Svítit v noci a ve dne mlhovkama bez mlhy. Proč?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: noch einmal, bitte
to phododa - celkem rozumne vysvetleni, jenom mam pocit, ze je jim lito, ze na ty patologii nezustali a tak se tam chtej dostat...dobre jim tak, ale nerad bych aby me vzali s sebou
to mfilip - neni dulezite videt, ale byt viden, takze jestli je protijedouci auto za dne v mlze lepe videt s mlhovkami nez bez tak by s nima melo svitit. Jestli ridic takoveho auta vidi lepe nebo ne je v takovem pripade uz jedno. Jeste jednou opakuji V MLZE. -
« PetrS
Pises:"Jo tam asi muze byt pekna mlha,takze svitis opravnene,aby si byl viden,sorry,ale stejne ty nevidis,ve dne jsou proste k nicemu,jen pro protijedouci". Celou dobu se ti prave snazim vysvetlit, ze v mlze a ve dne je pouzivam proto, abych videl, ale zejmena proto, aby me v mlze videlo protijedouci auto. Ve dne v mlze jsou pro mne, abych ja videl,k nicemu, ale pro protijedouci jsou signalem. Proto jsem rikal o nesviceni ve dne v mlze prednimi mlhovkami o sobectvi. -
« Re: noch einmal, bitte
k tomu tvymu sviceni do sirky: pouzivam s uspechem pridavna dalkova svetla s vyklonenou osou sviceni smerem od osy vozy do strany... kam se hrabe mlhovka, vzdyt mlhovky sviti rozptylenym svetlem sotva par metru pred auto. Ja osobne mlhovky pouziju (pokud neni mlha) pouze jako doplnek k pridavnym dalkovym, kdy s nima svitim do tmy tesne pred vozem (coz se hodi, pouze pri jizde nizsi rychlosti na silne zakroucene silnici, jinak jsou k nicemu. Poradny dalkovy svetla jsou proste lepsi nez mlhovky. Z toho prameni moje "nepochopeni" potreby prisvecovat si mlhovkama za normalnich podminek. Pokud mlhovky vypnes, stejne jako ja ztlumim svetla pri mijeni s protijedoucim vozidlem (chodcem, cyklistou) tak no-problem, ale malokdo, kdo s mlhovkama denne jezdi se takhle chova. PS: Mel bych drobny dotaz na zaver: muzete mi nekdo vysvetlit, proc denne potkavam v Praze na ulici osvetlene krom svetel vozidla take verejnym osvetlenim auta s rozsvicenymi parkovackami (nejlepe s modrou nebo zelenou zarovkou) a mlhovkami? K cemu je tohle dobry? Frajerina? -
« Re: noch einmal, bitte
Tak se nerozciluj,je to diskuze a ne nuceni nazoru.Jo tam asi muze byt pekna mlha,takze svitis opravnene,aby si byl viden,sorry,ale stejne ty nevidis,ve dne jsou proste k nicemu,jen pro protijedouci.A jsme zase u myho nocniho sviceni.Tam se mi proste hodi a proto v noci mlhovkare neodsuzuju,jenom ty oslnujici a to nejsou nastesti vsichni.Proste vyuzivam jejich svitivost do sirky a samozrejme je potreba je castejc nechavat serizovat na vysku,aby neoslňovaly,toť vse. -
« Re: noch einmal, bitte
Ja to neumim ric tak proste jako travexr ... PetrS, krucinal: co ti mam k tomu rict: "Jinak tyhle oparky,cemu rikas mlha ve dne,jsou mi pro smich". Ty jsi snad jasnovidec, ze vis cemu rikam mlha. Cela cesta, ktera vede z Tesina do Karvine je pouze par metru nad Olsi ( vis, to je reka ), ve smeru na Bohumin je to samy rybnik a na jare a podzim, tam jsou mlhy jak prase, co ti budu vykladat o tvych "oparkach". Kdyz u tebe jsou oparky, neznamena to, ze nikde v CR memuze byt viditelnost ve dne v mlze 10 metru .... -
« Re: noch einmal, bitte
Nechci te urazit,ale takova mlha muze byt ve dne snad jenom v Londyne ne?Reknu ti nejvetsi mlhy,jeke jsem zazil,byly na Ceskomoravske vysocine a to jsem jel krokem a mel otevreny okynko a cele mlhovky byly stejne na nic.Ale bohuzel pouze v noci,jediny,kdy bych te mohl respektovat,by bylo,kdyby jsi rekl v huste chumelenici,ale tam neni co resit.Jinak tyhle oparky,cemu rikas mlha ve dne,jsou mi pro smich,co se tyka osvetlenosti auta.Jinak auto s rozsvicenym cimkoliv,je viditelnejsi vzdy.Ja stejne rikam,ze tma je snizena viditelnost,nesnizena viditelnost je den.A to mi nikdo nevymluvi.Proto taky vymysleli dalkove a hledaci svetlo.Ale to by zase mohla byt jina rubrika. -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
lado - to je trochu jinej pripad, ja mam na erku taky rampu svetel (klasika ctyroko + mlhovky), zapojeny podobne jako ty, akorat to nemam tak domakany. Pokud jsem na silnici v noci sam tak svitim jak o zivot, na tlumeny preklapim driv, nez mam protiauto na "dostrel".... tomu nelze nic vytknout.... ale sviceni mlhovkama porad a bez mlhy, at uz prednima ci zadnima me proste sere -
« Re: noch einmal, bitte
Ano, ja svitim prednima mlhovkama v mlze, at je den, nebo noc. Nevypinam je ve dne proto, protoze to nepovazuji za zbytecne a v situaci, kdy pomalu neni videt bila stredova cara, je ve dne a soucasne v mlze takto osvetlene protijedouci auto nesrovnatelne lepe viditelne, nez auto osvetlene pouze tlumenymi svetly ... -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
pohodo: čekal jsem ,že s tou přemírou světla někdo přijde.Mám to udělaný takhle.Normálně mi svítí jen tlumená+jedny dálkové.Další dálkové se zapínají a VYPÍNAJÍ přes tykadlo(vypínač na dlouhé páčce s mikrospínači a relátky).Obdobně se přiřazují podle potřeby přes tykadlo i ty mlhovky.Ty tykadla jsou v dosahu prstů u volantu.Když jedu po rovné cestě,tak jedu tlumená+2 dálkové +př.mlhovky,když uvidím záblesk světel vypnu jedny dálkové a mlhovky a potom až teprve na dohled(tam kde se normálně přepíná s dákových) přepínám na tlumené.Tak si oči zvyknou na rozdíl světla.V zatáčkovité cestě jedu jen jedny dálkové a mlhovky.Před zatáčkou do který není vidět i pokud si nejsem jistej ,že tam jede někdo proti,probliknu dálkovýma a vypínám je-stejně jsou mi k ničemu.Koukat do polí a do lesa za jízdy nestíhám a potřebuji vidět co se děje vedle nebo kolem.Když,něco jede ,tak vypínám i mlhovky.Takže když jedu tak si pouštím jen tolik světla ,co je potřeba a unosné na přechod očí a pro altík taky.A hlavně abych taky někomu nevypálil oči a on mi mého miláčka nezlikvidoval třeba i se mnou a s ním.To je hlavně důležité.Takže vidět a neublížit.A tu mlhovku jsem měnil jen jednu a tu mi zlikvidovala manželka,ještě když jsem jí to auto půjčoval o obrubník při parkování. -
« Re: noch einmal, bitte
No dobra,udolali jste me:o)
mfilipe,muzu se te na neco zeptat?Ty svitis mlhovkama v mlze ikdyz je den?Nebo co to na me zkousis?Rekl jsem,ze svitim mlhovkama v noci a v mlze, jeste jednou, v noci a v mlze,cili nikoho neohrozuji tim,ze bych jimi nesvitil.Ale pouze tam,kde je to pro me nutne a to,nezlob se na me neni mesto a den,ve dne si mlhovkama moc neposvitis,a pro "pohodu",bohuzel nemam zapojene mlhova a dalkova svetla na stejnou fazi,cili mi nesviti soucasne a myslim,opravte me,jestli se pletu,dokonce to zakazuji predpisy o technickem provozu vozidla.No a vyplyva z toho to,ze bud jedu v noci,samozrejme,pokud nekoho nemijim,na dalkovy a jakmile je zhasnu,jedu na mlhovky a potkavaci,jeste muzu na parkovaci,ale to bohuzel neni videt zkoro nic,a ty proste zhasnu jen v osvicene obci,meste,nebo dalnici.To Cokes.Ja nemam 140W zarovky ale pouze tusim 55W,proste standartni H3 a cca 14cm nad silnici,takze sviti jen tam,kam ma. -
« Re: PetrS
dá se položit i otázka: Může příliš světla škodit? Tvrdím, že za určitých okolností ano. Tedy: Pustíš si před sebe světla ze zhruba 400 - 600 W (tlumený+dálkový+mlhovky), vidíš jak ve dne, paráda, potud nic; pokud je v příkopě srna, tak ti určitě neskoči pod kola, protože v tu chvíli má tak vypálenej mozek, že je ráda, že ráno bude svítat. Ale: uvidíš naproti světýlka od čehosi - zřejmě auta naproti. Zhasneš několik set svých wattů a máš jenom tlumený světla. Ptám se: co v tu chvíli vidíš, když jsi vlastně oslněn z vlastního světla? A pokud se ti tam do toho vyplíží chodec v černém (už jste někdy viděli v noci na okresce chodce v něčem jiném????), asi budeš mít po nějaké té mlhovce - nebo ne?? PS: jak často kupuješ nové mlhovky? -
« Re: PetrS
Koukám,že tobě vadí,že si řidiči vůbec ve tmě svítí na cestu.Tak se asi vratime zpatky ke svickam a budes mit klid.Mlhovky pouzivam jen v noci a zduraznuju na okreskach.A v mlze,opet pouze v noci.Mam je original a nikoho neoslnuju,nestalo se,ze by na me nekdo blikal,kdyz nahodou potkam auto.A nejednou mi zachranily auto a mozna i hubu,proto na ne nedam dopustit. -
« Re: Já taky svítím !! ale jen v noci.
Proč by jsi se podouštěl přestupku. Pokud používáš přídavná dálková světla se silnějšími žárovkami, nikomu to nemůže vadit (tedy, pokud je včas zhasneš). Jinak ten přepínač vidím jako dobrý kompromis. Pokud si chce někdo přisvítit spolu s dálkovými na rozbitou cestu, je to optimální řešení.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!