Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 09.02.06 17:12
« Bez nadpisu
HAROUS: Po svém "odborném" zásahu, kdy jsem si vlastní blbostí poničil sériovou eeprom jsem zatím pokusů zanechal s tím, že jsem objednal tuto eepromu u Zattiho, abych měl 100% jistotu, že nová eeprom bude fungovat (kdyby se ta originál při transplantaci rozpadla). Až tu sériovou domršenou vyndám, vyzkouším samozřejmě i tu vypálenou. Ale pro jistotu jsem objednal nové čidlo klepání (které po víc jak měsíci ještě nedorazilo), raději jsem si vypůjčil i čidlo tlaku a teploty a rozhodl se, že instalaci provedu až po/během komplexní diagnostice a zjištění současných i změněných hodnot. Jenže mi to trochu zkomplikovaly přední destičky, který už se začaly ozývat, a protože na autě byly skoro nový kotouče, tak jsem objednal jen destičky u OMP, které za 3 týdny zatím nikdo nedodal...a tak. Není to se mnou holt jednoduchý. Ale např. na TS 16v jsme nechali nahrát tenhle soft a výsledek je výbornej, hlavně to táhne do toho "zlomovýho bodu" 3500/min podstatně líp, takže to člověk třeba po městě nevytáčí a spadla spotřeba.
hgt: jak jsem psal: na 156 TwinSparky je cena 350 E, k 2.5 V6 se ještě navíc dodává kit sacích kanálů, takže dohromady 550 E (211 koní a 240 Nm), JTD mají 2 verze za 400 MEDIO (např. JTD 105 na 125 k a 275Nm) a 600 E MASSIMO (např. 2.4 JTD na 181 k a 379 Nm). Ale nesmíš pak jezdit na nějakou bionaftu a podobný patoky. U benzinu zase o.č. 98. -
"-- skrytý --" 09.02.06 15:33
« Bez nadpisu
asimov> tu tyčku měly Webery. Známej, co mi prodával jeden dvoukarbecovej motor toho měl hafo, tak se ho příležitostně zeptám. Bohužel to nebude hned tak rychle, protože zrušil starej mobil a nový číslo nedal.
RV: zdroj ti neřeknu, protože jej neznám. Když mi tu ŘJ svěříš, tak ji pošlu k Zattimu a ten mi pochopitelně nikdy zdroj neřekne. Ale pošle mi doklad, na nějž je uplatnitelná záruka. Ta se týká 2 věcí: 1. pokud by ti nové mapy nevyhovovaly a nebo prokazatelně neodpovídaly hodnoty uvedeným, bude ti zdarma nahrán zpět originál software a vráceny peníze a 2. pokud by došlo k prokazatelnému a nezpochybnitelnému zavinění havárie motoru použitými mapami, bude ti uhrazena škoda.
Tady teda musím na rovinu říct, že si dost dobře neumím představit prokazování, že havárie motoru byla zaviněná mapama. Pokud se nejdná o pirátské zásahy typu "lambda nade všechny meze" nebo něco podobného - což je prokazatelné velmi snadno - tak je podle mého to zavinění neprokazatelné a vždycky natolik sporné, že nevyhraješ. To samozřejmě platí pro všechny seriózní úpravce a není v tom rozdílu. Vždycky je tu možnost, že motor měl skrytou výrobní vadu nebo "umřel" vlivem opotřebení. Bohužel. Záruku na to, že se ti motor nevysype ti nedá nikdo na světě (nebo možná dá, ale nikdy neuzná). Ale Zatti tyhle úpravy dělá už přes 10 let, dělají dokonce i naprostý atypy (třeba převrtaný Alfácký V6 na 3.5 litru v 75 a GTV = ty údaje z brzdy asi nebudou vycucaný z prstu, protože takovou věc už bez brzdy nejde udělat) a zatím nevím o tom, že by byl nějaký problém. To, že to nevím neznamená, že neexistuje... -
« ...
magic: Celé to tam mám jako v 75ce, poslední dva roky 85-86 se to tak dělalo. Dokonce plyn, který byl do roku 84 přes ten železnej mchanismus, nahradili klasickým bovdenem jako to pak měla každá 75ka. Jo mám DellOrta, ale mám dojem podle čísla, že jsou to 45mm. Budu to muset přeměřit. -
"-- skrytý --" 08.02.06 16:59
« Re: Re: Re: To Magic
asimov: máš na mysli lanko, který je vedený dvouma děravejma kolíkama? To máš DellOrta? Já měl totiž na Giuliettě Webery a tam byla tyčka se 2 kloubama a pak na 75 s DellOrtama bylo toto lanko. Nikdy mi kupodivu neprasklo lanko (jak jsem očekával), zato 2x jsem sháněl ten hliníkovej kolík(!).
Integrale lezou nahoru nechutně a rychle, což je dáno hlavně tím, že se blíží doba veteránská. Velmi často je v inzerátech "idelae preparata da auto d'epocca". No a já bych potřeboval spíš "ideale vettura per vyblbnutí" :-) Vědět, že bude letos stát osmiventil přes 5.000 Euro, v životě bych tu bílou neprodal! -
"-- skrytý --" 08.02.06 14:33
« To Magic
Ahoj Magicu, tak sem koukal ze na autoscoutu jsou zajimavy Integrale...
Kdyby si chtel Dealers Collection cislo 044, tak staci 32.500, pokud by si jako labuznik chtel eNko, tak staci 40.000 a pokud by si rad origo rally verzi z 88. roku, tak staci jen 95.000... >:-[]
Zda se mi to, nebo uz se cena Integrale meni jen smerem nahoru...
P.S. Napsal bych to do tematu Integrale, ale nemuzu se dostat do archivu... :'-( -
« ...
Magic: problém mám v tom lanku co tahá za klapky, za tu konstrukci a vedení toho lanka bych tvůrci nafackoval (buď to nespíná pořádně nebo naopak nevypíná). Když dám lanko pryč a rukama těma klapkama otočím, tak to jde vše perfektně nahodit a klidně pak dát plyn atd. Až se oteplí, tak mám v plánu mezi ty klapky dát pevnou rozpěru, tak aby se ty styčný body protáčeli (teď se tam ten drát co to tahá láme) a budu za ni tahat přes to lanko, kterýmu udělám jinou cestu. Jinak karbecy fungují výborně, doufám, že jim to vydrží, nerad bych jel do Itálie je seřizovat 8-s Mimochodem, máš někde fotky své Q4 ? ;-) -
"-- skrytý --" 08.02.06 09:59
« Re: ...
to vypadá na závadu lambdy, která je asi mimo rozsah.
RV: Na Ecce bych jel, kdyby tam přijel DiGiuseppe se 155 GTA. Nevíš, jestli je to pravděpodobný? Ono se mu tam nikdy moc nedařilo...
To by pak mohla být velmi podařená akcička! Jenže si nejsem jist tím, jestli je kategorie E1 takhle přístupná i v ME. Protože jezdí vlastně jen italskej mistrák a ME jen sem-tam, což je ale dost škoda. V tom Rakousku, když jsem srovnal časy Komárka s ním, tak jsem nevěřil, že ta GTA je takový dělo.
Jinak k čipování: mám možnost poshánět nějaký soft, který je jen a výhradně na AR, Fiaty a Lancie. Výsledky z brzdy, reference a záruka samozřejmostí. Zatím samý pozitivní ohlasy. Spotřeba paliva se sice sníží, ale tankováním benzinu 98 se to vyrovná, že to je zhruba nastejno (nepatrně náklady na benzin vzrostou, ale žádný drama). Jenomže - musí se ŘJ poslat do Itálie, takže to znamená tak 10 dní nejezdit. Podstatný zlepšení je hlavně v odezvě na plynový pedál a v průběhu momentu (největší nárůst u TS 16v na 3.000/min +17 Nm) výkon se zvýší jen o cca 10 koní. Žádný detonace, žádný hluchý místa. Na 156 TwinSparky je cena 350 E, k 2.5 V6 se ještě navíc dodává kit sacích kanálů, takže dohromady 550 E (211 koní a 240 Nm), JTD mají 2 verze za 400 (např. JTD 105 na 125 k a 275Nm) a 600 E (např. 2.4 JTD na 181 k a 379 Nm).
Jinak vám na TS 16v ještě poradím jednu maličkou vychytávku: když se vyhodí uklidňovací mezikrabice, co je za filtrem sání a dá se tam přímá hadice z V6 (stejná je i na JTD), tak se to hnedka líp rozjede. Výkon se tím nijak nezvedne, ale jde to líp za plynem. Je to ale vopruz, je to ta krabice za světlem, takže se musí sundat celej spodek, vyhodit komplet i s filterm sání, namontovat na něj hadici z V6 a pak to tam zespoda zase vrátit. Do sání to chce ještě vložku OMP za 1600,- a je to hned o něčem jiným.
asimov: nemáš rozštelovanej sytičovej okruh? Ty karbecy mi jednou perfektně sešteloval jeden Ital v jedný vsi u Cremony ve stodole. Mám doma na něj ještě kontakt, ale muselo by se zjistit aktuální číslo (měnili je). -
« ...
Tak to ti ještě závidím. Já když sem to nahodil teď o víkendu, tak sem čekal tak 5 minut než sem mohl přidat, protože jakýkoliv pokus o kontakt s plynovým pedálem znamenal zhasnutí motoru :-! Žádná elektronika co by se snažila cokoliv řešit. Trysky v karbecu novým kouskům nenaučíš >:D Čím jsou ta auta kompliklovanější, tím jsou jejich majitelé náročnější. Lidi klid, před 100 lety chodil váš praděd bos a auto potkal ve městě a pak si o tom povídala celá vesnice >:D -
"-- skrytý --" 07.02.06 17:21
« Re:
alfetta> cistit klapku jsem zkousel, zadny rozdil. pokud je motor zahraty tak drzi otacky dobre, zadne zhasinani motoru pri dojizdeni na krizovatku atd. rekle bych ze neni zadny problem, samo ze v nizsich otackach by to mohlo tahnout trochu lip, ale to je vlastnost motoru. jen po nastartovani studeneho motoru to ma tendenci chcipnout (ted v zime se obcas podari i po druhem startu), na pridani plynu skoro nereaguje. kdyz bylo teplo tak jsem zkousel popojizdet bez plynu a kdyz jsem ho pridal tak se to zadusilo a chciplo. ted v zime to jeste jde, stejne bych to mel kvuli oleji (10w-60) nechavat trochu zahrat, tak jsem k tomu nechtene donucen. nicmene v lete je to cekani trochu pruda :/ kdyz se k tomu prida stavkujici imobilizer tak je to jak predletova priprava. -
« Bez nadpisu
Limach, RV: Na ten zraz sa uz teraz tesim, dufam ze to vyjde...:-)
A kludne pridem aj niekde k Vsetinu aj pri prilezitosti zavodov do vrchu. Obcas chodievam na Babu pri Pezinku, ale prehlad nemam...
Chiptunig: robili mi to minuly rok v jeseni po dlhom hladani vhodnej firmy. Ale i tak som si nebol uplne isty, ci to fakt zvladnu. Rozhodol som sa nakoniec pre firmu: [odkaz] Robia toho asi najviac na Slovensku aj ked ich hlavny smer zaujmu je trosku iny. Ale ze vraj pouzivaju taliansku technologiu a to v konecnom dosledku rozhodlo. No a nakoniec mali chipovanych niekolko alf 156 2-litrov. Najpvr som vyskusal mazelkynu 147 (povodne 105 PS). Mali zo zaciatku problemy s komunikaciou SW a RJ, ale nakoniec to zvladli. (uf to som mal bobky...) Slubili narast vykonu a krutaku cca 12 %. Brzdu nemaju. Inak tvrdia, ze vedia zvysit vykon podstatne viac, ale s ohladom na zvysene opotrebenie motora potom nedavaju garanciu. Narast vykonu bol citelny, ale nijako oslnivy. Potom sa to este zlepsilo pridanim sportoveho filtra. Odvtedy sa mi zda, ze o malinko isla aj spotreba dole, ale to nestoji za rec. Asi po mesiaci som dal preprogramovat riadiacu jednotku aj na 156. Tu je narast vykonu podstate citelnejsi. Evidentne je vyssi krutak posunuty smerom k strednym otackam. Samozrejme aj tu pouzivam sportovy filter. Na tej 1,8 je to fakt velmi dobre, aspon subjektivne to tak citim. Tato firma doporucuje k preprogramovaniu RJ aj prechod na ceske sviecky brisk, co by malo taktiez posunut vykon o 2-3 koniky vyssie (niekde na talianskom webe to bolo potvrdene, ale uz neviem kde). To som vsak vzhladom na pomerne maly pocet odjazdenych km na oboch alfach neurobil.
Okrem toho na 156 sa vyrazne zlepsil, az sa mi zda, ze takmer zmizol "odpor" ist do otaciek ked bol motor studeny.
Tomaz: Mam tiez "problemy" so startovanim 156 po dlhsom stani nastaruje na 2-3 krat. Toto sa preprogramovanim RJ neodstranilo. Pomohlo vzdy iba vycistenie skrtiacej klapky v servise, ale nikdy nie na dlho, toboz nie na trvalo.
Limach: :-) manzelke to odkazem, urcite sa bude tesit...z toho darceka sa tesila viac ako ja... -
limach 07.02.06 14:03
« Asimov
Máš někde foto té své nové kočky? Jo a fotky z tvého pálení gum už sem někde viděl >:D . Servisy - to by jeden zaplakal, kdybych nebyl technický amatér, tak bych tam auto taky nikdy nedal, naštěstí zatím no problemo, jinak se obrátím na Tebe s důvěrou v šikovné ruce >:D -
« ...
Limach: chtěl jsem něco co jen tak někdo nemá a tahle se povedla. Na jaře bude lak a pak snad nějakej srazík. Ovšem bez volovin jako se 75kou, tohle si chci nechat >:D Jinak do servisu bych nedal nikdy nic. Co nezvládnu já, zvládne Marcel. když sem byl párkrát u toho jak se vydrbává s lidma..... třeba neřadila převodovka u Mařenky na Weekend, tak se po sundání zjistilo, že tam už předtím někdo svařoval v té řadící kulise, protože to bylo bouraný na levý kolo a ona tam praskla jakási tyčka. Tak to zavařili zase, celkovej čas 4 hodiny rozebrat a složit, náhradní díly žádný, ale na fakturu vygenerovali díly tak za 8000,- + ta práce. Dali mu do ruky kolečka z kdoví čeho, že jsou to vadný díly z jeho převodovky. Jen sem polykal sliny, kdybych tam nebyl jinak zainteresován, tak mu to snad vykecám.... Nebyl to sice autorizovanej servis, ale poměrně velkej servis co dělá vše..... No hnus. >:-[] -
limach 07.02.06 10:46
« Bez nadpisu
Koukám, že jsi vyzkoušel dost. Sleduj ty klubové stránky, kontakt na mě tam taky najdeš. Kdybys někdy cestoval po centrální Moravě, tak se ozvi. No ten 1. velký sraz na Kameni byl taky dost početný a letos očekávám ještě další pořádný nárůst. Doufám, že do toho Vencovi155, co to pořádal, nic nevleze. Nemělo to chybu. Rožnění, pivo, sprinty a slalom na čas..., ale hlavně setkání společně postižených.
P.S.: 1. Jak máš čipnutou tu 147
2. Vyřiď manželce, že má dobré nápady a vkus (myslím tím auto, kterým jezdí a ten dárek) :D -
« Bez nadpisu
Vdaka Limach:-),
teraz jazdim na 156; 1,8 TS, ta je moja a potom jazdim a este viac ako na mojej, na manzelkynej 147; 1,6 . Obidve su nacipovane, ale nijak inak upravene.
Alfettu som mal iba asi 1 mesiac, pocas mojho kratkeho pobytu v CH v r. 1990. Bol to fascinujuci 2 liter s tachometrom do 200 km/h. Maximalku nedokazal ukazat - rucicka sa po prekroceni 200 hm/h schovala...:-). Nedalo sa to vtedy doviest kvoli r.v.
Klubove stranky AR v CR orientacne sledujem a budem hladat najblizsi termin termin srazu. Uz teraz sa velmi tesim. Inak v SR klub AR iba zivori a neorganizuje prakticky nic, teda ziadne zrazy. Ale raz som sa zucastil pomerne gigantickeho zrazu AR v Madarsku v r. 2003, kde mohlo byt cez 200 alf. Bol to uzasny zazitok, ked sa stretneme, comu verim, pokecame :-), Hm, Brno je blizko, ak budem mat volno, rad pridem aj tam. Ten septembrovy zraz, snad sa nebude konat pocas VC Monzy v I? Dostal som od manzelky listky ako darcek na Vianoce... -
limach 07.02.06 08:23
« to Alfetta:
Vítej mezi postiženými. Srazů a srazíků je během roku víc, ale ten největší bude na 90% začátkem září (septembra) pravděpodobně v Kameni u Pelhřimova, jako loňský 1.ročník. Sleduj stránky AR Clubu, koná se toho víc. V červnu se třeba jede v Brně závod MS cestovních vozů (FIA WTCC) za účasti (už jen) 2 Alf. tam se taky určitě sejdeme. Ale hned z jara udělají vyhládlí Alfisti něco menšího, jen co oschnou cesty. Čím jezdíš Luboši? Snad ne tím, co máš jako nick? :shock: -
« Bez nadpisu
Ak dovolite, na ten zraz by som prisiel aj ja rad z BA...
Zastupenie Fiat, resp. AR na Slovensku (to iste pre CR) mi zere nervy, nedokazam sa na nich spolahnut uz ani pri banalnej vymene oleja...
Nemam v okoli nikoho s kym by som zdielal "nadsenie" pre tuto "zasranu" znacku, drviva vacsina mojho okolia je naprogramovana na nemcov, japoncov, potazne francuzov. Tie talianske auta ma fakt niekedy seru, ale asi som fakt sibnuty, musim na jazdu v nich neustale mysliet...zvecera na rano, z rana na fajront a neustale dookola. To sa neda vysvetlit rozumovo, je to o pocite, o zazitku... A mam malo cez 90 kilo... :-)
Lubos -
"-- skrytý --" 06.02.06 13:10
« Re: Re: Baterka
Petr164: proč tak velký baterky? 60 bohatě stačí, je tam skoro zbytečně předimenzovaná. To tam zůstalo z 3.0, přitom TB má poloviční odpory. Vyšší kapacita samozřejmě neškodí a u 164 je to i z hlediska prostoru a hmotnosti fuk, nicméně bych to zase nepřeháněl.
Jinak nějakej sraz v rámci ARC určitě plánuju, ale spíš někdy na léto. U mně je ale ten problém, že nejsem takovej ten skalní značkovej fanda a spíš mám rád určitej druh auta než značku jako takovou.
Nakonec raději bych jezdil Lancerem Evo VIII než Alfou... -
« Re: Baterka
Zdravím, mám stejný motor jako Ty, jen v Alfě GTV. Baterku jsem kupoval loni a protože mám dobíjení na spodní hranici normy, doporučili mi spíš klasickou „dolévací“ baterii než modernější bezúdržbovou. Nakonec jsem koupil 74 Ah Gigawatt (levnější značka Bosche) a nemám s ní žádný problém. I když auto dva týdny stojí (v garáži), startuji bez problémů. -
« ->Limach
Tak to jsme minimálně dva idealisti, ještě bych přibral Mirka164... Faktem ale je, že některým lidem nejde o zákazníky, ne každý raději obejde alfu dvanáctkrát do roka s mazadlem a kontaktolem, protože nepředpokládá, že výrobci a prodejci jde o to, aby kára spolehlivě sloužila majiteli... -
« Baterie
Tak mě čeká výměna baterie (superka 164 2.0 V6 TB). Přestože je v dokumentaci psaná origo 60Ah, je to málo, ideální bude 72 - 75 Ah. Nevíte někdo, do čeho jít (hybrid nebo celouhlíková - tam prý je potřeba vyšší voltáž nad 14V)? Nemáte někdo šikovný zdroj čerstvých, výkonných a spolehlivých baterií za solidní peníz? Díky. -
« To Magic
Naprosto souhlasim. Osciloskopicka analyza a podrobny rozbor emisi by mel byt v ramci diagnostiky na prednim miste. Z vlastni zkusenosti vim, ze autorizovane i neznackove servisy se timto prilis nezajimaji. Pricemz kvalitni diagnostickou technikou oni disponuji - problem je ovsem ve zkusenosti ci zajmu personalu a hlavne s interpretaci vysledku. Kdyz jsem techniky v AS u me 156 pozadal, aby to takto promerili, mavli nad tim rukou a rekli, "ze k tomu maji Examiner". Dobre recenze jsem slysel na firmu Hetcl /viz www.hetcl.cz/ , maji dokonce skolici certifikat od Bosche a veskerou diagnostickou vybavu, problem je, ze sidli u Olomouce, kam se dostanu tak 1x za rok.
Je bohuzel faktem, ze princip "nehledat a menit" je vysadou vetsiny nasich servisu - a pricina je casto zcela banalni /chybne kostreni, baterie.../ -
"-- skrytý --" 04.02.06 15:57
« Re: Re:
Děte do háje s nějakým vážením, kdo je zvědavej na 90 kilo špeku? :)
Podle mě je potřeba to auto projet důkladně osciloskopem a proměřit všechny odpory a napětí a porovnat to s manuálem. Případně i pod zátěží. Nic na tom není, jen to chce prostě spoustu času a rejpat se v tom. Nechat si vypsat paměť závad umí každej magor, ale pokud tam nic nenajde, tak je asi holt potřeba hledat. Už mi ty servisy v Česku fakt pijou krev. Měnit neustále jednu věc za druhou je nesmysl, to je jednodušší a lacinější vyměnit celej motor.
Ještě chvíli vydržte, byl jsem marod a teď zase nejezdím, protože čekám už měsíc na destičky od OMP. Až bude trochu čas, zajedu za některýma lidma, proberu to s nima a domluvím nějakou smysluplnou diagnostiku. Mám pár tipů a jednu- dvě- tutovky, profíci jsou ale děsně vytížený a tak to s nima musím probrat xycht-to-xycht. Uvažuju i sám o nákupu nějakýho vybavení, ale vidím to špatně s časem. Kdybyste při tý příležitosti věděli někdo o laciným notebooku, tak ď za hlášku. -
limach 04.02.06 14:51
« Re:
Jasně, kvalitu práce zastoupení Fiat, ČR už jsem mě tu čest poznat. Zbytek jsem napsal v odpovědi Asimovovi níže. Víš Magiku, jsem trochu idealista a asi taky blázen, když ještě v současnosti věřím na pravidla slušnosti a férovosti.
Co se týká těch svolávaček u jiných značek. Vím, že se to často objevuje, ale podle mě to funguje trochu líp. Aspoň z doslechu.
Kdysi jsem ti psal, že bych s tebou někdy rád pokecal, třeba na nějakém Alfa srazu. A nejen já. Píše ti sem třeba RV a další kluci. Neboj nebudeme tě zahrnovat jenom samými otravnými dotazy. Prostě chceme poznat chlapa, jehož názorů si vážíme. :-) Co ty na to? -
limach 04.02.06 14:06
« Svolávačka
Ahoj Asimove. Jo, sedlám, už jsem samou spokojeností načal 4. rok. To víš, že bych to mohl namazat, ale tady jde o něco jiného. O přístup zastoupení Fiat (Alfa) BU ČR ke svým zákazníkům. To, že otevřeně kašlou na nás fandy, dokonce členy klubu, kteří se za jejich výrobky furt někde s někým dohadují, jsem si už skoro zvykl. Ale oni už kašlou i na zákazníky, kteří si za dost velký peníz u nich koupili nové auto. Nevím co je horší, jestli to, že nepošlou pozvání do servisu jako výraz partnerství mezi prodejcem a zákazníkem, nebo to, že mají možná bordel v evidenci, když pár lidem to už loni poslali a na většinu kašlou. Takže otázka principu, férovosti, rovné hry, spíš než to, že je to maličkost. I když kámošovi se toto stalo u Feldy na D1 při cca 140 km/h. Klepal se z toho ještě několik hodin poté.
Slyšel jsem, že tys přesedlal na obzvláště zajímavý kousek :D -
« Re: Jirka 156
Tak dej vedet, jak to dopadlo. Mimochodem bych docela rad vyzkousel jeste jinou RJ od nekoho, komu to nehoupe. Ale myslim si, ze by to dukladne promereni osciloskopem zaslouzilo, hlavne za jizdy. Ale poradne nevim, na koho, kdo se v T-Sparkach a elektronice kolem nich opravdu vyzna, se tady v Praze obratit. Apropos, docela podrobne je to i s dalsimi odkazy na [odkaz] -
"-- skrytý --" 03.02.06 11:06
« Bez nadpisu
Doporučuji se vyprdnout na principy a zastoupení, protože zvláště u Fiatu je to cesta do pekla.
Jinak - někteří jsou na tom podstatně hůř:
BMW: Čerství majitelé nových vozidel řady 5, 6, 7, a X5-se zážehovými motory V8- nebo V12 (uvedení mezi 13. květnem a 12. červnem 2004) jsou vyzváni, aby se svými vozidly okamžitě přestali jezdit - existuje akutní nebezpečí nehody zaviněné zastavením motoru!
Na základě výrobní vady byly do vozidel montovány vadné díly, které mohou zapříčinit po relativně krátké době výpadky chodu motoru. V těchto výpadcích přestává fungovat posilovač řízení i brzd a tak se řidič i posádka mohou v těchto situacích ocitnout v nebezpečí života.
MB: U vozidel se šesti- a osmiválcovými motory od června 2001 do listopadu 2004 bude přezkoušen, popř. vyměněn regulátor napětí alternátoru. U řady E- und CLS-Klasse od ledna 2002 do ledna 2005 se o optimalizaci napájecí sítě nový software řídící jednotky napájení. Dále proběhne aktualizace brzdových systémů u tříd E-, SL- a CLS-Klasse z výroby červen 2001 až březen 2005. Měly být montovány nové jednotky pumpy. Zároveň bude montován držák kabelového svazku k hydraulické jednotce.
Porsche:Porsche svolává celosvětově kvůli problémům na kabelovém svazku téměř dvě třetiny modelů Cayenne. U počtu 22.158 vozidel Cayenne S a Cayenne Turbo, které byly vyrobeny mezi 1. říjnem 2002 a 19. červnem 2003 v Lipsku, může vratná pružina parkovací nožní brzdy za jistých okolností prodřít kabelový svazek. Poškození kabelového svazku může postihnout výpadek části elektroinstalace pro elektronické systémy, ke kterým patří osvětlení kabiny, ovládání oken, polohovací motory vnějších zrcátek. "V nejhorším případě" hrozí požár vozidla, nebo zpečení kabelového svazku. K ničemu podobnému zatím nedošlo. Ten samý problém potkal logicky bratrský model VW Touareg.
Jaguar: V SRN svolal Jaguar celkem 4.917 vozidel modelové řady XJ, XK a S-Type mezi jinými problémy i z důvodů možného defektu na automatické převodovce. U uvedených typů z let výroby 2003 až 2004 může šestirychlostní převodová automatická převodovka ZF ztrácet hladinu oleje a tím i potřebný systémový tlak. Následkem toho může váznout ventilek hydrauliky a rozsvítit se varovná kontrolka převodovky. V nejhorším případě se může stát, že bude u stojícího nebo vpřed jedoucího vozu na zařazený stupeň "D" zcela samovolně a nekompromisně zařazena nechtěně zpátečka.
VW:Koncern Volkswagen svolává kvůli závadě na motoru 850.000 vozidel různých modelových řad do svých smluvních opraven. Je to již druhá akce v nákladech miliónová akce během dvou týdnů. Jak v minulé úterý Volkswagen ve Wolfsburgu sdělil, může dojít u vozů se zážehovými motory 1,8-litru Turbo, V5-, V6- a W8-k problémům se zapalovacími trafy, dokonce k jejich funkčnímu výpadku.
Peugeot: Kvůli úproblémům se řídící jednotkou je svolávéno servisné sítí celkem 3.250 vozidel Peugeot 307 zpět. U těchto vozidel je možné vniknutí vody do vícepólového konektoru řídicí jednotky ABS-a tím obzvláště v zimě na solených silnicích hrozí zkrat a výpadek protiblokovacího systému ABS. Postiženy jsou modely s motory 1,4-L benzín, s výkonem 55kW a 1,4-L -HDI-50kW z období výroby únor 2002 do září 2005.
Toyota:Jeden ze šroubových spojů z produkce od 15. ledna do 5. listopadu 2003 mezi vřetenem řízení a převodkou řízení nemusí být optimálně proveden, tolik mluvčí Toyota Deutschland na otázku auto-motor-und-sport.de. V SRN má být postiženo cca 8.400 modelů, "7.400 vozidel již smluvní autoservis navštívilo.“ Majitelé jsou vyrozumněni spolkovým úřadem ve Flensburgu. V servisních dílnách Toyoty se v tomto případě mění kompletní jednotka řízení. Nehody způsobené tímto nedostatkem nejsou zatím známy, ovšem má být známo 8 případů, kdy se na nestandardní šroubový spoj při prohlídkách narazilo.
ATD.... -
-
"-- skrytý --" 02.02.06 23:13
« Re: Alfa 156 2.0TS r.v.99 - kolisani otacek
Fiat koncern svolává Alfa Romeo 147, 156 a Lancia Lybra
Fiat svolává v SRN více než 52.000 vozidel Alfa Romeo 147 a 156 spolu se 4.976 vozy Lancia Lybra kvůli defektnímu zámku kapoty motoru.
Postižené modely, 25.065 vozů typu 147 a 26.985 vozů typu 156, pocházejí z produkce od října 2000 do října 2003. Potvrdil to mluvčí Fiatu časopisu auto-motor-und-sport.de
Popis:
Při občasném nepromazání zámku může zámek i bezpečnostní hák zaskočit ne docela, což za okolností může znamenat otevření kapoty motoru při jízdě, kdy silou větru může dojít k zaclonění výhledu na vozovku a není vyloučena vážná havárie vozidla. O této závadě u vozidel Alfa Romeo 147 se zmiňoval auto-motor-und-sport.de již koncem dubna.
Zastávka v opravně, kde budou zámek i hák promazány, netrvá více než deset minut.
Majitelé vozidel by měli být upozorněni dpoisem přímo ze značkových opraven. -
« Alfa 156 2.0TS r.v.99 - kolisani otacek
Ahoj.
Myslim, ze tato otazka byla jiz dost casto na ruznych forech resena, presto me problem kolisani otacek za jizdy stale trapi, takze s nim jdu i na toto forum.
Alfu 2.0 TS jsem koupil toto leto a krome jejich detskych nemoci - termostat, ramena - jsem s ni velice spokojen. S nastupem nizsich teplot ovsem prislo kolisani otacek pouze za jizdy na volnobeh, cca 800-1500, periodicky. Kdyz se motor zahreje, tak je to vyrazne lepsi. Kdyz stojim, nehne se z 900.
Auto jsem mel opakovane v AS na elektrodiagnostice - Examiner neukazal zadne chyby, presto byl vymenen krok. motorek za asi 6000, zadny reseni to neprineslo. Patrat dale by pry znamenalo vymenit i dalsi veci - vahu vzduchu, lambdu... Na webu - alfa156.net - se to na foru resi hodne casto - casto je take uvaden problem v RJ motoru - Motronic 1.5.5. - kde vymena ci tovarni prehrani ECU s vymazem adapt. dat vyresilo problem. Uvital bych info od majitelu alf /stejnou RJ ma tusim i TS u 146, 155/, zda se jim podarilo se problemu zbavit a jak. Rovnez bych byl vdecny za kontakt na slusnou diagnostiku s osciloskopem v Praze - tam by dle meho nazoru chtelo zacit. S autoriz. servisem uz to nechci resit, jen by menili :-( Diky za odpoved! -
"-- skrytý --" 02.02.06 12:40
« Bez nadpisu
V podstatě u každýho motoru DOHC s kompresním poměrem nad 9,5:1 se vždycky rozvody musí potkat. Záleží na konkrétním motoru a situaci, jaký je rozsah škody. Někdy si motor jen skočí o 1-2 zuby a nic moc se neděje, někdy je to horší.
U Alfácký V6 je píst vyboulen směrem vzhůru a nevýhodou tohoto řešení je vysoké riziko proražení pístu při střetu s ventily. U 2.5 12v to bylo ještě v pohodě, většinou to odnesly tak max. 4 ventily, u 3.0 12v to bylo horší, ale u V6 24v je vysoce pravděpodobné, že bude poškozený alespoň 1 píst. S ním to ale mohla odnýst taky ojnice, která mohla hnout klikou a pak lágry...
Takový motor je zralý na kompletní GO a pod 50.000 Kč se jen v materiálu nedostaneš. Možná by bylo lepší se mrknout v tom případě po nějakým použitým motoru V6 24v s elektrickým uzlem a ŘJ z nějaký rány, prodávají se i třeba nepoužitý díly na eBay, atd.
Auto, se kterým se neprojedeš může mít ale ještě spoustu dalších vad, které na pohled nepoznáš, tzn. může někam táhnout (řízení, zavěšení), může mít v háji tlumiče, spojku, převodovku, může týct servo...
Takový riziko musí být vyváženo opravdu velmi nízkou cenou. Kolik za to chce? -
« Re: Re: To magic
Hm, diky, to je taky vlastne pravda, asi mas pravdu, ikdyz na druhou stranu, co je dneska jisteho, ja taky jednou koupil Cromu, je to tedy uz docela davno, motoricky super, interier parada, proste krasavice k pohledani, druhy den zacalo mrznout, zamrzla mi voda, coz jeste nebyl az takovy problem, ale asi po trech mesicich cca 200km od domova mi odesla klika, respektive zaklepala na klice, a nejvetsi hruza kterou jsem pak zjistil, ze uz nekdo salky podkladal alobalem..... >:-[] -
« Re: To magic
prosímtě, jen neudělej stejnou chybu jako já, Mám doma taky 156 V6, ale kupoval jsem jí bez toho abych slyšel motor, byla lehce cinklá na předek. Doma jsem zjistil, že nějakéj chytrolín, kéž by se mi dostal do ruk, z toho mazla vytáhnul řídící jednotku a údajně, což jsem dodatečně zjistil, má motor klepat na klice. Tahle informce byla ale od borce, který tomu asi moc nerozuměl. Zatím jsou mrazy takže auto odpočívá a prakticky jsem na něj nešáhnul. Asi je fakt nejlepší nekupovat nic co si před tím neposlechneš nebo nevyzkoušíš. -
« To magic
Mam takovy maly skromny dotaz, naskytla se mi moznost koupit 156 z roku 1998 z prasklym rozvodovym remenem, motor 2,5 V6, nevis nahodou, jestli pri prasknuti remenu se u toho motoru ventily potkaji s pistama, nebo je tam prostor a nestane se nic a me staci koupit novy remen a hura >:D , jen ten co to prodava to nevi? Diky -
"-- skrytý --" 01.02.06 15:03
« Re: To: Magic
Peter1: výběr musí být tvůj a musíš si vybrat to, co je to bližší. Nejrozumější je zamyslet se, zda máš ve svém okolí někoho, kdo ti to auto bude servisovat. Pokud víš o někom, kdo je machr na tebou vybrané/á auto/a, tak ho vezmi a jdi se s ním na to podívat. Jestli to má opravovat, nech ho do toho i trochu mluvit.
Já to obecně vidím tak, že 156 je rozporuplné auto. Na jedné straně je na tom dost špatně z hlediska užitné hodnoty (vnitřní prostor vpředu nic moc, vzadu žádné místo na hlavu, malý kufr, nemožnost sklopení zadních sedadel, atd.), na druhé straně v oblasti jízdních vlastností to auto stále nemá konkurenci. Stačí se jen za ten volant posadit a už jen to řízení člověka přesvědčí, že sedí v něčem mimořádném. Mně osobně připadá 1.9 JTD 8v na to auto dost slabý, ale budiž (volil bych raději 2.4, stojí to za to).
FocusII je naopak velmi praktické auto s poměrně vysokou užitnou hodnotou, docela slušným motorem i podvozkem.
Z hlediska provozní spolehlivosti to je dost podobné.
Neznám konkrétní stav konkrétních vozů a tak se k tvému dilema nemohu vyjádřit konkrétněji.
lewko: motor ve 159 je trochu jiný - trochu zjednodušený proti 156. Výkonově je na tom podobně. 159 je ale zcela jiné auto než 156, fakticky se jedná o inovovanou 166 a ne o nástupce 156 (to je pouze marketingově). 159 je totiž podstatně těžší, proti 166 ještě přibrala na sklech, plastech a izolacích. Tudíž dynamické schopnosti vozu i spotřeba paliva jsou nesrovnatelné s malou a lehkou 156. -
« JTS a TS
Magic .... Dik za odpoved, tak nejak som si to aj myslel, ale tie officialne udaje ma zmiatli trosku. JTS taha os spodu je zrejme aj z toho, ze max. krut.momentu je polozene na 3250 ot./min., pricom u T.S. je vyssie.
Este jedna otazka ohladom technologie JTS. Viem ze motor 2.0 JTS je postaveny na tzv. prvej generacii priameho vstreku. Chcel som sa spytat ako je to s novymi JTSkami (1.9, a 2.2) ktore sa montuju do novej 159, resp. Brery. Su tieto motory postavene na novej generacii priameho vstreku (2.generacia)? Tato by mala mat priniest este vyraznejsiu usporu paliva, pri zachovani vykonu...(okolo 30perc.)
Dakujem za odpovede. -
« To: Magic
Magic: ahoj viem ze prve co mi odpises je ze vsetko tu bolo napisane ale mozes mi prosim poradit. Mam rezarvovane do pondelka dve auta obe su combi Jedno je AR 156 1.9 JTD 85 kW rok vyroby 2001 a druhe je Ford Focus 1.8 TDCI 85 kW rok vyr. 2002. Je tam rovnaka vybava aj nabehane maju priblizne rovnako cca 78 000 km. Mozes mi prosim povedat vyhody a nevyhody kazdeho auta pripadne co si o nich myslis.
DIIIIIKYYYYYYYYYYYYYYYYY
Zabudol som Alfa je so servisnou knizkou dovezena z Talianska
Focus je dovezeny z Nemecka a servisnu asi nema. -
"-- skrytý --" 31.01.06 15:40
« Bez nadpisu
Zásadního rozdílu ve výkonu jsem si moc nevšimnul. JTS jde hodně odspoda a už kolem 2000/min má slušnou sílu. TS naopak do 3500/min dělá mrtvýho brouka. Po překročení hranice 5000/min mám subjektivně pocit, jako by JTS začal umírat, kdežto TS se dostává do té správné nálady. Na brzdě se nepotvrdily žádné podstatné změny: 2.0 TS zrychlil z 0 na 100 km/h za 8,3 s a JTS úplně stejně, maximálka TS byla 219 km/h u JTS 223 km/h, takže po této stránce bych řekl, že je to fuk.
Podstatný rozdíl je ale ve spotřebě paliva. Řekl bych, že čím víc se akceleruje a šlape tomu na krk, tím je rozdíl větší. Se 156 2.0 TS jsem měl průměr cca 9 l/100 km s tím, že při zvlášť brutální jízdě se podařilo kolem 13,5 l/100 km. JTS bral v průměru cca 8 l/100 km, ale při sportvoním režimu jízdy nepřekročila spotřeba 10,5 l/100 km.
Tady bych viděl největší přednost JTS proti TS. A popravdě řečeno v porovnání se 156 2.4 JTDm (naprosto stejné hodnoty zrychlení a maximálky) mi vycházel JTS lépe, protože byl o dost lacinější.
Navíc se zatím zdá, že JTS je "stabilnější" než TS, tzn. vyskyteje se na něm méně poruch elektroniky (přestože jí tam je víc) a o závadě na klice jsem zatím u něj neslyšel. -
« 2.0 JTS vs 2.0 TS
Ahojte pani,
Trosku som si pozeral parametre oboch motorov, preotze rozmyslam o nejakej 156 v blizkej buducnosti a mam otazku? Nemalo by mat JTS-ko mensiu spotrebu ako TS-ko? Ono sa pisalo ze 10perc., vyssi vykon (to je pravda 150 vs 165 koni) a 10 perc. nizzsia spotreba (ta je ale podla officialnych udajov este o 0.1l vyssia opproti TS-ku?). Mate s tym pls niekto skusenost? Je tam o kusok horsia akceleracia, preto ma napadlo moze to byt hmostnostou motora, teda JTS tazsie oproti TS?
Vdaka... -
"-- skrytý --" 30.01.06 20:17
« magic
Možná jsem se už ptal, ale nevíš jak rozdělat sedačku řidiče? Ne oddělat, ale rozčalounit a demontovat hlavovku. Potřebuju se podívat do ní, abych se podíval na e.i. k airbagu. Už mi zase diag. hlásí velký odpor na airbagu sedačky řidiče. Rozsvítí se tak dvakrát do roka. Už mě to mazání a aktivace nebaví platit. Jestli, tam není nějaký propojovací konektor mezi sedákem a opěrákem, kde by mohl vznikat eventuelní studeňák. -
"-- skrytý --" 30.01.06 14:17
« Re:
Natvrdo to nedělej, přeci jen elektrika je mrška nespolehlivá a jednou budeš možná rád, že to můžeš otevřít růčo...
Jinak ten znak je sice jenom krycí, problém je v tom, že normální znak do kastle má 2 trny a tenhle je jednak nemá a za druhý je zatavený v takový plastový placce. Možná by se to dalo udělat tak, že bys na obyčejným znaku ty nožičky upálil atřeba by to do toho plastu zapadlo. Ale třeba taky ne... Pokud vím, tahle sranda stojí asi 350,- Kč -
« Bez nadpisu
Dík moc hgt, si ma ukludnil ;-) .Auto je rocník 99, najazdené to má 140 tisíc, je to kúpené od niakeho 50 ročného Helmuta,pravidelne servisované.Pri 120tkm menený rozvodový remeň a teraz olej.Chcem to pre ženu na približovnie do práce, takže potrebujem aby to niaky rok dva ešte slúžilo. -
"-- skrytý --" 29.01.06 10:08
« Re: Alfa 145 1.6 16V TS
ahoj, ja mam 1.9 jtd Limited edition 500 z roku 2000 a nemuzu si ji vynachvalit. velky vnitrni prostor, nikde nic nevrze, zadne problemy s elektrikou, jen spatne cidlo abs bosh (nebo spinave, jeste jsem se nedival) Zkratka fakt bomba. Sedi to na ceste, jede to rovne (nikam netahne kdyz pustim volant), ja nemam zadny vazny problem s timto vozem !!!!