Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Mlhovky
můžete mi někdo vysvětlit, proč má Oktávka mlhovky integrovaný do normálních světel? Nejni to náhodou pak v mlze na prd? Mlhovky by totiž jak z technických důvodů i z logických (nevim proč je to ve vyhlášce omezený minimem 20 cm nad zemí) co nejníž, aby tu mlhu podsvěcovaly, protože mlha se úplně u země nedrží, takže mlhovkama dosvítíš pak "dál" než potkávačkama. -
« Re: Mlhovky
to DIM.Myslím si, že si se spletl. Každé vozidlo povinně vybavené zadním mlhovkou musí mít samostatné ON/OFF potud něco z vyhlášky. Pokud skutečně u tebou zmiňovaných vozů při zapnutí dálkových světel vypne zadní mlhovka, tak je problém spíš v eletroinstalaci (popř. pojistkách, vypínači apod.) a ne v konstrukci auta. Jinak absolutní souhlas s tvým názorem na zapnutý zadní mlhovky v noci. Rentgen na ty tupce (aby trochu víc zářili)!!!! -
"-- skrytý --" 17.11.99 09:29
« Re: Mlhovky
Jeste se jednou vratim,zadni mlhovky jsou udesnym vynalezem,dokonce jsem videl i ctverici mlh,pri brzdeni se rozsvitila dalsi ctverice- no fakt!-a jeste k tomu blikal takovy podivny napis.Sel jsem si k pumpe radeji koupit noviny,at ho zase nedojedu.Neserizena nebo nesvitici svetla me ale doziraji mnohem vice.Ctyri svetlomety,kazdy sviti,ale jinam,pri prepnuti se preply,ale jenom si vymenily role.Nevidel jsem nic.Uz jsem napsal,ze na Octavce svitim prednima mlhovkama,je tam clonka,takže na zdi je dokonale vodorovna hranice svetla a tmy,ty sdruzeny svetlomety maji neco do sebe.Neoslnuje to,vymenili jsme si nekolikrat s zenou auta,a ze me to sere u jinych,sralo by me to i u me sameho.V tom reflektoru se mlhovka temer ztracela.Ne tak pri vyhledu z auta.Do 20 m je to nastaveny,to by musel jet neko v noci na motokare,abych mu to napral do oci.Jak je to u jinych aut,buh sud. -
« Re: Mlhovky
Přední mlhovky bych neviděl, alespoň za sebe, jako velký problém. Zvlášť Octavky je mají integrované ve světlometu a někdy je za deště přes den taky použiju pro to, že jsou bodovější a jsou lépe vidět. Xenonové světla mi vadí hlavně pro to, že v určitém úhlu se jeví jako modré, a vyvolávají dojem majáku někde v dálce :-))) Nejhorší jsou jednoznačně ZADNÍ MLHOVKY FELICIÍ a FAVORITU !!! Především ti, co je zapnou za deště v noci, ty bych za trest nechal jet samotné za sebou tak půl hodinky....To je utrpení !!! A navíc nerozumím tomu, proč se zadní mlhovky vypnou při rozsvícení předních dálkových ...?? -
« Re: Mlhovky
jo. je pravda, že ti trotli, co maj puštěný parkovačky s mlhovkama mě docela žerou. Hlavně kvůli tomu, že ty mlhovky se odrážej od země v jiným úhlu, než klasický potkávačky, takže vlastně mlhovlkama to dostaneš rovnou do ksichtu. Hlavně taky nesvítěj do strany jako normální světla, který většinou ty mlhovky přehlušej. -
« Mlhovky
Muj nazor na mlhovku je ten, ze by se meli pouzivat k tomu k cemu byli urceny. Pokud nekdo s nima sviti ve dne celkem me to nevadi, ale pouzivat by je nemusel. Ale pokud nekdo s nima sviti za sera, ci tmy a nebo vzlaste za deste, tak ten clovek nemuze byt opravdu zcela rozumove v poradku. Nejlepsi zazitek mam kdyz jsem potkal jednoho vola kterej svitel zelenejma parkovackama a k tomu mel naprany nejak pochybne serizeny mlhovky. To bylo uz za sera, trochu poprchavalo a zrovna jsme se potkaly v jednom serpentinovem stoupaku. No kdybych tenkrat nejel asi 50 a neznal to tam, tak nevim jak by to dopadlo. A nekteri moji znamy, ktery si od skodovky pomohly k lepsim autum (Renault,..) od te doby jezdi zasadne jen s mlhovkama. Asi aby si lidi vsimly v cemze to jedou. Paradoxem je ze kdyz se dostanu do mlhy, tak mam pocit ze tam si ridici ty mlhovky nejak setrej.... -
"-- skrytý --" 14.11.99 22:50
« Re: Uvaha
To se mi docela libi,i ja svitim mlhama,a jeste se mi nestalo,ze by nekdo blikal.To spis.kdyz prepnu o chvili pozdeji-bez schvalnosti,pripada mi to jako nejaka blba hra,jede proti mne na dalky nekdo,kdo jede stylem souboj.At prepne drive ten,kdo na to nema nervy.Tak prepnu,on milostive taky,a pak tak 2m prede mnou plny ceres.Uz to nestacim oplatit,dobre to vi.Mi nevadi prave Xenonky,tam se nestava,aby me oslnovali-spise jenom tak,jak auto kopiruje nase slavne vozovky,tak vam do oci blikne i potkavackama kazdy.No u tech Xenonu je to vic videt.Kdyz jsem jezdil v Dansku,tam je sviceni povinne ve dne,auto se proste rozsviti a nejde to vypnout.Mnoho z pratel tam u nich me naucilo jezdit "halb und halb".Proste si privru prave(nebo leve) oko,nikoli obe :-)),a pri mijeni auta,ktere mne mohlo oslnit,zase ocicko otevru.Tycinky v oku maji velmi pozdni reakci na oslneni,a vzpamatovavaji se dost dlouho.Tato finta pomuze alespon udrzet vladu nad jizdou s uplne osleplym ridicem.
Jeste k tem mlhovkam,mam je na Oktavce a tam jsou ve sdruzenem svetlometu,nastavene vzdy podle sklonu svetel.Nejde to zk...pokazit,jedine nasilim.A svitim jimi dost od doby,kdy jsem pozde videl jamu na ceste,ted mne tech chybejicich 20 m osviti mlhovky.A neoslnuji-vyzkousel jsem to. -
« Re: Uvaha
stoprocentně souhlasim. akorát je blbý, že když na takový *, který nesvítěj a nejsou vidět, blikneš, aby si jako rozsvítili, tak ti taky bliknou jako na pozdrav, nebo jako co seš ty za *, že na ně blikáš. Ovšem občas se najdou i vyjímky, kterejm to dojde, ale to budou podle mě většinou lidi, který normálně svítěj a maj zrovna blbej den a nějak zapomněli. Dneska aby snad člověk jezdil s tankem. To by se pak ti, co jezděj jako mezery v kolonách asi divili... Ještě k těm mlhovkám - mě třeba normálně rozsvícený přední mlhovky jen v noci nevaděj, ovšem musí k nim ten člověk mít rozsvícený i potkávačky, prže pak je to fakt hodně nepříjemný. Já třeba když jedu v noci, když je už malej provoz na nějakejch menších silnicích, tak si taky rozsvítim přední mlhovky, abych nemusel před každym kopcem přepínat na potkávačky, abych viděl, co je pod nim. Občas s nima svítim i když jedu ve dne někam rychle, aby mě lidi kdyžtak dřív zaregistrovali (já jinak svítim normálníma potkávačkama furt, připadá mi to lepší obrana proti přehlédnutí). Nakonec si řikám - jen ať si svítěj jen mlhovkama, hlavně když budou vidět. -
« Uvaha
Vazeni, po tom co jsem precetl, jsem se rozhodl, ze pridam i sve polinko po pranice. Xenony (jestli to pisu spravne), mlhovky a dalsi vymozenosti jsou skvela vec. Sam jezdim do zamestnani 50 km kolem 8:00 a 20:00 hod, z cehoz vypliva, ze si tmy a sera - (polotma a ne cinnost potrebna) uziji dost. Nevadi mi Xenony pokud jsou v parabole na to stavene. Pred nekolika lety prijel znamy se svou 105kou za mnou a chlubil se, ze si tam dal halogeny, moc se v tom navyznam, ale byly to zarovky, ktere tam nepatrily. K lepsimu pridal se smichem za ne nej kazdy blika a ze kdyz blikne on tak toho maj plne kecky. No co s takovym blbem.
To same s mlhovkama. Jiz z nazvu je jasne na co ty svetla jsou. Za jasne noci mohou byt pekně neprijemne a to i proto ze se v 90ti % neserizuji proti oslneni, a vyhlaska snad mluvi jasne.
A k tomu zda svitit ve dne? Muze mne * (omlouvam se za vulgaritu) kdyz v silnem desti na vypadovce, kdy mam zacakane vnejsi zrvatka, takze v nich moc nevidim se najde idiot, ktery jede se zhasnutejma svetlama. Barva vozu samozrejme sediva tmava metaliza. Malem jsme byli v sobe. Dalsi fakt, ktery mluvi pro sviceni, je skutecnost, ze nesvitici vozidlo jedouci v kolone sviticich vozidel se jevi ostatnim ucastnikum jako mezera v kolone. Cekate-li na takovou mezeru na vedlejsi, muze byt nestesti hotove.
Vázeni kdyby nekteri ridici proste a jednoduse dodrzovali pravidla silnicniho provozu a jednou za cas si precetli jejich aktualizaci, tak neni o cem psat.
Preji vsem mnoho km bez nehod a minimum magoru, ktere jsem popsal
S podravem TomP -
« Re: xenony
Já bych řek, že některý lidi (jako třeba já) si na xenony zvyknou těžko. Hlavní rozdíl totiž mezi xenonama a halogenama je v tom, že halogeny svítěj víc do žluta - mají přirozenější světlo pro noc - kdežto ty xenony velmi jasně modře a hlavně je to výbojka - tedy velmi intenzivní světlo, který prostě lidem s nějak jinak uzpůsobenou sítnicí (nebo čim v oku) bude vadit vždycky. Prostě barevný přechod za tmy není u halogenů tak výraznej jako u xenonů. -
« Re: xenony
Nemyslim si ze nastup xenonu je neodvratny, vypliva to z toho v jake tride vozidel se pouzivaji a z jejich ceny, takze pokud to vezmu v potaz tak nova vozidla prodana v CR maji tak v 5% xenonova svetla (odhad), jisteze se toto cislo bude zvetsovat, ale nez prodej vozidel s xenony dosahne 50% bude to jeste chvily trvat a nez je bude mit vetsina ridicu ? Tak to bude nejdriv za 20 let. -
« xenony
No určitě bych xenony nezakázal, až je bude mít každej, to jako že je každej bude mít, tak si nikdo stěžovat nebude. Je to jako když všichni měli starý Osram "asymky" a ti nový měli H4 a H3. Je to to samý, taky se jim to nelíbilo. S tím benzínem, nebude se prodávat bezolovnatý s aditivi, ale budeš muset natankovat natural a do toho nalít aditiva, to se bude prodávat zvlášt.... Jsem četl.... -
"-- skrytý --" 09.11.99 04:02
« Re: Lidská demence
Ne se vsim se tady da souhlasit.Nastup xenonu je bohuzel neodvratny,sviceni ve dne bych nechal(na rozdil od Skandinavcu)na vuli toho ktereho.Zbytek je v nesmyslnem lajdactvi lidi.Blbe serizene mlhovky,H4 OTOCENE o 180 stupnu-jak to tam dokazou narvat je zahada.Ale nemyslim si,ze vychovavat tyto ignoranty najizdenim 1m za naraznik,nebo plny zahul svych svetel do jeho ocicek je to prave orechove.Vetsinou prepnou svetla,kdyz na ne bliknu,ti ostatni to delaji naschval,nebo to chudacci ani netusi,co se deje.
Ta rada tady uz zaznela,zrcatka sklopena na tmu,a pryc-vetsinou to jde.Jde o zdravi. -
« Re: Trochu duslednosti
Co ja vim - od 1.1 2000 se skutecne prestane prodavat olovnatej benzin, ale misto neho bude bezolovnatej s aditivy, ktery budou olovo pro motory suplovat, takze bych to s tim rusenim skodovek nevidel tak "optimisticky". BTW. mam S120. Znamena to, ze mam spatne serizeny svetla??? Zajimalo by me, cim jsem tak nebezpecnej, ze chces to auto zakazat. To auto je v lepsim stavu nez leckterej Favorit. Proste proto, ze nejakej vidlak si do svy Filcky nalozi pytel brambor a neseridi svetla, zakazes vsechny Felicie??? A bude se to tykat i kombiku??? (a co na to Jan Tleskac???) A nebo si tady vsichni sborem zanadavame na nas SNB za to, ze je zajima kdejaka *, ale to, ze 70% lidi nezna zakladni predpisy je jim jedno? Chyba neni az tak v autech. I stary auto muze bejt v poradku a jezdit tak, jak ma. Problem je v tom, ze nektery lidi se o svoje auta nestaraj, stejne tak, jako jim je jedno, ze ti sviti dalkovkama do ksichtu. Nezakazujte auta, ale lidi, ktery se o ne (ne)staraj a pak je (a to teda "čertužel") i ridej. Neplati to o vsech, to je jasny. (ale sami vite, kolik jich je mezi nami) -
« to: kotik
ja teda nevim, jak je to s tou autoregulovatelností. Nám neprošla málem v 92 nová Corolla, vyrobená v Americe, technickou, protože má automaticky nastavovaný sklon světel, podle množství osob a sklonu auta - v Čechách je povinný manuální kolečko a zakázaná automatika. Ale asi je to tak, že kolečkem nastavíš sklon kvůli lidem a automatika to reguluje při jízdě. Ale stejně mi jsou fakt ty xenony hodně nepříjemný - hlavně fakt na horizontu, v dešti, v mlze, a za tmy (za šera to jakž takž jde). Ale prostě bych je zrušil. Jinak ta nepříjemnost světel bude asi tim, že většina aut, který je maj, tak je mají dost vysoko, oproti výšce mých očí v autě (třeba když zastavim za 750, tak mu koukám skoro na nárazník a nemusim "klopit zrak"). To už fakt radši dostat zepředu dálkovejma, ale zase když to srovnám se zadníma mlhovkama, tak nejni nad xenony :-))