Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Je to marný....
Zdá se, že všichni víme, o co jde. S mlhovkami bez mlhy jezdí blbci (se zadní mlhovkou bez mlhy totální *), jiné to ale nebude. Tedy navrhuji trpělivou výchovu - osmažit dálkovým světlem, na světlech nebo u závor osobní domluva. Takylze spoléhat, že se časem najde jiná móda. -
« to wawrik - Re: Mlhovky
Nasiel som len doleuvedene, od Misa M.
(A visis mi asi dve hodiny casu. ;) )
=== Cut ===
41/1984 Z.z.
ő50
(4) Predne svetlomety so svetlami do hmly sa musia dat zapnut alebo vypnut nezavisle od dialkovych a stretavacich svetiel a ich cinnost musi signalizovat v zornom poli vodica kontrolne neprerusovane svetlo zelenej farby. Rozsvietenie zadnych svetiel do hmly smie byt mozne iba ak svietia stretavacie svetla alebo
predne sveta do hmly. Ich cinnost musi signalizovat v zornom poli vodica kontrolne neprerusovane svetlo oranzovej farby. Sucasne so svetlami do hmly musia svietit obrysove svetla a osvetlenie zadnej statnej poznavacej znacky.
ő5a
(3) Pri novych vozidlach dovezenych do Ceskej a Slovenskej Federativnej republiky sa pripustaju tieto odchylky:
g) rozsvietenie prednych a zadněch svetiel do hmly je mozne pri zapnutych obrysovych, stretavacich aj dialkovych svetlach
=== Cut ===
-
"-- skrytý --" 26.12.00 14:05
« Re: Mlhovky + parkovačky
Světla pro denní svícení jsou buď další žárovky v předních světlech nebo další vlákno v normálních žárovkách. Mají menší výkon (cca 20W) a delší životnost, aby vydržely svícení po celý den. Zapnou se automaticky po nastartování motoru a vypnou se tehdy, když zapneš normální světla. Standardní výbavou jsou v severských státech Evropy (první začali myslím Švédi) a nyní již cca 2 roky v Kanadě. Lze je ale použít v jakémkoliv autě vyrobeném po roce cca 1990 v USA nebo dováženém právě do severních států Evropy. P.S. Musíš na to mít speciální konektor v autě, jinak jsou nanic. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
to wawrik a beranek: Zapoměli tam ale určitě definovat, co je to mlha, protože podle všeho, co se v této diskuzi můžete dočíst, ji mnoho řidičů neumí rozpoznat. Tak pro jistotu svítí mlhovkama pořád, protože co kdyby byla náhodou mlha a oni si toho nevšimli? -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Od Noveho roku to uz mozne nebude.Pravni uprava se zmenila tak, ze interpretace, o ktere jsem hovoril, uz nebude mozna.Jedine ustanoveni, ktere to ted upravuje, jasne definuje podminky, kdy lze uzit mlhovky, tj. jen za mlhy atd.*****Co se tyce sviceni od Noveho roku, resi to jasne §32 odst.3 z.361/2000 Sb:"V období mimo část kalendářního roku, pro kterou je stanoven letní čas podle zvláštního právního předpisu, musí mít vozidlo za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo obrysová světla a světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu."Doba, kdy je nutno svitit po cely den, je odvozena od vyhl. o letnim case.Takze v dobe trvani tzv. zimniho casu se musi svitit.Az se nam v breznu 2001 posunou hodinky o hodinu dopredu, skonci povinnost svitit cely den. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Chtel bych podotknout, ze se svicenim mlhovkami a parkovackama to neni az tak jednoznacny, a to ani dneska.Trosku bych korigoval to, co jsem napsal predtim.To ustanoveni je dost blbe napsany a tvari se dvojjace.Totiz na jednu stranu se v nem rika, ze se nesmi jet za snizene viditelnosti s parkovackama, pokud nemas pusteny mlhovky, z cehoz lze a contrario dovodit, ze lze jet s parkovackama a s pustenyma prednima mlhovkama.Na druhou stranu existuje §31 odst.3 vyhl.99/1989, ktery jsem uz citoval a kde se rika, ze se s mlhovkama se smi jet jen za mlhy atd.Policajti by totiz mohli tvrdit, ze ustanoveni §31 odst.3 je ustanovenim specialnim a zaroven vylucujicim pouziti mlhovek ve vsech jinych pripadech(napr. v pripade podle §31 odst.1, ze ktereho lze prave dovodit moznost jet s parkovackama a mlhovkama.)Nejsem si jisty, zda by obstala interpretace, ze §31 odst.1 povoluje jizdu s parkovackama a mlhovkama za snizene a nesnizene viditelnost a ze ustanoveni §31 odst.3 jen zakazuje ostatni neuvedene pripady tj. pripady, kdy se mlhovkami sviti zaroven s tlumenyma a dalkovyma a kdy nejsou obecne dany podminky pro uziti mlhovek. -
« O "blikačích"
Tak jsem to včera schytal. Je pravda, že Octavie má velmi intenzívní světlo jak brzdových, tak i směrových světel. Když za ním člověk chvíli stojí před křižovatkou, tak by si nejradši vzal svářečský brejle. Ovšem jeden blikač mě včera ublikal k smrti. Byla to KIA s pardubickou značkou 47-57. Tenhle člověk si dal do zadních bílejch blinkrů bílý žárovky. Bylo to skoro jak u foťáka. Tady už zůstává rozum stát. -
« Re: Mlhovky + parkovačky
Ja myslim, ze na nic nejsou, alespon OCTAVIE na ne v pohode jezdi. Staci si je seridit tak, aby svitila tam, kde tlumena :-))). BTW beranek: Ten prvni paragraph o tom, ze se obrysova svetla mohou pouzit pri soucasne zapnutych mlhovych svetlech, plati i pro rok 2001 ? BTW1: nemas presnou formulaci pro povinne sviceni ? Byl v tom dost hokej v novinach: obrysova vs. tlumena. diky -
« Soucasna uprava(t.j. do 31.12.2000)
§31 odst.1 vyhl.99/1989 - "Řidič nesmí jet s obrysovými světly, nejsou-li současně rozsvícena potkávací nebo dálková světla anebo přední světla do mlhy, je-li jimi vozidlo vybaveno."To pro detail, ze se smi jet s parkovackama a prednima mlhovkama.
§31 odst.3 tamtez:"Přední a zadní světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště."Takze do 31.12.2000 neni a nebyla povinnost jet s pustenyma mlhovkama -
« Re: no
Já vím, že kecá, ale mám chuť si do něj rejpnout. Jinak s mlhovkama by se mělo zacházet jako s dálkovejma světlama, dojede-li mě někdo ze zadu a já mám mlhovky zapnuté (samozřejmě, že v husté mlze), tak je vypnu, protože svůj účel už dávno splnili, ten za mnou už o mě ví, tak už ho na sebe nepotřebuju upozorňovat.