Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
"-- skrytý --" 24.04.06 23:21
« Re:
Richie-HK: záleží na tom, jestli to, že turbo jede na 1/3 výkonu znamená snížený tlak v celém rosahu otáček nebo jen někdy? Tady mi nějak není jasné, zda jde o problém na EGR = nastavování lopatek na těle kompresoru nebo o absolutně nízký plnicí tlak za všech podmínek. Závada na EGR se prjevuje tím, že motor v určitých (buď vyšších nebo nižších - podle toho v jaké poloze to zaroste) otáčkách netáhne a při přechodu cuká a kouří. Pokud má turbo ale nízký plnicí tlak v celém rozsahu ptáček, tak to s EGR nesouvisí, je to věc buď regulace (utíká vzduch) nebo turba. Nejjednodušší je všechno ucpat, taky veškerou regulaci (vyhodit třeba i BOV a zaslepit) a napojit téčkem (klidně od akvárka) silikonovou (jiná shoří) hadičkou do sání tlakoměr (stačí do 1 baru = 100 kPa). Klidně ho veď otevřeným oknem dovnitř auta, protože tlak turbo produkuje jen při prudkém přidání na plný plyn. Pokud bude tlak nízký i tak, napoj tu hadičku přímo na výstup na WasteGate na komoře kompresoru. Pokud i tam je tlak stejný = nízký, vyndej hadičku s tím tlakoměrem (sání zase vra't do původní polohy) a přes to téčko napoj na hadičku, která jde k WasteGate ventilu. Pak vezmi obyčejnou pumpičku na kolo a tu připevni na volný konec hadičky a stlačuj. Na cca 0,6 baru by se měla začít tyčka WasteGate ventilu hýbat. Pokud ano, tak bude problém v turbu. Pokud ne, je to problém ventilu, který se ale sám o sobě neprodává (nicméně ti pak napíšu, kde ho dostaneš). -
« Bez nadpisu
Tak panove...prave jsem prijel od Bosche z diagnostiky....1) byla ucpana hadice ktera otevira AGR ventil...pry vubec nesel...musel to provrtat vrtackou Smile takze to ted jede mnohem lepe.... 2) vaha vzduchu co jsem koupil neni sice uplne ta prava ale funguje spravne...a za 3) uz mene pozitivni zprava-turbo jede na 1/3 vykonu....je tam tlakova trubicka ktera otevira ventil ktery pousti ten natlakovany vzduch do sani a ten ventil je asi prirezlej a neotevira naplno...takze musim pry sundat turbo a rozhybat ten ventil a bude pokoj...ale jeste mi rikal ze je potreba abych koupil ten intercooler....ze pry ta hadicka co vede k tomu ventilu je napajena z intercooleru a ten kdyz je asi deravej nebo co tak nevyvyji dostatecnej tlak na to tahlo u turba...takze rozhybu tahlo a bude to raketa..... -
"-- skrytý --" 20.04.06 21:37
« Re: Re: Re: Re:
tomy: jo, na Lančkách se brousí i několikrát a je to bez problémů a dodávají se i kvanta sad pánví. Ale na TS bohužel ne :-( Ale to je dneska normální u většiny aut. Taky proto mají Lančky tak velikej moment setrvačnosti, protože je všechno jak z traktoru...
hgt: záleží na úhlu pohledu. Barchetta má velký plus = cena a cena dílů ( + jejich dostupnost). Jinak je to spíš takový pouťový zboží, ale laciný a spolehlivý. Alfa má plus v podvozku a motoru, byť bude servisně ze všech suverénně nejnáročnější. Takže vlastně ani nevím, proč bych kupoval Miatu. Je asi nejlíp udělaná, fakt solidně a dobře, ale za dvojnásobek proti Barchettě podle mě nestojí a to i přes to, že mám Mazdy celkem rád a považuju je za velice spolehlivá a dobrá auta. Vždyť je o cca 15% lacinější než ten Spider - a to je prostě nesrovnatelný auto! Byl jsem na srazu MX-5kařů a psal jsem o tom nějaký vejšplechty, bylo to príma a je to strašně sympatický auto, ale za tu cenu nezajímavý. V turbu bych ji věřil, ale v životě jsem ji ani neviděl, natož abych s tím jel.
A Celicu (teď nevím jestli jsi myslel ST 185 nebo ST 205) s GTV/Spiderem nemůžeš srovnávat, to je fakt zase úplně jiná kategorie. Na to zase Alfice rozhodně nemá (tak Delta Integrale). -
« Re: Re: Re:
Magic: Klika je nebrousitelna? Nevim, jak je to na Alfe, ale vim o vybrousenych klikach na Lancii Dedru 1.8 a 2.0 a nejaka dalsi auta a bez problemu. Pokud se zadrena klika odchytne uz ze zacatku, tak vetsinou ohnuta neni, nebo jen velmi malo, ze se jeste do vybrusu vleze. -
"-- skrytý --" 20.04.06 13:53
« Re:
teda magicu ... ja si myslel, ze vychvalis miatu ... ale toto ..
musim rict, ze gtv tb at uz spider nebo coupe je absolutne (prominte mi ten vyraz) pornooooo auto ... to je proste auto jedna vasen (ne basen)
kazdy sice nadava, jak odchazi turbo a co 20 tis. km se musi stelovat ventily ... ale ta jizda musi byt uplne pornooooo
jel jsem v 250 konove celice 4x4 a to bylo taky maso .. jen jsem cekal trosku vic od rizeni .... bylo takove tupejsi nez napr v alfe ale jinak pekne svezeni
proc to pisu, protoze TB ma podobny vykon, ale je to alfa !!!! porno alfa !!!
viz treba zde: [odkaz] -
"-- skrytý --" 20.04.06 12:25
« Bez nadpisu
Předpokládám, že řešíme ojetinu. Pokud ne a jedná se o nový auto, jednoznačně bych preferovat Spidera.
Miata mě dost zklamala. Hlavně cenou a jízdou. Chtěli jsme ji nafotit v přetáčivým smyku, ale to bylo na asfaltu vylopučný, byla nedotáčivá jak prase a to i přes to, že tam je vzadu TorSen s cca 25% svorností. Jinak je příjemně tuhá, naprosto nenáročná a spolehlivá, výborně udělaná a pořád letí. Ale motoricky celkem slabá já osobně jsem neměl ten pravý pocit z jízdy. Možná varianta z USA s motorem 1.8 turbo místo Evropské 1.8 atmosféra by zásadně změnilo můj pohled na věc. Samozřejmě cena dílů je hodně vysoká a skladem v ČR není nic moc.
Barchetta je za poloviční peníze v principu velmi podobné auto, ačkoliv má jen přední pohon a je to taková laciná cetka, moc důvodů proč je za poloviční cenu proti Miatě jsem teda nechytil. Ale nejsem háklivej na nějaký interiérový věci, atd. Protože jsem jezdil jen s novou, neměl jsem možnost posoudit nějaký pazvuky z interiéru, který ale asi přijdou.
Spider je úplně jiný kafe a jiná třída - je podstatně větší (ovšem ne vevnitř nebo v kufru). Podvozkově to je o pár generací jinde, na rozbitý silnice ale vytlučzub a prdelolízačka. Výborná zadní náprava je ale náchylná k vůlím a ty potom dělají divadlo. Osobně bych preferoval V6 turbo kvůli motoru nebo 3.0 24v kvůli brzdám (čtyřpístky Brembo, TB má jen jednopístky Girling). Jako obrovský mínus je tam větrání - strašně se potí skla u první generace, ale fakt teda příšerně. Od tý doby, co začali dělat 1.8 TS a šestikvalty je tam ale jiná ventilační soustava (nevím ale přesně rok). S tou jsem ale neměl tu čest. U variant TS platí to samý jako u 156 = riziko při nákupu ojetiny a samozřejmě to není žádný závoďák. U nový je místo toho JTS, což je vynikající motor s výkonem srovnatelným s TS, ale podstatně nižší spotřebou a spolehlivý. V6 TB má slabší nástup krouťáku na spodku - zabírá od 3500/min, ale zase při dlouhodobějším držení pod 3500/min jezdí s hodně rozumnou spotřebou. Jinak samozřejmě chlastá víc jak ty 1.8 v Miatě a Barchettě, ale taky setsakramenstsky jinak jede, jinak zatáčí a celkově reaguje. 3.0 24v teda už chlastá jak duha a má na 3200-4000/min výkonovou díru jako každej 24v po 164 (zkrácený sání a zůženej výfuk si vybírají daň v podobě zhoršení průběhu momentu a zvýšení spotřeby, ale jen za tuto cenu se jim to vejde pod ty nízký kapoty). Ještě existovala v provedení 3.0 V6 12v, což bylo solidní svezení za dobrou spotřebu, ale V6 TB jede velmi podobně při nižším ručení. -
« Alfa 166
Nedavno sa tu preberala tema 166 3.0 V6 vs 166 2.0 V6 TB no a ja som si vyhliadol teraz jeden dvojliter s turbom a potreboval by som vediet na co si dat najvyse pozor a co vsetko by som mal dostal k autu (myslim kluce (kolko kusov), ake papiere, k imobilizeru, k alarmu atd. atd. Za kazdu info rmaciu dik moc -
"-- skrytý --" 18.04.06 22:57
« Re: Re:
Zdarec chlapi! několik postřehů:
Peter1: ta klika je NEBROUSITELNÁ. Jakmile začne klepat, tak se zkroutí. Pokud chceš udělat podvod, zbrousit ji a obratem auto prodat, pak jo, ale jinak je to nedobrá cesta. Nejlepší cesta je náhrada od Fiatu, ale musím tě zklamat, vychází asi na 34.000 Kč. Bohužel se nejedná jen o chybu majitele, ale o chybu v podstatě konstrukční. Protože se jedná o velmi rozšířenou závadu, nemá ani moc smysl pokoušet se koupit celej motor. Bohužel.
RichieHK: debimetr by měl mít vždy stejné číslo. Nevím, která sekretářka ti tu informaci dala, ale ta váha se objednává na základě čísla, nikoliv roku výroby vozu. To ostatně platí o všech komponentech Bosch (u Marelli je jiné číslování). Jinak debimetr se dá osciloskopicky detekovat několika způsoby, ale těžko se určuje na výpisu závad. Na značkový servis zapomeň, tam ti jen vypíšou paměť závad, za což je 500,- Kč podle mne dost peněz. Už jsem tu jednou ten kontakt dával - zkus se pobrátit na registrovaného člena diagnostického fóra Ivana Mikova (autoopravna-MADI), Račanská 212, Přelouč, mail: ivan.mikov@seznam.cz. Jinak malá vychytávka: udělej si z tvrdého kartonu polepeného alobalem kolečko, do kterého vystřihni díru přesně na rozměr aktivního členu debimetru. Upevni jej v sání těsně před debimetr tak, aby veškerý vzduch debimetrem procházející šel jenom tím malým otvorem přímo na ten aktivní člen. V tu chvíli by měl debimetr pracovat správně, ale po odstranění tohoto stínítka se zase začne chovat divně. Pokud to tak je, je závada v debimetru. Může být ale taky úplně někde jinde (zanesený vstřikovač, porucha vstřikovače - u CR celkem běžná závada, zanesené sítko paliva, vadný snímač škrticí klapky, vadný okruh regulace plnicího tlaku, vadná erpom, atd.)
Jinak s výšivkama jsem na vás nezapomněl, jen má ten kámoš teď dost fofr. Příští týden by měly být vzorky. Opět je problém s barvou, žádné červené triko se mi nezdá správně červené... :? -
« Bez nadpisu
mam prosbu...mam AR 156 2.4 JTD r.v.97 a chtel bych poprosit vas co toto auto mate jestli by jste byli tak hodni a mohli se podivat jake mate cislo na vaze vzduchu a poslat mi toto cislo na r.vagner@centrum.cz ....dekuju moc....ani v autorizavenim servise mi to nebyl nikdo schopen rici :( -
« Diagnostika
Připojení k počítači na zjištění závad u vozů Fiat a Alfa Romeo stojí v Havířově v Nordexu cca 500 Kč. Nutno se předem domluvit na termínu přistavení vozu. Vždy mi vyšli vstříc a vymohl jsem si přitomnost u vozu během diagnostiky. Myslím si, že cena bude stejná ve všech servisech Fiat. :) -
"-- skrytý --" 17.04.06 20:22
« Re: Re:
To richieHK
prvni vec je navsteva diagnostiky!!!!!!!
minuly tyden mi prestala jet ropna O2 - duvod - RJ prepinala do nouzoveho stavu po prekroceni cca 2500 ot. Oprava v zaruce - nějakej hlodavec mi prehryzal hadicku za "5"Kc nekde u turba. Vypadalo to jako mrtva vaha vzduchu, ale u temer novyho auta....celkem nepravdepodobne.
Takze nejprve na diagnostiku, jinak povymenujes pul auta nez se trefis... -
"-- skrytý --" 17.04.06 16:32
« Re:
uz jsem ti to radil jednou . dojed si na diagnostiku ... je to relativne ranec, ale vidis, ze jsi vahu kupoval uplne zbytecne ... nakonec bude jen nekde zoxidovany kontakt na cidle trebas teploty motoru a budes do toho cpat prasule uplne zbytecne. ;-) -
« Bez nadpisu
tak jsem vymenil vahu vzduchu a je to stale uplen stejne...auto v vubec nejede...jako kdybych jezdil s vlekem...nevite jestli se musi nechat neco nastavit na diagnostice nebo neco ,kdyz date novou vahu vzduchu?....jsem z toho uplne nestastnej...penize v prd... a auto jede stejen ...ne-li hure :-( prosim pomozte...uvitam kazdou pomoc....hlavni ztrata vykonu je v otackach nad 3500 -
« Bez nadpisu
jo jeste jednu vec....uz jsem to tady psal...brumlal mi intercooler....tak jsme ho vyndali ven a na boku mel diru velikosti petikoruny....diru jsme zalepili a nasledne vyzkouseli tlakem 8 atmosfer jestli drzi....nikde neutikal....zamontovali jsme ho zpet a stale brumla....netusite nekdo cim by to mohly byt.....jeden kolega kamosovi rikal ze je mozny je se jedna z prepazek uvolnila a vzduch uz nechodi presne tudy kudy ma ale jde vic naprimo a tak to brumla... -
« Bez nadpisu
mam otazecku ...koukal jsem na to oznaceni te vahy vzduchu co tam mam...je tam BOSCH02810021990 a na netu jsem nasel jeste jednu ktera ma oznaceni BOSCH0280218019 ...volal jsem do Bosche a tammi rekli ze je to asi jedno kterou tam dam...ze jsou obe pro ALfu 2.4 jtd z 97 ....jaky na to mate nazor? nevit nekdo jaka tam ma byt z vyroby? -
"-- skrytý --" 12.04.06 12:17
« Re:
Otazka prave je, jestli ti neco reknou. Ja mam pocit, ze kdyz to jen staticky pripojis a koukas na seznam zavad, tak se vaha vzduchu ukazat nemusi... Aby si nejancil co s tim je a ono to stejne bylo tou vahou... Ja bych to urcite zkusil vycistit, pak musi bejt nejakej rozdil poznat. Nestoji to nic a kdyz budes opatrnej, tak ji ani neublizis... Ty ceny novejch sou ted dobry, ale pred par rokama byla jen Bosch za 11 litru. 8-s :? -
« Bez nadpisu
dik...juknu na to jestli je nejak zasvinena nebo neco....za 2450 kc muzu mit novou...ne teda BOSCH a le nejakou nahrazku... z auto.klucka.cz ...tam maj toho bosche za 5600...ale myslim ze bude stacit za 2450 :-) jen nevim jestli to mam vubec rozdelavat dokud nezajedu na tu diagnostiku....nejspis pockam co mi reknou na diagnostice a pak se uvidi... -
"-- skrytý --" 12.04.06 11:23
« Re:
Ta vaha vzduchu to byt muze. Vic ti rekne diagnostika, ale opravdu diagnostika. Jestli ta vaha ukazuje bludy, tak pouhy pripojeni a precteni z chybovyho registru stacit nebude.
Ted ji nekdo nabizi na Alfa klubu za 2300,- novou. Ja se na ni taky chystam, i kdyz ted sem spokojenej. Zkus mu zavolat odkud je a kdyz by to nebylo pres celou republiku, tak tam zajed a zkus ji vymenit. Kdyz to pomuze, das mu 2300 a hura domu. Nebo ji zkus vycistit, muze to pomoct, nebo ji pri neopatrny manipulaci zkurvis uplne a stejne budes muset koupit novou... Postup cisteni u 2.0 16V TS mam na webu, na 2.4 JTD by mela byt stejna. Kazdopadne kdyz to pomuze, vis na cem ses.
[odkaz] -
"-- skrytý --" 11.04.06 20:33
« Re: pomoc :(
a co to takhle zavest na diagnostiku ... dedru jsi asi mohl zaplatovat .. tady budes hledat a vztekat se a pritom staci vysolit par stovek a hned bues vedet, co s tim je ... pokud budes setrit ... nakonec propalis mnohem vic .. jo .. prudky pokles ma za nasledej vetsinou spatne cidlo vahy vzduchu ... ale trebas to nebude ono . vymenis to a bum . zbytecna investice .. kazdopadne .. urcite ho majitel neprodaval, kdyz by bylo OK, ne? ;-) na to je potreba pamatovat -
« pomoc :(
uz se asi pujdu objesit :(
nedelam si srandu...uz fakt nemuzu..co jsem komu udelal ze se mi auto porad sere....diru na intercooleru zalepil a uz na 100% nikde neuchazi...prepazka v nem zrejme taky nerachta ,ale brumlavej zvuk se ozyva stale....!!!!!!!!!!!!! svody a sani je take v poradku.....ale co je nejhorsi ze vykonove "diry" tam jsou stale....proste to zacne vyborne zrychlovat a kdyz se to dostane do 3500-4500 tak tam to uplne ztraci vykon....pokazde jinde....jako kdyby jste lehce pousteli plyn.....nevite cim to muze byt?.....rikal neco o vaze vzduchu....myslite ze bo to mohlo todle delat ? pprosim pomozte....ja uz nemam silu porad neco shanet a opravovat...to jsem si mohl nechat dedru -
"-- skrytý --" 09.04.06 15:21
« Re: Re: Re: Re: Re: AR 156 SW
Kdyz oddelas plastovy kryt u zamku dostanes se na machanizmus otevirani patych dveri, je tam elektromagnet, ktery je propojen tahlem k zamku. Vetsinou byva ulomeno prave to propojeni (plastova spojka) mezi elektromagnetem a tahlem. Bez rozdelavani to muzes zkontrolovat tak, ze zmacknes ovladac na klici a jestli uslysis odskocit elektromagnet, jedna se o prasklou plastovou spojku. -
« COC
Chlapi neviete ako je to so zhananim COC na alfy 164 ci vobec sa da na taketo alfy zohnat COC a ak ano na ake roky vyroby pripadne ake motory rad by som si doviest 164 (motor este neviem ale favoritom je Q4) bez COC mi ju nedovolia prihlasit a taketo po slovensku nejazdia. Momentalne jazdim 164 2.5 TD -
« Re: Re: Re: AR 156 1.9 JTD 85 kW combi
No asi to nechat nekomu zkusenejsimu, jak pise Richie.
Ja to udelam tak, ze nejdriv vymontuju ramena z auta, proverim cep (jestli nema vuli, mozna sundam i prachovku jestli to pujde a mrknu, jestli neni vyrezlej) a pak teprve koupim bud silentbloky nebo cela nova ramena. -
« Re: AR 156 1.9 JTD 85 kW combi
Projdi si diskuzi ARC, resilo se to tam mockrat. Silentbloky by mely jit vymenit na hornim i spodnim ramenu. Maji je napr. v Autokelly. Zrovna se chystam, ze je tam koupim a pustim se do vymeny. Nicmene bez lisu je to pry dost blba prace... A jeste zkontroluj, jestli mas v poradku cepy, jinak se meni cele rameno. -
« Re: Re: LPG predsudky
Tak to mas dobry, me prezouvani na motokaru jeste ceka - gumy budu mit pristi tyden...
S tim LPG si myslim, ze jedinej skutecnej problem je v tech zaklepavajicich (a nasledne podpalujicich) se ventilech. Zrejme dost zalezi na materialu sedel, protoze u nekterych aut tento problem vubec neni, u jinych zase urcite je (nemam ted na mysli Schade 1xx), akorat se o nem moc nemluvi. Nevim, do ktere skupiny patri Alfa, ale treba kamos s tim ma problemy u Lancie Dedry. Ted dava Flashlube, tak jsem zvedav, jestli se to zlepsi... -
"-- skrytý --" 06.04.06 15:53
« Re: LPG predsudky
dnes jsem byl prezouvat kola (letni motokara :-) a kluk co to delal se ptal jak mi odchazeji svicky s tim plynem, pry se to kvuli tomu vubec nedoporucuje. ja zatim nevim, sice jsem menil, ale nevim kolik na nich bylo najeto a stavajici jsou zatim ok. -
« LPG predsudky
Co mate proti LPG? Pokud by to byly pripominky ohledne spolehlivosti, problemu se zaklepavanim ventilu, atd. tak to pochopim. Ale vykonove je to urcite lepsi volba nez treba JTD! Sekvecni vstrik plynu ma temer stejny vykon jako benzin a naklady na km jsou neoddiskutovatelne. -
"-- skrytý --" 06.04.06 00:56
« Re: 156
tady se o lpg moc nezminuj :-) mam 2.0ts na lpg sekvencni vstrik. oproti benzinu je samo poznat trochu mensi vykon, ale asi tak ze kdyz do toho sedne nekdo druhy tak to nepozna. problem byl kdyz jsem mel v haji svicky, na benzin ok ale na plyn to pri plnem plynu stavkovalo, typicky pri predjizdeni. ted uz ok. nejake strileni atd neznam. je to zastavba do noveho auta, uz ve dvou servisech nepoznali ze je to na lpg i kdyz se hrabali v motorovem prostoru :-) spotrebu nevim, dlouho jsem jezdil se jednim vadnym cidlem takze motor nejel optimalne a sledovat spotrebu by bylo nefer :-) ale urcite o neco vetsi nez benzin (i kdyz u tohoto systemu by to mel byt rozdil maly- udava se tak litr). plyn jsem puvodne nechtel, ale po tomhle uz z toho strach nemam. asi nejvic vadi nadrz v kufru, a mozna vic ta hmotnost nez velikost. -
« 156
Zdarec chlapy, potřeboval bych poradit,měl jsem nabídku na 156 1.8 na lpg, byl to rok 98 v plné palbě za 135 000,- Bylo to z německa, Mate nekdo skušenosti se 156 na lpg??
Vubec tady ty auta neznam, tak nevím jake jsou naklady na nahradni dily a poruchovost,jaka je spolehlivost a spokojenost uzivatele??,Díky za odpovedi -
"-- skrytý --" 05.04.06 08:55
« Re: shanim
Richie me se porad nezda ze by ti to delal ten intercooler. To co si popsal mi delalo u benzinu kdyz praskly parohy... Nemas problem spis v ty vejfukovy casti? Vyfoukly tesneni, neco prasklyho, neco co by proste vyrazne zmenilo tlakovy pomery ve vejfuku. Taky by asi sla nahoru spotreba... -
« shanim
mel bych dotaz...nemate nekdo zbytecne repraky do prednich dveri-tim myslim kulate stredobasy dole a vejskace nahore...urcite jste nekdo davali lepsi a ted se vam ty puvodni vali doma :)..........................a jeste bych se chtel zeptat jestli se nekomu doma nepovaluje zbytecnej intercooler na 156 2.4 JTD -
« Re: klika u 1.8TS
Harous má pravdu, je to prasečina předchozích majitelů, kteří dávají motoru do těla bez ohledu na teplotu motoru a na mazací podmínky (nehledě na odfláklé výměny oleje, který má mít viskozitu 10W, aby mělo mazání řádný tlak). Moji bývalou 164 2.0TS taky zhuntoval předchozí majitel, motor mezi 3000 a 5000 rezonoval, díky mé vzorné péči to vydržel 25000km a pak odešla ojnice... Alfa potřebuje svoje a pak se majiteli odvděčí spolehlivostí a dynamikou, krásná je už od narození... -
« Re: Re: Re: Caute Alfisti
Já jsem viděl několik nízkoprofilových gum rostržených po nárazu v rychlé jízdě na ostrý okraj díry nebo na upadlý šroub a podobné "pozůstatky"... Profil 55 považuji za adekvátní našim silnicím a městským ulicím, níž mne nic neláká z výše uvedeného důvodu a kvůli vyššímu riziku aquaplaningu (u širší gumy s nižším profilem) a zoufalému chování ve vyjetých "kolejích". Není to na extrémní sportík, ale na svižný průjezd zatáčkami a na uspokojení z protažených ksichtů "rádobyzávodníků" to bohatě stačí :-) Na tlumiče má vliv způsob jízdy a kvalita vozovky, hmotnost kola se tak moc neliší, aby to stálo za řeč... -
« To Tomy156
jeste mam malou radu....bracha ma Leganzu a jezdil pul roku do oficialniho servisu,kde mu porad cistili klapku a vymenili krokovy motorek -vrazil do toho dohromady 7000 a porad nic.Nakonec to odvezl ke kamosovi a ten to zkoumal a nakonec zjistil ze jak je hadice na odvod vzduchu z motoru do sani,ktera ma asi 1cm v prumeru mela pouze asi 2 mm protoze byla vevnitr uplne zasvinena...hadici procistili a bylo uplne po problemu...a zadarmo :) -
« Re: Kolisanie otačok
Pokud je u 1.6TS stejny system jako u 1.8TS na me 156 s regulaci volnobehu pres skrtici klapku, tak by melo pomoci vycisteni skrtici klapky. Pekne to popsal nekdo (tusim ze Diamodai) na foru ARC. V podstate jde o to, ze skrtici klapka v urcitem miste "zadrhuje". Pri poklesu otacek je krok. motorkem pootevrena, ale uz se neni schopna vratit. Tim padem vyhoupnou otacky, podtlak pomuze vratne pruzine, klapka prekona odpor a vrati se. No a takhle se to opakuje. Pomuze teleso s klapkou demontovat, poradne vycistit benzinem a je po problemu. -
« Re: Caute Alfisti
Ad 1: Je docela mozne, ze si Taliani doporucuji svoje, nicmene vcelku nevidim duvod, proc tam lit neco jineho... Cena Selenie neni nijak neprizniva napr. na www.oleje.cz
Ad 2: Jde o to, co u Alfy preferujes. Pokud hlavne pohodlnou jizdu a nizkou cenu pneumatik, pak asi nema cenu kola menit. Pokud chces, aby auto o neco lip sedelo a treba i lip vypadalo, pak zvol nizsi profil. Ja jsem Alfu koupil s 215/45/17 a mel jsem z toho docela obavy. A pak jsem se divil, jak prekvapive dobre se s hrboly podvozek vyrovnava a nejsou citit zadne rany pri prejizdeni nerovnosti. Vice Ti ale reknou ti, co kola menili.
Ad 3: Nevim presne, jake veci mas na mysli. Pokud jde o nahradni dily, tak v Cesku napriklad
www.autokelly.cz
auto.klucka.cz -
« 2 Dano
Jak uz psal Harous, probiralo se to tady mnohokrat.
Co se tyka tech moznosti opravy, tak bych to asi resil s motorem v aute. Vyhodit ven prevodovku, vytahnout kliku z motoru a nechat vybrousit. Problem muze nastat v pripade, ze by klika byla ohnuta a tudiz uz vybrousit nesla - v tom pripade by se musela bud koupit nova nebo sehnat nejaka starsi.
A muzu te uklidnit, videl jsem nekolik motoru s pridrenou klikou a prekvapive to bylo i na jinych nez italskych autech. Proste ignoranti, kteri jezdi bez oleje se najdou vsude... Takze nadavej spis predchozimu majiteli. -
« Caute Alfisti
Mam zopar otazok.
1. Idem menit olej na mojej kocke AR 1.9 JTd a ide mi o to
Preco je odporucany olej Selenia ? co ma lepsie ako napr. Castrol ?
Nieje to len to ze Taliani si podporuju svoje ?
2. Ma zmysel prejst s 15"kolies na 16"sky s nisim profilom ?
Nebude to prilis tvrde ? Nebudu odchadzat napravy a pod. ?
3. Viete nejaky inter. obchod s nejakymi vecami na alfu v SR alebo CR ?
Dakujem a prajem vela Km bez nehody -
"-- skrytý --" 03.04.06 09:04
« WTCC
Tak jsem na Eurosportu sledoval WTCC, kvalita obrazu byla teda nejaka silena, asi jako kdybych to tahal pres modem, ne pres satelit. >:D
V prvnim zavode se krasne cvakly Alfy, pak byla skoda ze Farfus pred cilem spadnul na 8. misto. Priaulx tak dovez BMW docela v klidu na prvnim miste. Za nim byla docela rez, prekvapenim pro me byl Seat.
V druhym zavode to bylo jeste vetsi maso, jet se to na 20 kol, tak asi dojedou 3 auta. >:-[] Kazdopadne zavod udelal Zanardi a Farfus... Pak to Zanardi prehnal a mel po ptakach...
Takze prvni zavod:
1. A Priaulx BMW 25:44.220
2. Y Muller SEAT + 3.534
3. J Thompson SEAT + 4.378
4. D Muller BMW + 4.667
5. G Tarquini SEAT + 7.332
6. R Rydell SEAT + 7.639
7. A Zanardi BMW + 8.339
8. A Farfus Alfa Romeo + 12.908
9. A Balzan Alfa Romeo + 14.480
10. A Menu Chevrolet + 14.871
21. J Janak Alfa Romeo + 33.624
Druhej zavod:
1. A Farfus Alfa Romeo 18:37.438
2. Y Muller SEAT + 0.951
3. A Menu Chevrolet + 2.580
4. A Balzan Alfa Romeo + 3.924
5. J Gene SEAT + 5.721
6. G Tarquini SEAT + 6.927
7. N Larini Chevrolet + 7.895
8. P Terting SEAT + 8.503
9. J Thompson SEAT + 8.727
10. G Morbidelli Alfa Romeo + 9.414
18. J Janak Alfa Romeo + 25.074
Kazdopadne mel Farfus pevny nervy...