Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.03.06  14:04

    « Re: AR 166

    Se spolehlivostí ne, ale s těma servisama ano :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.06  01:01

    « AR 166

    to Magic: Díky za rady... Zítra (vlastně už dnes) se na jednu 2.0 Turbo pojedu podívat do Berouna je to 99, 92tkm... Píšou: "super stav, krasavec, nehavarovaný, jasný původ". Je fakt, že na fotkách vypadá velice pěkně a vnitřek je jak nový. Tak uvidím, jak to bude ve skutečnosti. Dneska jsem si četl zkušenosti s 166kama na autorecenze.cz a celkem mě to rozladilo. Není tam nikdo, kdo by byl spokojený (stále v servisu atd). To je to s tou spolehlivostí opravdu tak špatné?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  11:11

    « Re:

    to Magic : co já vím, tak chystají 1,6 JTD, turbobenzíny uvádějí jen 1,4
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  09:13

    « Spotřeba 2.0 TB v GTV

    Zdravím, spotřeba je opravdu hodně závislá na stylu jízdy - když se jede tak, jak si to auto zaslouží >:D tak na okreskách kolem 13 - 15 litrů na 100 km. Ve městě je to podobné, při delší klidnější cestě tak 10 - 11 litrů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.03.06  08:52

    « Bez nadpisu

    Magic: díky za odpověď. Že se to prodraží, to je mi jasné. Jen mě tak napadlo, zda by to bylo možné technicky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.06  00:43

    « Re: Re: Re:

    a jakou spotrebu ma 2.O TB V6 v gtvcku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  23:16

    « Re: Re: Re:

    ja blbec som si to nevsimol :-) diky.no. ked si neni na ICQ tak potom ti napisem na sukromnu spravu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  23:10

    « Re: Re:

    JTD: číslo mýho ICQ je dole v záložce, ale moc se na něm nevyskytuju (momentálně nedělám doma).
    Artyjo: zkus značkovej servis, já to nevím, ale myslím si že ne.
    Iguanna: podle dostupných materiálů se zdá, že ano. Problém je jen v tom, že nová verze existuje pouze v originále, takže se to výrazně prodraží. Máš to světla, blatníky, haubnu, brejle, příčku, držák, nárazník, výztuhu. Vyměnit ale musíš i zadní nárazník. Je navíc možný, že někde bude nějaká schválnost.
    oxygen: 3.0 V6 jako motor výbornej, sice trochu papá a i to ručení není právě laciný, ale zase jde pěkně odspoda a točí se velmi ochotně. U 166 hlavně pozor na: 1. bouračky, protože dát dohromady hlavně tu zadní nápravu je a/ drahý b/náročný a častěji než často se to 100% nepovede; 2. automaty, ty se teda nevyvedly. Asi nejhorší ve třídě. Nejenže nejsou vůbec sehraný s motormanagementem, navíc jsou i poruchový.
    To turbo je "jen" 2.0/205 k, ale je to taky šestiválec (12v). Jeho výhodou je nižší ručení a spotřeba paliva, která je zejména víc závislá na stylu jízdy než u 3.0. Samozřejmě máš pravdu, že limitem životnosti je turbo, na druhý straně repase turba stojí 12-20.000 Kč, což není jednou za život toho auta až taková rána. Slušnýmu člověku vydrží kolem 200.000 km, ale neřád ho umí zničit za míň jak půlku. U nás jich není moc, v I je jich víc. Pak se dělá ještě atmosférická 2.5 V6 pro takovou klidnější jízdu, nicméně není se za co stydět. TwinSparka nedoporučuju z mnoha důvodů, i kvůli brzdám (všechny V6 mají vepředu čtyřpístlky Brembo).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  22:31

    « Re:

    hotova magicova poradna :)
    artyjo: tam mas mit italstinu!
    ja mam v italstine i menu ve fotaku (nejde to prepnout na jiny jazyk :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  22:23

    « Bez nadpisu

    to magic: mas ICQ? pokial ano tak posli mi cislo na mail mu.fc@post.sk
    dik. niekedy ked budes mat cas ,napr.cez weekend, by som mal na teba par otazok, vzhladom na to ze sa chystam do par mesiacov kupovat Alfu :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  16:52

    « AR 166 3.0 V6

    Uvažuji o koupi AR 166 3.0 V6. Zajímalo by mě, jak to je se spolehlivostí šestiválce, nebo jestli volit jinou motorizaci?
    2.0 TS mi přijde rizikový a u 2.5 turbo bych se obával problémů s turbem atd. Nebo se pletu?
    Na co si u 166ky dávat pozor, popřípadě s jakými investicemi počítat? Slyšel jsem, že velice brzy odchází spojka, nápravy a brzdy.... Co je na tom pravdy? Samozřejme počítam s tím, že do každého auta se sypou peníze, ale nerad bych, aby to u Alfy bylo neúměrně moc. V úvahu u mě přichází ješte Omega C, Mondeo atd. Ale Alfa je taková srdeční záležitost.
    Děkuji za odpověd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  16:03

    « Alfa 156 sportwagon 2.0 JTS

    Ahoj pánové,
    mám na Vás dotaz,nemá někdo informace o tom jestli jde do 156 RV 2002 na palubní počítač nahrát čeština?
    Za info předem děkuji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  13:45

    « Bez nadpisu

    Ahoj, je možné na Alfu 156 (r.v. 2000) dát faceliftový předek? Jak hodně moc by to bylo náročné a co všechno by se asi muselo předělat? Jen mě to tak napadlo, tak jestli s tím třeba někdo z Vás nemá zkušenost. Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  10:42

    « Re:

    Dikec, do Chlumce to mam kousek... Bosal chce asi 3500 bez DPH, jeste mam za humnama TYLL vyfuky, ale budu tam muset cinknout, nemaj na webu v katalogu ceny.
    Nepojedes tenhle vikend na Okrisky?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  09:43

    « Bez nadpisu

    Harouš> nejlacinější a přitom docela kvalitní výfuky dělá Zara (www.marmittezara.com). Ale italské dodací lhůty...už mám zase objednaný brzdy u OMP třetí měsíc....
    Buď zvolíš obligátního Bosala skladem, což je průměrná kvalita za nadprůměrnou cenu, ale ihned skladem v ČR, nebo zkus www.laityng.cz a nech si u nich v Chlumci ten výfuk udělat. Pokud nebudeš chtít nějaký chromovaný pičičmundy a podobný krávovoviny, tak ušetříš a bude ten výfuk na míru. Bude tě to stát 2 cesty do Chlumce n. C. + za koncový tlumič (bez chromu) 1900-2300 Kč podle toho, co si poručíš, za střední díl jednoplášť cca 2.000 až 3.000 Kč. Prej to nejsou zlý výrobky. Já to nevím, protože na můj průměr 67,5 mm nemají ani materiál, ani ohýbačku...
    theo: motor 2.2 JTS vidím jako celkem solidní volbu. S těma 1.4 turbo nevím, nikde je zatím nepoužívají a Grande Punto má údajně dostat 1.6 turbo, takže tuto informaci bych nebral moc vážně. Ale můj dojem, že nástupcem 147 bude auto spíše ala Coupé, se jen potvrzuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  09:30

    « Vyfuk

    Panove nemate nekdo prosim typ na slusny vyfukyna AR155? Aby to neco vydrzelo, ale aby to nestalo ranec. Posledni tlumic uz nejak nevydrzel letosni zimu... :?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.06  09:15

    « Re: Re: Re: Re: 149 ?

    Tady je zase jedna 149 s xichtem něco mezi Lybrou a Alfou
    [odkaz]
    Celkem mě překvapují benzínový motory - 2 verze 1,4 T a pak už jen 2,2 JTS a 3,2 V6 ? Asi jen pro začátek.
    Magica určitě potěší, že konečně bude malá Alfa integrale Q4
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.06  00:05

    « Re: Kupa ALFy 156 2,4JTD SW

    Tornado: tak předně, u 2.4 se nejdná o 8v nebo 16v, ale o 10v nebo 20v - je to totiž pětiválec. Od roku 1997 do roku 2000 se prodával s motorem 10v/136 koní (100 kW), M.Y. 2000-2001 s motorem 10v/140 koní (103 kW) a později 10v/150 koní (110 kW). Na kombíku se první verze prakticky nevyskytovaly (vyrábí se od konce roku 99), takže máš po problému :-) A ty další dvě jsou v poho. S tím výkonem se dá ještě něco pořešit.
    S motorem JTDm 20v/175 koní se k nám dostala až v "nové" kastli. Ten motor je někde úplně jinde, prakticky po všech stránkách. To samé ale platí pro cenu - je taky setsakramentsky úplně někde jinde. V případě tak nového a drahého auta přichází v úvahu i 1.9 JTDm s motorem 16v a 150k. První JTD s motorem 8v/105 koní byla trochu obraná na řízení a brzdách a výkonově dost slabá (vzhledem k možnostem auta, ne ke konkurenci). Výkonově je 1.9 JTDm 16v obdobný jako 2.4 JTD 10v, ale nemá tak pěkný chod a tak plochou křivku momentu jako ten pětiválec.
    V této ceně bych se ještě zamyslel nad JTS, kterážto varianta plně výkonově odpovídá 2.4 JTDm 20v a přitom má díky lehčímu motoru lepší jízdní vlastnosti, méně se optřebovávají přední pneumatiky a zavěšení kol a spotřeba paliva je více než příznivá.
    Trakční systémy bytostně nesnáším, takže snad někdo jiný to poradí. Je to samozřejmě především možný zdroj problémů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  17:33

    « Kupa ALFy 156 2,4JTD SW

    Zdravím všetkých.Som rozhodnutý kúpiť ALFu 156 2,4JTD Sportwagon.
    Som teraz v stave, kedy vyberám konkrétne auto a chcem sa opýtať:
    -aké su významne/technické/ ročníkove zmeny na aute
    - je lepšie z pohľadu jazdných vlastnosti mať v aute VDS ASR - alebo aj ALFA to ponúka ako marketingove sra*ky :?:
    - spotreby motorov 8V a 16V-M-jet
    - hlučnosť jednotlivých verzií motorov
    Proste či je nejak zásadne lepší nový model /GUGIARO alebo tak nejak/ okrem toho, že sa mi páči viac alebo stačí aj ten starší. Prosím o seriozne rady a poznámky od ľudí, ktorý k tomu maju čo povedať /vlastné skusenosti, majitelia týchto áut a MAGICa >:D >:D /
    Vopred ďakujem všetkým za rady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  13:46

    « Re: Re:

    max, tomasz: osobně bych viděl nástupce 147 na platformě současné 156/147/GT. Hovoří pro to spousta argumentů. Zásadní otázkou je, jestli se bude jednat o proamerické auto jako 159 a nebo se fabrika víc soustředí na současné zákazníky (zejm. otázka hmotnosti). Já mám trochu obavu, že oproti 147 opět klesne užitná hodnota, protože zadek půjde víc do "vejce" a místa vzadu ubyde. Dál si nejsem jist motorovou nabídkou, nechápu, proč u 5D není v nabídce šestiválec, klidně 2.5. Proč není v nabídce u 2.0 JTS, ale jen TS (ale to se pravděpodobně u nástupce změní). Taky uvidíme, jak na tom bude s kufrem, zmenší-li se, opět tu bude problém...
    rradik: myslím si, že tvůj výběr je o.k., já osobně bych jej ještě zůžil, protože 1.9 JTD 8v má horší řízení, horší brzdy a nejede. Osobně preferuju JTS, ale nejsem si jist, jestli se za pár let neukáže ta elektronika někde jako Achylovka (resp. že sebemenší a sebebanálnější závada se stane pro servis neodstranitelnou). Zatím tomu nic nenasvědčuje a v nejhorším si sjedeš do I díky nízké spotřebě a spojíš to s dovolenou. U 2.4 JTD je potřeba počítat s vyšším opotřebením přední nápravy a rizikové je tam samozřejmě to turbo (pokud s tím jezdil normální člověk, 200.000 km je minimální zaručená životnost a repase vychází na 12-20.000). JTD se samozřejmě nejvíc nelíbí právě studený starty a krátké popojíždění. A ještě - kombíků je dist málo na to, aby si člověk mohl nějak extra vybírat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  12:54

    « Re:

    Ja som riesil tiez tento problem. Kedze ojazdene benzinove motory su dost velke riziko a aj spotreba je okolo 10-12L tak som isiel do 1.9 JTD je dost silny super spotreba 6-7L. Ten 2.4 JTD je 5 valec ma nadherny zvuk a aj spotreba je v pohode. Kazdopadne podla mna je diesel lepsia volba.
    Moj krasne cerveny Sportwagon si malokto nevsimne.
    Je to radost jazdit a o to ide.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  12:28

    « Bez nadpisu

    ahoj,měl bych (už tady asi obligátně) dotaz na magica, protože alficím prostě dobře rozumí..ale když napíšete i ostatní nebudu se vůbec zlobit
    zhruba za 4 roky se budu zbavovat svého stávajícího auta a silně uvažuju o koupi ojeté 156 sportwagon.chci se zeptat - v užším výběru jsou motory 2.0 JTS, 1.9 JTD či 2.4 JTD.. mám rodinu a jezdím často na delší vzdálenosti (chalupa v horách), jinak cukačky po Praze do cca 30km a ročně cca 20 tisíc km.jaký motor je relativně nejspolehlivější a mě bude nejvíc pasovat? sportovní jízdu si můžu dovolit jen málokdy nez dětí a ženy..ale zárověň nevím jestli alfice s dieselem je to pravé ořechové..díky moc za případné názory..a snad jen,že alfy jsou opravdu nadherná auta!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  11:37

    « Re: Re: Re: 149 ?

    magic: a nevis jestli nastupce 147 = alfasud? nebo ma byt alfasud dalsi modelova rada (misto 156)? mozna bych cekal nastupce 147 neco mezi 147 a 156 s tim ze ma byt jeste nejaka mensi rada. tim by to celkem zapadalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  10:04

    « Re: Re: 149 ?

    magic: příšti rok myslíš rok 2007? Nerád by som si kúpil nové auto a za pol roka tu bude nástupca, aj keď to na druhej strane bude novinka a podľa príkladu 159 asi aj poriadne drahšia...
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 27.02.06  09:59

    « 149

    Pánové na novou A149 čekám i já. Zatím běhá netem jen pár fotek, navíc si myslím, že jde jen o práci ve fotoshopu. Jen doufám, že to nebude mastodont typu 159, protože to bych ji za svou zlatou 147 nikdy nevyměnil :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.06  09:52

    « Re: 149 ?

    ALFETTA: odporúčam NEHAVAROVANÉ auto a to z týchto dôvodov, že podľa mojej zkúsenosti tie autá stoja niekoľko mesiacov venku, dážď, snieh, všetko do toho napadá, vyreznú sučiasti a teče do elektriky. Lepšie je to v štátoch s povinným poistením (Taliansko, Francúzko), tam ide auto do opravy takmer okamžite. No ja bysom každopádne uprednostnil nehavarovanú kasňu (myslím tým ranu, nie odrenie), naopak výmena turba nie je žiadny problém, odporúčam ti ľudí, ktorí to vymenia. Napríklad kamoš v Brne, možno aj celý motor či niektoré dialšie agregáty. Ale kasňu nevymeníš...
    K tej 147: rozhodne bysom nehovoril o "vychytanom" aute, sú tam problémy s motormanagementom a s motorami.
    Jinak vývoj nástupce 147 byl urychlen (kvůli účasti ve WTCC), ale příští rok bych jej ješě ve výrobě rozhodně neočekával. Každopádně bude-li nabídka motorů stejně divná jako u 147, tak potěš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  09:49

    « Re: Re: Alfetta

    Ja tiez zohanam origos 15 elektrony na Alfu 156 tie s tymi dierami
    Mas nejaky kontakt kto by mi ich zohnal ?
    Diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.06  09:18

    « 149 ?

    December 2006 je úplne nereálny, doteraz nikde okrem počítačových retuší nebol ani len zamaskovaný prototyp, ktorý obyčajne novinári "odhalia" min. rok dva pred uvedeným na trh a neviem si predstaviť, že by nový a pre Alfu tak dôležitý model boli schopný vyvinúť ani nie za rok, všetky talianske servery udávajú min. rok 2007-08. Ale necháme sa prekvapiť. Údajne bol vývin 159 a Brery tak finančne nákladný, že uvedenie 149 sa posúva min. o rok...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  20:22

    « Re: Alfetta

    Original alu disky som si dal doviest z Talianska. Su to 17 palcove, lucove, ktore sa dodavaju na GT. Spolu s pneu Nokian ma vysli na 40 000,-Sk. Cena tych istych aj s pneu sa na Slovensku pohybuje nad 60 000,- Sk. Este predtym mi kamos doniesol z Rakuska pouzite klasicke 15 palcove, ktore sa montovali na prve 156, Vysli ma asi 6 000,- Sk. Neviem kolko za to chces dat, ale mam kontakt na dvoch manikov, ktory vozia auta a suciastky z Talianska, jeden je z TT a druhy z BB. Ak chces mozem ti na nich poslat kontakt, ale nie je to so 100 % zarukou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  20:12

    « Re: Re: Alfa 147

    Podla najnovsieho cisla casopisu Auto magazin 149 ma byt predokladana premiera uz v decembri 2006. Tomu zodpovedaju aj aktualne akcie na udrzanie predaja. Je to dnes vyzrete, bezproblemove auto. Napr. nie su doteraz zaznamenane ziadne poruchy lambda sondy..., celkovo servis nie je financne narocny. Mozem iba vrelo odporucit, manzelka ma rocnik 2003.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  12:14

    « Re: Alfetta

    Mal som 155 velmi davno, pred 8-9 rokmi a velmi kratko asi 1 mesiac. Bola sice vemi pekna, cierna, ale mala motor 1,7 TS a to bol fakt pruser, strasne sa mi to zdalo na ten stroj poddimenzovane. Na dizajnove podrobnosti si napamatam, len si dobre pamatam ako strasne dobre vyzerala. A preto si myslim, ze nebude zalezat na dizajnovych detailoch a zvlast s odstupom casu. Ale i tak diky za upresnenia.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.06  12:07

    « 155 Q4

    Bol som trochu lyzovat...Hm, kde si prisiel k tak dobrej slovencine? :-) Prepac, ja si na cestinu netrufam, aj ked som tam svojho casu prezil skoro 2 roky... Ale k veci. Dam asi na Tvoju radu a budem sa viac sustredit na Taliansko. Ak by som mal kupit tuto alfu za 5 - 7 tis. euro, tak ocakavam, ze by mala byt v perfektnom stave. Asi taka, o ktorej hovoris, ze je chytena z predu. Nerad by som sa pustal do nejakeho kompromisu, keby bola vadna aj ked len ciastocne, technicky. Uz som pisal, ze tu na Slovensku mam problemy so servisovanim AR. To sa tyka aj toho kusa s chybnym turbom. Diky za ponuku, ale neviem si predstavit, ze by mi to tu niekto vedel vymenit. Nevadili by mi ale karosarske ci lakovnicke opravy. Celkom sa mi pozdava myslienka ist do nejakej lacnejsej zhruba za 2 tis euro, trebars ta po Rimom. Myslim, ze za tie prachy by sa tam oplatilo ist. A to by som nemusel potom predavat moju terajsiu 156 :). Druha vec je co by povedala moja zena na trietu alfu v dome... :D. Maly problem je v tom, ze mi nejde "rozbalit" ten link, takze sa na nu neviem pozriet. Ma to vsak vsetko cas, nerad by som sa unahlil a okrem toho ma caka pracovne brutalny marec a nebudem sa moct velmi venovat svojim veciam. Ak teda dovolis, rad by som sa opatovne na teba obratil v tejto veci zhruba za mesiac. Ale pokial by si o nejakom zaujimavom kuse medzitym vedel, daj mi prosim vediet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.06  10:46

    « Re: Alfa 147

    Tiež by som sa chcel spýtať na 147- ku, ale mám záujem o novú, stačilo mi do nej sadnúť a o ničom inom nerozmýšlam oplatí sa ešte kúpiť? Kedy bude nástupca 149, na talianskych stránkach www.autoblog.it sa uvádza až rok 2007-08. Traz prebieha v ČR a SR akcia 147 Sport so zvýhodnením až 110 tisíc sk....
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  10:21

    « Bez nadpisu

  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  10:20

    « Brera

  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.06  10:20

    « BRERA

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.06  08:22

    « Alfetta

    K tomu rozliseni AR155, tech znaku je tam malinko vic. Krom blatniku je predni ramecek kolem znaku chromovanej a na viku kufru je oznaceni modelu pod svetlama (u starsi nad)... Nic vic me nenapada. Snad jen jeste blinkr na blatnikach. U starsich je podelnej hranatej, u novejsich ovalnej... Ale nevim jestli to je pravidlem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.02.06  23:14

    « Re: AR 156 1.9 JTD 85 kW combi

    Peter1: psal jsem o tom níž.
    ALFETTA: ta prvá je Bastlerfarzeug, tzn. poruchové * áuto (1600 E), druhá za 3.000 je turboschade. Jedno turbo mám aj doma, za 19.000 Kč je tvoje, nové, 0km. Výmena je sice nechutná, no dá sa to; píše žlté Koníky - takže by to mohol byť celkom rozumný človek. Tretia za 2500 E dtto (170.000 km - to nebude iba turbo) za tých 6.000 píše rok 95, tzn. nech pošle VIN a obratom ti zjistím, čo to je, azda M.Y. 95 alebo iba pozdná Sportiva 93. Aj keď to asi nie je podstatné, alebo áno? Tá za 5.000 E (strieborná) vypadá ako tuning-bastl, mimochodom brzdy Ferodo sú nezmysel, OMP robí za polovinu ceny dvojnásobnú kvalitu; je to starý model (92 alebo 93 - nemá bag a má obyč. tlmiče). Tá posledná, červená, za 7.000 bola evidentne prásknutá na predok.
    U toho Pfeifera vieš, že ti nepredá šrot, pretože se sústredí iba na športové autá turbo 4x4 (Delty, Imprezy, Lancery, Escorty...). Ale vďaka tomu, že je blízko do Nemecka, je celkom drahý (čo on predáva za 900 E viem vo vnútrozemí kúpiť takmer za polovicu). Nie je až taký problém 155 Q4 zohnať, pokiaľ máš peniaze. Pokial hodláš investovať 4-5.000 Euro, nevidím to ako problém. Ja som dal za nehavarovanú po prvom majiteľovi podstatne menej...
    Môžem napísať Giordanovi, nech pošle viac info a fotky tej červenej, čo mi ponúkal. Ešte sa mrkni na www.autoscout24.it, je tam tiež něčo (ta červená za 2.000 E je pod Rímom, čo je dosť ďaleko, no vyzerá nebúraná). Osobne bysom sa pozeral viac po Taliansku, predsa len ich tam chodí najviac.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.06  17:49

    « Alfetta

    Cau zohanam nejake pekne AL kolesa 15-16sky najlepsie original na Alfu nevies kde sa daju za rozumnu cenu kupit ?
    Este zohanam slnecnu clonu na soferovej strane ( ta truba co sa v tom vozila ju odtrhla )
    Kde chodis na servis ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.06  19:59

    « Re: AR 156 1.9 JTD 85 kW combi

    Blahozelam, tak predsa je to naftak... :-)
    Ja mam chiptuning od www.maxtdi.com, ale tie moje obidve su benzinaky. Fachci to bez problemov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.02.06  19:42

    « Re:

    Dakujem za vycerpavajuce info Magic. Pozrel som na internete viacero fotografii, ale podla ani jednej neviem identifikovat, ako je to s tymi rozsirenymi blatnikmi. V konecnom dosledku to ale asi nebude ta najpodstatnejsia vec. Vazne mi to auto vrta v hlave, ale nie som este uplne presvedceny ci mam do toho ist. Nie som velmi technicky zrucny a v pridade problemov by som sa musel spolahnut iba na pomoc servisov. A tu na Slovensku je to so servismi AR velmi biedne. Malo by to preto byt auto vo velmi dobrom stave. A vtedy sa ceny samozrejme splhaju vyssie. Tu cenu by som rad udrzal v hladine zhruba za to co mozem predat moju 156 co je asi okolo 6000 - 7000 euro. Zvlast jedna cervena ma zaujala. Nie je na nu priamy link, ale v zozname inzeratov sa nachadza asi v poslednej casti: [odkaz] Neviem vsak z dostupnych informacii zistit, napr. aky je to presne typ. Na tomto linku je asi 10 155 Q4 na predaj, ale ani jedna z tych poslednych typov. Je to v Rakusku a skusim tam v tyzdni zavolat. Len moja nemcina je mizerna a obavam sa, ze ani anglicky sa nebudem vediet dopatrat k podrobnym informaciam. Vdaka za ten typ do Bolzana. Skoda, bol som tam v novembri...Nerad by som ale kupoval nieco len tak podla popisu a z fotky. Chcel by som to vidiet a asi by ani velmi nepomohlo keby mi ju nejaky Talian doviezol do Prahy... :-) Inak nasiel dalsie 155 Q4 na predaj, ale to je vo Francuzsku. [odkaz]%20VEHICULE%2…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.02.06  21:41

    « Re: AR 156 1.9 JTD 85 kW combi

    www.bitpower.to
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.02.06  19:16

    « AR 156 1.9 JTD 85 kW combi

    Caute uz dva dni vlastim cervenu krasavicu a chcel by som vediet ci a na kolko sa da pridat trochu konikov na AR 156 1.9 JTD 85 kW
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  23:50

    « olej cinkani

    jenze nevim, jestli to cinkani jsou ventily.
    preci,kdyby to byly ventily, delalo by to pri nizsich otackach ... a me to zacina "cinkat" kdyz slapnu na plny plyn a tocim okolo 2 - 2500 ot/min ... tehdy se to zacina ozyvat
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  23:24

    « Bez nadpisu

    TwinSpark je riziko v cem?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  17:26

    « Bez nadpisu

    Rebby: tak jednoznačně 1.9 JTD 16v, ale pokud chceš něco lacinějšího, 8v stačí. dá se s tím něco udělat, aby to jelo trochu líp. TwinSpark v ojetině je trochu riziko. U 147 je bohužel problém v tom, že mezi 2.0 TS a GTA nic není, což nechápu. Vysloveně mi tam chybí motor 170-190 koní v pětidvéřový kastli...
    hgt: protože uvádíš, že ti "zvoní" pravděpodobně ventily, zkusil bych právě olej 10W-40.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.02.06  12:50

    « Motor

    magic: Tot otazka. Ja se v tech motorizacich prilis nevyznam. Mas pro me nejaky tip?
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 16.02.06  10:20

    « Olej

    to hgt: mrkni na [odkaz] Ten olej se prodává kvůli své specifikaci (a ceně) tak málo, že ho nikde nekoupíš, než u regionálních distribučních center Valvolinu. Na té stránce v odkazu je najdeš. Mě ho vozí dealer z Opavy až skoro domů bez přirážky. Jsem s tím olejem fakt moc spokojený, předtím jsem ho dával i do Bravy, ubývá ho minimum i při hodně ostré jízdě. Ten olej bude fajn i pro diesely jen nevím, jestli jeho vlastnosti plně využije, protože diesel běžně 7000 ot. netočí >:D . Takže si nechej spíš poradit od RV tu Selenii. Myslím, že mnohem důležitější než značka, je specifikace oleje, která je doporučená. A hlavně včas měnit a dolévat. :!:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.02.06  09:06

    « 155 Q4

    Je fakt, ze 155 Q4 se sirokejma blatnikama sem videl jen na fotkach z netu. V inzeratech sem ji asi jeste nevidel... (Kdo ji asi ma, tak se ji jen tak nezbavi)
    Jinak muzu poslat nejaky testy Q4 co mam stazeny. Porovnavaci se Sierrou Cosworth, Deltou Integrale a tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.06  08:00

    « Re: Re:

    to hgt >:D ja ji chci, co mam udelat? :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.06  06:54

    « Re: Re:

    Já do svý JTD 16V leju ten WR diesel - no problem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  22:36

    « Re:

    magicu, ohledne toho oleje ... nevadi kdyz tam teda je ted 5W30 a ma tam byt dle doporuceni vyrobce 5W40 tuhle polosyntetiku cos mi rekl a je to 10W40 ??? jen se ptam, rozumim tomu jak mercedes bezporuchovosti :-)
    jinak me nahlodala (z toho odkazu co jsi daval) tahle alfice: [odkaz]%F3P%F3R~BmSB… /> ale neslo by neco udelat s cenou? (podstatne) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  22:15

    « Bez nadpisu

    hgt: volil bych raději: [odkaz]
    Rebby: naftu nebo benzin? Raději bych skoro volil naftu
    ALFETTA: změny na karoserii vznikaly opačně = z Q4 na "normální", tzn žádná znměna na skeletu Q4 nikdy nebyla, naopak se podle Q4 přizpůspbily skelety v r. 94 u TS. Totéž se týká ramen, Q4 měla odjakživa ty širší. Podle Fiaťáckýho katalogu měla 167A2E Sportiva 95 stejné blatníky jako II. generace = TS 16v (tvarově pocházejí právě z GTA, jen jsou užší). Jenže já přesně tento model mám, a mám blatníky I. generace :-( Nicméně posílal mi známý z Itálie fotku jedný Q4, která měla ty blatníky z II. generace a dušoval se, že to je originál. Nevím, v životě jsem to na vlastní oči neviděl, ale i výrobce to v prospektu z 6/96 uvádí vč. těch pětipaprskových kol 7x16". Můžu ti ten prospekt naskenovat a poslat. Šacuju takový auto na cca 6.000 Euro a vejš, protože jich muselo být strašně málo a pochopitelně to vypadá 1000x líp.
    Airbag byl standardně u 167A2E, u 167A2B a C byl na přání (jiný volant). Airbag spolujezdce byl na přání vždy. Jen tak pro informaci - airbag má životnost něco kolem 5 let...Karoserie mi moc úzká nepřipadá, má 1730 mm. Paradoxem je, že 167A2C měla standardně zadní okna elektrický, éčko už jen na přání. Co je ale podstatnější - éčko mělo jinak uložený nápravy a jinou geometrii (myslím geometrii uložení, ne pouhou sbíhavost), kvůli eliminaci nedotáčivosti v nájezdu do oblouku pod plynem. Zajímavý taky je, že 167A2B sportiva 92 měla standardně elektricky ovládaný tlumiče Auto/Sport, zatímco C, D a E už jen na přání. Pokud totiž fungují, jsou naprosto úžasný. Režim Auto je tak akorát pro rodinu, po přepnutí na Sport to hodně citelně ztvrdne (i když to trvá o fous dýl než třeba na Deltě HF). Nevýhodou je, že nejsou jen tak snadno zaměnitelný, protože tam jsou silnější těhlice než u normálních tlumičů. Zatímco standardní přední tlumič stojí cca 3600 a zadní 2600 Kč, tyhle BOGE stojí 16.000 kus! Takže když fungovat přestanou, je problém :*)
    Jinak není problém sehnat to "céčko" asi za těch 100.000 Kč, Ital to prý přiveze až do Prahy. jedna co vypadá pěkně je i u Pfeifera v Bolzanu:
    [odkaz]%F3P%F3R~BmSB… /> Ale s novějšími kousky to vidím hůř, je to dlouhodobá věc. Já ji "kupoval" cca 1,5 roku. No, vlastně - zálohu na úplně první 155 Q4 jsem složil v roce 1996, ale z toho pak sešlo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  21:49

    « Re:

    sorry za styl, ale píšu z mobilu. ty linky jsem zkoušel a jediný co zlobilo byly ty vrchy, pošli mi maila na soukromou zprávu nebo na mail z profilu a něco s tím uděláme. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  21:35

    « Re: Alfa 147

    takze,
    1. na takove kecy jako ze alfa je * apod. se vy......kakej protoze * jsou spis jen ty kecy ...
    2. precti si toto forum od zacatku a udelej si nezor sam
    3. precti si toto [odkaz]
    4. Zajdi na www.alfaromeoclub.cz
    5. pokud budes kupovat ojetinu, doporucuju kontaktovat borce n www.dovoz.kvalitne.cz osobne mam uz od nich druhe auto (to posledni je alfa :-) )
    najdi si nejake pekne treba na www.autoscout24.de a muzes si s nim pro to auto zajet nebo mu dat penize a on ti pro nej zajede. pokud bude bourane, tak i opravi
    6. pak uz si jen uzivej s alfou :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  19:37

    « Alfa 147

    Mam zalusk na 5 dverovou Alfu 147 kolem roku vyroby 2002. Mam do ni investovat, nebo ne? Spousta lidi me odrazuje, ze Alfa = Fiat = Problem. Nevim. Fakt se mi to auto jak vzhledove tak jizdne zda dobre. Co vy na to :?:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  17:11

    « Re: Re: Re: Olej

    magicu, muzu bez problemu prejit z 5W30 selenia na 10W50(60) na nejaky jiny od jineho vyrobce? a mas na nejaky odkaz nebo muzes sehnat ...
    ¨
    jinak jsem tam chtel nalet tento: selenia wr diesel
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.02.06  16:56

    « Bez nadpisu

    Magic:
    dakujem za informacie. O 155 GTA vobec nesnivam. :-) Zaujima ma vlastne na tvoj podned 155 Q4. Snazim sa zistit iba ake su moznosti jej kupy a jej co nahladsieho zoficialnenia a dostania na nase papiere. V tejto veci mam urcite kontakty, ktore budu "lahsie spracovatelnejsie" poklial to bude co najmladsi rocnik. Rozhodne ale nechcem 155 z r. 1992. Myslim, ze od r. 93 sa v AR zacali venovat pri tomto modely tak trochu bezpecnosti -spevnenia a vystuhy dveri, airbagy, seriovo ABS... Paci sa mi aj rozsirenie blatnikov na opticky pomerne uzkej karoserii, ktore taktiez prislo az neskorsimi rocnikmi. Neviem vsak ci sa tieto zmeny dotykali aj Q4. Samozrejme, ze by som mal z takehoto stroja najradsej take nieco ako zberatelsky kus, ale nechem vylucit ani prakticke vyuzitie, preto ma zaujimaju co najmodernejsie modely. Ale ked nenajdem nieco vhodne, tak to prezijem. Len chcem mat cisto na dusi, ze som to aspon skusil.
    HAROUS:
    Dakujem za linky, bohuzial su nefunkcne :-(. Ako by sa dalo prosim ta dostat k tym tvojim civilnym videam? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.02.06  14:12

    « Re: Re: Olej

    hgt: 0W-30 špatné. Zásadně od 10W-40, osobně doporučuju pro turbomotory nejlépe 10W-60, protože je to vysokoteplotní olej a nevypaluje se na ložisku turba.
    ALFETTA: jde o to, jaký auto chceš. Koupit 155 GTA je jako hledat jehlu v kupce sena. Jedna byla na prodej v Itálii, ale celkem rychle zmizela, když majitel navýšil cenu z původních 23.000 Eur na 31.000. Je naprosto nemožné, aby 155 GTA byla z jiného roku než 1992, maximálně mohla být koupena o rok později. Bylo vyrobeno něco přes 500 kusů (tuším 517) jako tzv. Evoluční série podle tehdy platných předpisů pro skupinu N cestovních vozů (což byl v podstatě výsměch). V letech 1991-1996 a v prodeji do r. 1997 byla základní verze - 155 Q4. Ta je ale v mnoha směrech jiná. Liší se vším už na první pohled - od skeletu, přes karosářské díly, brzdy, zavěšení (hlavně zadní), motor, převodovku až po interiér. Od uvedení AR 159 Q4 je modelů 155 Q4 na prodej podstatně víc než dříve a za mnohem rozumnější ceny. Bylo vyrobeno celkem cca 5200 ks, ale netuším, jestli se do toho počítala i GTA.
    AR 155 Q4 se přestala vyrábět v 6/96 a tudíž není homologovaná na EURO2, i když tento limit splňuje (kvůli CH trhu, kde platil předpis obdobný pozdější EURO2). Kvůli tomu má poměrně podivnou konstrukci výfuku se 2 katalyzátory a hodně uškrcenou řídicí jednotku s EGR. Po odstranění těchto restrikcí se najde ihned cca 50 koní bez nějakých výraznějších investic a bez zásahu do motoru. Nedávno mi jeden známý jednu 155 Q4 nabízel za cca 100.000 Kč bez CZ dokladů. Jednalo se o verzi 167A2C, tedy bez řízeného podvozku, dovoz z I.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  19:18

    « Re: Olej

    a kde ho kupujes? na www.oleje.cz takovy neni ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.02.06  14:47

    « Video

    Ty kopce byl DiGuiseppe a ten soubor se jmenuje 2004_pedavena_digiuseppe.mpg, zkus to vygooglit. Mam i nejaky videa civilni Q4 a je to mazec... ;-)
    Ale zase nechci tahat 30 MB pres mail... :?
    Odkazy:
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  14:24

    « Re:

    Vdaka, idem sa v tom prehrabavat. Ibaze uz som zistil, ze niektore videa uz nefunguju. Dufam ze to co hladam bude funkcne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.02.06  14:22

    « Bez nadpisu

    Na Slovensku to auto viem prihlasit. Stoji to sice okolo 30 000,- ale da sa to.
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 14.02.06  08:18

    « Olej

    to hgt: tu třicítku do Alfy nelej. Ideální pro Alfy, ať benzín nebo diesel jsou specifikace 5W-40 nebo 10W-40, příp. to druhé číslo vyšší na 50 nebo 60. Řekl bych že oleje s číslem 30 byly dělány spíš pro dlouhé servisní intervaly, jaké má třeba VW, ale u Alfy to měníš do 20 tisíc nebo ročně, takže tohle je moje úvaha. Já do své "malorážky" 147 1.6TS 88kW leju Valvoline Racing F-1 s 5W-50 a jsem moc spokojený, zvlášť když tohole je olej speciálně na otáčky - a že je využívám dosytosti. >:D Kdysi mi to na brněnském autosalonu doporučil jeden starý fachman od Essa, který se účastnil testů a vývoje olejů na konkrétní motory, včetně toho mého. Byla to zajímavá debata. Ty 2 hodiny s ním uběhly jako voda :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  21:42

    « Re: Video

    no jo, ale takove auto uz neprihlasis ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  21:33

    « Bez nadpisu

    Bylo to z www.vrchy.com v sekci videa......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  20:56

    « Video

    Magic, prosim ta, myslim, ze ty si pred par mesiacmi uverejnil likn na video klip AR 155 Q4 zavod do vrchu. Mam syna teraz v Nemecku na studiach a chcel by som mu to ukazat. Mohol by si to prosim Ta este raz uverejnit? Ked si totiz nedavno spominal, ze je jedna takato alfa v Taliansku na predaj, zacal som uvazovat, ze by som mozno taky stroj aj kupil. Ide mi vsak o mladsi rocnik, najradsej posledny 1996 alebo 1995. Rad by som vyuzil rocny pobyt syna v Nemecku, aby sa mi popripade so svojimi znamymi po nejakom takom kusku poobzeral. Len on je este trdlo, ma iba 17 a auta este nie su jeho parketa. Vdaka
    Lubos
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  19:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    snad, ja myslel, ze to bude turbo v rici
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  19:15

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    jestli je to jasné kovové cinkání a dělá to při plném plynu, tak to jsou na 95% ventily. Pokud to tedy nemá hydrostavy, tak to chce dle manuálu jen seřídit vůli a bude to zase OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  16:32

    « Re: Re: Re: Re:

    jenze to se projevuje pri vyssich otackach, ne pri nizsich!!!!
    a jen kdyz slapnu na plynovy pedal a zatlacim ho az napodlahu!
    Kdyz pridavam postupne (pozvolnam, necham pedal v jedne pozici a postupne zrychluji) ono cinkani se neprojevuje nebo resp. neni tolik slyset
    olej je tam 5W30 selenia
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  13:07

    « AR 156 1.9 JTD 85 kw COMBI

    Ma niekto tento motor ?
    Potreboval by som vediet aku to ma maximal. rychlost, aku to ma spotrebu a cokolvek co viete o nom.
    Prípadne na co si mam dat pozor pri kupe.
    Idem pozriet uz druhu AR 156 ta prva bolo v strasnom stave a tak dufam ze tato bude OK
    Díky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  12:54

    « Re: Re: Re:

    JTD 8V nemá hydrostavy !! Souhlas, vůle ventilů by to bejt mohla, takže seřídit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  12:24

    « Re: Re:

    jestli je to cinkání při plném plynu a nižších otáčkách tak to bude zcela evidentně vůle na ventilech, za vysokých otáček by se to mělo vytratit úplně nebo znatelně ustat.. Doporučoval bych se ujistit zda je tam olej přesně dle specifikace výrobce, pokud ano, zkusil bych tam nalít olej o stupeň hustější. třeba místo 5W40 tam dát 10W40, eventuálně místo 10W 15W atd...
    Pokud tam byl chybný olej a po oleji dle specifikace výrobce se to upravilo do normálu, tak máš vyhráno. Pokud nikoliv a cvaká to dál, nebo se to hustějším olejem jen mírně zlepšilo, tak patrně budou špatné, či zanesané hydrostavy zvedátek ventilů. Což znamená výměnu. Což by ovšem nemělo být nijak zásadně finančně náročný u DOHC 4 válců do řady, bych řekl že je to brnkačka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  12:09

    « Re:

    magic, nevis co muze byt to cinkani ... me napadly loziska v turbu .. ale nerad bych plasil. retez vypada ok
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.06  11:38

    « Bez nadpisu

    Tachometr na přístrojovce se změnit určitě dá, je ptázka, co ukáže výpis z ŘJ
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.02.06  08:59

    « AR 156

    Caute Mam jednu otazku
    Da sa pretočit tachometer s najazdenymi KM na AR 156 1.9 JTD
    Dakujem
  • 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 10.02.06  20:11

    « Hgt

    teda nejsem si úplně jistý, ale nedíval ses jestli náhodou nemáš pod kapotou diesel? Protože ty to dělají. Ne, promiň, pokus o vtip :*) . Tak to ti možná poradí RV, ale ten tyhle problémy ještě asi nemá :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.06  15:11

    « Re: Re: ...

    limach, RV: jo, melo to jinou barvu narazniku :-)
    jinak kluci, nevite co to muze byt, kdyz jedu se svoji alfici JTD 105 tak kdyz prudce slapnu na plyn az na podlahu tak se ozyva z motoru jakoby nejake cinkani, cvrlikani nebo jak to mam nazvat, nevite, cim to muze byt? diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.06  13:12

    « ...

    limach: pošlu...
    magic: no kdyby sis náhodou vzpoměl....
  • « 00 Reagovat !

    foto limach

    limach 10.02.06  11:01

    « Re: ...

    to Asimov: Dva dny jsem byl mimo civilizaci. Pošli mi něco na limach(zav)seznam.cz. Dík.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…