Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 31.03.06 23:15
« Re: alfa 156
Tornado: musela by to být stejná verze (trh) a stejná série ŘJ a nesmělo by ani jedno auto mít Alfa Code nebo jiný immobilizér.
Našel jsem v seznamu diagnostiků firmu H&H team s.r.o. - AUTOSERVIS Jozef Holub, Mierová 131, Blava, e-mail: hh-team@stonline.sk. Telefon tam bohužel není. Ale nevím, co jsou zač, žádná zkušenost. -
"-- skrytý --" 30.03.06 14:01
« Bez nadpisu
Tornado> asi ti neporadím nic lepšího, než najít někoho, kdo dělá opravdickou diagnostiku (osciloskop a dynamická měření) a toho požádat o pomoc. Pokud by to pro tebe nebylo daleko třeba na moravu, tak bych ti mohl nějaký kontakt asi dát, ale na Slovensku nevím. Ty hodnoty jsou v čem? Pokud by totiž byly ve stupních Fahrenheita a byly by kladné, tak 214 °F je 101 °C a 194 °F je 90 °C. Pak by to mohla být jen chyba nastavení (ale taky to může být absolutní náhoda).
Někdy se stává, že po "čiptuningu", který spočívá ve zkreslování vstupních hodnot pro ŘJ zůstane i po přehrání originál map někde nějaká "visící" hodnota. Někdy je to nevratné a musí se koupit nový vysílač (nejčastěji je to lambda) a někdy to stačí jen proudem "prošťouchnout" a oživit. Každopádně v případě, že vysílače dávají nesmyslné údaje se ŘJ většinou automaticky zresetuje (asi 1000x za minutu) a běží v rezervním módu (podle rezervních průměrných hodnot uložených v paměti). -
"-- skrytý --" 29.03.06 19:59
« magic
Jsem rád, že mě do toho koše podvodníků a lhářů neházíš. Já z nich opravdu nejsem, i když tomu věřit nemusíš. Tvé obavy plně chápu. Tak by šlo poslat eventuelně nějakou zálohu na tebe. No a já se jdu podívat po těch věcech a pošlu ti odkazy na mail. Můj je: gt.jirka@tiscali.cz. -
« Re: Re: magic
Nazdar Magic. Trochu neskôr som čítal tvoje odpovede, tak reagujem neskôr. Som zo Slovenska konkretne Žilina. Medzi tým som bol na diagnostike vo fiate na EXAMINERy. Tam to všetko prešli. Riad. jednotka nehlási žiadnu chybu, ale je tu problém. Čidlo teploty vody hlási -214 stupňou, teplota nafty -194 a teplota vzduchu -211. Proste su to úplne blbosti. Ešte upozorňujem, že udaje vypísal Examiner ako vstupné hodnoty pre riad. jednotku. Nevieš či tieto info dodávajú cidla rovno jednotke alebo je tam nejaká logika ktorá to zo všadial zberá a potom to posiela riad. jednotke? Alebo je možné že je niekde zlý konektor alebo vodič od tých čidiel. Proste a jednoducho >:D čo tam je asi zlé? Veľmi by som uvítal nejakú schemu alebo popis kade idú tie káble. Podľa toho, že chybné hodnoty sú 3, tak si myslím, že chyba nebude v čidlách. Proste skúste niekdo poradiť. Ešte raz upozorňujem, že sa jedná o motor 2,4JTD 20V M-jet typ 841G.000 -
"-- skrytý --" 29.03.06 09:34
« Re: magic
Jirka156: Hele, na rovinu, není problém to sehnat. Není problém vlastně sehnat cokoliv. Jediný problém je v tom, že když ty věci koupím, zaplatím a nechám vyšít, tak čísla těch, kdož si to objednali jsou nedostupná, neexistují nebo na nich nikdo není. Já chápu, že třeba mezi tyto lidi nepatříš, ale už jsme se takhle nechali nachytat mockrát třeba na komponentech od OMP. Nemám problém Italovi dopředu zaplatit 1200 Euro za výfukový svody, 5.000 Euro za ojetý auto, Švýcarovi klidně odvezu motor na Lancii s tím, že mi ho zaplatí na místě po dodání...ale Čechovi nebo Němci - sorry - už nikdy nezainvestuju ani korunu. Nic osobně proti tobě nebo někomu jinýmu poctivýmu. Vím, že je to nefér, ale fakt mě to stálo už moc peněz a nadělal jsem si tou svojí naivitou hodně nepřátel a problémů.
Ten kluk je teď v Německu na nějakým veletrhu, vrací se v pátek. Takže v pondělí bych měl mít nějaký konkrétní cenový kalkulace. Zatím si třeba na tom netu najdi, na co bys to chtěl vyšít a technicky se pak domluvíme (jestli dají slevu s tím, že on to koupí jako vzorek a tak). Vyšívat se bude jen to, co si kdo konkrétně objedná. Tím, že jsi rychnovák je to snazší. Moje číslo je 604 700 764, mail: integrale@centrum.cz -
"-- skrytý --" 27.03.06 21:15
« magic
Tak magicu já vím, kde ty dospělácký hadry sehnat a v odpovídající kvalitě (asi bavlna) jedině na netu. On by ty trika a bundu nesehnal, když se zabývá vyšíváním? Koukal jsem na netu na nějaký firmy a u těch si můžeš hadry, na které to příjde vyšít, vybrat (velikost, barvu, kvalitu...). Trika celočervený a bílý a bundu červenou letní ve velikosti 52 v ceně řekněme max. do 1500-2000Kč. Na netu jsou kvalitní bundy nabízený za 600Kč jako polotovar bez vyšití. Ale kdyby to skutečně nešlo, tak jsem ochoten si ty polotovary objednat právě z netu a jak píšeš, předat Ti to v RK. S tangama klidně souhlasím. Tak ať udělá, co je v jeho technických možnostech. A na malýho bych měl zájem: tričko vel.80, kraťasy vel. 80 a eventuálně mikinu vel.86 vše červené nebo bílé. Takže mi písni, jak s těma hadrama a já se dle toho zachovám. Ovšem chvíli to bude trvat. -
"-- skrytý --" 27.03.06 09:19
« Re: magic-hadříky
jirka 156: Nevím, jestli nebude problém s bundou, ale hlavně je potřeba, abys ty věci dodal, protože to je už docela drahá záležitost (můžem si to předat v Rychnově). Jen ta bunda může stát 300 a nebo 13.000 Kč, takže do toho bych se nerad takhle poštěl. Ty tanga jsem s tím kámošem probíral a usoudili jsme, že to sice zkusíme, ale asi to nebude moc dobrý nápad. Jedině takový ty obyčejný, bavlněný, protože nejsou elastický (zase jsou příjemný). Ty asi dodávat nemusíš (i když u nás by L byly k ničemu). S oblečením na prcka není problém, protože ten kámoš má firmu, která ty věci na děti i na panenky přímo šije, takže to můžeš mít přímo na míru. Můžeš mu nechat udělat i alfácký kalhotky na oblíbenýho medvídka...A není moc drahej.
123: Teď v annonci někdo nabízí repasovaný debimetry na JTD motory, tak se na to mrkni a případně poreferuj. -
« váhy vzduchu
ted´se prodávají váhy MEAT DORIA za 2500czk i s daní. Třeba www.pop-art.cz. (ten obchod taky neznám, mám ho pro případ v oblíbených) Kvalitu osobně neznám, na Braváckém fóru byla zminována i tamnějším specialistou jako slušná. No cena tedy ku.va slušná je. -
"-- skrytý --" 24.03.06 19:21
« magic-hadříky
Já bych rád, řekněme: tři trička červená a dvě bílá ve velikosti XL. Něco pro tu mojí polovičku, jak jsme se domlouvali třeba v podobě tang velikost L červené nebo bílé. Pak kdyby byla červená bunda, nebylo by to špatný a rád bych něco pro mého malého alfistu. Zatím je mu pět měsíců, ale může to být větší až odroste a bude mít z "Alfamánie" trochu rozum. Vím, je toho dost, ale kdy se zase naskytne taková příležitost. Nikoho v podobném oboru neznám. S navrženým logem souhlasím. -
« Re: Pomoc S AR 156 2,4JTD M-jet 20V
No ja mám 2,4 jdt v kappe (tj. nie multijet) a tiez pozorujem pri volnobehu chvenie/vibrovanie. Ked ale trochu pridam na cca. 1100 otacok tak vsetko prestane. Taktiez pozorujem kolisanie otacok na volnobehu, nie som si ale isty ci to nie je skor zimou a dlhsie trvajucim zahriatim motora.... Nejak to ake moc neriesim...
Auto bohuzial nejde ako raketa - vyzera to na vymenu vahy vzduchu... neviete niekto nahodou o nejakom dobrom zdroji? prip. aj repas? dik. -
"-- skrytý --" 24.03.06 09:43
« Re: Pomoc S AR 156 2,4JTD M-jet 20V
johnymnemonic: hadříky jsme nedořešili, je to stále otevřená věc. Kdo něco chcete, napiště co a kolik a na co. Navrhuju barevný 2d logo kulatý a potom jednobarevný bitmapový logotyp Alfa Romeo s malým znakem. Aspoň pro začátek.
chemic_ali: jestli myslíš převrtat 2.0 V6 TB na 3.0 , tak si myslím, že to nemá smysl. Když dáš k 2.0 velký turbo, ostrý vačky, velkej intercooler a svody + ECU, dostaneš se na takovej nářez, že ho ta přední náprava nedostane na zem ani za boha.
Petr164: číslo motoru bylo u TwinSparku krásně přístupný na zadní přírubě a je to celý v hliníku, takže číslo se tam dá naťukat jaký chceš...
Tornado: pokud není napsaná chyba v seznamu závad, tak to jenom znamená, že vadný je nějaký primární (nejčastěji snímací) díl. Pokud je závada totálně a okamžitě destruktivní, v paměti závad se neobjeví (pouze pokud by byla občasná). Chce to osciloskop a měřit a měřit...výpis z paměti závad NENÍ diagnostika elektroniky! Teoreticky by to taky mohla být mechanická závada - třeba nemá jeden válec tlak. Že to v otáčkách jede jako kráva nemusí nic znamenat, protože ten tlak tam nažene turbo. Taky může být problém se vstřikovačem, zanesený palivový potrubí, atd.
Takže bych nejdřív změřil komprese a budou-li o.k., vyhledal bych nejbližšího schopného diagnostika. Odkud jsi? -
JTF 24.03.06 09:02
« Bez nadpisu
Tornado: Ahoj, měl jsem před rokem půjčenou tu samou co máš ty. Měla najeto cca 50t.km. Ještě teď na ní vzpomínám >:D . To co popisuješ rozhodně nemůžu potvrdit, mimo jiný co jsem právě ocenil byl malý hluk i na volnoběh a bez vibrací. To že by Ti vynechával jeden z válců by mohlo být příčinou... -
« Pomoc S AR 156 2,4JTD M-jet 20V
Ahojte.Potrebujem poradiť s problémom :-( na mojej novej alfe. Motor pri jazde ide ako divý, ale na voľnobehu ním strašne/podľa mňa/ chveje-vibruje. Toto sa dostáva aj do riadenia-chveje sa volant.Bol som aj na diagnostike elektroniky a všetko OK a ani žiadna chybová kontrolka nesvieti.Neviete čo by to mohlo byť?Ja som rozmýšľal nad preskočeným remeňom, ale auto zas ide ako raketa, tak neviem. Po zbežnej prehliadke to silentbloky asi nebudú.Mne to zvukovo pripadá ako keby vynechal jeden vále.Ozaj bol som aj na emisnej kontr. a všetko OK. Tak som z toho nesvoj lebo neviem či to tak má byť alebo je tam nejaká chyba. Dosť by mi pomohli nejaké servisné materialy ohľadom kontoly rozvodov a samozrejme info o všetkom čo a kedy sa má kontolovať / čo sa týka servisu/. Prosím o radu :-( :-( .Vopred ďakujem všetkým za rady. -
« Re: 3,0 turbo V6
Na STK leckde hlídají číslo motoru podle techničáku, takže výměna tak leda, nechceš-li alfu potom prodat. Já měnil pitomej twinspark motor kus za kus po výletu ojnice (byla načatá po historické ráně na předek) a zapomněl jsem na změnu v techničáku - při prodeji pak byl problém... -
« Bez nadpisu
zdravim srdcaře...by mě zajímalo jak to dopadlo s těma hadříkama na naše $1/2, byl sem ted asi týden mimo třak sem to nesledoval...mam ještě pár dotazů, kde berete náhradní díly, potřeboval bych pár věciček, třeba jako nový rozvody 1.9 jtd, ložisko předního kola a brzdový destičky. a ještě jedna otázečka...po kolika kilometrech se dělaj nový rozvody...myslel sem si že po 90000, ted sem někde četl že to je po 70000? docela sem se zhorzilll:)díky -
"-- skrytý --" 22.03.06 09:30
« Bez nadpisu
No, je tam Garrett TB2538, což je taková verze "běžné kvality". Ale o plastu nevím, jaký máš na mysli? Není tam žádný titan ani žádná keramika jako třeba na TB0338, které je ve čtyřválcové 164 2.0 TB (motor Lancia). 164/166/GTV/Spider V6 TB má standardní turbo, proto je taky za standardní cenu a díly jsou za standardní ceny. Třeba na Kappu je turbo 2x dražší (taky lepší :)
V podstatě lze použít jakékoliv turbo řady Garrett TB25 s A/R 0,49 a přetlakem 0,75 baru (Lotus, Nissan, Perkins, Renault, Austin, Rover, Mitsubishi - ti dělají i pod vlastní značkou modifikace). Výhoda turba ze Saabu (Garrett TB2531) je hlavně v tom, že se dá na e-bay koupit ze Států za cca 500 USD úplně nový se zárukou. Rozdíly v řadě TB25 jsou jen v napojení na mazání motoru a někdy je potřeba lehce upravit přírubu na výfuk. -
« Re: Re: Re: AR 166 3,0 vs 2,0 TB
Ještě k turbu: u AR 164 se dá drahý originál nahradit lepším a výrazně levnějším originálem pro Saab 9000 turbo, i repase se vyplatí se saabskými díly - je to vše v kovu, u Alfy je i plast. nevím ale, jak je to u 166ky - chce to zjistit typ turbodmychadla.
Jinak Magic mně skvěle doplnil, já jsem se nechtěl moc vykecávat :-) Napínák rozvoďáku je u turba jednoduše řešen kladkou s excentrem, stojí ale skoro čtyřku :-( Nevím, jak je to u třílitra ve 166kách, dřív býval u 24V složitý a drahý systém napínacích kladek, což je při výměně drahý opruz... -
"-- skrytý --" 19.03.06 23:13
« Re: Re: AR 166 3,0 vs 2,0 TB
chemic_ali: v podstatě už to napsal petr164. Limitem toho turbomotoru je životnost turba. Je náchylnější na teplotní výkyvy a na mazání. Zvlášť v zimě to znamená opravdu opatrné zacházení. Často už při nákupu bývá turbo na odpis. O motoru vlastně platí, že jeho výkon a průběh je z 90 % dán tím turbem - motor jako takový moc neodchází. V případě, že je turbo špatné, není zase žádná tragédie - jeho oprava, pokud bere olej, vyjde na 7-13.000 Kč, pokud nefučí, tak komepletní repase vychází na 14-22.000 Kč. To je pak jako nový. Na motoru 12v bych ještě měl výhradu k malému úhlu opásání pravé řemenice, ale v praxi to pro tebe nemá význam. Třílitr znamená hlavně klopit za povinný ručení. Oba motory je potřeba jen pohlídat na napínáku rozvodovýho řemene, kde je potřeba měnit těsnicí gumičky při každé výměně rozvoďáku. U turba je dobrá měnit rozvoďák raději o něco dřív. Turbomotory jsou hlavně žádaný pro svoji snadnou a hlavně efektivní laditelnost. Jak psal petr164, overboost je "odfouknutí" regulačního tlaku a tím krátkodobé zvýšení plnicího přetlaku. Dobu i tlak je možno regulovat elektronicky, jde dokonce udělat i přepínací režim ŘJ (např. Eco bez overboostu na 0,7 baru kvůli nižší spotřebě při jízdě po dálnici a Sport s přetlakem až 1.4 baru se hodí, když to chce člověk pořádně prohnat - pak standardní třílitr nestíhá). Bohužel u toho Bosche to chce trochu větší zásah a vychází to na cca 25.000 Kč (jen pro srovnání na mým Marelli asi na 1500,-). "Obyčejné" zvýšení výkonu na 229 koní/332 Nm přijde na 425 Euro. Další výhodou turbomotoru je to, že ten overboost se aktivuje jen při prudkým sešlápnutí plynu až na podlahu, takže pokud přidáváš postupně a držíš to do 3500/min, má to velmi pozitivní vliv na spotřebu paliva, která umí být výrazně nižší než u třílitra (ten se pod 12 prakticky nedostane). Prostě všechno má svý pro a proti a rozhodnout se musíš sám. Hlavně nevol žádnej automat a vyhni se jakkoliv bouranýmu autu! -
« Re: AR 166 3,0 vs 2,0 TB
Jak vidíš, já mám stejný motor, na který se ptáš u 166ky. Formální nevýhoda - emise, na EURO 3 tenhle motor nedosáhl, proto s ním skončili. Je nutné u něj dodržovat zásady ohřívání a ochlazování turba jízdou v nízkých otáčkách. Jinak blok je stejný jako u třílitru, má ale díky menšímu vrtání silnější stěny, takže by měl být pevnější a trvanlivější. Zátah je už od spodu, dá se jezdit "cmrndačka" na čtyřku - pětku po městě při relativně nízké spotřebě, když nepracuje turbo. Oproti třílitru se dá líp čipovat a má "overboost" - krátkodobé zvýšení tlaku při plném sešlápnutí pedálu - pak vystřelí a na rosdíl od dieselu tě nechá zaraženého v sedačce, dokud nepovolíš pedál. Ale nesmíš to pokoušet moc často a moc dlouho - je to mezní režim motoru a takové režimy nepřidají na životnosti. Třílitrů je zase víc na světě, takže je větší šance na náhradní motor, kdyby se ten tvůj po 300000km poroučel :-) Jo a u dvoulitru je nižší povinné ručení :-) Třílitr je víc jistota, turbo je jistota i zábava pro pravého alfistu ;) Spotřeba bude asi stejná, u turba se dá ušetřit, když víš jak na to, ale vydrž to nešlapat na pedál, když víš, co pod ním máš... -
« Re: Porovnávací test - VW Passat, Alfa Romeo 159, Opel Vectr
Solidní článek. Musím říct, že 159ka není tolik "sportivo", zato je o mnoho víc reprezentativní a uživatelsky vstřícná. Prostě střední třída s puncem Mistrova Díla, kvality a exkuzivního a stále ještě sportovního rodu... Vyšší hmotnost je právě ta daň za zlepšení v nejsledovanějších parametrech bezpečnosti, robustnosti, nehlučnosti... -
« ARC Tour
Alfistům, kteří nejsou přihlášení jako členové Alfa Romeo Clubu (ARC) na připomínám, že 1.7.2006 (sobota) jsou zváni na ARC Tour Praha - Plzeň - Kozel. Informace jsou na klubovém webu. Přihlašování do ARC je teď komplikováno rekonstrukcí členské databáze, počkejte na duben, pokud máte zájem. Chceme být lepší počtem i programem než maďarští alfisté, kterých se sjelo do Budapešti asi 150. A my lepší budeme - když potáhneme spolu! Alfifsti - cuore sportivo e cavalleria alla strada! -
"-- skrytý --" 14.03.06 23:19
« Re: Re:
Je pravda, že AR 75 2.0 TS byla na sněhu a ledu (i na cvičné fólii školy smyků) asi nejlepší auto s pohonem jedné nápravy. Šestiválce už měly trochu větší problém zatočit. U nich už byl předek těžší než zadek (u TS ne).
BMW už mají předky výrazně těžší než zadky (přestože uvádějí rozložení 50/50 %, ale samozřejmě u zatíženého vozu) a tak je tam problém s tím, že se lehký zadek otáčí kolem těžkého předku. Žigul dělal to samý...
Jenže zase zamlžený přední sklo u 75 a příšernej rachot větráku, který s tím nedokázal vůbec nic udělat, to je taky zážitek na celý život... -
matuS 14.03.06 20:16
« Re:
S 325 E36 jezdit v zimě je otázkou trpělivosti, a vyjet někam znamená sednou si na kufr
toto ale predsa nemozes napisat!!! lebo teraz sem urcite pride nejaky nadsenec so starou bramborou (nemyslim RBarona :D) a bude ta tu presviedcat o opaku, ako presvedcal mna...
A sam mam skusenost taku ako ty. -
"-- skrytý --" 14.03.06 17:57
« Re:
Jenže Alfa není Transaxle. Protože jako Transaxle se označuje zpravidla systém motor se spojkou vpředu spojený pevnou rourou s převodovkou vzadu (první to měl Lidovka z Brněnské zbrojovky, později to bylo typické pro Porsche). Alfa neměla spojený motor s převodovkou pomocí tuhé roury a spojku měla taky až vzadu.
Důvod, proč někteří výrobci toto řešení nepoužívají je nejen v růstu nákladů a náročnosti konstrukce karoserie, ale hlavně je tam spousta problémů. Ať Alfy nebo Porsche měly problémy hlavně s převodovkou, protože táhla šla po dlouhé dráze. Speciálně u těch Alfic se časem a zejména vlivem působením soli "vyžvejkaly" silentbloky na přením uložení převodovky (takový malý dva špalíčky asi za 150,- Kč kus; převodovku jen směrově vedly, její hmotnost byla nesená velkým silenblokem vzadu) a táhlo šlo "šejdrem", což způsobovalo vydírání synchronů a jejich kolaps - hlavně u nejdelších drah (dvojka, zpátečka).
porsche mělo ten samý problém i přes to, že s motorem byla převodovka spojena pevněji než u AR. -
"-- skrytý --" 14.03.06 17:32
« Bez nadpisu
Jj, klimačka, vzadu měla zelenej čtyřlístek a popisek injection >:D pokud se dobře pamatuju. A jela jak z praku, to se musí nechat. Jízdní vlastnosti neposoudím, neb bych asi eště neviděl přes volant, ale co si pamatuju tak sme vyjeli v zimě kam sme potřebovali. Což vzhledem k zadnímu náhonu se může někomu zdát jako vytahovování, ale ono ta převodovka v zádu asi vážně vzhledem k rozložení hmotnosti udělá hodně. A hlavně byl táta nadšenej z toho kufru, páč olcita by tam narval asi celýho >:D
Mno, kde je jí konec...
Ještě k tomu transaxle, se divím, že teda když se bmw drží té své koncepce, tak proč nepřistoupí alespoň k tomuhle?S 325 E36 jezdit v zimě je otázkou trpělivosti, a vyjet někam znamená sednou si na kufr...Jinak teda jsem ze zadního náhonu moc nadšenej nebyl, připadalo mi to nejistý a každou chvíli jsem čekal ,že mi zadek poletí někam do pangejtu. Zatáčku co mám najetou jsem rozhodně rychleji neprojel.Asi už jsem odchovanej předkem no.. :? -
"-- skrytý --" 14.03.06 17:18
« Re:
Ee, žádná 2.4, ale 2.5 V6 Quadifoglio Verde, 114 kW, 210 km/h, iniezione Bosch Jetronic. Pamatuju si ji velmi dobře i v tý stříbrný metle (nejhezčí barva). Zpravidla mívaly i klimačku (mechanickou). Velmi prostorné auto a velmi pohodlné, cesta vzadu byla lahůdkou. Přitom vynikající jízdní vlastnosti. Jako u menší 75 byly problémy s převodovkou a zadními brzdami. Byla v 1.6, 1.8 a 2.0 s dvojicí karbeců, 2.0 se vstřikováním, 2.0 V6 se vstřikováním, 2.5 V6 se vstřikováním a potom 2.4 TD s něšťastným "univerzálním" motorem VM.
Bylo to obchodně velmi neúspěšné auto, pravděpodobně díky naprosto nezajímavému Bertoneho designu. Vyrábělo se jenom krátce (1984-1987) a prodalo se jich málo. V roce 1987 jej nahradil obchodní bestseller - Alfa 164 s krásnou karoserií od Pinifariny. Ale to už nebyla Alfa... -
"-- skrytý --" 14.03.06 14:50
« Bez nadpisu
Už ji dávno nemá :-( prodal jí někomu dál. Ale myslím, že ještě jezdí. Byla to 2.5 V6 stříbrná, na tehdejší dobu v nepředstavitelný výbavě. Na začátku ve vynikájícím stavu, ale po havárii na zadek, pak stále nějaké problémy. S plovákem v nádrži, palubním počítačem atd. Jenže to všechno až po bouračce. Poslední zpráva od majitele pak byla myslím, že to zadřel,nebo mu praskl řemen, už nevim, ale po GO motoru jezdí snad někde dál...
Krásný autíčko :'-( fnuk..
hlavně jako co si pamatuju tak z olcita to byl trochu šok, přejít na alfu
A od tý doby pak Dedra 2.0T, 155 2.0TS, 156 2.5 V6 a 147 1.6TS
Halt naše rodina značně postižená, až se nám všichni smějou >:D
Ale co naplat, je to radost...
Stim prodáváním. Myslim že teď třeba schovat 147 někam do garáže, a za 30 let jí vytáhnout by byla sakra dobrá investice. -
"-- skrytý --" 14.03.06 10:08
« Re: Re:
Obcas se kocham Giuliettama na autoscoutu... :-)
Obcas tam sou moc hezky kousky, ale taky cim hezci, tim drazsi. :P Takze ted tam je jedna moc pekna za 3000 EUR...
[odkaz]
Ale to uz je tak na to mit to v garazi a ven jen na srazy. Myslim, ze u toho auta uz cena muze jit jen nahoru... -
"-- skrytý --" 14.03.06 09:43
« Re:
Viscomatic byl uveden na trh ve voze Lancia Delta HF 4WD v roce 1986.
Hele, a nemá táta tu devadesátku ještě někde schovanou? O co totiž jde: z nějakého důvodu se náš mladej zamiloval do aut ze šedesátých až osmdesátých let (ale zjistil jsem, že není sám) a když si prohlížel starý fotky, kde jsem ženu fotil u naší tehdejší Giulietty, nemůže nám od té doby odpustit, že jsme ji prodali (Júlii, ne ženu). Strašně by chtěl "účinkovat" na akci "dědeček automobil". Tak jse začal koukat po nějakých Giuliettách, Alfettách nebo něčem podobným do 40.000 Kč - prostě historicky bezcenný a proto laciný auto, ale nic moc jsem nenašel. Jde mi o kastli, nemusí to jezdit, veškerou mechaniku si vyřeším. Ale ony jsou bohužel většinou právě shnilý ty kastle a motory o.k... -
"-- skrytý --" 14.03.06 09:43
« Re:
Viscomatic byl uveden na trh ve voze Lancia Delta HF 4WD v roce 1986.
Hele, a nemá táta tu devadesátku ještě někde schovanou? O co totiž jde: z nějakého důvodu se náš mladej zamiloval do aut ze šedesátých až osmdesátých let (ale zjistil jsem, že není sám) a když si prohlížel starý fotky, kde jsem ženu fotil u naší tehdejší Giulietty, nemůže nám od té doby odpustit, že jsme ji prodali. Strašně by chtěl "účinkovat" na akci "dědeček automobil". Tak jse začal koukat po nějakých Giuliettách, Alfettách nebo něčem podobným do 40.000 Kč - prostě historicky bezcenný a proto laciný auto, ale nic moc jsem nenašel. Jde mi o kastli, nemusí to jezdit, veškerou mechaniku si vyřeším. Ale ony jsou bohužel většinou právě shnilý ty kastle a motory o.k... -
"-- skrytý --" 11.03.06 10:57
« Bez nadpisu
transaxle..jasný. Táta mě jako první auto po revoluci Alfu 90 >:D
Potom ale nechápu, proč v tyhle publikaci píšou,že systém viscomatic byl uveden poprvé v roce 1992. Buď chyba a nebo považujou ten diferak vpředu nebo vzadu za odlišnou koncepci... -
"-- skrytý --" 10.03.06 17:57
« Bez nadpisu
Tak to jsem to napsal nějak nepochopitelně, protože opak je pravdou. Ten systém jako takový je úplně stejný jako na Integrale nebo 155 q4. Rozdíl jen v tom, že Integrale a 155 Q4 měly ten mezinápravový diferenciál jakou součást velkého kola stálého převodu na rozvodovce a vnitřní hřídel musel být (kromě vnějšího jako u 164 Q4) ještě dutý, protože jím procházela levá poloosa od předního diferenciálu, který tam byl ve společné skříni s viskospojkou (sposta lidí věří tomu, že to je mezinápravový doferák, ale není). Ale jen u 164 byl mezinápravový diferenciál u zadní nápravy, což je lepší z hlediska rozložení hmotnosti. Tím Alfa navázala na svoji kdysi tak "klasickou" koncepci motor vpředu a převodovka u zadní nápravy. Dnes tuto koncepci přejalo Maserati.
A ještě jedna "drobná" nevýhoda 164 Q4. Spotřeba paliva. Ta se dá srovnávat s Imprezou STi 2.5, ale jako Impreza to opravdu nejede ani omylem... -
"-- skrytý --" 10.03.06 16:14
« Re: Re: MAM ALFU 156 Sportwagon!!!!!
luckash: tím planetovým diferenciálem asi myslíš čelní (velký kolo a v něm obíhají 3 dvojice malých kol). Ten je vzadu (Integrale a 155 jej měly vpředu ve velkém kole stálého převodu), funkce je stejná. Normálně jsou malá kolečka spojena s jedním hřídelem a jsou v tom velkém kole unášena (velké kolo je spojeno s druhým hřídelem). Kdyby to bylo 50/50, netočila by se ta malá kolečka, ale byla by jen unášena. Ona se ale točí, protože je tam rozdílný počet zubů, takže tam opravdu dochází ke změně převodového poměru (47 % přední a 57 % zadní náprava.) Pokud jednu nápravu zastavíš, začnou malá kolečka obíhat rychleji a velké se zastaví, nebo naopak. Tím se při zastavení jednoho hřídele o to více roztočí druhý. Na rozdíl od nápravového diferenciálu je to ropzdílný moment, kterým se zastaví přední (menší) nebo zadní (větší) náprava. Jenže tam je ta viscospojka (spojená vnějším hřídelem s velkým kolem a vnitřním s těmi malými kolečky), která to při velkém rozdílu zastaví a zafixuje na těch 47/53. Ale v extra nízkých rychlostech je teoreticky možné, aby jedna náprava přenesla 100 % mmentu (samozřejmě zanedbáváme ztráty).
Copak o to, řešení to je moc zajímavé, zvláště díky tomu umístění k zadní nápravě, to je geniálně Alfácké. Bohužel s těmi 1680 kg ve spojení s velkými odpory Viscomaticu ten slaboučký třílitr neuměl rozhýbat tak, jak bych si představoval. Ani ten výbornej šestikvalt nepomohl. Motor nemá ve středním pásmu otáček takový moment, aby s tím něco předvedl (na 3-4.000/min má dokonce dost stagnační charakteristiku). Prostě to auto chtělo bezpodmíněčně turbomotor, ale ten se, bohužel, nekonal. Jinak vynikající kára, na tu dobu neuvěřitelný řízení, nádherná zadní náprava (úplně jiná než měla 164 - spíš to byla konstrukce z DTM), skvělý tlumiče. Prostě auto dobrý, ale ten motor byl příliš slaboučký. Možná, kdyby se přidal kompresor nebo turbo... -
« Re: MAM ALFU 156 Sportwagon!!!!!
A jak se ti líbí zvuk 2.4 JTD? Ja bych řekl, že je to jeden z nejsympatičtěji znějících dieselů vůbec :-) Mně se AR156 Spartwagon před faceliftem nelíbila (na rozdíl od božského sedanu), ale po faceliftu je to už paráda. Jen užitná hodnota je pro rodinné použítí trochu menší. A tak sním do budoucna o větší AR159 SW ... (až olítám svoji Mareu SW 2.4JTD) -
limach 10.03.06 10:20
« Manuál
to Tornádo:
vítej mezi nerozumnými srdcaři >:D . S manuálem ti přeji hodně štěstí, sháněl jsem na 147 pro známého, na Punto pro tátu. Asimov mi tady poradil, kde to v Praze tisknou, prý by to nebyl problém u jiné značky, ale Fiat a Alfa to nedovolily, takže vzhledem k tomu, že oficiální dealeři ti ohnou loket, musíš najít někoho, kdo ti to dá ofotit, ke stažení to někde bylo myslím jen v A nebo I. Možná ví víc Magic. -
« MAM ALFU 156 Sportwagon!!!!!
Zdravím všetkých priznivcov ALFA ROMEO. V pondelok som sa stal štastným majiteľom ALFA ROMEO 156 2,4 JTD 20V M-JET Sportwagon r.v 2004 za 12700EUR - myslím, že to bola dobrá cena .To auto ma fascinovalo. /brutálny ťah motoru, interier a atď./Dúfam, že bude spoľahlivo slúžiť. Chcel by som poprosiť o český alebo slovenský manuál k autu :P :P . Funkcie palubného PC su veľké a rád by som mal prehľad. Ďakujem a ALFE zdar. -
"-- skrytý --" 09.03.06 20:37
« luckhash,magic
to luckhash: Jaké byly ceny těch hadříků a věciček? Nejsou to náhodou ty nesmyslně drahé z Alfa Shopu?
to magic: Jestliže nemám ponětí, kde ty trika, prádlo, bundy apod. sehnat, hlavně v červené, tak jestli tě můžu poprosit....? S financemi se domluvíme třeba na dobírku nebo podobně. Klidně si to předáme při tvé cestě do RK. Jde mi o červené trika (2ks), prádlo pro mou 1/2, eventuelně nějakou bundu nebo mikinu. Byl bych ti vděčen. Kdyžtak na mail. Logo asi barevné pokud možno. Při nejhorším bílé. -
"-- skrytý --" 09.03.06 19:57
« Bez nadpisu
Shodou okolností jsem při hledání materiálů k té debatě co se vedla vedle u subaru :-! , jsem narazil na popis pohonu u 164Q4. Přišlo mi to jako velmi zajímavé řešení. Mezi přední kuželový diferenciál a zadní TorSen je řazen velmi jednoduchý planetový převod a hydrostaticky ovládaná visca. Takže něco mezi haldexem a řešením u subaru (Kde je pokud vím kuželový diff+visco spojka) stím že tohle řešení umožňuje velmi plynulý regulaci momentu mezi PN a ZN. Píšou tu dokonce 100% na zadní nápravu. Nebo 100% na přední. Je to možné? Ze schematu se mi to možný zdá. Opravte mě pokud se pletu. Jak moc se viscomatic liší od toho co měla Integrála?popřípadě ve kterých alfách byl tento systém ještě použit?155Q4?33?
děkan... -
"-- skrytý --" 09.03.06 14:06
« Re: Re: Re:
Bezpredmetny to vzhledem k tomu zminovanymu "okrouzkovani" asi bude... jen sem chtel potesit ocko... :-)
Nejak mi blbe stiraj sterace, tak sem zacal hledat cim to je... Je nejaka moc velka vule v tech osickach, takze az se otepli a prestanou padat tuny bilejch sra..., tak to musim rozebrat a cekat co se na me vysype... 8) -
"-- skrytý --" 08.03.06 22:41
« Re:
luckash: jasně, ale jde o cenu. Problém je, že nemáme autorská práva...takže jenom a výhradně pro soukromé účely. Žádný kšefty.
Jinak to technicky není problém. Loga v Illustratoru mám (snad všech automobilek). Co není, dá se vytvořit. Je ale potřeba shodnout se na několika výšivkách, aby každý nechtěl něco jiného. To by mu zabralo spoustu času. Potom je jen důležitý v jeden den doručit textil, na nějž má být něco vyšito. Dá se i koupit, ale zaplatí si to každý sám. -
« zhavenie - blikanie
zdravim - mne to tiez robilo (blikalo) po nastartovani na 2.4 jtd. Robilo to aj v lete, takze zimou to asi nebude. Auto vsak vzdy startovalo v pohode asi to teploty -5. Ked ale bolo raz -20 tak som myslel, ze mi roztrhne motor....
takze, aby som to uzavrel - ked blika zhavenie po nastartovani signalizuje to jeden alebo viacej vadnych zhavicov. cloveka to vsak na jtd nemusi vobec trapit pokial neklesnu teploty tak ako tuto zimu, lebo ako to tu uz bolo povedane jtd motor zhavice skutocne potrebuje len ked je "sibirska" zima.
inac ja som zhavice vymenil a blikanie prestalo. mechanik potvrdil, ze niektore boli uplne nefunkcne... takze to bol skor zazrak, ze to vobec nastartovalo... -
« Bez nadpisu
Dělá mi to i po nastartování, ale řekl bych že to je právě kvůli té teplotě, jako že jim tam chybí nějaká zpětná vazba která by tý kontrolce řekla: Ty jedna zlobivá kontrolko! to nevíš že už je nastartováno! tak proč blikáš! >:D jojo kdybych měl manuál tak se do něj mrknu ... -
« žhavení
:D Tak sem zase o kousek dál, řekl bych. Kontrolka bliká pouze když je motor pěkně vymrzlej a to i bez nastartování, prostě ráno přijdu do auta otočím kličkem, začne žhavení, po cca 2 s vypne kontrolka, po cca dalších 5 s začne kontrolka blikat, zhruba v půli blikání vypne žhavení.....z čehož usuzuju, že to nesignalizuje chybu ale spíš jen upozornuje řidiče na to že už měl dávno startovat a nebo možná taky ne...:D když nemí motor uplně vymrzlej tak to nebliká vůbec (menící se teplota, měnící se odpor..což by odpovídalo že to dělá jen pod určitou teplotou)??kdo ví, tak zatim -
« Bez nadpisu
to aby si věděl, kdy můžeš otočit klíčkem :D. Ostatní tě nemusí zajímat.
To, co uvádíš (přímé spojení) má např. multikára. U multikáry dokonce žhavíš, jak dlouho chceš - je tam taková páčka na přidržení.
No trochu jsme sešli z cesty - ale pro pochopení je to lepší. -
« re:
Stenly:to potom nechápu proč tam tu kontrolku dávaj, když to žhaví i dýl, dá se to napárovat (svit kontrolky + skutečná doba žhavení) :?: to blikání je možná o něco delší asi tak 10 max 15 s. ale 30 to určitě nebude, zkusim to změřit, co by to mohlo být za chybu, špatný žhavičky nebo něco jinýho?? -
« Bez nadpisu
žhavení
1/ nevypne při zhasnutí kontrolky, žhaví to dýl - musel by sis to stopnout na relátku, pokud by tě to zajímalo přesně.
2/ kontrolka blikat nesmí, značí to chybku. Ovšem ještě jsem neslyšel, že by blikala 5s, bliká obvykle 30 s. Stopni si to.
3/ JTD chytá i bez žhavení - mám na mysli úplně bez žhavení (= bez relátka, prostě nula energie na svíčky), v létě na první otočení motoru, v zimě hůř, pod -10 už nechytne.
Pokud bys něco kolem žhavení řešil, ozvi se, už jsem se tím prohrabal.
Zku..venej boš.
tsuuusss -
« re
Magic: ono to asi bude normální u Alf, někdo mi třeba řekl že to blikání kontrolky mu po výměně žhaviček zmizelo...pár lidí na forech taky psalo že už jim ten teploměr ukazuje správně, jenomže předtím vždycky vyměnili půlku auta:) To se mi nechce podstupovat. Jinak musim říct že je to super kára.. Zatím sem našel jen pár drobnejch vad, furt nechápu proč to ten majitel prodával tak levně, 145000Kč, 1998, 1,9JTD, interiér je jako novej!!, sedačky v kůži - nepopraskaný, 4xbag, 8x repro, MP3, cd changer, el okna + zrcátka..najeto má 166tis. Furt někde čekám nějakou zradu..doufám že nic nepřijde..S tím spodním prádlem to nějak musím vymyslet :idea: , až to bude tak to nafotím a hodím sem odkaz:)tak zatim -
« Bez nadpisu
Zdravim všechny Alfisty, po půl ročním rozmýšlení, jsem se konečně rozhoupal a jednu 156 si pořídil. Co se týče jízdích vlastností, komfortu atd. jsem plně spokojen, ted už jen doladit nějaké ty drobnosti, první problém: Teplota, při standartní jízdě je kolem 70 stůpnů, jinak se mění se stylem jízdyod 60 do 90, vím že to je celkem časté téma, tak prosím má někdo přímou zkušenost, třeba výměna termostatu, značku? problém č. 2: Při startování, se mi strašně rychle vypne žhavení, když je motor relativně zahřátý tak do 1 až 1,5 s, ráno to bylo tak max 2,5 až 3 s., motor sice nastartuje bez sebemenších problému, ale zdá se mi to poněkud rychlé? Navíc bezprostředně po nastartování mě ta kontrolka na žhavení začne blikat cca 5 sekund. Má s tím někdo zkušenost..je to 1.9 JTD 8 Ventil. Dál už jen trochu volněji, neví někdo o nějaké firmě která která by se zabývala výrobou Dámského spodního prádla v motivech Alfa...:D ( to je nápad mojí přítelkyně, vona mě ted né a né dostat z garáže:)) Díky všem -
limach 04.03.06 11:50
« Nabídky Alf v bazarech
to oxygen: tak sis prošel to, co já. Před nějakými 5 lety jsem takhle "kupoval" 156-ku. Po dvou letech chození po bazarech a individuálních dovozcích jsem to vzdal a vzal na leasing 147-ku. Tehdy jsem ještě informace jako třeba odvozy z Itálie neměl, v CH byly krásné, leč šíleně drahé, pokud byla slušná cena, dopadl jsem vždy jako ty v Berouně. Havárky, slepovačky, a hlavně - neuvěřitelné lhaní dovozců či majitelů a falšování papírů, hlavně servisek. Proto jsem to vzdal a koupil novou. Sice jsem na 3 roky trochu zadlužil rodinu, ale teď už je moje a nelituju ;-) -
« AR 166
Tak jsem v Berouně neuspěl... Na fotkách vypadala moc pěkně, ale skutečnost byla trochu jiná. Prodělala havarii předku, což o to, to bych ještě přežil, ale jedno kolo při plném rejdu dřelo o podběh (bylo o cca 15 mm posunuté dopředu, oproti kolu druhému). K autu nebyly kódy k ICS atd, atd 8-s No takže nic. Nevíte někdo o něčem slušném tak do 180 000,- ?
Kupil som jazdenu alfu 156 r.v. 1999 1.8, 144 koni...Po zhruba 4 mesiacoch som siel na nej resko do prace. Predbiehal som asi tak 3 az 4 auta v priebehu nejakych 10 km....otackomer sa vysplhal na nejakych 5000 otacok pri predbiehani...zhruba...
Ked tu zrazu pocujem ze nieco mi klope v motore...zastal som a na moju skodu to aj tam bolo...
Na aute som ani nesiel a dal som to odtiahnut do servisu kde mi po kratkom zhodnoteni povedali ze je to kluka...
A hned mi vysypaali niekolko moznosti...
1. Rozobrat motor...vymenit kluku...pricom nova stoji zhruba 25 000 plus samozrejme cena za pracu...atd atd...kde vysledna cena opravy bude okolo 40 000 SK
2. Vraj nejakym sposobom vybrat kluku bez rozmontovania motora a vybrusit co by v konecnom dosledku bola vcelku lacna zalezitost okolo 10 000 SK
3. Alebo skombinovat prvu a druhu moznost ...TEda rozobrat motor a vybrusit kluku.
Nakolko nevedeli odhadnut v akom stadiu poskodenia je kluka ...cena opravi sa stanovi az po zacati opravy a zisteni skutocneeho poskodenia motora.
Tak a vcul moja otazka!
Auto ma najazdene 107 000 km(aspom tak ukazovalo) a vykon 144 koni...JE to normalne ze po takomto pocte km autu odide motor!?
Dala by sa kupit kluka z nejakej jazdenej havarovanej alfy ktora by vysla menej ako nova?
Alebo vie mi niekto poradit ako este riesit vzniknuty problem?
Toto ma presvedcilo o tom ze uz nikdy viac "talianska vyroba"!!!