Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: king
No a tady je prave ten zakladni problem...kde a od koho oni ziskavali ty udaje ??? To tam nikde nepisou, krom toho, ze ty jejich poznamky k jednotlivym modelum jsou SILNE arogantni. Myslim si, ze je lepsi verit "nekolika" nadsencum, ktery s tema autama maji nejvetsi zkusenosti, nez suchemu pruzkumu bez vetsich argumentu,...vlastne bez ZADNYCH argumentu. Chudak, kdo vybira auta podle jejich "poznatku". -
« Re: Re:
Pokud mi na můj příspěvek, který mimochodem nebyl nikterak útočný, odpovíš jen "zklidni tón", tak tě lituju - co takhle trochu zi zaargumentovat?. já tu bez důvodu neútočím ,Alfu mám rád a trápí mě její pověst. tak se o ní bavím a zkouším zjistit, jestli věřit spíš několika nadšencům, než průzkumům možná desetitisícum majitelů. -
« Re: Re:
2tomk: s tou elektrikou sa neda nez suhlasit. Mal som tu istu alfu, co ty (mimochdom, r.v. 1992), a bolo to to jedine, s cim som mal kedy problemy. V tomto zmysle sa vyjadrovali aj rakuski servusaci, ku ktorim som chodil - mechanicke komponenty OK, problemy s elektrikou, u niektorych typov s hrzdou (33, 75). Samozrejme, nikto netvrdi, ze tie auta nie su poruchove, alebo ze su menej poruchove, ako niektore ine konkretne znacky, ale s europanmi vseobecne sa daju plne porovnavat. Motory vydrzia velmi vela (moja mala cez 200k, ked som ju predaval, a motor bol bez akejkolvek vaznejsej poruchy alebo opravy stale sviezi), najma boxery, co sa montovali do 145/6. Ze ti odisla hlava je ozaj smutne, ale stat sa to moze hociakemu autu (mimochodom, do servisu si s tym chodil u vas alebo do nejakeho slusneho? :-)). Inymi slovami, za tym autom mi bude smutno asi dozivotne, nova 166 jej nesiaha ani po clenky. S tymi cenami nahradnych dielov mas pravdu, ale mal som znameho, co mi ich vozil z Talianska, vysli zhruba na polovicu. Predne ramena su vecou bezneho opotrebenia (aj ked je pravda, ze ja som s tym problemy nemal), to by sa dalo pochopit. Samozrejme, moje osobne skusenosti nie su zo statistickeho hladiska zaujimave a kvalite znacky nevypovedaju o nic viac, ako prieskum agentury JD Power, ale zo vsetkych aut, ktore mi kedy presli rukami (ci uz ako moje, alebo ako firemne) a mal som moznost ich sledovat dlhsiu dobu, bolo so 164-kou problemov najmenej.
-
« Re: king
neboj, alfu jsem si nepořídil kvůli image. Když jsem ji kupoval, tak jsem vlastně tu značku ani moc neznal. Spíše mě zaujala dobrými vlastnostmi, jak motorů, tak podvozků a dobrá zkušenost mých dvou kamarádu, který už ji měli. Dneska už bych jen těžko chtěl měnit. neznám nic lepšího,...zatím... -
« Re: tomk
co se týče elektriky, tak ta na alfách fakt odchází, ovšem zajímavé je to, že je to všechno made in germany /Bosch/. žeby nějaká záškodnická akce ??? :O))) přední ramena u většiny aut, až na to moje, kde zřejmě nikdy neodejdou, odchází, to je logický, záleží spíš na tom po jaké době, ale s tou hlavou motoru mi to přijde trošku podivné...třílitry už mám dost dlouho. co ti konkrétně na ty hlavě odešlo ??? alespoň se dovím, co mě může potkat... -
« Re: Re:
Skočím do vaší rozpravy a snad mě kuli tomu neumlatíte oba :-)Měl jsem 164 3l V6 1990. V servisu jsem sní byl docela často asi tak, že jsem věděl který servis je na co lepší. Co se týče servisu byl jsem na 90% spokojený s cenama už míň. Co se týče poruchovosti fakt dost hrozný a myslím že můžu porovnávat nebot par typů aut již mám za sebou. Kromě elektriky která odcházela po maličkostech šíbr, posun sedačky, relátka atd. (mimochodem vetšina elektriky je Bosch včetně těch relátek)odcházeli přední ramena, poté hlava motoru (docela drahá sranda). Nicméně auto to bylo skvělý pár desítek tisíc jsem sním najel a jízdní vlastnosti super. Tu poruchovost bych přičítal starší sérii a rozhodně bych si alfu koupil zase už ale 166. -
« Re: Re:
2king: skludni ton.
Spokojnostny prieskum je zalozeny na tom, ze manik na ulici, v kancli alebo v krcme dostane formular, ktory vypisuje. Otazky typu: ako ste spokjny so servisom? (1-10 bodov); alebo S cim ste mali za posledny rok problemy? x elektronika x motor x vyfuk x ... Ty si ozaj myslis, ze prieskum zalozeny na _pamati_ respondentov ma vypovednu hodnotu o kvalite auta? Ked niekto nema svoju znacku rad, pretoze ma trebars nizsi vykon ako sused, tak tam nasuka aj chyby spred troch rokov bez mrknutia oka. nie preto, ze by chcel ojebavat, ale preto, lebo okrem ineho negativne veci si clovek zapamata viac, alebo proste preto, aby vyjadril svoju nespokojnost. A tak dalej.
Kde najdes TUV report na nete, to ozaj netusim. Ale je na zamyslenie, ze clovek, ktory sa ohana statistikami a prieskumami, nema poruke tu najzakladnejsiu europsku statistiku tykajucu sa kvality aut. O tom, ze je zasadny rozdiel medzi statistikami poruchovosti od TUV, ADAC-u a spokojnostnymi typu JD Power, je asi marne ti rozpravat. Okrem ineho preto, ze napriklad vo VW dostavaju TUV report dizajneri a konstrukteri, a JD Power marketingove oddelenie (g). Tipujem, ze v inych automobilkach to nebude inac. -
« Re: Re:
wawriku, co to meleš? Spokojenostní průzkum, který nemá vypovídací hodnotu? Ale jdi. Díval ses na tu webovou stránku? tak až to uděláš, tak pak si sem zas přijď kecat pentli. Ta spokojenost se na tom webu kategorie - výkon, ceny servisu, poruchovost elektroniky, poruchovost mechanických dílů, problémy s kastlí, spotřeba a já nevím co ještě. Alfy jsou nejvíc kritizovány právě za poruchy (ten servis mě tak nebere). Tak co mi na to povíš? S alfama nemám najetý ani kilák. Proč bych měl, po tom, co o nich čtu? Kvůli IMAGE? ALE JDI.... Zkus k obhajobě těch tvých tezí použít nějaká fakta, ano? A nemel tady kraviny. Co ten tvůj TUV report? Kde ho najdu? -
« Re: Re:
2king of the road: presne ako pises, JD Power je _spokojnostny_ prieskum, a ako taky ma vypovednu hodnotu nulovu. Tieto prieskumy skor hovoria nieco o celkovom dojme z auta - najma servis, sluzby zakaznikom, zarucne prehliadky... Pre cloveka, ktory chce posudit _kvalitu_ auta, je nanic, porovnaj si napriklad spokojnostne prieskumy v Nemecku a porovnaj s TUV reportom, obzvlast doporucujem zamerat sa na Toyotu a Subaru (g).
A co sa tyka Alfy, prave servis je to, co u nas odradza od jej kupy, nie kvalita. Ta je, napriek vsetkym tvojim statistikam, ktore na mna obratom vytiahnes, plne porovnatelna s inymi europskymi autami, nieto americkymi. Samozrejme, su znacky s mensou a su znacky s vacou poruchovostou, alfu radim niekde do stredu (PRED taky bavorak alebo VW). Mimochodom, kolko mas najazdene na alfach? -
« Re: Re:
fAKT JE TEN, ŽE JSOU ZE VŠECH ZEMÍ NEJKRITIČTĚJŠÍ, ALE ZASE MĚŘÍ VŠEM STEJNÝM METREM (je jako germáni). Důvodem asi bude to, co jsi psal. Ale jedná se o průzkumy mezi majiteli, což má sice určité emociální zabarvení, ale vzhledem k tomu, že v británii jsou zastoupeny všechny značky poměrně hodně, tak špatná pozice koncernu fiat asi nebude způsobena tím, že se 100 lidem z tisice něco podělalo. Podíval ses na statistiku u felicie? velice slušné, na to, že ještě před 5-6 lety byla škoda terčem 90% vtipů o autech (já osobně z ní tak odvázaný nejsem). Takže tím, co jsi psal jsi mne moc nepřesvědčil? Ě by angláni neradi Fiat? Je to možné. Ale že by neradi "svůj" Rover, když jsou spokojeni se "svým" jaguarem, s toyotami, se subaru a hondami? Zvláštní ne? Objektivnější by asi byly výsledky třeba ADACu, nebo TUV, ale i JD POWER o něčem svědčí, ne? -
« Re: Re:
jo, byl jsem se na tu adresu podivat...a nějak jsem se nezalekl. Kdybych alfy uz spoustu let neměl, tak by me to asi odradilo, ale teď jsem se musel jenom smát. Zase jenom nějaký všeobecný kecy, nic konkrétního. Stránku tohodle typu si můžu taky udělat, to není problém. Takovej seznam nemá žadnej význam. Nedovíš se, co je na čem konkrétně špatnýho. Typický angličani. Člověk by z toho dostal dojem, že auta od Fiatu jsou nejvetší vraky silnic :O))) to se nemůže ani brát vážně. Jestli jste někdy četli nějaký anglický motorictický časopis, tak byste věděli, že oni poplivou prakticky všechno a hrozně je štve, že téměř všechny jejich automobilový továrny už vlastní někdo jiný. Nedivim se jim. V minulosti v automobilismu hodně znamenali. -
« Re:
nebudem pitvat VW. Díval jsem se na ten www.topgear.com/jdpower. No, radím ti dobře, nedívej se tam. Pro vozy koncernu Fiat je to taková ostuda, že to snad ani nejde takhle dál .Ale zase tam ještě nebyla 156 a 166. Tak třeba, možná, snad....... příští rok?????? Stačí podívat se do výběru vozů, ani nemusíš vybírat podle kategorií. Fiaty a alfy jsou tam od nějakého 80. místa do 111. ze 114. Bohužel. To by mě asi od koupě takové alfy 145, nebo GTV(!!!!!!!!!!!) nadobro odradilo. Ani ne tak kvůli nespokojenosti se servisem, ale zase ta poruchovost. Ach jo. -
wolff 24.11.99 15:20
« Bez nadpisu
No to máš absolutní pravdu. Jenže mám pocit, že třeba takhle si získal punc spolehlivosti VW. Vem si VW před 15 lety. Co to auto mělo? Nic. Nic v elektrice, žádná elektronika(ani řídící v motoru), no prostě čistá kovářská práce. Zám japonský auta, stejně tak jako francouzský ap.,který měli blbý el. ovládání okýnek už dávno před tím. -
wolff 24.11.99 14:23
« Bez nadpisu
Když říkám neviděl statistiku, tak myslím teď v poslední době. Většinou tyto testy se dělají se staršími auty než 4 roky(povinná tech. kontrola). Viděl jsem jeden test TUV a tam do 5. místa hned za toyotou a mazdou byla Panda. Zní to divně, ale na vlastní oči jsem to viděl. No a třeba vím, že R19 je 2 x nespolehlivější než Tipo.(dle poruchovosti vozy do 93 roku stáří. Zajímavý je, že Alfy tam nikde nebyly. Bylo jich i v Německu málo.
No a třeba v Británii byla alfa loni vyhlášena něčím(nevím přesně čím, ale znělo to jako nějaká známka kvality)
Promiň za ty obecnosti, ale je to už dlouho, dalo by se to určitě zjistit přesně. Mám hodně starých čísel SM, Autotip, Magaziny a p. -
« Re: Re:
Já tě fakt nechci štvát, já bych taky rád někdy zkonstatoval, že je Alfa plně srovnatelná s konkurencí ve spolehlivosti. Ono nejde ani tak o technologie, jako o líné italské ručičky. Ale už toho radši necháme, nebo se zase rafnem. Budu pečlivě sledovat statistiky a každé zlepšení budu hlásit. Abych tě potěšil: Fiat Coupe, Punto 3D, Barchetta a Marea Weekend jsou super auta. Bravo docela taky ,až na ten čumák. Jak vidíš, líbí se mi asi tak polovina výrobního programu. Navíc dobré motory. -
wolff 24.11.99 14:03
« Re: Re:
Kingu, už mě neštvi. Jasně posrat se ti tam něco může, no a pak mě křižuj.
Sám víš co Fiat stála výroba a vývoj nových aut. Já už nevím jak bych tě měl přesvědčit, že tahle technologie je jedna(né-li nejlepší) z nejlepších, která se na výrobu sériových aut dá využít. Jak říkam, přesvědčovat tě nebudu. Jen se už konečně podívej do statistik poruchovosti. Já sám jsem sice žádnou takovou statistiku neviděl, ale za celej koncern můžu s klidem strčit ruku do ohně. Problémy tady byly,ale s Typem pomalu mizeli a od doby Punta si dovolím klidně říct, že auta s koncernu Fiat patří k těm spolehlivějším(v případě Alfy) dokonce k nejspolehlivějším. Jak říkám, máme doma Bravu a ta nezískala svůj tytul(mám taky pocit, že získala stejně tak jako Fabia zlatý volant, ale nejsem si tím jist) zadarmo. Mimo jiné Fiaty byly první auta, který měly na kastlu 8 let záruku a to na všechny modely. Totéž platí i pro prodloužení servisní lhůty(20 000). U alfy se životnost ještě zvyžuje technologií twin spark. Honda je skvělá, ale tahle technologie dokáže nabídnout taky hodně. Víc kdyžtak až za chvíli.