Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: rychlost a světla
Už je to trochu moc vyhecované :-))) Za dne se, pokud vím, nemá svítit ani potkávacími světly.......Normálně seřízená přídavná světla by oslňovat neměla v žádném případě - myslím přední. Zvlášť integrované - např. i Octávia - jsou i ve dne neškodné. Auto je se svítícími světly určitě lépe vidět, a projekční "mlhovky" jsou např. na dálnici při plném slunci v zrcátku určitě viditelnější než normální potkávačky. Pokud si ale někdo myslí, že Octávia s mlhovkami vypadá jako RAKETA , pak bych doporučil obrázkouvou encyklopedii od F. Hrubína jako základní literaturu, pokud ovšem umí člověk s takovou obrazotvorností i číst.......Mimochodem, pokud beru za úspěch, že nepředjíždějí auta z protisměru, tak je to určitě proto, že pochopili, že člověk s takovými světly musí mít nejméně 55 KW pok kapotou a gumy tak alespoň do 240 km/h. A taky mě tak napadá, že zapnuté obrysové světla + mlhovky ubírají nejméně 50 W výkonu, což už je i na ten raketový motor poměrně hodně, takže bych doporučoval je při předjíždění vypínat, možná i rádio by se mělo ztlumit, zapnout stmívač přístrojové desky....no na tu sem vlastně zapomněl, to bodou tak další 2 watty..... -
« POZOR PREDJIZDIM!!!!!!!
UZ JE MI TO JASNY!!!!
Kdyz budu chtit predjizdet, tak na ostatni vybalim, potkavacky, parkovacky, dalkovy, mlhovky, varovny blinkry, pustim sterace, ostrikovace, zadni mlhovky a kdyby to slo tak tam dam i couvacku ale to nejde, to me stve.Jo jeste si pustim zadni sterac. To bude super bezpecne predjizdeni. No a kdyby nahodou byla mlha, huste prselo nebo snezilo, tak budu troubit!!!
Hele, nemela by manzelka pro jistotu vysilat varovny signal z mista spolujezdce baterkou?????
Ja hloupy, jak jsem mohl dodnes predjizdet bez radneho a dokonaleho osvetleni?? To jsem ale vul!!! Ted uz ale vim jak na to. Dik ze jste mi ukazali kudy vyjit ze tmy!!! -
« Re: rychlost a světla
Samozrejme, ze na cloveka co sviti mlhovkama nikdo neblika, auta v protismeru nepredjizdi a mlhovky ostatnich ho neoslnuji. Clovek co sviti mlhovkama (pokud neni mlha) musi byt zakonite slepej jak patrona a nevidel by na silnici ani pristavajici letadlo, natoz jedouci auto. Nebo za a) je to tak mizerny ridic, ze si toho vubec nevsimne, b) nosi porad (slunce - neslunce, den - neden) cerny brejle. -
« Re: rychlost a světla
lidi, kteří mají pořád zapnutý mlhovky jsou krajně bezohledný!!! a to nemluvým o "závodnících" který si myslej že když mají rozsvícený mlhovky, tak ta jejich kára jede rychleji a vypadá jako závoďák - tak to už něco nasvědčuje o řidičově inteligenci.
Je pravda, že když máš zapnutý mlhovky, tak málokdo začně předjíždět, protože ho oslňuješ!!! -
« Re: rychlost a světla
To je dobra taktika takze kdyz tam dam dalkovy s 1kW, tak to pro mne bude bezpecnejsi ? Predstava ze budu zapinat mlhovky aby me protijedouci ridici dobre videli je ztrestena pitoma a nebezpecna, jedno je jasne dano za jakych podminek se smi pouzit a tak nevidim duvod proc si s nima porad nekdo prisvecuje za normalniho pocasi, od toho jsou tam prece tlumene a pokud funguji tak neni co resit. -
« rychlost a světla
Já taky když valím tak si zapnu potkávačky a mlhovky u Octavie to pak z dálky vypadá jak nějaká "raketa" a nestalo se mi i když jsem jel i pomalu že by z protisměru předjížděli. Na tom něco pravdy bude že když někdo uvidí i třeba bodové mlhové či xenonové světlo tak neví a raději neriskuje. -
« Re: Pro svitilnicky To: Boda
Když to není nutné tak logicky nesvítím. Když, ale
trochu spěchám tak si je ve dne rozsvítím, aby mě,
logicky, protijedoucí šneci, který hodlaj předjíždět ještě větší šneky, dobře viděli a uvedomili si že to auto, co jede proti to taky může mazat 160... Já si taky raději 2x rozmyslím předjíždění, když vidím v protisměru nejaký "jedovatý" světla. -
« Re: To OCTAVIE
mam ted xenony (Vectra 2.5 V6), ale za deste a na nasich super silnicich s mizernejma carama a spinavejma patnikama je videt kulovy i s xenonama,
takze tvrdit (myslim reklamy vyrobcu), ze svetlo lepe pronikne je pri normalnim provozu po nasich cestach pro ridice neznatelne, spis horsi.
Nejlepsi je cista parabola, sklo reflektoru a spravne serizeni svetel. (podle me)
Pak pomuzou uz jen dalkovy, nebo zpomalit na dohled. -
« Re: 100/80 nebo 60/55 watů
Snad to má o 40W víc, ne? Alespoň na tlumené, na dálkové na kterých to má o těch 25W to určitě oslňovat bude. Jinak při dobrém seřízení tlumených světel neosluňují ani 160/100W .
To Kupca, necetl jsem o co se konkretne jedna ale obecne pokud chces nekoho zastavit tak ho predjedes a rukou vytazenou z okenka davas znameni (nahoru-dolu), nebo proste zapnes vzadu stopku, a z auta se nevytahuje, ale slusne reknes prosim vase doklady pane ridici...(:-))) -
« Re: svítit?To: Kupca
To: ano
Vyjadřuji se slušně a nikoho neurážím. Mlhovkama svítím jen lidem, kteří mě doopravdy oslňují, ať už mlhovkama nebo neseřízenýma světlama. Pokud mě doopravdy chceš někde zastavit, docela by mě zajímalo jakým způsobem a ještě víc jsi mě pobavil tím vytažením z auta. Jo a ještě něco. Až zase někoho dojedeš a nalepíš se mu na zadek s tím, že mu budeš svítit do kabiny, pozor aby ti náhle nezastavil. Nejde jen o mě, ale o bezpečnost. -
« Re: OSRAM kde kolik
Ty OSRAM H4 Bilux s primesi xenonu jsem kupoval v Praze na Vitkove ve znackove prodejne OSRAM, nevim uz presne kolik staly, ale 80KC to rozhodne nebylo. Tusim ze obe staly cca. 500.
Jinak zavolej na zastoupeni PHILIPS v Praze a oni by ti meli poradit kde je u vas maji a hlavne popsat jaky a za kolik. Nebo at ti poslou faxem nabidku. To samy plati o OSRAMU.
Zkus Philips: 02/8542762, 8544501, 8542766.
OSRAM s.r.o.: 02/21987100 ale tam te odkazou na firmu: Šefr a Sykora, Kolbenova 159 PRAHA 9 tel. 02/8389(2174)/nebo(1181),pokud jsi z Prahy. -
« Re: OSRAM kde kolik
No on je jeden háček ty potkávačky nám už asi dvakrát zhořely a jelikož když jedem do servisu tak už utratíme několik tisíc za kontroly tak jako stálému zákazníku nám to vždy měnily zdarma a tady je ten háček Co Tam Dali )))) to neví nikdo ale asi obyčejný tesla tak proto to chci vyměnit za nějeké pořádné. Ty Philips je to sice prima ale nikdo mi nedokáže poradit kde je sehnat!!!! Jediné co jsem zatím viděl byly Osram true blue color H4 cena 295/-kus. Neví někdo něco na Zlínsku nebo zkušenosti s prodejci aut jestli takové zboží odebírají?? -
« Re: OSRAM kde kolik
Hele Octavie, ja ty OSRAM Bilux s primesi xenonu mel, respektive naletel jsem na reklamu "s primesi xenonu", jsou uplne normalne bily!!!!!
Jinak mam za to ze doma mate OCTAVII 1.6 55kw a ta uz ma z vyroby tzv. biluxove zarovky. Nakup techto zarovek by bylo vyhozeni penez, ve vasem pripade!!!!
Nejlepsi imitace xenonu jsou nejaky zarovky od Philipse. Nekdo tady uz ale psal blizsi info. Zdar -
« Re: bezpečnost
Jo v Bohnickym ustavu jsem byl, projel jsem to tam cely az na konec a byl jsem na tom statku na konci. Meli tam poradek, vsichni hrabali listi, alespon ty lehci pripady.
To ze to dobre vypada psal tusim "zbabely" ILL a ja to nepravem pripsal tobe. Nicmene jsi hajil neco co ma mozna neco do sebe, nicmene je zakazane. Ja bych napriklad bral zelene plechove sipky doprava (odbocovaci) jako v Nemecku, ale jednou je to u nas jinak, tak se toho drzme. Jinak sorry za ten vybuch ostrych slov. -
« Re: OSRAM kde kolik
Jinak jak někdo psal v Honda clubu tak test žárovek v nějakym německym časopise dopadl takto :
1. Philips Premium H4
2. Osram True Blue light
3. Philips Blue Vision H4
4. Osram H4
5. Osram Allseason Super H4
6. General Electric H4
Přičemž ta jediná žárovka na prvním místě měla klasickou barvu světla. -
« Re: OSRAM kde kolik
1. OSRAM Bilux H4 Super - příměs xenonu, bílé světlo + 30%
2. OSRAM H4 Allseason Super - nažloutlé světlo + 30%
3. OSRAM Bilux H4 Cool Blue - namodralé světlo
Takže pokud s příměsí xenonu tak jedině normální bílé světlo, když namodralý tak bez 30%. Na první dvě mám prospekt na modrý jen reklamu. U modrých se o xenonu, nebo + 30% nic nepíše. -
"-- skrytý --" 13.03.00 19:24
« Re: bezpečnost
Hm. Přečti to znovu. Netvrdím nic o tom, že to dobře vypadá, ale za soumraku, ráno, v opravdu prudkém slunci nejsou potkávačky moc vidět. Pokud jedeš rychleji (zde jsem opravdu neměl na mysli v mlze) - jsi dříve vidět. Potud je to správně. Za druhé - Oktávka/mlhovky přední - neoslňuje - pokud si seřizuješ světla ovšem. Jinak obecně jasně - s mlhovkama se nemá jezdit mimo sníženou viditelnost. Apropo, byl jsi někdy v Bohnicích ? -
« OSRAM kde kolik
dnes jsem byl se podívat na ty OSRAM a viděl jsem typ jakýsi a mněl na modro natřený obal to jsou ty s tím modrým efectem a ještě tam vůbec nebylo napsaný +30 procent????? A stály 295lč jedna.
Pordte chci ty s xenonem +30 procent do modra potřebuji celý název i s cenou A kde je shánět nekde v Prodejně škoda či u pump Je na ně záruka ?????? Díky ... -
« Re: bezpečnost
Dobre to vypada!?!?! Tak jeste jednou pro blbecky.
Mlhova svtla smis pustit za snizene viditelnosti, tak jak nekdo muze jet rychle kdyz je snizena viditelnost????? Vrat ridicak!!!!! AUSTINE
Sorry ale ty si vul a souhlasit s nekym kdo S-Type videl akorat tak na plakatu je prostoduchost.
Zajdi si do Bohnic. Omluvit Te muze snad jedine revolta mladi. -
"-- skrytý --" 12.03.00 18:15
« bezpečnost
zcela souhlasím s ILLem že: přední integrované jsou super vidět ve zpětném zrcátku a přispívá to bezpečnosti. (Protože jedu rychle)
Ale zadní dvě mlhovky na feldě nebo Oktávce jsou tam tak leda proto (zapnuté), aby nebylo vidět že brzdí. Nejvíc absolutně nejvíc mne ale štve, když je použití hlavně zadní mlhovky nutné (tj. fakt není vidět) a každý druhý se na to vybodne. -
« Vseobecne
V soucasne nabidce zarovek se fakt moc nevyznam.
Co ale vidim, je to, ze modra je modni zalezitost. Vidim casto proti sobe autak co sviti modre, modre a jeste jednou modre, ale on sam nic nevidi protoze to skro vubec nepropousti svetlo.
Pak jizda v noci a za mokra s takhle vybavenym autem je asi "radost". Vcera jsem se vracel z Krkonos (kontrola povodni) a se svymi Xenony jsem toho v tom desti moc nevidel. predni mlhovky mi pri rychlostech okolo 130km/h taky nepomohly a to jsem byl za husteho deste opravnen je pustit. Po chvili jsem je ale zhas, protoze to bylo stejne na nic. Nejlepsi byly dalkovy.
Jinak ty Bilux zarovky jsem daval do Audi 80 r.v.90 a je to uz cca. 2 roky, ale nejvic mi pomohlo rozdelat u tohodle starecka svetla vycistit zevnitr skla a vytrit paraboly. Ze zluteho svetla se razem stalo nadherne bile!!!!
Pokud mate starsi vozy a hlavne reflektory zadelane jenom sponkama, pak tuto proceduru vrele doporucuji. Ale pozor na paraboly, opatrnost a jemnost je namiste, jinak si smyjete "chrom". -
« Re: H4
Ja osobne jezdim uz nejaky rok na Tesla All Wheater (do zluta), jsou cca za 100,- a bez problemu.
Jinak, pokud chci skutecne dobre videt, tak mam pridavne dalkove a v nich 100W (opet Tesla, opet bez problemu). Ono totiz trochu (dost) zavisi i na geometrii reflektoru jako takoveho, takze nektera aute sviti lip treba na klopena svetla, nektera na dalkova. -
« Re: H4 + 30procent s modrou
Cena je kolem 160 - 220. Nejdražší jsem viděl Philips Blue Vision za 840 sada 2 kusů a k tomu 2 5W. Natřený nejsou, je to záležitost plnícího plynu. Třeba Osram H4 + 30% obyč. mají příměs xenonu. Výměna za obyčejný žárovky není problém, většinou jdou díky tvrzenýmu sklu osadit i do reflektorů s předním umělým krytem.
-
« Re: H4
Neznackove typy 80/100 ? Ja tu vsude videl Eltu, nebo Teslu a problemy jsem nemel nikdy takove, ze bych musel zkouset jestli zarovka sedne. A jejich zivotnost (Elta) take neni spatna, dve takoveto zarovky jiz mam pres dva roky ve svetlech a drzi. Mimochodem, ty serizujes zarovky ? Pokud vim tak seridit jde pouze svetlo a pokud je zarovka vyrobena dle standartu tak neni problem a je jedno jakou ma barvu a vykon. -
"-- skrytý --" 07.03.00 05:28
« Re: H4
Nemuzeme chybit s OSRAM H4.Jsou ve verzi ALL SEASON(ty jsou do zluta),BLUE(vysoce"modni"barva) nebo obycejne bezbarve.+30 % se marketingove jiste uplatni,ale poznat to moc neni.Co je ale na nich poznat,je jejich vydrz,maloktera odejde.Neznackove typy 80/100W nebo i vic je treba vyzkouset i deset kousku,nez nejake sednou a jdou vubec seridit.Na papiry to sice je,ale on to asi na ceste policajt moc nepozna.U pump je maji,alespon OMV vzdycky. -
« H4
Nazdar odborníci na oslňování. Byl bych Vám vděčen za dobrou radu. Co dát do světlometu na normální H4. Původně jsem tam měl PHILIPS All Weter ( nebo tak nějak) mírně do žluta. Nemůžu je sehnat a co jsem viděl na pultech je buď dost do žluta (nějaký typ GOLD), pa nějaké H4 +30%, pak nějaké do modra a pak s výkonem 80/100 W. Tak co tam mám nacpat? Dík! -
"-- skrytý --" 01.03.00 05:21
« Re: o ničem
Ja souhlasim s DIMem,je to VELMI polopatisticky vyklad.Stale se tu ukazuje,ze spousta z Vas ani netusi,jak je mlhove svetlo konstruovano,a ze svitit VLEVO NAHORU proste neumi.Ta clonka tam opravdu je,jen se podivejte,nebo si posvitte na zed,jakou caru vam nakresli potkavacky(to asi znate),a jakou mlhovky.
DIMuv priklad se svicenim pod vraty do stodoly je citankovy :-)).Jen nehodnotme mlhovky za 400 Kc namontovane svepomoci a taky tak serizene.Tolik zatracovana Oktavka ma sice integrovana svetla,ale tam si toho ani nevsimnu,ze svitej.Zato prevazuji ohromne nastavene svetla obyvejnych potkavacek,kde mam dojem,ze svitej dalkovy.O zadnich mlhovkach bylo uz toho napsano tolik,ze skoda slov. -
« Re: o ničem
Kamile, to je opravdu o ničem........Zkus se trošičku zamyslet......A takzvaná bílá stěna ?? Ale o to právě jde. Pokud se jeden paprsek z jednoho místa vyslaný odrazí od např. sněhové vločky tak, že mi zasvítí přímo do mého oka, pak paprsek vyslaný ve stejnou chvíli z jiného místa se od stejné vločky stejně odrazit nemůže. Takže tam, kde jeden paprsek selhal, tak má jiný z jiného místa ještě šanci.Snad už je to přiměřeně polopatisticky. A takzvané mlhovky svítí především blíže před auto, takže jsou lépe vidět krajnice atd. Oslňovat ale nesmí žádné světlo. O zadních se bavit nemíním..... -
« Re:
Kdyz jedu v mlze, tak potrebuji videt predevsim silnici ale spise alespon nejakou caru na ni, pokud tam vubec nejaka je. A tady by meli prave pomoci mlhovky, ktery to podsviti. Svetla nahore vcetne integrovanejch mlhovek jsou v ten moment na fik. Umerne tomu by mela odpovidat rychlost, tudiz se musi jet pomalu, protoze jedu s vyhledem na nekdy ani ne 2m. Pokud neco prosvitej do dalky integrovany mlhovky tak to zmakne i normalni tlumeny svetlo a ty mlhovky nahore jsou na .... . Kdyz je mlha tak od mlhovek cekam ze mi posvitej na silnici coz je jediny co stejne muzu videt a pak ma opodstatneni jizda na parkovacky a jen mlhovky. -
« o ničem
To je tady pořád debata o ničem. Když někdo přede mnou jede v pořádným mlíku nebo slejváku 50 metrů, koncový světla nejsou vidět vůbec a zadní mlhovka jakž-takž, a rozhodně neoslňuje. Totéž platí pro přední mlhovky auta za mnou nebo naproti. Takže zadní mlhovka je o "být viděn" ze 100%, přední tak z 90% (ještě jsem neviděl auto s takovými mlhovkami vepředu, při kterých by bylo vidět podstatně víc a současně dělaly míň "bílou tmu" než potkávací světla). A když není mlha ani déšť, přední i zadní mlhovky prostě oslňují a obtěžují ostatní řidiče, aniž by pomohly tomu, kdo si jimi svítí. Je to čistá frajeřina, která zasluhuje pořádnou pokutu.
Mlhovka přece, na rozdíl od tlumeného světla, nemá optickou soustavu, omezující vyzařování směrem vlevo nahoru, tedy řidiči v protisměru přímo do očí. Zejména ty, co se montují jako přídavné, svítí do všech směrů.
Ostatně kdo někdy potkal Angličana, taky si musel myslet, že má dálkový nebo zvednutý potkávačky a přitom to bylo jistě jen tím, že má světla na levostranný provoz... -
« Bez nadpisu
Tak se nad tím zkuste trochu zamyslit. K čemu jsou mi mlhovky pod mlhou ??? To je jako tvrdit, že je lepší svítit si do zavřené stodoly škvírou pod vraty :-))) Už jsem to tady jednou psal, nejde o to něco podsvítit ale svítit do rozptýlených částeček mlhy POD JINÝM UHLEM , než je pohled řidiče a úhel osvitu od normálních světel. Protože je tam jednoduše větší naděje toho, že se víc paprsků protlačí někam dál a nebudou se odrážet zpátky do očí. proto se taky lépe hodí výraz přídavné světlomety..... Navíc mlhovky mají za úkol osvětlit především prostor těsně před autem, což je při logicky nízkých rychlostech při jízdě v mlze příjemné. Proto tuto funkci splní určitě i integrované "mlhovky". Ale oslňovat by vpředu neměly ani jedny......zvlášť ty integrované jsou nasměrovány směrem dolů a nastavují se s celým světlometem. Mlhovky v nárazníku se asi moc neseřizujou a když navíc párkrát do něčeho ťuknete, tak třeba u favoritů se ten nárazník natáčel nahoru. Tam bych viděl možnost oslňujících mlhovek. Intenzitu mají stejnou jako normální světla !! To vše platí , samožřejmě, pouze pro přední. Zadní bych u Favoritů a Felicií rovnou zakázal.... A mimochodem, čím budou mlhovky v nárazníku níž, tím dřív je trefí nějaký kamínek ( dlouholetá zkušenost) a nebo jsou v zimě stejně děsně zaflákané a ostřikovač světel je daleko a daleko...... Všechno je to taky otázka módy a designu. Já jsem ale s integrovanými přídavnými světly spokojen........ -
"-- skrytý --" 28.02.00 14:14
« Re: svítit?
Tem co svitej mlhovkama (ve dne) take samozrejme foukam dalkovy do xichtu. Takovejhle magor vylizanej jezdi v E30, nebo CRX(stara), na zadnim okne fajfku od najku, rozsviceny mlhovky a obrysovku se sprckou xenon. Pokuty, pokuty ,ale to bych se uz opakoval. -
« Re: svítit?
To Kupca: Z toho si nic nedelej. To je presne ono o cem tady mluvim. Oni nedodrzuji predpisy a kdyz jim to das najevo tak prudej!!!!
Tvrdim stale dokola: pokuty, pokuty, pokuty. Dokud nebude fungovat policie neni o cem mluvt. Kazdej si bude na silnicich delat co se mu bude libit a priznat chybu, ne nikdy, on je prece svetovej!!!! -
« svítit?
Ve vyhlášce je doopravdy dost jasně napsáno, kdy používat mlhovky a ve vyhlášce 102 je i popis jejich funkce. Když někdo svítí tlumenýma ve dne, je to podle mě v pořádku, ale mlhovky doopravdy nesnáším. Ne proto, že je nemám, ale proto, že spousta "řidičů" je má nasměrovaný nahoru. Pak sice neplní svojí funkci, ale vypadá to líp. Integrované mlhovky jsou efektní, ale mlha spíš není nad zemí, takže když budou co nejníž, tak je to lepší. Co mě uzemnilo: Jede za mnou auto, rozsvícené mlhovky, tak jsem postil zadní taky a ten na mě začal blikat jako šílený. On může oslňovat a já ne? Zkuste být ohleduplní i k ostatním. -
« Re:
Jo aby jsi nerek ze blbe zavidim, tak dej navrh, jestli jsi z Prahy a muzeme se sejit tak tady vsem napisu ze nekecas. Muzeme si vyzkouset jak svitek tvoje Xenony a jak moje, a taky se muzes podivat jak blbe svitej moje spodni mlhovky (dle tebe). Mam Vectru V6 model 2000. -
« Re:
ILLE, ty jsi fakt nemocnej. Za prve Audi se vratila zpet k mlhovkam dole, protoze jenom tam maji opodstatneni. Do hlavniho svetlometu je davali jenom kvuli tomu aby usetrili vyrobni naklady, ale zjistili ze je to totalni kravina.
Proc je tam nema treba nova Fabie, kdyz Octavia je tam ma. Novej Facelift Octavie je zase bude mit dole. A zadny auto nemuze vypadat lip z mlhovkama (integrovanejma) do hl. svetlometu, protoze to stejne nikdo nepozna, jenom tim oslnujes. Zaver: Kazdy auto v kterym sedis ty vypada stejne blbe, a doma mas tak leda Tavrii, jinak by jsi tady nemohl takhle blabolit :-) -
« mlhovky
A co říkáte na novej zákon o pozemních komunikacích. V návrhu je mj. o mlhovkách a to že by se při používání( stejně jako teď mlha,déšť,sníh ) snížila maximální rychlost na 50 km a na dálnici na 80 km. To by znamenalo:
pokud mám mlhovky vidím lépe ale pojedu pomaleji, pokud je nemám můžu jet rychle. :-o -
« >ILL
S mlhovkama se jezdit mimo hustý déšť a mlhu podle vyhlášky nesmí. A to co mají některá auta a svítí s tím i ve dne, jsou tzv. denní světla, což je něco jinýho. A každá mlhovka oslňuje, když není mlha, přední jako zadní, je stavěná na prosvícení mlhy a když mlha není, tak prostě oslňuje a kdo jí má rozsvícenou, je bezohledný k ostatním. -
« Bez nadpisu
Na můj S-TYPE Jak jsme si na něho vidělal je moje věc. Jinak pořád tu pletete dokola jízda s mlhovkou atd.. Jízda s přední mlhovkou není zakázána a záleží na počasí. Já v tom vidím závist ze stran řidičů kteří nemají integrované mlhovky a tudíž to vypadá hnusně. Já když vidím ty auta jak jedou s potkávačkama a spodníma mlhovkama tak už z dálky vidím že je to ubohý auto co na sebe chce upozornit. Proto auta s integrovanýma jako Má Ocatvie Audi BMW.. a mnoho je to naprosto v pořádku. A v Německu je pravda že si na dálnicích zapínají mlhovky já to sice nemám zapotřebí jelikož xenony jdou vidět z velké dálky. A až si zkusíte jed 240 to je nejvíc co jsem jel v Německu tak budete rádi za každý další světlo co napomáhá k viditelnosti. -
« Re: Campagnolo
Byl jsem teď pár dní v Německu, najezdil jsem po dálnicích asi tisíc km, a jedna zajímavá věc ( kromě rychlostí 200 a více ) : hodně aut jezdilo přes den se zapnutými světly , ale poměrně dost jich jelo S PŘEDNÍMI MLHOVKAMI -myslím těmi integrovanými v předních světlometech. Nakonec jsem si to při porovnání ověřil, že pokud se za normálního denního světla nebo dokonce slunka zapnou ty bodové mlhovky, jsou v zrcátku mnohem lépe vidět i z větší dálky, což je při jejich rychlostech docela příjemné.....Nevím, jestli to jejich vyhláška nějak upravuje, ale jely tam tak i autobusy, tak jsem to nakonec dělal taky tak :--))) Teď mě můžete rozcupovat, ale já si myslím, že jsem tím nikomu nevadil a protože jsem se rychle přizpůsobil i jejich tempu, myslím si že to bylo i bezpečnější....O zadních mlhovkách našich Favoritů a Felicií a strejců, kteří je zapínají i když se jim kouří z motoru mluvit nehodlám.... -
« Re: Campagnolo
Kazdopadne se da predpokladat, ze behem Tve ridicske praxe se Ti nestalo aby Te stavelo zlutobile auto s modrym majakem a napisem VB.
Jinak v teto dobe sli prislusnici po mlhovkarich daleko razantneji nez je tomu dnes. Z cehoz prameni rozmach jizdy na mlhovky a v posledni dobe modni zalezitost jizda jen na parkovacky.
Me to proste provokuje a je to vuci tem co dodrzuji pravidla nefer. :-( -
« Re: Campagnolo
Uz me nebavi se dohadovat o necem co stejne nikdo z nas neovlivni. Vyhlaska mluvi jasne.
Jinak jestli nevis co je VB, tak jsi moc mlad a tim padem je jasne ze na sebe upozornujes jizdou na parkovacky a mlhovky bez mlhy. Ono Te to casem taky prejde, ver mi. Nemyslim to ted ve zlem a neber to prosim jako urazku!!! Preji Ti mnoho stastnych kilometru ve Tve Octavii 1.6 55kW a malo cervenych mlhovek pred Tebou.
-
« Re: Xenony,mlhovky,Login
Souhlasis s tim ze zapinas mlhovky proti predpisum, mimochodem ta rychlost je taky proti predpisum. Opravdu se mas cim chlubit. Ty sis na to auto nevydelal poctivou praci,to zvladnou jenom normalni lidi, coz Ty teda v zadnym pripade nejsi. Nebo je sluzebni? Nebo dotazena bouracka z Reichu? -
matuS 25.02.00 00:00
« Bez nadpisu
2kamikaze: Kdyz necumim primo do svetel ale tak jak nas to v autoskole ucili na pravy okraj vozovky tak nemam vubec zadny problem
ale je tu problem. v meste si takto nemusis vsimnut cloveka, sam som takto skoro zrazil babku.
P.S.: ked mi niekto svieti do oci hmlovkou, tak mu nemozem hmlovkou zablikat, lebo ziadnu NEMAM! (mam len zadnu) a preto _zasvietim_ (ano, drzim, az kym neprejde okolo) dialkove - ale len ked ide sam. -
« Xenony,mlhovky,Login
Octavie no nevím ale ta druhá možnost je možná. I když Login se svojí Škodou 120 takové "absurdní a nic nepochopitelné věci" """ jestli dělá tak Já osobně bych mu neuhnul ani o milimetr. Jednak se o svůj život v autě nebojím a můj S-Type je velice bezpečný. A jinak děte se bodnou takové * co blikají no inu začněte si zvykat na xenony. Je to veliký skok oproti mému původnímu autu bez xenonů. A hlavně se všichni dívají co to tak svítí no a to je ta chybička. A i já si na dálnici když jedu zapnu ještě přední mlhovku je mnohem bezpečnější a od 200km/h potřebné. -
« Campagnolo
No teda abych to uvedl na pravou míru ve dne jezdím hlavně po městě s parkovačkami a mlhovkou a jak se setmí tak jedině potkávačkama. Nevím co jsi chtěl říct tím VB, to ti tak vadí přední mlhovky?? Já když potkám auto s přední mlhovkou tak mi to vůbec nevadí ono to totiž vůbec neoslňuje. O zadních No ty nezapínám nikdy jedině přitak hustý mlze nebo obrovské vánici. A s tím loginem NO BER TO S HUMOREM LOGIN SE CHTĚL VYTÁHNOUT, BYL TO ASI JEN VTIP JELIKOŽ KDYBY NĚKDO JEN TAK PŘEJEL 30M DO PROTISMĚRU A ZAPL DÁLKOVÝ TAK NEVÍM ... BUˇD BY BYL OPILÝ NEBO .. DRUHÁ MOŽNOST NEJDE !! JÁ TO BERU JAKO OD LOGINA VTIP. -
« Re: Citlivky
Mam xenony a problem tech co proti me nevidi neni v mojich svetlech ale jak jsem tu uz drive popisoval v jejich zarezlejch parabolach, neutrenym a umastenym prednim skle. Jinak kdyz se mi nekdo podiva primo do svetel a pak prd vidi je to jeho problem, jen at se koukne, mame prece demokracii. A kdo si rekne mlhovkama dostane navrch moje dalky, ja jsem clovek prejici, staci rict. Nejlepsi to je kdyz jede pan mlhovkar nebo pani mlhovkarova do moji pravotocive zatacky, to se pak daji rozeznat i fleky na strope kdyz ho progriluju. Jo a dobry je prosvitit autobusaka kdyz jsem na horizontu a on je pode mnou, to mu je videt i svacina co mu visi v sitovce za zadama. Asi nebyli v autoskole a tak si blikam podle libosi, treba se jim to libi, jak jsem rek, staci rict. -
« Re: Citlivky
Mne osobně oslňují, na rozdíl od xenonových světlometů (chápu sice, že bílé až nafialovělé světlo je nezvyklé a leckdo to může považovat za oslnění, ale je naprosto přesně prokázáno, že xenonová světla, pokud jsou dobře seřízená a mají automatické vyrovnávání, nemohou oslňovat). Sám si mlhovkami taky rád přisvítím, ale zháším je současně s dálkovými.
Nejde proboha o to, že se světlo někam odráží, ale žádná mlhovka nemá clonku tak, aby neoslňovala řidiče jako všechny ostatní asymetrické světlomety (jednoduše řečeno neosvětlují vozovku ve tvaru širokého Vé padlého na levou stranu).
A proč lidi svítí mlhovkami? V noci a za deště většinou proto aby lépe viděli na díry a výmoly. Ve dne jen z frajeřiny (doplněno ovšem případně o zhasnuté potkávačky, o modré či azurové bužírky na žárovkách obrysových světel, o stínítka s kočkou a o nápis PIONEER na zadním okně). -
« Re: Citlivky
Co jsem popsal nize je fakt o prestupcich hrubeho zrna. Casto clovek narazi na mladou holku za volantem ktera ani netusi ze jede na mlhovky, bohuzel mame po revoluci autoskoly jake mame, dej penize a dalsiho adepta mame z krku, kdyz to neumi tak to podmazne a ridicak je na svete.
Ja delal papiry na Becko v roce 88 a spousta dnesnich ridicu by ty papiry tenkrat vubec neudelala. Kdyz oni ty chudinky neznaj ani vyhlasku, tak proc by se meli obtezovat nejakejma mlhovkama. K tomu pripocitam nefunkcnost VB a jsme doma. Proc se vzrusovat obhajcema mlhovkaru.
Problem je i u ridicu "profesionalu", autobusaku, kamionaku, sanitaku a koneckoncu i vozu VB.
Driv to nemohl delat kazdej, dnes bohuzel ano a taky to tak vypada. Nicmene jejich omezene IQ vypovida samo o sobe tim co delaj a proste na vic nemaj. Horsi jsou snad uz jenom omezeni tramvajaci. Ty ale nastesti muzou jenom zvonit. Hele nejses nahodou autobusak??