Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 12.03.07 07:35
« Bez nadpisu
Magic: dik, teraz uz v tom mam o mnoho jasnejsie. Praca je to hodne neprijemna, musel som povolit aj napravnicu z jednej strany....
Potreboval by som este vediet, kolko stoji u vas variator, u nas je to okolo 10000 Sk a neexistuje zan ziadna nahrada, je mozne kupit ho iba v originali od alfy. -
"-- skrytý --" 09.03.07 14:02
« Re:
155 2,0: ide iba o to, že za celé kompletné repasované riadenie zaplatíš necelé 4000 Kč a iba tie 3 maličké kusy, ktorými je uchytené ku klúbovému hriadelu čo vedie ku volantu je dobré kúpiť nové (lebo sa to vymačkáva a keď už to máš rozobraté...). Spojovačky aj tak dáš nové (tie aj mám doma a nepotrebujem, lebo Q4 má iné). Celkové náklady v materiáli sú cca 4400 Kč a pravda - dosť nepríjemná práca, no za tieto peniaze máš riadenie ako u nového auta a nemusíš nič riešiť. Prežije auto nekolkokrát. -
"-- skrytý --" 09.03.07 07:41
« Bez nadpisu
Magic: neviem, ci by bolo rozumne zhodit to auto zo skaly, lepsie by bolo zapalit ho... Keby som ho zhodil zo skaly, zase by som ho chcel dat do kopy....
Rozmyslal som, ze si to puzdro vytocim sam na sustruhu. Az budes mat naladu, mozes mi popisat prosim ta presne, co mam robit s tym silenblokom, tamponom ( to ani naviem co je, vlastne viem, ale to asi nemas na mysli. Alebo zeby moja alfinka potrebovala tampon? :-O ) A ako si myslel to prichitenie k riadiacej zrdi?
Dik... Jsem s toho nejakej zmatenej... -
"-- skrytý --" 08.03.07 17:50
« Bez nadpisu
155 2,0: tak neviem, nebolo by lepšie to auto shodiť zo skály? Kompletná prevodka riadenia v Azzurra2 v Brne stojí okolo 4.000 Kč, je to repasia z Talianska, no vďaka tejto cene nemá zmysel čokoľvek iného na riadeniu riešiť. Iba potrebuješ kúpiť silenblok, tampón a prichitenie k riadiacej žrdi, čo stojí celkom asi 180 Kč. Pozor iba na to, na 155 sú 2 druhy riadenia: dlhé so závitom M12 a skrátené s M14. -
"-- skrytý --" 08.03.07 16:09
« Bez nadpisu
No ja by som zacal prave u tych filtrov..., vsak uvidis ako sa to bude spravat po vymene. Mozno by bolo treba pozriet aj vstrekovace, v akom su stave a nastavit ich, pripadne vymenit... horsie bude, ak je nieco s cerpadlom. Ta dymyvost sa ti zacala prejavovat az teraz? Podla tvojho udavaneho vykonu to mas pravdepodobne aj nacipovane, tu dymivost by som prisudzoval aj tomu cipu. -
"-- skrytý --" 05.03.07 07:41
« Bez nadpisu
Riadenie: stretol sa uz niekto z vas, aby mal vybite vodice piestnice na servu? Ja som na alfe vymenil ramena, koli tomu, ze mi to lietalo po ceste a tie ramena boli aj zle. Kedze mi ta vymena ramien nejako nepomohla, zacal som hladat zavadu. Po hodne dlhej chvili som prisiel na to, ze je to tym spominanym vodicom piestnice ( dal som dole manzetu a okolo piestnice je vodic bud zo silonu, alebo s teflonu?, bielej farby, zaisteny segrovkou ). Ta piestnica ma vykyv smerom nahor, aj smerom nadol, rovnako ako aj do prava a dolava, teda vsetkymi smermi, zatial este netecie.
Stretol sa niekto z vas uz s takymto problemom? Aky je postup pri tejto oprave? Je to dostacujuce vymenit to vymedzenie a da sa to niekde kupit? -
"-- skrytý --" 03.03.07 00:59
« gtv v6 turbo benzín
Díky za info magicu,ale bojím se toho že bych tu verzi v6 turbínu asi neutáhl. :-! Co je u toho 16v twins parku nejčastej za závady?Hodně lidí říká že alfy jsou nespolehlivé atd,ale myslím si,že nic horšího než vectra asi nebude,akorat ted nevím jak je na tom gtv v cenách dílů??Je to zhruba stejné jak na 156 ,nebo dražší??? :idea: -
"-- skrytý --" 02.03.07 17:55
« Re: Re: Re: Malovane alfičky :)
opel vectra: určítě TwinSparka výhradně a pouze z Itálie, ne z německa a pokud z ČR, tak jen od člena klubu, který o něj pečoval jak o prvničku (těch je málo a většinou neprodají). TwinSpark je motor, který může člověka nepříjemně pozlobit, takže já osobně bych dal přednost verzi 2.0 V6 TB, která je na trhu ojetin ale citelně dražší.
Richie-HK: pokud tam nic nefučí, tak je to lepší, než kdyby fučelo pořád. Kouřivost to zvyšuje, ale nijak dramaticky a naopak se lehce sníží spotřeba paliva a lehoulince výkon. Většinou motor líp běží na volnoběhu a neprojde emisema legálně.
JB: při nájezdu kolem 25.000 km ročně bych já osobně rozhodně volil pěknou V6 dovezenou z Itálie. Jen já osobně nemusím to dřevo, které na většině V6 v interiéru dominuje. -
"-- skrytý --" 01.03.07 11:42
« Re: Re: Re: Re:
to magic... ze to chlasta vim... :-( ale pokud je navratnost po 90t km... (i kdyby ses mel zmylit o 10 t km nehraje to roli) tak ja myslim ze najedu za dva roky okolo pulky... je fakt ze jezdim dale... vets okolo 200km, takze zadna ukrutna dalava.... ale kdybych jel treba do NL tak bych mu, chtel li bych trochu setrit, nastavil tempomat na 150 a hotovo... myslim ze potom by se to nejak dalo snest... :-) no a radost doma okolo baraku a zvuk sestivalce je podle me ukrutna radost.
ale nebudu se uz radeji moc kochat neadeji.... a budu se zatim tesit nedockave na leto nebo podzim... :*) -
« EGR ventil
hledal jsem tady na diskuzi ale to je nemozne neco najit...proto se ptam..vcera jsem pri odpojeni podtlakove hadicky neslysel klasicke cvak z EGR ventilu a proto se ptam,co mi to dela s motorem kdyz ventil nejde a jestli to jde opravit nebo jestli se musi koupit novej....slysel jsem hodne teorii o jeho zaslepeni a podobne....diky za rady
P.S.muze to byt pricina vetsi kourivosti motoru? -
"-- skrytý --" 28.02.07 23:20
« Re: Re: Re:
JB: mezi 156 2.5 V6 a JTS bude asi rozhodovat spotřeba - ta V6 bere o 3-4 l/100 km víc a to je hodně znát. Zase se ale dá koupit od 4.000 Euro, což JTS ne (sotva za dvojnásobek), takže si to musíš spočítat sám, jestli najezdíš v určitém časovém intervalu tolik, aby se ti to ve spotřebě a jedněch ramenech navíc vrátilo (vychází mi návratnost kolem 90.000 km). Je pravda, že i některé další díly jsou na V6 o něco dražší, ale zase JTS jede citelně hůř. U JTD si nejsem jist, jestli náklady na věčnou rekonstrukci přední nápravy + další výdaje nejsou přesně ve výši rozdílu ve spotřebě, ale jsou to čistě subjektivní názory dané mojí osobní praxí a tvoje může být úplně jiná. Zase je to neúnavný tahoun a na časté dálkové jízdy je super. Jen mám nějak pocit, že ty nafťáky stárnou mnohem rychleji. -
"-- skrytý --" 24.02.07 14:30
« Re: Re:
no jo... ale kteryho japonce navrhnes jako alternativu k 156 SW (JTS, 2.5 nebo 2.4 - tady sam nevim co chci... jestli lehky a presto silny, nebo tezsi ale nadherny zvuk V6, nebo alespon silu a krasu, byt ta radost je o neco mensi s JTD - obcas klukum zavidim co jezdi s TDI do 6l)rok 2001 - 2004
no a co navrhnes jako alternativu ke GTV (zase budu vahat mezi TS nebo TB i kdyz asi min .. :-) ) rok 97 - 99
a co navrhnes jako alternativu pro 156 GTA SW? -
"-- skrytý --" 24.02.07 10:37
« Re:
rradik: máš na mysli asi Focusy s motorizací TDI nebo TDdi, ne? protože já nemám s ostatními Focusy žádné vysloveně negativní zkušenosti (na rozdíl od Mondea a nebo Escorta). Benzinové verze jsou o.k.
Jinak nechci říci, že AR je nějaká extra šunka proti konkurenci - naopak, snažím se psát, že problémy s elektronikou Bosch jsou podobné u všech značek, které vyrábějí auta se srovnatelnou úrovní elektronifikace. Dokonce VW, Porsche, BMW, MB a další museli už dělat hodně svolávacích akcí na odstranění zásadních problémů s elektronikou (u BMW nebo Porsche dokonce nedoporučovali s autem vůbec jezdit!!!!), kdežto u AR šlo jen o preventivní kontrolu zámků kapoty u 147. To ale také nesvědčí o tom, že by BMW, MB, Porsche byly křápy - je to prostě problém fy Bosch a kdokoliv bude používat elektroniku Bosch, bude čelit takovým problémům. kdo ji ale používat nebude, dostane se na okraj společnosti - problémy v servisu, dodávkách ND a jejich distribuci, atd.
Další věci jsou normální - u 155 stála "rekonstrukce" př. nápravy cca 10.000 kč, protože to byla ocel, kdežto u 156 to vyjde na 35.000 kč, protože to je hliník. Taky vlastnosti toho podvozku jsou nesrovnatelné, takže něco za něco. I tento trend (zdražování servisu a hlavně ND) je u většiny automobilek obdobný.
Německá konkurence není na tom se spolehlivostí lépe, jen jsou dražší díly. Naopak například Audi a některé další jsou na tom mnohem hůř. Musím říci, že i cena některých dílů na Škodovky mne zaráží, protože je nad úrovní AR a přitom celý auto je několik generací pod.
Lancie jsou ale například nesrovnatelně spolehlivější a přitom jízdní dynamika třeba u 2.4 JTD 10v není až tak výrazně horší (ve vztahu k rozdílům v té spolehlivosti).
Proč jsou ale mý kecy tak pesimistický je ztráta exkluzivity Alfy. Zatímco v 60. nebo 70. letech byla ostatní auta v porovnání s AR trapná a ještě na přelomu 80-90. let dělali dost zajímavá auta, u nichž jsem měl alespoň 20 důvodů, proč právě AR, dneska už nemám pocit, že bych ty důvody našel alespoň 3. Pořád to jede docela slušně, ale jsou lepší, pořád to slušně zatáčí (tady v daný kategorii asi lepší nenajdeme) a třeba 159 i výborně brzdí (s tím mívaly Alfy problémy).
Hlavně tu ale Japonci vytvořili zcela novou třídu sportovních sedanů za ceny obyčejných evropských sedanů, ale Japončíci mají vyšší užitnou hodnotu, lepší jízdní vlastnosti, lepší trakci, nabušenější motory - zkrátka líp jedou, zatáčí i brzdí. Alfa už proti nim může nabídnout jen vyšší míru luxusu (to třeba BMW, MB nebo Audi taky), levnější a dostupnější servis a design.
U mě osobně vyhrávají jednoznačně Japonci na plné čáře. -
Mari pilot 23.02.07 20:35
« Bez nadpisu
to harous:
až budu někdy marod tak si to celé pročtu, informační hodnota mnoha, příspěvků je 00 nic...
jelikož to je v plánu výhledově tak su klidný a mařenka week 1.8 zatím spokojeně přede.
a kdyby měl někdo chuť podělit se o zkušenosti (či vědomosti) o 1.8TS v AR 156 sportwagon cca2001-2 budu rád :-! 8) -
« Re: huml76
TO : huml76: Mam najazdene teraz skoro 140 000 Km Bol som na nej 2x v Slovinsku 750 km tam a 750 km back. Natankoval som plnu a pred Mariborom som dotankovaval do plnej a spotreba mi vysla 4,9 L (jazda v noci bez klimy-140-150 km/h.) Teraz rozmislam ze to prečipujem na 125 konikov :P Moj kamarat co ma najviac odhovaral od Alfi ma Passata 2003 a uz 2 weeks ho ma v servise a stale mu blbne a nadava na nemcov ako pohan :P
TO: Mari pilot aj ked sa Alfe viac hodi benzin ja by som bral diesel Výhody spotreba + spolahlivost ja mam SW 1,9 JTD 85 KW a menim len olej 2,4 je super ale budes menit castejsie diely podvozku ale to uz asi vies -
« 1552,0
Pozeram ze chces doviest niake auto na nase "krasne" slovensko. No je to tak, ze doviest mozes akekolvek auto ktore je homologizovane naprevadzku v EU. Auto vyrobene po 96 tuto homologizaciu vacsinou maju, myslim ze od 98 roku ju musia mat vsetky auta. precitaj si tento odkaz najdes to tam blizsie popisane [odkaz]
K tomu certifikatu pre fiaty (takisto alfy a lancie ho vydava Fiat Slovensko so sidlom v Bratislave. Mna pred rokom stal 6000 Sk + 600 Sk za overenie stitkov na auta. Vela stastia s dovozom -
"-- skrytý --" 22.02.07 19:33
« Re: AR 156
Ne mozna ale urcite to tu je... Kupujes auto, nekupujes rohliky, tak tech 125 stran nejak prekousni. Dozvis se spousty uzitecnejch informaci i rad, neco z historie a treba i neco co jeste o 156 vubec netusis... Ja Ti radim, projdi si to. Vsechno uz tu bylo receny. ;-) -
Mari pilot 22.02.07 18:57
« AR 156
čau lidi, uvažuju o AR 156 Sportwagon cca 2001 buď s motorem 2,4jtd (vím o co jde) a nebo jelikož mám radši benzín tak s 1.8 TS jehož výkon 103, 106kW mi přijde dostatečný.
bohužel na TS jsem slyšel hodně negativ...
nemáte to někdo? jaké jsou zkušenosti, spotřeba, info?
možná to tu je, ale 125 stran je 125 stran :shock:
kdyby se tu našel někdo od brna rád bych to omrkl z blízka :-! 8) -
"-- skrytý --" 22.02.07 16:10
« Bez nadpisu
Kubas: Vies ako to chodi, ked si pozries prvy diel z nejakeho filmu, potom druhy, treti.... Vacsinou povies, ze ten prvy bol najlepsi. Mozno o par rokov dopredu az uz bude nejaka alfa 196 a my este stale budeme na tomto fore, potom mozno prave my budeme rozpravat o tom ake dobre boli tie 159.... -
« Bez nadpisu
huml: to bylo lacine a ty to vis (palec dolu)
kazde auto ma sve choulostive mista,alfa taktez.me zkusenosti - zminil bych trochu horsi zpracovani (jaky ma vliv na jizdu ??) urcite horsi elektrika (samotneho me pozlobi radio),tenci vrstva laku nez byva obvykle a u 156 rychle slepnou svetla.tim myslim koncime..
potrebuje poctivy servis v kombinaci se slusnym zachazenim stejne jako kazde auto,jen italove trochu vic.na to jakou dostavaji prumerne alfy "cocku" jsou dle meho naprosto stejne "nespolehlive" jako vetsina evropskych souputniku.z me zkusenosti z hlediska spolehlivosti
1.focus - naprosta tragedie,tabulkove by mel byt pred obema
2.octavia - prumer,mechanick ok,ale elektrika pozlobila (ABS)
3.Ar 156 - take prumer,jen nektere dily jsou drazsi
btw mam najeto 115tkm -
Mr.Murphy_ 22.02.07 13:55
« Re:
Za to může Magic, on je takový konzervativec, že pro něj auta, která nemají 4x4 nebo aspoň transaxle jakoby ani neexistovala ;-) Bohužel pro většinu lidí v Evropě je 1000x důležitější mít 5* v crashtestu a v interiéru měkčené plasty a podle toho také ty moderní Alfy vypadají... Ale podle mě pořád platí, že Alfa ti oproti běžné konkurenci nabídne lepší řidičský zážitek - aspoň pro AR147 to platí na 100%... A třeba už chystaný Junior nabídne něco i pro ty "skalní" ;-) -
"-- skrytý --" 22.02.07 11:53
« Bez nadpisu
Myslíš designéry? >:D To je ale tradice, že každý model navrhuje někdo jiný, proto také ta výjimečnost...
Pro každého je to výzva, designovat italské auto...
Ale zároveň bude mít Da Silva asi mnohem víc peněz u Audi, resp. VW, já se mu nedivím...156 je sice krásná, ale u Seatu se moc nepředvedl, a současné audi je taky hezky impotentní... -
"-- skrytý --" 21.02.07 23:47
« Re:
155 2,0: presne tak! dovozcovia nevozia auta preto, aby si ty mal čím jazdiť, ale preto, aby zarobili. A to čo možno najviac. Príklad? Takáto Delta stojí v Taliansku najmenej 4.000 Euro a tu ju niekto predáva za 139.000 Sk. trocha nepomer, hej?
Richie: v 80. letech bylo u Fiatu, ale i u AR hodně problémů. Hlavně to byly dopady socializace jihu, které se vymstily v podobě nízké kvality práce všeho druhu, Fiat uzavřel bártr na dodávky hutních materiálů ze SSSR, které byly nekvalitní, italská auta obecně byla příliš komplikovaná, složitá a výrobně drahá, takže se muselo šetřit prakticky na všech subdodávkách. Navíc tu byl rozpor mezi rychlostí vývoje a dopady jednotlivých řešení, takže se i dodavatelé a dodávané komponenty velmi často střídaly. To vše byly skutečně objektivní příčiny mizerné uživatelské kvality tehdejších italských aut. Lancie nebyly žádnou výjimkou, ať Bety nebo Gammy, později Delty 831 nebo Prismy i nosná Y10 - to všechno byly auťáky sice konstrukčně na vynikající úrovni, ale byly poruchový, korodovaly po 5 letech provozu a počty typických závad nestačili servisáci ani evidovat. Situace s začala měnit v 90. letech, ale poslední dobou např. Alfa Romeo opět kvalitativně dost upadá, ale bohužel tentokrát už nevyniká tou konstrukční úrovní, jako kdysi. Krom motorů už prakticky nemá moc co nabídnout. Lancia sice také není už žádný technický zázrak, ale ta auta jsou už vychytaná (vždyť většina agregátů se už dělá pěknou řádku let) a spolehlivá. Přesto se jich vlivem nezajímavého designu prodá podstatně méně než těch AR.... -
"-- skrytý --" 20.02.07 16:07
« Bez nadpisu
Osobne si este myslim, ze navyse kazdy u nas si dovezie auto zo zahranicia za co najmenej penazi, aby na tom kvalitne zarobil. Tomu potom zodpovedaju aj "odborne" opravy, pri ktorych je dolezite, aby boli co najlacnejsie. Pretoze ked si chces kupit auto vonku, ktore je v bezchybnom stave, vyjde ta to na rovnako ako u nas. Netvrdim vsak, ze auta u nas za podobnu cenu ako auta vonku, su v rovnakom stave. Proste u nas ked chce niekto auto z vonku, potrebuje na nom zarobit. Dovezie si nejake tuknute, alebo s nejakou vadou, na ktorej chce co najviac usetrit. Tomu potom zodpoveda aj zivotnost a spolahlivost.....
Samozrejme, ze v dobe skodovky 105 a lady, malokto vedel, ze auta maju aj nejaku riadiacu jednotku, ktoru potrebujes diagnostikovat.... a ze problem nieje len v odtrhovom ramienku.... -
« Bez nadpisu
Lancie neni zadnej smejd!!! to jen flakaci z FIATU kteri flakali v 80 letech vyrobu aut udelali vsem italum u nas spatne jmeno...kazdy snad nekdy slysel "No jo ...Ital" .....pritom jsou to stejna neli lepsi auta nez ostatni auta,jen je treba se o ne spravne starat ,coz byl v minulych letech dost problem protoze v CR nikdo kloudne neumel opravit auta jako jsou Lancia, Alfa Romeo a Fiat... -
"-- skrytý --" 20.02.07 09:49
« Bez nadpisu
Ja som uz o tom pisal, ze u nas sa lancie povazuju za smejdy. Pred tym, nez som si kupil alfu, chcel som lanciu, vsetci len krutili hlavou a tvrdili mi, ze mam prilis velku odvahu.... Respektive, ci som uz niekedy videl dobru lanciu....
U nas to funguje tak, ze lancia je iny vyraz pre smejd... Ludia to tu vobec nepoznaju.... Ja ale verim, ze ked Magic povie, ze je to dobre auto, tak to tak najskor bude. Verim mu preto, ze podla jeho prispevkov ma o tom dlhodobo presvieca.
Najviac ma ale mrzi, ze vsetky uspory som vrazil do alfy.... Teraz ma s toho dost boli hlava. Ale verim, ze si svoj sen splnim. -
janodespota 19.02.07 19:46
« Bez nadpisu
Je to paradny voz. Za tu cenu super. Normalne som chvilu uvazoval ci by to bol dobry kauf. Len ci v tom nieje nejaky hacik. Predsalen mi to pripada trocha lacne i ked Lancie maju s pribudajucim vekom pomerne vysoky cenovy prepad... :?
- moj jubilejny prispevok - >:D -
gtv6 17.02.07 00:20
« Re: Re:
No, k tomu variátoru. Variátor zastavěný v 75, 2.0 TS 8V je, cívka, která po průchodu proudu, vytlačí dřík ( jádro cívky ) proti mechanice sací vačky, kterou pootočí. Variátor na 16V TS, se kterým jsem měl tu čest taky, je hnaný tlakem oleje, po rozebrání jsem zjistil, že jsou na vnitřní straně variátoru, což je váleček s pružinou, těsnícím plastovým pístkem a šroubovicí, vydřený rýhy, čímž asi propouštěl olej a nefungoval, myslím, že chtěli udělat něco levnějšího než na 75 a šlápli drobátko vedle. -
"-- skrytý --" 15.02.07 13:20
« Bez nadpisu
HAROUS: no to je prave ten problem, preco moja otazka smerovale na ten variator. Vypocul som si ten zvuk a zistil som, ze mi je ten zvuk az prilis znamy. ( mam Ts 16 V ). Magica som sa pytal na ten variator koli tomu, ze mi vysvetli aj jeho funkciu a prejavovanie sa jeho poruchy za provozu, co som sa na fore o 156 nedocital... -
"-- skrytý --" 15.02.07 00:20
« Re:
Whirlwind: No vidíš, já za každým geniálním vynálezem vidím Němce, ale bohužel až Italové nebo Japonci ty vynálezy umí vyrobit tak, aby fungovaly:)
128 A Rally bylo normální sériový auto, dvoudveřová verze. Ale možná se to tehdy psalo Rallye, teď nevím. Pár jich jezdívalo i u nás. sériová 125 Speciál variábl opravdu neměla, ale i tak s ním byla sranda, ale já měl "jenom" 1.6 a o 1.8 jsem marně snil. Alfy s tím jezdily tuším od roku 1979. Honda v 60. letech vznikala někde na bambusu a až v 70. letech přišla na bezva fintu - skoupila skoro všechny patenty Jawy a postavila z nich pár motorek a miniaut s motocyklovými motory. Připisovat japoncům variábl je jen důkaz toho, že marketing vítězí nad hmotou, což v automobilovém průmyslu platí na 1200%. Japonský revoluce už máme doufám za sebou, od 4WS přes valivý ložiska na klikách a vačkách a další historický omyly. Ale od tý doby, co přestali dělat revoluce a začali myslet, jsou nedostižný (Mistubishi, Subaru - kdo jim může konkurovat?).
Jinak tou závadou variátoru by mohla být ještě zvýšené tření vydřených válečků. Ale taky si myslím, že je to prostě zanesený bordelem z oleje. Třeba na 75 TS jsem nezažil jedinou výměnu variátoru, a to jsme s tím dělali hrůzný věci. Možná trochu překvapivá bude informace, že na závodních TS s vačkami Colombo&Barianni variátory nikdy nebyly... -
"-- skrytý --" 14.02.07 22:41
« Bez nadpisu
Nevím kdo přišel s proměnným časováním jako první, ale u Fiatu to vyvinul jistý pan Torazo (bohužel nevím přesně jak se píše :-( , tak omluvte případnou chybu) a bylo to pro typ 125 - tedy ještě o něco dříve než-li přišla 128-ka. Bohužel do sériové výroby to nezařadily a ve 128 Rally to také určitě nebylo. Nebo lépe řečeno v sériové Rallyně, protože nevím jestli pod jménem 128 A Rally, jak ji pojmenoval magic, se neskrývá něco víc (tedy nějaký prototyp).
Když bude vadný variátor, tak to opravdu bezpečně poznáš >:D , Zetor hadr. I kdyby se s tim nějakou chvíli jezdilo, žádné jiné poškození dle mě neriskuješ, jen to ovlivnuje zmíněné vlastnosti motoru. Souhlasim, že kvalitní oleje a včasná výměna tedy vůbec chování k motoru zřejmě prodlouží jeho životnost, nevim jak si jinak vysvětlit dost rozdílný nájezd km uživatelů kteří ho měnili. Když si brácha přivezl Barchettu (najeto přes 80 tkm) nebyl v motoru olej, ale pěknej helmut. Jeho výměnou se projev špatného variátoru podstatně zmírnil, ale výměna byla nutná. Potřebný tlak, který musí olej vyvinout k přestavení variátoru obstarává obyčená šroubovitá pružina. To bude ten prvek, který má na svědomí špatnou fci (protože nic jiného tam ani neni). -
« to magic
Ahoj chcel by som sa spýtať na dve veci
1. Moja 156 SW JTD ma pri normalnej jazde 70 stupnov a len cez leto + zapnuta klima ma 90 st. ? Mal by som asi vymenit termostat alebo sa da s tym jazdit dalej a motoru to neublizi ?
2. Vaha vzduchu - od ktoreho vyrobcu je osvedcena pre Alfu ( Bosch ? )
Vies mi povedat pri kolkych otackach by ma malo "zatlacit" do sedacky :-! ked mam 1.9 JTD 85 KW ?
Dakujem -
"-- skrytý --" 14.02.07 07:46
« Bez nadpisu
Magic: mozno prvym, kto osadil casovanu vacku bola honda, alebo nejaky japonec....
Kazdopadne dik za vyklad. Prave taketo odborne prispevky mi davaju moznost viac chapat alfam ale aj motorizmu ako takemu. Kedysi davnejsie sa mi zdalo, ze tych clankov a prispevkov na tomto fore bolo daleko viac. Neviem, asi si ludia uz nekupuju alfy, alebo uz im perfektne rozumeju.....
No prave na zaklade toho euro 3 sa u nas vydava certifikat o zhode ( coc ). Viem ze u talianov je problem s tymto certifikatom a niektore fiaty ho hadam nemaju dodnes... U bmw, alebo audi nieje problem vystavit coc uz aj od roku 1994....
Je to take male e na stitku karoserie. Musi byt za nim vyrazenych 10 cisel + nejake hviezdicky, ale neviem kolko ich tam ma byt. Alfa 155 nema e-cko a ani ho nikdy nemala. Viem o com hovorim.... Myslim, ze u lancie to bude podobne.
Netvrdim, ze nieje mozne prihlasit aj taketo auto, ale za prve, trocha to smrdi a za druhe je to o moc drahsie. Ja som kupil alfu za 1750 euro a vysla ma na 2500....
Certifikat o zhode by mal byt o nejakych bezpecnostnych prvkoch obsiahnutych v aute. Trebarz airbag, abs, spaliny a neviem, co vsetko este. -
"-- skrytý --" 13.02.07 23:56
« Re:
155 2,0: Euro3 platí teď, takže pochybuju, že jej musíte prokazovat na ojetém autě, spíš to bude Euro2. Ale máte tam nějaký COC, což nevím, jestli Fiat vůbec vyřizuje, protože Ital a papír se nemají rádi :)
Variátor na základě otáček a tlaku oleje pootočí vačkou proti rozv. kolu o stanovený úhel (tuším 14 °). Závada se projevuje typickým "traktoroidním" zvukem - motor jde jako diesel. Znamená to, že v některém režimu vačka nemá správné časování - buď je v nižších otáčkách nedostatečná komprese (častěji) nebo naopak při vysokých otáčkách zpožděné vyplachování. To způspbuje pochopitelně neplynulý nárůst výkonu a zvýšenou spotřebu paliva při snížení dynamiky. Já osobně jsem závadu variátoru nikdy nezažil, ale hodně uživatelů nových AR si na něj stěžuje. Příčinu neznám, trochu bych podezříval buď olej nebo servis. Variátor měl už TS 8v, dokonce jej měly i starší vozy - jako první sériový auto na světě to byl Fiat 128 A Rallye v roce 1969. Kdo s tím ale přišel úplně první nevím, tipoval bych nějakého Němce. -
"-- skrytý --" 13.02.07 08:55
« Bez nadpisu
Magic: tej scheme by som sa potesil. Az ti to nerobi problem, tak to skus poslat na cino@zoznam.sk. Mam windovs xp.
O 2,5 V6, nemyslel som to tak, ze to nieje sportovy motor. Nieje to sportovy motor akurat pre mna. Je to proste prilis velky objem, co ja povazujem na moje momentalne pouzivanie za hodne neekonomicke a na tie moje nie prilis dlhe trsy by som ho urcite nevyuzil. Proste sa mi zda divne chodit cez tyzden do mesta na veceru 2,5 litrovym motorom.
Ten dvojliter sa mi zda idealnejsi. Mohol by vsak byt o cosi silnejsi, hlavne z lepsim priebehom.
Kazdopadne ta lancia je pre mna velkym cervikom do hlavy. Verim tomu, ze je to naozaj pekne zvezenie. Na dovoz zo zahranicia to ale vidim velmi biedne. U nas je potrebne minimalne euro3. To som pocul pred pol rokom, ako je to teraz, fakt netusim, ale som si isty, ze kriteria na dovoz aut sa urcite nezmiernili. Vy to mate o hodne jednoduchsie.
Na slovensku som nic zaujimave, co sa tyka HF, zatil nevidel. Naposledy to niekto predaval na interneta za 85 000 Sk. Ta cena mi k tomu autu ale nejak nesedela, takze som sa o to ani nejako nezaujimal. Je pravda, ze u nes su lancie povazovane za totalne smejdy, tak mozno prave koli tomu ta cena...
Chcel som sa ta este spytat na variator v 155. Cital som o tom viacero diskusii, ale este som nepocul tvoj nazor. Ako sa prejavuje vadny variator? Co sa moze stat, ked zanedbam jeho vymenu. Aky velky vpliv ma vadny variator na vykon motora? Ako vlastne funguje variator?
Dik -
"-- skrytý --" 12.02.07 14:01
« Re: Stierace
155 2,0: ohledně schematu elektriky - mrkni na www.alfaromeoclub.cz a tam je v diskusním fóru Alfa 155 někde odkaz na ftp, z něhož si můžeš ta schemata stáhnout. Nebo si založ nějaký prostor a já ti to tam hodím, ale nevím jaký máš Windowsy, jestli otevřou mekácký ZIP.
Jinak k tý Deltě - já ji měl pár let, kámoš ji měl pár let a další kámoš ji má dodnes. Asi to bude znít nepatřičně, ale plná spokojenost. Běžná cena se v I ale pohybuje kolem 4.000 Euro. O motorech V6 od AR bych já tedy špatnýho slova nikdy neřekl a že by byly nesportovní, to si rozhodně nemyslím. Proti tomu turbu je to samozřejmě slabší ve středním pásmu otáček, ale to je u všech atmosféráků. -
« Motory 1.8 od Fiatu
Mám jeden nealfácký dotaz, třeba to bude někdo z vás vědět:
Jde mi o porovnání motorů 1.8 z Fiatu Stilo a 1.8 z Barchetty (nebo Coupé). Podle parametrů se zdají být téměř identické:
Stilo:
- 98 kw/6400 rpm
- 162 N.m/3500
- zdvih 1747ccm
- 82,0 x 82,7mm
- kompr. poměr 10,3:1
Barchetta:
- 96 kW/6.300 rpm
- 164 Nm/4.300
- zdvih 1.747
- 82 X 82,7 mm
- kompr. poměr 10,3 : 1
Zajímám se o přímý vstřik kapalného LPG - Vialle a tam je typová zástavba přesně dle auta, ale Barchetta v seznamu chybí. Lze to alternativně instalovat na stejný motor jiného auta a nejbližší je právě Stilo. -
« Re: dobra cena ?
hypp:zalezi na stavu konkretniho kusu.pak muze byt cena premrstena nebo naopak solidni.najezdu 150tkm se neboj,JTD vydrzi hodne hodne moc.material na rozvody te prijde na 5-7 tkc a radim ti dobre abys na to nerval 17tky protoze jizdni komfort je pak priserny,navic das zahulit o to vic ramenum -
"-- skrytý --" 07.02.07 11:17
« Stierace
Potreboval by som poradit ohladom stieracov na alfe 155. Z relatkom n aovladanie ciklovaca mi uplne blbnu stierace, proste sa sami zapinaju, ciklovac nefunguje, ked sa rozbehnu, nemozu sa zastavit a to na kazdej polohe. Ked vyberiem relatko, funguje mi takzvane prestieranie a druha poloha stieracov, cize maximalne otacky. S tohoto dovod by som vylucil vadu v packe ovladania stieracov. Problem nastava az po zalozeni relatka, takze som ho zamenil za nove, ale problem pretrvava aj nadalej.
Kedze nemam schemu od zapojenia stieracov, potreboval by som poradit, v com by mohol byt problem.
Mal som rozobraty aj motor stieracov, je tam rele na privod napatia do motora, vypada, ze je funkcne. -
"-- skrytý --" 04.02.07 22:33
« dobra cena ?
magic: mam ted nabidku na 1,9 SW, rv 2001, 150tkm, mela by byt v perfektnim stavu, cena 220 tkc. zda se ti ta cena odpovidajici ? vim, ze je tezky na to odpovedet, kdyz clovek to auto nevidel. jde mi o cenu, kterou bys napr. ty (nebo kdokoli z vas alfisti) byl ochoten investovat. me se hlavne diky tem 150 tkm zda dost vysoka. dobrou cenu bych cekal tak za 190 tkc....
kolik stoji v prumeru zimni gumy ? mate nekdo potuchu ? rozvody uz mi nekdo psal, ze dobra cena je cca kolem tech 7 tkc, je to tak ? jo jeste me zajimaji kola - kolik kostuji 17ky ?