Alfa Romeo
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Alfa Romeo
-
« Re: spotreba
U me 2.0 jsem mnel v lete prumer pres 12L se stale zapnutym klima. Podotykam, ze klima zere tak 1L.
Pri delsich cestach po dalnici tak 170km/h 9,5. Pri normalni (klidne) jizde i 7,2L.
A romane - tvymu kamaradovi se nedivim - plouzit se s Alfou po silnicich proste nejde (aspon mne ne). -
« Bez nadpisu
Na toto diskuzní forum mě upozornil známý, jsem rád, že něco takového tady funguje, je tady spousta zajímavých příspěvků, ale taky hodně troufám si říci "blábolů". Já nejsem nějaký nadšenec Alfy, pouze se mi líbila, tak jsem si ji koupil. Jakou máte spotřebu? Já jezdím průměrně mezi 8-10l/100km. -
« Re: Co to je za nesmysl
Ty lidi maj ale smůlu. Já mám 156 2.0 najeto sice jen 20tis ale jeste jsem nemnenil ramena, ani tlumice, geometrie zatim kupodivu v poradku, vyfuk nerezne, plechy neodpadavaji a celkově rekl bych pojízdné - ze bych koupil zrovna dobry kousek ?
Marco: tem antiAR to nevymluvis. Domnela poruchovost a nedokonale "dilenske zpracovani" je to jediny, ceho se vzdycky chytnou. -
« Co to je za nesmysl
Mám AR156 2.0 T.S. r.v. 2/98, mám najeto cca 74.200km,byl jsem v servisu(kromě pravidelných prohlídek)2x, jednou mi stávkoval centrál a podruhé mě vyzvali, abych se dostavil ke kontrole elektriky. Asi jsem jediný, kterému slouží ke spokojenosti. Ještě poznámka ke kvalitě, plasty O.K., pouze mi teď začalo vrzat sedadlo. -
« king
no všemu zase nemůžeš věřit,..a pak, na naše silnice by se hodily spíše tanky, než sportovněji laděný auta. Za to, že byly tlumiče v háji alfa asi nemůže..:O),- tuším, že je nevyrábí...možná by je mohl někdo občas vyměnit, když jezdí autem pořád po poli. A co se týče vrzání, tak horký to zase neni. Pravda, sem tam něco vrzne,...ale to se stává u všech aut....ovšem absolutní lahůdka je Ford Focus-to ti Kingu doporučuju, proti tomu je alfa bezporuchový a bezvrzající auto.... -
« Re: Na tema kvalita
no jo no, italský auto je holt italský auto :))), v tom je jeho kouzlo. člověk se alespoň o to auto více stará a tak nějak mu přiroste víc k srdci...Já teda problémy nemám, ale jak tak koukám, tak jsem asi skoro jedinej. No doufám, že zítra nastartuju. :O))) Jinak je to určitě škoda, ty auta jsou technicky velmi nadstandartní, podvozkově nedostižný...atd. Asi by je měli nechat vyrábět v japonsku. Jinak o tom, že by někdo chtěl Fiat koupit nic nevim... Kdysi, myslim že v roce 1985, když krachovala Alfa Romeo ji chtělo koupit BMW, ale italové ji nechtěli pustit za hranice a radši ji nechali Fiatu, ač nabízel nejmíň...pochybuju, že by Fiat stát nepodržel...Asi tam půjde jen o spojení... -
« Na tema kvalita
Me se Alfy moc libi je to neco uplne jinyho nez VW apod s humpolackym designem. Jediny co me fakt mrzi a u ceho bych se rozmejslel je kvalita AR. Jezdil jsem s 156 2.5 najeto 20000 tlumice v haji a cely perovani divny rozhozena geometrie vsude neco vrzalo, ted mam na chvili 166 2.4 JTD najeto 40000 tlumice uplne cvakaj uvolneny zaves zadnich dveri a vsudypritomne vrzani. No nevim na tak drahy auto i kdyz pripustim ze s tim jezdilo naky prase stat by se to nemelo. Fakt skoda Italove na to holt kaslou. -
wolff 30.11.99 08:45
« Bez nadpisu
No nejvíc, když jsem se tam díval na všechny typy Fiatů tak kritizovali servis. U Ullyse dokonce psali(vynikající auto, ale bohužel musí chodit k Fiatu do servisu. Já jsem v Anglii nikdy nebyl takže nemůžu posoudit v čem jsou servisy Fiatu tak špatné. Možná je to dané mentalitou tak odlišných národů jako je Anglie a Itálie. Dalším možným problémem je, že Anglie jakožto automobilový trh je velmi náročný pro všechny automobilky, které sem vozy pouze dovážejí a nikoliv je zde montují pro vnitřní trh.(to pravostranný řízení je potvora). Na elektriku si stěžovali. Nevím jak u Alf, ale u Fiatu jsem žádné problémy neshledal - a to máme v elektrice úplně všechno. Dokonce znám 20 let starý Mirafiory, kde el. ovládání okýnek furt funguje.
Dalším problémem je otázka toho, že elektronika bývá ve Fiatech a Alfách a dalších zn Bosch a je pravda, že se v těchto autech(a nejen v nich, ale i Renaultech a p.) sere daleko víc než v německých vozech.
Další věc, která by mě o JD zajímala je jak takovýto test probíhá. Když pominu, že je dost starý, tak zde není dost jasně napsáno jakým způsobem byly tyto údaje zjištěny.
A dále říkám. Chtělo by to údaje všech automobilových st. zkušeben a ty pak porovnat sečíst a mohl by vyjít slušný výsledek. Budu se snažit adresy najít a vy ostatní hledejte taky.
Mějte se. -
« Re: king
No a tady je prave ten zakladni problem...kde a od koho oni ziskavali ty udaje ??? To tam nikde nepisou, krom toho, ze ty jejich poznamky k jednotlivym modelum jsou SILNE arogantni. Myslim si, ze je lepsi verit "nekolika" nadsencum, ktery s tema autama maji nejvetsi zkusenosti, nez suchemu pruzkumu bez vetsich argumentu,...vlastne bez ZADNYCH argumentu. Chudak, kdo vybira auta podle jejich "poznatku". -
« Re: Re:
Pokud mi na můj příspěvek, který mimochodem nebyl nikterak útočný, odpovíš jen "zklidni tón", tak tě lituju - co takhle trochu zi zaargumentovat?. já tu bez důvodu neútočím ,Alfu mám rád a trápí mě její pověst. tak se o ní bavím a zkouším zjistit, jestli věřit spíš několika nadšencům, než průzkumům možná desetitisícum majitelů. -
« Re: Re:
2tomk: s tou elektrikou sa neda nez suhlasit. Mal som tu istu alfu, co ty (mimochdom, r.v. 1992), a bolo to to jedine, s cim som mal kedy problemy. V tomto zmysle sa vyjadrovali aj rakuski servusaci, ku ktorim som chodil - mechanicke komponenty OK, problemy s elektrikou, u niektorych typov s hrzdou (33, 75). Samozrejme, nikto netvrdi, ze tie auta nie su poruchove, alebo ze su menej poruchove, ako niektore ine konkretne znacky, ale s europanmi vseobecne sa daju plne porovnavat. Motory vydrzia velmi vela (moja mala cez 200k, ked som ju predaval, a motor bol bez akejkolvek vaznejsej poruchy alebo opravy stale sviezi), najma boxery, co sa montovali do 145/6. Ze ti odisla hlava je ozaj smutne, ale stat sa to moze hociakemu autu (mimochodom, do servisu si s tym chodil u vas alebo do nejakeho slusneho? :-)). Inymi slovami, za tym autom mi bude smutno asi dozivotne, nova 166 jej nesiaha ani po clenky. S tymi cenami nahradnych dielov mas pravdu, ale mal som znameho, co mi ich vozil z Talianska, vysli zhruba na polovicu. Predne ramena su vecou bezneho opotrebenia (aj ked je pravda, ze ja som s tym problemy nemal), to by sa dalo pochopit. Samozrejme, moje osobne skusenosti nie su zo statistickeho hladiska zaujimave a kvalite znacky nevypovedaju o nic viac, ako prieskum agentury JD Power, ale zo vsetkych aut, ktore mi kedy presli rukami (ci uz ako moje, alebo ako firemne) a mal som moznost ich sledovat dlhsiu dobu, bolo so 164-kou problemov najmenej.
-
« Re: king
neboj, alfu jsem si nepořídil kvůli image. Když jsem ji kupoval, tak jsem vlastně tu značku ani moc neznal. Spíše mě zaujala dobrými vlastnostmi, jak motorů, tak podvozků a dobrá zkušenost mých dvou kamarádu, který už ji měli. Dneska už bych jen těžko chtěl měnit. neznám nic lepšího,...zatím... -
« Re: tomk
co se týče elektriky, tak ta na alfách fakt odchází, ovšem zajímavé je to, že je to všechno made in germany /Bosch/. žeby nějaká záškodnická akce ??? :O))) přední ramena u většiny aut, až na to moje, kde zřejmě nikdy neodejdou, odchází, to je logický, záleží spíš na tom po jaké době, ale s tou hlavou motoru mi to přijde trošku podivné...třílitry už mám dost dlouho. co ti konkrétně na ty hlavě odešlo ??? alespoň se dovím, co mě může potkat... -
« Re: Re:
Skočím do vaší rozpravy a snad mě kuli tomu neumlatíte oba :-)Měl jsem 164 3l V6 1990. V servisu jsem sní byl docela často asi tak, že jsem věděl který servis je na co lepší. Co se týče servisu byl jsem na 90% spokojený s cenama už míň. Co se týče poruchovosti fakt dost hrozný a myslím že můžu porovnávat nebot par typů aut již mám za sebou. Kromě elektriky která odcházela po maličkostech šíbr, posun sedačky, relátka atd. (mimochodem vetšina elektriky je Bosch včetně těch relátek)odcházeli přední ramena, poté hlava motoru (docela drahá sranda). Nicméně auto to bylo skvělý pár desítek tisíc jsem sním najel a jízdní vlastnosti super. Tu poruchovost bych přičítal starší sérii a rozhodně bych si alfu koupil zase už ale 166. -
« Re: Re:
2king: skludni ton.
Spokojnostny prieskum je zalozeny na tom, ze manik na ulici, v kancli alebo v krcme dostane formular, ktory vypisuje. Otazky typu: ako ste spokjny so servisom? (1-10 bodov); alebo S cim ste mali za posledny rok problemy? x elektronika x motor x vyfuk x ... Ty si ozaj myslis, ze prieskum zalozeny na _pamati_ respondentov ma vypovednu hodnotu o kvalite auta? Ked niekto nema svoju znacku rad, pretoze ma trebars nizsi vykon ako sused, tak tam nasuka aj chyby spred troch rokov bez mrknutia oka. nie preto, ze by chcel ojebavat, ale preto, lebo okrem ineho negativne veci si clovek zapamata viac, alebo proste preto, aby vyjadril svoju nespokojnost. A tak dalej.
Kde najdes TUV report na nete, to ozaj netusim. Ale je na zamyslenie, ze clovek, ktory sa ohana statistikami a prieskumami, nema poruke tu najzakladnejsiu europsku statistiku tykajucu sa kvality aut. O tom, ze je zasadny rozdiel medzi statistikami poruchovosti od TUV, ADAC-u a spokojnostnymi typu JD Power, je asi marne ti rozpravat. Okrem ineho preto, ze napriklad vo VW dostavaju TUV report dizajneri a konstrukteri, a JD Power marketingove oddelenie (g). Tipujem, ze v inych automobilkach to nebude inac. -
« Re: Re:
wawriku, co to meleš? Spokojenostní průzkum, který nemá vypovídací hodnotu? Ale jdi. Díval ses na tu webovou stránku? tak až to uděláš, tak pak si sem zas přijď kecat pentli. Ta spokojenost se na tom webu kategorie - výkon, ceny servisu, poruchovost elektroniky, poruchovost mechanických dílů, problémy s kastlí, spotřeba a já nevím co ještě. Alfy jsou nejvíc kritizovány právě za poruchy (ten servis mě tak nebere). Tak co mi na to povíš? S alfama nemám najetý ani kilák. Proč bych měl, po tom, co o nich čtu? Kvůli IMAGE? ALE JDI.... Zkus k obhajobě těch tvých tezí použít nějaká fakta, ano? A nemel tady kraviny. Co ten tvůj TUV report? Kde ho najdu? -
« Re: Re:
2king of the road: presne ako pises, JD Power je _spokojnostny_ prieskum, a ako taky ma vypovednu hodnotu nulovu. Tieto prieskumy skor hovoria nieco o celkovom dojme z auta - najma servis, sluzby zakaznikom, zarucne prehliadky... Pre cloveka, ktory chce posudit _kvalitu_ auta, je nanic, porovnaj si napriklad spokojnostne prieskumy v Nemecku a porovnaj s TUV reportom, obzvlast doporucujem zamerat sa na Toyotu a Subaru (g).
A co sa tyka Alfy, prave servis je to, co u nas odradza od jej kupy, nie kvalita. Ta je, napriek vsetkym tvojim statistikam, ktore na mna obratom vytiahnes, plne porovnatelna s inymi europskymi autami, nieto americkymi. Samozrejme, su znacky s mensou a su znacky s vacou poruchovostou, alfu radim niekde do stredu (PRED taky bavorak alebo VW). Mimochodom, kolko mas najazdene na alfach? -
« Re: Re:
fAKT JE TEN, ŽE JSOU ZE VŠECH ZEMÍ NEJKRITIČTĚJŠÍ, ALE ZASE MĚŘÍ VŠEM STEJNÝM METREM (je jako germáni). Důvodem asi bude to, co jsi psal. Ale jedná se o průzkumy mezi majiteli, což má sice určité emociální zabarvení, ale vzhledem k tomu, že v británii jsou zastoupeny všechny značky poměrně hodně, tak špatná pozice koncernu fiat asi nebude způsobena tím, že se 100 lidem z tisice něco podělalo. Podíval ses na statistiku u felicie? velice slušné, na to, že ještě před 5-6 lety byla škoda terčem 90% vtipů o autech (já osobně z ní tak odvázaný nejsem). Takže tím, co jsi psal jsi mne moc nepřesvědčil? Ě by angláni neradi Fiat? Je to možné. Ale že by neradi "svůj" Rover, když jsou spokojeni se "svým" jaguarem, s toyotami, se subaru a hondami? Zvláštní ne? Objektivnější by asi byly výsledky třeba ADACu, nebo TUV, ale i JD POWER o něčem svědčí, ne? -
« Re: Re:
jo, byl jsem se na tu adresu podivat...a nějak jsem se nezalekl. Kdybych alfy uz spoustu let neměl, tak by me to asi odradilo, ale teď jsem se musel jenom smát. Zase jenom nějaký všeobecný kecy, nic konkrétního. Stránku tohodle typu si můžu taky udělat, to není problém. Takovej seznam nemá žadnej význam. Nedovíš se, co je na čem konkrétně špatnýho. Typický angličani. Člověk by z toho dostal dojem, že auta od Fiatu jsou nejvetší vraky silnic :O))) to se nemůže ani brát vážně. Jestli jste někdy četli nějaký anglický motorictický časopis, tak byste věděli, že oni poplivou prakticky všechno a hrozně je štve, že téměř všechny jejich automobilový továrny už vlastní někdo jiný. Nedivim se jim. V minulosti v automobilismu hodně znamenali. -
« Re:
nebudem pitvat VW. Díval jsem se na ten www.topgear.com/jdpower. No, radím ti dobře, nedívej se tam. Pro vozy koncernu Fiat je to taková ostuda, že to snad ani nejde takhle dál .Ale zase tam ještě nebyla 156 a 166. Tak třeba, možná, snad....... příští rok?????? Stačí podívat se do výběru vozů, ani nemusíš vybírat podle kategorií. Fiaty a alfy jsou tam od nějakého 80. místa do 111. ze 114. Bohužel. To by mě asi od koupě takové alfy 145, nebo GTV(!!!!!!!!!!!) nadobro odradilo. Ani ne tak kvůli nespokojenosti se servisem, ale zase ta poruchovost. Ach jo. -
wolff 24.11.99 15:20
« Bez nadpisu
No to máš absolutní pravdu. Jenže mám pocit, že třeba takhle si získal punc spolehlivosti VW. Vem si VW před 15 lety. Co to auto mělo? Nic. Nic v elektrice, žádná elektronika(ani řídící v motoru), no prostě čistá kovářská práce. Zám japonský auta, stejně tak jako francouzský ap.,který měli blbý el. ovládání okýnek už dávno před tím. -
wolff 24.11.99 14:23
« Bez nadpisu
Když říkám neviděl statistiku, tak myslím teď v poslední době. Většinou tyto testy se dělají se staršími auty než 4 roky(povinná tech. kontrola). Viděl jsem jeden test TUV a tam do 5. místa hned za toyotou a mazdou byla Panda. Zní to divně, ale na vlastní oči jsem to viděl. No a třeba vím, že R19 je 2 x nespolehlivější než Tipo.(dle poruchovosti vozy do 93 roku stáří. Zajímavý je, že Alfy tam nikde nebyly. Bylo jich i v Německu málo.
No a třeba v Británii byla alfa loni vyhlášena něčím(nevím přesně čím, ale znělo to jako nějaká známka kvality)
Promiň za ty obecnosti, ale je to už dlouho, dalo by se to určitě zjistit přesně. Mám hodně starých čísel SM, Autotip, Magaziny a p. -
« Re: Re:
Já tě fakt nechci štvát, já bych taky rád někdy zkonstatoval, že je Alfa plně srovnatelná s konkurencí ve spolehlivosti. Ono nejde ani tak o technologie, jako o líné italské ručičky. Ale už toho radši necháme, nebo se zase rafnem. Budu pečlivě sledovat statistiky a každé zlepšení budu hlásit. Abych tě potěšil: Fiat Coupe, Punto 3D, Barchetta a Marea Weekend jsou super auta. Bravo docela taky ,až na ten čumák. Jak vidíš, líbí se mi asi tak polovina výrobního programu. Navíc dobré motory. -
wolff 24.11.99 14:03
« Re: Re:
Kingu, už mě neštvi. Jasně posrat se ti tam něco může, no a pak mě křižuj.
Sám víš co Fiat stála výroba a vývoj nových aut. Já už nevím jak bych tě měl přesvědčit, že tahle technologie je jedna(né-li nejlepší) z nejlepších, která se na výrobu sériových aut dá využít. Jak říkam, přesvědčovat tě nebudu. Jen se už konečně podívej do statistik poruchovosti. Já sám jsem sice žádnou takovou statistiku neviděl, ale za celej koncern můžu s klidem strčit ruku do ohně. Problémy tady byly,ale s Typem pomalu mizeli a od doby Punta si dovolím klidně říct, že auta s koncernu Fiat patří k těm spolehlivějším(v případě Alfy) dokonce k nejspolehlivějším. Jak říkám, máme doma Bravu a ta nezískala svůj tytul(mám taky pocit, že získala stejně tak jako Fabia zlatý volant, ale nejsem si tím jist) zadarmo. Mimo jiné Fiaty byly první auta, který měly na kastlu 8 let záruku a to na všechny modely. Totéž platí i pro prodloužení servisní lhůty(20 000). U alfy se životnost ještě zvyžuje technologií twin spark. Honda je skvělá, ale tahle technologie dokáže nabídnout taky hodně. Víc kdyžtak až za chvíli. -
« Re: to king
Jestli to jsou maličkosti, tak to rád slyším. Nepříčil bych se totiž představě, vlastnit ojetou 156ku (minimálně 1,8). Pokud bych tedy nevlastnil preluda 2,3 popřípadě 2,2VTEC (no, možná i 2,0), nebo civica VTI. Moje krédo je "výkon až na prvním místě, vzhled na 2." -
« Re: to king
no nedávno jsem četl nějaký anglický časopis - abych se dověděl o té velké poruchovosti... no žebříček tam sice nebyl, ale byl tam nějaký povídání o alfě 156 s konstatováním, že je to super auto, no ale semtam se sere, no, ale prý to nejsou žádné zásadní věci..., ale i ty malickosti nekdy muzou cloveka nastvat, nebo nekoho i odradit...a to je taky dobre...tim lip pro nas... -
wolff 23.11.99 09:13
« to all
Zaplať Panbůh. Kdyby si Alfu kupoval každej d....t, kterej koupí Audi a může se p....t, že mu pude bussinec sám od sebe a závodí na silnici(Protože logicky čeká, že za ty peníze taky něco dostal - a on dostal krám), tak by Alfa už nebyla Alfa, ale další tuctovou značkou. Každý musí uznat, že když Alfu na silnici uvidí, tak se mu srdíčko zasměje a zaplesá.
No nádhera. -
« Re: Alfa ve svete
odpověď je jednoduchá,...přesto, že tady každý odborník ví, že alfa je u nás za ty peníze a za to co nabízí vlastně zadarmo, tak u nás stále přežívá u normálních lidí pocit, že italským autům se nemá věřit a každý si koupí za stejné peníze radši německou, nebo jinou sračku. a je to tak dobře,...alespoň tak vyjimečný auto nebude mít každý...:O))) -
« Alfa ve svete
Tak jsem se vratil z Parize a docela jsem byl prekvapenej, protoze se mi zdalo, ze hned po Renaultech a Peugotech je nejcastejsim autem Alfa - bud 166 nebo 156. U nas - a to jezdim dost casto - jsem zatim videl jen jednu stribrnou 156 v Praze. Pritom to nejsou vubec drahy auta. Cim to??? -
« 166 Super
Ted jsem mel moznost si vyzkouset Alfu 166 3.0 Super. Je to skvely auto jezdil jsem s tim kolem Krivoklatu a Karlstejna kde jsou skvely serpentinky. Na to jak je to dlouhy auto to ty otacky bralo uplne nadherne treba ecko MB je koza kterou byste tam nevohnuly. Motor skevelej ani se nemusi moc tocit, zvuk naprosto uchvacujici. Sedi jak pribyty akorat uz to chtelo zimni gumy. Interier peknej ale vzadu mista hodne malo na auto vyssi tridy. Displej melo i navigaci telefon atd. Navigace u na zatim na h... Je fakt ze ten displej je dost utopenej a neni moc bezpecny ho ovladat. K tomu tlacitku STR kdyz se to zapne je to nahovno cuka to jak krava. Pri plnym plynu se to pousti samo coz je dobry. -
« To:wawrik
Impreza GT je dobry auto, projel jsem se v nem u Freye, nicmene mam uz jedno Subaru v rodine (zena ma noveho Forestera S-Turbo), absolutni spokojenost s jizdnimi vlastnostmi, trakci, feedbackem od vozovky, vyssim posezem. Jedinym minusem je snad prilis citlive rizeni, ktere rozhodi temer kazdy kaminek na silnici (je potreba OPRAVDU dobre drzet volant na nerovnostech) a pote samozrejme design interieru v porovnani s Alfou. U Forestera je tento design presne to co chci (respektive co chce zena na SUV), nicmene na "sportovni" auto chci pro sebe ponekud jiny design (motoricky je to OK, chci-li skutecne "zavodit", muj V8 310hp je na tom docela dobre, trakci v prudkych zatackach pozvolna ztraci tak ve 230km/h, rychleji se zatacet neodvazuji :-) Alfa GTV neni na silnici taky moc videt, na rozdil treba od Audi TT, Z3 (1.8 ha-ha-ha), Impreza Turbo, atd. a jeji design je nadherny. Tesim se na zkousku jizdnich vlastnosti! -
« Re: To: hop
2Volvista: GTV je skvele auto, ale, ako hovoris, predny nahon (ale SEDI, ozaj to nemyslim ako klise, proste na predny nahon ma ozaj skvelu trakciu). Je konstrukcne zhruba z obdobia 164-ky (montoval sa do nej aj 24V trojliter, ktory zacal v 164), a je to citit - sportove odladenie podvozku velmi podobne mojej oblubenej 164, motor treba trochu tocit, ale zvukova kulisa vynikajuca, dymamika prislusna vykonu.
Ale ine som chcel, napriek tomu, ze mam GTV este celkom rad (posledna Alfa, ktora je Alfou :-)), tie peniaze by som asi vrazil do Subaru Imprezy GT. A este ti aj zostane na tuning (videl som GT lahko upravenu v Nemecku za cirka 50 litrov Sk, citelne zlepseny podvozok, vraj aj vykon motora, ziadny facelift, lietalo to ako zihadlo). Na druhej strane je pravda, ze Alfa na zihadlo vyzera, Impreza je ako od chudobnych pribuznych...
2Matusko: ta 164-ka bola samozrejme trojliter, preto ju aj porovnavam s trojlitrovou 166-kou. -
« Re: Alfa GTV versus Ferrari
Alfa GTV se mi taky nezdá špatná, ale nikdo mi ji ještě na vyzkoušení nepujčil.:) Tak dejte vědět, jak na tom je,...hlavně podvozkově, ty motory docela dobře znám. Novináři z AutoMotorundSportu byly z jejich jizdních vlastností docela hotový,...dali ji skoro u všech měření maximum bodů,...tak doufám, že si to zasloužila. -
« Re: Alfa GTV versus Ferrari
Já ne. Na to abych s ním lítal po okreskách je ho skoro ąkoda a na to abych ho leątil v garáľi mě zase neuľije. A jezdit po dálnici mě aľ tak nebere. Je to divný, ale jsem asi jeden z mála lidí na zeměkouli, který nechtěj Ferrari. Ale svízt se v něm po okruhu, to jo, toho se jednou doufám dočkám ;-) -
« Re: Alfa GTV
Je to samozřemě FWD, zákl. tech. údaje najdeą na AUTO.CZ/katalog, podrobnějąí údaje ti jistě rád zodpoví prodejce - jestli chceą, můľu ti zkusit dohodnout předváděčku. Jestli nechceą, tak tam zajdi sám. Kdyľ tam přijedeą v A8, tak ti půjdou na ruku sami. Zatím sem v ní nejezdil, takľe k tomu nic. S designem máą pravdu, mě se líbí moc a nejhezčí je podle mě verze bez střechy. Z barev se mi nejvíc líbí černá v kombinaci s červenou kůľí.
BTW - ale kdyľ spor»ák, tak pořádnej ne? Co ty třeba na Lotus? Nebo Marcos? To je přeci jiná káva ... -
« Alfa GTV
Máte někdo info o Alfě GTV? Tohle autíčko se mi docela (vzhledově) líbí a zajímala by mě cena, výkon motoru, poháněná náprava (asi bohužel FWD, ne?), převodovka, použité ESP/ABS/BAS systémy, typ klimatizace, hi-fi systém, možnost integrace telefonu, zadní sedadla, atd. Jediný zápor jsem opticky viděl snad jen na tom, že je tak málo místa ke stropu. Jako sporťáček a tedy třetí auto do rodiny bych to možná uvítal. Má to nějaký prodejce v Praze, okolí Prahy, či i v Brně skladem a na předváděčku? -
« Re: AR 166
2hop: Prispejem aj ja do sudka... Ak porovnavam moju staru 164v6 (2v motor) s novou 166v6 24v, ktoru si kupil sef, ta stara vzhrava na celej ciare, velmi lutujem, ze som ju musel predat (mala cez 200k). Podvozok je u starej nepomerne lepsi (trochu na ukor komfortu), ale drzal ako pribity, novu je komfortnejsi, odladenim niekde blizko Mercedesu E. Nie zeby to bolo zle, ale je to ine, a sportovy podvozok to ozaj nie je. Co sa tyka motoru, odhlucnenie a najma ZVUK (u Alfy tradicne vynikajuci) su o dve triedy horsie, ako u starej. Vlastnosti motora - novy je sice vykonnejsi, ale starsi bol o poznanie pruznejsi, nebolo ho treba vytacat. Celkovy zazitok z jazdy starou a novou Alfou bol v starej urcite lepsi, napriek tomu, ze nema plnu * elektroniky a 5-palcovy displej. Som rad, ze na tej novej jazdit nemusim, uz je to proste auto, ktore sa jazdnymi vlastnostami velmi nelisi od inych aut jej segmentu, inymi slovami - uz to nie je Alfa. -
« AR 166
Zrovna dneska jsem mel to stesti a dostala se mi do ruky AR 166 2.5V6. Ujel jsem s ni asi 100km, mix mesto/dalnice/okresky.
Designove krasne auto, pokochat se muzete i pohledem pod kapotu. Co me velmi mile prekvapilo bylo dilenske zpracovani - i kdyz u auta za milion se to asi ocekava. Interier me v realu zas az tak nebere, mozna by na ukor "sportovnosti" mohl byt trochu "noblesnejsi". Sedacky nejsou spatne, ale na me byly snad az prilis siroke. Ve stredove konzoli je zabudovan velky barevny displej, ovladajici snad vsechno mozne (tzv. mysi kino). Neustale je na nem sposte udaju, pod nim je spousta tlacitek a nejake kroutiky. Proste zalezitost pro hracicky. Me to spis rozptylovalo, treba kdyz jsem se tam snazil najit udaj o okamzite spotrebe, navic je to dost mimo zorny uhel ridice, takze kdyz se chcete podivat, tak nevidite co se deje pred autem.
Jizdni dojmy: sqele odhlucnene, zejmena aerodynamicky hluk je minimalni. Motor na volnobeh moc neslysite, za jizdy je slyset pomerne dost, ale naprosto mi to nevadilo, spis naopak, zvuk je to krasny a jaksi "uklidnujici". Vykon motoru (190k) je postacujici, auto je celkem hbite, i pri vyssich rychlostech zretelne akceleruje. Ale "cuore sportivo" to zas neni. Asi by to chtelo 3.0V6 (225k), pak by to asi bylo ono. Dost me zarazilo to, ze omezovac je nastaven na 7000ot/min, pricemz motor dosahuje nejvyssiho vykonu pri 6600ot/min. Urcite se na to da zvyknout, ale musite sledovat otackomer, protoze jinak vas omezovac dost surove "utne", coz je zvlaste pri predjizdeni dost neprijemne. Zatah motoru odspoda neni nijak uchvatny, teprve kolem 4000ot/min zacina vyrazne tahnout. V teto souvislosti me trochu me vadilo odstupnovani prevodovky. Pri beznem rozjezdu je vse celkem v poradku, ale pri ostrejsi jizde v pomalejsich zatackach je dvojka moc dlouha, je treba pouzit jednicku, coz zas vyzaduje trochu cviku. Jeste kratce k odezve motoru na pohyb pedalu plynu. K dispozici jsou dva mody, prepinatelne tlacitkem na stredve konzoli. V beznem rezimu je odezva velmi plynula, pokud uvolnite pedal, motor velmi plynule prejde do rezimu brzdeni, pokud jej zase seslapnete, zas velmi plunule zacne tahnout. Velmi prijemne a pohodlne. Ve sportovnim rezimu je odezva okamzita, pri nesetrnem zachazeni je motor trochu "nervozni" nebo spise "nadrzeny". Ale pro ostrejsi svezeni je to to prave orechove.
Podvozek je supr. Na rovne silnici jede auto jako po kolejich, zatacky na dalnici rekneme ve 170 jsou pozitek, auto se temer vubec nenaklani. Hranice adheze jsem sice nezkousel (preci jenom je to dost drahy auto), ale pocitove mi prijde ze auto bude dobre vyvazeno, zadna vyrazna nedotacivost. Pri nizzsich rychlostech v zatackach s nekvalitnim povrchem prekvapi vysoka mira komfortu pri zachovani velmi dobre adheze. Velkou pochvalu zaslozi brzdy. I pri trose snahy se mi nepodarilo dosahnout patrneho "fadingu". Jejich ovladani sice vyzaduje trochu cviku, protoze pri spise malem tlaku na pedal brzdi relativne malo, pokud vsak pritlacite, stavaji se az trochu jedovatymi. Nic proti, jen to chce si zvyknout. Posilovac posiluje pomerne dost, ale to je vec ktera me osobne nevadi.
Takze abych to shrnul: je to predevsim sedan/limuzina, je to pohodlne, krasne a docela vykonne. Libi se mi design exterieru, podvozek a brzdy. Motor neni spatny, ale neni to "Cuore Sportivo". Trochu mi vadi interier a "mysi kino". Spotreba byla pri pomerne dynamicke jizde kolem 13L/100km. -
« IMOFA
no nevim, jestli jsem měl štěstí, ale když byl den otevřených dveří kvůli Fiatu Punto u IMOFY na Praze 4, tak nejen, že jsem měl možnost se nechat svézt, ale dokonce mi dali klíče od Alfy 156 Selespeed, ať si ji vyzkouším sám. To jsem teda ještě nikde nezažil, zvláště, když na mě muselo být vidět, že na ni ani nemám peníze. Tak jsem do ní nasedl a dobrou půlhodinu s ní jezdil. ale jinak máš pravdu,...tyhle auta jinak dostávaj novináři a ty s tím opravdu jezdí jako prasata...což jsem také zažil. Předváděcí auto bych si už po zkušenostech asi nekoupil,...jedině by bylo o dost levnější. -
« Re: To: tomlin
Tak to jo. A s tema predvadeckama mas asi taky pravdu, stacilo mi svezeni s Mondeem 2.5, kdyz meli u Forda den otevrenych dveri ... ale zvuk to melo hezci nez A6 2.8 quattro. V Alfe jsem bohuzel nejel - oni se k tomu vozeni moc nemaji (na druhou stranu, pokud tam dobehnes s paklem petitisicovek v ruce, tak to asi nebude problem) -
« Re: To: tomlin
No jo, 156ka je naprosto super - alespon co se vzhledu tyka, nic hezciho jsem nevidel. Ale protoze chci alespon 1.8 motor a klimatizaci, obnasi to bratru 720 tisic (nejmin) a to je o 150.000 vic nez za stejnou 146ku.
To leda fakt nejakou zlevnenou predvadeci, ale tam si zase rikam, ze asi nebude tak uplne idealne zajeta a ze s tim asi na tech predvadeckach jezdi jako prasata.... -
« To: tomlin
Rekl bych, ze to s tema novyma Alfama nebude tak spatne, protoze jejich majitele (soude podle inzertnich platku) se jich vubec nezbavuji, narozdil od ruznych Opelu, Fiatu a Hond (sorry Kingu :-) Muj tatik furt ciha, az se objevi nejaka vhodna 156-ka, a porad nic. A kdyz uz, tak za skoro plnou cenu. Jo a ten motor neni vlastne 1.8, ma jenom 1747 ccm, ale 1.75 by asi vypadalo dost blbe :-) Mimochodem, jeste chvilku se rozhoduj, a nasetris si na 156-ku 1.6! -
« Re: to: King
1. k tomu commonrailu...to co píšeš je možný, ale já nevim, co je pravda,..., když bylo uvedený první auto s tímhle systemem/myslim, že to byla práve 156/, tak se uvádělo, že to vzniklo spoluprací Fiatu s firmou Bosch/je to tak i v nějakých firemních materiálech/,...potom se psalo, že to vzniklo spoluprací Fiat, Mercedes, Bosch...a to byla také poslední verze/tu tvoji neznám/...jinak v odborných publikacích se uvádí, že je to technologie vynalezená Fiatem...A pak si vyber...:O) 2. Můj kamarád má už asi skoro rok 156-tku a taky s ní nemá potíže,...tak nevim, kde se ty údaje berou..., jediný problémy o kterých vim, je, že v těch prvních autech byla chyba ve vstřikování/mimochodem Bosch/. Spíš, než suché statistiky by mě zajímalo s čím je na těch autech problém... 3. 164-ku už nemám,...bylo to na mě moc velký auto, mám jinou alfu... jinak proti 164-ce nic nemám, byla super..nevim, co se ti na ni nelíbí. Zkus se někdy alfou svíst a věřím, že názor změníš, stekně jako já,...dříve jsem měl Mitsubishi a kámoš mi pujčil na půl dne alfu,...nebylo co řešit. 4. MD má nachipovanou 164TD prý na 160kW, tak se nediv tý spotřebě. 5. Nevim c čem ti přišli alfy pozadu ??? 6. Mám rád Hondu, přijde mi jako dost sportovní,...ale ty motory jsou hodne vytlaceny na výkon a méně na průběh tocivýho momentu. To co ti u 600kg, nebo kolik vlastně má formule jedna nevadí, to ti u 1200kg auta může dělat velké potíže. Prostě zhruba do 5000 ot/m se neděje nic, a to každýmu nemusí vyhovovat. Nehledě pak na vyšší spotřebu.... Ale nikdy bych hondu neřadil nad alfu. max. tak nastejno s tím, že alfa je hezčí...