky se odrážej od země v jiným úhlu, než klasický potkávačky, takže vlastně mlhovlkama to dostaneš rovnou do ksichtu. Hlavně taky nesvítěj do strany jako normální světla, který většinou ty mlhovky přehlušej. -
« Mlhovky
Muj nazor na mlhovku je ten, ze by se meli pouzivat k tomu k cemu byli urceny. Pokud nekdo s nima sviti ve dne celkem me to nevadi, ale pouzivat by je nemusel. Ale pokud nekdo s nima sviti za sera, ci tmy a nebo vzlaste za deste, tak ten clovek nemuze byt opravdu zcela rozumove v poradku. Nejlepsi zazitek mam kdyz jsem potkal jednoho vola kterej svitel zelenejma parkovackama a k tomu mel naprany nejak pochybne serizeny mlhovky. To bylo uz za sera, trochu poprchavalo a zrovna jsme se potkaly v jednom serpentinovem stoupaku. No kdybych tenkrat nejel asi 50 a neznal to tam, tak nevim jak by to dopadlo. A nekteri moji znamy, ktery si od skodovky pomohly k lepsim autum (Renault,..) od te doby jezdi zasadne jen s mlhovkama. Asi aby si lidi vsimly v cemze to jedou. Paradoxem je ze kdyz se dostanu do mlhy, tak mam pocit ze tam si ridici ty mlhovky nejak setrej.... -
"-- skrytý --" 14.11.99 22:50
« Re: Uvaha
To se mi docela libi,i ja svitim mlhama,a jeste se mi nestalo,ze by nekdo blikal.To spis.kdyz prepnu o chvili pozdeji-bez schvalnosti,pripada mi to jako nejaka blba hra,jede proti mne na dalky nekdo,kdo jede stylem souboj.At prepne drive ten,kdo na to nema nervy.Tak prepnu,on milostive taky,a pak tak 2m prede mnou plny ceres.Uz to nestacim oplatit,dobre to vi.Mi nevadi prave Xenonky,tam se nestava,aby me oslnovali-spise jenom tak,jak auto kopiruje nase slavne vozovky,tak vam do oci blikne i potkavackama kazdy.No u tech Xenonu je to vic videt.Kdyz jsem jezdil v Dansku,tam je sviceni povinne ve dne,auto se proste rozsviti a nejde to vypnout.Mnoho z pratel tam u nich me naucilo jezdit "halb und halb".Proste si privru prave(nebo leve) oko,nikoli obe :-)),a pri mijeni auta,ktere mne mohlo oslnit,zase ocicko otevru.Tycinky v oku maji velmi pozdni reakci na oslneni,a vzpamatovavaji se dost dlouho.Tato finta pomuze alespon udrzet vladu nad jizdou s uplne osleplym ridicem.
Jeste k tem mlhovkam,mam je na Oktavce a tam jsou ve sdruzenem svetlometu,nastavene vzdy podle sklonu svetel.Nejde to zk...pokazit,jedine nasilim.A svitim jimi dost od doby,kdy jsem pozde videl jamu na ceste,ted mne tech chybejicich 20 m osviti mlhovky.A neoslnuji-vyzkousel jsem to. -
« Re: Uvaha
stoprocentně souhlasim. akorát je blbý, že když na takový *, který nesvítěj a nejsou vidět, blikneš, aby si jako rozsvítili, tak ti taky bliknou jako na pozdrav, nebo jako co seš ty za *, že na ně blikáš. Ovšem občas se najdou i vyjímky, kterejm to dojde, ale to budou podle mě většinou lidi, který normálně svítěj a maj zrovna blbej den a nějak zapomněli. Dneska aby snad člověk jezdil s tankem. To by se pak ti, co jezděj jako mezery v kolonách asi divili... Ještě k těm mlhovkám - mě třeba normálně rozsvícený přední mlhovky jen v noci nevaděj, ovšem musí k nim ten člověk mít rozsvícený i potkávačky, prže pak je to fakt hodně nepříjemný. Já třeba když jedu v noci, když je už malej provoz na nějakejch menších silnicích, tak si taky rozsvítim přední mlhovky, abych nemusel před každym kopcem přepínat na potkávačky, abych viděl, co je pod nim. Občas s nima svítim i když jedu ve dne někam rychle, aby mě lidi kdyžtak dřív zaregistrovali (já jinak svítim normálníma potkávačkama furt, připadá mi to lepší obrana proti přehlédnutí). Nakonec si řikám - jen ať si svítěj jen mlhovkama, hlavně když budou vidět. -
« Uvaha
Vazeni, po tom co jsem precetl, jsem se rozhodl, ze pridam i sve polinko po pranice. Xenony (jestli to pisu spravne), mlhovky a dalsi vymozenosti jsou skvela vec. Sam jezdim do zamestnani 50 km kolem 8:00 a 20:00 hod, z cehoz vypliva, ze si tmy a sera - (polotma a ne cinnost potrebna) uziji dost. Nevadi mi Xenony pokud jsou v parabole na to stavene. Pred nekolika lety prijel znamy se svou 105kou za mnou a chlubil se, ze si tam dal halogeny, moc se v tom navyznam, ale byly to zarovky, ktere tam nepatrily. K lepsimu pridal se smichem za ne nej kazdy blika a ze kdyz blikne on tak toho maj plne kecky. No co s takovym blbem.
To same s mlhovkama. Jiz z nazvu je jasne na co ty svetla jsou. Za jasne noci mohou byt pekně neprijemne a to i proto ze se v 90ti % neserizuji proti oslneni, a vyhlaska snad mluvi jasne.
A k tomu zda svitit ve dne? Muze mne * (omlouvam se za vulgaritu) kdyz v silnem desti na vypadovce, kdy mam zacakane vnejsi zrvatka, takze v nich moc nevidim se najde idiot, ktery jede se zhasnutejma svetlama. Barva vozu samozrejme sediva tmava metaliza. Malem jsme byli v sobe. Dalsi fakt, ktery mluvi pro sviceni, je skutecnost, ze nesvitici vozidlo jedouci v kolone sviticich vozidel se jevi ostatnim ucastnikum jako mezera v kolone. Cekate-li na takovou mezeru na vedlejsi, muze byt nestesti hotove.
Vázeni kdyby nekteri ridici proste a jednoduse dodrzovali pravidla silnicniho provozu a jednou za cas si precetli jejich aktualizaci, tak neni o cem psat.
Preji vsem mnoho km bez nehod a minimum magoru, ktere jsem popsal
S podravem TomP -
« Re: xenony
Já bych řek, že některý lidi (jako třeba já) si na xenony zvyknou těžko. Hlavní rozdíl totiž mezi xenonama a halogenama je v tom, že halogeny svítěj víc do žluta - mají přirozenější světlo pro noc - kdežto ty xenony velmi jasně modře a hlavně je to výbojka - tedy velmi intenzivní světlo, který prostě lidem s nějak jinak uzpůsobenou sítnicí (nebo čim v oku) bude vadit vždycky. Prostě barevný přechod za tmy není u halogenů tak výraznej jako u xenonů. -
« Re: xenony
Nemyslim si ze nastup xenonu je neodvratny, vypliva to z toho v jake tride vozidel se pouzivaji a z jejich ceny, takze pokud to vezmu v potaz tak nova vozidla prodana v CR maji tak v 5% xenonova svetla (odhad), jisteze se toto cislo bude zvetsovat, ale nez prodej vozidel s xenony dosahne 50% bude to jeste chvily trvat a nez je bude mit vetsina ridicu ? Tak to bude nejdriv za 20 let. -
« xenony
No určitě bych xenony nezakázal, až je bude mít každej, to jako že je každej bude mít, tak si nikdo stěžovat nebude. Je to jako když všichni měli starý Osram "asymky" a ti nový měli H4 a H3. Je to to samý, taky se jim to nelíbilo. S tím benzínem, nebude se prodávat bezolovnatý s aditivi, ale budeš muset natankovat natural a do toho nalít aditiva, to se bude prodávat zvlášt.... Jsem četl.... -
"-- skrytý --" 09.11.99 04:02
« Re: Lidská demence
Ne se vsim se tady da souhlasit.Nastup xenonu je bohuzel neodvratny,sviceni ve dne bych nechal(na rozdil od Skandinavcu)na vuli toho ktereho.Zbytek je v nesmyslnem lajdactvi lidi.Blbe serizene mlhovky,H4 OTOCENE o 180 stupnu-jak to tam dokazou narvat je zahada.Ale nemyslim si,ze vychovavat tyto ignoranty najizdenim 1m za naraznik,nebo plny zahul svych svetel do jeho ocicek je to prave orechove.Vetsinou prepnou svetla,kdyz na ne bliknu,ti ostatni to delaji naschval,nebo to chudacci ani netusi,co se deje.
Ta rada tady uz zaznela,zrcatka sklopena na tmu,a pryc-vetsinou to jde.Jde o zdravi. -
« Re: Trochu duslednosti
Co ja vim - od 1.1 2000 se skutecne prestane prodavat olovnatej benzin, ale misto neho bude bezolovnatej s aditivy, ktery budou olovo pro motory suplovat, takze bych to s tim rusenim skodovek nevidel tak "optimisticky". BTW. mam S120. Znamena to, ze mam spatne serizeny svetla??? Zajimalo by me, cim jsem tak nebezpecnej, ze chces to auto zakazat. To auto je v lepsim stavu nez leckterej Favorit. Proste proto, ze nejakej vidlak si do svy Filcky nalozi pytel brambor a neseridi svetla, zakazes vsechny Felicie??? A bude se to tykat i kombiku??? (a co na to Jan Tleskac???) A nebo si tady vsichni sborem zanadavame na nas SNB za to, ze je zajima kdejaka *, ale to, ze 70% lidi nezna zakladni predpisy je jim jedno? Chyba neni az tak v autech. I stary auto muze bejt v poradku a jezdit tak, jak ma. Problem je v tom, ze nektery lidi se o svoje auta nestaraj, stejne tak, jako jim je jedno, ze ti sviti dalkovkama do ksichtu. Nezakazujte auta, ale lidi, ktery se o ne (ne)staraj a pak je (a to teda "čertužel") i ridej. Neplati to o vsech, to je jasny. (ale sami vite, kolik jich je mezi nami) -
« to: kotik
ja teda nevim, jak je to s tou autoregulovatelností. Nám neprošla málem v 92 nová Corolla, vyrobená v Americe, technickou, protože má automaticky nastavovaný sklon světel, podle množství osob a sklonu auta - v Čechách je povinný manuální kolečko a zakázaná automatika. Ale asi je to tak, že kolečkem nastavíš sklon kvůli lidem a automatika to reguluje při jízdě. Ale stejně mi jsou fakt ty xenony hodně nepříjemný - hlavně fakt na horizontu, v dešti, v mlze, a za tmy (za šera to jakž takž jde). Ale prostě bych je zrušil. Jinak ta nepříjemnost světel bude asi tim, že většina aut, který je maj, tak je mají dost vysoko, oproti výšce mých očí v autě (třeba když zastavim za 750, tak mu koukám skoro na nárazník a nemusim "klopit zrak"). To už fakt radši dostat zepředu dálkovejma, ale zase když to srovnám se zadníma mlhovkama, tak nejni nad xenony :-)) -
« Re: Trochu duslednosti
Takže, xenony musí bý ze zákona "autoregulovatelné". No to je, že nastavení vzdálenosti dosvitu provádí elektronická řídící jednotka. Např S-ku se světlomety nastavují i při rozjezdu a BRŽDĚNÍ. No a s tím oslňováním xenonama to určitě nebude tak hrozný. A petici na zrušení škodovek... není třeba. Od 1.1.2000 se přestane prodávat olovnatý benzín, jak všichni víte, tak si myslím, že 75% jich přestane jezdit. škodovky a avie jsou neštěstí českých silnic !! -
« A co ja?
Pokud mi někdo svítí do ksichtu zadní mlhovkou, tak ho předjedu a zablikám mu svejma mlhovkama (2x 25W) a větąina lidí to pochopí, v zrcátku vidím zhasnout přední mlhovky.
Přední mlhovky u protijedoucích aut mi za světla nebo ąera nevadí, za tmy spíąe vadí a za tmy a deątě hodně vadí.
S xenonkami je to v podstatě stejné - při jízdě po rovině a za sucha nic proti. Ale v deąti, nebo na horizontech nic moc. Taky záleľí v čem jedeą. Kdyľ jedu ve spor»áku, tak sedím nízko nad zemí a oslňujou mě skoro vąichni. Kdyľ jedu v offroadu tak mám oči asi o 1/2 m výą, takľe mě oslňují opravdu jen ti s neseřízenými světlomety. -
"-- skrytý --" 07.11.99 22:43
« mlha mlha
Tak premyslim, jak to s temi mlhovkami je....priznam se cas od casu ma ne taky jedu kdyz neni mlha, ale pokud to je trochu jde tak stejne jako prepnu na tlumena svetla s dalkovek, vypinam i mlhovky, me samotnemu to neprijemne neni, ale vim, ze nekomu to vadi, tak co ty mlhovky proste vypnout jako ty dalkovy ??? < ted mluvim k nam, co s nimi jezdime....moje 323 Wagon zapne dalkovy a tlumeny se vypnou....sice dobre vidim co se deje 80-110 metru predemnou ale jestli za druhym patnikem sedi zajic a chysta se mi tam hupnout ???? Tak zatim cus !
-
« back to hmlovky
Mňa na cesta len tak niečo nerozhádže, ale ksichti, čo si dokúpili k holému autu ako doplnok hmlovky a potom majú potrebu s nimi svietiť furt a hlavne po daždi (nech sa to dobre leskne!) to ma privádza do zúrivosti a mením sa na ŽiDoCho /živý dopravný cholerik/. Používam striedavo zapínanie hmloviek a diaľkové - môj tip aj na tých menej inteligentných aby pochopili vo co mi go - ale preboha NAČO s tým svietia, keď to nemá nijaký efekt? Svietiť drobnej poľnej zveri za krajnicou? Z osobnej skúsenosti sú to hlavne majitelia Felícií - asi klobučníci.
BTW podľa mňa xenóny oslňujú... -
« To: Volvista
A už ti někdo řek, že s xenonama vůbec nejsi ve dne vidět? I když je máš pochopitelně rozsvícený. To i 20 let starej žigul s vysvícenejma parabolama je ve dne když svítí vidět mnohem líp, než nejnovější auta s xenonama. Jinak ty tvoji známí asi nejezděj v noci nebo v mlze co? Mě po "zasažení" xenonama skoro slzej oči, jakej je to záhul. Ale je to čistě subjektivní, jako každý oslnění. (někde ale nějakej magor psal (snad to bylo tak před rokem v MF), že protože je oslnění subjektivní, tak si na to lidi zvyknou :-)) větší hovadinu jsem fakt neslyšel)
to matuS: stejnou teorii zastavám i já, ale spousta lidí to ještě nechápe a eště na tebe blikaj, že svítíš. Ale furt lepší, než aby to do tebe někdo napálil, protože tě neuvidí -
« Xenony
Xenony jsou objektivně hodně dobrý, nemám prakticky nikdy potřebu zapínat dálkový, lidi co jedou proti mě to nijak neoslňuje (ptal jsem se známých :-). Problém je v tom, že na vesnici (třeba v Brně) na to lidi asi nejsou zvyklý a myslej si, že jedu na dálkový a každej druhej pak bliká a bliká a bliká svejma dálkovejma :-( Nejhorší jsou ale některý Škody 105, mají asi špatně seřízený světla a ty oslňujou naprosto nejvíc. Asi založím petici na zákaz komunistických Škodovek !! -
« Re: Lidská demence
No taky mě to pěkně štve...jenže jsem zjistil, že to kolikrát nebyly dálkový, ale nějakej chytrák si hrál s nastavením světel, aby pěkně viděl do dálky,...no a ani xenony nejsou ve zpětným zrcátku moc příjemný,...naštěstí se dá zrcátko zklopit, a v tomto režimu ho mám v noci skoro pořád... -
« Trochu duslednosti
od policqjtu by to taky chtelo. Misto vyzivani se v picovinach by meli pri jizde stavet vsechny ty vraky, co jim sviti sem-tam nejake svetlo a ty blby, kteri maji rozsvicene predni i zadni mlhovky porad. Ja se pripojuji k predrecnikum a delam to taky tak : Dalkova svetla do zrcatka (Astra ma vpredu dohromady 240 W). Nekteri to pochopi. Zdravec -
« Re: Lidská demence
k Oktávii: nechápu, jak mohli ty trotli udělat tak nekvalitní plexisklo, že je hned bledý. Ta růžová (už jsem viděl i jednu skoro s bílejma) je fakt nechutná. Jinak co řikáte na Xenony za tmy a úzké klikaté silničce (vono klidně i na široké rovné, ale to není tak napínavý)? Nevim, jak to moh někdo schválit, Chápu, že ten, kdo za nima sedí perfektně vidí, ale ten, co do nich kouká, tak perfektně vidí prd. Ve dne to jde, to to nejni totiž vůbec vidět (ted když svítí sluníčko), že by svítil, takže pak nevim, proč chtěj zavést povinné svícení ve dne. -
« Re: Lidská demence
Na ty dalkovy zezadu jsem sveho casu mel pomocny couvaci svetlomet, jenz ale mel 55W H3 - a ovladal se i z pristrojovky.
Musim ale rict, ze jsem ho zas tak casto nepouzival (rozumej za jizdy).
Na mlhovky vecer jsem ale taky dost alergicky. Docela bych pral tem, co s nimi jezdi, aby se nekdy svezli vecer tak 300 km a kazde treti auto jim timhle svitilo do oci. -
« Re: Lidská demence
Jo jo, to je taky super. Nejlepší jsou ale přídavné mlhovky s 21 W járovkama, přidělaný na zadním platě coby "brzdové světlo". Pokud požno čtyři vedle sebe... Přemýšlel jsem co dělat kriplům, co mi svítěj zezadu dálkovejma. Takovej starej ruskej fotoblesk v zadním čele by je nuačil grázly jedny ! Asi si to tam přes zimu dám... -
« Re: Lidská demence
To MrBean - jezdím v BMW 520i, E28 - žralok, r.v. 1986. S tou Octavii - jediná obrana jsou dálkový světla do xichtu (aktivní obrana) a nebo sluneční brejle (pasivní obrana). Při dlouhých cyklech doporučuji vystoupit a upozornit řidičku heverem. Jo a zapoměl si na třetí brzdový - to je žrádlo, co ? -
« Re: Lidská demence
Kdyz jsme u toho sviceni, tak mi vysvetlete, proc nikdo v noci nepochopi, proc nanej troubim a bouram do nej, kdyz stoji na semaforu na brzde?
Specielne u Octavie nechapu, jak vubec mohla dostat na ty svetla homologaci - do toho jeste blinkr a je to na rozmlaceni tech svetel montpakou. -
« Re: Lidská demence
Správně, takovejch * potkávám každej den několik. Akorát mi vadí, když jede někdo za nima a já nechci aby kromě těch mlhovek ještě trpěl dálkovejma. Když někdo přede mnou pustí bezdůvodně mlhovky, tak mu pustím dálkový a nasadím metodu "nerváček" - tak metr za ním na nárazníku. Vzhledem k tomu, BMW má u nás pověst aut pro veksláky a drugsdealers, tak každej pekelně znervní a radši uhne, nebo to osolí a přidá. Samozřejmě, že nikoho ještě nenapadlo si vypnout mlhovky... -
« Lidská demence
Nepochopitelné, nesmyslné, vulgární. Setkáváme se s tím den co den a přesto jsou tisíce ignorantů, kteří Nás tím obdařují. Je to někdo z Vás? Anooo??? Tak mi vysvětlete proč a já už Vás příště nebudu osolovat dálkovejma světlama, nebudu na Vás najíždět a vůbec se k Vám budu chovat zdvořile.