Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  12:08

    « Re:

    Kamarád asi bude v nejbližší době řešit auto, tak se můžeme domluvit (moje číslo 604 700 764). Co z toho linku máš komkrétně na mysli?
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.09.06  09:36

    « Bez nadpisu

    Ahoj,
    vidím, že Magic je tady :-! , tak pár otázek:
    Jak často jezdíš do Itálie a bylo by možné jet s tebou? V případě koupě vozu, bych rád měl vedle sebe odborníka. Je jasné, že nemůžeš brát každého s sebou, ale mohli bychom se domluvit na fin. vyrovnání, aby se to rentovalo i Tobě. Já bydlím až do dubna v Zeltwegu(AT) což je 1,5 hod od IT hranic, takže by byla možnost i kde přespat.
    Zkus juknout na tento odkaz. Ty ceny se mi zdají až podezřelé(jestli tedy nejsou bez DPH)
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  09:15

    « Bez nadpisu

    Může to být cokoliv. Vadné detonační čidlo, vadné čidlo teploty, vadný debimetr, vadná lambda, špatné ukostření... doporučuju alespoň výpis ze seznamu závad a určitě se tam objeví chybová hláška. Když je něco v nepořádku a objeví se signál na kontrolce, je to snadné. Horší je to v případech, když ŘJ žádnou závadu nezaznamená a auto přesto nefunguje...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  07:49

    « Alfa romeo-palivovy system 155 2,0

    Dobry den. Potreboval by som poradit s takouto vecou. Pred mesiacom som si kupil alfu 155 2,0 16V. Po oprave podvozku (brusenie a zakonzervovanie) som bol nuteny vymenit nadzdvihadka. Motor sa pekne stisil a s pocitom, ze uz "neodpalim vacku", som pokojne zacal motoru riadne "zakurovat" ( 7000 otacok...). >:-[] Vsetko bolo v poriadku az pokial mi nezacala svietit cervena kontrolka vstrekovacov. Zacal som tym najjednoduchsim a vymenil som palivovy filter. Nepomohlo to. Kontrolka nesvieti pri kludnej jazde ( do 3500 rpm). Pri podrzani plynu nad 5000 rpm, sa rozsvieti. Sem tam sa mi uz stalo ze motor troska vynechal. Pripadalo mi to ako nedostatok paliva. Mozete mi prosim Vas niekto poradit ako pokracovat v rieseni problemu? Dakujem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.08.06  23:24

    « Bez nadpisu

    RV: byl jsem na Kozlu, snad se objevím i na Kameni, ale neslibuju.
    luckash: breru jsem nezažil, ale 159 Q4 je fakt líná vrána. Jenže u MPS bych se bál toho, že zatím všechny 4x4 od Mazdy, co znám, byly dost poruchový. M6 je výborný auto (až na ty brzdy a pár krávovin), ale ve verzi 4x4 noční můra. Do starých 323 GT-R se dávaly komponenty z Integrale, protože byly konstrukčně podobný, jen v tý Lancii asi 3x víc vydržely. Takže bych raději počkal na nějaké relevantní reference.
    Na sportovní jízdu je tu Lancer Evo a Impreza STi. Na ně stejně nikdo nemá...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.06  13:19

    « Bez nadpisu

    Ač jse mi to těžce říká, tak MPS bude na sportovní jízdu asi přeci jenom lepší volba než 159 3.2 JTS :'-( . Menší hmotnost + vyváženější a rozhodně propracovanější 4x4(visco špéry). Alfa brzdí opravdu fantasticky, jak mazda nevím. Řízení je taky na špičkové úrovni, tam bych řekl, že na alfu romeo pořád ještě nikdo nemá(opět ale nevím jak je na tom MPS). Kterej motor bude sám o sobě působit lepším dojmem to je otázka. Ale 3.2 JTS v Breře mě zas tak neohromilo. Shodou okolností mě vzápětí vezl kamarád v GTA, a už jenom po zvukové stránce je ten starej motor uplně někde jinde. :shock: Celkově bych tipnul, že na dálnicích, nebo rychlých táhlých zatáčkách to bude více než vyrovnané(tam je 159 dokonce rychlejší i než 156 (vyzkoušeno).), i na okreskách je alfa přes hmotnost pořád rychlejší než konfekce, ale oproti MPS? To teda nevím...
    MPS bude asi volba řidiče, 159také, ale jinak zaměřeného....
    Uvidíme co 159 GTA, ale tam je opět jasné zaměření jinam...M3, S4 apod. :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.08.06  12:52

    « Alfa 166

    V čera jsem byl v Imofě a 166 tam neměly. Prý jí ani neplánují objednat, bo se vůbec neprodává (co vyšla ta 159 tak o ní nemá nikdo zájem, slova prodejce)
    Pořád mě přesvědšovaly at jdu do 159, prý je na prostor skoro stejná a technicky je mnohem lepší než AR 166(říkal prodejce).
    Tak jsem si projel 159 s 2.4JTD 200Kobyl (mam zájem o 3.2 V6, ale tu tam neměly) . No byl to záhul, pěkně dokázala zatlačit do sedadel, jak na kolotoči. Hodně jsem studoval kvalitu díl. zpracování, bo sem v roce 2000 kupoval novou 156 a tam to bylo nic moc. Po technické stránce, jízd. vlastností jsem byl s 156 max. spokojenej, nikdy mě nenechala ve štychu, ale ty pazvuky při jízdě po kostkách mě ničili. V servisu to vubec nemělo smysl řešit, koukali na mě jako z jara proč chci odstranit pazvuky, když to k Alfě patří. Surprised No a musim konstatovat, že posun k lepšímu tam rozhoně oproti 156 je. Jak v použ. materiálech tak slícování, vše drží fest nic neplandá, ale!!! Při jízdě po kostkách drnčel plastovej rámecěk na stropě mezi slun. clonama ve kterým jsou umístěné čudlíky na osvětlení interíéru a čtecí lampičky! A taky nedoléhala lišta imitující kov na schránce spolujezdce. Na jedné straně odstávala. Škoda, že nejsou Italové pečlivější při výrobě a zpracování interiéru. Pro čistokrevný Alfisty toto není problém, ale normální lidé, kterym se Alfa jinak líbí ale zároveň jsou to estétové a puntičkáři jako já to sráží body dolů. Vždyt je to auto za 1. 350 000 Kč (V lepší výbavě s motorem 3.2 V6)
    No v Pondělí si jdu do Auto palace projet Mazdu 6MPS počet kobyl stejný (260) ale lepší krouťák i zrychlení než AR 3.2 V6 :P
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.06  11:58

    « For Magic

    Ahoj Magicu !
    Moc rád bych Tě viděl na jednom z největších Alfa srazů sezóny co se u nás koná. Myslím, že i víc Alfistů by Tě rádo vidělo, kvůli Tvým znalostem o italských autech. Už několik let bych se s Tebou rád setkal a pokecal o autech a zvu Tě na srazy a stále si mi to nedaří :'-( Tak snad teď : sobota 2. září, letiště Kámen (blízko u Pelhřimova) viz. Alfaromeoclub.cz. Ostatní Alfisti jsou samozřejmě taky zváni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.06  12:34

    « Re: Re:podvozok

    ked to môžem porovnať /predtým Stilo 3D/ nevidím čo sa týka komfortu pri prejazde našimi rozbitými cestami signifikantný rozdiel a to mám športové zavesenie extrasérie a 17 palcové kolesá /facelifovaná 147/, zato neporovnatelný rozdiel v jazdných vlastnostiach v prospech 147ky..naozaj sedí ako na kolajniciach...:-) neviem posúdiť aké to je pri komfornom zavesení kolies...ale že by to zo mna vytriasalo kosti sa nedá povedať, bol som velmi milo prekvapený..jedine mám strach ako dlho tento zložitý podvozok+17 na našich cestách vydrží, jazdím po BA a snažím sa inkriminované úseky naširoko obchádzať...ináč tá spotreba sedí, papierových 11,2 v meste som nastastie ešte nedosiahol, teraz mám 8,5l /1.6 /120CV/čo je prakticky rovnaká spotreba ako na Stile 1.6 16V /103 CV
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.08.06  10:55

    « Re:

    Mám 147 JTD 16v r.v.2003 třídvéř, kupovaná jako nová. Maximální spokojenost, spotřeba kolem 6 litrů. Čekal jsem , že to auto bude hodně dobrý , ale i tak jsem byl mile překvapen, hlavně podvozkem a brzdama. Vpředu zmiňované Golfy všech generací jsou tak o deset let zpátky. Za volantem Alfy se i všední den stává svátkem. Ano silentbloky zadních ramen odchází a časem i předních, ale rozdodně to nezruinuje rodinej rozpočet jako třeba ramena u Pasatu. U 1.6 TS kontroluj olej skoro pořád, ze začátku některý motory berou olej.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 23.08.06  22:36

    « Re:

    Spotřeba 147 1.6 120CV rv. 2000 plné výbavě se pohybuje 8 - 10 L, klidně kup i 2.0 spotřebu budeš mít stejnou. Pokud si můžeš vybrat, tak raději facelift který má poddajnější podvozek, první verze je dost tuhá i na hloupých 15" při 17" z tebe vytřese duši, každá díra na cestě tě bude znervózňovat. Bohužel po 80 tkm budou vymačkaná zadní ramena, bude to mlátit, pokud nebudeš pravidelně trefovat díry a auto bude jezdit na 15" tak zbytek vydrží věřím i 150 tkm, samozřejmně mluvím o prvních kusech výroby roku 2000, všechno je o tom, jak se budeš k autu chovat. Poruchovost průměr. Na 1.6 120CV je nutno měnit po 50 tkm rozvodový a vyvažovací řemen, po 100 tkm měnit i kladky. Motor = kontroluj olej po 2500 km. Brzdy předek 70 tkm. A hlavně to chce šťastnou ruku při výběru auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.08.06  12:00

    « Re:

    to scooter_x: ja mám facelift. 5D 147- ku edícia Sport čiže 1.6 120CV, športové zavesenie podvozku, 17 kolesá Supersport, dvojzónová klíma....atd čiže taký modifikovaný TI paket pre náš trh, k poruchovosti sa neviem ešte vyjadriť, zatial jedine vrzganie plastu na dverách od kufra /ale to je asi jediná slabosť talianov, plasty:-)/ krásny interiér /po nasadnutí do Golfa V či Oktávie som si pripadal ako v trabante:-)/ vynikajúce dielenské spracovanie, super športové sedadlá..ale to najlepšie je chovanie auta na ceste, naozaj sedí ako pribité na takom podvozku som sa ešte neviezol a to som jazdil na Stile, Golfe IV, Golfe V a v Mazde 3/má tolko ospevovaný podvozok z Focusus, ale kde sa hrabe na 147..ku:-))/ stačí sa pozrieť do speťáka ked sa na mna tlačí najaký Oktavián ako rýchle zmizne za najbližšou zákrutou, kde sa proste nechytá..:)spotreba 8,5-9l v meste /na viac som sa naozaj nedostal/ za autom sa naozaj ešte stále každý otočí, nevidíš ho na každom rohu, možno trošku nekritické, ale do toho auta sa človek každý den naozaj teší...môžem doporučiť:-)) ak máš ešte nejaké dotazy napíš
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.08.06  08:49

    « help

    Nejazdil som na svojej 166 asi 6 tyzdnov a dnes rano ked som k nej prisiel ani mi neodomkla (nieco asi vymlatilo baterku) problem je v tom ze mi neche otvorit kufor (nejde otvorit ani klucikom) neviem ci to ma nieco spolocne s tym ze som mal pusteny alarm alebo tam je niaky iny problem prosim pomozte dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.06  22:04

    « Bez nadpisu

    Já to nemyslel nějak zle...
    Mrkni na stranu 5 na dotaz z 8.6. jeden človíček se tam ptal na to tvoje vyvolený autíčko.A sposta z nás tam odpovídala...
  • 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 22.08.06  21:12

    « Bez nadpisu

    to luckhash: Diky za radu, ale to uz sem udelal a ty desitky fundovanych odpovedi sem nejak nenasel...alespon me neuspokojili ve vsech ohledech...proto sem polozil svuj dotaz a prosbu, aby alfiste znovu napsali par slov. Jestli to Tebe obtěžuje, tak můj příspěvek ignoruj...
    Jak už sem řekl, 147 je impozantni auto, nadherný, přitažlivý, sexy, ale vím moc málo o jeho vnitřním světě a životě, proto mě potěší, když se někdo se mnou bude chtit podělit o zkušenosti s chovem téhle italské šelmičky... >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.08.06  19:12

    « Bez nadpisu

    scooter_x: Tak si projdi tohle forum, podobných dotazů tu bylo několik a také několik desítek fundovaných odpovědí...
  • 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 22.08.06  16:45

    « AR 147

    Zdravim vsechny priznivce i odpurce AR! Chtel bych se zeptat zasvecenejsich lidi, nez sem ja, pac o Alfach toho moc nevim...Premyslim o koupi AR 147, asi 1.6 TS, zajimalo by me, jestli tady nekdo takove auto ma, jake jsou zkusenosti ohledne spotreby, poruchovosti, tvrdosti podvozku,... Jak je to s zivotnosti 100 tkm a podobne famy, ktere sem tu astacil precist!
    Je to nadherny auto, proto se snazim mu trosku porozumet;)Predem diky!
  • 00 Reagovat !

    foto JOB

    JOB 17.08.06  22:58

    « Bez nadpisu

    Nebo zn. ATE cenově i kvalitou srovnatelný ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 17.08.06  22:39

    « Re:

    Věřím, že FERODO jsou ty pravé, nejsou nejlevnější, ale používaly se v prvomontáži na 147. Příjdou levněji než Ferodo v krabici s nápisem Alfa Romeo ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.08.06  16:13

    « Bez nadpisu

    Dakujem za uzitocne rady. Snad este jedna prosba. Nemenil som zatial na tom este brzdove platnicky. Vie niekto doporucit nejaku vhodnu znacku, resp. mam sa spolahnut na doporucenie znackoveho servisu? A vobec ma zmysel vymyslat v tomto, ked su na tejto alfe vpredu este nevetrane kotuce? Ja by som mozno vymenil aj tie za nejake lepsie, len neviem ake. Vie prosim niekto odporucit nejaku rozumnu alternativu?
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 16.08.06  08:40

    « Re: Servisná prehliadka

    Určitě nechej vyměnit minimálně všechny řemeny, jsou z gumy a ta stárne. Myslím, že napínací kladky, pokud nebudou v havarijním stavu bych tam nechal. Svíčky určitě neměň, jsou konstruovány na 100 tkm. Tempomat jen tak nepůjde, protože bez schemat el. zapojení správného sw a dokonalé znalosti ŘJ vozu to nikdo neudělá + samopřejmně potřebudeš ten vlastní ovladač + dráty, ale pokud seženeš auto s tempomatem, ze kterého se vykuchá a naimplantuje do tveho možná bys měl vyhráno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.08.06  11:04

    « Servisná prehliadka

    Chystam sa v septembri na piatu servisnu prehliadku so 156 1,8 TS. Mali by sa tam menit kompletne rozvody, ale alfa ma najazdenych iba 52 000 km. Prosim o radu, ci je nutne rozvody vymeniť.
    Myslim, ze by sa v tomto intervale mali menit aj sviecky, ale tie som menil ked alfa mala najazdenych asi 26 000 km. Menili sa preto, ze servis urobil chybnu diagnostiku, problem bol nakoniec vo vadnom debimetri.
    Menit ci nemenit? Vdaka.
    Mimochodom nevie niekto ci sa da to takejto AR dodatocne namontovat tempomat? Auto vyuzivam zvacsa iba na dlhsie trasy a viem si prestavit jeho ucelne vyuzitie. V jednom servise mi povedali, ze to nie je mozne, lebo by sa muselo zasahovat do riadiacej jednotky, ale tato info sa mi zda ako haluz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.06  13:35

    « Re: Re: 156 V6 2.5

    To: JSC
    Posli prosim foto a nejake detaily na: madein@quick.cz
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.08.06  09:23

    « Re:

    pisni mi na virt(zavinac)volny.cz ... mam doma nejaky telefon na vrakoviste Alfa.. jinak pokud jsi z VC, jako ja, nejblizsi je tusim v Zamelu. mrkni na www.alfa156.cz .. je to tam nekde i s adresou ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.08.06  13:13

    « Bez nadpisu

    Pánové zdravím vás z Vysočiny, asi bych potřeboval vaši pomoc a doporučit někoho ohledně cenově výhodných ND na Alfu 156. Dneska v noci si asi někdo v Seči plnil odznak brannosti a umístil pneumatiku plnou betonu doprosřed jízního pruhu hned za zatáčku, tak jsme do toho vlítl a koupil to přímo mezi kola. Zatím sháním přední nárazník včetně mlhovek a oba dva chladiče. Předem děkuju za jakýkoliv tip. Vítek
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.06  23:02

    « Re: Dotaz co tady nepatří pro MAGICA

    Multiplu s 1.6 jsem měl jen na test, ale soudím, že se jedná o klasický motor jako je v Bravě, tzn. elektronika Marelli. Je to nesmrtelnej i když trochu zastaralej motor od kterýho nemůžeš čekat zázraky. Má sice velkej moment setrvačnosti, ale to díky tomu, že je na něm dost věcí předimenzovaných a tudíž vydrží nebo jsou snadno opravitelný (třeba ta klika). Problémy občas bývaly s tekoucíma převodovkama a kotoučema z prvovýroby, ale řekl bych, že statisticky nevýznamný.
    Multiplu spíš znám v motorizaci 1.9 JTD 8v a je to celkem dobrý, jen jeden člověk měl problém s čerpadlem.
    Jinak k těm závadám - debimetry (váhy vzduchu), lambdasondy, rezistory nebo servomotorky škrticích klapek a další problémy elektroniky Bosch se zdaleka netýkají jen Alfy nebo Fiatu, ale v úplně stejné míře i BMW, Audi, MB a dalších výrobců. Nemá smysl to nějak probírat, prostě je tam Bosch a tím je daná míra poruchovosti. Kde je EFi, Marelli nebo Hitachi, problémy jsou spíše výjimečně (o to větší bývá pak problém je vyřešit). Smysl má tedy hovořit jen o závadách, které jsou mimo Bosch, tzn. např. právě u TS 16v s klikou. Jestli je to přehnaný nebo zveličovaný problém nevím - opravdu byla v ČR svýho času situace taková, že cca 40 % všech 156 1.8 a 2.0 TS 16v měly vyměněný motor. Na druhý straně znám spoustu lidí, který na ten motor nedají dopustit a nikdy s ním neměli žádný problém.
    U novýho auta bych neviděl nejmenší důvod k nedůvěře (jen bych použil olej 10W-60 a cca každých 5.000 km zvednul kapotu a zkontroloval olej), ale u ojetého bych měl trochu strach. A to i přes to, že za poslední 2 roky jsem asistoval při dovozu pár TS 16v a ani jeden neměl tento problém. Všechny jsou z I. Nejvíc závad se u nás na 156 projevovalo kolem 3. intervalu výměny oleje, tzn. kolem 75.000 km. Po 150.000 už nevím ani z doslechu o případu, kdy by se ten motor odporoučel.
    Nechci teda rozhodně nikoho strašit, ale prostě to riziko tu je. V případě dovozu z jižní země celkem malé, v případě nákupu z ČR nebo Německa docela citelné.
    Jedna černá 155 2.0 TS 16v teď bude asi na prodej, její zásadní chyba je, že nefunguje automatická regulace klimatizace = funguje jen jako manuální. Majitel to nehodlá řešit, protože si v I vyhlídnul jiný auto, takže by jí dal za rozumný peníz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.08.06  21:06

    « Dotaz co tady nepatří pro MAGICA

    Mám otázku magicu ty jsi takový zkušan, nevíš něco o FIATu Multipla a nemyslím web tam nic není, zkušenosti tebe nebo tvých známých. Hlavně verze s motorem 1.6. Chtěl bych vědět co se tak kazí kde jsou konstrukční chyby atp. prostě na co si dát při koupi bacha. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 08.08.06  13:38

    « Re: Re: Re:

    Spotřeba cestou na jih klesá každýmu.Většinou je to vzhledem k tomu,že ještě po Německu se jede poměrně rychle,nebo naopak poskakuje okolo Mnichova a pak už se v Rakousku ustálí rychlost vzhledem k hrozícím pokutám (i když bych to sám neviděl zas tak horký :-) ),vyjede se nějakej kopec a pak už se jede "půl dne" jenom z kopce a ještě na čerstvym vzduchu >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.06  13:09

    « Re: vstřikovače

    Podle bys neměl do nějakých 250 000km o vstřikovačích vůbec vědět. Příznakem je to, že nedrží a upouští naftu jako pán s nemocnou prostatou. Z toho vyplývá silně zvýšená kouřivost, to ale nemusí být nutně vstřikovači. Následkem bejvá propálenej píst.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.08.06  08:49

    « vstřikovače

    Zdravím, pánové , jaká je obvyklá životnost vstřikovačů JTD ?
    Jaké jsou příznaky opotřebených vstřikovačů ? Už jste je někdo nechával měnit a kde ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.08.06  07:32

    « Re: Re: Re:

    Mně se to zdá trochu zkreslený, osobně neznám nikoho, kdo má u JTD problém se vstřikovači, častější je podle mě stávkující turbo, váha vzduchu a regulátor tlaku nafty (Bosch). To jsou ale závady postihující i německou modlu TDI. Problém se vstřikovači nastává při použití bionafty nebo ředění nafty bůh ví čím. U motorů TS 16V není spolehlivost taková jako u legendárního osmiventilu, ale celá věc mi připadá silně zveličená. To , že se TS 16V dožije výjimečně 100t. km už je úplnej nesmysl. Ano vyšši spotřebě paliva a oleje, stávkující variátor, popř. krokovej motor skřtící klapky. To o tý chudý směsi platilo tak u dvoutaktů, závodní motory pracují nejčastěji při plným zatížení a tam se o chudý směsi nedá ani mluvit, navíc by ten motor úplně ztratil přechody.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.08.06  15:53

    « Re: Re:

    Ale tak zase je fakt, že motory TS 16v byly prostě průser a taky je fakt, že většina 2.4 JTD na prodej v ČR má nějakou vadu (jinak by to majitel neprodal) a většinou se týká těch vstřikovačů, protože stojí dardu a než to řešit, raději prodá celý auto.
    já nevím, čím to je, ale třeba Ty TS16v mají tyhle problémy v Německu, části Rakouska, u nás, v Anglii a dalších zemích. V Itálii, jihozápadním Rakousku, Španělsku, Řecku, Francii a dalších zemích ty problémy nejsou zdaleka tak horké.
    Já mám 155 Q4. To auto v ČR celkem solidně chlastá, ale jak se dostane geograficky pod Mnichov, padá spotřeba, takže v Modeně je rozdíl proti Praze přes 2 l/100 km!!!!
    Z těchto rozdílů soudím, že na problémy s motory může asi mít vliv i podnebí, protože už mě nic jinýho nenapadá.
    Jenom to, že tam žijí lidi a u nás a v našem bezprostředním okolí prasata, ale to by nevysvětlovalu tu "záhadu" se spotřebou paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.08.06  06:34

    « Re:

    Žasnu jak se někdo s názory jako pan Vaculík může profesionálně živit psaním o autech. Nejenom kvůli zkresleným pohledům na Alfu, ale i kvůli článkům otištěných v Autodieselu. Celé to svědčí o nízké odbornosti těch co si tyhle názory berou za svý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.06  09:44

    « Bez nadpisu

    ahojte...1.8 TS je uz opravena...vysledna cena 63 000 Sk... zhruba ako si hovoril magic ty...bolo potrebne dat novu kluku, olejove cerpadlo...pre istotu mechanik vymenil aj rozvodovy remen...Pocas vikendu som najazdil zhruba 700 km...tah ma tak ako sa patri >:-[]
    co som vsak spozoroval je, ze kolisu otacky na neutraly, ked sa nastartuje a je jedno ci je motor studeny alebo zohriaty...Trocha ma to serka...Poradte ako sa to da odstranit?
    Pisali ste tu s tymi otackami...moja ide pri 130 km/hod na zhruba 3900 az 3950 otackach...je to v poriadku?
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.06  09:38

    « RE: ALFA 156 2,4 JTD 20V multijet

    Tornado: diky moc,presne takove informace jsem potreboval.. pokud bys mel naladu a cas popsat mi podrobneji zkusenosti se svou alfici,budu rad kdyz se ozves na mail karma.police@seznam.cz
    jeste jsem zapomel na kritizovany omezeny rejd..
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.06  08:07

    « Bez nadpisu

    no ja mam teda 156 2.4 JTD z roku 97(136 koni) a jeste tam mam podle vseho prevodovku z benzina(zrejme) takze na 5ku na 3000 mi to jede cca 120 km/h ...ale jak rikam je to tou prevodovkou...spravne ma 2.4 JTD s petikvaltem jet na na 5ku pri 3000 otackach presne 150 km/h...jinak co se tyce spolehlivosti si myslim ze ok.....jen odchazi rychle ramena na predku...holt je ten motor trochu tezkej...a taky u hodne 2.4 JTD je slyset neidentifikovatelne drnceni v ohratem motoru a nikdo jeste neprisel co to je...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.07.06  17:21

    « Re: 156 V6 2.5

    Ahoj s vyberem tohoto motoru mohu jenom souhlasit sam tento vuz rok vlastnim a jsem nadmiru spokojen. Bohuzel ho musim z rod. duvodu prodat (rozvod) jedná se o AR 156 SW 2.5 V6 rok výroby 12/2000 model 2001 najeto 154000 Km 1 majitel v CR dovoz CH . modra metaliza 16" Kola orig.alfa 4x airbag, ABS, klima. Defend lock repro Bosse Autoradio s telefonem blaukpunkt menic na 10CD . Nova spojka ,svicky,rozvody. apod. foto mozno poslat mejlem. JS
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.07.06  07:49

    « ALFA 156 JTD

    Dnes ráno, keď som išiel do práce a tak som sledoval rýchlosť a otáčky. Takže: pri 100km/h to bolo 1800otč/min a pri spomínaných 130km/h to bolo 2200 otč/min na 6 prev. stupni. AD Beaumont: verím, že 2,5V6 ide slušne ale jej spotreba je niekde inde ako pri 2,4JTD. Pritom ich váhy budú asi podobné /nechce sa mi to zisťovať presne, ale predpokladám to/, takže majú spoločnú nevýhodu voči ostatným motorizáciam/ tu veľkú váhu/ a v podstate tu boli aj tak spomínané len dva motory 2,4JTD a 2,0JTS. Bolo by zaujmavé porovnať 2,4JTD /ale M-jet/ a 2,5V6 na zrýchlenie. Myslím, že by v nich až taký veľký rozdiel nebol /turbo robí svoje/. V údajoch od výrobcu to myslím nieje ani 1s / ak mam pamäť neklame/. V podstate to uzavriem tým, že M-jet ide fakt dobre, aspoň ja som sneho unesený a ľudia čo ich preveziem tak nechcú veriť, že to je diesel >:D .
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.06  21:00

    « 156 V6 2.5

    Párkrát už to zaznělo tady i na www.alfaromeoclub.cz : asi nejlepší motorizace pro 156 je benzínový šesiválec 2.5 litru: spolehlivý, silný, letí do otáček, má krásný zvuk a dá se koupit o dost levněji než 2.4 JTD. Jediný problém o kterém u tohoto motoru vím (magic mě možná doplní :-) ): se standardním podvozkem je auto v ostrých zatáčkách nedotáčivé, je cítit váha šestiválce vpředu. Předpokládám (ale nemám ověřeno!) že tomu pomůže sportovní podvozek, který si takové auto beztak zaslouží...
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.06  18:12

    « ALFA 156 2,4 JTD 20V multijet

    Nazdar. Ak možem, tak prispejem svojou troškou do diskusie:
    - 2,4 JTD 20V multijet je veľmi tichý a výkonný motor. Ma brutálny záťah od 1800-1900 otáčok a tlačí do sedadiel až po 4000. potom je to už slabšie ale stále lepšie ako TDI. motor je veľmi kľudny - v aute od neho nič nevibruje a ani sa netrasie /je to 5 válec 4 ventilová technika/. výkonu tejto ALFy dokáže stačiť máloktoré dieslové auto do objemu 3L a aj silné benzíny majú čo robiť. Čo sa týka hlučnosti tak garantujem, že v aute počuť od 110-120 km/h viac aerodynamický hluk ako motor / mal som pred ALFOU LANCIU Kappa a to bolo iné cafe - úplné ticho/. Do tejto rýchlosti je hluk od vetra v pohode a motor je tiež super tichý. Pri rýchlosti 100 km/h mám na otáčkomery 1900-2000 otč/min - úplne presne to neviem ale točenia motora na diaľnici sa neboj. Tento motor sa priam pýta na diaľnice / ale aj iné cesty sú v tom aute fajn/. Spoterba priemerne do 6,9 až 7,0 pri svižnom jazdení / aj ja to výtáčam veľmi rád >:-[] - ten zvuk motora je nádherný a ťahy turba tiež/ po okreskách a meste v pomer 70:30. Palubným PC neverím - ukazujú aj o 1 až 1,5l menej ako skutočnosť. Môj údaj je od plnej po plnú nádrž /po hrdlo/. Na 6-stupňovú prevodovku som si musel zvykať /6 ako spiatočka/ ale teraz je to už super a v iných autách by mi asi chýbala. Brzdy na mojom aute su dosť ostré ale pri aktívnej jazde sa rýchlo zahrejú a potom sú zvädnuté - uvažujem o lepších FERODO alebo OMP. Pre bežné jazdenie však úplne stačia. Z toho čo som tu popísal je zrejmé že som majiteľ auta ALFA 156 2,4 JTD 20V M-jet a píšem tu veci ktoré mám overené. Moje odporúčanie je 2,4JTD 20V M-jet - výkonný a pritom úsporny motor. Držím palce pri výbere. ALFE ZDAR
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.06  16:46

    « Bez nadpisu

    AR 156 2,4JTD SW ve vykonove variante 136PS (r.v.00) jede na 5-tku pri 3000ot/min presne 150km/h...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 27.07.06  14:24

    « Re:

    Ano, autor psal o pětikvaltu. Je to v tom článku výslovně uvedeno...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.06  14:12

    « Bez nadpisu

    2.4JTD se sestikvaltem urcite netoci pri 130km/h 3000ot. !!redaktor psal podle mě o první generaci s 5ti stupňovou převodovkou..typnul bych si tak na 2000-2200
    Poslední 170HP verze je bezva auto na dálnice a dlouhé cesty. Člověk na to může šlapat jako ďas a na spotřebě se to vůbec neprojeví. S lehkou nohou jsem jel teď za 5.2/100km.(50,100,170km/h, takže zdaleka ne pomalu). Na tenhle motor si nikdo nemůže stěžovat. Rozhodně lepší volba než 1.9JTD prvních výkonostních verzí.
    Vím že p. Vaculíka tam občas v diskuzi někdo dost nachytá z velké neznalosti, tkž např. stím težkým motorem bych to tak nehrotil. 2.5V6 stejně jako pětiválec nad přední nápravou nejsou zdaleka takovej problém, ja se může zdát...
    Samozřejmě, že 147 1.6 se "vyblbnu" na okresce třeba trochu víc( zato na dálnici při 130km/h točí 4000ot.), ale stím dieslem, to je lahoda jezdit, doporučuju...
    do alfy JTS, V6, 2.4JTD...na TS si taky nemůžu stěžovat, ale to je risk asi no, ikdyž já osobně ani mé okolí jsem nikdy problém neměl...
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 27.07.06  13:32

    « Re: 2.0 jts vs. 2.4 jtd

    v AR klubu si nikdo na 2.4JTD zatím nijak výrazně nestěžoval (tedy pokud vím)... jen bych si ověřil tu převodovku - diesela, který při 130km/h točí 3.000ot. bych si vážně nekoupil. Na dálnici to budeš muset strašně točit, když budeš chtít jet trošku rychleji (třeba moje Stilo 1.9JTD jede při 3.000ot cca 150km/h).
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 27.07.06  13:16

    « Bez nadpisu

    rradik:U nás ve městě 2,4ku jeden floutek má a docela si to chválí,tak bych v tom problém neviděl.Di do toho ;-)
    Magic:No trošku to honim.I když začnu jakože fpoho,tak to stejně ve finále nevydržim a zvyšuju....
    S těma kolama to vylezlo tak o tři litry.Tam kde normálně přibržďuješ,tak stačí sundat nohu z plynu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.07.06  10:29

    « 2.0 jts vs. 2.4 jtd

    bohuzel mi nikdo zatim neodpovedel..tedy - vyhledove bych chtel 156 SW,posledni rocnik vyroby, 2.4 JTD multijet 6st prevodovka..ale stoji 156tka s timto motorem tak zaprd jak pise ten redaktor? o JTS jsem puvodne uvazoval,ale ja jsem dieselovej.. nebo je JTS opravdu idealni motorizace pro tuto alfu? ... nova 159 me uz tak nelaka (hmotnost)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.06  10:02

    « Re:

    jj do 7000ot .. proto si porizuju aut as 16V motory ... ty to maji radi .. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.06  09:46

    « Re: 2.0JTS

    zmulin: tak to tomu asi dáváš hodně na pr..el! Ale ta spotřeba je asi hodně daná aerodynamikou (kola na střeše, rakev). To dělá kolem 2 l/100 km úplně v pohodě).
    mura11: motor TS 16v jede nějak do cca 3.500/min, potom tě "nakopne" a plynule táhne až k hranici 6.300/min, potom začne padat. Největší věci se ale dějí právě v rozmezí 4.000-6.000/min. U JTS je to obráceně - nějvětší moment je v pásmu 2.000-4.000/min, takže motor se kolem 6.000/min chová trochu jako by umíral. Podle mého názoru je tento průběh lepší, protože se s autem dobře předjíždí a prakticky není nutno neustále podřazovat a hnát jej do otáček. S tím souvisí i spotřeba, která mi vyšla o téměř 2 l/100 km nižší než u TS při srovnatelném stylu jízdy (s TS jsem jezdil pianko přes 9 l s JTS pod 8 l, ale při razantní jízdě sežral TS klidně 14 l a JTS nikdy nepřelezl 11 l/100 km). Co se týká zrychlení a dalších dynamických hodnot u 156, přišlo mi to v součtu obdobné u JTS jako TS (stovka kolem 8,2 s, maximálka kolem 220 km/h). Nárůst cca 10 koní jsem nějak výrazně nezaznamenal, jen je JTS evidentně podstatně silnější hlavně v nižším a středním pásmu otáček. Není mi známo, že by motory JTS postihovala taková úmrtnost jako TS, ale na druhá straně je ojetá 156 s motorem JTS podstatně dražší než s motorem TS.
  • 00 Reagovat !

    foto zmulin

    zmulin 26.07.06  14:13

    « 2.0JTS

    Já osobně 2.0JTS SW kupoval loni lehce ojetý (32 000km) a po faceliftu.Přesto,že si každý stěžuje na velikost kufru,tak nás celkem pohodlně odvezl ve čtyřech chlapech například na Lago di Garda včetně čtyř kol na střeše.Jelikož jsem se vykašlal na spotřebu,tak sme dosáhli průměrky 104km/h (což znamenalo většinu cesty kolem 150 a v maximálce jsme párkrát sáhli na 180) a průměrné spotřeby 12,2l/100km.Pro příklad ve třech na podobné trase pro změnu s rakví na střeše cestou na lyže a o 20km/h vyšší průměrkou to žere 9,5l/100km.
    Samozřejmě to nejsou hodnoty srovnatelné s dieselama,ale než bych projezdil rozdíl v ceně nákupu se srovnatelně výkonným ropákem,tak už budu mít pravděpodobně vozidlo jiné.
    Osobně jsem najezdil 35 000km(v součtu tedy 67 000) a jediný nároky na servis byly zatím 5000 včetně práce za výměnu předních horních ramen,která odešla po trefení rúzných děr ve vysoké rychlosti,takže se není čemu divit.Známe naše silnice :'-(
    Olej to samozřejmě žere a to celkem dost.Mě zatím asi 8L,takže něco přes 2L na 10 000.Na druhou stranu se ani nedivim,páč jsem celkem často u omezovače.
    Poslední co mě potkalo byla svítící kontrolka airbagu,což stálo v servisu 250kč(diagnostika plus vyčistění kontaktu).Italský zlato holt trochu koroduje ;-)
    Pokud všechno sečtu a podívám se i okolo na své přátele,tak můžu říct,že vlastním jedno z nejživějších a nejspolehlivějších aut a to zahrnuji jak naší,tak Německou,Japonskou,či Americkou konkurenci.
    Navíc mi zkuste někdo najít v historii Alfy nějakou svolávací akci týkající se závad ohrožujících životy jako brzdy u Mercedesu,nádrže u Astry,nebo třeba i možnost vznícení izolace u Ford Transit (i když tam šlo spíš asi jen o jistotu)
  • « 00 Reagovat !

    foto mura11

    mura11 26.07.06  12:19

    « Re: Re:

    to magic
    ...dnešní motory JTS řadím v současné době na vrchol techniky, jsou výkonné, úsporné a přitom mají super průběh momentu v nižším a středním pásmu otáček...
    predpokladam spravne, ze mezi tyto motory nepatri 2.0JTS ze 156ky?
    bohuzel jsem nemel moznost tento motor vyzkouset, ale co jsem se docetl a slysel, ma pry podoubnou charakterisitku prubehu tociveho momentu a vykonu jako 2.0TS 114kW
    protoze me AR156 2.0JTS laka, potreboval bych zjistit jak to vlastne je
    pripadny komentar jak si 2.0JTS stoji co se poruchovosti tyce, co zlobi atd. by byl bezva
    diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.06  20:43

    « Re:

    No, je z toho cítit, že ten člověk měl Alfice taky kdysi rád a proto je dneska možná trochu přehnaně kritický (debimetry zlobí stejně i na Škodovkách, BMW, Audinách, atd., to samé platí o elektronických plynových pedálech - resp. jejich servoovládání a vůbec o elektronice Bosch jako takové, také o VTG a všech dalších věcech, které jsou užívány i jinými výrobci).
    Ale musím mu celkem v principu dát za pravdu - s Alfou to jde od toho roku 1987 z prudkého kopce a čím novější model, tím méně důvodů, proč jej vlastnit.
    Obecně je naprostá většina dnešních aut mnohem problematičtější než auta 90. let, což je způsobeno zejména přebytkem elektroniky (často zbytečné). svůj díl asi mají i přísnější exhalační normy, ale myslím si, že je to spíš sekundární. Zatímco systém Bosch L-Jetronic byl takřka nesmrtelný, Bosch Motronic ME 7.3 nefunguje tak, jak by měl, téměř nikdy a vezmeme-li na diagnostiku 10 aut po cca 150.000 km, silně pochybuji, že najdeme 2, která budou zcela a úplně bez závad. Možná to souvisí i s tím, že auta jsou za stejné peníze mnohem "nadupanější" a automobilky si rozdíl v marži vybírají v servisu. Nevím.
    A zásadně nesouhlasím s proklamováním TS 1.8 16v, protože závady na klice jsou stejný jako na 2.0, akorát se tam ještě občas přidávají problémy s hlavou.
    Motor TwinSpark 2.0 8v byla prostě ve své době totální bomba a byl téměř nezničitelný, bohužel na 75 bylo vad jako nastláno (hydraulika zadní části, převodovka - hlavně dvojky a zpátečky, kardan, ventilace je dodnes mojí noční můrou). Ale spíš to tomu autu člověk odpustil, protože ještě dneska je jeho ovladatelnost prostě špičková a to nehovoříme o verzích V6 nebo 1.8 turbo, které byly fakticky bombastické. nebyl to systém Transaxle (poprvé použitý na Moravě v autě Lidovka), to měly např. Porsche 944 nebo 928 (spojení motoru a převodovky pevnou rourou), ale to je jen detail. Taky ne náhodou se na trhu ojetin 75 prodává podstatně dráž než 155 a v podstatě za stejný peníz jako mnohem novější 156. S tím, že BMW má náskok v jízdních vlastnostech proti 156 nesouhlasím, ale je to asi věc názoru. i já jsem celkem znechucen tím, jak Fiat pohřbil Alfu Romeo, ale je to holt daní za prosperitu. Navíc dnešní motory JTS řadím v současné době na vrchol techniky, jsou výkonné, úsporné a přitom mají super průběh momentu v nižším a středním pásmu otáček. Ale u tanku 159 už je asi fuk, co tam je za motor...
    Každopádně se tyhle nový modely prodávají velmi dobře a my staří Alfisti utíkáme do Japonska. Inu, změna je život.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.06  12:58

    « Bez nadpisu

    Vytáčam ju sem tam až do 7000 ot. Od 4000 ot. až do konca ťahá ako čert. Teraz v týchto horúčavách s permanetne zapnutou klímou sú ale problematické otáčky do 2500 - 3000. 1,8 TS je do tohoto rozsahu málo pružný. Motor 1,6 TS čo mám v 147 sa mi javí citeľne v nižších otáčkach pružnejší.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.06  10:56

    « Bez nadpisu

    7000 otacok? >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.06  10:10

    « Re:

    do omezovace ... a to i nekolikrat behem dne ... mam to rad >:D
    proto jsem zavrhnul naftaka :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.06  10:04

    « Bez nadpisu

    ...sakra ja mam teda 1.8 TS a aj tak sa posral...
    ...no darmo tu alfu som kupil srdcom...
    ...len by ma zaujimalo ze ak to opravia v tom servise, daju novu kluku...v podstate su tam nove kruzky, tesnenia a co ja viem co este, pretoze motor bol komplet rozobraty, ci to bude uz fakt dobre a vydrzi ten motor aspon do nejakych 250 tis. km...
    ...vy co mate 1.8 TS do kolko otacok si dovolite vytocit Vase krasavice? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.06  08:56

    « :o)

    "Záleží hodně na tom, zda je ještě z Itálie, nebo již od nás z Jihlavy. "
    pan Vaculik je proste sprimar ... proc to taha a prodava, kdyz je to taklovej strep :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.06  08:47

    « Bez nadpisu

    tak link nefunguje..tady to je
    Dotaz
    Sním o Alfě 156 a naskytla se mi možnost dvou Alf 156, první je 2,0TS z roku 2000, najeto 105tisíc, druhá 2,4JTD z roku 2000, najeto 95 tisíc. Obě byly trochu havarované, pouze blatník, přední příčka, světlo a nárazník, což se mi nejeví jako překážka koupi, spíše naopak.
    O Alfách jsem si načetl vše, včetně vašich příspěvků na TipCars.com. Vaše rada zní, nekupovat Alfu, co má najeto hodně přes 100tis. Proto můj dotaz zní. Ano/ne a pokud ano, tak jakou. Preferuji TS před JTD (známe problémy se vstřikováním).
    Sám vlastním Mondeo Combi 1,8 16V z roku 1997 (najeto 115tis), ale srdce volá po Alfě, rozum velí nechat Mondeo, které je velmi zachovalé a nemá vady. Vlastně bych si chtěl po letech udělat radost.
    Díky za odpověď
    Vojtěch V.
    Odpověď
    Alfa Romeo 156Vážený pane.
    Velmi mne to mrzí, ale následující moje hodnocení bude dosti kritické. Jakákoliv kritika Alfy Romeo mne velmi mrzí, protože tato značka bývala takřka mojí životní filozofií. Levné, zběsilé, emocionální, protiváha snobským (a bohužel naprosto nepřekonatelným) BMW, jízdně impotentním Audi a VW, nudně spolehlivým šedoplastovým „Japoncům“. Alfa Romeo je podle mne auto, které nemusí být precizně dílensky zpracované, může i trochu zlobit, reznout, mít různé vrtochy, ale musí stále ďábelsky jet do posledního dechu.
    Kdysi naprosto dostal mne typ 75, dnes ho již málokdo zná, poslední pravá alfa, transaxle (převodovka vzadu), kotouče u rozvodovky, předek pružený torzními tyčemi. Proti tomu, co šlo s tímhle autem dělat, je třetí díl F&F Tokyo Drift cvičení mladých svišťů. Tehdy byla alfa technicky lepší (naposledy) než BMW a stejně kvalitní (také naposledy). Jeden můj známý je Rus, ne mafián, ale poctivý a dnes již celkem úspěšný podnikatel ve stavebnictví. V jeho vzestupu velmi mu pomohla Alfa 75 2,0 8V Twin Spark (108 kW), se kterou jezdil takřka celá devadesátá léta z ČR do Ruska a zpět. Skoro na konci jejich společného soužití je zastavili na Slovensku policajti a nevěděli, čemu se divit dříve. Jestli tomu, že jel 221 km/h, nebo tomu, že měl v autě tunu cementu. A kdyby ještě věděli, že alfa s původním motorem měla v tu chvíli již najeto 520 tisíc km, asi by se nechali dobrovolně hospitalizovat na psychiatrii.
    Alfa Romeo 156Osmiventilový Twin Spark měl již v roce 1987 proměnné časování ventilů (Honda 1990, BMW 1991, M-B 1992, Opel a Lada dodnes ne) a vydržel navěky. Rozvody měl hnané řetězem. Ten, kdo z něj v roce 1995 udělal 16V šmejd by měl sedět.
    Opotřebení klikového hřídele a příslušných ložisek bývá často sváděno na zanedbanou údržbu, nedostatek oleje, nesprávný olej atd. Je pravda, že tento motor olej žere již jako nový (má totiž velké vůle, aby se snadno vytáčel), ale mnoha lidem se kolem sto tisíc zadřel (+ klika ven blokem jako pozdrav z Itálie) i když olej doplňovali a pravidelně měnili a nikterak na něm nešetřili (Selenia Racing nebo jiný 10W-60 ekvivalent).
    Když se Twin Spark nějakým nedopatřením zapomene do sto tisíc vylágrovat, jistě jej postihne nějaká jiná závada. Třeba se zanese karbonem variátor proměnného časování ventilů, čímž se vám Alfa TS změní na Ritmo TD, alespoň co se hlasitosti klapotu týká. Nebo se potká poté, co praskne jeden ze dvou ozubených řemenů (to je také italský bonus, dvakrát větší pravděpodobnost průšvihu), první žene rozvody, druhý vyvažovací hřídele. Vyvažovací hřídel ráda přispěje svojí trochou do mlýna tím, že se zadře. To pak řemen praskne hned a ochotně. S rozvody nejlépe vyměnit i plochý řemen a jeho napínací kladku, že.
    156 TSTwin Spark znamená dvě svíčky na válec, celkem tedy osm. Ty čtyři jsou normální, ale další čtyři malé motocyklové. Sada originálních stojí 10 tisíc Kč, nahraditelnost je problematická. Ano, existují levnější svíčky splňující potřebné parametry (Denso), ale některé TS po jejich montáži na protest houpou a škubají a nehodlají toho nechat.
    Víte, že i benzínové motory mohou mít měřič hmotnosti nasávaného vzduchu, tzv. váhu? Tak Twin Sparky jí mají. Ale když odejde u dieselu, neděje se nic až na to, že netáhne. Kdežto benzínový motor pak běží na chudou směs, která se spaluje za velmi vysokých teplot. Písty a výbrusy pak doslova hoří za živa. Že motor sám sobě připravuje pekelná muka, však často ani nepoznáte. Závodníci vědí – na chudou směs to jede nejlépe, takže TS v agonii táhne jako o život. A nepravidelný volnoběh také není u alfy rázné varování, protože jej mívá i z deseti jiných důvodů.
    Znalci automobilové techniky možná namítnou, že podobné problémy jsou prostě u sportovních vozů normální a je nutné s nimi počítat. Jednak jim budu oponovat příkladem Hondy a BMW, za druhé se mi ani nezdá, že 2,0 TS 16V za své vysoké nároky předvádí náležité divadlo. Možná tak Euro II verze do r.v. 1999 (114 kW, spotřeba běžně 9 l), ale určitě ne Euro III (110 kW, spotřeba běžně 11 l). Ani jeden nejede jako vzpomínaná 75 TS a už vůbec ne jako třeba boxer 33 1,7ie 16V (95 až 101 kW). Ano, šestnáctiventilové třiatřicítce, jsme všichni alfisti odpouštěli úplně cokoliv od prasklé žárovky po zadření, protože když jela byl to prostě masakr. Jen 950 kg čisté zběsilosti, třílitry musely kapitulovat, rozjet se za octavií či passatem bylo nemožné, aby do nich člověk nevrazil. Z podzemní garáže neuměla vyjet bez třímetrového skoku.
    AR 156 TSMožná teď s nadějí čekáte, že Vám doporučím tedy alespoň tu druhou krasavici – 156 dieselovou. Ale ani to nemohu. Pětiválec vskutku monstrózně tahá z nízkých otáček. Škoda, že to nepochopila pětistupňová převodovka, která je nesmyslně krátká, při 130 km/h točí ten lokomotivní motor již 3000 min-1, jako devadesátikoňová oktávka. To platí pro výkonové verze 99, 101 a 103 kW, od roku 2002 nabízená 110 kW již byla spojena se šestistupňovým ústrojím. Těch je však na trhu ojetin minimum.
    Zatímco 1,9 JTD ve verzi 77 kW má ještě bezproblémové turbo s regulací obtokem, tak 81 či 85 kW verze čtyřválce a všechny pětiválce mají již typ VGT, čili s naklápěcími lopatkami. Když zatuhnou, tak motor buď zoufale netáhne, nebo náhle padá do nouzového režimu.
    Mamutí síla 2,4 JTD dohání k zoufalství dvouhmotový setrvačník, z jehož pružin často nadělá šrot. Jezdit s ním v tomto stavu nelze, nový stojí přes 20 tisíc Kč a na vrakovišti žádný dobrý nenajdete.
    Alfa Romeo 156 2,0 T.S. vs 2,4 JTDHmotnost motoru zase dohání k zoufalství lichoběžníkovou přední nápravu, zejména pokud někdo nasadí širší kola a nedodrží ET. Stačí o pár milimetrů a namáhání čepů spodních i horních ramen násobně vzroste. To je vlastnost všech lichoběžníkových náprav (A4, Passat, Primera, Civic do 6G), naopak pseudo McPhersonny na to zas tak moc citlivé nejsou.
    Tak ve 150 tisících km by to chtělo vyměnit vstřikovače CR, což máme 5 x 6000 Kč (Bosch Exchange). A tolik málokdo vydá dobrovolně, takže někdejší tichá JTD jsou dnes často pěkné traktory riskující akutně propálení pístu. Tak na 5000 Kč dnes vyjde přetěsnění (s testem na stanici) vysokotlakého čerpadla Bosch CP1, téct začne většinou tak po 200 tisících km. Záleží hodně na tom, zda je ještě z Itálie, nebo již od nás z Jihlavy.
    Když Alfu 156, tak motor 1,8 T.S., který má spodek z Fiatu a vylágrování ani vysoká spotřeba oleje jej většinou nepostihují (ostatní vady TS ano). Pozor však na to, že do roku 2002 měly verze 1,6 TS, 1,8 TS a 1,9 JTD vpředu plné brzdové kotouče, což je fakt ostuda.
    Autor: Martin Vaculík
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.06  08:44

    « poradna tipcars

    obsahla kritika alfy..
    [odkaz]
    ..vyhledove premyslim o 2.4 JTD (multijet),je to vazne se 156 az tak spatne? nebo je to jen vycet toho co vse se "muze" stat ? sam mam octavii a recenze jeji spolehlivosti dokaze byt take zarazejici,ja presto nic krome drobnosti neresil..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.07.06  07:56

    « Bez nadpisu

    Patrim mezi ne... :P
    Po tech dvou letech uz to ale beru s humorem. Magic ma pravdu, je mi to lito, ale vyhodil si ty penize do luftu... Ja to tenkrat resil vymenou celyho motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.06  22:03

    « Re:

    dano: Jasně, zcela chápu, že věříš víc autorizovanýmu servisu než kecům nějakýho pomatence na webu. Na tvém místě bych asi nejednal jinak s jedním malým rozdílem: zkusil bych vznést dotaz v diskusi na www.alfaromeoclub.cz. Je tam bohužel pár lidí, kteří si tím prošli :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.06  17:05

    « Bez nadpisu

    magic sak si pamatam...ale ked v autorizovanom servise povedia ze kluka ide vybrusit...a aj ju vybrusili a ze bola dobre vybrusena ze to sedelo ako serbel na zadku...ani skrutena...iba skrabnuta od rozsypaneho loziska....tak ja som im akosi uz nechcel do toho kecat...Heh...ale aj mechanik sa zdal vcelku inteligentny a veci sa vyznajuci clovek...
    Toz platil som okolo 43 000 ked sa dala kluka brusit...takto sa to navysi...lebo kluku treba novu...a oni sa budu na cene nejakou castou podielat...cize v konecnom dosledku sa oprava aj tak bude pohybovat tak ako si pisal ty...
    ja len dufam ze ked sa to opravi tak to nebude trhat ako som spominal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.06  00:08

    « Bez nadpisu

    Weslake: jsi si tím jist? Já mám pocit, že ne, ale rozhodně bych se o to nehádal. Myslím si, že vodní pumpa je ta zadní řemenice na 3 šroubech, ne? Ale je fakt, že nad tím je ještě jedno kolo rozvoďáku, který jsem vlastně ani nezkoumal, k čemu je. Vodní pumpu jsem z toho v životě vyndanou neviděl, takže možná blábolím nesmysly. Ropáci jsou trochu mimo mě...
    dano: Dyť jsem ti psal, že tu kliku nevybrousíš. No co, teď už to víš. Moc bych se nedivil, kdyby olej. čerpadlo bylo v pořádku. U spousty aut není klika brousitelná, s tím nic nenaděláš. A ty, co kliku brousitelnou mají, ji mají zase těžkou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.06  20:30

    « Re: Re: Re:

    Vodní pumpu 2.4 jtd skutečně pohání rozvodový řemen :-) a olejové čerpadlo řetěz (včetně vyvažovacího hřídele v bloku motoru) :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.06  15:58

    « Neni servis, jako servis

    Tohle vypada na s gustem odflaknutou praci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.07.06  14:57

    « Bez nadpisu

    dal som opravit tu zadretu kluku...v aprili som tu o tom pisal...
    ale stala sa taka vec ze po skusobnej jazde, ktora cinila zhruba 30 km sa opat zadrela...tak som im to zaniesol opat do servisu...mechanik bol z toho prekvapeny - aj sklamany...on sam na tom vral najazdil okolo 10 km po oprave...
    tvrdil ze asi bolo nefunkcne olejove cerpadlo...Ale nejde mi do hlavy ako moze mechanik iba "vizualne" skontrolovat olejove cerpadlo a bachnut ho tam naspat...nie je na to nejaka skusacka?...vraj pozrel iba nejaky "ventil" co je na tom olejovom cerpadle a ten bol v poriadku...
    a este...opravoval to autorizovany servis fiat...teda vlastne to stale opravuje...
    ...no a este ked som na tom jazdil tych 30 km ja...tak v otackach okolo 3500 bolo citit dost silne trhnutie...to mi odovodnoval tym ze by sa patrilo vymenit sviecky...lenze sviecky su predsa tie iste co boli aj pred zadretim a vtedy to netrhalo vobec...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.07.06  07:10

    « Re: Re:

    nechci se hadat,ale jste si jisty ze je vodni pumpa u 2.4 JTD pohanena pres drazkovyna remen a ne pres rozvodovy remen?
  • 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 20.07.06  21:49

    « Bez nadpisu

    o.k.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.06  01:20

    « Re:

    ee, je to standardní Lančácká konstrukce = vodní pumpa je hnaná plochým drážkovaným řemenem a olejový čerpadlo je na klice.
  • 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 17.07.06  23:13

    « Bez nadpisu

    to RHK: no, vodní pumpu měnit nemusíš, ale je podle nákresů hnaná rozvodovým řemenem, samozřejmně pokud se bude přidírat tak ti zničí rozvodový řemen a tím i motor. Takže je to jen na tobě, jestli ji vyměnit či ne. Olejové čerpadlo se zdá, že pohání kliková hřídel, mám jen ricambi CD a podle nákresu to příliš nepoznám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.07.06  20:43

    « 156

    Zdravim alfisty.Nevíte jestli má 156-ka model 03 systém uchycení dětské sedačky Isofix? a nezná někdo link na italský internetový bazary?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.07.06  14:48

    « Re: Re: PROSÍM O RADU - ALFA ROMEO 156

    ja mám síce 147 /sport/ 88kW spotreba medzi 8-9 litrov čo až taký rozdiel nie je...ale čo sa týka tej radosti z jazdy....iné auto už nechcem....dúfam ,že to nezakríknem....kam sa hrabú tie Oktávky, Golfy čo Megany... 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.06  10:33

    « vodni pumpa

    musi se u Alfy JTD menit pri vymene rozvodu i vodni pumpa?
    a nevite jestli je olejove cerpadlo u 2.4 JTD pohanene retezem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.06  12:07

    « Re: PROSÍM O RADU - ALFA ROMEO 156

    Ja sam mam JTD 85 kW a uplne mi staci Spotrebu mam okolo 7 litrov a to jej davam pekne zabrat. A pri dnesnych cenach paliv by som nechcel tankovat benzin.
    Inak jazdit na Alfe je to asi jedine co ma v poslednom case este bavi >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  19:59

    « Bez nadpisu

    Když nemáš peníze,tak si tu alfu radši nekupuj protože ty případný investice do ní bys nemusel rozchodit.Já nevím,ale s tou "hrkačkou" 1.9D musí být svezení leda tak pro masochisty.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.07.06  14:26

    « PROSÍM O RADU - ALFA ROMEO 156

    Ahojte, měl bych na vás pár dotazů ohledně nákupu auta. Do konce roku plánujeme koupit ojetý vůz, hodně se mi líbí AR 156. Na netových stránkách jsem našel tento typ a zjišťuji, že se těší velké oblibě. Chci se zeptat, kolik "žere" 1.9JTD při normální předpisové jízdě a dále pak rychlejší (nemyslím tím žádné extra závody - hrátky na piráty silnic, ale spíš svižnější rychlejší jízdu, s občasným překročením zákona). Do kolika km se vyplatí koupit toto auto? Má smysl jít pod r. v. 2000? Jaké jsou nejčastější závady tohoto auta? ... A ještě takové srovnání - měli jsme limit do 150 000 Kč, ale u tohoto auta budu muset připočítat min. ještě 30 000. Je to celkem dost peněz (alespoň pro mě). Tak jsem ještě na netu našel Peugeot 306 kombi 1.9D r.v. 2002, najeto 125 tkm, cena 125 000 Kč. Pro kterou variantu bych se měl přiklonit? Děkuji za Vaše odpovědi. MiD
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.07.06  16:37

    « ventilator

    chlapi ma niekto z vas skusenost s vyberanim ventilatora co fuka vzduch do kabiny (ten co je za protipoziarnou prepazkou, neviete niekto ako ho odial dostat von aby nebolo treba vypustit klimu????) auto je 166 V6
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 05.07.06  20:33

    « Re: alfa 146

    Jedině TS 1.6 - 2.0 co nejmladší, netuněnej a servisovanej kus. Boxery nebrat, technika 33 v novým kabátě i s neduhama.
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 05.07.06  20:30

    « Re: dobry servis neznackovy v praze

    Ve Svahu 1038, 147 00, Praha 4, +420 241 43 2642, název si najdi na netu. Budeš to mít od profíků a za lidovku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.07.06  07:51

    « alfa 146

    Chtěl bych si koupit alfu 146, ale popravdě mam z toho trošku obavy. >:D Máte někdo s touhle károu zkušenosti a poradili byste? Chtěl bych 1.6, ale nevim jestli je lepší boxer, nebo twin spark. Někde píšou že ts jsou lepší, jinde zase že to jsou totální šmejdy, tak nevim. Budu rád, když se podělíte o svoje zkušenosti a poskytnete mi nějakou radu. Muj
    e-mail je ogarpetr@seznam.cz Díky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.06.06  18:41

    « Bez nadpisu

    to nvim...zkusim se optat servisaka....diky za tip
    jednomu znamemu to dela na Fiatu Marea a ve Fiatu neprisli na to co to dela.... :(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…