Alfa Romeo

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo

  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 19.10.06  13:49

    « Re: Re: Re: Hmmmm

    To rebby: jo, každý musí začít sám u sebe, to je pravda. Zatím třídim odpad a mám v autě funkční kat. Do města a pro život mám Pandu, na na zábavu starou alfettu. K tomu systému EGR, ten zajišťuje částečnou cca 10% recyklaci výfukových plynů, tj. vede je zpět do sání. Je to berlička, která snižuje výkon na úkor paliva a opotřebení motoru. Nevěřím tomu, že EGR zachrání svět, spíš se dá polemizovat o marketingu. Důležitý je katalyzátor nebo filtr pevných částic.
    To tomaz: 2001 bude mít podle mě na 100% E3, no a hlavní hmatatelný rozdíl je - lambda i za katem = obtížný elektronický tuning motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.06  09:58

    « Re: Re: Hmmmm

    u egr systemu se uvadi ze umoznuje posunout vykonovou krivku do vhodnejsich otacek. je to mozne?
    jeste mam jeden dotaz, nebude nekdo vedet jaky motor se montoval do AR156 2.0ts v roce 2001? jestli to byl euro2 nebo uz euro3. pripadne jaky je mezi nema rozdil. myslim technicky rozdil, jine casti atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  22:47

    « Re: Hmmmm

    Rebby - ne, vždyť píšu, že máš pravdu a že opravdu musíme začít každý u sebe. Já měl na mysli spíš tu technickou drobnost - EGR systém "vyčistí" už tak čisté benzinové auto tak nepatrně, že jeho nepřítomnost změříš jen velmi přesnými přístroji. Rozdíl s- a bez- je prostě téměř nepatrný. Zato stárnutí dieselových motorů, jejich problémy se vstřikovači, čerpadly a nedejbože tuningem jsou opravdické ekologické bomby. O filtru pevných částic jsem již psal.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  18:18

    « Hmmmm

    huml76: Rikam, nechci flame. Ted zacinam litovat toho, ze jsem se nechal unest a vubec jsem tady neco napsal o ekologicke strance veci... Ne ze bych byl potrefena husa, ale ta otazka neprimo na me smerovala, proto Ti odpovim. Auto nemam, do prace jezdim kazdy den metrem a nasledne 3 zastavky tramvaji. O tom, ze si auto koupim uvazuju. Chtel bych starsi Alfu 147 a to je duvod, proc na tyhle stranky chodim. Rozhodne tu nechodim proto, abych tu vedl chytre reci o tom, jak maji vsichni nechat auta doma a jezdit na kole... Ne, proto opravdu ne. Ale proste patrim k tem "naivnim", co donesou do kontejneru na plasty PET lahve, auto nemejou u potoka, vyjety olej nelijou do kanalu a na jezdeni centem mesta bych si nekoupil 4 litrovy offroad (byt to na prazske silnice obcas potreba je). Pokud se Te me chovani dotyka, pak se omlouvam. Nenutim Ti ho.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  16:27

    « Bez nadpisu

    tak se pochlub rebby cim jezdis???
    me zase fascinujou lidi, ktery rvou o ekologii, ale nevedi jak vypada MHD a doma maj stary auto s emisema trajektu
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.10.06  15:26

    « Bez nadpisu

    ja mam teda EGR ventil v poradku a chip nemam ,ale obcas ,kdyz to z krizovatky poradne rozjedu a podivam se za sebe ,tak je mi temer stydno :(
    taky si to poradne zakouri...
    a kdyz potkam chipovanoum ochcavku 1.9 TDI tak teda huli mnohem vic nez ja a ze tech chipovanych aut jezdi cim dal tim vic....podle me by chipovani melo byt podmineno tim ze motor potom musi splnovat emisni normy....coz si myslim ze vetsinou snad je ale je zase pravda ze chipla ochcavka bude znecistovat podle me mene nez nejakej starej vyrachtanej diesel ,kterej proto aby usetril jezdi na fritak michanej kdovi s cim...
    mozna by nebylo od veci kdyby chlupaty meli nejake prenosne merice emisi a mohli auto rovnou odstavit jako nezpusobile pro provoz na pozemnich komunikacich
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  15:02

    « Hmmmm

    magic: Nechci vytvaret nejaky flame, ale opravdu si myslis, ze je pristup: "Oni delaj sracky, proto muzu taky", tim vhodnym? Ja nejsem zadny sileny ekolog. Jen se mi proste nelibi, kdyz si kazdy mysli, ze jeho osobni odpovednost je malickost. Ono totiz ten celek je slozen jen z malickosti. To je vsechno, co jsem tim chtel rict. V zadnem pripade jsem nikoho nechtel nastvat, urazit ani osocit. Proste si myslim, ze by kazdy mel zacit u sebe. To je vsechno.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  14:24

    « Re: Hmmm

    Rebby: hezké, moc hezké. Máš samozřejmě pravdu. Taky do auta vrátím EGR ventil! Přesně v okamžiku, kdy prasatům, co na Octaviích TDI a Passatech TDI "čipují" ECU tak, že se za novým autem valí oblaka černýho dehtu, zuráží někdo pařáty. Až budou pro nový dieselový auta stejně tvrdý předpisy jako pro benzinový - potom opravdu ten EGR na svý auto vrátím. Do tý doby ne.
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 17.10.06  13:44

    « Bez nadpisu

    samozrejme mas castecne pravdu, ale kdyz srovnas emise 1.6 bez egr ventilu a jakykoli 1.8, natoz pak 3.0, bude na tom 1.6 porad lip.
    pokud se chces bavit o zivotnim prostredi, je treba vyrazne omezit hmotnost aut a vykony motoru. dokud budou na trhu lamba a GTA, nech 1.6 bez egru spat :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.10.06  10:37

    « Hmmm

    OT - Timhle pristupem si sereme do vlastniho hnizda, mily Gtv6... Opravdu Te nezajima, co budou dychat tvoje deti a deti tvych deti? Zni to jako populisticka rikanka, ale pred sto lety taky vetsina populace neumirala na rakovinu, ze...
  • « 00 Reagovat !

    foto gtv6

    gtv6 16.10.06  21:10

    « Re:

    EGR - ucpat nebo odmontovat, pokud je otevřený, pokud je zavřený neřešit. Zkusmo zajet na emise, za stovku to změří a pokud jí jede kat bude to v normě, ale jestli sestra symaptizuje s greenpeace tak ho určitě bude chtít opravit......
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.10.06  13:02

    « Bez nadpisu

    ja jsem si myslel ze je to tohle... segre odesel na astre. ale tvrdili ji, ze to zvysuje spotrebu a snizuje vykon. znamena to snad, ze je stale otevrenej? tzn. ze recykluje ty splainy? nebo je naopak zavrenej, coz by melo opacnej efekt, doufam...??
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.10.06  12:55

    « Bez nadpisu

    egr ventil pousti do sani spaliny na opetovne spaleni...jeho hlavni ucel je zlepseni emisnich udaju......a tobe nefunguje?
  • 00 Reagovat !

    foto Ted

    Ted 16.10.06  11:40

    « poradite?

    chci se zeptat jakou funkci ma egr ventil a zda je nutne jej vymenit, nebo se na to vykaslat?? diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.10.06  07:38

    « Bez nadpisu

    Prosim vas, potreboval by som poradit, ci sedi remenica vyfukovej vacky na 2,0 TS 16V aj z nejakeho ineho talianskeho auta. Trebarz z Fiata bravy 1,8 GT, alebo niecoho ineho? Su rozmery a uchytenie identicke aj z mensich objemou? ( 1,6 1,8 TS...)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.10.06  21:15

    « Bez nadpisu

    I po změně čísla originál zůstává v e-peru
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.06  10:29

    « pro vsechny

    tak ok....vsem dekuji za rady...nakonec jsem rozhodl po nekolikdennim premysleni ze tam necham stvajici prevodovku.....musim bohuzel prekousnout to ze mi to toci o 1000 vic.....takze nebudu jezdit 200 ale pouze 180 Smile ....ale to nevadi...po dalnici vubec nejezdim a 50/90/130 to zvladne....
    a zase mam sprintera...na krizovatce nepotkam moc aut co by mi ukazali vyfuk Smile a spotreba je navzdory vetsim otackam vice nez prizniva a tak moje posledni slovo je : NEVYMENUJI .... Smile
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.06  08:01

    « najde se?

    shanim stale nekoho z Hradce Kralove a okoli kdo ma alfu 2.4 JTD 100kw abych si overil funkci prevodovky....kolik to toci na jednotlive rychlosti....prosim prosim...
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.10.06  07:57

    « Bez nadpisu

    jo tak me to vadi :-) takze kdyby nekdo chtel zkracenou prevodovku na 2.4 JTD...treba pro zavodeni do vrchu :-) tak je k dispozici :-) zrychleni to ma uzasny :-) ale na dalnici to moc neni :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.10.06  22:55

    « Re:

    Může se jednat o standardní převodovku, které někdo zkrátil stálý převod. U některých vozů velmi žádaná a drahá záležitost. jestli ti to vadí nebo nevadí si musíš rozhodnout sám.
    To, že číslo momentálně neexistuje nemusí nic znamenat, čísla se pravidelně mění.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.10.06  19:36

    « Bez nadpisu

    takze mam pro vas vsechny rebus...sehnal jsem typka kterej by me prodal prevodovku z 2.4 JTD a kdyz mi poslal cislo,tak ma malem mrsklo....to cislo je stejne jako to moje cislo....tak mi tedka vysvetlete ,proc mi to tolik toci :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  22:23

    « Bez nadpisu

    no prave..a co s tim?..... :(
    nevite nahodou kde je by to cislo melo byt napsane....tohle cislo jsem opsal z diferaku...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  21:37

    « Re: Eper?

    Tak tohle číslo mi teda EPER vůbec nenašel. A ani u Fiatu nebo Lancie...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  21:22

    « Bez nadpisu

    no tak prej to neexistuje :(
    resim co to je za prevodovku co mam v aute.....
    mam AR 156 2.4 JTD...melo by tam pry byt cislo 46435797 ale ja tam mam
    46433289 a vubec nevim od jake to je motorizace....je nejaka kratka....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  20:55

    « Bez nadpisu

    Richie-HK: není problém. Napiš co potřebuješ.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  19:20

    « Eper?

    Je tu nekdo kdo by mel Eper nebo nejaky podobny program a byl by ochoten mi zjistit jednu vec? Mam v Alfe prevodovku z jineho auta a potrebuju zjistit z jakeho...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  07:51

    « Bez nadpisu

    lepsi to bude tady :)
    [odkaz]
    uz jsem si ho pustil asi tak 20krat...jsem z toho uplne na vetvi....ja krasna...presne takle si predstavuju Alfu Romeo....tohle je to spravne Cuore Sportivo
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.06  18:39

    « Bez nadpisu

    doporučujem komerčné video Alfy 8Competizione na www.autoblog.it, vpravo hore 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  10:26

    « prosba ma vychodoceske alfisty

    mam velkou prosbu...shnaim nekoho kdo ma AR 156 2.4 JTD 100 kw a ma orignalni prevodovku a nema auto nachipovany....chtel bych totiz vyzkouset jak auto jede...hcci menit prevodovku a chtel bych zjistit jak to pojede s original prevodovkou.....naftu samozrejme zaplatim....nekdo nejlepe z HK
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  08:01

    « Re:

    nadherne fotky....
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  01:15

    « Bez nadpisu

    Něco pro oko milovníků italských vozů:
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  18:16

    « 156 Q4

    Nevíte o nějaké stránce, kde bych mohl získat informace o modelu 156 Q4? Popřípadě vaše osobní zkušenosti. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  11:47

    « Re:

    jenze ten snimac je na vacce ktera neni promenliva, tak to nejak nechapu. navic by to stejne snimalo na casti, ktera je spojena s remenem a ne ta ktera se nataci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  08:10

    « Bez nadpisu

    Nazdar Magic! Takze ak som to spravne pochopil, tak na 155 je premenlivo casovana vacka a ten snimac tam sluzi na zistenie jej polohy? Vies niesom ziadny odbornik na problematiku motorov, len by ma zaujimalo, co vsetko sa deje v motore pri zoslapnuti plynu. Zatial mam vsetky informacie o alfach jedine z tohoto fora a od teba.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  16:15

    « Bez nadpisu

    V současný době není v nabídce žádný quattro s výjimkou nbenzinový 159 Q4/260 koní. Možná by se v doprodeji dala sehnat 156 ve verzi Sprtwagon s permanentním 4x4 s jedním samosvorem, motorem 1.9 JTDm/150 koní a vynikajícíma čtyřpístkovýma brzdama Brembo. Není to žádný závoďák, ale žít se s tím asi dá. V nabídce byl i Crosswagon s tímtéž motorem, ale byl o dost těžší, takže se dá označit za lenocha.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  14:58

    « Bez nadpisu

    ale urcite to snad neni 1.9 TDI :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  14:54

    « Bez nadpisu

    to magic: tim dobrym vykonem jsem nemyslel stovku za 6s. Ale aby to slusne jelo a ne jako Octavka 1.9tdi. Mel jsem konkretne namysli neco z repertuaru Q4 alf. Ty u 1.9 tdi udavaj vykon 160k, coz me nepride spatny a tu spotrebu maj hodne nizkou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  12:51

    « Bez nadpisu

    spekulujem uz aj nad rybarskymi hacikmi a to aku ujmu tym sposobim mam u * >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  11:16

    « Re:

    zabit zabit zabit.....* jedny.....
    jak tomu zabranit?....zavrit do auta pitbulla a nebo tchyni :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  09:35

    « Bez nadpisu

    Tak, a neobislo to ani mna...Vcera mi vykradli auto..."Nastastie" zobrali len autoradio...teda ho nechutne vypacili a dodrbali plasty dookola...Neviem naco je niekomu autoradio bez predneho panelu, pretoze ten si vzdy beriem domov...A stalo sa to za bieleho dna, ked som bol v robote...A tiez by ma zaujimalo ako ho otvorili, pretoze dotycny zjavne nemal problem otvorit central bez toho aby rozbil okno...
    Takym zivlom by som dal verejne odtat ruku od pleca tupou sekerou >:-[]
    Da sa nejak predist tu v Prahe pred takouto kradezou?...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  09:26

    « Bez nadpisu

    To si musíš vybrat - buď to má mít slušný výkon a být permanent 4x4 - a pak je tvá představa o spotřebě utopie, anebo slevíš na spotřebě, a pak je důležité, zda to má být nové či ojeté a za kolik.
    Tebou uváděné nároky by mohla splnit tak Audi Quattro s motorem TDI od 2.5 nahoru, ale tam je úspora na spotřebě krutě vyvážena obrovskými servisními náklady (danými velkou nespolehlivostí v kombinaci s drahým servisem a vysokou cenou ND).
    Další možností je koupě auta s připojitelným pohonem všech kol, kde je dnes většinou uplatňována automatika v podobě spojky Haldex při absenci mezinápravového diferenciálu. Takové řešení je většinou výhodné z hlediska spotřeby paliva, daní jsou však nepředvídatelné jízdní vlastnosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  22:35

    « Bez nadpisu

    Poohlížim se po nějakém autě 4x4. Velikost cca do 4,5m. Chtěl bych po něm slušný výkon a rozumný provozní náklady (spotřeba). Dále pak slušná životnost a spolehlivost. Zájem mám spíš o auta sportovnějšího charekturu. Nikoliv o klasická SUV (RAW....). Spotřebu bych si představoval město zhruba 9-10l a dovolená 6-7l.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  17:53

    « Bez nadpisu

    155 2,0: nezapomínej, že časování vačky se mění, poloha kliky je konstantní.
    honza: Q4 je velmi široký pojem. Je tu několik diametrálně odlišných konstrukčních řešení, takže musíš upřesnit, o co ti vlastně jde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  15:31

    « Q4

    Ahoj Alfáci, všechny vás prosím o vaše zkušenosti s modely Q4. Předem díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  07:39

    « Bez nadpisu

    Ak mozes, ja som chcel ale vediet, naco je potrebna riadiacej jednotke poloha vacky. Koli presnejsej dodavky paliva do spalovacieho priestoru? Ved tam je aj snimac otacok na kluke. Moj nazor je, ze kdesi v nemecku sa stala chyba pri zaistovani vyfukovej remenice na vacke, ked ju ktosi zaistil o clonu na snimac, cim doslo k jej deformacii, nepravidelnemu tvaru, dosledkom toho sa snimac vyrazne poskodil. Je ale z velmi kvalitneho mateialu. Pri svojich malych rozmeroch a to neviem, ako dlho bol v poruche, dokazal vydrat do kovu riadnu ryhu, aj napriek tomu sa nezdeformoval. Pravdepodobne prestal fungovat v dosledku prehriatia. U nas stoji 5000 Sk.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.06  09:09

    « Re:

    Fázový čidlo udává ŘJ polohu vačky. Zkrat může být ale způsoben i například proniknutím vody a následnou korozí. pokud ŘJ zaznamená nějakou z těchto závad, přejde do nouzového režimu - tzn. sníží se výkon a zvýší spotřeba paliva.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.06  07:39

    « Bez nadpisu

    No ja na svojej TS mam cidlo tlaku oleja, mozem si to teda kedykolvek odsledovat. Pre istotu ale pred kazdou dlhsou jazdou pravidelne kontrolujem stav oleja vizualne.
    Inac, davnejsie som pisal, ze mam problem zo signalizaciou vstrekovacou. Tak som to dal na pocitac, kde mi vyhodilo chybu " FAZOVY SNIMAC " , skrat na + . Zaujimalo by ma aku presnu funkciu ma toto cidlo, ktore sa nachadza na vyfukovej vacke. ( tam je iba clona, snimac je namontovany na hlave) Aky vpliv ma jeho nefunkcnost na vykon, spotrebu a funkciu motora. Zatial dakujem!
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.10.06  14:31

    « Motory TS

    Řekněme si na rovinu. Pokud se o auto nestaráte jak máte včetně pravidelných výměn oleje pak můžete očekávat kleknutí motoru. Vlastním Alfu s TS motorem už druhým rokem a mezi výměnama oleje si vzala jen 1/2 litru což je normální. Asi vděčím tomu, že původní majitel ve Švýcarsku to moc nehonil při zajíždění. A v tom bych viděl hlavní problém mimo ty součástky od Bosche. Jen si srovnejte svezení v golfu a 156. Golf je tvrdý, motory jsou líné a tak se nedivím, že je většinou zajetý správně. Když sedneš do Alfy, uslyšíš ten zvuk motoru, máš co dělat abys dodržoval předpisy. Přidej k tomu jednoduchost se kterou se motor nechá vytočit a je to. Kupovat Alfu jen od čepičkářů >:D
    Ne vážně. To co tady o těch motorech zaznělo je částečně pravda. hodně se jich zadírá a to právě kvůli tomu čidlu oleje ( Bosch). Než zjistíš že ti chybí olej, je klika přidřená. Fakt že olej někdo dolije tu kliku nespraví. Tohle Alfa nedomyslela. Měl tam být budík tlaku oleje a předešlo by se mnoha problémům.
    Jo jen pro informaci tam mám Selenii 20K (10W40) co je předepsaný. Selenia racing je na naše podmínky zbytečnej luxus. Teploty nejsou takový aby jsme to tam museli dávat. Sice přes prázdniny vyskočí nad 30°c ale ne nadlouho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.06  19:42

    « to magic

    no auto je z bazaru...2 roky to bylo v CR a puvodem je z Belgie ....
    me jde spis o to jestli muzu udelat neco s motorem....
    pravda je ,za auto je dost zive....Lancia Delta HF turbo na me nestacila :)
    zkusim tam vlezt a najit nejake cislo a pak najit na Eperu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.06  17:42

    « Bez nadpisu

    To máš těžký. U některých aut by zase člověk dal ledacos, kdyby měl kratší špajzku. Máš lepší akceleraci, lepší pružnost, ale na dálky je to horší, protože ti díky vysokým otáčkám leze nahoru spotřeba a naopak se ti snížila maximálka.
    Zvážit si to musíš sám, jen jediná otázka je, zda to ta benzinová převodovka přežije. Nevím, co tam máš, ale aby to spíš nebylo z 1.9 JTD, protože podle mě bys tam benzinovou ládoval dost těžko. Ale jde udělat ledacos. Ještě ke všemu to může být originál se zkráceným stálým převodem...
    Nebylo by možný se spojit s předchozím majitelem nebo servisákem a zjistit co tam vlastně je?
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.06  15:15

    « Magicu a ostatni...prosim o radu

    mam AR 156 2.4 jtd z 97 ....a je v ni asi prevodovka z 2.0 JTS ...zrejme....podle toho jak musim motor tocit...rychlost 190 km/h je na 5000 otacek coz uz je vlastne v cervenym..... chtel jsem se zeptat,jestli bych mel prevodovku vymenit za originalni...jde mi o to jak se motor nici pokud ho vytacim az k 5000 otacek?...mam moznost sehnat prevodovku z JTD za 5000kc a nevim jestli se mi investice vyplati.....na druhou stranu nejezdim moc po dalnici a tak nevim jestli to ma cenu....jezdi paradne a malo zere....bojim se abych taky potom nebyl zklamananej ze bude alfa lina a bude vic zrat....ted mi jezdi do 6litru....chci si ji ale jeste nechat tak 3 roky a bojim se aby to ten motor vydrzel....diky za radu....
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.09.06  15:14

    « smazano

    smazano
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.06  09:16

    « Re:

    Taky si myslím, že to bude vzduchem, protože jsem tankoval u laciných pump (Esso a Agip) a na výběr tam měli jen benzin nebo naftu. Žádná jiná volba nebyla a že by ten jejich benzin byl nějak kvalitnější si moc nemyslím. Ty uvedené hodnoty se týkají dálnice a jízdy prakticky bez pohybu škrt. klapky na hranici 3.000/min. Po státní silnici to vycházelo cca 8,8 v I a v ČR skoro 12... jak se zače předjíždět víc jak 5 aut plížících se za kamionem najednou (tzn. člověk překročí i hranici 4.000/min), tak ta spotřeba dost naskáče :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.06  07:58

    « Bez nadpisu

    Mal by som po vas pani, este jednu poptavku. Ma niekto z vas nahradne diely na alfu 166 2,5 V 6, r.v 2000? Potreboval by som xenony, predny naraznik a kapotu. Zatim dik.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.06  07:47

    « Bez nadpisu

    Ta spotreba je velmi zaujimava! Jedine, co ma napada je, ze nadmorskou vyskou sa urcite meni vaha vzduchu, cize aj tlak. Trebars vo vyske 1502m.n.m je vaha vzduchu 0,956 kg/m3, pri 30 stupnou celzia, vo vyske 273m.n.m je to 1,126 kg/m3. Cize v mensej nadmorskej vyske obsahuje vzduch viac vody. Mozno je to zanedbatelne ale nedokazem si predstavit, ze by to v spotrebe sposobilo rozdiel tekmer 3 litre.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.06  21:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    10 a 7,4 litru je sakra rozdil. netankoval si v IT neco jineho? :D
    projel jsem v lete italii na jejich plyn a taky se zdalo ze to jede lip. clovek co mi pred tim delal revizi rikal, ze ten system neni na cesky plyn, ze to chce kvalitu jaka je v italii nebo holandsku. tady by teda duvod byl.
    chtel jsem to jeste porovnat jak se vratim, ovsem cesta domu uz byla vlakem :-) takze bych mozna mel k prodeji jeden motor 2.016v (AR156) minus auto :-) i kdyz se z toho moc nesmeju...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.06  21:31

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    S těmi klimatickými podmínkami - překvapilo mě, jak obrovský rozdíl ve spotřebě paliva vykazovalo moje auto v ČR (pod 10 l se prakticky nedostanu) a v I (nejnižší zaznemenaný průměr 7,4 l/100 km). Usousil jsem, že příčinou musí být buď složení benzinu nebo právě klima. jiné vysvětlení nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.06  19:42

    « Re: Re: Re: Re:

    magic:
    No jak to tak čtu, tak asi přes zimu konečně namontuju tlakoměr oleje. Btw nemáte ho někdo ve 156-ce? Jde mi o to, kam ho umístit, aby to nebylo moc hnusný...
    tomaz:
    Pokud jde o ten rozdíl v úmrtnosti Twinsparků v různých zemích, to mně teda taky vrtá v hlavě. Mohlo by to být klimatickými podmínkami, třeba v Německu je chladněji než v Itálii, tudíž tam dostává za studena motor víc zabrat. Navíc tam nejsou limity na dálnicích, takže asi většina jezdí co to dá. Jsou to ale jen spekulace...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.06  23:18

    « Re: Re: Re:

    Chlapi, to je těžký. Já to nevím PROČ se ty lágry zadíraly, ale je to prostě fakt. Musím ale na rovinu říci, že i když to auto bylo pravidelně a odborně servisovaný, zaklepalo taky. Podle anglických statistik je pravděpodobnost, že klekne motor něco pod 9 %, u 156 TS 16v je to ale 34 %. To je hodně. Zajímavý - u 146 je to asi 14 % a u 147 kolem 16 %.
    Z případů, které znám vyplývá, že kontrolka hladiny oleje se u žádné z postižených 156 TS 16v nerozsvítila při úbytku oleje. Spousta motorů žere olej - Mazďácký V6 ho dokážou spolykat po cca 130-150.000 km i 1 l na 1.000 km. V tom není TwinSpark 16v žádná výjimka (ale je fakt, že 8v žral olej mnohem míň). U 156 a některých 155 TS 16v byl ale ten problém, že v motoru byly 2-3 l oleje a kontrolka ani neblikla! Třeba kamarádovi se rozsvítila až v okamžiku, kdy z auta vytekla poslední kapka oleje. Po 1 min. pak to auto zdechlo úplně, ale klepalo mnohem dřív, než kontrolka vůbec zareagovala.
    Podle různých teorií k příčině jako takové dochází hlavně u nových aut u prvních 2 intervalů výměny oleje, kdy je spotřeba oleje největší, než si motor "sedne". Je to možné. Všechny postižené motory co znám šly na olej 10W-40 (protože ho tam píše výrobce). Všechny 2.0 TS 16v na 155, který byly v mém okolí přivezeny a běhají na oleji 10W-60 nevykazují téměř žádnou spotřebu oleje. Proto bych volil i u nového TS 16v tento olej.
    Opakuji - nevím, jaká je příčina, ale myslím si, že to je souběh několika faktorů z nichž nejzávažnější podle mě je ta dysfunkce čidla hladiny oleje. Bohužel při nákupu ojetého auta nelze nijak rozpoznat, zda ty prostřední lágry jsou chycený bez demontáže kliky (to se v bazaru dělá těžko). Nelze to poznat, nelze se tomu vyvarovat, nejde tomu předejít. Nechci strašit, znám mnohem víc těch TwinSparků, který najezdili přes 200.000 km (i přes 350.000 km) než těch, který klekly. Navíc oprava v ceně cca 50.000 Kč není až tak vražedná, srovnám-li to se servisními nároky třeba Audi A6 2.5 TDI.
    Ale to riziko při nákupu ojetiny tu rozhodně je. Navíc si nezastírejmě, že Motronic dokáže rovněž vyrobit někdy až neřešitelné závady a když k tomu pořipočteme občasné potíže s variátory a poměrně nákladné opravy přední nápravy, která na našich tankodromech až nechutně trpí, nejsem si jist, jestli lze AR 156 TS 16v doporučit jako zrovna dobrý tip na nákup ojetiny. Na druhé straně taková V6 je podle mě vynikající volba, jenom prostě chlastá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.06  22:52

    « Re: Re: Re:

    nemuze u tech motoru byt problem s pouzitym materialem?
    a pokud u motoru jts doslo k nejake konstrukcni uprave tak nechapu proc k tomu nedoslo driv. pozdejsi vyroba 16vTS uz musel probihat v dobe kdy se vedelo ze kazda x-ta (zalezi do zeme provozu, coz nechapu jeste vic) alfa s titmo motorem dopadne spatne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.06  19:51

    « Re: Re:

    magic: Vím, že Twinsparky 16V se tady už mockrát řešily, ale přece mi to nedá...
    Píšeš, že byl problém se špatným čidlem oleje. Tyto motory se tedy zadřely proto, že jely bez oleje? Nebo jsou známy i případy, že se zadřely prostě z ničeho nic i při pečlivé údržbě? Zkrátka pokud nevěřím čidlu a kontroluji pravidelně hladinu oleje, hrozí motoru taky zadření?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.06  07:45

    « Bez nadpisu

    Dobre rano! Prave ze som bol dost prekvapeny, ze po 200.000 km sa motor dost lahko vytaca. Predsa to uz neni najnovsie auto. Praveze sa mi zdaju velmi divne debaty ohladom alfy, ktore su casto prilis zaujate. Problemy sa predsa tykaju aj inych znaciek. Urcite by ma viac trapilo, keby sa mi na octavii zadrelo turbo po 40.000 km, co tiez nieje ziadna vynimka, podobne ako aj u pasatov. Moj nazor je, ze pokial ma auto nalezity servis ( urcite sa to netyka tych domacich latanin vo zveraku a starom drevenom stole ), ma urcite o vela vecsiu zivotnost. Hlavne sa to tyka originalnych nahradnych dielov. Je mozne, ze u ludi zostala z alf fobia, koli tomu, ze sa urcite nedali opravit ako stara skoda 120, kde si motor vymenil kludne aj nad obecnym potokom a ventyly si nastavi kludne aj po ceste do mesta ( nehovoriac o elektronike).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.06  19:43

    « Re:

    Problémy se týkají njčastěji aut po 3. nebo 4. výměně oleje (tedy 75-100.000 km). Nad 150.000 km je riziko v obecném průměru. S těmi vůlemi je to totální nesmysl, jsou zcela standardní a mají standardní odstupňování. Dokonce i hodnoty nevývažků jsou standardní (5 g na písty a 5 g na klik. mechanismus) a přesto jsou tam navíc vyvažováky.
    Pravou příčinu zadírání vnitřních ložisek kliky asi nezná nikdo, můžeme spekulovat, že to je pravděpodobně důsledek vyšší spotřeby oleje (pravděpodobně se víc vypaluje než na 8v) v kombinaci s dysfunkcí čidla hladiny oleje.
    Paradoxní je, že jak klika, tak i její uložení a olejové čerpadlo jsou shodné pro TS 16v a JTS; přesto se u motorů JTS závada neprojevuje...
    Nemůže ti nikdo zaručit, že se ten motor nezadře, ale pravděpodobnost je zhruba stejná, jako u jiných značek a modelů. Nicméně ze všech za poslední 2 roky přivezených 155 TS 16v ani vc jednom případě nedošlo k mech. závadě na motoru (jedna debimetr a jedna ovládání klimačky - jde jen onm/off). Žádný z vozů nebyl dražší než 1.000 Euro...
    Přesto bych další adepty na nákup ojetiny (hlavně 156) s motorem TwinSpark 16v varoval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.06  16:25

    « Bez nadpisu

    Zdravim vsetkych alfakov! Tak som sa troska pohyboval po nete koli tomu, aby som ziskal co najviac informacii ohladom alfy romeo 155. Od nemenovaneho autora som sa docital, ze alfa TS 16V su uplne smejdy, koli tomu, ze od vyroby sa nechavali na motore velke vole, koli tomu, aby sa motor lepsie vytacal vo vysokych otackach. Podla autora clanku, mu nepomohol ani olej 10/60W a pravidelne sa zadrel. Kedze vlastnim 155 2,0 16V, myslite, ze sa mam vazne obavat (cakat), ze v blizkej buducnosti budem nuteny menit motor!!!??? Pouzivam olej 10/40W Castrol magnatec. Alfa ma uz slusnych 200.000 km.... som druhym majitelom a mam na nej nabehanych 500km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.09.06  10:42

    « Pěkná 156-ka

    Jelikož se rozhlížím na netu po AR, narazím i takovéto mazlíky: Klikněte na sekci my156 pro více foto.
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.09.06  13:26

    « převodovka...

    nevite nahodou jestli by do Alfy pasovala prevodovka z Lancie Kappy ? nebo jestli jdou prehazet jen streva?
    nebo....
    vymenim prevodovku z AR 156 2.0 JTS za prevodovku na AR 156 2.4 JTD
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  18:05

    « Re: Re:

    Jinak: odklon kola je za standardních podmínek právě do V, negativní znamená opak = vyvrácená kola do A. sbíhavost se uvádí v kladných hodnotách, v záporných se jedná o rozbíhavost. Sbíhavst se za jízdy mění tak, že při akceleraci se zvětšuje, při deceleraci naopak.
    U zadní nápravy 156 jde o to, že ona se při akceleraci rozbíhá a při brzdění sbíhá. Pokud se nastaví statická sbíhavost - auto je stabilnější při vyšších rychlostech, není potřeba tolik korigovat směr jízdy a při brdění seneprojevuje žádné výchylky zádě. Zato v zatáčkách auto výrazně ztrácí, nechce se mu moc měnit směr jízdy. Pokud se vzadu nastaví rozbíhavost, je to opačně - auto strašně ochotně zatáčí, ale při brzdění je nervózní a po dálnici se při vysokých rychlostech chová trochu rozevlátě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  11:19

    « Re:

    no ja jsem u te predni napravy nepobral sjizdeni pneu venkem proto jsem se tak zeptal. odklon do "V" mela nenalozena tatra :-) mel jsem vetsi odklon na zadni naprave (spatne ET), stacilo trochu sjet pneu (sjizdeli se po hrane) a na mokru nebyl problem dostat hodiny.
    jinak ta sbihavost se pri brzdeni motorem snad ani tak neprojevi, nebo spis jinak se to projevuje dost vyrazne aby pri tom brzdeni vubec mohl byt poznat rozdil.
    rozbihavost a sbihavost zadni napravy bude asi vic zavisla od konkretni konstrukce nez vepredu, ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  10:00

    « Bez nadpisu

    S tou sbíhavostí u přední nápravy to chápu, to by mohlo zlepšit stabilitu při brždění motorem (asi ?). Ale ta rozbíhavá zadní náprava mi magicu nejde do hlavy. Nenastavujou se takhle zadohraby? Otázka je jestli to stojí za tu daň většího sjíždění pneumatik...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.09.06  09:52

    « Bez nadpisu

    Pokud si to nepletu tak záporné hodnoty odklonu kola jsou brány ne do V ale naopak do A, tzn. pokud odkloníš kolo horní stranou blíže ke stredu vozidla...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  14:42

    « Re: Re: Re:

    magic> odklon do vetsiho negativu? to jako ze jsou kola do "v" ? jinak nevim jak by se sjizdeli vnejskem. jeste mi vrta hlavou ktere srouby musi byt jine.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.09.06  14:26

    « Re: Re: Re:

    magic: jednak s tim jezdí žena a ta jezdí napohodu a druhak tomu rozumim jak koza petrželi. Tenhle servis mi poradil mechanik, že mají na 156 data. Nevím odkud ty data vzali. Je pravda, že to plave v kolejích, ale stejně mi plave i druhý auto. Přičítám to spíš 205 gumám. Když dám na to druhý zimní 175, tak je po plavbě.
    Mám vůli v řízení, čekám na nový a pak jim teda řeknu, aby tu přední sbíhavost udělali 0,3 až 0,5. Nebo -0,3 až -0,5? Dík.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.06  14:20

    « to magic

    k tomu foukani gum na 3 atmosfery...ja mam 2.4 JTD ...185/60/15 a mam tam 2.5 a pripada mi to ze jsou gumy stale dost rozplacle...to bych tam taky mohl dat 3atm ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Mr-Murphy-

    Mr.Murphy_ 14.09.06  14:00

    « @ Luckash

    na www.squadramoravia.com je ke stažení uživatelská příručka na AR147 a v té je to co hledáš na straně 289
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.09.06  13:59

    « Re: Re:

    kejml: takhle ti to musí strašně plavat ve vyjetých kolejích,hlavně při brzdění. určitě doporučuju dát dopředu alespoň 0,3-0,5 sbíhavost a zadek podle gusta - čím rozbíhavější, tím líp zatočí, ale je pak nervóznější při brzdění. Já teda ještě dávám dopředu odklon do většího negativu, ale to už musíš objednat šrouby. Jinak se totiž začnou sjíždět gumy z vnějšku (při foukání gum na 3 bary se eliminuje).
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.09.06  13:20

    « technická data 156

    zdravim,nedari se mi najit podrobnejsi technicka data na 156 SW jako je roztec sroubu na kolo atd.pokud nekdo vite kde nebo mate rovnou link budu vam vdecny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.06  10:10

    « Re:

    Výcuc ze zprávy o nastavení 156 SW 2.4 JTD Sportpaket2: Primárni úhly, přední náprava: Závlek +3,25 - + 4,25, Odklon -0,59 - -0,19, Sbíhavost: -0,07 - -0,02. Zadní náprava: Odklon -0,55 - -0,15, Sbíhavost +0,09 - +0,18. Sekundární úhly: Přední jízdní výška 56mm - 70mm, Zadní jízdní výška 39mm - 53mm.
    Dělali mi to v ATU na Chodovci za 625,- vč. DPH. Jo a ty čísla jsou úhly ve stupních a minutách, ale neujde mi to napsat, takl jsem to napsal jako desetinný číslo. 4,25 je tedy 4 stupně 25 minut.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  16:50

    « Bez nadpisu

    Nemáte někdo hodnoty standartního nastavení geometrie kol pro 156,147?Příklon čepu, záklon čepu, odklon kola, sbíhavost...předem díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.09.06  15:33

    « Bez nadpisu

    Dakujem za radu Magic! Skusim to kdesi pichnut na pocitac. Dufam, ze s tym nebude velmi velky problem, pretoze u nas su servisy vecsinou zvyknute robit "zname" auta. Vies, kad mas pomer 150000 ludi na jednu 155... Zatial vdaka!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.06  12:53

    « Re: Re:

    Právě jsem se Ti snažil dovolat,ale jelikož jsem volal ze Skype, tak se ti tam objevilo "skryté číslo" a zřejmě si to odpálil :-).
    Jedná se mi o AR 156 SW.Je tam jedna za 13.200 z 10/03.
    Ale co říkáš na tu 166 M-Jet za 16 900? Vždycky jsem chtěl AR 156SW, ale tahle 166 je pecka.Zřejmně na ní ale nedosáhnu.
    Jo ještě maličkost, musím nejdříve prodat Octáfku 03 s "nadupaným" Tdi 66 :*) Nikdo jí zatím ale za 325 nechce
    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…