Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Bez nadpisu
gtv6:Už jsem v té jedné seděl.Prakticky vrak.Nemožnost ji projet,protože je prý špatná hydraulika někde u motoru.Oprava možná,ale musím ji zacvakat,spára u bágu na volantě na jedné straně rošklíbená,mít baterku tak můžu vidět dovnitř,Interiér otřesnej,všechno tak zasviněný,koberce (ne koberečky) jako kdyby byly od blata,bylo vidět tahy kartáčem,takže snad i zatopený.Navíc auto o rok omlazený.A to byla ta za 130 tis. a do té za 115 tis. jsem se radši ani nepouštěl. -
"-- skrytý --" 06.06.06 22:49
« Bez nadpisu
Richie-HK: nějak jsem úplně nepochopil o co jde?
glock: Podívej se na nabídku brněnské firmy autogamma, mají ji na tipcars i jinde, někde jsem tu psal i telefon. Vozí auta z Itálie a zatím jsou ty nejlepší reference. Zavolej tam a domluv se, že bys 156 2.5 V6 chtěl, protože těch moc nevozí, zájem o ně není až takový jako třeba o JTD. Myslím si, že se vyplatí počkat. Nedávno kamarád říkal, že jeho sestra koupila za cca 210.000 Kč velmi pěknou 156 2.0 JTS, což si myslím, že je bomba.
K těm olejům - nemyslím si, že by zrovna Selenia byla nějaký zázrak proti ostatním olejům, je prostě jen lacinější než třeba Castrol a někdo říká, že kvalitativně je to totéž. Nemám důvod nevěřit. Myslím si, že většina značkových olejů je srovnatelná (vždyť u plněsyntetických je jen pár dodavatelů báze) a asi nelze koupit špatně - opět opakuji u těch značkových. Já osobně do všeho, co jezdí rychleji, leju leta Castrol RS a nikdy jsem nelitoval, byť cena není nejnižší. Spíš jde asi o specifikace a podmínky. Myslím si, že turbomotorům a italským motorům oběcně nedělají dobře oleje 0W-30 a je lepší dávat vysokoteplotní oleje. Dnes bych už nepoužíval žádnou minerální bázi, ale jen čistou syntetiku, jenomže do motoru běžícího x let na minerál nebo polosyntetiku bych ho necpal (riziko ucpání kanálů vlivem rozpouštění minerálních karbonů). Výhodou plně syntetických lehkoběžných olejů je zejména téměř nulové opotřebení třecích ploch. Rozdíl u motoru běhajícího na polosyntetiku 10W-40 a na castrol RS je po 100.000 km dost znatelný - to není reklama, ale zkušenost. Hlavně u turbomotorů je životnost turba s dobrým olejem v kombinaci se správným zacházením víc jak dvojnásobná oproti polosyntetice. Nevýhodou vysokoteplotních olejů je poměrně dlouhá doba ohřevu za nízkých teplot. -
« AR 156 2.5 V6
Chci se zeptat,jestli někdo nevíte o takové káře ve slušným stavu tak do r.v.2000.Byl jsem se podívat v azzuře v brně,kde mají dvě.Jedna tam stojí snad 2 roky,jelikož na brzdových kotoučích je 1 cm rezu a druhá se na zadku houpe jak nějaká stará amerika a předek leží na podbězích kol.A to jsem v nich ještě ani neseděl a nedej bože nejel. -
"-- skrytý --" 02.06.06 21:17
« Re: Re: Spolahlivost aut
Magic: dakujem, cize je to presne o tom, alfa ti da viac zazitkou ale ty sa o nu musis viac starat. Cize ak chces auto na premiesnovanie z bodu A do bodu B tak radsej nieco ine, idealne japonec.
I ked ako sa pise v inych forach 159 sa uz trosku posuva k tomu "stredu" cize menej sportovejsia a viac limuzinovitejsia -
"-- skrytý --" 02.06.06 10:33
« Re: Spolahlivost aut
vašek: těžko říci, ale vypadá to na debimetr, případně na lambdu nebo rezistor škrticí klapky.
Keso: právě jsem ti vyjmeoval 3 největší neduhy Alfic. Jsou to stejné závady jako na všech autech osazených elektronikou Bosch = špatná funkce elektronických měřicích a regulačních prvků. Takže ve srovnání s BMW, MB, Audi nebo dalšími podobnými srovnatelnými auty je na tom Alfa spíše lépe. Další výdaje jsou na našich tankodromech za uložení podvozku, což je opět ve srovnání třeba s německou nebo francouzkou konkurencí podobné, pouze ty díly na AR jsou o něco lacinější. Ve srovnání s Japoncem ale AR kvalitativně uspět nemůže, pokud nebudeme srovnávat vysokovýkonné sportovní vozy (v tom na Italy asi nikdo nemá). Srovnání s Avensisem kulhá na všechny 4, protože Avensis je středová tuctovka, kdy nároky na zavěšení, vedení kol, brzdy, výkon motoru a tím přesnost měřicích a regulačních systémů atd. jsou prakticky nulové ve srovnání s AR. S každým koněm na litr výkonu logicky náročnost na přípravu směsi a každá sebemenší chybička se mnohem víc projeví u nadupanějšího motoru; ta samá odchylka se u masovky vůbec neprojeví. To samé se týká ostatních součástí (tlumiče na Avensisu o.k. jsou na AR na vyhození, atd.). S Avensisem můžeš spíše srovnávat výrobky zn. Fiat (npř. Croma), které jsou poslední dobou z hlediska spolehlivosti velice dobré (bohužel trochu na úkor jejich dřívější pokrokovosti).
Ale takové ty příšerné předsudky, že se na Alfě vysype i to, co tam nedali už dávno neplatí (modely Alfasud, AR 33, Alfa6...). Řekl bych, že dneska je jedničkou v poruchovosti Audi, pak Renault, Chrysler, atd. -
"-- skrytý --" 01.06.06 14:47
« Spolahlivost aut
Caute,
vsade na nete sa vravi o tom ze fiat a alfa su nespolahlive auta, skusme to potvrdit/vyvratit. Osobne poviem ze jazdim avensis prednedavnom som presiahol 200tis km na nom a zatial boli len 2 chyby odstranene v zaruke a to palivomer a centralne uzamykanie, nic ostatne sa nemenilo (raz tlmice, teraz po 190tis a kotuce na brzdach a zadne bubny tresp. ich celuste a rozvody) plus samozrejme veci ako olej a sviecky ako predpisuje vyrobca.
Viete mi povedat ako je to s alfou, ma niekto takyto voz od novoty a jazdi snim teraz, relevantne su poznatky nad 100tis km. Auto co nevydrzi pod 100tis tak to je proste smejd. Piste aj mensie nedostatky, pretoze ja skrz tie ste museli do servisu a auto nebolo na ten jeden den pouzitelne.
Dufam ze aspon tu dostanem trosku objektivnu informaciu i ked predpokladam ze ludia v tejto diskusii maju radi alfy a preto im vela neduhov odpustia -
« kolísání otáček Twinspark
Pánové, delší dobu sleduju tohle fórum a teď řeším následující problém: Chci pomoct otci, má 4 roky 156 2,0 Twinspark z roku 1998. Už když to kupoval, občas "houpal" volnoběh a v nejnižších otáčkách (pod 1500) to občas zacukalo. Postupně se to zhoršovalo, teď už to poškubává až do 3 tis., když je málo plynu, a je to už docela nepříjemné. Po koupi s tím byl v servisu, kde mu čistili nějaký krokový motorek (sání, vstřikování ?) a přehrávali i řídící jednotku. Moc to ale nepomohlo. Vím že to byla typická vada r. 98 a že se to řešilo výměnou ŘJ, snad i v záruce. Nedalo by se to teď řešit i jinak než výměnou, není na to nějaká finta? Popř. jak zjistit že výměna opravdu pomůže? Teď má 105 tis. Km, sám najel asi polovinu.
Díky za reakci -
« Bez nadpisu
magic: skvělé, stěstí v neštěstí. Doufám, že Tvá Alfice není nijak poznamenaná prožitým stresem a že se třeba potkáme 1. července na ARC Tour
chemic_ali: párkrát už tu o tom šla řeč. V6 TB je o něco (málo) slabší než V6 3.0 24V a tudíž i než 2.0 20V ve Fiatu. Je to ale sladký motor, s krásným zvukem a neskutečnou chutí do otáček. Výhody: nižší povinné ručení, máš něco extra (dvoulitr šestiválec turbo jinak široko daleko nenajdeš) a (asi) i snadné "ladění", což je ovšem podle mého zbytečné. Nevýhody: méně běžný motor (o něco horší shánění dílů, ale není to tak zlé) a v městském provozu to není úplně ono (v nízkých otáčkách než zabere turbo je sice kultivovaný, ale moc netáhne). -
"-- skrytý --" 27.05.06 23:32
« Re: AUTA
Dobrá zpráva (tedy jak pro koho)!!! Moje AR 155 Q4 nalezena!!! Dnes v 15:18 jsem nalezl v Ketnerově ulici v Praze 5-Stodůlkách své oplakané auto za významného přispění nejen alfaklubu, ale také tohoto fóra - zejména velmi významě pomohli Zachs a HGT, a Jirka z fiatbravofóra - a tím pádem mají u mne slíbenou odměnu. Tudíž je žádám, aby se ozvali! A zároveň strašně moc děkuji všem, kteří se jakýmkoliv - byť třeba neúspěšným - způsobem na "pátrání" podíleli. Díky všem, které to vůbec zajímalo, kteří se třeba jen dívali kolem sebe víc, než bylo nutné. Je fantastické vědět, že jsou mezi námi ještě lidé, kteří nejsou lhostejní a kteří hasí i to, co je momentálně nepálí. Upřímné díky.
A doufám, že tuto službu nikomu z vás nebudu muset splácet, protože se vám to zkrátka nestane. Ale kdyby přeci jen - pomohu samozřejmě rád! -
« 147 Sport
mam novú Alfu 147-Sport, som zatiaľ maximálne spokojný, je to naozaj radosť z jazdy, trápi ma všake vŕzganie plastu na dverách od kufru, dá sa s tým niečo robiť? Druhá vec je zadný blatník, kde sú odhadzované predným kolesom (17´)kamienky a cca po týždňovom jazdení som tam mal na dvoch miestach už obitý lak, riešil som to nalepením ochranných fólii, je to "slabosť" 147? Má s tým tiež niekto problém? Ď -
« Bez nadpisu
mam alfu 156 2.4 JTD a je tam automaticka klima....kdyz nastartuju tak se mi pokazde hnedka zapne....poradte prosim jak to vypnout....uz me nekdo radli takovej silenej postup s koleckam od foukani a s klicem ale to funguje tak do druheho startu....chci si klimu pustit kdyz chci ja a ne kdyz chce ona :) -
« Bez nadpisu
no je to nazor kazdeho ale co jsem slysel od jednoho znameho ktery ma komose ktery dela v Alfe Romeo a byl v Italii na nejakych predvadecich testech jak pracuje v italskych autech Sellenia,tak uz bych jiny olej nez Sellenii nedal...pry je to az neuveritelne jaky mela ta Sellenia vysledky...ty oleje jsou delane primo na ty motory....rjak jsem uz psal...rozpousti co maji a nerozpousti co nemaji... -
« OLEJE
Asi o mesiac budem menit rozvody a aj olej a uvazujem jedine o Castrole
K olejom mam svoj nazor kazdy vyrobca odporuca ten alebo onen olej a ked si vsimnete aky olej odporucaju francuske,talianske atd. automobilky tak som presvedceny ze keby sa ten Castrol robil v Taliansku tak by ho tiez odporucali. -
« Bez nadpisu
bylo mi receno ze plna syntetika nedela JTDcku dobre...dal jsem tam Valvoline a muj servisak mi dal za usi....at tam nedavam jinou znacku nez Valvoline...povidal ze Valvoline je dobra znacka ale ne do itala a kdybch tam dal plnou syntetiku tak by to pry bylo jeste horsi... -
"-- skrytý --" 24.05.06 16:25
« olej
ahoj magicu,
mam 1.9 jtd 105k a chtel jsem se zeptat, jak moc je vazne, kdyz obcas mam pod turbem (intercolerem?) na zemi skvrnku od oleje. velikosti asi desetikoruny.
jinak oleje nijak rapidne neubyva.
a mam ted pred vymenou oleje. ted je tam 5w30 a chci tam dat 5w40 total9000
spoustu radobyodborniku mi ale rika, ze tam ma byt 10w40 tak nevim, jestli muzes, porad prosim, diky -
« Alfa Romeo 1,9 JTDm má 200 koní, naftové orgie začínají
co říkáte na tohle? nemáte někdo další info,zda je to dvoustupňovým přeplňováním o kterém Alfa mluví již delší dobu??
Alfa Romeo 1,9 JTDm má 200 koní, naftové orgie začínají19.5.2006 - AutoRevue.cz
Italská automobilka Alfa Romeo si přichystala pro modelový rok 2007 opravdovou lahůdku pro příznivce naftových motorů. Do svých modelů 159, Brera a GT totiž nasadí naftový čtyřválec s přímým vstřikem paliva Common Rail o objemu 1,9 l s výkonem 147 kW (200 k), což z něj dělá krále naftových motorů s objemem okolo dvou litrů. Výborná je i hodnota točivého momentu - až 360 Nm.
Alfa Romeo však tímto nekončí. Pro zájemce o větší naftový výkon bude k dispozici inovovaný agregát o objemu 2,4 litru, který bude naladěn z nynějších 147 kW (200 k) na 165 kW (225 k). Motor bude dosahovat točivého momentu 400 Nm. -
« Vaha vzduchu
Caute Alfisti
Mam AR Sportwagon 1.9 JTD 85KW a budem potrebovat vymenit vahu vzduchu ( nad 3000otacok to nejako prestava tahat) a potreboval by som poradit aky typ by som mal kupit pripadne od akeho výrobcu.
Ako sa prejavuju problemi s tou vahou ? Mal by som ist na diagnostiku a tam mi to zistia ?
Niekde som cital ze aj ked kupim novu vahu moze byt chybna co potom?
Budu mi to robit v servise tak dufam ze to nezmrvia -
"-- skrytý --" 20.05.06 20:27
« Re:
Omyl, GTV 3.0 24V a Coupe 20v Turbo mají navlas stejných 220 koní. Jenže zase narážíme na to, že koně motor nedělají a motor nedělá auto.
Coupé: motoricky jednoznačně lepší, motor je pružnější, má menší spotřebu paliva a auto je mnohem prostornější a má dost slušný kufr. To je dobrý. Ale podvozek je dost mizerný, odpružení průměrné (taková Delta HF měla sice stejný podvozek, ale podstatně lepší odpružení, který to umělo eliminovat).
GTV 3.0 V6 24v motoricky nestíhá, to je fakt. Nejde jen o to, že stovku dělá za 6,7s a Coupé za 6,2, ale hlavně o pružnost a průběh momentu. Dobrý turbo holt ničím nenahradíš...Ale podvozek GTV je naprosto fantastický, je mnohem jistější ve vedení stopy a tam, kde jde Coupé už bokem do kelu drží GTV jak přibitý. GTV je neutrální, kdežto Coupé je setsakramentsky nedotáčivý při akceleraci a dost divoký při decelaraci. GTV je taky o dost tužší, zato člověk * dře o zem a do kufru se vejde tak svačina. GTV je provozně dražší, díly jsu dražší. Brzdy mají stejný, ventilace u obou stojí za starou belu.
Spolehlivost je srovnatelná, bohužel 20v motor už není takovej nářez jako byl božský 16v, ale i tak je to dobrej motor. Coupé 16v má lepší motor než 20v, ale zbytek auta je u 20v lepší (hlavně brzdy a klima).
Takže můj tip: GTV s motorem 2.0 Turbo 20v z Coupé... :) -
wolff 19.05.06 17:28
« Bez nadpisu
Já ybch volil Coupe v poslední verzi s 2,0 turbo.
Mělo to 164 kW, což ta Alfa ani s nëjsilnějším motorem nemá.
Další důvod je ten, že je Coupe dalek víc prostorné a celkem komfortně na to, že je to Coupé odveze 4 lidi a to má ještě 280 l kufr, tedy větší než Fabie a stejně velký jako Punto.
AR GTV je hezčí, ale asi krapet náročnější na údržbu... -
« Magicova alfa
Je mi to skutocne strasne luto.
Rozmyslam, co vsetko by sa dalo urobit... snad skusim poslat dotaz na AR kluby v Madarsku a v Chorvatsku. V Chorvatsku chystaju teraz velku stretavku 4.6.06.
Samozrejme budem si este lepsie vsimat vsetky okoloiduce alfy....
L. -
"-- skrytý --" 16.05.06 10:35
« Re:
:cry: :'-( :'-(
* co se to deje??? Uz na Alfaklubu nekdo psal, ze mu slohli AR 75 1.8Turbo na Brnensku a ted Tvoje Q4???
Co s tim chtej delat proboha? Rozrezat to nekde na vrakaci???
Za to by se mely sekat ruce!!!
Romane jestli muzu nejak pomoct (obvolavat nebo objizdet vrakace, ci cokoliv podobnyho) tak se ozvi!!! -
"-- skrytý --" 16.05.06 10:23
« Bez nadpisu
PROSÍM VŠECHNY ALFISTY NALÉHAVĚ O POMOC PŘI HLEDÁNÍ AUTA - V NOCI Z 15. 5 NA 16. 5. 2006 BYLA ODCIZENA STŘÍBRNÁ ALFA ROMEO 155 Q4!!! Na zadním pravém blatníku měla cca 30 cm šrám od parkování, jinak se jedná o jedinečný kousek, nikdy nebouraný, v perfektním technickém stavu. Nové pneumatiky Ceat Tornado, nové přední brzdy OMP (vrtané a frézované kotouče), při ubrání plynu trochu syčí, modré hadičky Samco na turbu, kovaná kola Speedline s 24 malými šrouby na obvodu, mezi řadicí pákou a ruční brzdou byly přepínače tlumičů AUTO/SPORT, interiér mavěšedá kůže kombinovaná s tmavou látkou. Jedná se o jedinečný kus v ČR. Každou informaci vedoucí k nelezení auta odměním!!! -
« Vaha vzduchu
Caute Alfisti
Moje JTD mi nejako zacalo vednut nad 3000 otacok a s urcitostou budem musiet menit vahu vzduchu.
Moste mi poradit od akeho vyrobcu su najlepsie a kolko asi mam pocitat ze to stoji Dakujem.
DANO: v tvojom okoli nepoznaju nikoho co by sa chytil na ten tvoj motor. -
Mr.Murphy_ 13.05.06 09:08
« Bez nadpisu
Ahoj všichni, pro potřeby alfaromeoclubu překládám takového nákupního poradce pro ojetou AR147. V podstatě už to mám, ale potřeboval bych pomoci s následující pasáží:"Suspension has a number of areas to check these are the upper wishbone(image) which can have play at either end and may manifest itself as a creak coming from behind the dash these cost about Ł30 each, the rear suspension rear arm bushes wear as do the bushes in the rear hub(image), again these are not expensive the bush costs Ł5 and the arm costs Ł27 there will often be uneven tyre wear associated with worn suspension bushes and this is usually on the inner edge of the tyre. There may also be creaks coming from the front anti roll bar on older cars and to rectify this you will need a new anti roll bar at about Ł60 for the part." celý text je na [odkaz] Až ten text budu mít, ještě ho dám majitelům 147 k připomínkování a pak to i s jejich komentáři dám na www.alfaromeoclub.cz. Tak díky za pomoc, pro člověka s technickou erudicí a znalostí angličtiny je to práce na 10min, tak pomožte dobré věci ;-) -
« Re: Re:Dano a Magic
Mozem len potvrdit tvoje slova Magic
Mne zacal servis na Alfe robit moj dobry kamarat ale po par podrazoch som zacal chodit do servisu Jarovi Krajčimu (pretekar do vrchu) jeho mechanici sa rýpu v jeho pretekarskej formule a Audine a popri tom opravuju aj auta [odkaz]
Zatial mam 100% spokojnost
DANO ak nenajdes niekoho v tvojom okoli tak ti dam kontakt na nich a mozes im zavolat . -
« Bez nadpisu
tak to musim potvrdit...a ani autorizovany servis neni vyjimka...treba BOSCH...tak tam mi rekli ze musim koupit novy intecooler....a nakonec jsem zjistil ze to vubec nebyl intercooler ale skocene rozvody...chce to nekoho kdo tomu rozumi.....jinak v autorizovanem servisu nesjou opravari ale "vymenovaci" -
"-- skrytý --" 12.05.06 09:13
« Re:
Bohužel na Slovensku neznám nikoho. Ale jednoduchá obecná rada - tyhle auta nejlíp "sedí" závodníkům, takže zkus různý dílny, který se věnují závodům či soutěžím. Nebo mrkni na diskusi www.alfa-romeo.cz a třeba ti někdo poradí.
Na druhý straně musím říci, že přístup "tvého dvorního" mechanika je naprosto profesionální a měl bys jej ocenit, protože se bezhlavě nepouští do něčeho, u čeho si není jist. U nás v Česku je to většinou tak, že všichni o sobě prohlašují jak nic není problém, všechno umí, všechno znají, všude byli stokrát a pak zkurví na co sáhnou. -
« Bez nadpisu
no auto mam odstavene v trnave...ale aj tak som momentalne v prahe...
ono mne je v podstate uz jedno kolko zaplatim za opravu ci 30 tis. alebo 60. tis. , len nech to je poriadne urobene...proste rozobrat motor a znova ho zlozit chce cloveka ktory tomu aj rozumie.
Napriklad udrzbu mi tiez robi neautorizovany servis...ale pytal som sa toho cloveka ako je na tom, teda ci by vedel opravit motor tejto alfy...a ked mi zacal rozpravat ze taky motor nemal rozobrany a ze by si musel zadovazit vykresovu dokumentaciu tak som len "gulal" ocami...Ale vraj ma za sebou rozobranych uz niekolko desiatok ba az stoviek motorov ford, skoda...Sice by to vyslo lacnejsie dat to opravit takemuto servisu ale aby maturoval nad tym motorom tak to nie... -
« Bez nadpisu
magic to auto pozeral majitel servisu a predajne Fiat v Trnave...mal som pocit ze je odbornik a ze Alfy pozna...nakolko mal tiez Alfu 156 JTD.
Nevies mi poradit na ktory servis sa obratit na SR a na akych ludi co sa vazne vyznaju v Alfach a mali by zmaknute tieto motory?Nerad by som to daval nejakym fuserom aj ked si hovoria ze "autorizovany servis".